Ow, uiteraard! Smart thinking Billquote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:26 schreef Bill_E het volgende:
Wel ff handig om te zeggen welke regio, helaas kan ik niet zo goed timmeren anders kwam ik je graag helpen.
Er is geen tekening gemaakt en het idee is vrij 'open'. Maar in elk geval:quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:48 schreef Outpost76 het volgende:
Heb je ook wat afmetingen ed? Hoe groot moet t worden? Evt een tekening van een timmerman die een offerte kwam opnemen?
Ik wist het! Maar de poes waar het voornamelijk om gaat:quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:49 schreef SiIk het volgende:
Goed idee.
Mocht je voorkeur toch bij een kattenluikje in de deur liggen, er zijn kattenluikjes die werken op chip/halsbandje etc. Je kan deze dan dus zo instellen dat bepaalde katten er wel door naar buiten en binnen kunnen, en anderen niet.
Ik dacht ik zeg het maar, voor het geval dat je het niet wist. Een ren is natuurlijk ook helemaal geen slecht idee, dan kunnen ze allemaal lekker buiten.
Uiteraard zal ik fotoverslag doenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:50 schreef JK1982 het volgende:
Leuk project Elisa! Wel foto's posten straks hè..
Ik had je graag geholpen, maar heb totaal geen verstand van constructies e.d.
Moet je voor zoiets geen bouwvergunning aanvragen? Geen idee of je dat al geregeld hebt hoor...quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:59 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Er is geen tekening gemaakt en het idee is vrij 'open'. Maar in elk geval:
Het stuk tuin is ongeveer 5x10 meter. Het stuk gevel waar het het huis raakt, is 7 meter. Het mag helemaal langs de gevel, maar mag er ook aan één kant uitsteken. We kunnen 5 meter de lucht in als we willen. Het mag een recht geval worden, maar ook een L-vorm (langs de gevel én de tuin in).
Nope. In je achtertuin mag je tegenwoordig zo ongeveer allesquote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:04 schreef Ireth het volgende:
Moet je voor zoiets geen bouwvergunning aanvragen? Geen idee of je dat al geregeld hebt hoor...
Je weet dat je voor zo iets groots een vergunning moet aanvragen?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:59 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Er is geen tekening gemaakt en het idee is vrij 'open'. Maar in elk geval:
Het stuk tuin is ongeveer 5x10 meter. Het stuk gevel waar het het huis raakt, is 7 meter. Het mag helemaal langs de gevel, maar mag er ook aan één kant uitsteken. We kunnen 5 meter de lucht in als we willen. Het mag een recht geval worden, maar ook een L-vorm (langs de gevel én de tuin in).
Klopt. Mits t beperkt blijft. De afmetingen die jij net noemde worden dacht ik wel gezien als aanbouw en dan heb je er wel 1 nodig.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:08 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nope. In je achtertuin mag je tegenwoordig zo ongeveer alles
In dat geval zal ik even informeren bij de gemeentequote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:09 schreef Outpost76 het volgende:
Klopt. Mits t beperkt blijft. De afmetingen die jij net noemde worden dacht ik wel gezien als aanbouw en dan heb je er wel 1 nodig.
Nee, het is echt serieusquote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:29 schreef Inlognaam het volgende:
Ik dacht dat je een grapje maakt in het beruchte topic en een dakkapel ofzo wilde, maar het is dus serieusMede ook gezien de genoemde prijs.
Ik kan niet timmeren denk ik, maar gelezen hebbende wat jij allemaal al hebt gedaan voor FHF had ik je graag geholpen anders. Dat is waar FHF voor staat; helpen en geholpen worden. En sommige mensen hebben gewoon veeeeeel krediet verdient. Hoop dat het gaat lukken dus, voor jou en je kaatten.
Ok. Flink open ook dus. (ivm licht in je huis via dat raam) Wil je gaas of glas? Neem je glas is t natuurlijk meer een aanbouw en niet echt een ren... Wat wil je voor dak? Golfplaat en schuin of plat?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:13 schreef ElisaB het volgende:
[..]
In dat geval zal ik even informeren bij de gemeente
En hier een foto van afgelopen voorjaar:
[ afbeelding ]
Je kijkt hier dus op de gevel waar het in elk geval aan moet grenzen (want het kattenliuikje komt in plaats van het kleine linker onderraampje)
ik zou geen glas doen, te warm in de zomer...quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:40 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ok. Flink open ook dus. (ivm licht in je huis via dat raam) Wil je gaas of glas? Neem je glas is t natuurlijk meer een aanbouw en niet echt een ren... Wat wil je voor dak? Golfplaat en schuin of plat?
Top! Zulke tips zijn juist welkom. Ik probeer uit te dokteren wat ze precies wil want dat bepaalt wat voor balken ze nodig heeft. Neem je glas dan heb je ander formaat nodig dan met bv gaas. Panelen zou wel wat zijn. Die kunnen er evt voor in de winter en weg in de zomer.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:46 schreef dolfina-chica het volgende:
Wat je sowieso kan doen Elisa, is via youtube projecten kijken, dan ben je ingelezen... ingekeken
[..]
ik zou geen glas doen, te warm in de zomer...
met gaas wordt het koud in de winter, maar dan kan je altijd nog bedenken of je houten panelen wilt maken (of een zijkant waar meestal de wind op komt
als dak zou ik kiezen voor hout, dan heb je en schaduw.. maar ook niet snel die warmte zoals met golfplaat...
(sorry, ik ben geen timmervrouw, maar heb een hoop projecten zoals dit gehad, ik kan alleen niet die kant op komen om te helpen... maar gelukkig wel tips geven)
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:56 schreef Outpost76 het volgende:
Ik heb geen idee wat verder de bedoeling is. Ik probeer alleen t plaatje duidelijk te krijgen wat ze wil zodat ik evt kan helpen en of timmer tips kan geven.
Als het ze te koud of te nat is, dan kunnen ze natuurlijk gewoon binnen komen; 100m2 overdekt en waterdichtquote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:58 schreef Ireth het volgende:
Je zou er ook nog voor kunnen kiezen om een gedeelte af te schermen (plexiglas?) zodat ze ook wind/waterdicht kunnen zitten indien nodig.
als je op google zoekt buiten verblijf kat.. misschien krijg je dan een plaatje voor je..quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:56 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Top! Zulke tips zijn juist welkom. Ik probeer uit te dokteren wat ze precies wil want dat bepaalt wat voor balken ze nodig heeft. Neem je glas dan heb je ander formaat nodig dan met bv gaas. Panelen zou wel wat zijn. Die kunnen er evt voor in de winter en weg in de zomer.
Ik heb geen idee wat verder de bedoeling is. Ik probeer alleen t plaatje duidelijk te krijgen wat ze wil zodat ik evt kan helpen en of timmer tips kan geven.
plexi is ook weer broei effect, dan zou ik toch sneller voor hout kiezen omdat je dan ook met schaduw zit voor zonlichtquote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:58 schreef Ireth het volgende:
Je zou er ook nog voor kunnen kiezen om een gedeelte af te schermen (plexiglas?) zodat ze ook wind/waterdicht kunnen zitten indien nodig.
Dus van dat grote raam moet het kleine raampje 'kattenluik' worden maar de rest van het raam moet buiten de ren vallen? Snap ik hem zo goed? Volgens mij wordt dat een vreselijk allegaartje en rommelig geheel dan...quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:04 schreef ElisaB het volgende:
Maar dan wat groter en met hoogteverschil (want we willen het grote raam vrij houden; het kleine rechterraam boeit ons niet)
dat is waar, bovenop kan ook gaas, mocht je wel voor klimzooi binnen het buitenverblijf willen hebben, en dan de zooi niet nat willen ... zou ik kiezen voor wel dak..quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:05 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Als het ze te koud of te nat is, dan kunnen ze natuurlijk gewoon binnen komen; 100m2 overdekt en waterdicht
Dit is het ideequote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:07 schreef Ireth het volgende:
[..]
Dus van dat grote raam moet het kleine raampje 'kattenluik' worden maar de rest van het raam moet buiten de ren vallen? Snap ik hem zo goed? Volgens mij wordt dat een vreselijk allegaartje en rommelig geheel dan...
