abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114996999
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 13:35 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Het is ook wat anders, maar dan heb ik het meer over Nederland als sportland in het algemeen. Als we in 1 zomer 'en' op de spelen 'en' op het ek 'en' in de tour falen. Dat zegt veel vind ik. Maargoed
Ik denk dat er ook een belangrijke oorzaak ligt in de teloorgang van het verenigingsleven. Dat was altijd iets waar Nederland mee kon compenseren voor zijn gering aantal inwoners. Al die sportclubs vormen gezamenlijk met een bond een ideale manier om talenten te werven en te begeleiden.

Dat staat onder druk, zowel rechtstreeks financieel via gemeentelijke potjes voor sportvelden en dergelijke. De overheid heeft liever commerciele fitnesscentra die weinig ruimte innemen, lichaamsbeweging ipv sport, want het gaat om de gezondheidsstatistieken. Clubs wordt het ook nog lastig gemaakt met alcoholbeleid e.d. en de algehele verhaasting waarin geen tijd is om een vereniging draaiende te houden. Dan hol je dus de structuur uit waarin talent naar boven komt, en ja, 40plussers die op zaterdagmiddag zitten te zuipen in een kantine zijn ook belangrijk voor die structuur. Bij mijn studentenclub van vroeger hebben ze ook moeite om uberhaupt een bestuur te vinden, zelfs voor cv-vulling is geen tijd, ja een halfjaartje voorzitter zijn, een jaar is te lang. Daar gaat zo'n club niet aan onderdoor maar vooruit gaat het ook niet. Ik kon nog 5 jaar in het bestuur zitten, ook wat overdreven maar dan heb je wel de stabiliteit om elk jaar een stap vooruit te maken. En dan heb ik het nog niet eens over de sporters zelf.

Als die trend niet gekeerd wordt en het verenigingsleven niet weer gaat bloeien dan denk ik dat we over 25 jaar blij mogen zijn met één medaille.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 15:51:40 #127
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_115001009
We zijn in elk geval altijd nog beter dan de Belgen. :D
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_115004132
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:51 schreef VeX- het volgende:
We zijn in elk geval altijd nog beter dan de Belgen. :D
altijd
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_115005713
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 14:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik denk dat er ook een belangrijke oorzaak ligt in de teloorgang van het verenigingsleven. Dat was altijd iets waar Nederland mee kon compenseren voor zijn gering aantal inwoners. Al die sportclubs vormen gezamenlijk met een bond een ideale manier om talenten te werven en te begeleiden.

Dat staat onder druk, zowel rechtstreeks financieel via gemeentelijke potjes voor sportvelden en dergelijke. De overheid heeft liever commerciele fitnesscentra die weinig ruimte innemen, lichaamsbeweging ipv sport, want het gaat om de gezondheidsstatistieken. Clubs wordt het ook nog lastig gemaakt met alcoholbeleid e.d. en de algehele verhaasting waarin geen tijd is om een vereniging draaiende te houden. Dan hol je dus de structuur uit waarin talent naar boven komt, en ja, 40plussers die op zaterdagmiddag zitten te zuipen in een kantine zijn ook belangrijk voor die structuur. Bij mijn studentenclub van vroeger hebben ze ook moeite om uberhaupt een bestuur te vinden, zelfs voor cv-vulling is geen tijd, ja een halfjaartje voorzitter zijn, een jaar is te lang. Daar gaat zo'n club niet aan onderdoor maar vooruit gaat het ook niet. Ik kon nog 5 jaar in het bestuur zitten, ook wat overdreven maar dan heb je wel de stabiliteit om elk jaar een stap vooruit te maken. En dan heb ik het nog niet eens over de sporters zelf.

Als die trend niet gekeerd wordt en het verenigingsleven niet weer gaat bloeien dan denk ik dat we over 25 jaar blij mogen zijn met één medaille.
Eens. Bovendien moeten we durven investeren in sport en bewegen. Daarvoor wordt nu een Olympisch Plan 2028 in werking gesteld, waarvoor alleen voor dat plan al miljoenen in gestopt worden. Die Olympische Spelen hoeven wat mij betreft helemaal niet, liever niet zelfs. Investeer dat geld gewoon in de talenten en de infrastructuur van nu. Die topsporters van 2028 zijn nu toch al geboren, dan moet je daar nu in investeren. Kan het niet uit publiek geld, wat ook steeds moeilijker wordt, dan maar uit privaat geld.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_115005759
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 13:25 schreef marcodej het volgende:
Nog drie kansen op brons vandaag, 1 gouden kans. We gaan het zien.
2 van de 3 kansen op brons binnen. Nu goud.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 17:14:38 #131
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_115006102
Aan de andere kant als ik op de basisschool kinderen zie sporten bij bijvoorbeeld sportdag zie ik totaal geen promotie van lokale atletiekverenegingen.. juist op die leeftijd moet je er al inspringen. Ouders zien niet altijd de talent van kinderen. Als een jonge van 9 jaar 20 seconden voor de 2de op de 1,5km als eerste binnenkomt is het de taak van ... ja van wie eigenlijk?
pi_115008327
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 17:06 schreef marcodej het volgende:

