15:00 Kwartfinalequote:Rick van der Ven, is de eerste Nederlander die vandaag (vanaf 10.00 uur) in actie komt bij de O.S., bij het onderdeel boogschieten.
Hij is ook niet zomaar de eerste de beste, hij is namelijk Europees Kampioen![]()
Misschien een mooie medaille hier voor Nederland ?
![]()
![]()
Het speelschema voor het boogschieten ;
http://sport.infonu.nl/ka(...)ma-boogschieten.html
Klopt ja.quote:
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:49 schreef tong80 het volgende:
Wat leuk
En ook nog eens een leuke TV-Sport. Had ik niet verwacht.
Scoorde wel een WR tijdens de kwalificatiequote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:49 schreef Remzz het volgende:
Die commentator zegt dat het een hele grote is, maar zegt ook dat hij eigenlijk nog nooit een individuele medaille op een OS/WK heeft gehaald
toch geen magere erelijst hoor:quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:49 schreef Remzz het volgende:
Die commentator zegt dat het een hele grote is, maar zegt ook dat hij eigenlijk nog nooit een individuele medaille op een OS/WK heeft gehaald
Vond ik ook zo vaagquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:49 schreef Remzz het volgende:
2 punten voor setwinst, 1 punt allebei wanneer gelijk.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:49 schreef franklop het volgende:
ik snap niks van die sets, maar go van der ven
Zou kunnen... maar hij heeft nog niks nu... nog twee keer knallen voor een plak...quote:
Hij kan niet rekenen heeft ie al aangetoondquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:51 schreef Remzz het volgende:
Die commentator snapt er nog minder van dan wij, een 8 is genoeg terwijl een 7 ook genoeg was en dat was niet de eerste keer.
Hij is huidig Europees kampioen toch?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:52 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Had toch de finale van een EK/WK gehaald?
29 is alleen te verslaan met 30.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:52 schreef abdalfawaz het volgende:
Heb er niet veel verstand van, maar als hij dergelijke scores kan blijven scoren is dat toch bijna onverslaanbaar?
Ik had er op in moeten zetten waarschijnlijk, had me veel geld opgeleverdquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:52 schreef TheArt het volgende:
Mijn hemel tering, wie had dit verwacht zeg
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:52 schreef Szura het volgende:
Rot op over die medaille, dat gejinx elke keer
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:52 schreef Karina het volgende:
Dat wordt leuk bij Mart vanavond: boogschieten, u kent het niet.
EK, maar alleen die Oekraïner is nog als Europeaan bij de top 16 gekomenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:52 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Had toch de finale van een EK/WK gehaald?
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:52 schreef Szura het volgende:
Plaats bij de beste 8 is al geweldigquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:52 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zou kunnen... maar hij heeft nog niks nu... nog twee keer knallen voor een plak...
Ja dat begrijp ik, maar van der Ven scoorde toch net echt heel goed? Ook voor medaillebegrippen neem ik aan..quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
29 is alleen te verslaan met 30.
Ik! Die Im had het al niet makkelijk in de eerste ronde tegen de nummer 64.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:52 schreef TheArt het volgende:
Mijn hemel tering, wie had dit verwacht zeg
Neequote:
Net als Dartsquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:53 schreef marcodej het volgende:
NOS heeft eindelijk door dat dit mooie kijksport is.
Gisteren.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:52 schreef ZwarteMaan het volgende:
Eerlijk, wanneer is de laatste keer dat jullie boogschieten hebben zitten kijken? OS Rocks ;-)
"Rick, als ik zeg, pijl en boog, wat zeg jij dan"quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:52 schreef Karina het volgende:
"Een pijl en boog, u kent het van de oude Engelse volksheld Robin Hood. Nu, honderden jaren later is de nieuwe Robin Hood opgestaan. En hij komt uit Nederland."quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:52 schreef Karina het volgende:
precies... het blijft elke keer wee focussen, de andere schieters in de kwartfinale zijn ook in bloedvorm... maar het sowieso al een geweldige prestatiequote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:52 schreef Szura het volgende:
Hoezo nou niet?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:53 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
Nee
Goed resultaat maar een medaille,nee.
Krijg nu al de kriebelsquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:54 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
"Een pijl en boog, u kent het van de oude Engelse volksheld Robin Hood. Nu, honderden jaren later is de nieuwe Robin Hood opgestaan. En hij komt uit Nederland."
Zeker weten. iedereen kijkt toch nu judoquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:53 schreef Guard het volgende:
Terug naar de stream, en rust in het topic
Ik hoor het hem zeggenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:54 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
"Een pijl en boog, u kent het van de oude Engelse volksheld Robin Hood. Nu, honderden jaren later is de nieuwe Robin Hood opgestaan. En hij komt uit Nederland."
En hij heeft zojuist de top van zijn helft van zijn grid uitgeschakeld, de weg naar de finale ligt als het ware open.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:53 schreef BorisDeLul het volgende:
Medaille
het is de ACHTSTE damn finale zeg.
Als het net als met judo werkt...quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:53 schreef BorisDeLul het volgende:
Medaille
het is de ACHTSTE damn finale zeg.
darts en boogschieten is bijna het zelfdequote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:54 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Deze sport is echt tig keer gaver dan darts
Darts is ook geweldigquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:54 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Deze sport is echt tig keer gaver dan darts
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:54 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
darts en boogschieten is bijna het zelfde
Mart, ben jij dat?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:54 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
darts en boogschieten is bijna het zelfde
"Die gekke, maffe Robin Hood, die zo graag andijvie lustte."quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:54 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Scoorde nog een Wereldrecord in de kwali's.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:55 schreef Sheepcidus het volgende:
Hoe hoog is die korean in te schatten, een wereld topper begreep ik?
Hij zit aan de goede kant van de streepquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:54 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
En hij heeft zojuist de top van zijn helft van zijn grid uitgeschakeld, de weg naar de finale ligt als het ware open.
Niet zo hoog, verloor bijna in de laatste 32.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:55 schreef Sheepcidus het volgende:
Hoe hoog is die korean in te schatten, een wereld topper begreep ik?
Ze moeten van die slomo shots doen van de pijl.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:57 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind boogschieten tien keer leuker dan darts
Half 11.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:58 schreef Montov het volgende:
"Hoe laat stond je vanmorgen op?"
"Tandenpoetsen, scheren, douchen, of denk je daar dan niet aan?"
"Wat was het eennalaatste woord dat je coach tegen je zei?"
Euh, zolang hij niet verliest heeft hij kans op goud.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hij heeft best kans op zilver of brons. En als je dat hebt is een stunt voor goud ook nog in de maak.
Goud zou echt geweldig zijnquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hij heeft best kans op zilver of brons. En als je dat hebt is een stunt voor goud ook nog in de maak.
godsamme ja hoe voorspelbaar is hij hequote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:54 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Als je Im aan kan, kan je iedereen aan. Dat betekent nog niet dat het lukt of dat een medaille zeker is.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als ie zo blijft schieten is het best mogelijk, niet minder als een acht geschotenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die Koreaan schoot wel vaak in de 7quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:01 schreef Guard het volgende:
[..]
Als ie zo blijft schieten is het best mogelijk, niet minder als een acht geschoten
Als hij die tienen en negens schiet dan is alles mogelijk maar ik denk dat er niet echt een favoriet is, Im had het immers al moeilijk in de vorige ronde ondanks dat wereldrecord.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tsja. Rick schoot standaard 27. Dat is gewoon heel sterk. Dan kan je niet dik verliezen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:02 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Die Koreaan schoot wel vaak in de 7
Rest van de deelnemers heben er ook mindere pijlen bijzitten. 8 of hoger is gewoon wereldsquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:02 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dat klopt. En zijn scores waren nu ook mager, maar toch een enorme stunt. En dat kwam niet alleen door het falen van Im. Ik vind het geniaalquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:02 schreef Nober het volgende:
[..]
Als hij die tienen en negens schiet dan is alles mogelijk maar ik denk dat er niet echt een favoriet is, Im had het immers al moeilijk in de vorige ronde ondanks dat wereldrecord.
ja, hij smste net "de boog kan niet altijd gespannen staan"quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:02 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
om 3 uur vanmiddag schiet hij de kwartfinalesquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:04 schreef InTrePidIvity het volgende:
Gaat V/d Ven nog meer in actie komen vandaag?
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:04 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
ja, hij smste net "de boog kan niet altijd gespannen staan"
Ja om 15.00quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:04 schreef InTrePidIvity het volgende:
Gaat V/d Ven nog meer in actie komen vandaag?
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:04 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
om 3 uur vanmiddag schiet hij de kwartfinales
Bedanktquote:
Gewoon bij de laatste 8quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:04 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
om 3 uur vanmiddag schiet hij de kwartfinales
Medaille moet mogelijk zijn.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:06 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Gewoon bij de laatste 8
En 'voordeel' van Van der Ven is dat hij het 'makkelijkste' schema overneemt van Im.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:04 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
ja, hij smste net "de boog kan niet altijd gespannen staan"
Ranking round zegt ook niet alles, wisselende weersomstandigheden bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:07 schreef Nober het volgende:
Kuo Cheng-Wei is de nummer 40 uit de Ranking Round, Van der Ven was daar 16de. Maar misschien deed Cheng-Wei niet zijn best en kan hij wel wat beter?
Im was eerste.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:08 schreef Guard het volgende:
[..]
Ranking round zegt ook niet alles, wisselende weersomstandigheden bijvoorbeeld.
Hop hopquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:09 schreef Ajacied422 het volgende:
15:00 Kwartfinale
15:52 Halve finale/strijd om brons
16:37 Finale
Versloeg net met 6-0 de nummer 24 Ivashko (Ukr) dus niet te serieus nemen die Ranking Round.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:08 schreef Guard het volgende:
[..]
Ranking round zegt ook niet alles, wisselende weersomstandigheden bijvoorbeeld.
Dat betekent ook dat hij dus deel van het makkelijkste schema is.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:06 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Gewoon bij de laatste 8
En 'voordeel' van Van der Ven is dat hij het 'makkelijkste' schema overneemt van Im.
Jij snapt 'tquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:11 schreef Karina het volgende:
Via de stream kijken is leuker dan net live op de NOS. Nu hoor je het commentaar op het veld tenminste.
In de ranking round staat er veel minder druk op natuurlijk. Ik denk dat de resultaten uit de knock-out een goede indicatie is voor de kansen tegen Rick.quote:
Eerst 5 uur tussen 2 rondes en dan opeens binnen 1,5 uur 3 rondes..quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:09 schreef Ajacied422 het volgende:
15:00 Kwartfinale
15:52 Halve finale/strijd om brons
16:37 Finale
Ja maar die van de NOS zei tenminste in het Nederlands hoeveel punten Van der Ven schoot.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:11 schreef Karina het volgende:
Via de stream kijken is leuker dan net live op de NOS. Nu hoor je het commentaar op het veld tenminste.
Om vervolgens het verkeerde aantal te noemen wat ie nog hadquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:15 schreef Nober het volgende:
[..]
Ja maar die van de NOS zei tenminste in het Nederlands hoeveel punten Van der Ven schoot.
Ja want Engels dat begrijpen we nietquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:15 schreef Nober het volgende:
[..]
Ja maar die van de NOS zei tenminste in het Nederlands hoeveel punten Van der Ven schoot.
Zo is dat.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:17 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja want Engels dat begrijpen we niet
Waarheid als een koe!quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:14 schreef knnth het volgende:
In deze fase van het toernooi zijn er geen makkelijke tegenstanders meer.
Ik zie die andere gasten nu ook gemiddeld meer dan 27 scorenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:20 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Waarheid als een koe!
Tsja, die ranking zegt vrij weinig nu. En al die jongens kunnen volgens mij wel een keer van elkaar winnen, zeker in zo'n toernooi opzet met sets.
Maar Rick staat constant te schieten, dat is mooi. Nu werken naar een goede kwartfinale!
Je ziet het aan Prevost, die staat zeer constant te schieten, een slechte pijl en eruitquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:20 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Tsja, die ranking zegt vrij weinig nu. En al die jongens kunnen volgens mij wel een keer van elkaar winnen, zeker in zo'n toernooi opzet met sets.
Maar Rick staat constant te schieten, dat is mooi. Nu werken naar een goede kwartfinale!
Een slechte pijl valt nog best recht te breienquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:22 schreef Guard het volgende:
[..]
Je ziet het aan Prevost, die staat zeer constant te schieten, een slechte pijl en eruit
Dat kanquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:24 schreef Nober het volgende:
[..]
Heb het niet zo op Azië bij Handboogschieten vandaag.
Nee omdat die nog beter aan het schieten was dan Prevostquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:23 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Een slechte pijl valt nog best recht te breien
Die 7 van Ruban bracht ook geen schade uiteindelijk.
Rick schiet al die Aziaten toch wel van het bordquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:31 schreef Nober het volgende:
[..]
Zijn nog maar 2 Europeanen over, en als Worth niet wint 6 Aziërs.
Nog een keertje dan:quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:34 schreef Malahide het volgende:
Oh wat jammer dat ik dit gemist heb! Fantastisch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |