abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 juli 2012 @ 17:26:48 #1
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114903434

Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. :P

Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht ^O^

Honda CBR600F '94 - (dribbel79)
Kawasaki ER-6N '06 - (koffiekoekje)
[*]Kawasaki Z750 '04 - (Gawaine)
Kawasaki ZR-7 '01 - (ikookhier)
Triumph Street Triple R '09 - (BazzieK)
Suzuki GS500e- (Cocktailprikker)
Suzuki GSF600 Bandit '99 - (Roderick2085)
Suzuki GSX750F '03 - (Paxlie)
Suzuki GSX750F '05 - (bwt)
Suzuki Hayabusa GSX-1300R '00 - (Stinkie)
Yamaha XJ600 '91 - (Geerd)
[*]Yamaha XJ600s '92 - (Knuffelslet)
Yamaha XJ900 '92 - (whY...)
Yamaha SZR660 - (-XX-)
Yamaha YZF 750 - (-Den_Haag-)
[*]Kawasaki ZX12 Fighter - (Bunnybeater)
Suzuki TL1000R - KTM LC4 400 Super-Motard - pic2- (Cageon)
... update :? :') ...

:@ Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op?
Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen.

oO< Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar z�ker niet achterlijk hard.
Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.

:? Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.

):O Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet?
Dit varieert. Soms al 2 � 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog.

-O- Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven?
Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen.

8-) Wie maakt er eventueel foto's?
Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.

:{ Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden?
Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop.

*; Waar komen jullie vandaan?
Dat staat meestal in het profiel van de Fok!MC'er. Zo niet, dan wil deze persoon dit graag anoniem houden.

(8> Wie maakt de topics?
Degene die de laatste post heeft geplaatst maakt het nieuwe topic. Dit is in de vorm van "Fok Motorclub [SC deel xxx] + topictitel naar keuze". Indien dit niet binnen 5 minuten wordt gedaan kan een andere FokMC'er dit doen (zie lijstje met motoren hierboven). De OP kan je in deze Wiki vinden :)

B-) Mag ik ook in het lijstje met motoren van Fok!'ers?
Ja dat mag, misschien ooit. Het enige wat je hiervoor moet doen is een foto aanleveren en het merk, model + bouwjaar van je motor en smeken tot je een ons weegt.
Nieuwelingen moeten eerst bewijzen dat ze een jaar lang kunnen posten alvorens er moeite wordt gedaan om de OP aan te passen.

Alles van nul tot ?2.500,00
Occasions
Speurders
Marktplaats
Duitse motoren op Mobile.de
Duitse motoren op Scout24
BPM-Calculator
Tarieven snelheidsovertredingen

Onderdelen, kleding & aftermarket parts
RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment
Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires.
Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment
Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment
------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!)

Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires
Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires
Superpole uitlaten
Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires!
Vortex - bloedmooie goodies voor je motor!
Evotech - bloedmooie goodies voor je motor!
Motorolie te koop
Ontwerp je eigen TankPad
Ontwerp je eigen motorpak

Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970
Bikez

Motorreparatie
Motorcycle repair
Vele Motor gebruiks/service handleidingen

Motorfietsen voor grote mensen
Klik!

Motorfilmpjes!!
Duc and WSBK movies, manuals and more.

Disclaimer:
Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico :P
Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 31-07-2012 20:11:28 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 31 juli 2012 @ 17:27:10 #2
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114903445
Kontinjoe ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_114905508
quote:
13s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 17:25 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

zonder bescherming voor je ogen rijden is alleen maar slim als je graag een ooglapje wilt :|W :N
Arrrrr :7

Dacht dat ik mn zonnevizier omlaag had. Was niet zo. -O-
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_114905683
Gaat iemand hier nog naartoe zondag?
http://www.gammaracingday.nl/pages/news.php

Ik twijfel een beetje. Als het goed weer is ga ik sowieso een stuk rijden, dus kan Assen wel ff aandoen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_114906436
Blokbouten net maar eens vast gedraaid, was hard nodig _O- kon de bout+moer zo met de hand (dop + verlengstuk) ronddraaien :X Verklaart waarschijnlijk ook waarom hij zo trilde :P
  dinsdag 31 juli 2012 @ 19:22:32 #6
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114908567
En daar zijn we weer.
Zal van de week wel ff een foto posten :P wil ook wel in de OP.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 20:21:25 #7
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114911815
OK, hearjee, hearjee;

Ik heb er om te beginnen eens een paar uit de OP geknikkerd; er stond er eentje bij die al ruim 2000 dagen niet meer op FOK! is geweest :') en als er zich niet meer oldbie's melden gaan er nog meer uit.. tijd om de knuppel eens in het OP-hoenderhok te gooien; eenieder die langer als een half jaar zijn Nase niet laat zien, gaat eruit, en wie erin wil, zal zich op eenzelfde manier minimaal een half jaar moeten bewijzen door hier met enige regelmaat serieus mee te posten.

Ik weet niet wie die mooie zwarte banners heeft gefabriceerd, maar die mag zich even melden, we hebben een Newbie banner nodig, zodat we nog wel een beetje onderscheid houden; ordnug muss sein :7

Toe bie kontinjoed.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 20:29:32 #9
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114912317
PPM gestuurd, and now we wait :)
pi_114912324
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 18:21 schreef Skv het volgende:
Gaat iemand hier nog naartoe zondag?
http://www.gammaracingday.nl/pages/news.php

Ik twijfel een beetje. Als het goed weer is ga ik sowieso een stuk rijden, dus kan Assen wel ff aandoen.
Present!
pi_114913274
Voor het eerst zelf eens wat onderhoud gedaan aan m'n motor. Nadat ik op mysterieuze wijze stil kwam te staan vlakbij mijn huis (met een brandend olielampje, terwijl er bij mijn pre-ride check voldoende aanwezig was) besloot ik om motorolie en oliefilter maar te vervangen. Er kwam gitzwarte, stroperige olie uit, en ik moest m'n halve motor slopen om fatsoenlijk bij de oliefilter te komen, die behoorlijk vast zat. Maar het resultaat is dat hij nu weer super loopt. Wat mij betreft beter zelfs dan ervoor.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 20:55:34 #12
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114914107
Ieuw, en tijdens je pre-ride checks had je niet zoiets van; "ik wist niet dat het een diesel is" als je die peilstok met zwarte appelstroop eruit trok? ;(
pi_114914375
Geen peilstok :) Alleen een glaasje... En eigenlijk nog nooit eerder dit soort dingen gedaan. Heb de motor pas een paar maanden. Mijn buurman (die vroeger monteur was) zei al dat deze waarschijnlijk al jaren niet vervangen was... Ik merk het gewoon overal aan, dus binnenkort nog maar wat onderhoud plegen denk ik... ^O^
pi_114914826
present :W

morgen naar utreg, daarna de middag vrij dus op naar 't gooi, heb er nog een leuke tanktasroutetocht te rijden :s)
  dinsdag 31 juli 2012 @ 21:13:00 #15
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114915200
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 20:21 schreef Sounddragon het volgende:
OK, hearjee, hearjee;

Ik heb er om te beginnen eens een paar uit de OP geknikkerd; er stond er eentje bij die al ruim 2000 dagen niet meer op FOK! is geweest :') en als er zich niet meer oldbie's melden gaan er nog meer uit.. tijd om de knuppel eens in het OP-hoenderhok te gooien; eenieder die langer als een half jaar zijn Nase niet laat zien, gaat eruit, en wie erin wil, zal zich op eenzelfde manier minimaal een half jaar moeten bewijzen door hier met enige regelmaat serieus mee te posten.

Ik weet niet wie die mooie zwarte banners heeft gefabriceerd, maar die mag zich even melden, we hebben een Newbie banner nodig, zodat we nog wel een beetje onderscheid houden; ordnug muss sein :7

Toe bie kontinjoed.
He verdomme, had ik net 1 topic eerder moeten zijn :P
  dinsdag 31 juli 2012 @ 21:31:38 #16
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_114916435
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 20:29 schreef Sounddragon het volgende:
PPM gestuurd, and now we wait :)
Koffiekoekje was hier pas gelee nog.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 21:32:48 #17
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114916526
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 20:59 schreef WhiteJoker het volgende:
Geen peilstok :) Alleen een glaasje... En eigenlijk nog nooit eerder dit soort dingen gedaan. Heb de motor pas een paar maanden. Mijn buurman (die vroeger monteur was) zei al dat deze waarschijnlijk al jaren niet vervangen was... Ik merk het gewoon overal aan, dus binnenkort nog maar wat onderhoud plegen denk ik... ^O^
TIP: nieuwe motor -> nieuwe olie + filters.

OF het moet er maagdelijk lichtbruin uitzien op de peilstok en het filter glimt nog, maar in alle andere gavallen: deruit met die rommel; kost 4 tientjes, een in elkaar gelopen blok ongeveer een roodje, als je mazzel hebt.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 21:33:33 #18
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114916568
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 21:13 schreef lipjes het volgende:

[..]

He verdomme, had ik net 1 topic eerder moeten zijn :P
Wrom?

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 21:31 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Koffiekoekje was hier pas gelee nog.
I know, maar hij maakt die pimp bannertjes, en ik heb een nieuwe nodig ;)
pi_114917446
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 21:32 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

TIP: nieuwe motor -> nieuwe olie + filters.

OF het moet er maagdelijk lichtbruin uitzien op de peilstok en het filter glimt nog, maar in alle andere gavallen: deruit met die rommel; kost 4 tientjes, een in elkaar gelopen blok ongeveer een roodje, als je mazzel hebt.
Tjsa dat heb ik gemerkt O-) Ben inmiddels het werkplaatshandboek aan het doorspitten.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 21:49:19 #20
170585 peterzx9r
buiten honger thuis eten
pi_114917501
lol ik lees ook weer mee
sorry voor mn taal ik ben dyslectisch
pi_114918332
Foto 1 en foto 2 voor de OP
pi_114919144
Heuj, gespot :+

Waar hangt dat vliegtuig? Deelen?
  dinsdag 31 juli 2012 @ 22:17:20 #23
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_114919158
Die tweede is bij vliegbasis Leeuwarden?
heitieh
  dinsdag 31 juli 2012 @ 22:18:20 #25
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114919202
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 21:33 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Wrom?

[..]

I know, maar hij maakt die pimp bannertjes, en ik heb een nieuwe nodig ;)
Ik post hier geloof ik nog geen half jaar :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')