Ik denk dat er ook een belangrijke oorzaak ligt in de teloorgang van het verenigingsleven. Dat was altijd iets waar Nederland mee kon compenseren voor zijn gering aantal inwoners. Al die sportclubs vormen gezamenlijk met een bond een ideale manier om talenten te werven en te begeleiden.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:35 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het is ook wat anders, maar dan heb ik het meer over Nederland als sportland in het algemeen. Als we in 1 zomer 'en' op de spelen 'en' op het ek 'en' in de tour falen. Dat zegt veel vind ik. Maargoed
altijdquote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:51 schreef VeX- het volgende:
We zijn in elk geval altijd nog beter dan de Belgen.
Eens. Bovendien moeten we durven investeren in sport en bewegen. Daarvoor wordt nu een Olympisch Plan 2028 in werking gesteld, waarvoor alleen voor dat plan al miljoenen in gestopt worden. Die Olympische Spelen hoeven wat mij betreft helemaal niet, liever niet zelfs. Investeer dat geld gewoon in de talenten en de infrastructuur van nu. Die topsporters van 2028 zijn nu toch al geboren, dan moet je daar nu in investeren. Kan het niet uit publiek geld, wat ook steeds moeilijker wordt, dan maar uit privaat geld.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk dat er ook een belangrijke oorzaak ligt in de teloorgang van het verenigingsleven. Dat was altijd iets waar Nederland mee kon compenseren voor zijn gering aantal inwoners. Al die sportclubs vormen gezamenlijk met een bond een ideale manier om talenten te werven en te begeleiden.
Dat staat onder druk, zowel rechtstreeks financieel via gemeentelijke potjes voor sportvelden en dergelijke. De overheid heeft liever commerciele fitnesscentra die weinig ruimte innemen, lichaamsbeweging ipv sport, want het gaat om de gezondheidsstatistieken. Clubs wordt het ook nog lastig gemaakt met alcoholbeleid e.d. en de algehele verhaasting waarin geen tijd is om een vereniging draaiende te houden. Dan hol je dus de structuur uit waarin talent naar boven komt, en ja, 40plussers die op zaterdagmiddag zitten te zuipen in een kantine zijn ook belangrijk voor die structuur. Bij mijn studentenclub van vroeger hebben ze ook moeite om uberhaupt een bestuur te vinden, zelfs voor cv-vulling is geen tijd, ja een halfjaartje voorzitter zijn, een jaar is te lang. Daar gaat zo'n club niet aan onderdoor maar vooruit gaat het ook niet. Ik kon nog 5 jaar in het bestuur zitten, ook wat overdreven maar dan heb je wel de stabiliteit om elk jaar een stap vooruit te maken. En dan heb ik het nog niet eens over de sporters zelf.
Als die trend niet gekeerd wordt en het verenigingsleven niet weer gaat bloeien dan denk ik dat we over 25 jaar blij mogen zijn met één medaille.
2 van de 3 kansen op brons binnen. Nu goud.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:25 schreef marcodej het volgende:
Nog drie kansen op brons vandaag, 1 gouden kans. We gaan het zien.
Wat mij betreft is internationaal succes slechts een bijkomstigheid van goed georganiseerde breedtesport in verenigingsverband. Dat is een publiek doel op zichzelf, omdat het goed is voor lichamelijke, geestelijke en sociale ontwikkeling van kinderen, het is goed voor de gezondheid en het geestelijk welbevinden van volwassenen en het is goed voor de sociale cohesie en de samenleving als geheel. Allemaal doelen die een echt private partij niet nastreeft maar die met een combinatie van verenigingen en publieke facilitering het prima doen. Daar moet je dan zuinig op zijn en niet al te zuinig mee zijn.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:06 schreef marcodej het volgende:
[..]
Eens. Bovendien moeten we durven investeren in sport en bewegen. Daarvoor wordt nu een Olympisch Plan 2028 in werking gesteld, waarvoor alleen voor dat plan al miljoenen in gestopt worden. Die Olympische Spelen hoeven wat mij betreft helemaal niet, liever niet zelfs. Investeer dat geld gewoon in de talenten en de infrastructuur van nu. Die topsporters van 2028 zijn nu toch al geboren, dan moet je daar nu in investeren. Kan het niet uit publiek geld, wat ook steeds moeilijker wordt, dan maar uit privaat geld.
Nee. Zeker die van Vos niet, een wegwedstrijd is altijd onvoorspelbaar.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:57 schreef Boezeidekoe het volgende:
Wel reeel blijven, 2 gouden medailles die van te voren min of meer vast stonden.
2 = 20quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
Eens. Springruiters de enige die het echt boven verwachting deden.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:57 schreef marcodej het volgende:
6 medailles na 6 dagen is niet slecht. Niet top, niet slecht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |