abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 augustus 2012 @ 11:24:32 #1
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_114988251
In het kort (want eigenlijk is het een haske lang verhaal) door omstandigheden hebben wij sinds enkele maanden 8 katten. Erg leuk, maar ook erg veel. Ze kunnen het op zich prima met elkaar vinden, tenzij ze voor langere tijd verplicht binnen moeten blijven

Ik denk dat ik het gepeupel er een plezier mee doe als ik ze de mogelijkheid bied dat ze naar buiten kunnen als wij er niet zijn. Niet alle 8 mogen ze buiten vrij rondlopen, dus dat 'buiten in de zelfbediening' moet beperkt worden (maw: een kattenluikje in de deur gaat 'm niet worden).

We hebben best een redelijke tuin, waar we best een redelijk stuk van willen opofferen. Dus is het plan: een kattenluikje naar een (nieuw te bouwen) buitenverblijf. Zo kunnen de poezen doorlopend een frisse neus halen, ook als we er niet zijn. Bijkomend voordeel: minder overlast voor de buren!

Het plan was aanvankelijk om het buitenverblijf te laten maken door een timmerman. Daar had ik offertes voor opgevraagd en er stond me maar weinig in de weg om het plan deze zomer te laten uitvoeren. In het kort (want ook dát is een lang verhaal): er is een kink in de kabel gekomen met als resultaat dat de financiën er niet meer zijn om het te láten maken.

En dus...

Ik wil het zelf gaan maken. Nu kan ik (voor een vrouw van mijn leeftijd enigszins bovengemiddeld) leuk klussen, maar dit is een project waar ik tegenop zie. Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen en ik ben een beetje bang dat het een fiasco gaat worden als ik allerlei beginnersfouten maak.

Waar ik eigenlijk naar op zoek ben: iemand die bereid is me op weg te helpen. Die me kan vertellen waar ik moet beginnen, hoe ik de balken aan elkaar moet maken, hoe dik het hout moet zijn dat ik moet gebruiken, die me het een en ander voordoet, die een begin met me wil maken.

Een soort begeleid bouwprojectje met hout dus O+

Ik kan morgen beginnen & any day will do zo ongeveer :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  donderdag 2 augustus 2012 @ 11:26:41 #2
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_114988326
Wel ff handig om te zeggen welke regio, helaas kan ik niet zo goed timmeren anders kwam ik je graag helpen.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 11:27:35 #3
33954 ElisaB
pi_114988360
quote:
2s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 11:26 schreef Bill_E het volgende:
Wel ff handig om te zeggen welke regio, helaas kan ik niet zo goed timmeren anders kwam ik je graag helpen.
Ow, uiteraard! Smart thinking Bill ^O^

West Brabant; tussen Roosendaal en Breda *)
  donderdag 2 augustus 2012 @ 11:28:43 #4
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_114988412
Wat een leuk idee Elies! En wat lief om ze een buitengedeelte te geven! O+

Hier helaas 2 compleet linkerhanden, maar ik hoop dat er iemand opstaat die je hierbij kan bijstaan en dat het een buitenpaleisje gaat worden! Ik ga dit zeker volgen! :Y
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_114989131
Heb je ook wat afmetingen ed? Hoe groot moet t worden? Evt een tekening van een timmerman die een offerte kwam opnemen?
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_114989170
Goed idee.
Mocht je voorkeur toch bij een kattenluikje in de deur liggen, er zijn kattenluikjes die werken op chip/halsbandje etc. Je kan deze dan dus zo instellen dat bepaalde katten er wel door naar buiten en binnen kunnen, en anderen niet.
Ik dacht ik zeg het maar, voor het geval dat je het niet wist. Een ren is natuurlijk ook helemaal geen slecht idee, dan kunnen ze allemaal lekker buiten.
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_114989210
Leuk project Elisa! Wel foto's posten straks hè.. :)

Ik had je graag geholpen, maar heb totaal geen verstand van constructies e.d. :@
  donderdag 2 augustus 2012 @ 11:59:58 #8
33954 ElisaB
pi_114989544
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 11:48 schreef Outpost76 het volgende:
Heb je ook wat afmetingen ed? Hoe groot moet t worden? Evt een tekening van een timmerman die een offerte kwam opnemen?
Er is geen tekening gemaakt en het idee is vrij 'open'. Maar in elk geval:

Het stuk tuin is ongeveer 5x10 meter. Het stuk gevel waar het het huis raakt, is 7 meter. Het mag helemaal langs de gevel, maar mag er ook aan één kant uitsteken. We kunnen 5 meter de lucht in als we willen. Het mag een recht geval worden, maar ook een L-vorm (langs de gevel én de tuin in).
  donderdag 2 augustus 2012 @ 12:03:01 #9
33954 ElisaB
pi_114989648
quote:
7s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 11:49 schreef SiIk het volgende:
Goed idee.
Mocht je voorkeur toch bij een kattenluikje in de deur liggen, er zijn kattenluikjes die werken op chip/halsbandje etc. Je kan deze dan dus zo instellen dat bepaalde katten er wel door naar buiten en binnen kunnen, en anderen niet.
Ik dacht ik zeg het maar, voor het geval dat je het niet wist. Een ren is natuurlijk ook helemaal geen slecht idee, dan kunnen ze allemaal lekker buiten.
Ik wist het! Maar de poes waar het voornamelijk om gaat:

(...) heeft zich al twee keer opgehangen aan haar bandje. Uit lijfsbehoud (het hare) hebben we dus maar moeten concluderen dat bandjes geen optie zijn.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 12:03:47 #10
33954 ElisaB
pi_114989671
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 11:50 schreef JK1982 het volgende:
Leuk project Elisa! Wel foto's posten straks hè.. :)

Ik had je graag geholpen, maar heb totaal geen verstand van constructies e.d. :@
Uiteraard zal ik fotoverslag doen :D

Kan je lachen _O-
  donderdag 2 augustus 2012 @ 12:04:00 #11
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_114989681
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 11:59 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Het stuk tuin is ongeveer 5x10 meter. Het stuk gevel waar het het huis raakt, is 7 meter. Het mag helemaal langs de gevel, maar mag er ook aan één kant uitsteken. We kunnen 5 meter de lucht in als we willen. Het mag een recht geval worden, maar ook een L-vorm (langs de gevel én de tuin in).
Moet je voor zoiets geen bouwvergunning aanvragen? Geen idee of je dat al geregeld hebt hoor...
  donderdag 2 augustus 2012 @ 12:08:11 #12
33954 ElisaB
pi_114989894
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:04 schreef Ireth het volgende:
Moet je voor zoiets geen bouwvergunning aanvragen? Geen idee of je dat al geregeld hebt hoor...
Nope. In je achtertuin mag je tegenwoordig zo ongeveer alles :)
  donderdag 2 augustus 2012 @ 12:08:46 #13
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_114989916
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 11:59 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Je weet dat je voor zo iets groots een vergunning moet aanvragen?

Ik zou je iig aanraden om de verticale balken (die je in de grond doet) van hard houd te kopen. Doe je dat niet kan je over een paar jaar weer aan de klus om ze te vervangen.

Kan je een foto posten waar het moet komen ed want zo heb ik nog geen idee.. :@
  donderdag 2 augustus 2012 @ 12:09:59 #14
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_114989965
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:08 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Nope. In je achtertuin mag je tegenwoordig zo ongeveer alles :)
Klopt. Mits t beperkt blijft. De afmetingen die jij net noemde worden dacht ik wel gezien als aanbouw en dan heb je er wel 1 nodig.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 12:13:21 #15
33954 ElisaB
pi_114990110
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:09 schreef Outpost76 het volgende:
Klopt. Mits t beperkt blijft. De afmetingen die jij net noemde worden dacht ik wel gezien als aanbouw en dan heb je er wel 1 nodig.
In dat geval zal ik even informeren bij de gemeente ^O^

En hier een foto van afgelopen voorjaar:

Je kijkt hier dus op de gevel waar het in elk geval aan moet grenzen (want het kattenliuikje komt in plaats van het kleine linker onderraampje)
pi_114990253
Leuk project. :Y

Poezebeesten O+
  donderdag 2 augustus 2012 @ 12:29:49 #17
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_114990696
Ik dacht dat je een grapje maakt in het beruchte topic en een dakkapel ofzo wilde, maar het is dus serieus :D Mede ook gezien de genoemde prijs.

Ik kan niet timmeren denk ik, maar gelezen hebbende wat jij allemaal al hebt gedaan voor FHF had ik je graag geholpen anders. Dat is waar FHF voor staat; helpen en geholpen worden. En sommige mensen hebben gewoon veeeeeel krediet verdient. Hoop dat het gaat lukken dus, voor jou en je kaatten.
Ook hoi !
  donderdag 2 augustus 2012 @ 12:38:26 #18
33954 ElisaB
pi_114991091
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:29 schreef Inlognaam het volgende:
Ik dacht dat je een grapje maakt in het beruchte topic en een dakkapel ofzo wilde, maar het is dus serieus :D Mede ook gezien de genoemde prijs.

Ik kan niet timmeren denk ik, maar gelezen hebbende wat jij allemaal al hebt gedaan voor FHF had ik je graag geholpen anders. Dat is waar FHF voor staat; helpen en geholpen worden. En sommige mensen hebben gewoon veeeeeel krediet verdient. Hoop dat het gaat lukken dus, voor jou en je kaatten.
Nee, het is echt serieus :D En ik wil het ook écht leren :Y
  donderdag 2 augustus 2012 @ 12:40:29 #19
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_114991195
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:13 schreef ElisaB het volgende:

[..]

In dat geval zal ik even informeren bij de gemeente ^O^

En hier een foto van afgelopen voorjaar:

[ afbeelding ]

Je kijkt hier dus op de gevel waar het in elk geval aan moet grenzen (want het kattenliuikje komt in plaats van het kleine linker onderraampje)
Ok. Flink open ook dus. (ivm licht in je huis via dat raam) Wil je gaas of glas? Neem je glas is t natuurlijk meer een aanbouw en niet echt een ren... Wat wil je voor dak? Golfplaat en schuin of plat?
  donderdag 2 augustus 2012 @ 12:46:46 #20
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_114991467
Wat je sowieso kan doen Elisa, is via youtube projecten kijken, dan ben je ingelezen... ingekeken :D

quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:40 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Ok. Flink open ook dus. (ivm licht in je huis via dat raam) Wil je gaas of glas? Neem je glas is t natuurlijk meer een aanbouw en niet echt een ren... Wat wil je voor dak? Golfplaat en schuin of plat?
ik zou geen glas doen, te warm in de zomer...
met gaas wordt het koud in de winter, maar dan kan je altijd nog bedenken of je houten panelen wilt maken (of een zijkant waar meestal de wind op komt
als dak zou ik kiezen voor hout, dan heb je en schaduw.. maar ook niet snel die warmte zoals met golfplaat...

(sorry, ik ben geen timmervrouw, maar heb een hoop projecten zoals dit gehad, ik kan alleen niet die kant op komen om te helpen... maar gelukkig wel tips geven :P )
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
  donderdag 2 augustus 2012 @ 12:56:39 #21
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_114991926
quote:
17s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:46 schreef dolfina-chica het volgende:
Wat je sowieso kan doen Elisa, is via youtube projecten kijken, dan ben je ingelezen... ingekeken :D

[..]

ik zou geen glas doen, te warm in de zomer...
met gaas wordt het koud in de winter, maar dan kan je altijd nog bedenken of je houten panelen wilt maken (of een zijkant waar meestal de wind op komt
als dak zou ik kiezen voor hout, dan heb je en schaduw.. maar ook niet snel die warmte zoals met golfplaat...

(sorry, ik ben geen timmervrouw, maar heb een hoop projecten zoals dit gehad, ik kan alleen niet die kant op komen om te helpen... maar gelukkig wel tips geven :P )
Top! Zulke tips zijn juist welkom. Ik probeer uit te dokteren wat ze precies wil want dat bepaalt wat voor balken ze nodig heeft. Neem je glas dan heb je ander formaat nodig dan met bv gaas. Panelen zou wel wat zijn. Die kunnen er evt voor in de winter en weg in de zomer.

Ik heb geen idee wat verder de bedoeling is. Ik probeer alleen t plaatje duidelijk te krijgen wat ze wil zodat ik evt kan helpen en of timmer tips kan geven.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 12:58:47 #22
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_114992023
Je zou er ook nog voor kunnen kiezen om een gedeelte af te schermen (plexiglas?) zodat ze ook wind/waterdicht kunnen zitten indien nodig.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 13:03:06 #23
33954 ElisaB
pi_114992219
quote:
14s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:56 schreef Outpost76 het volgende:

Ik heb geen idee wat verder de bedoeling is. Ik probeer alleen t plaatje duidelijk te krijgen wat ze wil zodat ik evt kan helpen en of timmer tips kan geven.
^O^

Goed dat je het vraagt, want deel van het probleem is dat ik nog niet alles weet :)

In elk geval gaas. Er hoeft niet overal een dak te zitten, maar er moeten we plekken zijn waar ze droog (en in de schaduw) kunnen zitten.

Het is niet de bedoeling dat ze buiten ons huis binnen zitten, maar juist dat ze zoveel mogelijk buiten zitten als ze buiten zijn :)

In mijn fantasie gaat het er ongeveer zo uitzien:

donderdag 2 augustus 2012 @ 13:04:07 #24
33954 ElisaB
pi_114992266
Maar dan wat groter en met hoogteverschil (want we willen het grote raam vrij houden; het kleine rechterraam boeit ons niet) :)
  donderdag 2 augustus 2012 @ 13:05:02 #25
33954 ElisaB
pi_114992298
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:58 schreef Ireth het volgende:
Je zou er ook nog voor kunnen kiezen om een gedeelte af te schermen (plexiglas?) zodat ze ook wind/waterdicht kunnen zitten indien nodig.
Als het ze te koud of te nat is, dan kunnen ze natuurlijk gewoon binnen komen; 100m2 overdekt en waterdicht ^O^
  donderdag 2 augustus 2012 @ 13:07:09 #26
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_114992383
quote:
14s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:56 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Top! Zulke tips zijn juist welkom. Ik probeer uit te dokteren wat ze precies wil want dat bepaalt wat voor balken ze nodig heeft. Neem je glas dan heb je ander formaat nodig dan met bv gaas. Panelen zou wel wat zijn. Die kunnen er evt voor in de winter en weg in de zomer.

als je op google zoekt buiten verblijf kat.. misschien krijg je dan een plaatje voor je..
daaruit kan je verder kijken.. :P
glas = onderhoud.. schoonmaken.. gaas minder... panelen ook weer minder..
als de mogelijkheid er is zou ik het zo doen:
5 meter de hoogte in.. want dan kan je klimspul erin zetten... ruimte genoeg dan..
palen in de grond zetten (inderdaad een houtsoort wat ook bij hekwerk gebruikt wordt...
als je die om de zoveel (meter) zet daar het gaas tegen aan.. ik zou geen kippengaas doen, ivm hangende pootjes, maar van dat vierkante gaas.. kleinere gaatjes.. geen pootjes incidenten..
een zijkant, waar meeste wind vandaan komt zou ik helemaal dichtgooien.
Een deurtje aan een kant doen, zodat je er zelf ten allertijden bij kan.
en als er mogelijkheid is panelen maken.. en die doormiddel van een sluiting aan de boven balk/dak bevestigd kan worden...

quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:58 schreef Ireth het volgende:
plexi is ook weer broei effect, dan zou ik toch sneller voor hout kiezen omdat je dan ook met schaduw zit voor zonlicht
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
  donderdag 2 augustus 2012 @ 13:07:39 #27
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_114992402
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 13:04 schreef ElisaB het volgende:
Maar dan wat groter en met hoogteverschil (want we willen het grote raam vrij houden; het kleine rechterraam boeit ons niet) :)
Dus van dat grote raam moet het kleine raampje 'kattenluik' worden maar de rest van het raam moet buiten de ren vallen? Snap ik hem zo goed? Volgens mij wordt dat een vreselijk allegaartje en rommelig geheel dan... :{

Dus eigenlijk een beetje dit idee...

donderdag 2 augustus 2012 @ 13:08:54 #28
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_114992453
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 13:05 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Als het ze te koud of te nat is, dan kunnen ze natuurlijk gewoon binnen komen; 100m2 overdekt en waterdicht ^O^
dat is waar, bovenop kan ook gaas, mocht je wel voor klimzooi binnen het buitenverblijf willen hebben, en dan de zooi niet nat willen ... zou ik kiezen voor wel dak..
Fokbijbel!
  donderdag 2 augustus 2012 @ 13:11:40 #29
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_114992562
je kan vanuit het raampje/kattenluikje inderdaad ook een "gangetje" maken en meer richting tuin gaan.. zoals min of meer aangegeven wordt in de foto van ireth
Fokbijbel!
  donderdag 2 augustus 2012 @ 13:12:33 #30
33954 ElisaB
pi_114992615
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 13:07 schreef Ireth het volgende:

[..]

Dus van dat grote raam moet het kleine raampje 'kattenluik' worden maar de rest van het raam moet buiten de ren vallen? Snap ik hem zo goed? Volgens mij wordt dat een vreselijk allegaartje en rommelig geheel dan... :{

[ afbeelding ]
Dit is het idee ^O^

En ons hele leven is een allegaartje, dus we doen het ermee :D
  donderdag 2 augustus 2012 @ 13:12:34 #31
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_114992617
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 13:05 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Das wel een belangrijke. ^O^ Je wil dus gewoon een groot kippen hok maar dan voor katten. :P (maakt voor mij t plaatje even een stuk duidelijker.)

Je hebt dus gewoon een frame van balken nodig. Dit is makkelijk te realiseren zelfs zonder het aan je huis vast te maken. (geen lelijke gaten en plekken die je overhoud als je ooit wil verhuizen) Veel haakse hoeken schroeven, tuinhout en een accutol en in een dag is t af. :Y Zeker als er meer mensen even komen knutselen.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 13:13:25 #32
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_114992660
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 13:07 schreef Ireth het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Das een bazen ren! _O_
  donderdag 2 augustus 2012 @ 13:15:37 #33
33954 ElisaB
pi_114992763
quote:
14s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 13:12 schreef Outpost76 het volgende:
Das wel een belangrijke. ^O^ Je wil dus gewoon een groot kippen hok maar dan voor katten. :P (maakt voor mij t plaatje even een stuk duidelijker.)
Yups ^O^
Dat is het eigenlijk helemaal :Y

quote:
Je hebt dus gewoon een frame van balken nodig. Dit is makkelijk te realiseren zelfs zonder het aan je huis vast te maken. (geen lelijke gaten en plekken die je overhoud als je ooit wil verhuizen) Veel haakse hoeken schroeven, tuinhout en een accutol en in een dag is t af. :Y Zeker als er meer mensen even komen knutselen.
Kijk, zo klinkt het erg makkelijk, maar ik zie er in min eentje geen gat in. Want ik kan het niet helemaal overzien, dus dat kan niet anders dan misgaan :D

Het mag gerust tegen het huis geschroefd (indien nodig) en het zal een beetje stevig moeten zijn.

Ik heb gereedschap *)
  donderdag 2 augustus 2012 @ 13:16:37 #34
33954 ElisaB
pi_114992811
quote:
10s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 13:13 schreef Outpost76 het volgende:
Das een bazen ren! _O_
Vind ik ook :Y

Beetje dikkere palen (en dan gebeitst in plaats van wit)en een tunneltje onder het raam door en dan de hoogte in *O*
  donderdag 2 augustus 2012 @ 13:18:27 #35
33954 ElisaB
pi_114992916
quote:
10s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 13:13 schreef Outpost76 het volgende:

Das een bazen ren! _O_
Ow ja, maar zo'n deur he... ik krijg er gewoon hoofdpijn van als ik moet bedenken hoe ik die erin maak (op zodanige wijze dat ie na montage ook nog open en dicht kan zonder dat de hele flikkerse boel in mekaar stort _O-)
  donderdag 2 augustus 2012 @ 13:18:56 #36
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_114992942
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 13:15 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Yups ^O^
Dat is het eigenlijk helemaal :Y

[..]

Kijk, zo klinkt het erg makkelijk, maar ik zie er in min eentje geen gat in. Want ik kan het niet helemaal overzien, dus dat kan niet anders dan misgaan :D

Het mag gerust tegen het huis geschroefd (indien nodig) en het zal een beetje stevig moeten zijn.

Ik heb gereedschap *)
Als je een beetje handig bent is t ook heel makkelijk. Maar goed alles wat je goed kan is makkelijk. Aangezien ik wel aardig knutselen kan is t voor mij makkelijker dan voor een ander.

Door het gewicht van het hout en de goede verbindingen is t al stevig genoeg zonder het aan het huis vast te maken. ;)

Ik zal vanavond of morgen wel even een tekening maken van wat ik nu in mn hoofd heb.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 13:20:48 #37
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_114993025
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 13:16 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Vind ik ook :Y

Beetje dikkere palen (en dan gebeitst in plaats van wit)en een tunneltje onder het raam door en dan de hoogte in *O*
Die ren is van metaal. :P
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 13:18 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ow ja, maar zo'n deur he... ik krijg er gewoon hoofdpijn van als ik moet bedenken hoe ik die erin maak (op zodanige wijze dat ie na montage ook nog open en dicht kan zonder dat de hele flikkerse boel in mekaar stort _O-)
Whehehehe dat is allemaal makkelijker dan je nu denkt. Gewoon tuinhek scharnieren gebruiken. ;) Oh en een waterpas. :P
  donderdag 2 augustus 2012 @ 13:21:12 #38
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_114993050
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 13:18 schreef ElisaB het volgende:

[..]

om een beetje in een idee te krijgen hoe dat gemaakt wordt, dat is terug te vinden op youtube..
niet dat ik zeg dat je het alleen moet doen, maar dan heb je er een beeld van.
Fokbijbel!
  donderdag 2 augustus 2012 @ 13:27:18 #39
33954 ElisaB
pi_114993313
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 13:18 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Als je een beetje handig bent is t ook heel makkelijk. Maar goed alles wat je goed kan is makkelijk. Aangezien ik wel aardig knutselen kan is t voor mij makkelijker dan voor een ander.

Door het gewicht van het hout en de goede verbindingen is t al stevig genoeg zonder het aan het huis vast te maken. ;)
Ik ben zelf meer van de kleine projectjes.

Voor deze:

Heb ik deze gemaakt:

Voor deze relbakjes:

Heb ik een baby-krabpaaltje gemaakt:

En voor mezelf heb ik hiervan:

Dit gemaakt:

En omdat deze poes (hier net geopereerd):

In haar slaap van dit vensterbankje was gevallen, waarbij haar achterpoot in de radiator bleef steken waardoor ze haar knieband scheurde:

Heb ik deze vensterbankverbredingsoplossing gemaakt:

En verder kan ik leuk painten:

Maar zo'n ren bouwen... Ik overzie het gewoon niet :')

quote:
Ik zal vanavond of morgen wel even een tekening maken van wat ik nu in mn hoofd heb.
Ik ben erg benieuwd :Y
  donderdag 2 augustus 2012 @ 13:28:31 #40
33954 ElisaB
pi_114993379
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 13:20 schreef Outpost76 het volgende:

Die ren is van metaal. :P
Ik zag het ja :D

quote:
Whehehehe dat is allemaal makkelijker dan je nu denkt. Gewoon tuinhek scharnieren gebruiken. ;) Oh en een waterpas. :P
Jij zegt het :D Een waterpas heb ik en scharnieren kan ik kopen. Maar daarna ga ik moeilijk kijken _O-
  donderdag 2 augustus 2012 @ 13:39:40 #41
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_114994015
Misschien is het een idee om een houten terrasoverkapping als uitgangspunt te gebruiken, die worden als bouwpakket geleverd, gaas erom, deur erin en klaar is Klara ElisaB. Het dak is meestal van helder of opaalwit polycarbonaatplaat, dus laat veel licht door

Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
  donderdag 2 augustus 2012 @ 13:55:12 #42
33954 ElisaB
pi_114994912
quote:
14s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 13:39 schreef Pagan het volgende:
Misschien is het een idee om een houten terrasoverkapping als uitgangspunt te gebruiken, die worden als bouwpakket geleverd, gaas erom, deur erin en klaar is Klara ElisaB. Het dak is meestal van helder of opaalwit polycarbonaatplaat, dus laat veel licht door

[ afbeelding ]
Ik heb ernaar gekeken (want mijn vader opperde het ook), maar ze zijn te diep. En bovendien willen we het grote raam verder vrij houden. Ergo: op zich een goed idee (als uitgangspunt), maar het gaat 'm niet worden :)
  donderdag 2 augustus 2012 @ 14:08:15 #43
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_114995529
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 13:55 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik heb ernaar gekeken (want mijn vader opperde het ook), maar ze zijn te diep. En bovendien willen we het grote raam verder vrij houden. Ergo: op zich een goed idee (als uitgangspunt), maar het gaat 'm niet worden :)
maaaaaaaaaaaaaaaaaaar
het is wel degelijk een uitgangspunt,
in je hoofd zet je nog een paar palen... *waar de muur zit* en dan heb je je verblijf
Fokbijbel!
  donderdag 2 augustus 2012 @ 14:37:40 #44
33954 ElisaB
pi_114996806
quote:
17s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 14:08 schreef dolfina-chica het volgende:

[..]

maaaaaaaaaaaaaaaaaaar
het is wel degelijk een uitgangspunt,
in je hoofd zet je nog een paar palen... *waar de muur zit* en dan heb je je verblijf
Helemaal eens. Maar die bouwpakketten zijn ook zo gemaakt dat ze zo in elkaar moeten. Ik heb er zelfs verschillende proberen 'in te tekenen' omdat mijn vader het zo'n briljant idee vond. Maar ik zie geen mogelijkheid het er in te passen / aan te passen zodat het past en functioneel is :)
  donderdag 2 augustus 2012 @ 14:38:09 #45
33954 ElisaB
pi_114996833
quote:
17s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 14:08 schreef dolfina-chica het volgende:

in je hoofd zet je nog een paar palen...
En we gaan geen (ik herhaal GEEN) palen in mijn hoofd zetten }:|
  donderdag 2 augustus 2012 @ 14:38:23 #46
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_114996853
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 14:37 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Helemaal eens. Maar die bouwpakketten zijn ook zo gemaakt dat ze zo in elkaar moeten. Ik heb er zelfs verschillende proberen 'in te tekenen' omdat mijn vader het zo'n briljant idee vond. Maar ik zie geen mogelijkheid het er in te passen / aan te passen zodat het past en functioneel is :)
ik bedoelde ook niet dat je zo'n pakket moet halen, maar kan je basis zijn voor je tekening
Fokbijbel!
  donderdag 2 augustus 2012 @ 14:39:02 #47
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_114996889
quote:
10s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 14:38 schreef ElisaB het volgende:

[..]

En we gaan geen (ik herhaal GEEN) palen in mijn hoofd zetten }:|
uhhh nee.. niet een paal in je hoofd, maar een PAAL in je hoofd ;)

in je gedachten.. in je fantasie :P
Fokbijbel!
  donderdag 2 augustus 2012 @ 14:39:33 #48
33954 ElisaB
pi_114996915
quote:
17s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 14:38 schreef dolfina-chica het volgende:

ik bedoelde ook niet dat je zo'n pakket moet halen, maar kan je basis zijn voor je tekening
Dat dan weer wel ^O^; helemaal eens!

Maar ik blijf erbij: géén palen in mijn hoofd. Dat doet zeer ;(
  donderdag 2 augustus 2012 @ 14:48:11 #49
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_114997348
Even omdat ik gewoon even aan het neuzen was door dit topic..(woon in Groningen dus helpen word moeilijk)

Gaas in kaal ijzer vind vacht niet zo leuk en doet zeer aan pootjes als ze willen klimmen
Deze is zacht voor katten, blijven geen haren in hangen, en kunnen ze perfect in klimmen..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  donderdag 2 augustus 2012 @ 14:50:42 #50
33954 ElisaB
pi_114997492
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 14:48 schreef Snowballed het volgende:
Even omdat ik gewoon even aan het neuzen was door dit topic..(woon in Groningen dus helpen word moeilijk)

Gaas in kaal ijzer vind vacht niet zo leuk en doet zeer aan pootjes als ze willen klimmen
Deze is zacht voor katten, blijven geen haren in hangen, en kunnen ze perfect in klimmen..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben bij de bouwmarkt geweest en dit is inderdaad een redelijke optie. Hoewel ik het kleinere (meer vierkante) geplastificeerde gaas eigenlijk nog iets beter vond. Die kleinsten kruipen er anders alsnog gewoon tussendoor :{w
  donderdag 2 augustus 2012 @ 14:58:49 #51
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_114997943
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 14:50 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik ben bij de bouwmarkt geweest en dit is inderdaad een redelijke optie. Hoewel ik het kleinere (meer vierkante) geplastificeerde gaas eigenlijk nog iets beter vond. Die kleinsten kruipen er anders alsnog gewoon tussendoor :{w
Heb je gelijk in.. (ik heb niet alles gelezen en wist niet dat er ook kleintjes bij zaten)

Btw misschien is het niet meer relevant hoor..
Maar is het een idee om een gedeelte transparante plaat erin te verwerken waar de zon op kan schijnen, zodat er een warme lig plek ontstaat?
  donderdag 2 augustus 2012 @ 15:14:05 #52
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_114998732
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 14:50 schreef ElisaB het volgende:

[..]

plus je hebt kans dat als het groter is en met donderjagen dat er een poot in blijft hangen..
Fokbijbel!
pi_114998790
Eliesje, ik vind het een top idee hoor! Maar het neemt zoveel van je ruimte weg, kun je niet beter toch een luikje op chip nemen? :P

Geen bandjes nodig, dus geen ophangperikelen, gewoon op de chip van de kat die er waarschijnlijk toch al in zit :) Zijn iets van 85 euro tegenwoordig en er kunnen 32 chipnummers in! *O*

Scheelt hoop tijd/geld/ruimte gok ik :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_114999047
http://www.zoekkattenluik(...)ODybECFSgntAodM3gA8Q

Moet je hem wel goed om doen, dus dat de goede katten naar BUITEN kunnen alleen, en iedereen naar binnen :+
  donderdag 2 augustus 2012 @ 16:14:52 #55
33954 ElisaB
pi_115002487
quote:
6s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:15 schreef tombolafan het volgende:
Eliesje, ik vind het een top idee hoor! Maar het neemt zoveel van je ruimte weg, kun je niet beter toch een luikje op chip nemen? :P

Geen bandjes nodig, dus geen ophangperikelen, gewoon op de chip van de kat die er waarschijnlijk toch al in zit :) Zijn iets van 85 euro tegenwoordig en er kunnen 32 chipnummers in! *O*

Scheelt hoop tijd/geld/ruimte gok ik :*
Ik heb er (eerder) over gedacht (hoewel ik dat van de eigen chip niet wist), maar:

- ik wil dat de kleintjes ook naar buiten kunnen (die mogen alleen niet weg)
- ik wil dat ze op sommige momenten* niet verder kunnen dan de grens van de ren

* 's nachts, als we een paar dagen weg zijn, etc.

Ik weet altijd maar graag waar de katten uithangen. Of ze buiten of binnen zijn en hoe lang ze al buiten zijn. Meestal weet ik dat vrij redelijk. Als we gaan slapen, dan wil ik dat ze allemaal binnen de muren van het huis zijn. Willen ze perse buiten slapen, dan kan dat dus mooi in de ren, maar liever niet in de wijde wereld. Bovendien vind ik dat wij met 8 katten een redelijke wissel trekken op de plantenbakjes en bloemperken van de buren. Er heeft nog nooit iemand geklaagd en ze hangen veelal in onze eigen tuin rond, maar ik vind het (gezien de hoeveelheid) een prettig idee dat we het rondschooien een beetje beperken, zonder het vee al teveel te kort te doen.
pi_115004954
Okee helder :Y

kan je niet via zooplus ofzo een ren kopen die alléén nog in elkaar moet? :) en dan alleen t gangetje zelf maken?
  donderdag 2 augustus 2012 @ 17:00:12 #57
33954 ElisaB
pi_115005315
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 16:55 schreef tombolafan het volgende:
Okee helder :Y

kan je niet via zooplus ofzo een ren kopen die alléén nog in elkaar moet? :) en dan alleen t gangetje zelf maken?
De enige ren die een béétje in de buurt komt moet worden aangepast en kost dan ¤ 800 :@
pi_115006480
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 17:00 schreef ElisaB het volgende:

[..]

De enige ren die een béétje in de buurt komt moet worden aangepast en kost dan ¤ 800 :@
Niet handig :P

En "gewoon" palen met schuttingdelen ertussen:

Dat is nog redelijk te doen denk ik? :) En dan aan de onderkant bielzen ofzo aan de binnenkant zodat ze er niet langs de onderkant uit kunnen?
pi_115006503
kleiner gaas dan wel :+
pi_115006645
Ik ben helaas totaal niet handig, dus kan je niet helpen met de bouw. Wel heb ik een tip mbt het vergunning-verhaal. Tegenwoordig zijn alle soorten vergunningen op 1 hoop gegooid en heet het een omgevingsvergunning. Om er achter te komen of je er 1 nodig hebt, kun je beginnen met een online vergunningscheck via deze site https://www.omgevingsloke(...)true&clear-case=true

Als je er niet uit komt of twijfelt is het altijd slim om het bij je eigen gemeente na te vragen.

O, ja en ik vond ook nog iets over het bouwen van een voliere (lijkt een beetje op wat jij voor ogen hebt vind ik), misschien heb je daar nog iets aan: http://213.154.245.57/vromvvb/bouwwerken/377?page=4

[ Bericht 3% gewijzigd door piglet op 02-08-2012 17:28:45 (verduidelijking) ]
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 2 augustus 2012 @ 17:40:42 #61
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_115007107
dus vergunning is niet nodig aangezien de katten ook binnen kunnen zijn en derhalve niet verplicht in de buitenren moeten zijn.

quote:
Bij woningen kan dit gelezen worden als dat de volière ten dienste moet zijn van het woongenot (het moet een functie bevatten die in principe ook binnenshuis plaats kan vinden. Het beroepsmatig houden van vogels valt hier niet onder en bij hobbymatig gebruik is e.e.a. afhankelijk van het aantal vogels en de omvang van de volière).
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  donderdag 2 augustus 2012 @ 18:26:58 #62
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_115008831
Dat ding wat Greys heeft kostte heel wat minder dan 800, gil even die kant op anders.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_115008878
Die van Greys was ook veel veel kleiner dacht ik :P
  donderdag 2 augustus 2012 @ 18:29:39 #64
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_115008936
quote:
6s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 18:28 schreef tombolafan het volgende:
Die van Greys was ook veel veel kleiner dacht ik :P
Oh :') Nou ja
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_115009537
Elies, ik ben best handig maar het is gewoon een pietsie lastig zo :P

Als je met je gezicht naar het raam staat, hoeveel meter schutting is er dan links van het huis? En is de bodem daar zand of steen?

Ik zou als ik jou was van die bestaande schutting uitgaan, en dan met palen en van die schermen zoals ik hierboven plaatste in die hoek een omheining maken en dan een soort van gangetje vanuit dat raampje.

Het hoeft niet zo hoog dat je er in kan staan gok ik, dan kun je gewoon de nieuwe schutting als hoogte nemen. In het midden zou ik een ijzeren paal zetten, daar een kruiscontstructie op die ook weer leunt op de zijpalen, waar je dan weer gaas of zo'n hekwerk in kan maken :) De ijzeren paal kun je dan weer met touw omwikkelen eventueel om er een klimpaal van te maken. Zoiets (globaal), als je maten hebt is het iets handiger :+

donderdag 2 augustus 2012 @ 19:32:40 #66
33954 ElisaB
pi_115011782
quote:
6s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 18:43 schreef tombolafan het volgende:
Oe, een paint O+

quote:
Als je met je gezicht naar het raam staat, hoeveel meter schutting is er dan links van het huis?
Ietsje meer dan 3 meter

quote:
En is de bodem daar zand of steen?
Er staan nu planten, dus blubber :)

quote:
Ik zou als ik jou was van die bestaande schutting uitgaan, en dan met palen en van die schermen zoals ik hierboven plaatste in die hoek een omheining maken en dan een soort van gangetje vanuit dat raampje.
Minor detail: er staat een perenboom op dat stukje. Ik mag álles, maar de perenboom moet blijven staan van de beeb :@

quote:
Het hoeft niet zo hoog dat je er in kan staan gok ik, dan kun je gewoon de nieuwe schutting als hoogte nemen. In het midden zou ik een ijzeren paal zetten, daar een kruiscontstructie op die ook weer leunt op de zijpalen, waar je dan weer gaas of zo'n hekwerk in kan maken :) De ijzeren paal kun je dan weer met touw omwikkelen eventueel om er een klimpaal van te maken. Zoiets (globaal), als je maten hebt is het iets handiger :+
Ik teken even in jouw paint; momentje hoor :*
  donderdag 2 augustus 2012 @ 19:36:14 #67
33954 ElisaB
pi_115011939
Dus ik dacht:

Teken ik nu nog ff een vooraanzichtje *)
pi_115012075
Blauw=ren?

Dan moet je al 2 deuren he, das ook lastig gok ik? :P

Maar dit ziet er redelijk te doen uit :Y
Geld wel dezefde vraag; zijn het stenen of aarde aldaar? En de twee blokken aan weerszijden van de ramen, hoe groot zijn die? En is dat allemaal tegen de muur aan?

Ik wil wel helpen :Y *O*
  donderdag 2 augustus 2012 @ 19:40:49 #69
33954 ElisaB
pi_115012166

En je bent welkom *O*

Voor het huis (langs de gevel) ligt een stenen paadje. Dat kan eruit en dan ligt er zand onder. De sering die er staat, mag eruit, maar die mag ook gehalveerd worden. Als de perenboom (links in de hoek waar jij in grijs 'ren' hebt staan) maar blijft O+
pi_115012172
Oh en even een ideetje; je kan natuurlijk altijd nog zo'n chip-luikje in de ren maken, dus naar de tuin :P Dat kun je ook gewoon "op slot" of op "alleen naar binnen" zetten (dus als je wilt dat de katten in huis of in de ren blijven) maar dan kunnen ze als jij het goed vindt ook verder :)
pi_115012246
Zand is leuk, maar ook lastig; wat als ze gaan graven, of daar hun behoefte gaan doen etc :P

Dus stenen zijn juist beter :Y
pi_115012318
En ik zou het kleine stukje links gewoon niet doen :) Dan heb je het overzichtelijk aan 1 kant en kun je links nog zitten (naast de perenboom) :+
pi_115012321
Oh ik ben trouwens heul geen timmerman ;(
  donderdag 2 augustus 2012 @ 19:46:13 #74
33954 ElisaB
pi_115012405
quote:
6s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 19:44 schreef tombolafan het volgende:
En ik zou het kleine stukje links gewoon niet doen :) Dan heb je het overzichtelijk aan 1 kant en kun je links nog zitten (naast de perenboom) :+
Geloof me :D Daar willen we helemaal niet zitten hoor _O-

We hebben nog een stuk van 11 x 4 om te zitten zoveel we willen ;)
  donderdag 2 augustus 2012 @ 19:46:29 #75
33954 ElisaB
pi_115012418
quote:
6s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 19:44 schreef tombolafan het volgende:
Oh ik ben trouwens heul geen timmerman ;(
Ik ook niet. Maar jij kan leuk zingen O+
pi_115012501
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 19:46 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Geloof me :D Daar willen we helemaal niet zitten hoor _O-

We hebben nog een stuk van 11 x 4 om te zitten zoveel we willen ;)
Nou dan zet je daar je perenboom-pluk-mand neer :P

Het wordt zo'n klein stukje, daar krijg je alleen maar passeer-problemen van gok ik :+
  donderdag 2 augustus 2012 @ 19:48:54 #77
33954 ElisaB
pi_115012534
quote:
6s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 19:48 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Nou dan zet je daar je perenboom-pluk-mand neer :P

Het wordt zo'n klein stukje, daar krijg je alleen maar passeer-problemen van gok ik :+
Lieve schat; niemand wil daar passeren :*
pi_115012541
Maar goed, maten willen we hebben! *O*

Hoe hoog moet het hoge deel rechts zijn? Oftewel, tot hoe hoog loopt het raam? Hoe diep wil je de ren (vanaf de muur)? Hoe breed? *O*
pi_115012562
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 19:48 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Lieve schat; niemand wil daar passeren :*
De katten, muts _O- Dat er 2 rechts gaan en dan terug willen want doodlopend, en dat er dan net nog 2 terug komen :P
  donderdag 2 augustus 2012 @ 19:49:59 #80
33954 ElisaB
pi_115012591
quote:
6s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 19:49 schreef tombolafan het volgende:
Maar goed, maten willen we hebben! *O*

Hoe hoog moet het hoge deel rechts zijn? Oftewel, tot hoe hoog loopt het raam? Hoe diep wil je de ren (vanaf de muur)? Hoe breed? *O*
Breed: zoals getekend: een meter of 8/9
Hoog: links 1 meter en een beetje
midden: laag (want onder raam door)
rechts: 2,5 a 3 meter :)
  donderdag 2 augustus 2012 @ 19:50:22 #81
33954 ElisaB
pi_115012604
quote:
6s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 19:49 schreef tombolafan het volgende:

[..]

De katten, muts _O- Dat er 2 rechts gaan en dan terug willen want doodlopend, en dat er dan net nog 2 terug komen :P
Ja, da-ag _O-

Laat ze het lekker uitzoeken _O-
pi_115012659
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 19:49 schreef ElisaB het volgende:

[..]

En diep? :+
pi_115012709
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 19:49 schreef ElisaB het volgende:

[..]

En ik had het dus over alleen het rechtse stuk eerst; hoe hoog, breed en diep moet dat. Hoe hoog is de bovenste rand van je raam? 3 meter? :o dat zal toch niet :P
  donderdag 2 augustus 2012 @ 19:56:42 #84
33954 ElisaB
pi_115012904
quote:
6s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 19:52 schreef tombolafan het volgende:

[..]

En ik had het dus over alleen het rechtse stuk eerst; hoe hoog, breed en diep moet dat. Hoe hoog is de bovenste rand van je raam? 3 meter? :o dat zal toch niet :P
2:50 (bovenrand van het raam). Diepte: een meter denk ik :)
pi_115013023
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 19:56 schreef ElisaB het volgende:

[..]

2:50 (bovenrand van het raam). Diepte: een meter denk ik :)
Goed :)

Er zijn vast van die schermen van 1 meter. Dan even kijken hoe hoog die zijn (zijn meerdere maten van), en kijken hoeveel je er in de lengte kan doen dat je niet moeilijk hoeft te doen. Ik ga even puzzelen, en hoe breed is je raam? :P
  donderdag 2 augustus 2012 @ 20:00:47 #86
33954 ElisaB
pi_115013067
quote:
6s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 19:59 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Goed :)

Er zijn vast van die schermen van 1 meter. Dan even kijken hoe hoog die zijn (zijn meerdere maten van), en kijken hoeveel je er in de lengte kan doen dat je niet moeilijk hoeft te doen. Ik ga even puzzelen, en hoe breed is je raam? :P
Verkijk je niet op wat die schermen kosten :X

Maarrr... Ik sta open voor briljant goede ideeen hoor ^O^
pi_115013149
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:00 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Verkijk je niet op wat die schermen kosten :X

Maarrr... Ik sta open voor briljant goede ideeen hoor ^O^
Ik ga ff zoeken. Als het veel kost doen we het gewoon met alleen dubbele palen waar we gaas tussen schroeven :Y
pi_115013169
Wat is je max budget ongeveer? :*
  donderdag 2 augustus 2012 @ 20:03:04 #89
33954 ElisaB
pi_115013178
quote:
6s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:02 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ik ga ff zoeken. Als het veel kost doen we het gewoon met alleen dubbele palen waar we gaas tussen schroeven :Y
het grote raam is 2 x 2 :)
  donderdag 2 augustus 2012 @ 20:04:17 #90
33954 ElisaB
pi_115013243
quote:
6s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:02 schreef tombolafan het volgende:
Wat is je max budget ongeveer? :*
Dat wisselt met de dag :D

Ergens rond de ¤ 600-750?! Als het daarvoor compleet kan staan, dan ben ik tevreden denk ik :)
pi_115013268
Okee top, en in totaal dus meter of acht naar rechts?
  donderdag 2 augustus 2012 @ 20:05:46 #92
33954 ElisaB
pi_115013321
quote:
6s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:04 schreef tombolafan het volgende:
Okee top, en in totaal dus meter of acht naar rechts?
Ik zal wel even de maten in de geveltekening zetten :')
pi_115013362
quote:
10s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:05 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik zal wel even de maten in de geveltekening zetten :')
eindelijk :7
  donderdag 2 augustus 2012 @ 20:17:24 #94
33954 ElisaB
pi_115013899

Dit is het (ongeveer; give or take an centimeter)
  donderdag 2 augustus 2012 @ 20:25:27 #95
33954 ElisaB
pi_115014316
Whut :o Gaas :?

donderdag 2 augustus 2012 @ 20:26:59 #96
33954 ElisaB
pi_115014382
:O

pi_115014396
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:25 schreef ElisaB het volgende:
Whut :o Gaas :?

[ afbeelding ]
wordt dat 1 van de ''delinquenten'' ???
gaaf koppie

* kwiebuske wel timmeren/klussen kan
maar dan graag een plan op tafel heeft
daar geen ster in is O-)
Op dinsdag 25 september 2012 02:54 schreef dolfina-chica het volgende: zie kwiebus, zo moeilijk ben ik niet, ik geef je gewoon gelijk ;)
  donderdag 2 augustus 2012 @ 20:28:24 #98
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115014445
Ha, ha, die foto's _O- _O- _O- O+

Ps Is het raar dat ik als niet-timmervrouw/klusvrouw helemaal niks snap van jouw tekening en wel iets van die van Tombo? :@ :@ :@ C.q. Kun je die tekening met die maten uitleggen? :@
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 2 augustus 2012 @ 20:29:41 #99
33954 ElisaB
pi_115014504
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ha, ha, die foto's _O- _O- _O- O+

Ps Is het raar dat ik als niet-timmervrouw/klusvrouw helemaal niks snap van jouw tekening en wel iets van die van Tombo? :@ :@ :@ C.q. Kun je die tekening met die maten uitleggen? :@
Tombo tekende een bovenaanzicht van de tuin en ik gaf zojuist ff de maten bij (het vooraanzicht van) de gevel :D
  donderdag 2 augustus 2012 @ 20:31:31 #100
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115014603
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:29 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Tombo tekende een bovenaanzicht van de tuin en ik gaf zojuist ff de maten bij (het vooraanzicht van) de gevel :D
Ah, ik zie het nu, die (al dan niet opgedeelde) vierkanten zijn gewoon de ramen :@ :@ :@ _O- _O- _O-

Toch?
  donderdag 2 augustus 2012 @ 20:33:22 #101
33954 ElisaB
pi_115014745
quote:
2s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:27 schreef kwiebuske het volgende:

[..]

wordt dat 1 van de ''delinquenten'' ???
gaaf koppie
Yups; Plumeautje-Kippenpootje (Pluim)
Ze is gek (en vrij onvriendelijk, maar dat terzijde :D)

Hier nog een slachtoffer:

quote:
* kwiebuske wel timmeren/klussen kan
maar dan graag een plan op tafel heeft
daar geen ster in is O-)
*O*

Outpost ging iets tekenen vanavond :Y
  donderdag 2 augustus 2012 @ 20:33:55 #102
33954 ElisaB
pi_115014781
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ah, ik zie het nu, die (al dan niet opgedeelde) vierkanten zijn gewoon de ramen :@ :@ :@ _O- _O- _O-

Toch?
Knapperd :D _O-
  donderdag 2 augustus 2012 @ 20:35:39 #103
33954 ElisaB
pi_115014896
En nu moet ik een rondje gaan rijden in de auto, want de monteur is net geweest en het probleem lijkt in de accu te zitten, dus die moet ik even gaan opladen!

Ik kom wel weer terug hoor (hoop ik) :W
  donderdag 2 augustus 2012 @ 20:36:00 #104
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115014925
quote:
14s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:33 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Knapperd :D _O-
Ha, ha, en ik maar denken dat ik ruimtelijk inzich had (al is dit plat ja) :P
Ik bleef maar proberen het ding horizontaal te lezen ipv verticaal, dat "gevelaanzicht"drong in eerste instantie niet zo goed door geloof ik _O- _O- _O-
  donderdag 2 augustus 2012 @ 20:36:15 #105
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115014941
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:35 schreef ElisaB het volgende:
En nu moet ik een rondje gaan rijden in de auto, want de monteur is net geweest en het probleem lijkt in de accu te zitten, dus die moet ik even gaan opladen!

Ik kom wel weer terug hoor (hoop ik) :W
Succes met de auto ^O^
pi_115015083
Okee, dit is mijn plan voor het grote deel:

Tuinpalen zijn max 180 hoog... daarom heb ik hem schuin aflopend getekend; aan de muur aan kun je natuurlijk nog een stuk extra paal maken maar "los" wordt dat vrij instabiel gok ik...

Je hebt dus 12 a 13 palen van 180 nodig voor het hout, en dan kun je daartussen OF van die schermen doen of gaas. Het linkerdeel moet dan deels gaas worden deels leeg (voor de verbinding met de tunnel), en in het rechter schuine deel zou ik de deur doen.
pi_115015140
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:33 schreef ElisaB het volgende:

*O*

Outpost ging iets tekenen vanavond :Y
lama weten
pm gestuurd
Op dinsdag 25 september 2012 02:54 schreef dolfina-chica het volgende: zie kwiebus, zo moeilijk ben ik niet, ik geef je gewoon gelijk ;)
  donderdag 2 augustus 2012 @ 20:47:21 #108
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115015583
quote:
6s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:38 schreef tombolafan het volgende:
Okee, dit is mijn plan voor het grote deel:
[ afbeelding ]

Tuinpalen zijn max 180 hoog... daarom heb ik hem schuin aflopend getekend; aan de muur aan kun je natuurlijk nog een stuk extra paal maken maar "los" wordt dat vrij instabiel gok ik...

Je hebt dus 12 a 13 palen van 180 nodig voor het hout, en dan kun je daartussen OF van die schermen doen of gaas. Het linkerdeel moet dan deels gaas worden deels leeg (voor de verbinding met de tunnel), en in het rechter schuine deel zou ik de deur doen.
Zo iets had ik ook in mn gedachten maar dan ook een balk over de grond ivm de stevigheid en dwars balken aan de voorkant en tegen de muur ook ivm de stevigheid. (en uiteraard ook dwars voor t raam langs. :P ) Op de balken die over de vloer liggen kan dan een houten flondertje oid zodat de vloer niet zo koud is. Het stenen paadje uiteraard laten liggen als dan het geheel in elkaar en aan elkaar zit hoef je het niet aan de muur vast te maken omdat t door het hele gewicht al blijft staan.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 20:48:06 #109
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115015620
quote:
2s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:39 schreef kwiebuske het volgende:

[..]

lama weten
pm gestuurd
Ik teken gewoon op papier en scan dat. Autocad oid kan ik niet. Andere teken proggies ook niet. :@
  donderdag 2 augustus 2012 @ 20:48:50 #110
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_115015662
Is 0.90m niet smal? Het is voor 8 (!) katten??
  donderdag 2 augustus 2012 @ 20:50:22 #111
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115015757
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:48 schreef Ireth het volgende:
Het is hoog en er komt neem ik aan klim mogelijkheid zat. Maar t zou evt dieper kunnen ja.
pi_115015769
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:48 schreef Ireth het volgende:
Ze wil een meter diep ongeveer, en standaard schermen zijn 90 cm, en dan de palen nog he :P

En verder is het ook nog 4 meter breed en 180-250 hoog :P
pi_115015795
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:50 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Het is hoog en er komt neem ik aan klim mogelijkheid zat. Maar t zou evt dieper kunnen ja.
Maar goed, ze geeft zelf aan dat het een meter diep moet dus leek me handig dat aan te houden
  donderdag 2 augustus 2012 @ 20:53:39 #114
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115015949
quote:
6s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:50 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Maar goed, ze geeft zelf aan dat het een meter diep moet dus leek me handig dat aan te houden
Klopt. Ik zal dat ook niet veranderen. Tzt als er balken ed gehaald zijn kan dat evt nog aangepast worden. ;)

Ik zou t niet van schermen maken maar van geïmpregneerd tuinhout.
pi_115015991
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:53 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Klopt. Ik zal dat ook niet veranderen. Tzt als er balken ed gehaald zijn kan dat evt nog aangepast worden. ;)

Ik zou t niet van schermen maken maar van geïmpregneerd tuinhout.
Ja, voor de palen bedoel ik tuinhout idd, maar voor de tussenstukken toch geen hout?
  donderdag 2 augustus 2012 @ 20:55:16 #116
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115016041
quote:
6s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:54 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ja, voor de palen bedoel ik tuinhout idd, maar voor de tussenstukken toch geen hout?
De tussenstukken hoef je toch niets voor te hebben? Gewoon gaas spannen tussen de palen en je bent klaar.
pi_115016077
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:03 schreef ElisaB het volgende:

heeft zich al twee keer opgehangen aan haar bandje. Uit lijfsbehoud (het hare) hebben we dus maar moeten concluderen dat bandjes geen optie zijn.
Pak dan een harnas |:(

Da's zo'n ding dat op om de hals en buik gaat. Als ie zich al ophangt is het als een parashutist.

Voila. Topic opgelost.
:)
  donderdag 2 augustus 2012 @ 20:58:17 #118
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115016208
quote:
10s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:55 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Pak dan een harnas |:(

Da's zo'n ding dat op om de hals en buik gaat. Als ie zich al ophangt is het als een parashutist.

Voila. Topic opgelost.
:)
Misschien moet je de rest ook even lezen ;)
  donderdag 2 augustus 2012 @ 21:00:06 #119
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115016303
Ik zou voor gaaspanelen met een maasweidte van 5x5 gaan die je vervolgens netjes in geïmpregneerd of hardhouten balkjes freest.
pi_115016359
quote:
12s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:55 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

De tussenstukken hoef je toch niets voor te hebben? Gewoon gaas spannen tussen de palen en je bent klaar.
Ja dat zeg ik; OF gaaspanelen, OF gewoon gaas :P lees je wel?
  donderdag 2 augustus 2012 @ 21:03:24 #121
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115016482
quote:
6s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 21:01 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ja dat zeg ik; OF gaaspanelen, OF gewoon gaas :P lees je wel?
Daar heb ik idd overheen gelezen. :@ Mijn excuus.
pi_115016577
quote:
11s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 21:03 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Daar heb ik idd overheen gelezen. :@ Mijn excuus.
Ach ja, daar zal je wel man voor zijn :P
  donderdag 2 augustus 2012 @ 21:07:13 #123
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115016704
quote:
6s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 21:05 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ach ja, daar zal je wel man voor zijn :P
Ja en lesdyctiesch... :P
  donderdag 2 augustus 2012 @ 21:41:28 #124
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115019012
De boven kant van t lage deel moet trouwens een soort deksel zijn lijkt mij. Als er iets gebeurd of er iets is met een kat daar moet je er makkelijk bij kunnen dus scharnieren en een haak om t te vergrendelen. Evt een slot voor als je niet thuis bent en de katten wel de ren in kunnen. Dit om te voorkomen dat een onverlaat m open zet oid.

Edit : Of ook een deurtje. :+

Ben aan t tekenen geslagen maar ga nu even wat anders doen. Morgen verder.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 21:53:26 #125
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115020054
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 13:27 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik ben zelf meer van de kleine projectjes.

Voor deze:

[ afbeelding ]

Heb ik deze gemaakt:

[ afbeelding ]

Voor deze relbakjes:

[ afbeelding ]

Heb ik een baby-krabpaaltje gemaakt:

[ afbeelding ]

En voor mezelf heb ik hiervan:

[ afbeelding ]

Dit gemaakt:

[ afbeelding ]

En omdat deze poes (hier net geopereerd):

[ afbeelding ]

In haar slaap van dit vensterbankje was gevallen, waarbij haar achterpoot in de radiator bleef steken waardoor ze haar knieband scheurde:

[ afbeelding ]

Heb ik deze vensterbankverbredingsoplossing gemaakt:

[ afbeelding ]

En verder kan ik leuk painten:

[ afbeelding ]

Maar zo'n ren bouwen... Ik overzie het gewoon niet :')

[..]

Ik ben erg benieuwd :Y
Damn dat doe je netjes! _O_ ^O^

Dan kan je vast wel een kleine trap maken die in je ren komt straks. Van het kleine raampje naar beneden.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 21:54:53 #126
33954 ElisaB
pi_115020188
quote:
14s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 21:00 schreef betyar het volgende:
Ik zou voor gaaspanelen met een maasweidte van 5x5 gaan die je vervolgens netjes in geïmpregneerd of hardhouten balkjes freest.
Je maakt een denkfoutr _O-

Ik wou dat ik het kon. Het lijkt me geweldig om écht te kunnen frezen (maar ik kan het niet).

Een meter diep zou imho genoeg moeten zijn. Al kunnen we als we ons écht avontuurlijk voelen ook nog wel een luchtbrug maken naar de blokhut. Of écht tot op het dak; daar hebben we bijna 80m2 plat dak ter beschikking.

Ik zal morgen in elk geval ook even wat duidelijke foto's maken van verschillende kanten!

Zover allen bedankt; volgens mij gaat het goedkomen :Y
  donderdag 2 augustus 2012 @ 21:55:29 #127
33954 ElisaB
pi_115020243
quote:
14s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 21:53 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Damn dat doe je netjes! _O_ ^O^

Dan kan je vast wel een kleine trap maken die in je ren komt straks. Van het kleine raampje naar beneden.
No problem; dat soort dingetjes kan ik prima :)
  † In Memoriam † donderdag 2 augustus 2012 @ 21:58:04 #128
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_115020429
quote:
17s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 21:54 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik wou dat ik het kon. Het lijkt me geweldig om écht te kunnen frezen (maar ik kan het niet).

Een meter diep zou imho genoeg moeten zijn. Al kunnen we als we ons écht avontuurlijk voelen ook nog wel een luchtbrug maken naar de blokhut. Of écht tot op het dak; daar hebben we bijna 80m2 plat dak ter beschikking.

Ik zal morgen in elk geval ook even wat duidelijke foto's maken van verschillende kanten!

Een luchtbrug zou tof zijn :D
Leuke foto's van je katten. Verder kan ik je helaas niet helpen, jij bent al handiger dan ikzelf. Maar ik hou het topic wel in de gaten, mocht er iets voorbij komen waar ik wel mee kan helpen :)
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
  donderdag 2 augustus 2012 @ 21:58:07 #129
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115020436
quote:
17s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 21:54 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Als je in de buurt zou wonen.......
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:02:09 #130
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115020690
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 21:58 schreef betyar het volgende:

[..]

Nou, zoooo ver is het nou ook weer niet hoor :D :P
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:03:27 #131
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115020790
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nou, zoooo ver is het nou ook weer niet hoor :D :P
Ver genoeg. :P
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:05:04 #132
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115020907
quote:
0s.gif Op
donderdag 2 augustus 2012 22:03 schreef betyar het volgende:

[..]

Ver genoeg. :P
True, maar zou wel echt wat voor jou zijn, met jouw vakmanschap toch? Te simpel haast wellicht? :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 02-08-2012 22:13:14 ]
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:05:31 #133
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115020943
quote:
10s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

True, maar zo wel echt wat voor jou zijn, met jouw vakmanschap toch? Te simpel haast wellicht? :D
PS NIET als pushen bedoeld :@
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:06:00 #134
33954 ElisaB
pi_115020972
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 21:58 schreef betyar het volgende:
'In de buurt' is relatief :Y

Hoever uit de buurt woon jij ongeveer?
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:11:50 #135
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115021383
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:06 schreef ElisaB het volgende:

[..]

'In de buurt' is relatief :Y

Hoever uit de buurt woon jij ongeveer?
+- 80 km.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:14:54 #136
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115021606
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:11 schreef betyar het volgende:

[..]

+- 80 km.
En je hoeft niet perse ter plekke te komen en te timmeren he? Tekeningen/een plan en wat instructies zijn ook ok voor zover ik begreep :@

*pusht stiekem toch een beetje, sorry.. Maar jij lijkt me meer dan geknipt voor zoiets als dit. Al blijft het natuurlijk altijd je eigen keus* :@ :@ :*
pi_115021607
quote:

[..]

+- 80 km.
tsssss ik 131 km _O-
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:19:13 #138
33954 ElisaB
pi_115021890
quote:
+- 80 km.
Ik zou het niet gaan lopen / fietsen :D

Overigens geldt voor iedereen die op de blijde dag verschijnt om dit project tot een goed eind te brengen: uiteraard ben ik bereid je reiskosten te vergoeden :*

En nu niet met z'n 80-gen komen om ieder een schroefje aan te geven }:|

;)
pi_115022172
quote:
10s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:19 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Overigens geldt voor iedereen die op de blijde dag verschijnt om dit project tot een goed eind te brengen: uiteraard ben ik bereid je reiskosten te vergoeden :*

;)
_O-

Ik moet zeker wel wat meenemen als ik kom? :{w
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:24:17 #140
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115022193
quote:

[..]

;)
Ik zet wel thee en koffie O-)
;) :P

Nee, serieus, aan mij heb je weinig vrees ik -O- , ben gewoon geïnteresseerd in het project :D

PS ALS je iemand nodig hebt voor thee/koffie/andere drankjes en broodjes oid wil ik best helpen :Y ^O^ . Maar ik kan niet klussen helaas -O-
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:24:51 #141
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115022231
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En je hoeft niet perse ter plekke te komen en te timmeren he? Tekeningen/een plan en wat instructies zijn ook ok voor zover ik begreep :@

*pusht stiekem toch een beetje, sorry.. Maar jij lijkt me meer dan geknipt voor zoiets als dit. Al blijft het natuurlijk altijd je eigen keus* :@ :@ :*
quote:
6s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:14 schreef tombolafan het volgende:

[..]

tsssss ik 131 km _O-
Tja, ik wil best komen maar de betalende klanten gaan voor. Plannen gaat lastig.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:25:34 #142
33954 ElisaB
pi_115022273
quote:
6s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:23 schreef tombolafan het volgende:
_O-

Ik moet zeker wel wat meenemen als ik kom? :{w
Does the bear shit in the woods :{w
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:25:51 #143
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115022288
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:24 schreef betyar het volgende:

[..]

[..]

Tja, ik wil best komen maar de betalende klanten gaan voor. Plannen gaat lastig.
Dat is dan ook wel weer logisch.. En je hebt ook nog een gezin natuurlijk...
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:26:36 #144
33954 ElisaB
pi_115022337
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:24 schreef betyar het volgende:
Uiteraard! Maar dat spreekt voor zich.

Als het plan een beetje vorm krijgt, dan moeten we volgens mij gewoon een dag prikken (ik kan altijd, behalve a.s. zaterdag en de 23e augustus). Gaat toch wel goedkomen dan?!
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:28:19 #145
33954 ElisaB
pi_115022453
Ik heb nog een leuke foto, want zo kan het ook nog (vanaf het raam naar links):

Beetje een rare (aan elkaar geplakte) foto, maar het schuttingdeel waar je naar kijkt is een meter of 5 breed (en rechts staat de beroemde perenboom)
pi_115022484
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:28 schreef ElisaB het volgende:

[ afbeelding ]
Zoals mijn eerste plan dus? }:|
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:29:33 #147
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115022535
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:28 schreef ElisaB het volgende:

[ afbeelding ]
Hoe krijg je dat deurtje van die blokhut dan nog open en hoe komt beeb bij d'r Perenboom :D
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:29:44 #148
33954 ElisaB
pi_115022545
quote:
6s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:28 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Zoals mijn eerste plan dus? }:|
Bijna! Je kunt achter de blokhut langs nog verder naar links :Y
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:30:26 #149
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115022601
quote:

[..]

;)
In dat geval kan je op mij rekenen. :Y Ik zit in de bijstand en moet t doen met ± 24 eu per week. :@ Ik wil je graag helpen en voor mij is dit niet moeilijk. Al teken ik nooit iets eigenlijk doe t meestal uit mn hoofd. :P
Ik zit alleen wel even met Wodan. Ik moet even iemand regelen die m evt die dag insuline en eten wil geven. Als hij voldoende hersteld is straks.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:30:45 #150
33954 ElisaB
pi_115022627
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hoe krijg je dat deurtje van die blokhut dan nog open en hoe komt beeb bij d'r Perenboom :D
Achter de blokhut langs (of wat mij betreft er overheen). En die perenboom... ach; als ie er maar staat. Verder is het niet zo belangrijk. Ik bedoel; het is niet alsof we ooit een peer geplukt hebben of zo _O-
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:31:11 #151
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115022664
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:30 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Achter de blokhut langs (of wat mij betreft er overheen). En die perenboom... ach; als ie er maar staat. Verder is het niet zo belangrijk. Ik bedoel; het is niet alsof we ooit een peer geplukt hebben of zo _O-
:D _O- _O- _O-
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:31:26 #152
33954 ElisaB
pi_115022681
quote:
11s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:30 schreef Outpost76 het volgende:
In dat geval kan je op mij rekenen. :Y Ik zit in de bijstand en moet t doen met ± 24 eu per week. :@ Ik wil je graag helpen en voor mij is dit niet moeilijk. Al teken ik nooit iets eigenlijk doe t meestal uit mn hoofd. :P
Ik zit alleen wel even met Wodan. Ik moet even iemand regelen die m evt die dag insuline en eten wil geven. Als hij voldoende hersteld is straks.
^O^
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:32:01 #153
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115022715
quote:
11s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:30 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Oei, wat er er met het beestje??
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:32:16 #154
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115022732
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:30 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Het blijft toch open? Gewoon die boom laten staan. Hebben ze ook wat om lekker aan te krabbelen en te klimmen. :+
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:32:45 #155
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115022766
quote:
11s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:32 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Oei, wat er er met het beestje??
Zie t katten foto topic. Hij was vorige week bijna dood... -O- ;(
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:33:45 #156
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115022846
Gewoon deze zelf maken:

Ziet er gewoon goed en netjes uit
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:34:02 #157
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115022868
quote:
15s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:32 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Zie t katten foto topic. Hij was vorige week bijna dood... -O- ;(
-O- Nee :o

Owh, wacht.. Daar heb ik wat over gelezen, je vond hem ineens zo toch (of verwar ik je met een ander :@ )
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:35:30 #158
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115022975
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

-O- Nee :o

Owh, wacht.. Daar heb ik wat over gelezen, je vond hem ineens zo toch (of verwar ik je met een ander :@ )
Ik werd op mn verjaardag wakker en toen lag ie meer dood dan levend op mn balkon idd... -O-
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:36:05 #159
33954 ElisaB
pi_115023017
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:32 schreef Outpost76 het volgende:
Het blijft toch open? Gewoon die boom laten staan. Hebben ze ook wat om lekker aan te krabbelen en te klimmen. :+
Gewoon geen dak erop; kan ons het schelen _O-
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:36:38 #160
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115023064
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:26 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Uiteraard! Maar dat spreekt voor zich.

Als het plan een beetje vorm krijgt, dan moeten we volgens mij gewoon een dag prikken (ik kan altijd, behalve a.s. zaterdag en de 23e augustus). Gaat toch wel goedkomen dan?!
Ik moet nog 2 kasten, 1 bar, 45 m2 laminaat leggen, een deur afhangen en een badkamermeubel maken. :@ Voorlopig werk zat.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:37:12 #161
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115023103
quote:
15s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:35 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Ik werd op mn verjaardag wakker en toen lag ie meer dood dan levend op mn balkon idd... -O-
Wat een vreselijke ervaring, en zeker op je verjaardag -O- :*

Maar het gaat nu langzaam beter?
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:37:29 #162
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115023121
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:33 schreef betyar het volgende:
Gewoon deze zelf maken:

[ afbeelding ]
Ziet er gewoon goed en netjes uit
Kan idd maar dat is heel veel werk en t kan simpeler en makkelijker. :Y
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:38:16 #163
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115023180
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:36 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Gewoon geen dak erop; kan ons het schelen _O-
Dak kan dicht met gaas. Gewoon dat gaas hoog genoeg maken zodat de boom er in past. :P
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:39:17 #164
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115023253
quote:
10s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:37 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Kan idd maar dat is heel veel werk en t kan simpeler en makkelijker. :Y
Njah, kwestie van frezen, wat zeg ik een zaagtafel, slijptol/betonschaar en een schroefmachine en je kunt meters maken, van die kippengaas en andere zooi ziet er niet uit.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:40:04 #165
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115023304
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:37 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat een vreselijke ervaring, en zeker op je verjaardag -O- :*

Maar het gaat nu langzaam beter?
Dat was geen leuk kado idd. Maar de dag erna hem terug krijgen en lekker knuffelen wel. O+

Mwa het ging juist weer slechter. Vandaag op kosten van een gulle gever naar een andere DA gegaan en bleek dat mn DA het verkeerde voer ivm zn nieren had gegeven.... Nou nieuw voer en meds tegen de misselijkheid en hij eet weer en knapt nu al langzaam weer op.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:40:09 #166
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115023310
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:39 schreef betyar het volgende:

[..]

Njah, kwestie van frezen, wat zeg ik een zaagtafel, slijptol/betonschaar en een schroefmachine en je kunt meters maken, van die kippengaas en andere zooi ziet er niet uit.
En jij hebt die apparatuur toch :P
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:40:28 #167
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115023333
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En jij hebt die apparatuur toch :P
:Y
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:41:03 #168
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_115023376
waarom balken op de grond.. je kan de balken ook in de grond doen, heb je je stabiliteit
Fokbijbel!
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:42:25 #169
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115023482
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:40 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Dat was geen leuk kado idd. Maar de dag erna hem terug krijgen en lekker knuffelen wel. O+

Mwa het ging juist weer slechter. Vandaag op kosten van een gulle gever naar een andere DA gegaan en bleek dat mn DA het verkeerde voer ivm zn nieren had gegeven.... Nou nieuw voer en meds tegen de misselijkheid en hij eet weer en knapt nu al langzaam weer op.
Is niet te vergelijken, maar droomde vannacht dat één van mijn katten dood was.. Dat was in paniek wakker schieten en betreffend arm dier snel zoeken en knuffelen :o :'( :@

:o Jeetje, 2x bijna mis -O- Maar fijn te horen dat het opknappen in gang is gezet ^O^

PS excuses voor de off-topic
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:45:12 #170
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115023685
quote:
17s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:41 schreef dolfina-chica het volgende:
waarom balken op de grond.. je kan de balken ook in de grond doen, heb je je stabiliteit
Als de constructie zwaar genoeg is ook ;)
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:45:52 #171
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_115023727
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Als de constructie zwaar genoeg is ook ;)
als je 15 tot 20 cm de grond in gaat, scheelt het balken aanschaffen
Fokbijbel!
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:46:43 #172
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115023796
quote:
17s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:45 schreef dolfina-chica het volgende:

[..]

Ik geloof je gelijk :D :Y
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:47:48 #173
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115023859
quote:
17s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:45 schreef dolfina-chica het volgende:

[..]

Voor 1,80 per m1 heb je geïmpregneerd vuren kopmaat 45x70, je haalt het wat makkelijker weg.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:47:52 #174
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115023862
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:39 schreef betyar het volgende:

[..]

