abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115815559
Ik heb een katje van nu 4 maand, maar woon op 3 hoog... Zien katten een beetje hoogte? Als ik hem wel eens bij mij op het balkon houd, dan zie je hem heel schikkerig rondlopen en zeker als hij dicht bij de rand komt...

Maar hoe groot is de kans dat hij er een keer vanaf valt?
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:17:06 #212
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115815695
Die kans is zeker aanwezig.
The love you take is equal to the love you make.
pi_115825012
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 11:11 schreef Remzz het volgende:
Ik heb een katje van nu 4 maand, maar woon op 3 hoog... Zien katten een beetje hoogte? Als ik hem wel eens bij mij op het balkon houd, dan zie je hem heel schikkerig rondlopen en zeker als hij dicht bij de rand komt...

Ik zou het niet riskeren inderdaad. Kun je het op de een of andere manier afzetten? Of anders misschien alleen naar buiten met een tuigje?

Wij wonen op acht hoog en kunnen de ramen eigenlijk ook niet onbeheerd open laten. Aan de buitenkant loopt een soort vensterbank door over de hele breedte van het gebouw en gisteren keek ik éven de andere kant op en zat kat ineens al bijna bij de buren. :') Dus dat doen we niet meer (wel jammer, met dit warme weer).
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:33:51 #214
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_115836944
quote:

Evt een net ophangen dat ze er niet vanaf kunnen. Ga ik ook nog doen, vind het zielig (vooral voor mezelf) dat ik nu alles potdicht houd :P .

Vandaag overigens een nieuwe kattenbak gekocht. Een dichte (zonder deurtje) omdat de korrels door heel de kamer liggen. Het lijkt erop dat ze het snappen en gebruiken en het lijkt ook te schelen in korrels door de kamer *O* .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:55:35 #215
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115837904
quote:

Als ie net zo is als de mijne van 3 maanden is die kans best aanwezig.
Ik woon 1 hoog en Jiro zat tot m'n schrik ook al een keertje op de rand van m'n balkon, bleef daar gelukkig wel zitten.
Maar soms heeft ie ook van die buien waarbij er door m'n hele woning gerend moet worden, op die momenten heb ik het idee dat katten zelf ook geen gevaren zien of zichzelf overschatten.

Als je een balkon met spijlen hebt zou ik er echt een net voor hangen, liever het zekere voor het onderzekere en zo duur zijn die netten ook niet.
http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattennet_kattenluik
Zelf zorg ik er ook voor dat Jiro niet op de rand kan springen, al zal ie dat wel kunnen als hij een paar maandjes ouder is.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:03:54 #216
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_115838272
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 20:55 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Als ie net zo is als de mijne van 3 maanden is die kans best aanwezig.
Ik woon 1 hoog en Jiro zat tot m'n schrik ook al een keertje op de rand van m'n balkon, bleef daar gelukkig wel zitten.
Maar soms heeft ie ook van die buien waarbij er door m'n hele woning gerend moet worden, op die momenten heb ik het idee dat katten zelf ook geen gevaren zien of zichzelf overschatten.

Als je een balkon met spijlen hebt zou ik er echt een net voor hangen, liever het zekere voor het onderzekere en zo duur zijn die netten ook niet.
http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattennet_kattenluik
Zelf zorg ik er ook voor dat Jiro niet op de rand kan springen, al zal ie dat wel kunnen als hij een paar maandjes ouder is.
Daar heb ik mijn net ook besteld. Idd niet echt duur. Moet het alleen nog ophangen, maar daar wil ik mee wachten tot het dakleer vernieuwd is en ik mijn balkon opnieuw ingericht heb. Duurt wel veelste lang met dit weer dat wachten. Zou ze zelfs dan trouwens niet zonder toezicht buiten laten, doerakken dat het zijn :P .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_115846624
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 21:28 schreef deadly_kiss het volgende:
@lieke81

wij hebben van die hor-flappen voor de ramen hangen, in ons vorige huis klommen ze namelijk gewoon in de vaste hor omhoog en zaten de gaten binnen no-time van boven naar onder :{
het hoeft niet perse vliegwerend te zijn, als er maar geen kat doorheen past :P

de katten komen overigens wel gewoon buiten, alleen als wij zelf ook thuis zijn.. en afhankelijk van het weer.
Kan je niet een frame maken dat je op dezelfde manier bevestigd als een hor maar dan met gaas. In de ren zit van dat groene gaas met gaatjes van 1 cm bij 1cm. Voliere gaas heet het geloof ik. Het houd onze miep zelfs en die weegt 8 kg :P .
pi_115861948
quote:
Alufolie neerleggen. Of anders keukenfolie. Vinden ze vaak niet prettig om overheen te lopen. Ziet er misschien niet uit, maar je moet toch iets! Anders er iets neer leggen waardoor ze er niet kunnen zitten (paar lege bloempotten, stenen uit de tuin, iets anders)
Bedankt voor de reactie. Dat kan ik inderdaad eens proberen. Heb al allerlei andere dingen gedaan, want heb al eens naar oplossingen gegoogled. Schoonmaken met schoonmaak azijn, werkt niet. Met citroen wrijven, werkt niet. Met dettol, werkt niet. Met peper strooien, werkt niet. Onder de koude kraan of nat maken met een plantenspuit werkt niet. Afleiden door harde geluiden werkt niet. Etensbakjes neerzetten of met de neus erin drukken, het werkt allemaal niet!
Straks dan maar even naar de winkel voor wat aluminiumfolie.
En de boer op de fiets, hij trapte zich rot maar naderde niets...
  woensdag 22 augustus 2012 @ 14:15:26 #219
45 SiGNe
pi_115865592
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:43 schreef appelm0es het volgende:

[..]

Bedankt voor de reactie. Dat kan ik inderdaad eens proberen. Heb al allerlei andere dingen gedaan, want heb al eens naar oplossingen gegoogled. Schoonmaken met schoonmaak azijn, werkt niet. Met citroen wrijven, werkt niet. Met dettol, werkt niet. Met peper strooien, werkt niet. Onder de koude kraan of nat maken met een plantenspuit werkt niet. Afleiden door harde geluiden werkt niet. Etensbakjes neerzetten of met de neus erin drukken, het werkt allemaal niet!
Straks dan maar even naar de winkel voor wat aluminiumfolie.
Als je een kat straf moet je het meteen tijdens of vlak na de daad doen, achteraf straffen werkt niet, ze zijn dan alweer vergeten dat ze iets gedaan hebben dat niet mag.

Soms helpt een exrta kattenbak trouwens ook nog, hebben ze meer het idee dat ze privacy hebben ofzo.
pi_115865698
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:15 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Als je een kat straf moet je het meteen tijdens of vlak na de daad doen, achteraf straffen werkt niet, ze zijn dan alweer vergeten dat ze iets gedaan hebben dat niet mag.
Lijkt me heerlijk.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 14:25:55 #221
45 SiGNe
pi_115866014
quote:
10s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:18 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Lijkt me heerlijk.
Veel blowen, dan vergeet je het vanzelf ;)
pi_115867659
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:15 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Yep. Dan hebben ze geen idee meer wat ze nou weer misdaan hebben. Het voordeel is wel, dat je je kat ook weer heel snel kunt knuffelen!
  Moderator woensdag 22 augustus 2012 @ 17:53:32 #223
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_115873902
Mijn vader heeft een vriendin leren kennen met een hondje. Mijn kat is daar echter niet tevreden mee dat het hondje(chihuahua) regelmatig op bezoek komt met haar bazin.

De hond is heel rustig tegen over de kat, maar de kat niet tegen over de hond. Ze hebben niet gevochten maar dikke vrienden zijn het zeker niet.

Het probleem is dat de kat telkens achter de bank kruipt als de hond op bezoek komt en daar blijft tot de hond weg is. ze bekijkt de hond grondig en gromt voorturend.

Weet iemand hoe je de kat beetje minder kan laten grommen en minder achter de sofa kan kruipen.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  woensdag 22 augustus 2012 @ 17:58:09 #224
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115874048
Kan de kat niet naar een andere ruimte of naar buiten zolang die hond er is?
  Moderator woensdag 22 augustus 2012 @ 18:34:18 #225
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_115875268
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:58 schreef Lienekien het volgende:
Kan de kat niet naar een andere ruimte of naar buiten zolang die hond er is?
de bedoeling is om deze 2 in de toekomst overeen te laten komen. want ze zullen mss samen wonen
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  woensdag 22 augustus 2012 @ 18:35:32 #226
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115875311
Dan is het een kwestie van geduld. Je kunt een kat niet dwingen.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 19:11:56 #227
92409 Twinky
Little star.
pi_115876614
de dog whisperer had de kat op schoot genomen en de hond lag op de grond, en toen heel lang zo zitten, tot ze allebei rustig lagen. Met dat idee: er is niks om niet rustig om te zijn. En: de kat is de baas, dat is nou eenmaal zo :P
pi_115876983
De kat niet dwingen en dus ook geen ruimtes afsluiten die normaal wel beschikbaar zijn, en zorg dat de kat de hoogte in kan waar de hond niet bij kan. Komt de kat tevoorschijn, belonen en zorgen dat de hond rustig blijft.
pi_115877588
Wij hebben hier 10 dagen op de hond van mijn ouders gepast en dat ging ook pas na 4 dagen pas zonder gegrom van de kat. Kwestie van geduld dus..
  woensdag 22 augustus 2012 @ 19:44:03 #230
92409 Twinky
Little star.
pi_115877678
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 19:22 schreef Holyme het volgende:
De kat niet dwingen en dus ook geen ruimtes afsluiten die normaal wel beschikbaar zijn, en zorg dat de kat de hoogte in kan waar de hond niet bij kan. Komt de kat tevoorschijn, belonen en zorgen dat de hond rustig blijft.
oja dat ook, mijn kat gaat ook altijd op de kast liggen als de hond van mijn vader komt logeren. Lekker kijken :D
pi_115879492
Mijn kat Amor kwam vorige week zaterdag met een bloedend achterpootje binnen. Schoongemaakt (voor zover hij dat toeliet) en tot maandag gewacht omdat hij er verder prima op liep en het niet zo'n diepe wond leek. Op maandag naar de dierenarts. Die heeft er naar gekeken, maar de wond was niet meer vers genoeg om te hechten (het bleek ook best een diepe wond te zijn :@ oops) , dus een antibioticaspuit gekregen en ontstekingsremmers mee naar huis. Binnenhouden totdat het goed dicht is, was het advies. "Gelukkig genezen kussentjes onder pootjes heel snel". Ze kon niet een indicatie geven hoe snel het zou genezen, maar "meestal wel binnen 10 dagen".

Maar nu mijn vraag: volgens mij geneest het niet zo snel? Ik heb hier een collage van de wond, en hoewel je ziet dat het wel dichtgaat zijn we nu 9 dagen verder en het is nog niet dicht. Ik zit te twijfelen of ik toch weer naar de dierenarts zal gaan of niet. Het lijkt gewoon prima te genezen, hij loopt er goed op, heeft er ook geen pijn aan. Alleen het duurt lang en ik ben gewoon wat ongeduldig, geloof ik. Wat zouden jullie doen? Wel of niet nog even naar laten kijken?

De bovenste drie foto's waren toen hij er mee binnenkwam, de onderste zijn de afgelopen 9 dagen gemaakt (de laatste vandaag).

pi_115879811
Overigens is Amor al 9 dagen Not Amused dat hij niet naar buiten mag ...

Maar heeft hij zich er uiteindelijk toch maar bij neergelegd :')

pi_115881248
Ik dacht dat kussentjes juist niet snel helen?
Heb je geen zalf meegekregen ofzo?
pi_115882535
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:14 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik dacht dat kussentjes juist niet snel helen?
Heb je geen zalf meegekregen ofzo?
De dierenarts zei van wel, maar ik betwijfel dat nu dus ook.
Geen zalf mee verder.
pi_115896757
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:53 schreef capuchon_jongen het volgende:
Weet iemand hoe je de kat beetje minder kan laten grommen en minder achter de sofa kan kruipen.
Het grommen en blazen negeren. En zoals iemand hierboven al zei, zorgen dat de kat omhoog kan. Ze kijken alles liever van hoogte (want daar weten ze zeker dat de hond niet kan komen).

quote:
7s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 19:44 schreef Twinky het volgende:

[..]

oja dat ook, mijn kat gaat ook altijd op de kast liggen als de hond van mijn vader komt logeren. Lekker kijken :D
Die van mij is gemeen! Mijn moeder heeft een paar honden en een kat. Als ze eens naar Nederland komt, komen ze meestal ook allemaal mee (dus inclusief kat). Een van die honden is een herder en die is dikke vriendjes met de kat.

Wij hebben geen honden, maar Kleintje is absoluut niet bang voor honden (de Rooie zien we niet, hoewel dat wel wat beter begint te worden). Maar die herder is best groot! En die herder wil alleen maar die kat snuffelen en liefde geven (= helemaal schoon likken, doet ze met die kat van m'n moeder ook). Dus wat doet dat rot beest. Gaat daar zitten waar die hond NET niet bij kan... En dan maar staren... En als de hond gaat knuffelen, komt hij eraan, helemaal jaloers dat de hond aandacht krijgt en hij niet :P
pi_115897259
Mijn lieve sullige kater moest vandaag eigenlijk voor controle (tijdje terug operatie ondergaan) naar de dierenarts.
Waar ik voorheen geen problemen had hem in het mandje te krijgen, was het vandaag een groot drama.
Hij is met geen mogelijkheid in het mandje te krijgen, en is nu helemaal over zijn toeren :{
Heeft echt voor het eerst mij gekrabd e.d.

Echter is de controle nu naar volgende week verschoven, maar vrees dat het dan weer een groot drama wordt om hem in het mandje te krijgen.

Iemand tips wat ik het beste kan doen?
Overweeg om een ander mandje te kopen (waar de deksel van boven zit, zie plaatje) maar weet niet of het een oplossing gaat zijn.

Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  donderdag 23 augustus 2012 @ 09:21:10 #237
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115897437
Ja, zo'n mand adviseer ik vaak. Ik zet 'm dan naast het etensbakje (minstens een dag van tevoren) en tegen de tijd dat ze erin moet, geef ik eten. Dan kan ik haar er zo intillen.

Vaak werkt dit. De laatste keer niet. Toen werd het een drama om haar te pakken te krijgen (opgetild worden wil ze sowieso niet en ze heeft het dondersgoed in de gaten dat ik iets van plan ben dat ze niet wil).

Dus volgende keer zet ik de mand nog eerder neer en zorg ik dat ze flink honger heeft. Want een andere manier zou ik met deze kat niet weten.
pi_115897484
Zelfde probleem hier, meneer houdt absoluut niet van opgetild worden en heeft ook te goed in de gaten dat er iets tegen zijn zin gaat gebeuren.

Alleen mijn andere kat vindt reismandjes niet erg en kruipt er gerust vrijwillig in _O- :')
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_115897585
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:23 schreef roos85 het volgende:
Zelfde probleem hier, meneer houdt absoluut niet van opgetild worden en heeft ook te goed in de gaten dat er iets tegen zijn zin gaat gebeuren.

Alleen mijn andere kat vindt reismandjes niet erg en kruipt er gerust vrijwillig in _O- :')
De ene wel, de ander niet. Die steekt z'n poten uit zodat hij er met geen mogelijkheid meer in past... (want denk maar niet dat je die klauwen van hem dan nog kunt buigen!). Ik zit er aan te denken om ook zo'n mandje als boven aan te schaffen voor hem.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 09:30:11 #240
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115897602
Ik weet geen betere methode, behalve misschien met zijn tweeën.

Het punt is dat je met zo'n kat eigenlijk maar een paar seconden hebt, als je ze dan vast hebt. Zodra ze in de gaten hebben dat het foute boel is en ze gaan tegenstribbelen, wordt het een drama, helemaal als de kat je ontkomt. Ik heb deze kat ook eens onder een tafel vandaan gesleept en daarna zat ze te hijgen als een hond. Zo sneu. Maar ja, naar de dierenarts ga je ook niet voor de lol. Eenmaal bij de dierenarts is ze overigens een mak lammetje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')