Dus eigenlijk een beetje dit idee...
[ afbeelding ]
Das wel een belangrijke.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:05 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Als het ze te koud of te nat is, dan kunnen ze natuurlijk gewoon binnen komen; 100m2 overdekt en waterdicht
Das een bazen ren!quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:07 schreef Ireth het volgende:
[..]
Dus van dat grote raam moet het kleine raampje 'kattenluik' worden maar de rest van het raam moet buiten de ren vallen? Snap ik hem zo goed? Volgens mij wordt dat een vreselijk allegaartje en rommelig geheel dan...
Dus eigenlijk een beetje dit idee...
[ afbeelding ]
Yupsquote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:12 schreef Outpost76 het volgende:
Das wel een belangrijke.Je wil dus gewoon een groot kippen hok maar dan voor katten.
(maakt voor mij t plaatje even een stuk duidelijker.)
Kijk, zo klinkt het erg makkelijk, maar ik zie er in min eentje geen gat in. Want ik kan het niet helemaal overzien, dus dat kan niet anders dan misgaanquote:Je hebt dus gewoon een frame van balken nodig. Dit is makkelijk te realiseren zelfs zonder het aan je huis vast te maken. (geen lelijke gaten en plekken die je overhoud als je ooit wil verhuizen) Veel haakse hoeken schroeven, tuinhout en een accutol en in een dag is t af.Zeker als er meer mensen even komen knutselen.
Vind ik ookquote:
Ow ja, maar zo'n deur he... ik krijg er gewoon hoofdpijn van als ik moet bedenken hoe ik die erin maak (op zodanige wijze dat ie na montage ook nog open en dicht kan zonder dat de hele flikkerse boel in mekaar stortquote:
Als je een beetje handig bent is t ook heel makkelijk. Maar goed alles wat je goed kan is makkelijk. Aangezien ik wel aardig knutselen kan is t voor mij makkelijker dan voor een ander.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:15 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Yups
Dat is het eigenlijk helemaal
[..]
Kijk, zo klinkt het erg makkelijk, maar ik zie er in min eentje geen gat in. Want ik kan het niet helemaal overzien, dus dat kan niet anders dan misgaan![]()
Het mag gerust tegen het huis geschroefd (indien nodig) en het zal een beetje stevig moeten zijn.
Ik heb gereedschap
Die ren is van metaal.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:16 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Vind ik ook
Beetje dikkere palen (en dan gebeitst in plaats van wit)en een tunneltje onder het raam door en dan de hoogte in
Whehehehe dat is allemaal makkelijker dan je nu denkt. Gewoon tuinhek scharnieren gebruiken.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:18 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ow ja, maar zo'n deur he... ik krijg er gewoon hoofdpijn van als ik moet bedenken hoe ik die erin maak (op zodanige wijze dat ie na montage ook nog open en dicht kan zonder dat de hele flikkerse boel in mekaar stort)
om een beetje in een idee te krijgen hoe dat gemaakt wordt, dat is terug te vinden op youtube..quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:18 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ow ja, maar zo'n deur he... ik krijg er gewoon hoofdpijn van als ik moet bedenken hoe ik die erin maak (op zodanige wijze dat ie na montage ook nog open en dicht kan zonder dat de hele flikkerse boel in mekaar stort)
Ik ben zelf meer van de kleine projectjes.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:18 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Als je een beetje handig bent is t ook heel makkelijk. Maar goed alles wat je goed kan is makkelijk. Aangezien ik wel aardig knutselen kan is t voor mij makkelijker dan voor een ander.
Door het gewicht van het hout en de goede verbindingen is t al stevig genoeg zonder het aan het huis vast te maken.
Ik ben erg benieuwdquote:Ik zal vanavond of morgen wel even een tekening maken van wat ik nu in mn hoofd heb.
Ik zag het jaquote:
Jij zegt hetquote:Whehehehe dat is allemaal makkelijker dan je nu denkt. Gewoon tuinhek scharnieren gebruiken.Oh en een waterpas.
Ik heb ernaar gekeken (want mijn vader opperde het ook), maar ze zijn te diep. En bovendien willen we het grote raam verder vrij houden. Ergo: op zich een goed idee (als uitgangspunt), maar het gaat 'm niet wordenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:39 schreef Pagan het volgende:
Misschien is het een idee om een houten terrasoverkapping als uitgangspunt te gebruiken, die worden als bouwpakket geleverd, gaas erom, deur erin en klaar is Klara ElisaB. Het dak is meestal van helder of opaalwit polycarbonaatplaat, dus laat veel licht door
[ afbeelding ]
maaaaaaaaaaaaaaaaaaarquote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:55 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik heb ernaar gekeken (want mijn vader opperde het ook), maar ze zijn te diep. En bovendien willen we het grote raam verder vrij houden. Ergo: op zich een goed idee (als uitgangspunt), maar het gaat 'm niet worden
Helemaal eens. Maar die bouwpakketten zijn ook zo gemaakt dat ze zo in elkaar moeten. Ik heb er zelfs verschillende proberen 'in te tekenen' omdat mijn vader het zo'n briljant idee vond. Maar ik zie geen mogelijkheid het er in te passen / aan te passen zodat het past en functioneel isquote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:08 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
maaaaaaaaaaaaaaaaaaar
het is wel degelijk een uitgangspunt,
in je hoofd zet je nog een paar palen... *waar de muur zit* en dan heb je je verblijf
En we gaan geen (ik herhaal GEEN) palen in mijn hoofd zettenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:08 schreef dolfina-chica het volgende:
in je hoofd zet je nog een paar palen...
ik bedoelde ook niet dat je zo'n pakket moet halen, maar kan je basis zijn voor je tekeningquote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:37 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Helemaal eens. Maar die bouwpakketten zijn ook zo gemaakt dat ze zo in elkaar moeten. Ik heb er zelfs verschillende proberen 'in te tekenen' omdat mijn vader het zo'n briljant idee vond. Maar ik zie geen mogelijkheid het er in te passen / aan te passen zodat het past en functioneel is
uhhh nee.. niet een paal in je hoofd, maar een PAAL in je hoofdquote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:38 schreef ElisaB het volgende:
[..]
En we gaan geen (ik herhaal GEEN) palen in mijn hoofd zetten
Dat dan weer welquote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:38 schreef dolfina-chica het volgende:
ik bedoelde ook niet dat je zo'n pakket moet halen, maar kan je basis zijn voor je tekening
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:48 schreef Snowballed het volgende:
Even omdat ik gewoon even aan het neuzen was door dit topic..(woon in Groningen dus helpen word moeilijk)
Gaas in kaal ijzer vind vacht niet zo leuk en doet zeer aan pootjes als ze willen klimmen
Deze is zacht voor katten, blijven geen haren in hangen, en kunnen ze perfect in klimmen..Ik ben bij de bouwmarkt geweest en dit is inderdaad een redelijke optie. Hoewel ik het kleinere (meer vierkante) geplastificeerde gaas eigenlijk nog iets beter vond. Die kleinsten kruipen er anders alsnog gewoon tussendoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
Heb je gelijk in.. (ik heb niet alles gelezen en wist niet dat er ook kleintjes bij zaten)quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:50 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik ben bij de bouwmarkt geweest en dit is inderdaad een redelijke optie. Hoewel ik het kleinere (meer vierkante) geplastificeerde gaas eigenlijk nog iets beter vond. Die kleinsten kruipen er anders alsnog gewoon tussendoor
plus je hebt kans dat als het groter is en met donderjagen dat er een poot in blijft hangen..quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:50 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik ben bij de bouwmarkt geweest en dit is inderdaad een redelijke optie. Hoewel ik het kleinere (meer vierkante) geplastificeerde gaas eigenlijk nog iets beter vond. Die kleinsten kruipen er anders alsnog gewoon tussendoor
Ik heb er (eerder) over gedacht (hoewel ik dat van de eigen chip niet wist), maar:quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:15 schreef tombolafan het volgende:
Eliesje, ik vind het een top idee hoor! Maar het neemt zoveel van je ruimte weg, kun je niet beter toch een luikje op chip nemen?
Geen bandjes nodig, dus geen ophangperikelen, gewoon op de chip van de kat die er waarschijnlijk toch al in zitZijn iets van 85 euro tegenwoordig en er kunnen 32 chipnummers in!
Scheelt hoop tijd/geld/ruimte gok ik
De enige ren die een béétje in de buurt komt moet worden aangepast en kost dan ¤ 800quote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:55 schreef tombolafan het volgende:
Okee helder
kan je niet via zooplus ofzo een ren kopen die alléén nog in elkaar moet?en dan alleen t gangetje zelf maken?
Niet handigquote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:00 schreef ElisaB het volgende:
[..]
De enige ren die een béétje in de buurt komt moet worden aangepast en kost dan ¤ 800
quote:Bij woningen kan dit gelezen worden als dat de volière ten dienste moet zijn van het woongenot (het moet een functie bevatten die in principe ook binnenshuis plaats kan vinden. Het beroepsmatig houden van vogels valt hier niet onder en bij hobbymatig gebruik is e.e.a. afhankelijk van het aantal vogels en de omvang van de volière).
Ohquote:Op donderdag 2 augustus 2012 18:28 schreef tombolafan het volgende:
Die van Greys was ook veel veel kleiner dacht ik
Oe, een paintquote:Op donderdag 2 augustus 2012 18:43 schreef tombolafan het volgende:
Elies, ik ben best handig maar het is gewoon een pietsie lastig zo
Ietsje meer dan 3 meterquote:Als je met je gezicht naar het raam staat, hoeveel meter schutting is er dan links van het huis?
Er staan nu planten, dus blubberquote:En is de bodem daar zand of steen?
Minor detail: er staat een perenboom op dat stukje. Ik mag álles, maar de perenboom moet blijven staan van de beebquote:Ik zou als ik jou was van die bestaande schutting uitgaan, en dan met palen en van die schermen zoals ik hierboven plaatste in die hoek een omheining maken en dan een soort van gangetje vanuit dat raampje.
Ik teken even in jouw paint; momentje hoorquote:Het hoeft niet zo hoog dat je er in kan staan gok ik, dan kun je gewoon de nieuwe schutting als hoogte nemen. In het midden zou ik een ijzeren paal zetten, daar een kruiscontstructie op die ook weer leunt op de zijpalen, waar je dan weer gaas of zo'n hekwerk in kan makenDe ijzeren paal kun je dan weer met touw omwikkelen eventueel om er een klimpaal van te maken. Zoiets (globaal), als je maten hebt is het iets handiger
![]()
Geloof mequote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:44 schreef tombolafan het volgende:
En ik zou het kleine stukje links gewoon niet doenDan heb je het overzichtelijk aan 1 kant en kun je links nog zitten (naast de perenboom)
Ik ook niet. Maar jij kan leuk zingenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:44 schreef tombolafan het volgende:
Oh ik ben trouwens heul geen timmerman
Nou dan zet je daar je perenboom-pluk-mand neerquote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:46 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Geloof meDaar willen we helemaal niet zitten hoor
We hebben nog een stuk van 11 x 4 om te zitten zoveel we willen
Lieve schat; niemand wil daar passerenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:48 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Nou dan zet je daar je perenboom-pluk-mand neer
Het wordt zo'n klein stukje, daar krijg je alleen maar passeer-problemen van gok ik
De katten, mutsquote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:48 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Lieve schat; niemand wil daar passeren
Breed: zoals getekend: een meter of 8/9quote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:49 schreef tombolafan het volgende:
Maar goed, maten willen we hebben!
Hoe hoog moet het hoge deel rechts zijn? Oftewel, tot hoe hoog loopt het raam? Hoe diep wil je de ren (vanaf de muur)? Hoe breed?
Ja, da-agquote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:49 schreef tombolafan het volgende:
[..]
De katten, mutsDat er 2 rechts gaan en dan terug willen want doodlopend, en dat er dan net nog 2 terug komen
En diep?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:49 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Breed: zoals getekend: een meter of 8/9
Hoog: links 1 meter en een beetje
midden: laag (want onder raam door)
rechts: 2,5 a 3 meter
En ik had het dus over alleen het rechtse stuk eerst; hoe hoog, breed en diep moet dat. Hoe hoog is de bovenste rand van je raam? 3 meter?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:49 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Breed: zoals getekend: een meter of 8/9
Hoog: links 1 meter en een beetje
midden: laag (want onder raam door)
rechts: 2,5 a 3 meter
2:50 (bovenrand van het raam). Diepte: een meter denk ikquote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:52 schreef tombolafan het volgende:
[..]
En ik had het dus over alleen het rechtse stuk eerst; hoe hoog, breed en diep moet dat. Hoe hoog is de bovenste rand van je raam? 3 meter?dat zal toch niet
Goedquote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:56 schreef ElisaB het volgende:
[..]
2:50 (bovenrand van het raam). Diepte: een meter denk ik
Verkijk je niet op wat die schermen kostenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:59 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Goed![]()
Er zijn vast van die schermen van 1 meter. Dan even kijken hoe hoog die zijn (zijn meerdere maten van), en kijken hoeveel je er in de lengte kan doen dat je niet moeilijk hoeft te doen. Ik ga even puzzelen, en hoe breed is je raam?
Ik ga ff zoeken. Als het veel kost doen we het gewoon met alleen dubbele palen waar we gaas tussen schroevenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:00 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Verkijk je niet op wat die schermen kosten
Maarrr... Ik sta open voor briljant goede ideeen hoor
het grote raam is 2 x 2quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:02 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik ga ff zoeken. Als het veel kost doen we het gewoon met alleen dubbele palen waar we gaas tussen schroeven
Dat wisselt met de dagquote:
Ik zal wel even de maten in de geveltekening zettenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:04 schreef tombolafan het volgende:
Okee top, en in totaal dus meter of acht naar rechts?
eindelijkquote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:05 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik zal wel even de maten in de geveltekening zetten
wordt dat 1 van de ''delinquenten'' ???quote:
Tombo tekende een bovenaanzicht van de tuin en ik gaf zojuist ff de maten bij (het vooraanzicht van) de gevelquote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ha, ha, die foto's![]()
![]()
![]()
![]()
Ps Is het raar dat ik als niet-timmervrouw/klusvrouw helemaal niks snap van jouw tekening en wel iets van die van Tombo?![]()
![]()
C.q. Kun je die tekening met die maten uitleggen?
Ah, ik zie het nu, die (al dan niet opgedeelde) vierkanten zijn gewoon de ramenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:29 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Tombo tekende een bovenaanzicht van de tuin en ik gaf zojuist ff de maten bij (het vooraanzicht van) de gevel
Yups; Plumeautje-Kippenpootje (Pluim)quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:27 schreef kwiebuske het volgende:
[..]
wordt dat 1 van de ''delinquenten'' ???
gaaf koppie
quote:* kwiebuske wel timmeren/klussen kan
maar dan graag een plan op tafel heeft
daar geen ster in is
Knapperdquote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ah, ik zie het nu, die (al dan niet opgedeelde) vierkanten zijn gewoon de ramen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Toch?
Ha, ha, en ik maar denken dat ik ruimtelijk inzich had (al is dit plat ja)quote:
Succes met de autoquote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:35 schreef ElisaB het volgende:
En nu moet ik een rondje gaan rijden in de auto, want de monteur is net geweest en het probleem lijkt in de accu te zitten, dus die moet ik even gaan opladen!
Ik kom wel weer terug hoor (hoop ik)
lama wetenquote:
Zo iets had ik ook in mn gedachten maar dan ook een balk over de grond ivm de stevigheid en dwars balken aan de voorkant en tegen de muur ook ivm de stevigheid. (en uiteraard ook dwars voor t raam langs.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:38 schreef tombolafan het volgende:
Okee, dit is mijn plan voor het grote deel:
[ afbeelding ]
Tuinpalen zijn max 180 hoog... daarom heb ik hem schuin aflopend getekend; aan de muur aan kun je natuurlijk nog een stuk extra paal maken maar "los" wordt dat vrij instabiel gok ik...
Je hebt dus 12 a 13 palen van 180 nodig voor het hout, en dan kun je daartussen OF van die schermen doen of gaas. Het linkerdeel moet dan deels gaas worden deels leeg (voor de verbinding met de tunnel), en in het rechter schuine deel zou ik de deur doen.
Ik teken gewoon op papier en scan dat. Autocad oid kan ik niet. Andere teken proggies ook niet.quote:
Het is hoog en er komt neem ik aan klim mogelijkheid zat. Maar t zou evt dieper kunnen ja.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:48 schreef Ireth het volgende:
Is 0.90m niet smal? Het is voor 8 (!) katten??
Ze wil een meter diep ongeveer, en standaard schermen zijn 90 cm, en dan de palen nog hequote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:48 schreef Ireth het volgende:
Is 0.90m niet smal? Het is voor 8 (!) katten??
Maar goed, ze geeft zelf aan dat het een meter diep moet dus leek me handig dat aan te houdenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:50 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Het is hoog en er komt neem ik aan klim mogelijkheid zat. Maar t zou evt dieper kunnen ja.
Klopt. Ik zal dat ook niet veranderen. Tzt als er balken ed gehaald zijn kan dat evt nog aangepast worden.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:50 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Maar goed, ze geeft zelf aan dat het een meter diep moet dus leek me handig dat aan te houden
Ja, voor de palen bedoel ik tuinhout idd, maar voor de tussenstukken toch geen hout?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:53 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Klopt. Ik zal dat ook niet veranderen. Tzt als er balken ed gehaald zijn kan dat evt nog aangepast worden.![]()
Ik zou t niet van schermen maken maar van geïmpregneerd tuinhout.
De tussenstukken hoef je toch niets voor te hebben? Gewoon gaas spannen tussen de palen en je bent klaar.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:54 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ja, voor de palen bedoel ik tuinhout idd, maar voor de tussenstukken toch geen hout?
Pak dan een harnasquote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:03 schreef ElisaB het volgende:
heeft zich al twee keer opgehangen aan haar bandje. Uit lijfsbehoud (het hare) hebben we dus maar moeten concluderen dat bandjes geen optie zijn.
Misschien moet je de rest ook even lezenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:55 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Pak dan een harnas![]()
Da's zo'n ding dat op om de hals en buik gaat. Als ie zich al ophangt is het als een parashutist.
Voila. Topic opgelost.
Ja dat zeg ik; OF gaaspanelen, OF gewoon gaasquote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:55 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
De tussenstukken hoef je toch niets voor te hebben? Gewoon gaas spannen tussen de palen en je bent klaar.
Daar heb ik idd overheen gelezen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:01 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik; OF gaaspanelen, OF gewoon gaaslees je wel?
Ach ja, daar zal je wel man voor zijnquote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:03 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Daar heb ik idd overheen gelezen.Mijn excuus.
Ja en lesdyctiesch...quote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:05 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ach ja, daar zal je wel man voor zijn
Damn dat doe je netjes!quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:27 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik ben zelf meer van de kleine projectjes.
Voor deze:
[ afbeelding ]
Heb ik deze gemaakt:
[ afbeelding ]
Voor deze relbakjes:
[ afbeelding ]
Heb ik een baby-krabpaaltje gemaakt:
[ afbeelding ]
En voor mezelf heb ik hiervan:
[ afbeelding ]
Dit gemaakt:
[ afbeelding ]
En omdat deze poes (hier net geopereerd):
[ afbeelding ]
In haar slaap van dit vensterbankje was gevallen, waarbij haar achterpoot in de radiator bleef steken waardoor ze haar knieband scheurde:
[ afbeelding ]
Heb ik deze vensterbankverbredingsoplossing gemaakt:
[ afbeelding ]
En verder kan ik leuk painten:
[ afbeelding ]
Maar zo'n ren bouwen... Ik overzie het gewoon niet
[..]
Ik ben erg benieuwd
Je maakt een denkfoutrquote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:00 schreef betyar het volgende:
Ik zou voor gaaspanelen met een maasweidte van 5x5 gaan die je vervolgens netjes in geïmpregneerd of hardhouten balkjes freest.
No problem; dat soort dingetjes kan ik primaquote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:53 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Damn dat doe je netjes!![]()
![]()
Dan kan je vast wel een kleine trap maken die in je ren komt straks. Van het kleine raampje naar beneden.
Een luchtbrug zou tof zijnquote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:54 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je maakt een denkfoutr
Ik wou dat ik het kon. Het lijkt me geweldig om écht te kunnen frezen (maar ik kan het niet).
Een meter diep zou imho genoeg moeten zijn. Al kunnen we als we ons écht avontuurlijk voelen ook nog wel een luchtbrug maken naar de blokhut. Of écht tot op het dak; daar hebben we bijna 80m2 plat dak ter beschikking.
Ik zal morgen in elk geval ook even wat duidelijke foto's maken van verschillende kanten!
Zover allen bedankt; volgens mij gaat het goedkomen
Als je in de buurt zou wonen.......quote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:54 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je maakt een denkfoutr
Ik wou dat ik het kon. Het lijkt me geweldig om écht te kunnen frezen (maar ik kan het niet).
Een meter diep zou imho genoeg moeten zijn. Al kunnen we als we ons écht avontuurlijk voelen ook nog wel een luchtbrug maken naar de blokhut. Of écht tot op het dak; daar hebben we bijna 80m2 plat dak ter beschikking.
Ik zal morgen in elk geval ook even wat duidelijke foto's maken van verschillende kanten!
Zover allen bedankt; volgens mij gaat het goedkomen
Nou, zoooo ver is het nou ook weer niet hoorquote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:58 schreef betyar het volgende:
[..]
Als je in de buurt zou wonen.......
Ver genoeg.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou, zoooo ver is het nou ook weer niet hoor![]()
True, maar zou wel echt wat voor jou zijn, met jouw vakmanschap toch? Te simpel haast wellicht?quote:
PS NIET als pushen bedoeldquote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
True, maar zo wel echt wat voor jou zijn, met jouw vakmanschap toch? Te simpel haast wellicht?
'In de buurt' is relatiefquote:
+- 80 km.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:06 schreef ElisaB het volgende:
[..]
'In de buurt' is relatief
Hoever uit de buurt woon jij ongeveer?
En je hoeft niet perse ter plekke te komen en te timmeren he? Tekeningen/een plan en wat instructies zijn ook ok voor zover ik begreepquote:
tsssss ik 131 kmquote:
Ik zou het niet gaan lopen / fietsenquote:
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:19 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik zou het niet gaan lopen / fietsen
Overigens geldt voor iedereen die op de blijde dag verschijnt om dit project tot een goed eind te brengen: uiteraard ben ik bereid je reiskosten te vergoeden
En nu niet met z'n 80-gen komen om ieder een schroefje aan te geven
Ik zet wel thee en koffiequote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:19 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Overigens geldt voor iedereen die op de blijde dag verschijnt om dit project tot een goed eind te brengen: uiteraard ben ik bereid je reiskosten te vergoeden
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En je hoeft niet perse ter plekke te komen en te timmeren he? Tekeningen/een plan en wat instructies zijn ook ok voor zover ik begreep![]()
*pusht stiekem toch een beetje, sorry.. Maar jij lijkt me meer dan geknipt voor zoiets als dit. Al blijft het natuurlijk altijd je eigen keus*![]()
![]()
![]()
Tja, ik wil best komen maar de betalende klanten gaan voor. Plannen gaat lastig.quote:
Does the bear shit in the woodsquote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:23 schreef tombolafan het volgende:
Ik moet zeker wel wat meenemen als ik kom?
Dat is dan ook wel weer logisch.. En je hebt ook nog een gezin natuurlijk...quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:24 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Tja, ik wil best komen maar de betalende klanten gaan voor. Plannen gaat lastig.
Uiteraard! Maar dat spreekt voor zich.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:24 schreef betyar het volgende:
Tja, ik wil best komen maar de betalende klanten gaan voor. Plannen gaat lastig.
Zoals mijn eerste plan dus?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:28 schreef ElisaB het volgende:
Ik heb nog een leuke foto, want zo kan het ook nog (vanaf het raam naar links):
[ afbeelding ]
Hoe krijg je dat deurtje van die blokhut dan nog open en hoe komt beeb bij d'r Perenboomquote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:28 schreef ElisaB het volgende:
Ik heb nog een leuke foto, want zo kan het ook nog (vanaf het raam naar links):
[ afbeelding ]
Bijna! Je kunt achter de blokhut langs nog verder naar linksquote:
In dat geval kan je op mij rekenen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:19 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Achter de blokhut langs (of wat mij betreft er overheen). En die perenboom... ach; als ie er maar staat. Verder is het niet zo belangrijk. Ik bedoel; het is niet alsof we ooit een peer geplukt hebben of zoquote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hoe krijg je dat deurtje van die blokhut dan nog open en hoe komt beeb bij d'r Perenboom
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:30 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Achter de blokhut langs (of wat mij betreft er overheen). En die perenboom... ach; als ie er maar staat. Verder is het niet zo belangrijk. Ik bedoel; het is niet alsof we ooit een peer geplukt hebben of zo
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:30 schreef Outpost76 het volgende:
In dat geval kan je op mij rekenen.Ik zit in de bijstand en moet t doen met ± 24 eu per week.
Ik wil je graag helpen en voor mij is dit niet moeilijk. Al teken ik nooit iets eigenlijk doe t meestal uit mn hoofd.
Ik zit alleen wel even met Wodan. Ik moet even iemand regelen die m evt die dag insuline en eten wil geven. Als hij voldoende hersteld is straks.
Oei, wat er er met het beestje??quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:30 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
In dat geval kan je op mij rekenen.Ik zit in de bijstand en moet t doen met ± 24 eu per week.
Ik wil je graag helpen en voor mij is dit niet moeilijk. Al teken ik nooit iets eigenlijk doe t meestal uit mn hoofd.
Ik zit alleen wel even met Wodan. Ik moet even iemand regelen die m evt die dag insuline en eten wil geven. Als hij voldoende hersteld is straks.
Het blijft toch open? Gewoon die boom laten staan. Hebben ze ook wat om lekker aan te krabbelen en te klimmen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:30 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Achter de blokhut langs (of wat mij betreft er overheen). En die perenboom... ach; als ie er maar staat. Verder is het niet zo belangrijk. Ik bedoel; het is niet alsof we ooit een peer geplukt hebben of zo
Zie t katten foto topic. Hij was vorige week bijna dood...quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Oei, wat er er met het beestje??
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:32 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Zie t katten foto topic. Hij was vorige week bijna dood...![]()
Ik werd op mn verjaardag wakker en toen lag ie meer dood dan levend op mn balkon idd...quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]Nee
![]()
Owh, wacht.. Daar heb ik wat over gelezen, je vond hem ineens zo toch (of verwar ik je met een ander)
Gewoon geen dak erop; kan ons het schelenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:32 schreef Outpost76 het volgende:
Het blijft toch open? Gewoon die boom laten staan. Hebben ze ook wat om lekker aan te krabbelen en te klimmen.
Ik moet nog 2 kasten, 1 bar, 45 m2 laminaat leggen, een deur afhangen en een badkamermeubel maken.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:26 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Uiteraard! Maar dat spreekt voor zich.
Als het plan een beetje vorm krijgt, dan moeten we volgens mij gewoon een dag prikken (ik kan altijd, behalve a.s. zaterdag en de 23e augustus). Gaat toch wel goedkomen dan?!
Wat een vreselijke ervaring, en zeker op je verjaardagquote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:35 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik werd op mn verjaardag wakker en toen lag ie meer dood dan levend op mn balkon idd...
Kan idd maar dat is heel veel werk en t kan simpeler en makkelijker.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:33 schreef betyar het volgende:
Gewoon deze zelf maken:
[ afbeelding ]
Ziet er gewoon goed en netjes uit
Dak kan dicht met gaas. Gewoon dat gaas hoog genoeg maken zodat de boom er in past.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:36 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Gewoon geen dak erop; kan ons het schelen
Njah, kwestie van frezen, wat zeg ik een zaagtafel, slijptol/betonschaar en een schroefmachine en je kunt meters maken, van die kippengaas en andere zooi ziet er niet uit.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:37 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Kan idd maar dat is heel veel werk en t kan simpeler en makkelijker.
Dat was geen leuk kado idd. Maar de dag erna hem terug krijgen en lekker knuffelen wel.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat een vreselijke ervaring, en zeker op je verjaardag![]()
![]()
Maar het gaat nu langzaam beter?
En jij hebt die apparatuur tochquote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:39 schreef betyar het volgende:
[..]
Njah, kwestie van frezen, wat zeg ik een zaagtafel, slijptol/betonschaar en een schroefmachine en je kunt meters maken, van die kippengaas en andere zooi ziet er niet uit.
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En jij hebt die apparatuur toch
Is niet te vergelijken, maar droomde vannacht dat één van mijn katten dood was.. Dat was in paniek wakker schieten en betreffend arm dier snel zoeken en knuffelenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:40 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Dat was geen leuk kado idd. Maar de dag erna hem terug krijgen en lekker knuffelen wel.
Mwa het ging juist weer slechter. Vandaag op kosten van een gulle gever naar een andere DA gegaan en bleek dat mn DA het verkeerde voer ivm zn nieren had gegeven.... Nou nieuw voer en meds tegen de misselijkheid en hij eet weer en knapt nu al langzaam weer op.
Als de constructie zwaar genoeg is ookquote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:41 schreef dolfina-chica het volgende:
waarom balken op de grond.. je kan de balken ook in de grond doen, heb je je stabiliteit
als je 15 tot 20 cm de grond in gaat, scheelt het balken aanschaffenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Als de constructie zwaar genoeg is ook
Ik geloof je gelijkquote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:45 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
als je 15 tot 20 cm de grond in gaat, scheelt het balken aanschaffen
Voor 1,80 per m1 heb je geïmpregneerd vuren kopmaat 45x70, je haalt het wat makkelijker weg.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:45 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
als je 15 tot 20 cm de grond in gaat, scheelt het balken aanschaffen
Kan idd ja. Als je een echte timmerman oid bent. Ik ben maar een hobby timmerman met timmeren in de genen. Ben er technisch genoeg voor maar ik heb de spullen er niet voor en heb t nog nooit gedaan zoals jij zegt.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:39 schreef betyar het volgende:
[..]
Njah, kwestie van frezen, wat zeg ik een zaagtafel, slijptol/betonschaar en een schroefmachine en je kunt meters maken, van die kippengaas en andere zooi ziet er niet uit.
Omdat je dan al snel naar harthout moet gaan anders rot het zo weg en zoals ik t schreef kan je een houten vloertje \ vlondertje maken wat minder koud is aan de pootjes.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:41 schreef dolfina-chica het volgende:
waarom balken op de grond.. je kan de balken ook in de grond doen, heb je je stabiliteit
Kan ik me voorstellen ja.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Is niet te vergelijken, maar droomde vannacht dat één van mijn katten dood was.. Dat was in paniek wakker schieten en betreffend arm dier snel zoeken en knuffelen![]()
![]()
![]()
Jeetje, 2x bijna mis
Maar fijn te horen dat het opknappen in gang is gezet
![]()
PS excuses voor de off-topic
Hij is professioneelquote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:47 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Kan idd ja. Als je een echte timmerman oid bent. Ik ben maar een hobby timmerman met timmeren in de genen. Ben er technisch genoeg voor maar ik heb de spullen er niet voor en heb t nog nooit gedaan zoals jij zegt.
[..]
Omdat je dan al snel naar harthout moet gaan anders rot het zo weg en zoals ik t schreef kan je een houten vloertje \ vlondertje maken wat minder koud is aan de pootjes.
ja, kan...quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:47 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Kan idd ja. Als je een echte timmerman oid bent. Ik ben maar een hobby timmerman met timmeren in de genen. Ben er technisch genoeg voor maar ik heb de spullen er niet voor en heb t nog nooit gedaan zoals jij zegt.
[..]
