Arrrrrquote:Op dinsdag 31 juli 2012 17:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
zonder bescherming voor je ogen rijden is alleen maar slim als je graag een ooglapje wilt![]()
Present!quote:Op dinsdag 31 juli 2012 18:21 schreef Skv het volgende:
Gaat iemand hier nog naartoe zondag?
http://www.gammaracingday.nl/pages/news.php
Ik twijfel een beetje. Als het goed weer is ga ik sowieso een stuk rijden, dus kan Assen wel ff aandoen.
He verdomme, had ik net 1 topic eerder moeten zijnquote:Op dinsdag 31 juli 2012 20:21 schreef Sounddragon het volgende:
OK, hearjee, hearjee;
Ik heb er om te beginnen eens een paar uit de OP geknikkerd; er stond er eentje bij die al ruim 2000 dagen niet meer op FOK! is geweesten als er zich niet meer oldbie's melden gaan er nog meer uit.. tijd om de knuppel eens in het OP-hoenderhok te gooien; eenieder die langer als een half jaar zijn Nase niet laat zien, gaat eruit, en wie erin wil, zal zich op eenzelfde manier minimaal een half jaar moeten bewijzen door hier met enige regelmaat serieus mee te posten.
Ik weet niet wie die mooie zwarte banners heeft gefabriceerd, maar die mag zich even melden, we hebben een Newbie banner nodig, zodat we nog wel een beetje onderscheid houden; ordnug muss sein
Toe bie kontinjoed.
TIP: nieuwe motor -> nieuwe olie + filters.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 20:59 schreef WhiteJoker het volgende:
Geen peilstokAlleen een glaasje... En eigenlijk nog nooit eerder dit soort dingen gedaan. Heb de motor pas een paar maanden. Mijn buurman (die vroeger monteur was) zei al dat deze waarschijnlijk al jaren niet vervangen was... Ik merk het gewoon overal aan, dus binnenkort nog maar wat onderhoud plegen denk ik...
![]()
Wrom?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:13 schreef lipjes het volgende:
[..]
He verdomme, had ik net 1 topic eerder moeten zijn
I know, maar hij maakt die pimp bannertjes, en ik heb een nieuwe nodigquote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:31 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Koffiekoekje was hier pas gelee nog.
Tjsa dat heb ik gemerktquote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
TIP: nieuwe motor -> nieuwe olie + filters.
OF het moet er maagdelijk lichtbruin uitzien op de peilstok en het filter glimt nog, maar in alle andere gavallen: deruit met die rommel; kost 4 tientjes, een in elkaar gelopen blok ongeveer een roodje, als je mazzel hebt.
Ik post hier geloof ik nog geen half jaarquote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wrom?
[..]
I know, maar hij maakt die pimp bannertjes, en ik heb een nieuwe nodig
Denk ut nie, zou wel een heel eind uit de buurt zijn van Zwolle (als hij daar de motor ook gekocht heeft)quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:17 schreef Joooo-pi het volgende:
Die tweede is bij vliegbasis Leeuwarden?
Ik ook nietquote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:18 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik post hier geloof ik nog geen half jaar
Je ziet toch niks man, op die fotoquote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:17 schreef Yreal het volgende:
Doe deze maar voor mij
https://fbcdn-sphotos-a.a(...)80126_47198641_o.jpg
Zou bijna zeggen word ook wel eens tijd... de bandit heb ik toch al ruim anderhalf jaar niet meer ofzoquote:Op dinsdag 31 juli 2012 20:21 schreef Sounddragon het volgende:
OK, hearjee, hearjee;
Ik heb er om te beginnen eens een paar uit de OP geknikkerd; er stond er eentje bij die al ruim 2000 dagen niet meer op FOK! is geweesten als er zich niet meer oldbie's melden gaan er nog meer uit.. tijd om de knuppel eens in het OP-hoenderhok te gooien; eenieder die langer als een half jaar zijn Nase niet laat zien, gaat eruit, en wie erin wil, zal zich op eenzelfde manier minimaal een half jaar moeten bewijzen door hier met enige regelmaat serieus mee te posten.
Ik weet niet wie die mooie zwarte banners heeft gefabriceerd, maar die mag zich even melden, we hebben een Newbie banner nodig, zodat we nog wel een beetje onderscheid houden; ordnug muss sein
Toe bie kontinjoed.
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:17 schreef Vinniiee het volgende:
Heuj, gespot
Waar hangt dat vliegtuig? Deelen?
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:17 schreef Joooo-pi het volgende:
Die tweede is bij vliegbasis Leeuwarden?
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 20:21 schreef Sounddragon het volgende:
OK, hearjee, hearjee;
Toe bie kontinjoed.
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:30 schreef stinkie het volgende:
[..]
Suggestie voor een newbe banner: een mooie, gesloten deur
Aandraaien aftapplug met dinges...momentsleutel, kostte mij 70,- (heliciol etc...)quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:48 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Tjsa dat heb ik gemerktBen inmiddels het werkplaatshandboek aan het doorspitten.
Hier, hij komt zijn OP positie meteen maar weer effe veiligstellenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:30 schreef stinkie het volgende:
[..]
Suggestie voor een newbe banner: een mooie, gesloten deur
prutsertquote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:36 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Aandraaien aftapplug met dinges...momentsleutel, kostte mij 70,- (heliciol etc...)
klok -> klepelquote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:45 schreef Vinniiee het volgende:
Aftapplug hoef je maar handvast te draaien, koperen ringetje zorgt voor de afdichting
Sleutelen mag in de woonkamer?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 23:51 schreef Sounddragon het volgende:
Suggestie afgewezen, de deuren liggen in de houtcontainer, we hebben inmiddels een schuifpui zonder glas, dan kunnen de motoren ook binnenstaan
Hij hoeft niet muurvast te zitten in ieder geval. En met handvast bedoel ik niet dat je hem met je vingers aan draaitquote:Op dinsdag 31 juli 2012 23:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
prutsert
[..]
klok -> klepel
plug draai je gewoon vast = vast, het filter kun je handvast draaien, niet vergeten om de rubber ring even vet te maken met een vingertje olie.
Jaja, motor net nieuw en overmoedig (doe ik wel ff)...ringsleutel: PATS! fuck...quote:
Halfsyntetischquote:Op woensdag 1 augustus 2012 09:52 schreef Vinniiee het volgende:
Heb je er vol of half synthetisch ingegooid? Bij een GS500 is het zo dat de koppeling plakt bij vol syntheet.
ik wil dat in de toekomst wel gaan doen ja. Maar dan wil ik wel eerst een bike met meer bereikquote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:12 schreef whY... het volgende:
hoi!
Ik heb er een koekblik bij en binnenkort wil ik mijn filters op de bike vervangen.
Zijn er nog mensen die op motorvakantie gaan? Zit zelf tussen een kamp en een vakantie Italië in
Ik ben net geweestquote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:12 schreef whY... het volgende:
hoi!
Ik heb er een koekblik bij en binnenkort wil ik mijn filters op de bike vervangen.
Zijn er nog mensen die op motorvakantie gaan? Zit zelf tussen een kamp en een vakantie Italië in
Anders kunnen we om de haverklap de OP aan gaan passen, en staan er straks weer 40 man in de OP, waarvan de helft één post per maand maakt.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 00:32 schreef Salatrel het volgende:
poeh hey een half jaar? wel streng hoor
handvast betekent 'met de hand' en niet 'voorzichtig met een sleutel'quote:Op woensdag 1 augustus 2012 06:05 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Hij hoeft niet muurvast te zitten in ieder geval. En met handvast bedoel ik niet dat je hem met je vingers aan draait. Ik heb een intern filter dus hoef die niet aan te draaien, het deksel wel
Zonde, nieuwe brommert, en meteen al een reparatiequote:Op woensdag 1 augustus 2012 08:35 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Jaja, motor net nieuw en overmoedig (doe ik wel ff)...ringsleutel: PATS! fuck...![]()
Cool! GB staat voor mij ook op de planning om per motor te doenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:25 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik ben net geweest[/spam]
Waar zou je dan naartoe willen?
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 09:58 schreef Salatrel het volgende:
mooie dag om vrij te zijnstraks maar eens even een rondje gaan rijden. misschien ff ijsje eten
Eeuw, naja dan bedoel ik laatste. Maar zo voorzichtig hoef je nou ook weer niet te zijn.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
handvast betekent 'met de hand' en niet 'voorzichtig met een sleutel'
[..]
Zonde, nieuwe brommert, en meteen al een reparatie
Dit zit er nu in. Wat hiervoor inzat weet ik niet.quote:
Tsja, had al 840,- aan grote reparaties, dus die 70,- kon er zonder veel pijn bij opquote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:30 schreef Sounddragon het volgende:
zou hem niet alleen met de hand doen maar ietsiepietse vaster je moet er niet aan hangenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
handvast betekent 'met de hand' en niet 'voorzichtig met een sleutel'
[..]
Wie is 'wij'?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:09 schreef ikookhier het volgende:
Rustig aan met die OP he! Wij doen het graag 2 jaar met een OP
Dat zei ik dus, wel goed lezen heahquote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:05 schreef peterzx9r het volgende:
[..]
zou hem niet alleen met de hand doen maar ietsiepietse vaster je moet er niet aan hangen
Nergens voor nodig alle echte mc leden staan er inquote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wie is 'wij'?![]()
Hij wordt ook niet veranderd, er komen alleen wat naampjes bij, en misschien gaan er een paar weg
Zéker doen. Al die nationale parken hebben weggetjes, manmanmanquote:Op woensdag 1 augustus 2012 12:25 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Cool! GB staat voor mij ook op de planning om per motor te doenIk ga je blog maar eens lezen...
Hmm, dan weet ik het ook niet.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:05 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Dit zit er nu in. Wat hiervoor inzat weet ik niet.
Manual:
Recommended oil
At 5C (40F) or higher A
Yamalube 4 (20W40) or
SAE 20W40 type SE motor
oil
At 15C (60F) or lower B
Yamalube 4 (10W30) or
SAE 10W30 type SE motor
oil
Het stond eigenlijk voor dit jaar al op de planning, maar met m'n verhuizing heb ik helaas niet genoeg geld overgehouden dus heb ik hem verplaatst naar volgend jaar. Als het goed is ben ik dan ook afgestudeerd, dus is dat een mooi tochtje.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:15 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Zéker doen. Al die nationale parken hebben weggetjes, manmanmanen Schotland overal wel
Doen ze dat bij motoren?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:30 schreef lipjes het volgende:
Recht, enige voordeel is dat hij een afwateringsstrook is geschoten.
Dus als ik er een plu in laat schieten zou ik hem nog wel kunnen gebruiken.
Kun je 'm niet gewoon aandraaienquote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:55 schreef lipjes het volgende:
Godverdegraftifuszooi.
+/-2000km geleden er een gloednieuwe MPR3 op laten leggen, vond het zojuist raar rijden, alsof de achterband bij elke rotatie een hupje maakte.
Zit er godverdomme een schroef in
Doen ze ja. Sommige mensen kiezen voor een plu. bandje kan toch al snel oplopen tot een euro of 200/250.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Doen ze dat bij motoren?![]()
Bij auto's is het al een grijs gebied, laat staan bij een motorfiets; ik zou het niet willen iig, en wat mij betreft is elke bandenboer die het doet een eerste klas prutser.
Wat wél kan, is de band demonteren, de boel opschuren en er een sticker in laten vulcaniseren. Wel eens gezien hoe ze een plug in een band raggen? 100% kans op schade aan de staalgordel![]()
Ik heb gelukkig lekker binnenbanden; stickertje plakken en gáán met dat hobbelpaard
Makkelijk.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:00 schreef Masque-Obscura het volgende:
Een degelijke achterband is toch goed te vinden voor 150 euro inclusief montage?
Google even op 'Haynes' met je type brommer. Heb er zelf ook zoéén voor de Alp, is ideaalquote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:41 schreef whY... het volgende:
Iemand al een werkplaatshandboek van een XJ900?
![]()
Wat is een plu erin schieten? Ken die uitdrukking niet?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:30 schreef lipjes het volgende:
Recht, enige voordeel is dat hij een afwateringsstrook is geschoten.
Dus als ik er een plu in laat schieten zou ik hem nog wel kunnen gebruiken.
Mn vader heeft er 1, maar dat is hardcopy :p zou ff op MF kijkenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:41 schreef whY... het volgende:
Ben je in het bezit van een ander Nederlandsrijbewijs? AM, B, C, DE ?? Alles dat roze is wordt geaccepteerd. Ik denk dat het paspoort en ID-kaart ook gewoon werken maar ze gebruiken de streepjescode op rijbewijs.
Iemand al een werkplaatshandboek van een XJ900?
![]()
Dit was inderdaad één van de eerste sites waar ik zocht hier staat alleen mijn type en jaargang niet bij. Die yamaha's verschillen echt allemaal dus ik kan het ook niet een beetje afleiden ofzo. Voor de Suus had ik hem destijds zo gevonden. Beetje jammer ditquote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:42 schreef Vinniiee het volgende:
Voor werkplaatshandboeken hier ff kijken: http://www.carlsalter.com/
Let op dat er in de Haynes manuels niet altijd de goede momenten staan!!
Hmm apart. Ook niet op MF in de OP van het desbetreffende topic?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:30 schreef whY... het volgende:
[..]
Dit was inderdaad één van de eerste sites waar ik zocht hier staat alleen mijn type en jaargang niet bij. Die yamaha's verschillen echt allemaal dus ik kan het ook niet een beetje afleiden ofzo. Voor de Suus had ik hem destijds zo gevonden. Beetje jammer dit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |