Ik zou het niet riskeren inderdaad. Kun je het op de een of andere manier afzetten? Of anders misschien alleen naar buiten met een tuigje?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:11 schreef Remzz het volgende:
Ik heb een katje van nu 4 maand, maar woon op 3 hoog... Zien katten een beetje hoogte? Als ik hem wel eens bij mij op het balkon houd, dan zie je hem heel schikkerig rondlopen en zeker als hij dicht bij de rand komt...
Maar hoe groot is de kans dat hij er een keer vanaf valt?
Evt een net ophangen dat ze er niet vanaf kunnen. Ga ik ook nog doen, vind het zielig (vooral voor mezelf) dat ik nu alles potdicht houdquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:11 schreef Remzz het volgende:
Ik heb een katje van nu 4 maand, maar woon op 3 hoog... Zien katten een beetje hoogte? Als ik hem wel eens bij mij op het balkon houd, dan zie je hem heel schikkerig rondlopen en zeker als hij dicht bij de rand komt...
Als ie net zo is als de mijne van 3 maanden is die kans best aanwezig.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:11 schreef Remzz het volgende:
Daar heb ik mijn net ook besteld. Idd niet echt duur. Moet het alleen nog ophangen, maar daar wil ik mee wachten tot het dakleer vernieuwd is en ik mijn balkon opnieuw ingericht heb. Duurt wel veelste lang met dit weer dat wachten. Zou ze zelfs dan trouwens niet zonder toezicht buiten laten, doerakken dat het zijnquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 20:55 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Als ie net zo is als de mijne van 3 maanden is die kans best aanwezig.
Ik woon 1 hoog en Jiro zat tot m'n schrik ook al een keertje op de rand van m'n balkon, bleef daar gelukkig wel zitten.
Maar soms heeft ie ook van die buien waarbij er door m'n hele woning gerend moet worden, op die momenten heb ik het idee dat katten zelf ook geen gevaren zien of zichzelf overschatten.
Als je een balkon met spijlen hebt zou ik er echt een net voor hangen, liever het zekere voor het onderzekere en zo duur zijn die netten ook niet.
http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattennet_kattenluik
Zelf zorg ik er ook voor dat Jiro niet op de rand kan springen, al zal ie dat wel kunnen als hij een paar maandjes ouder is.
Kan je niet een frame maken dat je op dezelfde manier bevestigd als een hor maar dan met gaas. In de ren zit van dat groene gaas met gaatjes van 1 cm bij 1cm. Voliere gaas heet het geloof ik. Het houd onze miep zelfs en die weegt 8 kgquote:Op maandag 20 augustus 2012 21:28 schreef deadly_kiss het volgende:
@lieke81
wij hebben van die hor-flappen voor de ramen hangen, in ons vorige huis klommen ze namelijk gewoon in de vaste hor omhoog en zaten de gaten binnen no-time van boven naar onder![]()
het hoeft niet perse vliegwerend te zijn, als er maar geen kat doorheen past
de katten komen overigens wel gewoon buiten, alleen als wij zelf ook thuis zijn.. en afhankelijk van het weer.
Bedankt voor de reactie. Dat kan ik inderdaad eens proberen. Heb al allerlei andere dingen gedaan, want heb al eens naar oplossingen gegoogled. Schoonmaken met schoonmaak azijn, werkt niet. Met citroen wrijven, werkt niet. Met dettol, werkt niet. Met peper strooien, werkt niet. Onder de koude kraan of nat maken met een plantenspuit werkt niet. Afleiden door harde geluiden werkt niet. Etensbakjes neerzetten of met de neus erin drukken, het werkt allemaal niet!quote:Alufolie neerleggen. Of anders keukenfolie. Vinden ze vaak niet prettig om overheen te lopen. Ziet er misschien niet uit, maar je moet toch iets! Anders er iets neer leggen waardoor ze er niet kunnen zitten (paar lege bloempotten, stenen uit de tuin, iets anders)
Als je een kat straf moet je het meteen tijdens of vlak na de daad doen, achteraf straffen werkt niet, ze zijn dan alweer vergeten dat ze iets gedaan hebben dat niet mag.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:43 schreef appelm0es het volgende:
[..]
Bedankt voor de reactie. Dat kan ik inderdaad eens proberen. Heb al allerlei andere dingen gedaan, want heb al eens naar oplossingen gegoogled. Schoonmaken met schoonmaak azijn, werkt niet. Met citroen wrijven, werkt niet. Met dettol, werkt niet. Met peper strooien, werkt niet. Onder de koude kraan of nat maken met een plantenspuit werkt niet. Afleiden door harde geluiden werkt niet. Etensbakjes neerzetten of met de neus erin drukken, het werkt allemaal niet!
Straks dan maar even naar de winkel voor wat aluminiumfolie.
Lijkt me heerlijk.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:15 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Als je een kat straf moet je het meteen tijdens of vlak na de daad doen, achteraf straffen werkt niet, ze zijn dan alweer vergeten dat ze iets gedaan hebben dat niet mag.
Yep. Dan hebben ze geen idee meer wat ze nou weer misdaan hebben. Het voordeel is wel, dat je je kat ook weer heel snel kunt knuffelen!quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:15 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Als je een kat straf moet je het meteen tijdens of vlak na de daad doen, achteraf straffen werkt niet, ze zijn dan alweer vergeten dat ze iets gedaan hebben dat niet mag.
de bedoeling is om deze 2 in de toekomst overeen te laten komen. want ze zullen mss samen wonenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 17:58 schreef Lienekien het volgende:
Kan de kat niet naar een andere ruimte of naar buiten zolang die hond er is?
oja dat ook, mijn kat gaat ook altijd op de kast liggen als de hond van mijn vader komt logeren. Lekker kijkenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 19:22 schreef Holyme het volgende:
De kat niet dwingen en dus ook geen ruimtes afsluiten die normaal wel beschikbaar zijn, en zorg dat de kat de hoogte in kan waar de hond niet bij kan. Komt de kat tevoorschijn, belonen en zorgen dat de hond rustig blijft.
De dierenarts zei van wel, maar ik betwijfel dat nu dus ook.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:14 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik dacht dat kussentjes juist niet snel helen?
Heb je geen zalf meegekregen ofzo?
Het grommen en blazen negeren. En zoals iemand hierboven al zei, zorgen dat de kat omhoog kan. Ze kijken alles liever van hoogte (want daar weten ze zeker dat de hond niet kan komen).quote:Op woensdag 22 augustus 2012 17:53 schreef capuchon_jongen het volgende:
Weet iemand hoe je de kat beetje minder kan laten grommen en minder achter de sofa kan kruipen.
Die van mij is gemeen! Mijn moeder heeft een paar honden en een kat. Als ze eens naar Nederland komt, komen ze meestal ook allemaal mee (dus inclusief kat). Een van die honden is een herder en die is dikke vriendjes met de kat.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 19:44 schreef Twinky het volgende:
[..]
oja dat ook, mijn kat gaat ook altijd op de kast liggen als de hond van mijn vader komt logeren. Lekker kijken
De ene wel, de ander niet. Die steekt z'n poten uit zodat hij er met geen mogelijkheid meer in past... (want denk maar niet dat je die klauwen van hem dan nog kunt buigen!). Ik zit er aan te denken om ook zo'n mandje als boven aan te schaffen voor hem.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:23 schreef roos85 het volgende:
Zelfde probleem hier, meneer houdt absoluut niet van opgetild worden en heeft ook te goed in de gaten dat er iets tegen zijn zin gaat gebeuren.
Alleen mijn andere kat vindt reismandjes niet erg en kruipt er gerust vrijwillig in![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |