Door z'n eerste opmerking over dat ie zich zou schamen als ze een etentje zou betalen nam ik aan dat het wel zo bedoeld werdquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:00 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelde hij het niet zo. Als jouw vriend je verrast met een weekend weg, zou jij het dan normaal vinden dat hij dan achteraf nog komt zeuren om de helft van de kosten?
Ja, zo werkt het bij ons ook.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:53 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik heb ook twee verschillende voor 's ochtens en 's avonds. Maar iedereen die bij mij slaapt is vrij ze te gebruiken, net als al het andere in mijn huis.
Aasgier!quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:54 schreef LalalaHippie het volgende:
Poe hee, ik ben helemaal voor financiële gelijkwaardigheid en onafhankelijkheid maar dit vind ik echt raar. De financiële verhoudingen tussen mij en mijn vriend zijn nog nooit gelijk geweest en in de praktijk betekende dat dat degene die wat meer te makken had de leuke dingen betaalde. En ik heb nog nooit betaald voor een logeerpartijtje bij een vriendje...
Tja, ik ben nog ouderwets opgevoed. en zal tijdens de date fase altijd als eerste een poging doen om de rekening te betalen. tenzij anders wordt aangegeven. Ik zal nooit en te nimmer uitgaan dat de vrouw betaalt of dat we 50-50 doen. Niet dat ik het erg vind als ze dit zelf voorstellen, dat ook weer niet. maar het voorstel zal nooit en te nimmer van mijn kant komen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:02 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Door z'n eerste opmerking over dat ie zich zou schamen als ze een etentje zou betalen nam ik aan dat het wel zo bedoeld werd
Maar nee, als het een verrassing is niet (want dan heb ik geen inspraak gehad in de gemaakte kosten). Maar als we samen een vakantie boeken wel.
als je twee krenten combineert is er toch weinig aan de hand. het is iets anders als men andere verwachtingen van elkaar heeft.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:09 schreef Craptacular het volgende:
Wat een krent.. Wtf is het toch met mensen die dit normaal vinden. Het zegt genoeg dat hij jou blijkbaar niets waard vindt, aangezien hij voor vrienden wel betaald.
De 2e vrouw van m'n opa was ook zo'n krent (terwijl ze d'r geld niet opgemaakt kreeg), die legde gewoon de rekening van wat ze nog tegoed had van hem op tafel terwijl het bezoek erbij zatquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:10 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
als je twee krenten combineert is er toch weinig aan de hand. het is iets anders als men andere verwachtingen van elkaar heeft.
Hij heeft toch goede sex ?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:32 schreef Hoplahopla het volgende:
Dus jij verwacht dat je vriend geld aan jou gaat uitgeven?
O jezus ik ga stuk.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:10 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Nee, ik zei al, ik heb letterlijk nooit iets van hem gekregen, behalve een aangebroken pot olijven omdat hij niet goed had gekeken en eigenlijk met amandelen wilde...
Jij hebt 9,5 maand met iemand en je hebt, op de moeder op een onverwacht moment, helemaal niemand van zijn familie ontmoet? Heeft hij jouw familie ontmoet? heeft hij een heel moeilijke relatie met zijn familie?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:01 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Ik heb zijn moeder een keer ontmoet toen ze onverrwacht langskwam en verder niemand
Ik weet het niet.
Oh, daar had ik overheen gelezen. Hm. Ja, 'apart'. Weet je zeker dat hij je niet alleen voor de aandacht en de seks 'date'?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:41 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Jij hebt 9,5 maand met iemand en je hebt, op de moeder op een onverwacht moment, helemaal niemand van zijn familie ontmoet? Heeft hij jouw familie ontmoet? heeft hij een heel moeilijke relatie met zijn familie?
Want dat vind ik misschien nog wel vreemder dan het geld.
Bij sommige families kan dat wel, ruzies en dergelijken.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:41 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Jij hebt 9,5 maand met iemand en je hebt, op de moeder op een onverwacht moment, helemaal niemand van zijn familie ontmoet? Heeft hij jouw familie ontmoet? heeft hij een heel moeilijke relatie met zijn familie?
Ik wilde daar ook wel wat over zeggen, maar weet niet wat de norm is.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:41 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Norm, wat is norm. De één al na een week 'omdat het zo uitkwam', de ander na 2 maanden omdat het zo uitkwam of omdat iemand daar liever mee wacht tot het écht serieus blijkt. Ruzies kunnen ook altijd nog, maar dan had TS dat wel mogen weten, me dunkt. 9,5 is op z'n zachtst 'merkwaardig' te noemen als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:45 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik wilde daar ook wel wat over zeggen, maar weet niet wat de norm is..
Goede vragen!
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:10 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Nee, ik zei al, ik heb letterlijk nooit iets van hem gekregen, behalve een aangebroken pot olijven omdat hij niet goed had gekeken en eigenlijk met amandelen wilde...
Watte?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:25 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Hij is ook bij mij doordeweeks in de avonden en ik zou er niet over denken om hem te vragen zijn eigen chips en drank mee te nemen.
Bovendien poets ik in de weekenden dat ik bij hem ben meestal zijn hele huis omdat hij daar niet zo goed in is.
Ik vind dat dat genoeg zou moeten zijn..
Koopje toch, het kost alleen wat boodschappen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:52 schreef Mirjam het volgende:
pehehehe, TS wordt in alle gaten genaaid maar heeft niks door
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:20 schreef papernote het volgende:
[..]
Staat dat huis er gratis? Wordt het gratis schoongemaakt? Kost het bed waar je in slaapt niets? Gebruik je geen wc/douche/koelkast/tv/enz..?
Een abstract begrip als "woongenot" of "vruchtgebruik" kost ook geld.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:30 schreef Grijsmuisje het volgende:
Laatst heeft hij zo'n helicoptertje besteld dat je kan besturen met de ipad en ik heb letterlijk nog nooit iets gekregen van hem.
Ow... dus als iemand eenmaal een huis heeft hoeft de partner daar nóóit meer aan bij te dragen, want "je betaalde dat sowieso al dus ja ..."?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:54 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]Wat een sadness. Die zaken moeten anders niet betaald worden.
Zij wil toch ook graag bij hem zijn?quote:Dat beetje water wat er extra gebruikt wordt per maand als zij bij hem een douche neemt in rekening brengen vind ik gewoon ontzettende triestheid. Eigenlijk vind ik het doorberekenen van enige kosten voor die drie weekenden gewoon not done. Hij wil toch graag dat zij er is?
quote:En hell, ik zou ook gewoon van te voren boordschappen doen zodat als ze er is we tijd hebben om leuke dingen te doen. En nee, ik vraag achteraf geen geld terug daarvoor.
Het Idee alleen al![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb medelijden met je, en vind je vriend maar een onbeschoft stuk vretenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:41 schreef bellabeauti het volgende:
[..]
Mbt mijzelf..minus de tandpasta-situatie. Ik wil niet voor golddigger ofzo uitgemaakt worden maar af en toe een etentje trakteren of kleinigheidje moet toch kunnen?Meestal betaal ik onze etentjes en dagjes uit. Ik had super mijn best gedaan voor zijn verjaardagskado (concertkaartjes) en dan komt hij aan met een kaartje ...
Is hij niet attent genoeg of ook gewoon een vrek net als de vriend van TS? Af en toe betaalt hij nu wel de boodschappen maar dat komt meer omdat ik dan super chagrijnig word dat ik alweer de portemonnee moet trekken en volgens mij voelt die het toch een beetje aan
Je kan het gewoon niet menen. Laat je mensen die bij je logeren ook betalen voor tijdelijke kost en inwoning?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:56 schreef papernote het volgende:
[..]
Ow... dus als iemand eenmaal een huis heeft hoeft de partner daar nóóit meer aan bij te dragen, want "je betaalde dat sowieso al dus ja ..."?
[..]
Zij wil toch ook graag bij hem zijn?
[..]
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ben enorm Hollands, maar ik vind dit ook heel extreem, hoor.
En als het nou was omdat hij krap bij kas zit, dan zou ik het nog snappen. Of omdat hij zijn geld liever op de bank houdt voor onverwachte zaken, ok. Maar dat er geen drankje of etentje van afkan...
Als je samenwoont open je toch gewoon een gezamenlijke rekening waaruit je alle zaken betaalt die je gezamenlijk gebruikt? En daar draag je allebeide naar draagkracht aan bij. Dus een bepaald percentage van je loon. Dat moet je gezamenlijk bepalen, daarom noemen ze het een relatiequote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:56 schreef papernote het volgende:
[..]
Ow... dus als iemand eenmaal een huis heeft hoeft de partner daar nóóit meer aan bij te dragen, want "je betaalde dat sowieso al dus ja ..."?
Ja, als het goed is wil je beide graag bij elkaar zijn. Tijd om je druk te maken over wat rottige centen is slecht besteedde tijd, die tijd vul ik liever met andere zakenquote:Zij wil toch ook graag bij hem zijn?
quote:
Vind je het niet hypocriet dat als de geslachten omgedraaid zouden zijn, niemand er een probleem van maakt?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je kan het gewoon niet menen. Laat je mensen die bij je logeren ook betalen voor tijdelijke kost en inwoning?
Als mensen een week o.i.d. bij ons logeren is de afspraak: je mag gratis verblijven maar we gaan 1x op jullie kosten uiteten.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je kan het gewoon niet menen. Laat je mensen die bij je logeren ook betalen voor tijdelijke kost en inwoning?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |