abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 09:50:25 #101
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_115087225
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 09:44 schreef MaGNeT het volgende:
[jankreactie]
Want ontopic reageren is te moeilijk i.p.v. op de persoon te spelen? Laat me raden: jij jankt ook over windmolens, kernenergie, en alle andere dingen die zorgen dat je computer je op Fok brengt?
censuur :O
pi_115087294
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 09:50 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Want ontopic reageren is te moeilijk i.p.v. op de persoon te spelen? Laat me raden: jij jankt ook over windmolens, kernenergie, en alle andere dingen die zorgen dat je computer je op Fok brengt?
Ik constateer slechts, het begon met de huizenmarkt waar je maandelijks je gal over spuide en het lijkt steeds erger te worden.

Ik ben tegen kern-energie en voor het zoeken naar schone alternatieven.
Ben echter realistisch genoeg dat die overstap niet in 1x gemaakt kan worden.

De totale energetische terugverdientijd van windmolens is gunstig en je zit niet duizenden jaren met afval. Zonnepanelen inmiddels idem.
Probleem met deze vormen van deze energie is de "down-time", bij gebrek aan wind, overdaad aan wind of te weinig zonlicht.

De mens is echter tot bijna alles in staat gebleven, dus ook schone energie zonder het opgebruiken van grondstoffen moet mogelijk zijn.

Ik weet dat jij een natuurkundeknobbel hebt, dus ik zou het leuk vinden eens wat positiefs van je te lezen of in iedergeval weer eens iets wat onderbouwd is.
Dat komt misschien wat lullig over, zo bedoel ik het niet.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 10:07:28 #103
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_115087485
Ah, je kan (deels) ontopic reageren. Da's al beter.
Natuurlijk fluctueert zonne- en windenergie. Maar daar gaat dit topic niet over. En daar gaan de klachten niet over. Het probleem van fluctuatie gaat pas spelen naarmate er meer en meer fluctuerende bronnen aan het net worden toegevoegd.
Over PV klagen vast ook mensen dat het zonlicht reflecteert, net als autoruiten soms doen. Dergelijke NIMBY-klagers zouden gewoon met wetgeving onmogelijk gemaakt moeten worden, het groter geheel is belangrijker. En daar is niets zuur aan, da's gewoon een constatering :7
censuur :O
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 10:17:50 #104
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_115087631
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 10:07 schreef RemcoDelft het volgende:
Ah, je kan (deels) ontopic reageren. Da's al beter.
Natuurlijk fluctueert zonne- en windenergie. Maar daar gaat dit topic niet over. En daar gaan de klachten niet over. Het probleem van fluctuatie gaat pas spelen naarmate er meer en meer fluctuerende bronnen aan het net worden toegevoegd.
Over PV klagen vast ook mensen dat het zonlicht reflecteert, net als autoruiten soms doen. Dergelijke NIMBY-klagers zouden gewoon met wetgeving onmogelijk gemaakt moeten worden, het groter geheel is belangrijker. En daar is niets zuur aan, da's gewoon een constatering :7
Het is natuurlijk wel DE manier ecoweenies terug te pakken die jarenlang met allerlei procedures snelwegen proberen tegen te houden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 4 augustus 2012 @ 10:29:40 #105
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_115087872
Er staan er hier twee vlakbij. Je hoort er zelden iets van, alleen piept één ervan even als hij stilvalt. Als je al iets hoort (hangt van de windrichting af) is het net het geluid van de branding - en dan alleen als je buiten bent. Zeker niet storend.

Niks aan de hand mensen, doorlopen :P
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_115088786
Om de ironie nog wat groter te maken, de Franse medische academie schrijft in hun rapport dat de klachten hoofdzakelijk van psychische aard zijn; hoe erger je het vind hoe gevoeliger je er voor wordt, hoe meer klachten je krijgt.

Gigawiek 'baseert' zich op dat rapport (nou ja, ze verdraaien het) maar eigenlijk zouden ze dus in hun persbericht moeten schrijven dat niet is aangetoond dat windturbines mensen ziek maken maar dat mensen die zich ergeren zichzelf ziek maken en dus dat de bewoners van Houten maar beter positief tegenover de komst van de windturbines kunnen staan.

Probleem opgelost :)
pi_115090393
waar de fuck ligt Houten?
pi_115091935
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 12:21 schreef kurk_droog het volgende:
waar de fuck ligt Houten?
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 16:45 schreef cynicus het volgende:
De turbines zijn gepland aan de Veerwagenweg: http://osm.org/go/0EvdxVH3
pi_129500320
Even een hele late update.

In Australie heeft een akostiek consultancy bureau voor de bouw, tijdens de bouw en na oplevering van een groot windpark (140 turbines) metingen aan infrageluid gedaan. Daarbij zijn meetinstrumenten in woningen geplaatst op 1.8 tot 2.7 km afstand van de dichtstbijzijnde turbine.

De conclusie: de infrageluid niveau's zijn gelijk gebleven.
quote:
This research demonstrates that the infrasound and low frequency noise levels measured after construction of the Macarthur Wind Farm are typically the same as those measured prior to construction
pi_129500931
En nu ik toch bezig ben... meer nieuws over de rechtzaak waarvan de uitspraak begin 2014 verwacht wordt:

quote:
Europese Hof

Een groep inwoners verenigd in Gigawiek heeft aangekondigd een procedure bij het Europese Hof voor de rechten van de Mens te initiëren. Dit Hof is niet bevoegd nationale besluiten of wetten te vernietigen. Het Hof stelt zich ook niet op als hoger beroepsrechter: het zal geen nieuw oordeel geven in de zaak. De uitspraak van de Raad van State van 14 december 2011 blijft dus in ieder geval in stand: Eneco behoudt het recht om de windturbines te bouwen. Een procedure bij het Hof heeft ook geen schorsende werking t.a.v. de bouwvergunning. Eneco hoeft dus niet te wachten op een uitspraak. Het Europese Hof zou wel kunnen bepalen dat de Nederlandse wetgeving aangepast moet worden of dat belanghebbenden een schadevergoeding moeten ontvangen.
Bron

En de turbines zijn dan ondertussen ook al geplaatst. Eneco probeert ondertussen, na goed voorbeeld uit Denemarken en Duitsland, de weerstand onder bewoners te verminderen door ze de mogelijkheid te geven financieel mee te profiteren. Een slimme zet want wanneer bewoners financiële belangen bij de turbines hebben blijkt de weerstand ineens een stuk minder. Wel komt deze zet veel te laat natuurlijk en had, indien in het begin al toegepast, veel gedonder kunnen schelen.
pi_129502976
Wellicht dat de klachten bijvoorbeeld samenhangen met slaapproblemen. Windmolens kunnen best veel "zoef"-geluid maken. Een weekje windkracht 5/6 wordt dan een vervelende aangelegenheid. Ontstaan er ook slaapproblemen dan krijg je vanzelf een reeks andere klachten als dat maar lang genoeg aanhoud.
pi_129503666
Meh. Een ander Australisch onderzoek laat zien dat omwonenden van 13 windparken weinig klachten hadden totdat de anti-wind lobby gezondheidsklachten toevoegden aan hun repertoire.

quote:
The study shows that the majority of complaints (68%) have come from residents near five windfarms that have been heavily targeted by opponent groups. The report says more than 80% of complaints about health and noise began after 2009 when the groups "began to add health concerns to their wider opposition".

"If windfarms were intrinsically unhealthy or dangerous in some way, we would expect to see complaints applying to all of them, but in fact there is a large number where there have been no complaints at all," Chapman said.
[..]
"In the preceding years health or noise complaints were rare despite large and small turbined wind farms having operated for many years," it says.
[..]
"Then in about 2009 things started ramping up and these people discovered if you started saying it was a health problem, a lot more people would sit up and pay attention. It's essentially a sociological phenomenon," he said.
(Bron)

Een ander recent psychologisch onderzoek toont aan dat mensen die vooraf gewaarschuwd zijn voor infrageluid meer meldingen doen van vermeende overlast door infrageluid, zelfs als die er niet was.

quote:
Although the scientific evidence does not support a direct pathophysiological link between infrasound and health complaints, there is a body of lay information suggesting a link between infrasound exposure and health effects. [..] Conclusions: Healthy volunteers, when given information about the expected physiological effect of infrasound, reported symptoms that aligned with that information, during exposure to both infrasound and sham infrasound. [..] Results suggest psychological expectations could explain the link between wind turbine exposure and health complaints.
De hierboven genoemde studies komen dus tot dezelfde conclusie als het veel genoemde rapport van de Franse medische academie en vele andere studies:

Windturbines + anti-wind propaganda = nocebo effect.

[ Bericht 10% gewijzigd door cynicus op 30-07-2013 13:47:34 ]
pi_129504231
Nemen we plotseling een literatuuronderzoekje van een stagiair-jurist (wetenschappelijk onderzoek is niet per sé hun vak) opeens zo serieus?
pi_129504364
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 13:53 schreef Fides het volgende:
Nemen we plotseling een literatuuronderzoekje van een stagiair-jurist (wetenschappelijk onderzoek is niet per sé hun vak) opeens zo serieus?
Nee, maar de anti-wind lobby is ermee in de wolken dus is het nuttig om aan te tonen dat een onbewezen en onwaarschijnlijk argument is.
pi_129504388
Ik verbaasde me meer over het feit dat het 't nieuws haalt. Jouw reactie vind ik sterk.
pi_129504697
Tja, stuur een spraakmakend persbericht "van windturbines wordt je ziek" naar een paar kranten en dan is er altijd wel eentje die het één op één overneemt, de rest volgt dan als makke schapen. Een krant maken is een tegenwoordig een puur commerciële activiteit en dan helpen spectaculaire koppen verkopen. Goede onderzoeksjournalistiek zie ik maar weinig meer en ook de wetenschapsredacties worden opgedoekt dus er is ook niemand meer met verstand van zaken op de redactie.
pi_129504803
2e jaars rechtenstudente dat rapport nog niet heeft gepubliceerd met mogelijke belangenstrengeling maakt de conclusie dat windmolens een causaal verband heeft met redelijk algemene ziekteverschijnselen.

Ik heb zo mijn vermoeden dat het een survey was dat enkel ingevuld is door juist die mensen die erover klagen. Of dat het retroactief was ingevuld: "paar jaar trrug had ik niks, maar nadat de windmolens kwamen kreeg ik concentratieproblemen."

En dan zijn er genodg mensen die naast het spoor wonen, of bij vliegvelden... Waarvan een deel bij voorbaat klaagt en anderen er geheel aan zijn gewend..

Woon zelf in de buurt van cacao fabrieken, schiphol, spoor en windmolens op 3 km. Maar merk er nooit iets van.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 14:20:11 #118
262 Re
Kiss & Swallow
pi_129505096
ik vind het knap dat iemand die rechtsgeleerdheid heeft gestudeerd zulke medische conclusies kan trekken...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_129505123
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 14:09 schreef koffiegast het volgende:
Woon zelf in de buurt van cacao fabrieken, schiphol, spoor en windmolens op 3 km. Maar merk er nooit iets van.
In die omgeving wordt je continue gebombardeerd met infrageluid en niet alleen van windturbines. Het is een godswonder dat je nog leeft!

Voor hetzelfde geld had je nu meerdere ongebruikelijke tumoren gehad, of hypertensie, last van knarsentanden, mond-infecties, neusbloedingen, bronchitis, intense spierpijn, ADHD, concentratieproblemen, moeite met praten, multiple sclerosis, diabetes, ontploffende longen, oorsuizen, haaruitval, huilbuien, gescheurde oorvliezen, bloeddoorlopen ogen, hersenbloedingen, pijn bij het plassen, allergien, tinnitus, hoofdpijn, paniekgevoelens, jeuk, dood zaad, trillingen in je lip en het ergste nog: je auto kan van de turbulentie gaan wiebelen op een kilometer afstand!

Aldus de anti-wind lobbyisten.

8)7
  dinsdag 30 juli 2013 @ 14:22:33 #120
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_129505177
De Grootmeesters van de diepe zware bastoon.

Non possumus non loqui
pi_129505306
En ik vergeet het ergste nog: van windturbines krijg je herpes! Ja, echt waar! :{w
  dinsdag 30 juli 2013 @ 18:57:01 #122
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129515014
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 08:03 schreef Apuleius het volgende:
Al die mensen met een 6-cilinder kijken ook zo depressief. Nu snap ik waarom. En al die boeren met joekels van landbouw machines staan met 1 been in het graf. ;(
en mono rijders hebben immer plezier :D
  dinsdag 30 juli 2013 @ 18:57:33 #123
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129515034
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 14:22 schreef Knip het volgende:
De Grootmeesters van de diepe zware bastoon.

ja daar lopen ook wel mensen van weg _O-
  dinsdag 30 juli 2013 @ 22:51:50 #124
273120 -0mega-
Amateur Programmeur
pi_129526346
Het geluid van windturbines...
* -0mega- doet denken aan South Park

pi_129528757
Propaganda. Hier wordt een vies spel gespeeld.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')