alleen Martina eigenlijk en misschien Eelco.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:15 schreef capuchon_jongen het volgende:
De atletiek moet er nog aankomen, het komt wel goed.
Erik cadeee en rutger Smith bij de discusquote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:20 schreef Jason22 het volgende:
[..]
alleen Martina eigenlijk en misschien Eelco.
Micronesia doet ook mee, dus dat zeg niet zo veel.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:24 schreef gebrokenglas het volgende:
Achja, we doen tenminste mee.
Met schaatsen zijn we wel uitblinkers.
al geweest vandaagquote:
Die Maya hebben zich toch 110 jaar vergist?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:40 schreef The_stranger het volgende:
2012 is gewoon niet een goed jaar voor de Nederlandse sport, zouden de Maya daar op gedoeld hebben?
al die verzuurde mensen ookquote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:46 schreef Fok-it het volgende:
Over schermen gesproken:
http://www.basverwijlen.nl/gastenboek.html
Hij word flink op zijn plek gezet, en niet meer dan logisch.
Ja en terecht, pas 1-1-1 dat kan gewoon niet! Waar blijft dat goud? 4x100 Zilver, Dex geen medaille, Guillaime geen medaille, klap na klap... Verwijlen ook al niks, Bosch slechts brons, Vos ook al niks in de tijdrit net als Van Dijk...quote:
Heeft niks met verzuurd te maken.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:53 schreef Ooku het volgende:
[..]
al die verzuurde mensen ookDie verdienen stuk voor stuk een nekschot
Het is wat.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:54 schreef Nober het volgende:
[..]
Ja en terecht, pas 1-1-1 dat kan gewoon niet! Waar blijft dat goud? 4x100 Zilver, Dex geen medaille, Guillaime geen medaille, klap na klap... Verwijlen ook al niks, Bosch slechts brons, Vos ook al niks in de tijdrit net als Van Dijk...
Vanavond die 100m Freestyle ook al niks, wel in baan 6 maar dat wordt gewoon 5de let maar op. Morgen Grol, verwachten we weer veel van en die zal het ook niet winnen want Belg Van der Geest Ippont hem voor de finale (kan dat?), dan Ranomi, die zal wel brons pakken morgen.
Holy fuck, Nederland op zijn smalst hoorquote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:46 schreef Fok-it het volgende:
Over schermen gesproken:
Nee, tegen zoveel onzin kan ik niet hoor.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:55 schreef Nober het volgende:
[..]
Het is juist niks!!!!!!! Lees je überhaupt wel!?
Als je de moeite gaat nemen om dergelijke reacties te posten op iemands gastenboek dan ben je behoorlijk verzuurd.quote:
Haha, ik zie die zwemmer vanavond geen medaille pakken en Grol is wel kanshebber maar bij judo kan het ook zomaar afgelopen zijn hebben we de laatste dagen gezien. Is Ranomi eigenlijk wel favoriet? Ze had de 5de tijd maar dat was ruim voldoende voor de halve finale.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:56 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Nee, tegen zoveel onzin kan ik niet hoor.
Ze heeft van het weekend een officieus wereldrecord gezwommen, dus wat denk je zelf?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:57 schreef Nober het volgende:
[..]
Haha, ik zie die zwemmer vanavond geen medaille pakken en Grol is wel kanshebber maar bij judo kan het ook zomaar afgelopen zijn hebben we de laatste dagen gezien. Is Ranomi eigenlijk wel favoriet? Ze had de 5de tijd maar dat was ruim voldoende voor de halve finale.
52.75 wereldrecord in textiel. Zou ze favoriet zijn denk je?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:57 schreef Nober het volgende:
[..]
Haha, ik zie die zwemmer vanavond geen medaille pakken en Grol is wel kanshebber maar bij judo kan het ook zomaar afgelopen zijn hebben we de laatste dagen gezien. Is Ranomi eigenlijk wel favoriet? Ze had de 5de tijd maar dat was ruim voldoende voor de halve finale.
wtfquote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:46 schreef Fok-it het volgende:
Over schermen gesproken:
echt heb ik het gemistquote:
Het hele jaar hadden ze natuurlijk gehoopt en verwacht dat hij goud voor ze zou winnen. Nu wordt hun mooiste droom heeft ontnomen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:58 schreef Leatherface het volgende:
Die reacties in dat gastenboek van Verwijlen.Wat een benepenheid.
Van Rooooowbin wel in ieder gevalquote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:57 schreef Nober het volgende:
[..]
Wanneer zwom ze dat? Ik zie dat Steffen 52.07 zwom in 2009 staat niet bij wat en/of óf ze iets aan had.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:59 schreef DeLuna het volgende:
[..]
52.75 wereldrecord in textiel. Zou ze favoriet zijn denk je?
Sebastiaan werd vorig jaar 8e tijdens de WK, dus het kan alleen maar beter. 100 vrij ligt nou eenmaal dicht bij elkaar. Hij is nou niet bepaald de favoriet.
Steffen had in 2009 een verboden pak aan. Ranomi zwom dat in april in Eindhoven tijdens de swimcup.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:02 schreef Nober het volgende:
[..]
Wanneer zwom ze dat? Ik zie dat Steffen 52.07 zwom in 2009 staat niet bij wat en/of óf ze iets aan had.
Dude, vanavond is de finale van de 100 vrij bij de dames niet eens. Die is pas morgenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:02 schreef Nober het volgende:
[..]
Wanneer zwom ze dat? Ik zie dat Steffen 52.07 zwom in 2009 staat niet bij wat en/of óf ze iets aan had.
Dus haalt ze vanavond weer geen goud, wat een wanprestatiequote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:05 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dude, vanavond is de finale van de 100 vrij bij de dames niet eens. Die is pas morgen![]()
![]()
Lees dit eens?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:05 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dude, vanavond is de finale van de 100 vrij bij de dames niet eens. Die is pas morgen![]()
![]()
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:57 schreef Nober het volgende:
[..]
Nober, zullen we deze discussie maar stoppen. Geloof ons nou maar dat Kromo torenhoog favoriet is.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:02 schreef Nober het volgende:
[..]
Wat slecht ja.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dus haalt ze vanavond weer geen goud, wat een wanprestatie
JA, Ranomi had zelf 51.93, ruim 7 tiende sneller dan die Schlanger.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:07 schreef Nober het volgende:
Schlanger zat in de 52 seconden zie ik bij de 4x100m
[..]
Lees dit eens?
[..]
Ja, de 5e tijd op 50% van haar mogelijkheden gezwommen. Vanavond in de halve gaan we pas echt een beetje zien hoe de kaarten ervoor liggen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:07 schreef Nober het volgende:
Schlanger zat in de 52 seconden zie ik bij de 4x100m
[..]
Lees dit eens?
[..]
Oke dan, Ranomi goud, Femke zilver en aangezien de rest niet finisht krijgen ze ook brons en vanavond al Goud voor Sebastiaan.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:07 schreef rembrandtvanrijn het volgende:
[..]
Nober, zullen we deze discussie maar stoppen. Geloof ons nou maar dat Kromo torenhoog favoriet is.
Jij bent me er eentje zeg.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:08 schreef Nober het volgende:
[..]
Oke dan, Ranomi goud, Femke zilver en aangezien de rest niet finisht krijgen ze ook brons en vanavond al Goud voor Sebastiaan.
Vrouwen acht roeien!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:09 schreef Fok-it het volgende:
Maar om nog maar even positief te blijven denk ik dat deze sporters nog wel een medaille pakken
-Ranomi
-Henk Grol
-Dorian van Rijsselberghe
-Hockeydames (met wat geluk de heren ook)
-Beachvolleyballers (of balsters)
En eventueel nog voor de handboogschieter.
Mis ik nog wat?
Hahah. Neeheeequote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:08 schreef Nober het volgende:
[..]
Oke dan, Ranomi goud, Femke zilver en aangezien de rest niet finisht krijgen ze ook brons en vanavond al Goud voor Sebastiaan.
Bouwmeester, zeilen, ligt op medaillekoers (nu derde).quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:09 schreef Fok-it het volgende:
Maar om nog maar even positief te blijven denk ik dat deze sporters nog wel een medaille pakken
-Ranomi
-Henk Grol
Mis ik nog wat?
Waar slaat dit dan opeens op?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:08 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik zeg nog ff Martina en estafette(quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:09 schreef Fok-it het volgende:
-Ranomi
-Henk Grol
Mis ik nog wat?
Dressuur Individueel Goud en Zilverquote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:09 schreef Fok-it het volgende:
-Ranomi
-Henk Grol
Mis ik nog wat?
Beachvolleybalheren zijn outsiders, maar het kan. Ik zou nog Bouwmeester noemen die nu echt op medaillekoers is, de 470-zeilsters, Adelinde Cornelissen, het dressuurteam ook eventueel. Teun Mulder is een outsider, de Vrouwen Acht kan ook een medaille pakken. Verder is Epke gewoon een kanshebber op goud, maar kan ook helemaal niks worden met het risico in zijn oefening. Churandy Martina kan wellicht wat op de 200m uitrichten.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:09 schreef Fok-it het volgende:
-Ranomi
-Henk Grol
Mis ik nog wat?
Daarom ook. Ze hadden bij RTL Boulevard (quote:
Dat is helemaal geen zekere medaille. Hij kan 1e worden, maar ook 8e als hij bij die triple van het rek valt. Het ligt zo dicht bij elkaar.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:17 schreef Fok-it het volgende:
Oh ik vergat Epke gewoon inderdaaddat is wel een medaille inderdaad
Tsja... de Belgen halen dat misschien net.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:17 schreef TheArt het volgende:
[..]
Daarom ook. Ze hadden bij RTL Boulevard () las ik ook een peiling gedaan. Het volk dacht met overgrote meerderheid dat we maar 4 tot 6 medailles zouden halen op deze Spelen. Waan van de dag regeert.
Gewoon een paar Zonderlandjes uitpersen en het moet goedkomen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:19 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen zekere medaille. Hij kan 1e worden, maar ook 8e als hij bij die triple van het rek valt. Het ligt zo dicht bij elkaar.
Ja maargoed, ik moet positiever denken right?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:19 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen zekere medaille. Hij kan 1e worden, maar ook 8e als hij bij die triple van het rek valt. Het ligt zo dicht bij elkaar.
Epke. Als hij gewoon zijn ding doet wordt het minimaal brons.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:09 schreef Fok-it het volgende:
-Ranomi
-Henk Grol
Mis ik nog wat?
Dat is opzich wel een goede grap 0,0 medailles gewoonquote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:27 schreef beantherio het volgende:
De meest dramatische spelen die ik zelf heb meegemaakt waren de winterspelen van 1984 in Sarajevo. Tig medaillekandidaten hebben en gewoon 0 medailles pakken. Zo erg als dat kan het al niet meer worden.
Geweldige spelen, dat waren het wel.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:27 schreef beantherio het volgende:
De meest dramatische spelen die ik zelf heb meegemaakt waren de winterspelen van 1984 in Sarajevo. Tig medaillekandidaten hebben en gewoon 0 medailles pakken. Zo erg als dat kan het al niet meer worden.
Bron? Ik vind het een mooi verhaal maar daar herinner ik me echt niets van.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:01 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Geweldige spelen, dat waren het wel.
Tijdens de langlaufwedstrijden moesten soldaten langs het parcours de wolven op afstand houden.
Dan ben ik nu je bronquote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:11 schreef beantherio het volgende:
[..]
Bron? Ik vind het een mooi verhaal maar daar herinner ik me echt niets van.![]()
Hij valt niet zo vaak van het rek viel me opquote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:19 schreef TheArt het volgende:
[..]
Maar als hij gaat en het gaat allemaal goed, is het in principe goud want niemand heeft een hogere uitgangswaarde als hij.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:19 schreef TheArt het volgende:
[..]
Maar dat is zo vreselijk moeilijk. Het kan ook best dat zijn vluchtelementen lukken, maar het ergens anders wat minder loopt en hij bijvoorbeeld de verkeerde kant op draait omdat hij het nog maar net haalt. Dan maak je ook gewoon een fout, weliswaar een wat kleinere fout, en kan je het verliezen als één van de anderen echt geen enkele fout maakt.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:43 schreef alors het volgende:
[..]
Maar als hij gaat en het gaat allemaal goed, is het in principe goud want niemand heeft een hogere uitgangswaarde als hij.
Hij moet echt alles nailen ja, het wordt anders gelijk heel krap voor goud.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:46 schreef TheArt het volgende:
[..]
Maar dat is zo vreselijk moeilijk. Het kan ook best dat zijn vluchtelementen lukken, maar het ergens anders wat minder loopt en hij bijvoorbeeld de verkeerde kant op draait omdat hij het nog maar net haalt. Dan maak je ook gewoon een fout, weliswaar een wat kleinere fout, en kan je het verliezen als één van de anderen echt geen enkele fout maakt.
In Peking nog en in zijn voorbereiding ging hij ook een aantal keer verre van perfect. Als hij hem nailed heeft hij een goede kans op goud. Maar hij kan net zo goed ervan af flikkeren, juist door het risico wat hij moet nemen. Zou Kai heeft niet zo'n hele spectaculaire oefening, maar voert hem wel strak uit en haalt zo zijn goede scores.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:40 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Hij valt niet zo vaak van het rek viel me opMaar 4e kan natuurlijk ook.
Is wel waar natuurlijk. Bij dit onderdeel zijn al veel favorieten onderuit gegaan. Maar bij een goede oefening moet hij die kleine Chinees toch kunnen pakken.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 00:13 schreef marcodej het volgende:
[..]
In Peking nog en in zijn voorbereiding ging hij ook een aantal keer verre van perfect. Als hij hem nailed heeft hij een goede kans op goud. Maar hij kan net zo goed ervan af flikkeren, juist door het risico wat hij moet nemen. Zou Kai heeft niet zo'n hele spectaculaire oefening, maar voert hem wel strak uit en haalt zo zijn goede scores.
Best een goed idee.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 10:05 schreef qrs het volgende:
Als we eens ophouden met onszelf overschatten en medailles eisen, dan wordt het een stuk leuker.
Ik ben het wel met je langere verhaal eens, hoewel ik wel vind dat Nederlanders soms wat te weinig bezig zijn met pieken op de OS en de kans op een medaille maximaliseren, maar gewoon van de sport genieten klinkt eenvoudiger dan het is.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 10:09 schreef qrs het volgende:
En dan hoeft niemand hier na drie dagen OS zeiktopics te gaan openen dat de spelen voor NL mislukt zijn. Geniet gewoon van de sport, als NL een medaille wint is het alleen maar extra leuk!
Eigenlijk wel jammer. Veel mensen, waaronder ik, mogen toch wel graag naar wedstrijden van andere landen kijken.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:27 schreef Weltschmerz het volgende:
Er is namelijk niemand die verslag doet van de OS, geen zender die de mooiste of interessantste wedstrijd uitzendt voor mensen die gewoon van de sport willen genieten. De NOS doet slechts verslag van Nederlanders op de OS, de Duitse tv van de Duitsers, de Britten van hoe fantastisch zij zijn etc..
Je kunt met zoals het nu gaat met de Nederlanders, verwachten dat hij er géén gaat krijgen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 10:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Epke is nu precies zo'n medaille die je kúnt krijgen, maar zeker niet zeker is.
De enige manier is naar de streams kijken, die zijn wel per sportquote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je langere verhaal eens, hoewel ik wel vind dat Nederlanders soms wat te weinig bezig zijn met pieken op de OS en de kans op een medaille maximaliseren, maar gewoon van de sport genieten klinkt eenvoudiger dan het is.
Er is namelijk niemand die verslag doet van de OS, geen zender die de mooiste of interessantste wedstrijd uitzendt voor mensen die gewoon van de sport willen genieten. De NOS doet slechts verslag van Nederlanders op de OS, de Duitse tv van de Duitsers, de Britten van hoe fantastisch zij zijn etc..
De OS is een grandioze grabbelton aan wedstrijden waar elk land zijn eigen successen uit mag zoeken zodat elke land wat op sportgebied iets voorstelt succes-tv kan maken of toch in ieder geval chauvinistische wedstrijdspanning kan bieden. Dat is de formule van de OS, niet 'gewoon van sport genieten', daarvoor is het niet geschikt.
http://www.vipbox.tv/olympics.htmlquote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Zeker zwemmen en wielrennen zijn dan weer sporten die in Nederland belangrijk gemaakt worden omdat Nederland er op kan scoren. Dan heb je daarbinnen natuurlijk ook wedstrijden waarin Nederlanders geen prominente rol hebben.
"Kijk gewoon om de sport" klinkt makkelijker dan het is. Want dan zou ik sporten gaan uitzoeken die ik interessant vind. Als ik dan het bokstoernooi of het volleybaltoernoei wil volgen dan wordt dat lastig en moet ik hopen dat de Duitsers, Engelsen of Belgen daar een medaillekans in hebben.
Alsof NL daar wat gaat winnenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:51 schreef sorcees het volgende:
Tijd voor sport, tijd voor atletiek, morgen beginnen de OS pas echt.
Nee, maar dan ga ik lekker voor de sport kijken.quote:
Het interesseert mij ook niet of Nederlanders winnen, leuk niet meer dan dat, maar daar gaat dit topic toch over?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:54 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Het gaat niet aleen om nl al je aleen daar van geniet heb je een zware sportzomer.
Gaat het om de sporters of om de toeschouwers?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het interesseert mij ook niet of Nederlanders winnen, leuk niet meer dan dat, maar daar gaat dit topic toch over?
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:57 schreef sorcees het volgende:
[..]
Gaat het om de sporters of om de toeschouwers?
Hier gaat het in dit topic omquote:Slechtste Olympische Spelen ooit voor Nederland #2
Ik zit gewoon op een stoel en ga altijd met de fiets naar mijn werk!quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:00 schreef andre77 het volgende:
Alleen maar klagen en zelf nooit met de luie reet van de bank komen, lijkt steeds meer een trend te worden. Het lijkt wel politiek dit.
Ach in Barcelona werd bijna alles gewonnen in de tweede week, dat zag er na de eerste week helemaal magertjes uit.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:56 schreef StarGazer het volgende:
De eerste week van de OS 2008 was niet best, maar dit slaat echt alles zeg
Hier hou ik je aan.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:19 schreef SuperHarregarre het volgende:
Drama dit zeg, puur drama. Als Ranomi geen goud haalt, gooi ik mezelf van een flat.
De laatste 4 OS waren we sowieso erg afhankelijk van de vrouwen en de Brabanders (of een combinatie daar van)quote:
Als het 'weleens' gebeurt dan is het incidenteel en niks aan de hand. Als het met zon belangrijke sportzomer 3 maanden lang misgaat mag je je conclusies wel trekkenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:25 schreef marcodej het volgende:
Nog drie kansen op brons vandaag, 1 gouden kans. We gaan het zien.
Het judotoernooi valt nu wat tegen. Maar als er dingen tegenvallen kunnen er ook dingen meevallen, komen nog steeds mooie kansen aan.
Kijk naar Zuid-Afrika, die gaan als een speer nu. Dat heb je weleens, terwijl tegenvallers ook weleens kunnen gebeuren.
We hebben het hier over de Spelen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:27 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als het 'weleens' gebeurt dan is het incidenteel en niks aan de hand. Als het met zon belangrijke sportzomer 3 maanden lang misgaat mag je je conclusies wel trekken
De sporters op de Spelen hebben geen reet te maken met wat daarvoor is gebeurd. Is totaal iets anders.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:27 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als het 'weleens' gebeurt dan is het incidenteel en niks aan de hand. Als het met zon belangrijke sportzomer 3 maanden lang misgaat mag je je conclusies wel trekken
Het is ook wat anders, maar dan heb ik het meer over Nederland als sportland in het algemeen. Als we in 1 zomer 'en' op de spelen 'en' op het ek 'en' in de tour falen. Dat zegt veel vind ik. Maargoedquote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:29 schreef TheArt het volgende:
[..]
De sporters op de Spelen hebben geen reet te maken met wat daarvoor is gebeurd. Is totaal iets anders.
3 bronzen in totaal en 1x goud, moet zeker te doen zijnquote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:36 schreef Fok-it het volgende:
Nou eerste medaille is binnen vandaag
Nou, de eerste bronzen kans is binnen. Het verschil met zilver was niet eens zo groot, falers.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:25 schreef marcodej het volgende:
Die Verkerk haalt denk ik geen bronsquote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:37 schreef Keauning het volgende:
[..]
3 bronzen in totaal en 1x goud, moet zeker te doen zijn
Ik denk dat er ook een belangrijke oorzaak ligt in de teloorgang van het verenigingsleven. Dat was altijd iets waar Nederland mee kon compenseren voor zijn gering aantal inwoners. Al die sportclubs vormen gezamenlijk met een bond een ideale manier om talenten te werven en te begeleiden.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:35 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het is ook wat anders, maar dan heb ik het meer over Nederland als sportland in het algemeen. Als we in 1 zomer 'en' op de spelen 'en' op het ek 'en' in de tour falen. Dat zegt veel vind ik. Maargoed
altijdquote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:51 schreef VeX- het volgende:
We zijn in elk geval altijd nog beter dan de Belgen.
Eens. Bovendien moeten we durven investeren in sport en bewegen. Daarvoor wordt nu een Olympisch Plan 2028 in werking gesteld, waarvoor alleen voor dat plan al miljoenen in gestopt worden. Die Olympische Spelen hoeven wat mij betreft helemaal niet, liever niet zelfs. Investeer dat geld gewoon in de talenten en de infrastructuur van nu. Die topsporters van 2028 zijn nu toch al geboren, dan moet je daar nu in investeren. Kan het niet uit publiek geld, wat ook steeds moeilijker wordt, dan maar uit privaat geld.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk dat er ook een belangrijke oorzaak ligt in de teloorgang van het verenigingsleven. Dat was altijd iets waar Nederland mee kon compenseren voor zijn gering aantal inwoners. Al die sportclubs vormen gezamenlijk met een bond een ideale manier om talenten te werven en te begeleiden.
Dat staat onder druk, zowel rechtstreeks financieel via gemeentelijke potjes voor sportvelden en dergelijke. De overheid heeft liever commerciele fitnesscentra die weinig ruimte innemen, lichaamsbeweging ipv sport, want het gaat om de gezondheidsstatistieken. Clubs wordt het ook nog lastig gemaakt met alcoholbeleid e.d. en de algehele verhaasting waarin geen tijd is om een vereniging draaiende te houden. Dan hol je dus de structuur uit waarin talent naar boven komt, en ja, 40plussers die op zaterdagmiddag zitten te zuipen in een kantine zijn ook belangrijk voor die structuur. Bij mijn studentenclub van vroeger hebben ze ook moeite om uberhaupt een bestuur te vinden, zelfs voor cv-vulling is geen tijd, ja een halfjaartje voorzitter zijn, een jaar is te lang. Daar gaat zo'n club niet aan onderdoor maar vooruit gaat het ook niet. Ik kon nog 5 jaar in het bestuur zitten, ook wat overdreven maar dan heb je wel de stabiliteit om elk jaar een stap vooruit te maken. En dan heb ik het nog niet eens over de sporters zelf.
Als die trend niet gekeerd wordt en het verenigingsleven niet weer gaat bloeien dan denk ik dat we over 25 jaar blij mogen zijn met één medaille.
2 van de 3 kansen op brons binnen. Nu goud.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:25 schreef marcodej het volgende:
Wat mij betreft is internationaal succes slechts een bijkomstigheid van goed georganiseerde breedtesport in verenigingsverband. Dat is een publiek doel op zichzelf, omdat het goed is voor lichamelijke, geestelijke en sociale ontwikkeling van kinderen, het is goed voor de gezondheid en het geestelijk welbevinden van volwassenen en het is goed voor de sociale cohesie en de samenleving als geheel. Allemaal doelen die een echt private partij niet nastreeft maar die met een combinatie van verenigingen en publieke facilitering het prima doen. Daar moet je dan zuinig op zijn en niet al te zuinig mee zijn.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:06 schreef marcodej het volgende:
[..]
Eens. Bovendien moeten we durven investeren in sport en bewegen. Daarvoor wordt nu een Olympisch Plan 2028 in werking gesteld, waarvoor alleen voor dat plan al miljoenen in gestopt worden. Die Olympische Spelen hoeven wat mij betreft helemaal niet, liever niet zelfs. Investeer dat geld gewoon in de talenten en de infrastructuur van nu. Die topsporters van 2028 zijn nu toch al geboren, dan moet je daar nu in investeren. Kan het niet uit publiek geld, wat ook steeds moeilijker wordt, dan maar uit privaat geld.
Nee. Zeker die van Vos niet, een wegwedstrijd is altijd onvoorspelbaar.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:57 schreef Boezeidekoe het volgende:
Wel reeel blijven, 2 gouden medailles die van te voren min of meer vast stonden.
2 = 20quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
Eens. Springruiters de enige die het echt boven verwachting deden.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:57 schreef marcodej het volgende:
6 medailles na 6 dagen is niet slecht. Niet top, niet slecht.
Nog 3 medailles halen waarvan 2 keer goud ( wat met hockey heel goed mogelijk is) en je hebt Peking al geëvenaard.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:46 schreef dr_Pieters het volgende:
En dan staan we ineens op 13 medailles, waarvan 5 gouden. Zo slecht is dat toch niet? Met de hockeyheren en dames, beachvolleyballers, nog wat zeilers, dressuur en wat ik nog vergeten ben te gaan lijkt het me best succesvol.
Mag Spanje ook een keer verliezen zeg, die hebben al genoeg gevierd de afgelopen jaren.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:53 schreef Asskicker14 het volgende:
Spanje heeft pas een dramatische Spelen, zo'n groot land, zoveel goede atleten en slechts 1 gouden medaille tot nu toe.
Gewoon nog geen echt grote tegenvaller geweestquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:25 schreef WEST het volgende:
Nog 2 plakken en we komen gelijk met Peking 2008
Het judo viel toch wel tegen hoor.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:26 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Gewoon nog geen echt grote tegenvaller geweest
Nou ja, niet dat er torenhoge favorieten waren. Grol misschien, maar brons is ook goed.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het judo viel toch wel tegen hoor.
Bosch, maar brons is ook goed. Je hoopt eigenlijk op een medaille meer of iets betere medailles.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:28 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Nou ja, niet dat er torenhoge favorieten waren. Grol misschien, maar brons is ook goed.
het jammere was dat een aantal meevallers in de eerste week vierde of vijfde werdenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:26 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Gewoon nog geen echt grote tegenvaller geweest
Bosch >> Decosse. Dus medaille is goed.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bosch, maar brons is ook goed. Je hoopt eigenlijk op een medaille meer of iets betere medailles.
Dat dan wel jaquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:31 schreef franklop het volgende:
[..]
het jammere was dat een aantal meevallers in de eerste week vierde of vijfde werden
Oja, die vergeet ik ook nog. Staan natuurlijk SF. Nog 5 grote medaillekansen en een waterkansje of 3.quote:
Zoals?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:28 schreef Dos37 het volgende:
Ik wil volgende keer meer goud en met echte sporten.
Daar zorgt de FOKploeg over vier jaar voor.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:28 schreef Dos37 het volgende:
Ik wil volgende keer meer goud en met echte sporten.
Tja, als je 5 gouden, zilveren en bronzen medailles haalt, dan is het logisch dat je ook een aantal 4e en 5e plaatsen haalt. Theoretisch gezien zou je 10 4e en 5e plaatsen moeten halen. Ik betwijfel of dat ook is gebeurd.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:31 schreef franklop het volgende:
[..]
het jammere was dat een aantal meevallers in de eerste week vierde of vijfde werden
Vraag me alleen wel af of Zwemmen buiten Nederland ook leeft, persoonlijk vind ik het 1 van de saaiste Olympische sporten. Wat overigens niks van de prestatie af doet.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:46 schreef kruisthee het volgende:
Stel je niet zo aan. Zwemmen, turnen en wielrennen zijn prima sporten.
Ik ben het met jouw analyse roerend eens.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:15 schreef DeeBee het volgende:
Er zijn weinig 'lucky' titels bij, dat is het enige wat je nu misschien kan zeggen. Plus het feit dat er een paar verrassingen net geen medaille pakte, wat dan jammer is. Maar aan de andere kant staan er een paar schitterende verdiende titels zoals die van Zonderland tegenover en die sla ik dan toch wel hoger aan dan een 'geluksmedaille' hier of daar...
Blijft echter dat er nog steeds wel structureler gewerkt kan worden in sommige sporten, dan heb je tenminste een nog solidere basis voor medailles.
Zwemmen is nauwelijks serieus te nemen. Zie Phelps.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:14 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Vraag me alleen wel af of Zwemmen buiten Nederland ook leeft, persoonlijk vind ik het 1 van de saaiste Olympische sporten. Wat overigens niks van de prestatie af doet.
Zwemmen is natuurlijk wel een echte olympische sport. Ze moeten alleen een aantal nummers schrappen. Die hele wisselslag mogen ze wat mij betreft afschaffen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Zwemmen is nauwelijks serieus te nemen. Zie Phelps.
Na de Spelen kunnen we nog wel wat uitgebreider nabeschouwen ook, maar ik vind dat vooral het NOC*NSF wel wat steken laat liggen. Het is gewoon niet duidelijk wat hun focus nu is en wat dat betreft lijken ze echt zonder koers in bepaalde sporten. En de eerdere discussie over hun aandacht voor teamsporten is ook wel interessant, want ik weet nu niet of dat de beste keuze is voor Nederland. Wat dat betreft moeten bepaalde speerpunten echt meer aandacht krijgen, roeien moet Nederland mijns inziens echt naar de 4/5 medailles kunnen groeien, daar is gewoon zoveel potentieel. Alleen is er gewoon veel te weinig link tussen jongeren > studentensport > topsport daarin bijv. naar mijn mening.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:16 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik ben het met jouw analyse roerend eens.
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:14 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Vraag me alleen wel af of Zwemmen buiten Nederland ook leeft, persoonlijk vind ik het 1 van de saaiste Olympische sporten. Wat overigens niks van de prestatie af doet.
Nee man, juist niet. Wisselslag specialisten verdienen juist respect, omdat ze verschillende disciplines beheersen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:20 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Zwemmen is natuurlijk wel een echte olympische sport. Ze moeten alleen een aantal nummers schrappen. Die hele wisselslag mogen ze wat mij betreft afschaffen.
Handbalquote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:50 schreef -0- het volgende:
[..]
Zoals?
Toch goud gehaald in grote OS sporten.
Handbal is een veel te kleine sport in Nederlandquote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:27 schreef wdn het volgende:
[..]
Handbal
Volleybal
Taekwondo
Boksen
Kan me niet voorstellen dat we daar niet in mee tellen.
Zwemmen is een sport met mondiale concurrentie. Het is geen schaatsen of paardjerijden.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Zwemmen is nauwelijks serieus te nemen. Zie Phelps.
Niet echt. Competitie is best groot (voor Nederlandquote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:32 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Handbal is een veel te kleine sport in Nederland
En juist de sport in Scandinavië, gun die landen ook hun sport om af en toe in uit te blinkenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:32 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Handbal is een veel te kleine sport in Nederland
Geweldige concurrentie ja, één atleet kan op ongeveer 5 verschillende onderdelen goud pakken.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:32 schreef kruisthee het volgende:
[..]
Zwemmen is een sport met mondiale concurrentie. Het is geen schaatsen of paardjerijden.
In Scandinavie veel groterquote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:33 schreef wdn het volgende:
[..]
Niet echt. Competitie is best groot (voor Nederland)
Ja, en in DU ook.quote:
Maar om die 20 spelers te krijgen heb je vele amateurs nodigquote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:37 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja, en in DU ook.
Alleen wat je nodig hebt zijn een 20 tal spelers en een NOC dat er geld in wil stoppen.
Tuurlijk.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:38 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Maar om die 20 spelers te krijgen heb je vele amateurs nodig
Wat heb je gezegd dan? Sowieso veelste snel geoordeeld door velen, alleen maar omdat de 4x100m estafette slechts zilver pakte na de eerste dag.quote:
Inderdaad, jij was ook één en al positiviteit!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:40 schreef Nober het volgende:
[..]
Wat heb je gezegd dan? Sowieso veelste snel geoordeeld door velen, alleen maar omdat de 4x100m estafette slechts zilver pakte na de eerste dag.
Ga maar eens in Amerika kijken en je zult zien hoe het zwemmen leeft. Ik ben in Austin geweest en heb daar oa een kijkje genomen in het universiteitszwembad en je weet niet wat je ziet. Die trainen daar gewoon elke dag keihard en als er wedstrijden zijn dan zitten de tribunes ramvol. De University of Texas is één van de grootste universiteiten in de VS.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:14 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Klopt.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 19:18 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Inderdaad, jij was ook één en al positiviteit!
Heb ook nog ergens in een topic beweerd dat 20 gouden wel mogelijk was.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:14 schreef Nober het volgende:
[..]
Dressuur Individueel Goud en Zilver
Dressuur Team Goud
Zeilen Marit Bouwmeester Goud
Zeilen Berkhout/Westerhof Goud
BMX Medaille
Atletiek 200m Martina Zilver
Ranomi 50m Freestyle Goud
Epke Rek Goud
|
Forum Opties | |
---|---|