[..]

Eens. Bovendien moeten we durven investeren in sport en bewegen. Daarvoor wordt nu een Olympisch Plan 2028 in werking gesteld, waarvoor alleen voor dat plan al miljoenen in gestopt worden. Die Olympische Spelen hoeven wat mij betreft helemaal niet, liever niet zelfs. Investeer dat geld gewoon in de talenten en de infrastructuur van nu. Die topsporters van 2028 zijn nu toch al geboren, dan moet je daar nu in investeren. Kan het niet uit publiek geld, wat ook steeds moeilijker wordt, dan maar uit privaat geld.
Wat mij betreft is internationaal succes slechts een bijkomstigheid van goed georganiseerde breedtesport in verenigingsverband. Dat is een publiek doel op zichzelf, omdat het goed is voor lichamelijke, geestelijke en sociale ontwikkeling van kinderen, het is goed voor de gezondheid en het geestelijk welbevinden van volwassenen en het is goed voor de sociale cohesie en de samenleving als geheel. Allemaal doelen die een echt private partij niet nastreeft maar die met een combinatie van verenigingen en publieke facilitering het prima doen. Daar moet je dan zuinig op zijn en niet al te zuinig mee zijn.
pi_115020004
Topic kan definitief dicht.
pi_115020328
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 21:52 schreef andre77 het volgende:
Topic kan definitief dicht.
Want 2 gouden medailles is veel? :')
pi_115020397
Wel reeel blijven, 2 gouden medailles die van te voren min of meer vast stonden.
pi_115020407
6 medailles na 6 dagen is niet slecht. Niet top, niet slecht.
pi_115020437
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 21:57 schreef Boezeidekoe het volgende:
Wel reeel blijven, 2 gouden medailles die van te voren min of meer vast stonden.
Nee. Zeker die van Vos niet, een wegwedstrijd is altijd onvoorspelbaar.
pi_115020993
De 5 gouden medailles halen we nu wel, denk ik.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:32:56 #139
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_115022785
Het zijn wel kutspelen, hoor.

(Ja, toch! De vrouwen winnen de meeste medailles!)
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:50:12 #140
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_115024045
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 21:56 schreef Nober het volgende:

[..]

Want 2 gouden medailles is veel? :')
2 = 20

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 16:02:39 #141
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_115242307
Ja joh, het gaat echt gigantisch kut.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_115242613
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 21:57 schreef marcodej het volgende:
6 medailles na 6 dagen is niet slecht. Niet top, niet slecht.
Eens. Springruiters de enige die het echt boven verwachting deden.
pi_115247978
En dan staan we ineens op 13 medailles, waarvan 5 gouden. Zo slecht is dat toch niet? Met de hockeyheren en dames, beachvolleyballers, nog wat zeilers, dressuur en wat ik nog vergeten ben te gaan lijkt het me best succesvol.
pi_115248084
Niks mis mee met deze O.S. voor Nederland :D Top 10 in medailleklassement is zeker haalbaar :)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_115248085
En als ik zie hoe de Britten lyrisch zijn over hun eerste brons ooit bij het turnen, dan is goud met een nooit vertoonde oefening ook wel heel aardig. De ene gouden is de andere niet.
pi_115248090
Nog 1 keer goud en we staan 8ste, boven de Duitsers :D
pi_115248130
wat doen we het slecht we hadden boven China moeten staan
pi_115248153
En de Nederlandse dames en heren hockeyers die gewoon al hun poulewedstrijden hebben gewonnen :D _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_115248199
Wat een kuttopic is dit zeg, slecht? zitten jullie een andere olympische spelen te kijken ofzo? :P
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 17:53:31 #150
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_115248289
Spanje heeft pas een dramatische Spelen, zo'n groot land, zoveel goede atleten en slechts 1 gouden medaille tot nu toe.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')