abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115045145
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:23 schreef kahlie het volgende:

[..]

TS haar vriend is echter niet consequent. Hij wil voor haar niets betalen. Geen rondje in de kroeg, geen bios, geen kerstkado, geen kaartje, niets nada noppes. Maar wel voor z'n vrienden rondjes betalen. :{ Dan vind ik dat meer zeggen over wat hij van TS vindt en minder over hoe hij graag z'n geldzaken regelt. Sneue vent.
Ik twijfelde tussen consistent en consequent. Ik heb voor consistent gekozen omdat hij wél consequent is tegen zijn vriendin, maar niet consistent is over het geheel.

:9.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2012 12:33:31 ]
pi_115045152
Ik vind dit een heel raar topic.
pi_115045284
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:33 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik twijfelde tussen consistent en consequent. Ik heb voor consistent gekozen omdat hij wél consequent is tegen zijn vriendin, maar niet consistent is over het geheel.

:9.
Tja... consistent kan ook ja.

Vandale vindt:
con·se·quent (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1(van handelingen) uit het voorafgaande logisch voortvloeiend
2(van personen) handelend overeenkomstig denkwijze, toezegging of genomen beslissing

Ik vind het dus niet zo'n logisch om voor z'n vriendin een uitzondering te maken in het negatieve (zie 1) en ik vind het dus ook niet een overeenkomstige denkwijze, want hij betaalt dus niet met iedereen 50/50 (zie 2). Daarom vond ik het niet consequent.

Maar consistent of consequent daargelaten.. het is gewoon lullig hoe hij het nu speelt.
pi_115045417
Wat een liefde voor TS opeens...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_115045508
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:23 schreef kahlie het volgende:

[..]

Dat is serieus het enige wat je raar vindt? Kijk, ik ken mensen die alles netjes samen verrekenen. Inclusief excel sheet voor als een van beide meer gaat verdienen. Zo kunnen ze bij houden wie hoeveel moet bijdragen. Als je daar gelukkig van wordt, waarom niet? Ik zou d'r gek van worden.

TS haar vriend is echter niet consequent. Hij wil voor haar niets betalen. Geen rondje in de kroeg, geen bios, geen kerstkado, geen kaartje, niets nada noppes. Maar wel voor z'n vrienden rondjes betalen. :{ Dan vind ik dat meer zeggen over wat hij van TS vindt en minder over hoe hij graag z'n geldzaken regelt. Sneue vent.
Nou ja, ik ga er vanuit dat zijn vrienden ook wel rondjes geven.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand zich met zulke dingen bezighoudt, wel of niet een kleinigheidje gehad met de kerst. Kerst is bullshit en vrouwen die verwachten dat een kerel alles betaalt zijn kansloze aasgieren.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_115045557
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:41 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand zich met zulke dingen bezighoudt, wel of niet een kleinigheidje gehad met de kerst. Kerst is bullshit en vrouwen die verwachten dat een kerel alles betaalt zijn kansloze aasgieren.
Je hebt niet alles doorgelezen hm?
pi_115045559
quote:

[..]

TS heeft haar vriendje ook getrakteerd op bios en andere dingen, maar merkte dat dit trakteren niet wederzijds ging...
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 12:43:34 #258
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_115045642
quote:

[..]

Anders lees je het topic ff door..
All she wants and needs is just a little taste..
pi_115045646
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:42 schreef zarGon het volgende:

[..]

Je hebt niet alles doorgelezen hm?
Nee, wel de hele OP. Zal even kijken. :)
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_115045991
Ik geloof dat ik één van de weinigen ben als ik zeg dat ik het raar vind. Ik betaal bijna altijd alles, heel soms betaald mijn vriendin eens wat. Maar dat heeft dan misschien ook te maken omdat zij naar school gaat en ik een fulltime baan heb.

Maar ik zou me ogen uit me kop schamen als ik met een meisje uitga en ik vraag haar om de helft van de bioscoop te betalen. Als we gaan uiteten, dan wil ik degene zijn die betaald anders voel ik me echt een loser in het openbaar. En dan over het meebrengen van je eigen tandpasta nog maar te zwijgen, ongelofelijk.

Misschien dat ik wat ouderwets ben, dat is wel met meerdere dingen als het om relaties gaat.. maargoed.

Ik moet ook wel zeggen dat vandaag de dag de vrouw steeds vaker zelfstandig wil zijn, bijna tegen het feministische aan. Tsja, dan is het ook weer niet zo gek dat een hoop jongens zich daarnaar gaan aanpassen.

Ik zou het in ieder geval niet leuk vinden, ik vind het geweldig om mijn vriendin te verassen.. ik weet dat ze het leuk vind en dat ze ervan kan smelten :P. Laatst heb ik haar in het buitenland een bos bloemen laten bezorgen, nou ik kon niet meer stuk :P
pi_115046078
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 10:44 schreef Murdera het volgende:

[..]

Wij hebben wel een paar verschillende ook ja, maar omdat de ene dan tegen tandsteen is ofzo, en een ander voor wat anders. :')
Ik heb ook twee verschillende voor 's ochtens en 's avonds. Maar iedereen die bij mij slaapt is vrij ze te gebruiken, net als al het andere in mijn huis.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 12:53:38 #262
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115046085
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:51 schreef Kostyan het volgende:
Ik geloof dat ik één van de weinigen ben als ik zeg dat ik het raar vind.

[...]
Topic slecht gelezen?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 12:53:47 #263
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115046092
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:51 schreef Kostyan het volgende:

Maar ik zou me ogen uit me kop schamen als ik met een meisje uitga en ik vraag haar om de helft van de bioscoop te betalen. Als we gaan uiteten, dan wil ik degene zijn die betaald anders voel ik me echt een loser in het openbaar.
Zo'n vriend zou ik overigens ook niet willen.

quote:
Ik moet ook wel zeggen dat vandaag de dag de vrouw steeds vaker zelfstandig wil zijn, bijna tegen het feministische aan.

Ik zou het in ieder geval niet leuk vinden, ik vind het geweldig om mijn vriendin te verassen..
Stel je voor, dat vrouwen zichzelf willen onderhouden :') En ook een feministische vrouw kun je verrassen hoor...
pi_115046108
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Topic slecht gelezen?
klopt, 11 pagina's.. moet zo weg.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 12:54:28 #265
151979 LalalaHippie
Don't worry be Hippie
pi_115046121
Poe hee, ik ben helemaal voor financiële gelijkwaardigheid en onafhankelijkheid maar dit vind ik echt raar. De financiële verhoudingen tussen mij en mijn vriend zijn nog nooit gelijk geweest en in de praktijk betekende dat dat degene die wat meer te makken had de leuke dingen betaalde. En ik heb nog nooit betaald voor een logeerpartijtje bij een vriendje...
"There is only one good, knowledge, and one evil, ignorance. " - Socrates
"Envy is the ulcer of the soul." - Socrates
"Wie met beide benen op de grond staat, komt niet ver" - Loesje
pi_115046173
quote:
Ik moest zelfs mijn eigen tandpasta meenemen.
neger wat

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2012 12:55:29 ]
pi_115046182
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:53 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Zo'n vriend zou ik overigens ook niet willen.

[..]

Stel je voor, dat vrouwen zichzelf willen onderhouden :') En ook een feministische vrouw kun je verrassen hoor...
Nou oke, misschien wat drastisch omschreven van mij.. als zij aangeeft dat zij mij een keer wilt trakteren in een restaurant dan ga ik dat natuurlijk niet in de weg staan!
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 12:57:02 #268
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_115046258
TS haar vriend snapt het allemaal niet zo.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_115046271
Als je net begint met daten zal ik zelf (als man zijnde) wel de dingen betalen. Maar als je langer bij elkaar bent is het normaal dat de kosten een beetje gedeeld worden. De ene keer betaalt hij, de andere keer zij, maar niet zo precies 50-50. Dit is gewoon zielig.
Lekker gek
Beetje cray cray
Fan van De Jeugd
En stiekem ook van Le Le
pi_115046418
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:53 schreef kwiwi het volgende:

Volgens mij bedoelde hij het niet zo. Als jouw vriend je verrast met een weekend weg, zou jij het dan normaal vinden dat hij dan achteraf nog komt zeuren om de helft van de kosten?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:02:41 #271
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115046482
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:00 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Volgens mij bedoelde hij het niet zo. Als jouw vriend je verrast met een weekend weg, zou jij het dan normaal vinden dat hij dan achteraf nog komt zeuren om de helft van de kosten?
Door z'n eerste opmerking over dat ie zich zou schamen als ze een etentje zou betalen nam ik aan dat het wel zo bedoeld werd ;)

Maar nee, als het een verrassing is niet (want dan heb ik geen inspraak gehad in de gemaakte kosten). Maar als we samen een vakantie boeken wel.
pi_115046530
Dat je dit geen grote afknapper vindt, TS. En nee, ben geen aasgier (gaf meer dan genoeg uit in relaties, wat ook andersom het geval was).
pi_115046615
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:53 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik heb ook twee verschillende voor 's ochtens en 's avonds. Maar iedereen die bij mij slaapt is vrij ze te gebruiken, net als al het andere in mijn huis.
Ja, zo werkt het bij ons ook. :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:54 schreef LalalaHippie het volgende:
Poe hee, ik ben helemaal voor financiële gelijkwaardigheid en onafhankelijkheid maar dit vind ik echt raar. De financiële verhoudingen tussen mij en mijn vriend zijn nog nooit gelijk geweest en in de praktijk betekende dat dat degene die wat meer te makken had de leuke dingen betaalde. En ik heb nog nooit betaald voor een logeerpartijtje bij een vriendje...
Aasgier! :D
pi_115046720
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:02 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Door z'n eerste opmerking over dat ie zich zou schamen als ze een etentje zou betalen nam ik aan dat het wel zo bedoeld werd ;)

Maar nee, als het een verrassing is niet (want dan heb ik geen inspraak gehad in de gemaakte kosten). Maar als we samen een vakantie boeken wel.
Tja, ik ben nog ouderwets opgevoed. en zal tijdens de date fase altijd als eerste een poging doen om de rekening te betalen. tenzij anders wordt aangegeven. Ik zal nooit en te nimmer uitgaan dat de vrouw betaalt of dat we 50-50 doen. Niet dat ik het erg vind als ze dit zelf voorstellen, dat ook weer niet. maar het voorstel zal nooit en te nimmer van mijn kant komen.
Wanneer je eenmaal samenwoont en een gezamenlijke rekening hebt voor gezamenlijke kosten, dan betaal je daaruit. en bij een gezamenlijke rekening stort je beide toch gewoon x% van je loon erin.
pi_115046755
Wat een krent.. Wtf is het toch met mensen die dit normaal vinden. Het zegt genoeg dat hij jou blijkbaar niets waard vindt, aangezien hij voor vrienden wel betaald.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')