Kan idd ja. Als je een echte timmerman oid bent. Ik ben maar een hobby timmerman met timmeren in de genen. Ben er technisch genoeg voor maar ik heb de spullen er niet voor en heb t nog nooit gedaan zoals jij zegt.

quote:
17s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:41 schreef dolfina-chica het volgende:
Omdat je dan al snel naar harthout moet gaan anders rot het zo weg en zoals ik t schreef kan je een houten vloertje \ vlondertje maken wat minder koud is aan de pootjes. ;)
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:50:23 #175
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115024065
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Is niet te vergelijken, maar droomde vannacht dat één van mijn katten dood was.. Dat was in paniek wakker schieten en betreffend arm dier snel zoeken en knuffelen :o :'( :@

:o Jeetje, 2x bijna mis -O- Maar fijn te horen dat het opknappen in gang is gezet ^O^

PS excuses voor de off-topic
Kan ik me voorstellen ja. O+ MaryMouse was hier zaterdag en die heeft een foto gemaakt van mij aan t knuffelen met Wodan. :D Gaf ie net een kopje kopstoot tegen mn neus. *;

Dat hoop ik ja. zondag en maandag ging t ook nog goed.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:50:49 #176
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115024096
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:47 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Kan idd ja. Als je een echte timmerman oid bent. Ik ben maar een hobby timmerman met timmeren in de genen. Ben er technisch genoeg voor maar ik heb de spullen er niet voor en heb t nog nooit gedaan zoals jij zegt.

[..]

Omdat je dan al snel naar harthout moet gaan anders rot het zo weg en zoals ik t schreef kan je een houten vloertje \ vlondertje maken wat minder koud is aan de pootjes. ;)
Hij is professioneel :Y

En een vlondertje/vloertje kan a;tijd toch?? Ook als je niet de grond ingaat (of juist wel)??
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:51:05 #177
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_115024124
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:47 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

[..]

ja, kan...
maar ik vind het kosten verhogend...
maar goed, mijn mening..
Fokbijbel!
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:51:52 #178
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115024179
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:50 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen ja. O+ MaryMouse was hier zaterdag en die heeft een foto gemaakt van mij aan t knuffelen met Wodan. :D Gaf ie net een kopje kopstoot tegen mn neus. *;

Dat hoop ik ja. zondag en maandag ging t ook nog goed.
Staat die in het kattenfototopic??
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:57:03 #179
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115024524
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hij is professioneel :Y

En een vlondertje/vloertje kan a;tijd toch?? Ook als je niet de grond ingaat (of juist wel)??
Dat begreep ik al ja. :D

Kan idd altijd maar als je zo de poten aan elkaar maakt heb je heel veel stevigheid en misschien niet minder snel hout rot maar zo is een balk wel makkelijker te vervangen als dat nodig is. :Y
quote:
17s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:51 schreef dolfina-chica het volgende:

[..]

ja, kan...
maar ik vind het kosten verhogend...
maar goed, mijn mening..
Klopt maar zoals ik hierboven zeg. Als je ze dan moet vervangen moet je weer gaan graven en zoals ik voorstel is t dus makkelijker te vervangen. Even wat schroeven los maken en klaar. ;)
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:57:16 #180
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115024534
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:51 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Staat die in het kattenfototopic??
:Y :Y
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:59:44 #181
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115024681
quote:
17s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:57 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

:Y :Y
Ik ga kijken O+
  donderdag 2 augustus 2012 @ 23:04:41 #182
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115025003
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik ga kijken O+
Lief O+

Maar nu maar weer snel verder over de ren voor de katten van/voor Elisa en beeb :Y :@
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 23:26:16 #183
33954 ElisaB
pi_115076655
Ik ben er nog hoor :)

Achterlijke idioot drukke dag gehad. Morgen bijna de hele dag weg, maar ik heb de spullen in huis om zondag even wat tekeningen te maken!

To be continued (en benieuwd naar de tekening van Outpost) :W
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 21:17:01 #184
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115109716
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 23:26 schreef ElisaB het volgende:
Ik ben er nog hoor :)

Achterlijke idioot drukke dag gehad. Morgen bijna de hele dag weg, maar ik heb de spullen in huis om zondag even wat tekeningen te maken!

To be continued (en benieuwd naar de tekening van Outpost) :W
Ik ben er ook nog hoor maar heb even wat andere tegenslagen gehad.... Er wordt an de tekening gewerkt. Al ben ik niet een goede tekenaar en misschien zijn er wel andere beter daarin. Ik bouw normaal zo iets uit mn hoofd... Daar is alles nl wel duidelijk maar hoe zet je dat op papier.... :@

Reken iig niet op precisie ed. Het gaat om de maten ed toch en niet om de tekening?
  zondag 5 augustus 2012 @ 00:30:55 #185
33954 ElisaB
pi_115120564
Ik ga morgen ook even aan de slag; zal een kort filmpje maken, zodat je wat beter ziet hoe het er hier uitziet ^O^
  zondag 5 augustus 2012 @ 16:00:08 #186
232730 Vincpod
Occasional Seafarer
pi_115140676

Even een simpel ideetje ingepaint. Dat paint bij het hutje niet opletten is een dingetje van mijzelf, maar mijn kat ligt altijd op dat soort hutjes :D
pi_115141076
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 16:00 schreef Vincpod het volgende:
[ afbeelding ]

Even een simpel ideetje ingepaint. Dat paint bij het hutje niet opletten is een dingetje van mijzelf, maar mijn kat ligt altijd op dat soort hutjes :D
Zoiets is super leuk! Alleen wellicht wat klein voor 8 katten? Maar wel goed voor de perenboom!
  zondag 5 augustus 2012 @ 16:15:33 #188
232730 Vincpod
Occasional Seafarer
pi_115141172
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2012 16:12 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Zoiets is super leuk! Alleen wellicht wat klein voor 8 katten? Maar wel goed voor de perenboom!
Misschien is het wel te klein voor 8 katten, Maar het mooie van zoiets zelf maken is dat je het naar je eigen wens en smaak kan aanpassen.

Bij de schutting kan je bijvoorbeeld nog de hoogte in. Je kan ook verder onder het raam door, of meer richting de perenboom. of verder de tuin in met een tunneltje door de grond. naar een ander verblijfje. Je kan zoveel verzinnen! O+
  zondag 5 augustus 2012 @ 16:49:26 #189
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_115142485
Kan de perenboom niet gewoon verplaatst worden? Bedoel, peren gaf ie toch al niet :D
pi_115146938
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 16:49 schreef Ireth het volgende:
Kan de perenboom niet gewoon verplaatst worden? Bedoel, peren gaf ie toch al niet :D
afzagen
leuke 'krabpaal' voor de katten
pi_115148032
OMG O+ ElisaB O+ topic!!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_115148839
Ik weet niet hoever je bent, heb niet alles doorgelezen. Mijn poezels mogen ook de tuin niet uit, maar ik heb gaas vastgeniet aan mijn schutting en in een boogje gebogen. Tis net fort-knox maar de mormels blijven binnen. Werkt natuurlijk alleen als je overal schuttingen hebt.
  maandag 6 augustus 2012 @ 04:27:54 #193
363305 Muffle
Mufflelicious
pi_115172912
Gewoon de ren om de perenboom heen maken, hoef je ook geen krabmateriaal neer te zetten >:)
  maandag 6 augustus 2012 @ 11:48:45 #194
33954 ElisaB
pi_115178548
Ik ben aan het tekenen *O*

En iets van een datum? Iemand een idee, danwel voorkeur? Ik kan elke dag, behalve 23 augustus!

Shoot!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 6 augustus 2012 @ 13:26:14 #195
163650 Greys
pi_115182530
quote:
6s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:50 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ze wil een meter diep ongeveer, en standaard schermen zijn 90 cm, en dan de palen nog he :P

En verder is het ook nog 4 meter breed en 180-250 hoog :P
Dan is de ren van Boor nog groter bijna :@ En die is voor 1 kat.

Of is dit al achterhaald? Dan heb ik niets gezegd :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_115182698
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:26 schreef Greys het volgende:

[..]

Is die ook 4 meter lang/breed dan? :o

Maar goed, het is vrij toegankelijk enzo he ;) En dit zijn gewoon de maten die ik doorkreeg van Elies dus :P

En wie weet mag een deel van de katten af en toe ook "gewoon" naar buiten dus goed begin iig dan toch? :)
  maandag 6 augustus 2012 @ 13:31:30 #197
33954 ElisaB
pi_115182720
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:26 schreef Greys het volgende:

[..]

Het is work in progress, dus stay tuned ;)
  maandag 6 augustus 2012 @ 13:32:53 #198
33954 ElisaB
pi_115182773
quote:
6s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:30 schreef tombolafan het volgende:
En wie weet mag een deel van de katten af en toe ook "gewoon" naar buiten dus goed begin iig dan toch? :)
Zes van de acht mogen ook gewoon naar buiten. En dat kan dus ook (als we thuis en wakker zijn) :)

Trouwens: één van de acht woont helemaal buiten, dus het gaat om 7 katten, waarvan er 5 overdag ook gewoon naar buiten mogen :)
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:13:19 #199
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_115184612
Even een heel andere invalshoek...

Je kan natuurlijk ook een flink gedeelte van je hele tuin voorzien van een groot hok van steigerbuis ( aluminium =onderhoudsvrij) en koppelingen.

http://www.steigerbuis-on(...)en-buis-op-maat.html

Als je dit aan de zijkanten dicht maakt met geplastificeerd gaas en de bovenkant met vogelnet of gaas kom je er ook. Buizen op maat afzagen en in de koppelingen steken, bouten vastdraaien, je bent reuze flexibel in afmetingen. Dat stuk schutting hoef je niet te kopen, dus dat spaar ja alweer uit.

Je kan er dan gewoon een deur in maken ( van steigerdelen met gaas), zoiets als ze vroeger in dierentuinen ook veel deden.

De bovenkant kan je eventueel ook dichtmaken met vogelnetten om maar eens een idee te opperen.

Het is maar een idee, maar alle input is welkom toch??
Is volgens mij binnen jouw budget makkelijk te realiseren.

Kan je gezellig samen met je katten in het kooitje zitten ;)
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:32:32 #200
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_115185735
even een ruwe schets, je maakt gebruik van de gevel en allebei de schuttingen, daar kan je gewoon gaas tegen bevestigen. Het groene gedeelte is de voliere of kooi die je bouwt

maandag 6 augustus 2012 @ 15:14:54 #201
33954 ElisaB
pi_115187587
Het idee is niet slecht Wandtegeltje, maar het kan alleen niet :D

Ik ben zelf ook aan het tekenen (maar moet om een of andere vage reden ook nog werken vandaag). Het stuk tuin waar het komt te staan, is geen afgesloten stuk; het is het laatste stuk van de tuin.

Zal ff een plattegrondje tekenen; moment ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door ElisaB op 06-08-2012 15:23:40 ]
  maandag 6 augustus 2012 @ 15:23:17 #202
33954 ElisaB
pi_115187959

En daar links, voor het hoofdhuis, daar zou ie moeten komen :)
  maandag 6 augustus 2012 @ 17:10:57 #203
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_115193150
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 16:00 schreef Vincpod het volgende:
[ afbeelding ]

Ok, misleid door deze foto, zo kwam ik op dat idee
pi_115206106
quote:
6s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 18:43 schreef tombolafan het volgende:

Als je met je gezicht naar het raam staat, hoeveel meter schutting is er dan links van het huis? En is de bodem daar zand of steen?

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 19:40 schreef ElisaB het volgende:
[ afbeelding ]

En je bent welkom *O*

Voor het huis (langs de gevel) ligt een stenen paadje. Dat kan eruit en dan ligt er zand onder. De sering die er staat, mag eruit, maar die mag ook gehalveerd worden. Als de perenboom (links in de hoek waar jij in grijs 'ren' hebt staan) maar blijft O+
Ha na overleg(lees discussie met man *) ) is de 2e tekening van jezelf eigenlijk het beste idee als wij het goed begrepen hebben dat de ren wel voor de kleinere raam mag komen en dan kun je de ren aan het huis vastmaken.

Anders de 1e van Tombo omdat je die tegen de schutting aan kan maken maar dan zit je met je perenboom.
Het gaat erom dat je iets stevigs hebt om de ren aan vast te maken.

Je hebt dan idd hardhouten palen nodig die je in de cement moet storten en daartussen die panelen van gaas die simpel zelf te maken zijn
quote:
6s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 17:23 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Niet handig :P

En "gewoon" palen met schuttingdelen ertussen:
[ afbeelding ]

Dat is nog redelijk te doen denk ik? :) En dan aan de onderkant bielzen ofzo aan de binnenkant zodat ze er niet langs de onderkant uit kunnen?
Dus eigenlijk grotendeels Tombo's ideeen :P
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:57:00 #205
33954 ElisaB
pi_115213529
Hardhouten palen in beton :o

Ik had zelf het volgende idee, maar jullie mogen erop schieten:

Als je een frame aan de onderzijde maakt, van flinke dikke balken, en je legt tegels tussen dat frame, dan heb je een niet te doorgraven bodem en meteen een stevige ondergrond. Dan maak je de ren zelf op de basis vast en tevens tegen de muur en dan kan het geen kant meer op.

Toch?!

:@
pi_115213584
:( JA WIE IS HIER NOU DE KLUSJESMAN :(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 6 augustus 2012 @ 23:06:10 #207
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115214251
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:57 schreef ElisaB het volgende:

Als je een frame aan de onderzijde maakt, van flinke dikke balken, en je legt tegels tussen dat frame, dan heb je een niet te doorgraven bodem en meteen een stevige ondergrond. Dan maak je de ren zelf op de basis vast en tevens tegen de muur en dan kan het geen kant meer op.

Toch?!

Ik zou er een vlonder op leggen dan (op die balken), geen tegels ertussen. Tegels zijn ook HEUL koud in de winter

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 06-08-2012 23:13:06 ]
  maandag 6 augustus 2012 @ 23:06:21 #208
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115214269
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
:?
pi_115214597
quote:

Toch?!

Ik denk dat dat ook kan als je de ren aan het huis vastmaakt tenminste ,aan de schutting alleen is niet stevig genoeg als het stormt ,dan moeten die palen echt goed vast in de grond zitten .
Die balken die op de grond liggen moeten niet kunnen rotten natuurlijk.
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
  maandag 6 augustus 2012 @ 23:12:09 #210
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115214770
OEPS quote ipv wijziging post :@
pi_115215226
Is de ren nou nog niet klaar? :(
  maandag 6 augustus 2012 @ 23:19:35 #212
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115215363
quote:
7s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:18 schreef mootie het volgende:
Is de ren nou nog niet klaar? :(
Nope, niemand heeft zich nog aangemeld om te klussen deze maand? Ideetje? :P
pi_115215453
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nope, niemand heft zich nog aangemeld om te klussen deze maand? Ideetje? :P
Ik zit wel te piekeren over een idee, maar ben er niet zo goed in. :@
  maandag 6 augustus 2012 @ 23:21:19 #214
33954 ElisaB
pi_115215510
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zeg ken jij de klusjesman, de klusjesman, de klusjesman
Zeg ken jij de klusjesman, die komt bij Eliesje klussen

*O*

Hi DP O+
  maandag 6 augustus 2012 @ 23:22:18 #215
33954 ElisaB
pi_115215586
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik zou er een vlonder op leggen dan (op die balken), geen tegels ertussen. Tegels zijn ook HEUL koud in de winter
Eensch. Hoewel 'koud in de winter' wmb niet zo erg is; als ze niet maar buiten willen, dan doen ze het maar niet :D

Maar vlonderachtigen is een plan ^O^
  maandag 6 augustus 2012 @ 23:22:51 #216
33954 ElisaB
pi_115215638
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:10 schreef indaha het volgende:
Ik denk dat dat ook kan als je de ren aan het huis vastmaakt tenminste ,aan de schutting alleen is niet stevig genoeg als het stormt ,dan moeten die palen echt goed vast in de grond zitten .
Die balken die op de grond liggen moeten niet kunnen rotten natuurlijk.
Uiteraard! Ik had van die geimpregneerde palen gezien die (naar zeggen) 10 jaar onbehandeld meegaan...
  maandag 6 augustus 2012 @ 23:22:52 #217
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115215640
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:20 schreef mootie het volgende:

[..]

Ik zit wel te piekeren over een idee, maar ben er niet zo goed in. :@
Ik heb hetzelfde hoor, kan nog niet eens een rechte lijn op papier krijgen met een lineaal én lijntjespapier tot mijn beschikking _O- _O- _O- :@
  maandag 6 augustus 2012 @ 23:24:15 #218
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115215750
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:22 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Eensch. Hoewel 'koud in de winter' wmb niet zo erg is; als ze niet maar buiten willen, dan doen ze het maar niet :D

Maar vlonderachtigen is een plan ^O^
Dat laatste besefte ik toen ik het typte, maar ook in de winter is enig comfort best fijn voor een kat :D
pi_115215887
Ga je er ook wat hmm etages in verwerken?
  maandag 6 augustus 2012 @ 23:30:43 #220
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115216312
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:25 schreef mootie het volgende:
Ga je er ook wat hmm etages in verwerken?
Volgens mij was dat wel de bedoeling, maar dat weet ElisaB beter dan ik :D
pi_115216501
http://www.russischblauw.info/tuinafzettingen.html

Deze had Elisa zelf ook al gevonden, gok ik.
Wel een aantal goede tips.

http://www.rasclubmainecoon.nl/rmc61.htm

[ Bericht 21% gewijzigd door mootie op 06-08-2012 23:38:49 ]
pi_115216863
http://kopen.marktplaats.(...)n&qsf=0&submit1=Zoek

Hier staan overigens wel goede voorbeelden, en ook onderdelen tegen een redelijke prijs.
  maandag 6 augustus 2012 @ 23:43:10 #223
33954 ElisaB
pi_115217282
Thnx Mootie!

Vooral dit! Op de plattegrond die ik vanmiddag heb gepost, kun je zien dat het rechts tegen de aanbouw aangebouwd kan worden.

Overigens: het hoofdhuis is twee verdiepingen hoor, de aanbouw maar eentje :)
pi_115217540
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:43 schreef ElisaB het volgende:
Thnx Mootie!

[ afbeelding ]

Vooral dit! Op de plattegrond die ik vanmiddag heb gepost, kun je zien dat het rechts tegen de aanbouw aangebouwd kan worden.

Overigens: het hoofdhuis is twee verdiepingen hoor, de aanbouw maar eentje :)
Oi deze is wel erg gezellig! Je zou er zo zelf in gaan zitten. Ook leuk met die zitplankjes, dat zullen ze geweldig vinden. :Y
  maandag 6 augustus 2012 @ 23:48:55 #225
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115217677
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:46 schreef mootie het volgende:

[..]

Oi deze is wel erg gezellig! Je zou er zo zelf in gaan zitten. Ook leuk met die zitplankjes, dat zullen ze geweldig vinden. :Y
Maar wel tegels :X
pi_115217727
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Misschien mogen ze in de winter wel een tapijtje. :@
  maandag 6 augustus 2012 @ 23:51:54 #227
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115217880
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:49 schreef mootie het volgende:

[..]

Misschien mogen ze in de winter wel een tapijtje. :@
Vast wel :Y ^O^
pi_115217941
quote:

Toch?!

mobiel dus even kort: ja dat kan afhankelijk vd uitvoering. Ga je er een dak op bevestigen dan kan de wind eronder komen en gaat het gegarandeerd mis. Als het helemaal open blijft is het wss geen probleem.

Als je de grond in gaat zijn hardhouten palen duurzamer dan geimpregneerd grenen. Is wel goed of beter hoor dus beide kan.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_115218530
gegarandeerd is wat te sterk uitgedrukt. Als je kiest voor een lichte constructie (want je hebt wss niet veel massa nodig) kan de opwaartse windkracht het gewicht vj bouwwerk gemakkelijk overwinnen (mits er een dicht oppervlak/dak is) en dat kan dus ellende geven.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 00:41:26 #230
33954 ElisaB
pi_115221064
Helder Komrad ^O^

Kom je timmeren O-)
pi_115221875
:D
pi_115222435
Elies, zal ik met Lot langskomen? Die kan heul goed katten laten rennen, weet je precies tot hoever de katten kunnen rennen, weet je gelijk hoe groot de ren moet worden :+

(kun je de hele gemeente opkopen? 8-)

(welk een enorme constructieve bijdrage ook :9 )
Waar het stinkt is het warm.
pi_115222476
Oeps, dubbel
Waar het stinkt is het warm.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 20:55:31 #234
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115257654
Snotver ik kan niet meer in 3d tekenen. _O- :@

Ik dacht, ik maak een leuke tekening maar ik faal hard... -O- |:(

Veder zit t idee wel goed in mn kop maar hoe krijg ik dat er uit... Kon ik mn hersenen maar aansluiten aan een paint proggie ofzo...
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 21:23:37 #235
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_115259313
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 20:55 schreef Outpost76 het volgende:
Snotver ik kan niet meer in 3d tekenen. _O- :@

Ik dacht, ik maak een leuke tekening maar ik faal hard... -O- |:(

Veder zit t idee wel goed in mn kop maar hoe krijg ik dat er uit... Kon ik mn hersenen maar aansluiten aan een paint proggie ofzo...
Zat ik ook al aan te denken. :D
@ ElisaB kan je ook de maten neerzetten in je tekening tussen je hoofdhuis, aanbouw en blokhut?
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 21:34:27 #236
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_115260018
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 16:49 schreef Ireth het volgende:
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 21:34:39 #237
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115260034
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 21:23 schreef Rucky het volgende:

[..]

Zat ik ook al aan te denken. :D
@ ElisaB kan je ook de maten neerzetten in je tekening tussen je hoofdhuis, aanbouw en blokhut?
Zou zoveel makkelijker zijn als dat kon. :P

Aan de andere kant is t niet zo moeilijk in elkaar zetten. Als ze voor balken zorgt zet ik t frame wel in elkaar. :Y De rest is aanvulling.
pi_115260723

Ik kwam deze vanavond tegen en moest gelijk aan dit topic denken. Je kan hier mooi zien hoe ze met hout een stevig frame hebben gemaakt :)
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 21:45:26 #239
154407 Rucky
pi_115260752
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 21:34 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Zou zoveel makkelijker zijn als dat kon. :P

Aan de andere kant is t niet zo moeilijk in elkaar zetten. Als ze voor balken zorgt zet ik t frame wel in elkaar. :Y De rest is aanvulling.
Het is al 10 jaar mijn werk dus dat moet niet moeilijk zijn. :D
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 21:56:44 #240
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115261499
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 21:45 schreef Rucky het volgende:

[..]

Het is al 10 jaar mijn werk dus dat moet niet moeilijk zijn. :D
Het is niet mn werk maar ik heb t in de genen ofzo. (mijn opa was timmerman) Ben maar een hobby timmerman maar kan wel timmeren en ik heb t inzicht. Zelf ook mn bar gemaakt.

Ok dat is geen ren maar toch.

Ik heb inm onder leiding van een aannemer wel een houten dak opbouw, dakkapellen, aanbouwen en verbouwingen gedaan. Ben niet vreemd met groter werk dus maar ben en blijf een hobby klusser. :P

[ Bericht 14% gewijzigd door Outpost76 op 07-08-2012 22:10:09 ]
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:13:29 #241
154407 Rucky
pi_115262702
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 21:56 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Het is niet mn werk maar ik heb t in de genen ofzo. (mijn opa was timmerman) Ben maar een hobby timmerman maar kan wel timmeren en ik heb t inzicht. Zelf ook mn bar gemaakt.

Ok dat is geen ren maar toch.
[ afbeelding ]

Ik heb inm onder leiding van een aannemer wel een houten dak opbouw, dakkapellen, aanbouwen en verbouwingen gedaan. Ben niet vreemd met groter werk dus maar ben en blijf een hobby klusser. :P
Dat is mooi, :Y maar ik bedoelde dat ik 3D tekenaar ben. :D
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:15:59 #242
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115262882
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:13 schreef Rucky het volgende:

[..]

Dat is mooi, :Y maar ik bedoelde dat ik 3D tekenaar ben. :D
Jij bent 3D tekenaar? :D Oh dan ga ik je morgen even mijn idee omschrijven en of tips vragen. :Y :P

Had ik je toch even verkeerd begrepen. :D Ik dacht dat jij timmerman was. _O-
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:16:15 #243
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_115262902
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat is er mis met tegels precies?
Ook hoi !
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:16:50 #244
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115262940
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:16 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Wat is er mis met tegels precies?
KOUD :(
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:18:08 #245
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_115263025
Ja, nou en!? Die beesten willen toch de kou in?
Ook hoi !
pi_115263261
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

KOUD :(
Dan leg je er een stukje kunstgras op. :P Ik denk dat het eerder een probleem in de zomer zal worden als de zon er vol op staat te schijnen....dat is het hier althans wel op het balkon vol op het zuiden.....hete voetjes voor katten en baas dus kunstgras en weg probleem. 8-)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:21:42 #247
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115263312
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:21 schreef trovey het volgende:

[..]

Dan leg je er een stukje kunstgras op. :P Ik denk dat het eerder een probleem in de zomer zal worden als de zon er vol op staat te schijnen....dat is het hier althans wel op het balkon vol op het zuiden.....hete voetjes voor katten en baas dus kunstgras en weg probleem. 8-)
Of een houten vlonder :P :D
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:22:07 #248
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115263348
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:18 schreef Inlognaam het volgende:
Ja, nou en!? Die beesten willen toch de kou in?
Die beesten willen liggen waar ze kunnen en zoeken een plekje uit wat jij en ik niet zullen snappen. Tegels doen ze niet snel als t koud is. Hout wel omdat dat minder koud aanvoelt. ;)
pi_115263399
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Of een houten vlonder :P :D
Viel hier vies tegen...zelfs met tig lagen beits rotte dat binnen de kortste keren weg en die kieren vinden katten ook minder. :P
Optimist tot in de kist
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:23:17 #250
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115263428
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:22 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Die beesten willen liggen waar ze kunnen en zoeken een plekje uit wat jij en ik niet zullen snappen. Tegels doen ze niet snel als t koud is. Hout wel omdat dat minder koud aanvoelt. ;)
Pcies :Y ^O^
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:23:49 #251
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115263467
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:22 schreef trovey het volgende:

[..]

Viel hier vies tegen...zelfs met tig lagen beits rotte dat binnen de kortste keren weg en die kieren vinden katten ook minder. :P
Hardhout :P
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:25:06 #252
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_115263541
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:22 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Mja, als je het ze te comfortabel wilt maken, dan komen ze ook nooit meer lekker warm op schoot liggen ;)

Dus eigenlijk moet er dus een houten ondervloer komen voor de beestjes?
Ook hoi !
pi_115263544
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Zelfde idee als tuinhout met tig lagen beits. :P Grastapijt (de lage versie) is veel handiger, rot niet en makkelijker schoon te maken indien nodig en blijkbaar tegenwoordig niet alleen verkrijgbaar in groen.
Optimist tot in de kist
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:25:41 #254
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115263566
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:22 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik heb een idee in mn hoofd waardoor rotten niet persee een probleem hoeft te zijn. Ok t is vervelend maar de balken zijn wel snel te vervangen als t nodig is. Niet veel geschroef oid en t is voor ed stevigheid handig. :Y
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:26:05 #255
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115263595
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Rot ook en is erg duur.
pi_115263641
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:25 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Ik heb een idee in mn hoofd waardoor rotten niet persee een probleem hoeft te zijn. Ok t is vervelend maar de balken zijn wel snel te vervangen als t nodig is. Niet veel geschroef oid en t is voor ed stevigheid handig. :Y
Kieren in houttegels vinden katten niet erg fijn is mijn ervaring dus dan zou je een soort dicht vloertje moeten maken met weinig of hele dunne kieren. Ik zou mijn grastapijt niet meer willen ruilen voor hout, heb namelijk ook geen last meer van slakken omdat je bij een houten vloertje altijd lekkere ruimtes hebt (donker en vochtig) voor slakken.
Optimist tot in de kist
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:27:20 #257
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115263671
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:26 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Rot ook en is erg duur.
Azobé biedt uitkomst.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:27:42 #258
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115263699
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:26 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Rot ook en is erg duur.
Rot ook -O-
Duur -O-
:'(

En tóch vind ik een houten vlonder beter :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:25 schreef trovey het volgende:

[..]

Zelfde idee als tuinhout met tig lagen beits. :P Grastapijt (de lage versie) is veel handiger, rot niet en makkelijker schoon te maken indien nodig en blijkbaar tegenwoordig niet alleen verkrijgbaar in groen.
Zie boven :D
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:28:13 #259
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115263732
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:25 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Mja, als je het ze te comfortabel wilt maken, dan komen ze ook nooit meer lekker warm op schoot liggen ;)

Dus eigenlijk moet er dus een houten ondervloer komen voor de beestjes?
Met zoveel katten lijkt me dat geen probleem. :D Er is r altijd wel 1 die wil knuffelen. :Y

Er moet niets. ElisaB weet zelf eigenlijk nog niet precies wat ze wil. :P Ik heb een idee in mn hoofd maar krijg t niet op papier... -O-
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:28:47 #260
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115263766
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:28 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Met zoveel katten lijkt me dat geen probleem. :D Er is r altijd wel 1 die wil knuffelen. :Y

Er moet niets. ElisaB weet zelf eigenlijk nog niet precies wat ze wil. :P Ik heb een idee in mn hoofd maar krijg t niet op papier... -O-
Da's balen -O-
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:30:37 #261
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_115263892
Is het voor de kou niet een idee om zo'n huisje in elkaar te timmeren die je vaak ziet voor zwerfkatten. Kunnen ze heerlijk op zitten en ook liggen als ze willen.
Ook hoi !
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:32:17 #262
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115264024
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:26 schreef trovey het volgende:

[..]

Kieren in houttegels vinden katten niet erg fijn is mijn ervaring dus dan zou je een soort dicht vloertje moeten maken met weinig of hele dunne kieren. Ik zou mijn grastapijt niet meer willen ruilen voor hout, heb namelijk ook geen last meer van slakken omdat je bij een houten vloertje altijd lekkere ruimtes hebt (donker en vochtig) voor slakken.
Als je een houten vlonder neemt hoef je t daar toch niet bij te laten? Invulling is voor ElisaB. Het gaat nu alleen over t bouwen van. Afronding is van latere zorg lijkt mij. ;)
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:32:46 #263
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115264061
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:27 schreef betyar het volgende:

[..]

Azobé biedt uitkomst.
En dat is? :?
pi_115264078
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:32 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Als je een houten vlonder neemt hoef je t daar toch niet bij te laten? Invulling is voor ElisaB. Het gaat nu alleen over t bouwen van. Afronding is van latere zorg lijkt mij. ;)
Ik denk alvast vooruit. :P ;)
Optimist tot in de kist
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:33:47 #265
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115264140
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:32 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

En dat is? :?
Hout.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:34:25 #266
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115264198
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:28 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Da's balen -O-
Heb t in mn hoofd maar ik kan niet meer 3d tekenen... :@

Maar ik begreep dat Rucky daar bij helpen kon. *O* Nu alleen t probleem, hoe krijg ik mijn beeld in zijn hoofd.. :P
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:35:24 #267
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115264273
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:34 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Maar ik begreep dat Rucky daar bij helpen kon. *O* Nu alleen t probleem, hoe krijg ik mijn beeld in zijn hoofd.. :P
PM of DM.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:35:52 #268
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115264311
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:34 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Ja, lastig :D

Gewoon omschrijven, hem laten tekenen, jij weer bijsturen, hij weer tekenen enz ^O^
Mits hij dat wil natuurlijk ;)
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:36:41 #269
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115264376
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:27 schreef betyar het volgende:

[..]

Azobé biedt uitkomst.
Is dat betaalbaar? Want dat is wel belangrijk hier...
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:38:00 #270
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115264472
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:33 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik denk alvast vooruit. :P ;)
Hou die gedachte vast tot t er staat! :D ^O^
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:38:25 #271
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115264506
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:33 schreef betyar het volgende:

[..]

Hout.
En dan bewerkt dat t niet rot of wat? :?
pi_115264590
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:38 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Hou die gedachte vast tot t er staat! :D ^O^
Zal wel moeten aangezien mijn vader ooit in lachen uitbarste toen ik een huisje voor de gerbil in elkaar timmerde :') ....huisje was echter wel knaagproef....beestje heeft er 4 jaar over gedaan om uberhaupt door één wand heen te komen. _O-
Optimist tot in de kist
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:39:44 #273
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115264604
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:35 schreef betyar het volgende:

[..]

PM of DM.
Zal ik morgen of overmorgen doen en dan een voorbeeldje scannen van wat ik nu heb. Dat schept meer duidelijkheid. ;)
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:39:54 #274
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115264618
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:38 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Azob%C3%A9

Azobé is een bijzonder harde, zeer duurzame houtsoort, met een paarsbruine kleur.
Het wordt vooral gebruikt voor zware constructies die niet alleen weer en wind moeten doorstaan, maar ook grote krachten moeten opvangen zoals sluisdeuren en palen waar schepen tegenaan kunnen varen (dukdalven, remmingwerken e.d.). In Nederland en België wordt azobé niet aangevreten door paalworm.
Azobé is zwaar: meestal zal het in water zinken. Er kan veel spanning in het hout zitten: dit is met name merkbaar (kromtrekken) bij dunnere planken en palen dunner dan 50 mm, bij dikkere palen speelt dit geen rol.
Het hout wordt geleverd door Lophira alata (familie Ochnaceae), een boom uit tropisch West-Afrika die tot maximaal 50 meter hoog wordt.
Andere namen waaronder deze houtsoort bekend is zijn onder andere Ekki en Red Ironwood (Engels sprekende landen) en Bongossi (Duitsland).

Maar het lijkt me dúúr :X
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:40:17 #275
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115264646
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja, lastig :D

Gewoon omschrijven, hem laten tekenen, jij weer bijsturen, hij weer tekenen enz ^O^
Mits hij dat wil natuurlijk ;)
Gaat goed komen zag ik net. :D
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:42:26 #276
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115264791
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:40 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Gaat goed komen zag ik net. :D
^O^
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:45:09 #277
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115264972
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:39 schreef trovey het volgende:

[..]

Zal wel moeten aangezien mijn vader ooit in lachen uitbarste toen ik een huisje voor de gerbil in elkaar timmerde :') ....huisje was echter wel knaagproef....beestje heeft er 4 jaar over gedaan om uberhaupt door één wand heen te komen. _O-
Door 1 wand? Dus jij had er een stuk of 5? :D
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:45:41 #278
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115265024
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Is dat betaalbaar? Want dat is wel belangrijk hier...
Tja, wat is betaalbaar? Zo'n 6 tot 9 euro per m1.
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:38 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Azobé :

Dat het rot is maken wij niet meer mee.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:48:10 #279
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115265205
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Azobé is een bijzonder harde, zeer duurzame houtsoort, met een paarsbruine kleur.
Het wordt vooral gebruikt voor zware constructies die niet alleen weer en wind moeten doorstaan, maar ook grote krachten moeten opvangen zoals sluisdeuren en palen waar schepen tegenaan kunnen varen (dukdalven, remmingwerken e.d.). In Nederland en België wordt azobé niet aangevreten door paalworm.
Azobé is zwaar: meestal zal het in water zinken. Er kan veel spanning in het hout zitten: dit is met name merkbaar (kromtrekken) bij dunnere planken en palen dunner dan 50 mm, bij dikkere palen speelt dit geen rol.
Het hout wordt geleverd door Lophira alata (familie Ochnaceae), een boom uit tropisch West-Afrika die tot maximaal 50 meter hoog wordt.
Andere namen waaronder deze houtsoort bekend is zijn onder andere Ekki en Red Ironwood (Engels sprekende landen) en Bongossi (Duitsland).

Maar het lijkt me dúúr :X
Klinkt als ongelofelijk duur idd. :@ Lijkt me niet iets voor deze ren....
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:49:47 #280
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115265348
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:45 schreef betyar het volgende:

[..]

Tja, wat is betaalbaar? Zo'n 6 tot 9 euro per m1.

[..]

Azobé :

Dat het rot is maken wij niet meer mee.
Tis dan evt een goed idee voor de grond balken. :Y

Al wil ik niets in de grond stoppen maar op de grond leggen. :+

Genoeg hout en weinig dak maakt genoeg gewicht ook tijdens stormen. :Y
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:52:43 #281
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115265629
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:49 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Tis dan evt een goed idee voor de grond balken. :Y

Al wil ik niets in de grond stoppen maar op de grond leggen. :+

Genoeg hout en weinig dak maakt genoeg gewicht ook tijdens stormen. :Y
Als het open blijft waait het echt niet weg.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:55:03 #282
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115265826
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:52 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ook. :Y

Er werd hier gesuggereerd dat stormen lastig konden worden en ze t aan haar huis moest vast maken maar als het 2 meter 50 oid hoog word en met goede hout verbindingen zonder al te veel dak ( wat t idee ook was) waait t echt niet weg.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:55:20 #283
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115265852
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:52 schreef betyar het volgende:

[..]

Lijkt mij ook niet, mits het frame wel enig gewicht heeft
pi_115265924
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:45 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Door 1 wand? Dus jij had er een stuk of 5? :D
3 wandjes en 1 dak maar wel hele dikke wanden...ach beestje had wat te knagen. :{w :+
Optimist tot in de kist
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:58:00 #285
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115266079
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:56 schreef trovey het volgende:

[..]

3 wandjes en 1 dak maar wel hele dikke wanden...ach beestje had wat te knagen. :{w :+
Whehehehe ik kan me voorstellen dat je pa moest lachen! :D
pi_115266160
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:58 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Whehehehe ik kan me voorstellen dat je pa moest lachen! :D
Ik toonde in ieder geval wel initiatief :P ....oké geen talent maar je kunt niet alles hebben. :')
Optimist tot in de kist
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 23:00:49 #287
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115266305
Advies via dm. Waarom niet palen van gerecycled plastic gebruiken voor de grond balken?
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 23:05:23 #288
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115266684
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:59 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik toonde in ieder geval wel initiatief :P ....oké geen talent maar je kunt niet alles hebben. :')
Geen talent? Wutt? Is hij ooit ontsnapt? :D
pi_115266705
wat ik gezegd heb is dat een lichte, niet verankerde constructie icm een aanzienlijk dicht dakoppervlak tot een opwaaien issue kan leiden. dat is op te lossen door oa a. verankeren, b. open dakconstructie of c. gewicht toevoegen.

en hardhout rot mss maar heel erg langzaam, dat maken wij voorlopig niet mee. Voor de palen kun je ook Bankirai gebruiken of evt azobe.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 23:09:03 #290
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115266985
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 23:05 schreef komrad het volgende:
wat ik gezegd heb is dat een lichte, niet verankerde constructie icm een aanzienlijk dicht dakoppervlak tot een opwaaien issue kan leiden. dat is op te lossen door oa a. verankeren, b. open dakconstructie of c. gewicht toevoegen.

en hardhout rot mss maar heel erg langzaam, dat maken wij voorlopig niet mee. Voor de palen kun je ook Bankirai gebruiken of evt azobe.
Het is niet de bedoeling dat het een dicht dak wordt. ;) Dus is t open en dan kan de wind er door heen. Als t dan 2 meter 50 hoog word is t zwaar genoeg om dat (1/3e oid) gedeelte op te vangen in een storm. :Y
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 23:10:13 #291
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115267070
Tegen een muur biedt een simpele slagplug al uitkomst.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 23:11:58 #292
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115267199
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 23:10 schreef betyar het volgende:
Tegen een muur biedt een simpele slagplug al uitkomst.
Klopt maar je beschadigd je muur en dat kan lelijke plekken geven in de loop der jaren. Denk er even aan dat ze het ooit ook weer moeten verkopen. ;)
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 23:12:33 #293
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115267254
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 23:11 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Klopt maar je beschadigd je muur en dat kan lelijke plekken geven in de loop der jaren. Denk er even aan dat ze het ooit ook weer moeten verkopen. ;)
Daarom: Boren in de voeg *O* *O*
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 23:17:08 #294
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115267521
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 23:12 schreef betyar het volgende:

[..]

Gewoon niet boren! *O* *O*
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 23:17:47 #295
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_115267564
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 23:12 schreef betyar het volgende:

[..]

Zit het niet goed vast, kruimelt de voeg naarmate van tijd verder uit en komt er water in..
Gewoon in de steen dus.. :Y
Het eerste huis wat (geen nieuwbouw is) zonder boorgaten moet ik nog tegenkomen
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 23:22:20 #296
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115267904
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 23:17 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Zit het niet goed vast, kruimelt de voeg naarmate van tijd verder uit en komt er water in..
Zo een ren geeft meer dan alleen maar boor gaten. ;)

Ik blijf er serieus bij ze hoeft niet te boren! Deze ren wordt 2 meter 50 hoog ofzo en krijgt weinig dak. Daarnaast ligt t zwaartepunt heel laag. Dus gaat er zelfs met een zware storm niets gebeuren!
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 23:26:19 #297
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_115268196
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 23:22 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Zo een ren geeft meer dan alleen maar boor gaten. Ik blijf er serieus bij ze hoeft niet te boren! Deze ren wordt 2 meter 50 hoog ofzo en krijgt weinig dak. Daarnaast ligt t zwaartepunt heel laag. Dus gaat er zelfs met een zware storm niets gebeuren!
Het hoeft ook niet, maar dan krijg je zo'n klapper/rammel hok na verloop van tijd...
Maar ik ken de plannen vd constructie niet, ik volg dit topic maar half..
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 23:32:19 #298
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115268634
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 23:17 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Daar heb je een punt, als het om slecht voegwerk gaat. ;) Daar moet je wel vanuit gaan, dus in de steen, maakt voor de verkoop inderdaad geen bal uit. :P
Water? Dat zal wel meevallen.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 23:33:48 #299
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115268737
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 23:26 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Het hoeft ook niet, maar dan krijg je zo'n klapper/rammel hok na verloop van tijd..
Daar is ie echt te zwaar voor. ;) Serieus heb je enig idee wat dat ding gaat wegen in totaal? 2 meter 50 (hoog) bij 3 meter 60 (breed).... En dan gemaakt van balken van 3 bij 2? Vervolgens een goed vloertje en de rest er in en van gaas? Wind blaast er door heen, heeft weinig grip en voor dat stukje dak is t echt te zwaar. :Y
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 23:35:44 #300
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_115268861
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 23:32 schreef betyar het volgende:

[..]

Daar heb je een punt, als het om slecht voegwerk gaat. ;) Daar moet je wel vanuit gaan, dus in de steen, maakt voor de verkoop inderdaad geen bal uit. :P
Water? Dat zal wel meevallen.
In een open voeg komt water.. linksom of rechtsom (regenwater of dauw)
dat stroomt door de open voeg en gaat in de gaatjes steen zitten, en in de winter bevriest het...
Bevroren water zet uit en je steen knapt ;)
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 23:38:17 #301
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_115269007
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 23:35 schreef Snowballed het volgende:

[..]

In een open voeg komt water.. linksom of rechtsom (regenwater of dauw)
dat stroomt door de open voeg en gaat in de gaatjes steen zitten, en in de winter bevriest het...
Bevroren water zet uit en je steen knapt ;)
Niet boren dus. :+ Gewoon maken wat ik in mn kop heb en t komt allemaal goed. :Y Ik zal zo proberen te beschrijven wat ik bedoel. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')