Omdat je dan al snel naar harthout moet gaan anders rot het zo weg en zoals ik t schreef kan je een houten vloertje \ vlondertje maken wat minder koud is aan de pootjes.
Staat die in het kattenfototopic??quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:50 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen ja.MaryMouse was hier zaterdag en die heeft een foto gemaakt van mij aan t knuffelen met Wodan.
Gaf ie net een kopje kopstoot tegen mn neus.
![]()
Dat hoop ik ja. zondag en maandag ging t ook nog goed.
Dat begreep ik al ja.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij is professioneel![]()
En een vlondertje/vloertje kan a;tijd toch?? Ook als je niet de grond ingaat (of juist wel)??
Klopt maar zoals ik hierboven zeg. Als je ze dan moet vervangen moet je weer gaan graven en zoals ik voorstel is t dus makkelijker te vervangen. Even wat schroeven los maken en klaar.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:51 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
ja, kan...
maar ik vind het kosten verhogend...
maar goed, mijn mening..
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Staat die in het kattenfototopic??
Liefquote:
Ik ben er ook nog hoor maar heb even wat andere tegenslagen gehad.... Er wordt an de tekening gewerkt. Al ben ik niet een goede tekenaar en misschien zijn er wel andere beter daarin. Ik bouw normaal zo iets uit mn hoofd... Daar is alles nl wel duidelijk maar hoe zet je dat op papier....quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:26 schreef ElisaB het volgende:
Ik ben er nog hoor
Achterlijke idioot drukke dag gehad. Morgen bijna de hele dag weg, maar ik heb de spullen in huis om zondag even wat tekeningen te maken!
To be continued (en benieuwd naar de tekening van Outpost)
Zoiets is super leuk! Alleen wellicht wat klein voor 8 katten? Maar wel goed voor de perenboom!quote:Op zondag 5 augustus 2012 16:00 schreef Vincpod het volgende:
[ afbeelding ]
Even een simpel ideetje ingepaint. Dat paint bij het hutje niet opletten is een dingetje van mijzelf, maar mijn kat ligt altijd op dat soort hutjes
Misschien is het wel te klein voor 8 katten, Maar het mooie van zoiets zelf maken is dat je het naar je eigen wens en smaak kan aanpassen.quote:Op zondag 5 augustus 2012 16:12 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Zoiets is super leuk! Alleen wellicht wat klein voor 8 katten? Maar wel goed voor de perenboom!
afzagenquote:Op zondag 5 augustus 2012 16:49 schreef Ireth het volgende:
Kan de perenboom niet gewoon verplaatst worden? Bedoel, peren gaf ie toch al niet
Dan is de ren van Boor nog groter bijnaquote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:50 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ze wil een meter diep ongeveer, en standaard schermen zijn 90 cm, en dan de palen nog he
En verder is het ook nog 4 meter breed en 180-250 hoog
Is die ook 4 meter lang/breed dan?quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Dan is de ren van Boor nog groter bijnaEn die is voor 1 kat.
Of is dit al achterhaald? Dan heb ik niets gezegd
Het is work in progress, dus stay tunedquote:Op maandag 6 augustus 2012 13:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Dan is de ren van Boor nog groter bijnaEn die is voor 1 kat.
Of is dit al achterhaald? Dan heb ik niets gezegd
Zes van de acht mogen ook gewoon naar buiten. En dat kan dus ook (als we thuis en wakker zijn)quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:30 schreef tombolafan het volgende:
En wie weet mag een deel van de katten af en toe ook "gewoon" naar buiten dus goed begin iig dan toch?
Ok, misleid door deze foto, zo kwam ik op dat ideequote:Op zondag 5 augustus 2012 16:00 schreef Vincpod het volgende:
[ afbeelding ]
Even een simpel ideetje ingepaint. Dat paint bij het hutje niet opletten is een dingetje van mijzelf, maar mijn kat ligt altijd op dat soort hutjes
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 18:43 schreef tombolafan het volgende:
Elies, ik ben best handig maar het is gewoon een pietsie lastig zo
Als je met je gezicht naar het raam staat, hoeveel meter schutting is er dan links van het huis? En is de bodem daar zand of steen?
Ik zou als ik jou was van die bestaande schutting uitgaan, en dan met palen en van die schermen zoals ik hierboven plaatste in die hoek een omheining maken en dan een soort van gangetje vanuit dat raampje.
Het hoeft niet zo hoog dat je er in kan staan gok ik, dan kun je gewoon de nieuwe schutting als hoogte nemen. In het midden zou ik een ijzeren paal zetten, daar een kruiscontstructie op die ook weer leunt op de zijpalen, waar je dan weer gaas of zo'n hekwerk in kan makenDe ijzeren paal kun je dan weer met touw omwikkelen eventueel om er een klimpaal van te maken. Zoiets (globaal), als je maten hebt is het iets handiger
[ afbeelding ]
Ha na overleg(lees discussie met manquote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:40 schreef ElisaB het volgende:
[ afbeelding ]
En je bent welkom
Voor het huis (langs de gevel) ligt een stenen paadje. Dat kan eruit en dan ligt er zand onder. De sering die er staat, mag eruit, maar die mag ook gehalveerd worden. Als de perenboom (links in de hoek waar jij in grijs 'ren' hebt staan) maar blijft
Dus eigenlijk grotendeels Tombo's ideeenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:23 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Niet handig
En "gewoon" palen met schuttingdelen ertussen:
[ afbeelding ]
Dat is nog redelijk te doen denk ik?En dan aan de onderkant bielzen ofzo aan de binnenkant zodat ze er niet langs de onderkant uit kunnen?
Ik zou er een vlonder op leggen dan (op die balken), geen tegels ertussen. Tegels zijn ook HEUL koud in de winterquote:Op maandag 6 augustus 2012 22:57 schreef ElisaB het volgende:
Hardhouten palen in beton
Ik had zelf het volgende idee, maar jullie mogen erop schieten:
Als je een frame aan de onderzijde maakt, van flinke dikke balken, en je legt tegels tussen dat frame, dan heb je een niet te doorgraven bodem en meteen een stevige ondergrond. Dan maak je de ren zelf op de basis vast en tevens tegen de muur en dan kan het geen kant meer op.
Toch?!
quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
JA WIE IS HIER NOU DE KLUSJESMAN
Ik denk dat dat ook kan als je de ren aan het huis vastmaakt tenminste ,aan de schutting alleen is niet stevig genoeg als het stormt ,dan moeten die palen echt goed vast in de grond zitten .quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:57 schreef ElisaB het volgende:
Als je een frame aan de onderzijde maakt, van flinke dikke balken, en je legt tegels tussen dat frame, dan heb je een niet te doorgraven bodem en meteen een stevige ondergrond. Dan maak je de ren zelf op de basis vast en tevens tegen de muur en dan kan het geen kant meer op.
Toch?!
Nope, niemand heeft zich nog aangemeld om te klussen deze maand? Ideetje?quote:
Ik zit wel te piekeren over een idee, maar ben er niet zo goed in.quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nope, niemand heft zich nog aangemeld om te klussen deze maand? Ideetje?
Zeg ken jij de klusjesman, de klusjesman, de klusjesmanquote:Op maandag 6 augustus 2012 22:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
JA WIE IS HIER NOU DE KLUSJESMAN
Eensch. Hoewel 'koud in de winter' wmb niet zo erg is; als ze niet maar buiten willen, dan doen ze het maar nietquote:Op maandag 6 augustus 2012 23:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik zou er een vlonder op leggen dan (op die balken), geen tegels ertussen. Tegels zijn ook HEUL koud in de winter
Uiteraard! Ik had van die geimpregneerde palen gezien die (naar zeggen) 10 jaar onbehandeld meegaan...quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:10 schreef indaha het volgende:
Ik denk dat dat ook kan als je de ren aan het huis vastmaakt tenminste ,aan de schutting alleen is niet stevig genoeg als het stormt ,dan moeten die palen echt goed vast in de grond zitten .
Die balken die op de grond liggen moeten niet kunnen rotten natuurlijk.
