abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115080997
Als het echt, ECHT zo is dat zelfs bij een last-second verstoring HELEMAAL NIEMAND weet waar een trein naartoe gaat, dan wil ik dat graag NU weten, want dan ga ik morgenochtend vroeg een auto kopen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_115081039
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 00:42 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Hier in Nederland nog goed te doen met voetgangerstunnels halverwege de perrons, maar in Italië gebeurde dat in Florence en Milaan dus gewoon 2 minuten van tevoren.. Kun je weer 800 meter perron aflopen voordat je bij de kop bent :')
Nou da's kras, 800 meter in 2 minuten. Het wereldrecord is geloof ik 1:41 nogwat. Zonder bagage.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 00:46:30 #53
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_115081111
Desinformatie is nog altijd mooier dan geen informatie. *kuch*

Enkele weken terug stond op Breda een extra IC naar Roosendaal aangekondigd. Dit bleef tot ruim een kwartier na vertrektijd aangekondigd staan, terwijl zelfs de volgende trein (de IC naar Den Haag) er al stond. Reizigers voor Roosendaal begonnen dus en masse in te stappen in de verkeerd aangekondigde trein. 3 omroepen later was de halve trein weer leeg, en de informatie op het TPB gecorrigeerd.

:')
pi_115081113
quote:
3s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 00:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Als het echt, ECHT zo is dat zelfs bij een last-second verstoring HELEMAAL NIEMAND weet waar een trein naartoe gaat, dan wil ik dat graag NU weten, want dan ga ik morgenochtend vroeg een auto kopen.
Dat "Zie voorkant trein" staat er volgens mij alleen als er géén trein op het betreffende perron staat, maar de trein nog moet binnenkomen en de eerstvolgende treinen op het andere perron zijn ingepland.

(Maar ik kan het mis hebben, ik kom niet zo vaak op CS)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2012 00:46:57 ]
pi_115081162
Ams snapt iedereen wel toch? En als je Amf en Ut naast elkaar ziet staan moet je wel een kneus zijn om niet te weten wat ze er mee bedoelen lijkt me.
pi_115081176
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 00:46 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat "Zie voorkant trein" staat er volgens mij alleen als er géén trein op het betreffende perron staat, maar de trein nog moet binnenkomen en de eerstvolgende treinen op het andere perron zijn ingepland.

(Maar ik kan het mis hebben, ik kom niet zo vaak op CS)
Eerlijk hoor, ik probeer je te begrijpen, maar HOE is dit meer dan "geen idee, zoek het maar uit"? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_115081201
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 00:42 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Hier in Nederland nog goed te doen met voetgangerstunnels halverwege de perrons, maar in Italië gebeurde dat in Florence en Milaan dus gewoon 2 minuten van tevoren.. Kun je weer 800 meter perron aflopen voordat je bij de kop bent :')
Je moet in Milaan ook niet blind een perron op lopen als nog niet staat aangegeven van welk spoor een trein vertrekt hè. :D
pi_115081238
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 00:47 schreef TeringHenkie het volgende:
Ams snapt iedereen wel toch? En als je Amf en Ut naast elkaar ziet staan moet je wel een kneus zijn om niet te weten wat ze er mee bedoelen lijkt me.
Ams?

Ik weet Asd = Amsterdam centraal
Ass = Amsterdam Sloterdijk

Ams does not compute :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_115081295
Het station wat nog het dichtste in de buurt komt bij wat internationaal onder "Ams" verstaan wordt, is Shl.

Nou, srsly, HOE DE FUK moet je DAT ruiken? Doe maar voor.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 00:51:55 #60
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_115081324
Ik wil graag een kaartje van Esn naar EHAM, alstublieft.
pi_115081372
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 00:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Eerlijk hoor, ik probeer je te begrijpen, maar HOE is dit meer dan "geen idee, zoek het maar uit"? :?
Nee, het is inderdaad een verkapte terminologie daarvoor.

Kijk, de borden hebben twee regels en soms zijn de eerstvolgende twee metro's bijv. allebei op spoor 1 ingepland. Dan staat dus bij spoor 1 aangegeven, bijvoorbeeld:

53 Gaasperplas
51 Amstelveen-Westwijk

Metro 54 komt nog niet. Als je dan het bord bij spoor 2 leeg laat, dan zouden mensen kunnen denken dat het kapot is en kunnen denken dat metro 54 dan wel van spoor 2 zal vertrekken. Tenminste, dat stel ik me zo voor.
pi_115081385
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 00:51 schreef James1988 het volgende:
Ik wil graag een kaartje van Esn naar EHAM, alstublieft.
Rij maar zwart, ik heb geen idee wat je bedoelt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_115081585
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 00:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, het is inderdaad een verkapte terminologie daarvoor.

Kijk, de borden hebben twee regels en soms zijn de eerstvolgende twee metro's bijv. allebei op spoor 1 ingepland. Dan staat dus bij spoor 1 aangegeven, bijvoorbeeld:

53 Gaasperplas
51 Amstelveen-Westwijk

Metro 54 komt nog niet. Als je dan het bord bij spoor 2 leeg laat, dan zouden mensen kunnen denken dat het kapot is en kunnen denken dat metro 54 dan wel van spoor 2 zal vertrekken. Tenminste, dat stel ik me zo voor.
Je doet hierbij aannames dat toeristen op de hoogte zijn van de topologie van het lijnennetwerk van GVB. totaal kansloze aanname. Toeristen (en de meeste mensen die afhankelijk zijn van informatie zijn dat nou eenmaal) willen maar 1 ding weten: Wanneer word IK naar mijn hotel gebracht.

Of dat nou lijn 1 is of lijn 5 of lijn 721
Of dat nou een bus is of een tram of een metro of een lightrail of yanamit
Of die nou op tijd vaart/rijdt/vliegt/zweeft whatever

Hoe lang moet ik NU wachten?
Hoe lang doet ie erover tot ik er ben?

THAT IS ALL.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_115081678
Ja, daarvoor hangen er nu dus extra LCD-schermen op CS, die permanent voor alledrie metrolijnen tegelijk aangeven hoe lang het nog wachten is.

Maar met de oude schermen kon dat dus niet, want die hadden maar twee regels.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2012 01:00:54 ]
pi_115082152
Iets heel anders, ik kwam dit nieuwsartikel tegen:

http://www.yomiuri.co.jp/dy/national/T120629006237.htm

Japan gaat drie nieuwe stukken HSL aanleggen. Onder andere is nu de besluitvorming rond het laatste stukje HSL naar Nagasaki rond, aan een ander deelstuk wordt al gewerkt. De lijn naar Nagasaki moet in 2022, na tien jaar bouwtijd, klaar zijn. De andere lijnen in 2025 en 2035. O.a. op de lijn naar Nagasaki wil men treinen inzetten waarvan de spoorbreedte tijdens de rit kan worden veranderd.

Totale kosten: zo'n 30 miljard euro, waarvan 10 miljard moet worden opgebracht door opbrengsten uit treinpaden extra belastingen voor spoorwegbedrijven die over bestaande hogesnelheidslijnen rijden en 20 miljard moet worden gesubsidieerd door de overheid.

Dus voor wie dacht dat in Japan alle spoorwegen inclusief infrastructuur winstgevend zijn: nou, mooi niet dus.

Ter vergelijking: bij ons had de HSL-Zuid zichzelf volgens de oorspronkelijke plannen binnen 5 à 10 jaar volledig moeten terugverdienen.


[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2012 01:16:31 ]
pi_115082255
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 01:13 schreef Igen het volgende:
20 miljard moet worden gesubsidieerd door de overheid.
ja wel ja de overheid waarom ook niet. Net een aardbeving, een tsunami EN een Chernobyl-style kernramp tegen je kop aan gehad, maar okee, wat geeft het *O* we rossen er lekker 20 G tegenaan voor een HSL omdat iemand vindt dat we met de trein moeten *O*

Lache jonge met die lui :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_115082370
Bij jaartallen als 2035 krijg ik altijd wel zo'n gevoel dat het een hoog luchtfietserij-gehalte heeft.
pi_115082771
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 01:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja wel ja de overheid waarom ook niet. Net een aardbeving, een tsunami EN een Chernobyl-style kernramp tegen je kop aan gehad, maar okee, wat geeft het *O* we rossen er lekker 20 G tegenaan voor een HSL omdat iemand vindt dat we met de trein moeten *O*

Lache jonge met die lui :')
In principe rijden er al gewoon Intercity-treinen op de betreffende routes. Naar Nagasaki rijden van die ICE-achtige kantelbaktreinen die 130 km/u halen op het smalspoor en van binnen leren stoelen en echt houten parketvloeren hebben. En dan te bedenken dat Nagasaki nog geen 500.000 inwoners heeft en op een schiereiland vrij ver weg van de rest van de bewoonde wereld ligt, dus ik kan me niet voorstellen dat je daar nou echt een gigantische vervoersvraag hebt.

Rare jongens, die Japanners...
pi_115088024
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 00:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja, de rest akkert gedachteloos tachtigduizend nogal nietszeggende tweets door om erachter te komen dat zijn trein niet rijdt :')

Ik zie het probleem WEL :)
Als je die hashtags niet plaatst, zal dat niet anders zijn. Het is gewoon een extraatje voor diegenen die het wel handig vinden. Voor zover ik weet is het niet bedoeld om Twitter ermee te doorzoeken. En nogmaals: ze plaatsen ook gewoon in tekst waar de storing is (Utrecht-'s-Hertogenbosch #UtHt bv.).

Maar volgens mij doen ze dat officieel nog op proef. Stuur eens een tweet naar ze erover, zou ik zeggen ;)
pi_115088070
Iets anders: volgens NRC lijkt Fyra eindelijk een succes te worden voor NS.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)s-te-worden-voor-ns/
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 10:59:45 #71
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_115088406
quote:
3s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 00:04 schreef Dr_Flash het volgende:
en als IK eens ff wat positiefs mag zeggen: Ik vind het top dat ze dit jaar voor het eerst sinds de vissen aan land kropen in de "vakantieperiode" gewoon normaal doorrijden. Wat iedereen altijd al graag wou namelijk :Y
Dat was normaal totdat Huizinga er een teringzooi van maakte met het rondje om de kerk en zo tien jaar geleden. Je zou dus kunnen zeggen dat NS er tien jaar over heeft gedaan om die bende te herstellen. Of ben ik nu te negatief?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_115088589
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 10:40 schreef TheSalesman het volgende:
Iets anders: volgens NRC lijkt Fyra eindelijk een succes te worden voor NS.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)s-te-worden-voor-ns/
Op de goede weg heet dat :)
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 11:09:58 #73
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_115088612
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 00:10 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

De zoveelste techneut met nul verstand van heldere communicatie...
Dit is trouwens niet zo aardig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_115088804
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 00:20 schreef DriekOplopers het volgende:

Maar de mooiste info was en blijft de tekst op de elektronische panelen op de perrons van de Amsterdamse metro. Die hadden op het CS de tekst "Zie voorkant trein"...
En dat is uitermate teleurstellend daar de tekst eigenlijk "Zie achterkant trein" had moeten zijn daar het ding volgens mij op CS omkeert.... Zo niet, laat het mij dan even weten, pak ik snel mijn Digiblaffer en vereeuwig het moment suprême...
Al is de wereld nog zo groot, wij weten uw rekening te vinden tot na uw dood.
pi_115088820
Vraagje! Ik wil 2x retour naar berlijn hbf boeken met NS traject vrij. Waar kan ik dit het best doen? Indien HiSpeed, loket of internet?
pi_115088871
Via de DB.de door middel van een Europa Special, vaste prijs vanaf elk station in NL naar Berlijn. Als je er vroeg bij bent 39 euro per persoon enkele reis. Waarom niet bij NS Hispeed, omdat hun maar pakweg 10% van alle kaartjes opgekocht hebben en de DB dus zo'n 90% van alle tickets hebben. De kans op het goedkoopste tarief is dus veel groter bij de DB.

[ Bericht 56% gewijzigd door Zug-Chef op 04-08-2012 11:28:49 ]
pi_115089056
"Als je er vroeg bij bent".. Hoe ver van te voren is dat ongeveer? Ben het zelf ook nog van plan later dit jaar :)
pi_115089074
Afhankelijk van "wanneer" je wil gaan. Op de site van NSHispeed kan je goed terecht, mits je er een uurtje voor over hebt en je kinderen op school zitten, want vloeken zult gij.

Ben je in de buurt van een groot station, dan zou ik lekker aan de balie bestellen, een menselijke service is altijd beter dan digitale systemen, en je kan meteen zitplaatsen reserveren e.d.
Al is de wereld nog zo groot, wij weten uw rekening te vinden tot na uw dood.
pi_115089102
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 11:22 schreef Zug-Chef het volgende:
Via de DB.de door middel van een Europa Special, vaste prijs vanaf elk station in NL naar Berlijn. Als je er vroeg bij bent 39 euro per persoon enkele reis. Waarom niet bij NS Hispeed, omdat hun maar pakweg 10% van alle kaartjes opgekocht hebben en de DB dus zo'n 90% van alle tickets hebben. De kans op het goedkoopste tarief is dus veel groter bij de DB.
Bedankt. Ik zie ze bij NS ook voor 39eu staan. Het loket is hier om de hoek. Of rekenen ze nog een balietoeslag?
pi_115089105
Op de website van DB Bahn krijg ik alleen prijzen van +100 euro (ook ver in de toekomst), via NS Hispeed is het goedkoopste 49 euro (beide incl. VDU). Doe ik iets fout?

E: Ah, had met startstation te maken. Vanaf grote stations, liggende op de route van de IC Berlijn/ICE, krijg je veel lagere prijzen. Gewoon een kaartje kopen voor het binnenlandse traject dus.

[ Bericht 11% gewijzigd door TheSalesman op 04-08-2012 11:39:09 ]
pi_115089121
Ja, ik geloof 3,50 maar daarvoor koop je de frustratie van hun onmogelijke website wel af en het scheelt je weer een uur prutsen en wachten...
Al is de wereld nog zo groot, wij weten uw rekening te vinden tot na uw dood.
pi_115089147
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 11:33 schreef Lindstrøm. het volgende:

[..]

Bedankt. Ik zie ze bij NS ook voor 39eu staan. Het loket is hier om de hoek. Of rekenen ze nog een balietoeslag?
Als ze voor dat bedrag (zowel heen als terugreis!) nog bij NS Hispeed te koop zijn, zou ik dat doen ja.
pi_115089166
Let er wel op dat je treingebonden bent en dat je absoluut geen restitutie mogelijkheden hebt voor dat bedrag.
Al is de wereld nog zo groot, wij weten uw rekening te vinden tot na uw dood.
pi_115089660
Ter gelegenheid van het EK voetbal in Polen en Oekraïne hebben de Poolse spoorwegen de 10 loks van het type EU44 (ES64U4) en nog eens 10 loks type EP09 in de kleuren van de 16 deelnemende landen en de vier Poolse stadions getooid. Omdat alleen de 10 Taurussen in Berlijn komen, kon de jacht tijdens een 10 daagse vakantie in de Duitse hoofdstad beginnen

PKP 5 370 001 Polen

Door werkzaamheden tussen Frankfurt/Oder en Berlijn liep Eurocity 46 uit Warschau van 23 tot en met 28 juli 2012 planmatig ruim 45 minuten vertraging op. Hierdoor kon de trein na aankomst op Berlin Hauptbahnhof 'goed voor de zon' vast gelegd worden. Niet minder dan 10 fotografen genoten op woensdag 25 juli 2012 van het mooie weer en de kans om maar liefst 3 Taurussen in nog geen 30 minuten te fotograferen, want kort na vertrek van de PKP 5 370 001 "Polen" naar Berlin-Grunewald arriveerde de 'Rusland' met de Eurocity uit Gdansk en een rode DB 182 met een Regio uit Cottbus.

PKP 5 370 002 Rusland

Eurocity 43 van Berlijn naar Warschau had op maandag 30 juli 2012 een regulier 1e klas DB Intercity rijtuig achter de lok. Het maakt het geheel nét even wat anders. De PKP 5 370 002 "Rusland" mocht de tweede ochtendtrein van tractie voorzien en passeert hier in het bos bij Fangschleuse.

PKP 5 370 003 Denemarken

Kenmerkend voor de voormalige DDR en daarmee ook voor Oost-Berlijn zijn onder andere de oude lantaarns op en rondom de stations. Op het S-Bahnhof Hirschgarten aan de S3 vormen ze het motief voor de passage van Eurocity 41 naar Warschau, die op woensdag 25 juli 2012 getrokken werd door de PKP 5 370 003 "Denemarken". Ondanks dat de zon in Berlijn ruim een half uur eerder opkomt dan in Nederland zijn er op diverse plekken nog vervelend veel schaduwen aanwezig om 7:00. Iets wat alleen maar erger gaat worden naar mate de dagen weer korter worden, waardoor deze vroege trein alleen in de hoogzomer in Berlijn te fotograferen is.

PKP 5 370 004 Oekraïne

Keurig volgens omloop trok de PKP 5 370 004 "Oekraïne" de Eurocity 41 richting Warschau. Mede dankzij enkele localo's vond ik deze stek tussen de S-Bahnstations Warschauer Straße en Ostkreuz. In heerlijk ochtendlicht passeerde de trein twee fotografen op de Modersohnbrücke. Gek genoeg had de machinist bewust of onbewust zijn pantograaf laten zakken, maar het maakt er de plaat mijns inziens niet minder op. Met het hoogfrequente S-Bahn-verkeer stad-in en stad-uit alsmede het Regionale en Langeafstandsverkeer in westelijke richting had het net zo goed een kruising kunnen zijn! Van de vele Eurocity's die ik in 10 dagen zag en deels ook fotografeerde, was dit de enige set rijtuigen die compleet in de originele BWE-setting reed. Op de linkerachtergrond het BASF European Shared Service Center.

PKP 5 370 005 Duitsland

Achterop de Lr78513 zat op vrijdag 27 juli 2012 de PKP 5 370 005 "Deutschland", samen met de Oekraïne en de Poznan de mooiste loks als je het mij vraagt. Met de S-Bahn of Regionalexpress kan je de trein gemakkelijk inhalen op diverse stekken. Met een Tagesticket van de S-Bahn kan je maximaal tot aan Fangschleuse rijden, keuze was dus snel gemaakt. Met enkele minuten vertraging passeerde Eurocity 43 dan het bos gelegen tussen Berlijn en Frankfurt/Oder, de hoofdroute voor het verkeer van/naar Polen. Toch net wat mooier dan het bos in Venlo al was het maar dat je hier wel met zon kan staan, in tegenstelling tot het platgetrapte bos in Venlo. Oh en goederentreinen... niet gezien tijdens de drie uur dat ik hier stond!

PKP 5 370 007 Stadion Narodowy Warszawa

De eerste twee treinen die 's ochtends uit Berlijn vertrekken, hebben in Berlin Rummelsburg overnacht. Via de S-Bahn Innenring vertrekken beide treinen eerst als leegmat naar het opstelterrein Berlin Grunewald. Op dinsdag 24 juli 2012 was het de PKP 5 370 007 "Stadion Narodowy Warszawa" die tractie gaf aan Lr 78513 van Berlin Rummelsburg naar Berlin Grunewald, waar de trein getransformeerd wordt als EC 43 naar Warszawa Wschodnia.

PKP 5 370 009 PGE Arena Gdańsk

Het lege materieel voor de Eurocity's 41 en 43 wordt planmatig via de S-Bahn Innenring van Rummelsburg naar Grunewald gereden. Terwijl het leegmat voor trein 41 veels te vroeg rijdt, is trein 43 wél in heerlijk ochtendlicht te fotograferen. Er zijn ter hoogte van Berlin Westend twee plekken waar de trein 'goed voor de zon' rijdt; waarvan deze de mooiste is. Prachtig in beeld is de evangelische Epiphanienkirche. Gebouwd tussen 1904 en 1906 maar in de Tweede Wereldoorlog vrijwel geheel verwoest. Pas in 1960 was de restauratie geheel afgerond. Met de val van de muur in 1990 werden veel nieuwe wegen aangelegd. Met de komst van de op de achtergrond gelegen Autobahn A100 moest de hoofdingang van de kerk 90 graden gedraaid worden, waardoor enkele wijzigingen aan de constructie plaats moesten vinden. De oranje PKP 5 370 009 "PGE Arena Gdańsk" heeft Lr78513 aan de haak en passeert hier tussen de S-Bahn stations Westend en Messe Nord/ICC.

PKP 5 370 010 Stadion Miejski (Poznań)

Het contrast tussen hypermodern en vervallen staat is groot in Berlijn, zeker als je het in 2006 geopende Hauptbahnhof vergelijkt met het 6 km oostelijker gelegen S-Bahnhof Warschauer Straße. De in de donkerblauwe kleur getooide PKP 5 370 010 "Stadion Miejski (Poznań)" arriveert met Eurocity 44 uit Warschau in de Duitse hoofdstad.

Van de 10 loks die vanwege het EK voetbal in de fraaie kleuren zijn gestoken, zijn er gedurende deze week 8 naar Berlijn gekomen. De overige twee, de "Tsjechië" en "Stadion Miejski (Wrocław)" zijn slechts zeer sporadisch in Duitsland aan te treffen, het is dan ook het gesprek van de dag onder de Berlijnse fotografen wanneer deze twee eens ingezet worden.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 12:23:37 #85
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_115090436
Mooie foto's, leuk al die locs in EK-uitvoering!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_115090651
Leuke foto's!
  Moderator zaterdag 4 augustus 2012 @ 13:14:18 #87
155227 crew  Guppy
dus
pi_115091890
Trein :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_115092167
Vliegtuig
Al is de wereld nog zo groot, wij weten uw rekening te vinden tot na uw dood.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 13:30:31 #89
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_115092436

Vliegtuig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_115092461
Dat zijn er pas 8 :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_115092708
Ik heb niets met KLM, maar da's wel een mooie kleurstelling als je het mij vraagt.
pi_115092988
Fyra

Al is de wereld nog zo groot, wij weten uw rekening te vinden tot na uw dood.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 13:52:01 #93
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_115093230
_O-
pi_115093314
quote:
Dat is een belediging voor die kruimeldief. :P
pi_115093415
Oké, vooruit dan maar, hoewel 'ie hier al vast een keer eerder is langsgekomen ;):


Zelf vind ik de Fyra best mooi overigens. U hoort mij goed.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 13:57:08 #96
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_115093451
Clarkson rijdt vaak harder dan de Fyra (8>
pi_115093598
De Fyra staat dan ook altijd stil (in tunnels :'))

Zit in de IC van Rotterdam naar Deventer. Vertrokken met +9 , maar inmiddels ingehaald. Pluim voor de TRDL's die ons voorrang gaven :)

Oh ja, ik kom weer wat vaker gluren hier :W
pi_115093626
JeeJ
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 14:41:10 #99
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_115095098
Volgens de spots op Somda is vandaag een ICE 3 door een VIRM weggesleept.
pi_115095894
Klopt, defect gegaan tussen driebergen en ede-wageningen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')