Ik heb hetzelfde hoor, kan nog niet eens een rechte lijn op papier krijgen met een lineaal én lijntjespapier tot mijn beschikkingquote:Op maandag 6 augustus 2012 23:20 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik zit wel te piekeren over een idee, maar ben er niet zo goed in.
Dat laatste besefte ik toen ik het typte, maar ook in de winter is enig comfort best fijn voor een katquote:Op maandag 6 augustus 2012 23:22 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Eensch. Hoewel 'koud in de winter' wmb niet zo erg is; als ze niet maar buiten willen, dan doen ze het maar niet
Maar vlonderachtigen is een plan
Volgens mij was dat wel de bedoeling, maar dat weet ElisaB beter dan ikquote:Op maandag 6 augustus 2012 23:25 schreef mootie het volgende:
Ga je er ook wat hmm etages in verwerken?
Oi deze is wel erg gezellig! Je zou er zo zelf in gaan zitten. Ook leuk met die zitplankjes, dat zullen ze geweldig vinden.quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:43 schreef ElisaB het volgende:
Thnx Mootie!
[ afbeelding ]
Vooral dit! Op de plattegrond die ik vanmiddag heb gepost, kun je zien dat het rechts tegen de aanbouw aangebouwd kan worden.
Overigens: het hoofdhuis is twee verdiepingen hoor, de aanbouw maar eentje
Maar wel tegelsquote:Op maandag 6 augustus 2012 23:46 schreef mootie het volgende:
[..]
Oi deze is wel erg gezellig! Je zou er zo zelf in gaan zitten. Ook leuk met die zitplankjes, dat zullen ze geweldig vinden.
Vast welquote:Op maandag 6 augustus 2012 23:49 schreef mootie het volgende:
[..]
Misschien mogen ze in de winter wel een tapijtje.
mobiel dus even kort: ja dat kan afhankelijk vd uitvoering. Ga je er een dak op bevestigen dan kan de wind eronder komen en gaat het gegarandeerd mis. Als het helemaal open blijft is het wss geen probleem.quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:57 schreef ElisaB het volgende:
Toch?!
Zat ik ook al aan te denken.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:55 schreef Outpost76 het volgende:
Snotver ik kan niet meer in 3d tekenen.![]()
Ik dacht, ik maak een leuke tekening maar ik faal hard...![]()
![]()
Veder zit t idee wel goed in mn kop maar hoe krijg ik dat er uit... Kon ik mn hersenen maar aansluiten aan een paint proggie ofzo...
quote:Op zondag 5 augustus 2012 16:49 schreef Ireth het volgende:
Kan de perenboom niet gewoon verplaatst worden? Bedoel, peren gaf ie toch al niet
Zou zoveel makkelijker zijn als dat kon.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:23 schreef Rucky het volgende:
[..]
Zat ik ook al aan te denken.
@ ElisaB kan je ook de maten neerzetten in je tekening tussen je hoofdhuis, aanbouw en blokhut?
Het is al 10 jaar mijn werk dus dat moet niet moeilijk zijn.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:34 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Zou zoveel makkelijker zijn als dat kon.
Aan de andere kant is t niet zo moeilijk in elkaar zetten. Als ze voor balken zorgt zet ik t frame wel in elkaar.De rest is aanvulling.
Het is niet mn werk maar ik heb t in de genen ofzo. (mijn opa was timmerman) Ben maar een hobby timmerman maar kan wel timmeren en ik heb t inzicht. Zelf ook mn bar gemaakt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:45 schreef Rucky het volgende:
[..]
Het is al 10 jaar mijn werk dus dat moet niet moeilijk zijn.
Dat is mooi,quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:56 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Het is niet mn werk maar ik heb t in de genen ofzo. (mijn opa was timmerman) Ben maar een hobby timmerman maar kan wel timmeren en ik heb t inzicht. Zelf ook mn bar gemaakt.
Ok dat is geen ren maar toch.
[ afbeelding ]
Ik heb inm onder leiding van een aannemer wel een houten dak opbouw, dakkapellen, aanbouwen en verbouwingen gedaan. Ben niet vreemd met groter werk dus maar ben en blijf een hobby klusser.
Jij bent 3D tekenaar?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:13 schreef Rucky het volgende:
[..]
Dat is mooi,maar ik bedoelde dat ik 3D tekenaar ben.
KOUDquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:16 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Wat is er mis met tegels precies?
Dan leg je er een stukje kunstgras op.quote:
Of een houten vlonderquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:21 schreef trovey het volgende:
[..]
Dan leg je er een stukje kunstgras op.Ik denk dat het eerder een probleem in de zomer zal worden als de zon er vol op staat te schijnen....dat is het hier althans wel op het balkon vol op het zuiden.....hete voetjes voor katten en baas dus kunstgras en weg probleem.
Die beesten willen liggen waar ze kunnen en zoeken een plekje uit wat jij en ik niet zullen snappen. Tegels doen ze niet snel als t koud is. Hout wel omdat dat minder koud aanvoelt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:18 schreef Inlognaam het volgende:
Ja, nou en!? Die beesten willen toch de kou in?
Viel hier vies tegen...zelfs met tig lagen beits rotte dat binnen de kortste keren weg en die kieren vinden katten ook minder.quote:
Pciesquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:22 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Die beesten willen liggen waar ze kunnen en zoeken een plekje uit wat jij en ik niet zullen snappen. Tegels doen ze niet snel als t koud is. Hout wel omdat dat minder koud aanvoelt.
Hardhoutquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:22 schreef trovey het volgende:
[..]
Viel hier vies tegen...zelfs met tig lagen beits rotte dat binnen de kortste keren weg en die kieren vinden katten ook minder.
Mja, als je het ze te comfortabel wilt maken, dan komen ze ook nooit meer lekker warm op schoot liggenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:22 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Die beesten willen liggen waar ze kunnen en zoeken een plekje uit wat jij en ik niet zullen snappen. Tegels doen ze niet snel als t koud is. Hout wel omdat dat minder koud aanvoelt.
Zelfde idee als tuinhout met tig lagen beits.quote:
Ik heb een idee in mn hoofd waardoor rotten niet persee een probleem hoeft te zijn. Ok t is vervelend maar de balken zijn wel snel te vervangen als t nodig is. Niet veel geschroef oid en t is voor ed stevigheid handig.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:22 schreef trovey het volgende:
[..]
Viel hier vies tegen...zelfs met tig lagen beits rotte dat binnen de kortste keren weg en die kieren vinden katten ook minder.
Kieren in houttegels vinden katten niet erg fijn is mijn ervaring dus dan zou je een soort dicht vloertje moeten maken met weinig of hele dunne kieren. Ik zou mijn grastapijt niet meer willen ruilen voor hout, heb namelijk ook geen last meer van slakken omdat je bij een houten vloertje altijd lekkere ruimtes hebt (donker en vochtig) voor slakken.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:25 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik heb een idee in mn hoofd waardoor rotten niet persee een probleem hoeft te zijn. Ok t is vervelend maar de balken zijn wel snel te vervangen als t nodig is. Niet veel geschroef oid en t is voor ed stevigheid handig.
Rot ookquote:
Zie bovenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:25 schreef trovey het volgende:
[..]
Zelfde idee als tuinhout met tig lagen beits.Grastapijt (de lage versie) is veel handiger, rot niet en makkelijker schoon te maken indien nodig en blijkbaar tegenwoordig niet alleen verkrijgbaar in groen.
Met zoveel katten lijkt me dat geen probleem.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:25 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Mja, als je het ze te comfortabel wilt maken, dan komen ze ook nooit meer lekker warm op schoot liggen
Dus eigenlijk moet er dus een houten ondervloer komen voor de beestjes?
Da's balenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:28 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Met zoveel katten lijkt me dat geen probleem.Er is r altijd wel 1 die wil knuffelen.
Er moet niets. ElisaB weet zelf eigenlijk nog niet precies wat ze wil.Ik heb een idee in mn hoofd maar krijg t niet op papier...
Als je een houten vlonder neemt hoef je t daar toch niet bij te laten? Invulling is voor ElisaB. Het gaat nu alleen over t bouwen van. Afronding is van latere zorg lijkt mij.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:26 schreef trovey het volgende:
[..]
Kieren in houttegels vinden katten niet erg fijn is mijn ervaring dus dan zou je een soort dicht vloertje moeten maken met weinig of hele dunne kieren. Ik zou mijn grastapijt niet meer willen ruilen voor hout, heb namelijk ook geen last meer van slakken omdat je bij een houten vloertje altijd lekkere ruimtes hebt (donker en vochtig) voor slakken.
Ik denk alvast vooruit.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:32 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Als je een houten vlonder neemt hoef je t daar toch niet bij te laten? Invulling is voor ElisaB. Het gaat nu alleen over t bouwen van. Afronding is van latere zorg lijkt mij.
Heb t in mn hoofd maar ik kan niet meer 3d tekenen...quote:
PM of DM.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:34 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Heb t in mn hoofd maar ik kan niet meer 3d tekenen...
Maar ik begreep dat Rucky daar bij helpen kon.Nu alleen t probleem, hoe krijg ik mijn beeld in zijn hoofd..
Ja, lastigquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:34 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Heb t in mn hoofd maar ik kan niet meer 3d tekenen...
Maar ik begreep dat Rucky daar bij helpen kon.Nu alleen t probleem, hoe krijg ik mijn beeld in zijn hoofd..
Is dat betaalbaar? Want dat is wel belangrijk hier...quote:
Zal wel moeten aangezien mijn vader ooit in lachen uitbarste toen ik een huisje voor de gerbil in elkaar timmerdequote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:38 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Hou die gedachte vast tot t er staat!![]()
Zal ik morgen of overmorgen doen en dan een voorbeeldje scannen van wat ik nu heb. Dat schept meer duidelijkheid.quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Azob%C3%A9quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:38 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
En dan bewerkt dat t niet rot of wat?
Gaat goed komen zag ik net.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, lastig![]()
Gewoon omschrijven, hem laten tekenen, jij weer bijsturen, hij weer tekenen enz![]()
Mits hij dat wil natuurlijk
Door 1 wand? Dus jij had er een stuk of 5?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:39 schreef trovey het volgende:
[..]
Zal wel moeten aangezien mijn vader ooit in lachen uitbarste toen ik een huisje voor de gerbil in elkaar timmerde....huisje was echter wel knaagproef....beestje heeft er 4 jaar over gedaan om uberhaupt door één wand heen te komen.
Tja, wat is betaalbaar? Zo'n 6 tot 9 euro per m1.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Is dat betaalbaar? Want dat is wel belangrijk hier...
Azobé :quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:38 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
En dan bewerkt dat t niet rot of wat?
Klinkt als ongelofelijk duur idd.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Azob%C3%A9
Azobé is een bijzonder harde, zeer duurzame houtsoort, met een paarsbruine kleur.
Het wordt vooral gebruikt voor zware constructies die niet alleen weer en wind moeten doorstaan, maar ook grote krachten moeten opvangen zoals sluisdeuren en palen waar schepen tegenaan kunnen varen (dukdalven, remmingwerken e.d.). In Nederland en België wordt azobé niet aangevreten door paalworm.
Azobé is zwaar: meestal zal het in water zinken. Er kan veel spanning in het hout zitten: dit is met name merkbaar (kromtrekken) bij dunnere planken en palen dunner dan 50 mm, bij dikkere palen speelt dit geen rol.
Het hout wordt geleverd door Lophira alata (familie Ochnaceae), een boom uit tropisch West-Afrika die tot maximaal 50 meter hoog wordt.
Andere namen waaronder deze houtsoort bekend is zijn onder andere Ekki en Red Ironwood (Engels sprekende landen) en Bongossi (Duitsland).
Maar het lijkt me dúúr
Tis dan evt een goed idee voor de grond balken.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:45 schreef betyar het volgende:
[..]
Tja, wat is betaalbaar? Zo'n 6 tot 9 euro per m1.
[..]
Azobé :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Azob%C3%A9
Dat het rot is maken wij niet meer mee.
Als het open blijft waait het echt niet weg.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:49 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Tis dan evt een goed idee voor de grond balken.![]()
Al wil ik niets in de grond stoppen maar op de grond leggen.![]()
Genoeg hout en weinig dak maakt genoeg gewicht ook tijdens stormen.
Dat bedoel ik ook.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:52 schreef betyar het volgende:
[..]
Als het open blijft waait het echt niet weg.
Lijkt mij ook niet, mits het frame wel enig gewicht heeftquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:52 schreef betyar het volgende:
[..]
Als het open blijft waait het echt niet weg.
3 wandjes en 1 dak maar wel hele dikke wanden...ach beestje had wat te knagen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:45 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Door 1 wand? Dus jij had er een stuk of 5?
Whehehehe ik kan me voorstellen dat je pa moest lachen!quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:56 schreef trovey het volgende:
[..]
3 wandjes en 1 dak maar wel hele dikke wanden...ach beestje had wat te knagen.![]()
Ik toonde in ieder geval wel initiatiefquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:58 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Whehehehe ik kan me voorstellen dat je pa moest lachen!
Geen talent? Wutt? Is hij ooit ontsnapt?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:59 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik toonde in ieder geval wel initiatief....oké geen talent maar je kunt niet alles hebben.
Het is niet de bedoeling dat het een dicht dak wordt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:05 schreef komrad het volgende:
wat ik gezegd heb is dat een lichte, niet verankerde constructie icm een aanzienlijk dicht dakoppervlak tot een opwaaien issue kan leiden. dat is op te lossen door oa a. verankeren, b. open dakconstructie of c. gewicht toevoegen.
en hardhout rot mss maar heel erg langzaam, dat maken wij voorlopig niet mee. Voor de palen kun je ook Bankirai gebruiken of evt azobe.
Klopt maar je beschadigd je muur en dat kan lelijke plekken geven in de loop der jaren. Denk er even aan dat ze het ooit ook weer moeten verkopen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:10 schreef betyar het volgende:
Tegen een muur biedt een simpele slagplug al uitkomst.
Daarom: Boren in de voegquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:11 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Klopt maar je beschadigd je muur en dat kan lelijke plekken geven in de loop der jaren. Denk er even aan dat ze het ooit ook weer moeten verkopen.
Zit het niet goed vast, kruimelt de voeg naarmate van tijd verder uit en komt er water in..quote:
Zo een ren geeft meer dan alleen maar boor gaten.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:17 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Zit het niet goed vast, kruimelt de voeg naarmate van tijd verder uit en komt er water in..
Gewoon in de steen dus..![]()
Het eerste huis wat (geen nieuwbouw is) zonder boorgaten moet ik nog tegenkomen
Het hoeft ook niet, maar dan krijg je zo'n klapper/rammel hok na verloop van tijd...quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:22 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Zo een ren geeft meer dan alleen maar boor gaten. Ik blijf er serieus bij ze hoeft niet te boren! Deze ren wordt 2 meter 50 hoog ofzo en krijgt weinig dak. Daarnaast ligt t zwaartepunt heel laag. Dus gaat er zelfs met een zware storm niets gebeuren!
Daar heb je een punt, als het om slecht voegwerk gaat.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:17 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Zit het niet goed vast, kruimelt de voeg naarmate van tijd verder uit en komt er water in..
Gewoon in de steen dus..![]()
Het eerste huis wat (geen nieuwbouw is) zonder boorgaten moet ik nog tegenkomen
Daar is ie echt te zwaar voor.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:26 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet, maar dan krijg je zo'n klapper/rammel hok na verloop van tijd..
In een open voeg komt water.. linksom of rechtsom (regenwater of dauw)quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Daar heb je een punt, als het om slecht voegwerk gaat.Daar moet je wel vanuit gaan, dus in de steen, maakt voor de verkoop inderdaad geen bal uit.
![]()
Water? Dat zal wel meevallen.
Niet boren dus.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:35 schreef Snowballed het volgende:
[..]
In een open voeg komt water.. linksom of rechtsom (regenwater of dauw)
dat stroomt door de open voeg en gaat in de gaatjes steen zitten, en in de winter bevriest het...
Bevroren water zet uit en je steen knapt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |