FkTwkGs2012 | dinsdag 31 juli 2012 @ 00:08 |
Allemaal tekenen.![]() https://petities.nl/petitie/geen-apk-voor-motorfietsen Ik ben tegen de APK voor motoren. De Europese Commissie stelt voor om alle gemotoriseerde tweewielers op te nemen in een verordening voor periodieke technische controle. Er moet een jaarlijkse inspectie komen voor alle voertuigen ouder dan zes jaar. Dat meldt de MAG. Het nieuwe voorstel zal naar verwachting op vrijdag 13 juli officieel worden gepubliceerd door de Europese Commissie. Pas in het najaar wordt er door het Europees Parlement beslist. Deze maatregel zal motorrijders meer dan 1,2 miljard euro extra per jaar gaan kosten. MAG en FEMA hebben kritiek op het voorstel en noemen het overbodig en nutteloos. De motorrijdersorganisaties roepen op tot intrekking van de plannen. APK voor alle motorvoertuigen op twee of drie wielen Tot nu toe werden alleen "motorvoertuigen op ten minste vier wielen" gedekt door de EU-richtlijn 2009/40/EG die voorziet in periodieke technische controle (lees: APK). Daarin is voor auto's vastgesteld dat ze voor het eerst na vier jaar en vervolgens om de twee jaar moeten worden gekeurd. Het voorstel van de Commissie vermeldt uitdrukkelijk dat het niet alleen gaat over motoren, maar dat alle motorvoertuigen op twee of drie wielen aan regime moeten worden onderworpen van periodieke controles. Daaraan zullen ook de negen lidstaten van de Europese Unie (EU) moeten voldoen die nog geen periodieke keuring voor motoren kennen, zoals Nederland. Ook Noorwegen wordt beïnvloed door deze nieuwe regelgeving. Voor de meeste andere landen is het waarschijnlijk dat de frequentie van de keuringen zal worden opgevoerd. Voor nieuwe auto's stelt de Commissie voor de eerste controle na vier jaar te laten plaatsvinden, gevolgd door een tweede inspectie twee jaar later en daarna jaarlijks. De voorgestelde 4-2-1-1-1 regeling zal van toepassing zijn op alle auto's, motorfietsen, bromfietsen, scooters en quads. Technisch mankement zeer zelden oorzaak ongeval De Commissie motiveert haar voorstel met bezorgdheid over de veiligheid, maar negeert dat slechts in zeer zeldzame gevallen technische mankementen de oorzaak zijn geweest van een ongeval. Voor motorongevallen spelen technische gebreken een nog minder belangrijke rol. Tegelijkertijd kan worden geconstateerd dat, met betrekking tot de motorongevallen met fatale afloop, Europese landen mét periodieke controles voor motorfietsen niet beter presteren dan de landen waar de periodieke inspecties niet verplicht zijn voor motorfietsen. Het enige echte voordeel voor de Europese burgers zou zijn geweest de harmonisatie en wederzijdse erkenning van nationale keuringen, waardoor elke voertuigeigenaar zijn of haar auto kan laten keuren in iedere lidstaat van de Europese Unie. Helaas is dit niet het geval en wij Europeanen worden gewoon gevraagd om hogere kosten te betalen voor een keuringssysteem dat niets toevoegt. Hoge kosten Met het oog op het verbeteren van de verkeersveiligheid in Europa, moeten de juiste maatregelen worden genomen. Voor motorfietsen hebben verplichte periodieke inspecties geen enkel bewezen verkeersveiligheidseffect, terwijl tegelijkertijd de kosten volledig voor rekening van de consument komen. In dit geval zullen de kosten naar verwachting escaleren voor mensen die zich niet kunnen veroorloven iedere drie jaar een nieuw voertuig aan te schaffen. Zo'n 35 miljoen gemotoriseerde tweewielers zijn geregistreerd in de Europese Unie. Als de prijs voor een inspectie wordt vastgesteld op 50 euro, zou motorrijders 1,7 miljard euro op tweejaarlijkse basis betalen voor hun voertuigkeuring. Op basis van een geschatte voorraad van 70 procent van motor- en bromfietsen ouder dan zes jaar, zou de voorgestelde jaarlijkse keuring voor die oudere motoren per jaar leiden tot een extra 1,2 miljard euro aan uitgaven! En deze cijfers vermelden nog niet eens de sociale kosten die voortvloeien uit het feit dat de voertuigeigenaar normaliter minstens een halve dag vrij moet nemen om zijn of haar voertuig naar een erkende keuringsinstantie te brengen. De grote winnaars van dit voorstel zijn de keuringssinstanties, omdat ze op zijn minst een 50 procent toename van de omzet verwachten. Voertuigfabrikanten zullen naar verwachting ook profiteren, omdat de jaarlijkse keuringen een stimulans zijn voor eigenaren van oudere voertuigen om een nieuwe motor of auto te kopen. Onaanvaardbaar "Dit is niets minder dan een belasting op armoede voor hen die zich niet iedere drie jaar kunnen veroorloven een nieuw voertuig te kopen", zegt FEMA's secretaris-generaal Aline Delhaye. "In termen van tijd en geld, zullen de kosten voor de burger astronomisch zijn, zonder dat er ook maar een voordeelen tegenover staat. Dit is niet aanvaardbaar." Nu moet het voorstel worden besproken en goedgekeurd door het Europees Parlement en de Raad. Deze vrijdag is de laatste officiële werkdag voor de leden van het Europees Parlement in Brussel voor het zomerreces. De Commissie heeft er duidelijk met een vooropgezet doel voor gekozen het voorstel die dag te publiceren; zo vlak voor de zomervakantie neemt men de critici de wind uit de zeilen. Bron: MAG ANWB vindt APK voor motoren zinloos deel 1: Zeg NEE tegen de APK voor motoren | |
leeell | dinsdag 31 juli 2012 @ 00:09 |
tvp en inderdaad, geen betutteling van de overheid, je neemt een risico zonder pak, best dan geen vergoeding ontvangen | |
Life2.0 | dinsdag 31 juli 2012 @ 00:16 |
Iedereen al getekend? Ik wel. | |
CesarMilan | dinsdag 31 juli 2012 @ 00:17 |
jep | |
leeell | dinsdag 31 juli 2012 @ 00:17 |
Uw ondertekening is opgeslagen | |
#ANONIEM | dinsdag 31 juli 2012 @ 00:26 |
ik ben benieuwd.... buiten de keuringskosten: waarom zou je niet willen dat je voertuig een jaarlijkse keuring krijgt? Ze checken je voertuig op onveilige punten en verplichten je onveiligheden aan te passen. wat is daar mis mee? | |
leeell | dinsdag 31 juli 2012 @ 00:27 |
noem eens iets wat onveilig zou kunnen zijn | |
#ANONIEM | dinsdag 31 juli 2012 @ 00:27 |
te dunne rem schijven / blokken, gladde banden? edit: dat zijn 2 ietsen ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2012 00:28:43 ] | |
leeell | dinsdag 31 juli 2012 @ 00:29 |
punt is, als die 2 ondeugdelijk zijn dat er niet eens op te rijden valt, banden kan hoogstens profiel gecheckt worden. met een auto kan je nog wel met brakke remmen en banden door, motor stuk lastiger, een schijfrem is een schijfrem, de remblokjes kunnen versleten zijn, maar dat merk je wel, en dan rijd je er echt niet op | |
#ANONIEM | dinsdag 31 juli 2012 @ 00:30 |
wat checken ze bij een autoband anders dna het profiel? er zijn genoeg apen die rond rijden op gladde banden (schijven/blokken kan ik niet over oordelen)... de kans dat je onderuit gaat is vele malen groter... de kans dat je in de vangrail beland dus ook [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2012 00:31:02 ] | |
leeell | dinsdag 31 juli 2012 @ 00:31 |
dus een hele bureaucratische, dure check die 1 mogelijk probleem zou kunnen aanwijzen ? | |
#ANONIEM | dinsdag 31 juli 2012 @ 00:33 |
wat lul je? je kan al een apk krijgen voor een auto vanaf 19euro ![]() een motor is 3x zo klein... ga je nu lopen huilen over een 10tje per jaar? | |
FkTwkGs2012 | dinsdag 31 juli 2012 @ 00:34 |
vanaf morgen moet je je hele huis elke dag volledig schoonmaken. de kans dat je dan een bacterie oploopt wordt dan verkleind! wat is er mis mee. | |
leeell | dinsdag 31 juli 2012 @ 00:37 |
niet enkel voor de bestuuder, overheid en dergelijke meegeteld, of gaan we alle betuttelende regeltjes nu gewoon implementeren omdat het toch zo weinig kost voor een periodieke check | |
Sounddragon | dinsdag 31 juli 2012 @ 00:47 |
Wiellagers, achterbruglagers, balhoofdlagers, vering (lagering, demping, keerringen), linksystemen, spanning en staat van spaken bij spaakwielen, verlichting (r.a.w., achterlicht, koplampen op reflectoren en lenzen incl afstelling en eventuele extra verlichting), elektra, uitlaatsysteem (evt op E-keur), en alle eventuele modificaties puur op veiligheid. en dan vergeet ik vast nog het één en ander ![]() | |
Nemephis | dinsdag 31 juli 2012 @ 01:01 |
Met een motor zullen ze misschien eerder klaar zijn - als er niet eerst een kuip af moet o.i.d. - maar ik geloof er niks van dat het daarom ook goedkoper zou worden. | |
eleusis | dinsdag 31 juli 2012 @ 07:47 |
Als mijn huis 130 kan en ik er mensen mee voor hun flikker kan rijden lijkt een APK voor een huis mij een prima idee. | |
DroogDok | dinsdag 31 juli 2012 @ 07:59 |
Drama-queen. Dat jij er dan niet op zou rijden betekend niet dat anderen dan niet zouden doen ![]() | |
fathank | dinsdag 31 juli 2012 @ 09:55 |
Als er geen 2 tientjes per jaar af kan voor een apk'tje (waarbij je voertuig dus gecontroleerd wordt of het nog aan de wettelijke eisen voldoet) kun je beter een buskaart kopen. Aangezien de motorrijders allemaal zulkse handige sleutelaars zijn dat ze alles zelf kunnen en doen kunnen ze eventuele reparaties toch zelf uitvoeren om daarna de motor alsnog af te laten melden. | |
Bozz187 | dinsdag 31 juli 2012 @ 13:06 |
Nou mijn motor is niet meer apk goedkeur waardig, heeft me zus hem laten vallen... | |
leeell | dinsdag 31 juli 2012 @ 13:25 |
van een berg ofwat ? als je je motor laat vallen heb *ik* niet meer schade dan wat kapschade, wat krassen en mn carburateur die benzinelekt ![]() | |
Bozz187 | dinsdag 31 juli 2012 @ 14:00 |
ja ter hoogte van een stoeprand ![]() | |
Gummiebeer | dinsdag 31 juli 2012 @ 15:00 |
Aan de ene kant begrijp ik het. Als ik soms zie hoe, vooral beginnende rijders, hun fiets voor elkaar hebben, is het droevig. Kale achterband, versleten schijf en blokken, knippers die niet doen wat ze moeten doen, achterspatbord verwijderd en kentekenplaat ergens verstopt achter een veerpoot.. Aan de andere kant is het merendeel zuinig op zijn fiets, is zich bewust van het gevaar door achterstallig onderhoud. Ik vind het moeilijk om te oordelen. Een gulden middenweg zou zijn om APK voor fietsen in te voeren, maar dan wel om het jaar tegen een redelijke vergoeding. Overigens, ik ben motorrijder. Mijn fiets('89) is perfect in orde. | |
Yreal | dinsdag 31 juli 2012 @ 17:01 |
Voor de APK voor brommers ![]() ![]() ![]() Waarom ik dit nou moet laten checken.. het gaat, of het gaat niet. | |
fathank | dinsdag 31 juli 2012 @ 19:42 |
Een apk heb je al voor 3 tientjes voor je auto bij een willekeurige garage. Een motor hoeft niks duurder te zijn natuurlijk. Dus die onzin over torenhoge kosten is gewoon kwats. Tenzij je natuurlijk op een rotte fiets rondrijdt en zelf niks kunt. | |
Life2.0 | dinsdag 31 juli 2012 @ 21:11 |
Bouw dr een 160+ mm trommelrem in ![]() | |
Life2.0 | dinsdag 31 juli 2012 @ 21:12 |
Dat ik het kan betalen betekend niet dat ik het maar gewoon doe.. en daarna weer, en weer en weer, zonder er ene flying fuck mee op te schieten; dat heet melken ![]() | |
Life2.0 | dinsdag 31 juli 2012 @ 21:13 |
Na hoe veel km moeten je schijven vervangen worden? ![]() En welke motorrijder rijdt er nou met gladde banden ![]() | |
Life2.0 | dinsdag 31 juli 2012 @ 21:16 |
Waarom zou je het bij de motor goedkoop maken? Het zijn toch extra inkomsten die verplicht zijn, een pasport kost toch ook geen 1 euro? | |
Life2.0 | dinsdag 31 juli 2012 @ 21:17 |
Als wij toch zo goed sleutelen hoeft niemand mijn motor meer na te lopen. | |
Joooo-pi | dinsdag 31 juli 2012 @ 23:10 |
Ingevuld. De regelzucht van Nederland en Europa ![]() | |
TheSilentEnigma | dinsdag 31 juli 2012 @ 23:40 |
Als eigenares van drie motoren uiteraard ondertekend. Ik snap het ergens wel hoor, het geld om de Grieken en Spanjaarden aan het vreten te houden moet toch ergens vandaan komen. ![]() | |
Yreal | dinsdag 31 juli 2012 @ 23:44 |
Hoe zie je dat precies voor je? De BTW van de garages? | |
TheSilentEnigma | dinsdag 31 juli 2012 @ 23:51 |
Het was sarcastisch bedoeld om aan te geven dat het in mijn ogen een puur economische maatregel is... | |
fathank | woensdag 1 augustus 2012 @ 08:36 |
Omdat de overheid een monopoliepositie heeft op het gebied van paspoorten. Of koop jij je paspoort bij de paspoort en rijbewijs discounter op de hoek? En waarom het bij de motor goedkoper zou zijn? Omdat het minder werk is als bij een auto en er een hoop concurrentie is. Dat is het principe van marktwerking. En wie controleert dat? Genoeg beunhazen die rotzooien met hun fiets en er allerlei ongekeurde aftermarket prul op bouwen. Wat zal het opleveren, zo'n 30 miljoen euro ongeveer. Nou wat zal de Minister van Financiën een gat in de lucht springen zeg. [ Bericht 18% gewijzigd door fathank op 01-08-2012 08:42:17 ] | |
Lord_Vetinari | woensdag 1 augustus 2012 @ 09:00 |
En waarom denk je dat? Puur omdat mensen die hier posten beweren dat hun motor perfect is? Ik kan ook roepen dat mijn auto perfect is, wordt onderhouden door een specialist van dit model, maar 1 keer per jaar kijkt een onafhankelijk iemand er naar om te zien of er bepaalde zaken toch niet helemaal up to standard zijn. Nou, dat kost me dan 35 euri, maar daarna weet ik wel waar ik aan toe ben. Goh, wat erg zeg. En ik zie genoeg motoren rondrijden, waarvan ik denk: Hoort dat achterwiel zo te wiebelen? Horen die oranje lampjes continu te branden als hij een hoek omgaat? Hee, hoort dat achterlicht niet op een zichtbare plaats? Moet die kentekenplaat niet gewoon leesbaar zijn? Een stuur dat omwikkeld is met tape? Is dat een accessoire? Ik snap echt niet, dat mensen moeilijk gaan doen als er iets bedacht wordt, dat de verkeersveiligheid, hoe marginaal ook, kan vergroten. Al haalt het maar 1 potentieel dodelijk wapen van de weg, dan heeft het zijn nut al bewezen. | |
T42 | woensdag 1 augustus 2012 @ 09:01 |
ken mensen die daarom wel reden zonder remmen... ofjah de schoenen waren de remmen... | |
T42 | woensdag 1 augustus 2012 @ 09:02 |
die op meetings elke keer een burn out maken.. | |
Life2.0 | woensdag 1 augustus 2012 @ 14:37 |
En daar hebben wij dus de politie voor; om rijdende foutjes te bekeuren, een een/vijf jaarlijkse controle doet daar niets aan (laat staan dat 99 van de motoren te oud zijn om mee te doen met een apk, een motor is na 10 jaar pas opgewarmd, een auto afgeschreven Ik hoef jou het nut van kosten&baten toch niet uit te leggen? 500 duizend motorrijders x de kosten van zon keuring, laat zeggen 50 euro (verandering kost geld) dat zijn weer een hoop kosten die motorrijden (he was dat niet goed voor het mileu, verkeersveiligheid, filevorming en parkeeroverlast?) onaantrekkelijk maken, waarom? Gewoon omdat een of andere domme lul in een kantoor het wilt | |
fathank | woensdag 1 augustus 2012 @ 14:56 |
Ja een hoop kosten inderdaad, die paar tientjes per jaar. Motorrijden wordt nu echt onbetaalbaar. | |
Life2.0 | woensdag 1 augustus 2012 @ 14:57 |
Met die beredenatie kun je alles wel paar tientjes duurder maken.![]() | |
Yreal | woensdag 1 augustus 2012 @ 15:10 |
Nee brommer rijden dan. De jaarlijkse vaste kosten voor zo'n ding zijn 30 euro ![]() | |
fathank | woensdag 1 augustus 2012 @ 15:13 |
Ik onderhoud mijn auto ook helemaal perfect. Hoef ik nu ook geen apk meer te doen? | |
Yreal | woensdag 1 augustus 2012 @ 15:18 |
Van mij niet | |
T42 | woensdag 1 augustus 2012 @ 15:25 |
na 10 jaar afgeschreven? juh ik rij pas in auto's als ze 25jaar zijn! | |
Life2.0 | woensdag 1 augustus 2012 @ 15:27 |
Van mijn motor ook ![]() | |
Life2.0 | woensdag 1 augustus 2012 @ 15:27 |
Mij ook niet. | |
Lord_Vetinari | woensdag 1 augustus 2012 @ 15:28 |
Ja, en als die je dan aanhouden en een prent uitschrijven, wemelt het hier van de topics 'Kunnen ze geen boeven gaan vangen?' | |
Life2.0 | woensdag 1 augustus 2012 @ 15:33 |
Daar heb jij geen last van toch? Kost jou ook geen geld verder.. Als ik zonder licht ga rijden kan ik daar een boete voor krijgen, moet ik zelf weten. | |
Marco001 | woensdag 1 augustus 2012 @ 15:37 |
Mijn vader had tot voor kort nog de originele banden op zijn motor.. een Kawa uit '97 geloof ik.. Waren nog niet vlak, maar begonnen droogtescheuren in te komen. Ben zelf opzich wel voor een dergelijke keuring. Als je je motor toch 1 keer(of vaker) per jaar laat nakijken/beurten door de garage, waarom zou een apk dan niet erbij kunnen? Als je het zo plant dat dat tegelijk kan is er niks aan de hand imho, en zorgt het er voor dat mensen die hun motor amper onderhouden, het toch moeten gaan doen, en dat er dus meer controle komt op dingen als banden en remwerking wat imho zeker op een motor erg belangrijk is. En ach, voor die 3-4 tientjes... Dan moet je maar geen motor rijden. Goed, ik rij zelf dan nog geen motor, maar zit er wel over te denken om te gaan lessen, en dus te gaan rijden. | |
Life2.0 | woensdag 1 augustus 2012 @ 15:41 |
EN wat lost het op, welk gevaar perken we in? Ik ben wel voor veiligheid maar met deze regel schieten we gewoon niets op, symboolwerking.. Als je je motor na laat kijken, wat heef teen apk dan nog voor nut, een motorzaak controleert alles echt wel beter dan een apktoerk. En als je zelf zo handig bent ga je ook niet met gescheurde banden rijden; doe ik op de fiets ook niet. We kunnen ook de verzekering nog 200 euro duurder maken; ach voor die 200, moet je maar geen motor rijden? ![]() | |
Yreal | woensdag 1 augustus 2012 @ 15:42 |
brommer kent geen wegenbelasting ![]() | |
Life2.0 | woensdag 1 augustus 2012 @ 15:43 |
Oldtimers ook niet | |
Yreal | woensdag 1 augustus 2012 @ 15:43 |
true ![]() | |
Marco001 | woensdag 1 augustus 2012 @ 15:55 |
Tja, die 34,- die ik nu zou betalen voor een all risk verzekering voor een Ducati M696(die ik dan ook wil)stelt niks voor i.t.t. de premie die ik betaal voor mijn 9.5 jaar oude auto, die nog niet eens de helft van die motor waard is. | |
Life2.0 | woensdag 1 augustus 2012 @ 15:56 |
Nou, dus maar 200 euro duurder maken? Gewoon omdat het kan? Dat is toch geen politiek (laat staan veiligheid) bedrijven?! | |
Marco001 | woensdag 1 augustus 2012 @ 16:03 |
Nee, dat natuurlijk niet. maar ik had het meer als voorbeeld dat een motor qua vaste lasten al absurd veel goedkoper is als een auto, ook al is de motor stukken duurder. Als ik de Duc alleen WA zou verzekeren, kost me dat zelfs maar 2,79 per maand! i.t.t. de 35,- die mijn auto dan zou kosten. Er zijn ook mensen die motor rijden, maar al het onderhoud zelf doen wanneer het hun uitkomt. Voor dat soort mensen zou het imho goed zijn een APK te hebben, zodat hun werk af en toe word gecontroleerd en de fiets gewoon veilig blijft. Ik heb hier in de omgeving wel eens een motor zien rijden die grotendeels onder de ducttape zat en een slingerend achterwiel had.. Lijkt me niet echt veilig. In Duitsland hebben ze al een APK voor motoren trouwens. [ Bericht 2% gewijzigd door Marco001 op 01-08-2012 16:08:48 ] | |
Life2.0 | woensdag 1 augustus 2012 @ 16:11 |
Zou een apk daar iets aan veranderen? Of zou hij zonder apk ook gewoon met een wrak rijden? Ik denk dat je die vraag goed kunt gebruiken om te bepalen of een apk nut heeft of niet ![]() En het is toch juist goed dat motorrijden goedkoper is dan autorijden? Ten eerste is een motor in elk opzicht beter ten tweede is de motor voor de meeste geen primair voertuig. | |
Marco001 | woensdag 1 augustus 2012 @ 16:15 |
Gezien het feit dat die kerel nu, een jaar later, nog met dat kromme achterwiel rijd zou een apk wellicht wel helpen. En tuurlijk, het is geen primair voertuig, maar dat is een hobby-auto/cabrio voor erbij ook niet. En die moeten, tenzij je ze alleen op het circuit gebruikt en dus niet straat legaal houd, ook gewoon apk gekeurd worden. | |
Life2.0 | woensdag 1 augustus 2012 @ 16:30 |
Dus een apk voor het ene voortuig verantwoordelijkt een apk voor een ander voertuig? | |
T42 | woensdag 1 augustus 2012 @ 16:38 |
hildo heeft dan wel pech...
| |
Leipo666 | woensdag 1 augustus 2012 @ 16:40 |
het grote probleem is niet eens die mogelijke APK vanwege veiligheid, maar ze zullen ook gaan miepen over aftermarket spullen. Zo was ik mijn kentekenplaat en knippers al erg snel kwijt op mijn enduro ![]() ook willen ze beperkingen leggen aan aanpassing in de aandrijflijn: mijn tandwielverhouding is niet origineel meer. was 13/43 is nu 13/48: want wat heb ik aan een 250cc enduro zonder trekkracht maar die wel 160km/u kan ![]() heeft allemaal niet met veiligheid te maken, maar deze simpele aanpassingen zouden zometeen dus niet meer mogen ![]() | |
Life2.0 | woensdag 1 augustus 2012 @ 16:50 |
Vaderje eu weet wat goed voor ons is ![]() | |
Life2.0 | woensdag 1 augustus 2012 @ 16:51 |
Ik kan niet zien of er putten in het verend gedeeltje van zijn voorvork zitten ![]() | |
Sounddragon | woensdag 1 augustus 2012 @ 17:09 |
Bij mij wel, en ik kan je vertellen dat als je serieus kilometers maakt met een motor, dat het bepaald niet goedkoper is als autorijden, da's een broodje aap speciaal, mét uitjes mosterd, augurk en alles erop en eraan. ![]() Setje banden -> 15K max als je je gedraagt -> 200 - 300¤, helmpje, meijertje of 4 - 5, gaat 5 jaar mee, en in de tussentijd een paar viziertjes @ 40¤/st, beurtje om de 10K, kettingsetje @ 225¤ om de 30K, bougietjes en filtertjes tellen we niet, da's peanuts, owja, en je wilt ook wel elke 3 - 5 jaar een nieuw pak van ergens tussen de 500 en 1500¤.. Goedkoop heah, motorrijden? Als je goedkoop wilt, moet je gaan fietsen. ![]() | |
FkTwkGs2012 | woensdag 1 augustus 2012 @ 17:57 |
ok dus je hebt een doel met die apk. maar waar zijn de cijfers dat een apk voor motoren verkeersdoden zou schelen - en hoeveel zouden het er schelen. | |
Bozz187 | woensdag 1 augustus 2012 @ 18:01 |
ja en jij doet zo goed als alles zelf, ik ben niet zo handig en 2jaar arnhem-utrecht heen en weer haalde ik er met 350e reiskosten vergoeding het er nog steeds niet uit, nu heb ik natuurlijk ook wel een slechter benzine verbruik dan die van jou | |
Life2.0 | woensdag 1 augustus 2012 @ 18:07 |
Het draait voor mij om de vaste lasten, daar heeft iedereen mee te maken, als je veel rijd komen er mee kosten, dat snapt iedereen.. Maar het niet in de file staan en het motorrijden zelf maakt het het waard, ook als ik 3 euro per liter benzine moet betalen, maar dat hoeft niet en dus daar ben ik ook geen voorstander van. En fietsen doe ik al, heb dr 6 en ik maak 99% van alle ritjes gewoon op de fiets, woonwerk gewoon met de brommer, stukje sneller, owja een auto heb ik niet eens | |
Sounddragon | woensdag 1 augustus 2012 @ 18:15 |
En dan doe ik idd alles zelf, anders komt er nog minimaal een keer die bedragen bij voor montage, plus dat als je het zelf doet, je de onderdelen daar kunt halen waar ze het goedkoopst zijn, want daar legt de motorzaak ook nog eens een winstpercentage op. En dan nog; zijn dit alleen maar onderhoudsdingetjes; een tijdje geleden had ik een lager en keerringetje kapot van 40¤ aan de tandwielas. Blok uitbouwen, halve dag werk, zelf gedaan, carbs en cilinders eraf, blok splitsen, ALLES eruit, lagertje van binnenuit vervangen, alles weer in elkaar zetten, laten doen, blok weer terugbouwen, dag werk, schade: 900¤. en anderhalve dag zwaar sleutelen ![]() Motorrijden goedkoop ![]() ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door Sounddragon op 01-08-2012 18:25:07 ] | |
Sounddragon | woensdag 1 augustus 2012 @ 18:24 |
Mjah, de vaste lasten en het verbruik vallen wel mee idd, als je alleen daar naar kijkt is motorrijden best cheapo, maar dat probeer ik nou juist te verduidelijken; als je het onderhoud erbij pakt valt het allemaal smerig tegen. En die kleding he, daar gaat serieus geld in zitten. Je kunt voor 300 EYPO een pakkie kopen, alleen verzuip je dan als een rat zodra het iets serieuzer gaat regenen, dan moet je aan de GoreTex; dan begin je met 500¤ voor het membraam en de merknaam, en dan komt daar nog je pak bij. serieus; 1000¤ is niks voor een beetje fatsoenlijk pak. helmpje erbij en je zit aan 1½k, en dan maar bidden dat je niet op je smoel gaat, want dan kun je het zó weggooien.. Vaste lasten; daar hoort ook je onderhoud en afschrijving van je brommer, pak en helm bij, anders vergelijk je appels met peren..
| |
Life2.0 | woensdag 1 augustus 2012 @ 18:35 |
Maar dat heeft toch verder compleet niets te maken met de apk? Je kunt het zo duur maken als je wilt maar niemand heeft ooit gezegt dat motorrijden een goedkope hobby is ![]() Ik heb ook 3 outfits en een doos handschoenen maar dat maakt het niet okay om dus maar nog wat extra kosten erbij te bedenken voor de EU Het gaat er om dat wanneer je een motor hebt of meerdere (ik ben van 3 naar 1 gegaan ![]() | |
Masque-Obscura | woensdag 1 augustus 2012 @ 21:12 |
Ik ben bij de protestrit in ieder geval. Stelletje zwendelaars. Omwille van "veiligheid" geld uit mijn zakken kloppen terwijl er aantoonbaar 0,0 effect op de veiligheid van motorrijders is vind ik prinicipieel niet kunnen. Over de kosten van motorrijden, ik heb toevallig zitten uitrekenen dat mijn BMW R65 uit '83 me 80 euro per maand kost, als ik uitga van afschrijving in 5 jaar, en 30.000 kilometer over diezelfde 5 jaar, een verbruik van 1:20, x E1,80. Kleding, onderdelen, banden en verzekering zijn meegenomen. Afgerond naar boven E 0,15 de kilometer. | |
TheSilentEnigma | woensdag 1 augustus 2012 @ 21:24 |
Als het dan toch echt om de verkeersveiligheid te doen is, laten we dan beginnen met het niet toelaten van buitenlandse auto's die niet aan de APK-normen van NL voldoen op de nationale wegen. Ik zie toch echt veel vaker een oostblokbak in embarmelijke staat op de weg rijden, dan een motor. | |
Bozz187 | woensdag 1 augustus 2012 @ 21:43 |
dan kan je ook niet meer met de motor door Duitsland crossen | |
#ANONIEM | woensdag 1 augustus 2012 @ 21:46 |
het levert veiligheid op, dat is heel wat waard. het kan me werkelijk geen drol interesseren of jij met een onveilige motor de weg op gaat en jezelf vervolgens kapot rijd omdat je voorvork doorgerot is en je jezelf in een bocht om een lantaarnpaal vouwt. Wat me wel kan interesseren is dat je eventuele revalidatie (als je geluk hebt) de samenleving een berg geld gaat kosten (en nog meer bij blijvende invaliditeit), en wat me nog meer kan interesseren is dat je motor een mogelijk moordwapen kan worden doordat het doorschuift en iemand omver schuift, of dat een tegenligger in een uitwijk poging van de weg raakt en dodelijk gewond | |
Life2.0 | woensdag 1 augustus 2012 @ 21:48 |
Blijf jij maar thuis, en gooi je keukentrapje maar weg, en pas op voor de cv ketel, straks stik je | |
FkTwkGs2012 | woensdag 1 augustus 2012 @ 21:55 |
cijfers svp? ik geloof er namelijk niets van dat het er significant veiliger op wordt op de weg. als motorrijder ben je suïcidaal als je op een slecht onderhouden motor deelneemt aan het nl verkeer. | |
Sounddragon | woensdag 1 augustus 2012 @ 22:05 |
Hmkay, dus de situatie's die jij omschrijft zouden niet meer, of iig minder vaak voorkomen als de desbetreffende motorfiets APK gekeurd is? steek gerust je kop weer terug in het zand ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 1 augustus 2012 @ 22:18 |
misschien het afbreken van een voorvork niet nee, de strekking van mijn post is iets wat overdreven ![]() het niet zichtbaar zijn, slechte remmen, slechte banden zijn wel gevaarzetters | |
Life2.0 | woensdag 1 augustus 2012 @ 22:20 |
Maar die kun je al rijder niet missen dus wat gaat een apk daar aan doen? Misschien anders te verwoorden: als de staat van de 3 enige redenen die jouw in leven houden jou niets uitmaken, ten eerste: hoe is het mogelijk dat je dan nog leeft. Tweede: waarom zou je je iets van een apk aantrekken? Jouw veiligheid maakte het niet uit. De wet maakte het niets uit. Maar voor de apk zou je dan alles laten maken? Seriously? | |
Sounddragon | woensdag 1 augustus 2012 @ 22:21 |
Banden en remmen checken is 2 minuten werk, en dat doet de gemiddelde motorrijder minstens één keer per week als je elke dag rijdt.. piece of cake. Hoeveel koekblikkers ken je die OOIT wel eens een wiel van hun auto afschroeven om hun remmen te checken? ![]() | |
Masque-Obscura | woensdag 1 augustus 2012 @ 23:07 |
Uit betrouwbare statistiek blijkt dat nog geen 1% van de motorongelukken te wijten is aan een technisch mankement. (MAIDS onderzoek) Verder blijkt ook dat het aantal motordoden/ongevallen sinds de motorenkeuring in Duitsland met 0% is veranderd. Vertel mij eens hoe APK verkoopbaar is als veiligheidsverbetering? Het is pure zwendel, gestimuleerd door lobby-organisaties als een RAI en een BOVAG, om geld te kunnen kloppen. | |
TheSilentEnigma | woensdag 1 augustus 2012 @ 23:17 |
En wat betreft veiligheid zijn er andere maatregelen/eisen te bedenken die veel effectiever zijn. Mensen die bijvoorbeeld gerust op hun teenslippers op een motor klimmen zullen een gevaar op de weg blijven, APK of niet. Als ze daar nou iets aan zouden doen... | |
Life2.0 | woensdag 1 augustus 2012 @ 23:23 |
En pothelmpjes niet toestaan, geen bescherming en zonder visier, je zou ze een bromvlieg toewensen.. | |
TheSilentEnigma | woensdag 1 augustus 2012 @ 23:30 |
Ik weet nog goed dat tijdens mijn lesperiode (ruim 9 jaar geleden) hoog van de toren geblazen werd met betrekking tot de superstrenge kledingeisen die er aan zaten te komen. Ondertussen zijn deze er nog steeds niet en mag je in je nakie op een motor stappen, zolang je maar een goedgekeurde helm draagt. Vreemd eigenlijk als je bedenkt dat het CBR wel al jaren eisen stelt aan kleding voor examenkandidaten. Nogmaals, willen ze de veiligheid verhogen en het aantal dodelijke en/of zwaargewonde motorrijders verminderen, lijkt me dat een veel logischere stap dan het invoeren van een APK-plicht. | |
Life2.0 | woensdag 1 augustus 2012 @ 23:33 |
Meer het brengt minder geld op, en daar wringt de schoen | |
TheSilentEnigma | woensdag 1 augustus 2012 @ 23:41 |
En het feit dat het een Europese aangelegenheid is natuurlijk. Wel weer bijzonder dat zaken als pensioenleeftijd en BTW niet gelijk hoeven te zijn voor Europa, maar zoiets triviaals als APK voor motoren en brommers wel. | |
Life2.0 | woensdag 1 augustus 2012 @ 23:53 |
Brommers ook niet, want nederland gaat dat niet invoeren, toch niemand die er iets van zegt,. behalve wat groepjes brommerraceclubjes, wat motorvereniginen en wat boze pubers ![]() | |
Joooo-pi | donderdag 2 augustus 2012 @ 08:20 |
Inderdaad ![]() De weg van de minste weerstand en dan hebben "ze" toch weer even iets besloten ![]() ![]() | |
T42 | donderdag 2 augustus 2012 @ 10:57 |
hildo rijd zonder voorrem ![]() | |
T42 | donderdag 2 augustus 2012 @ 11:00 |
2300 euro daar kan ik bijna 20 auto's van kopen ![]() | |
lipjes | woensdag 8 augustus 2012 @ 13:16 |
Hoe kon ik deze missen. Ik ben er in ieder geval bij de 22ste | |
Leipo666 | woensdag 8 augustus 2012 @ 13:21 |
nou mijn ervaring met verschillende motorzaken is een stuk minder rooskleurig ![]() daar zou ik mijn leven echt niet meer aan toevertrouwen ![]() | |
Life2.0 | woensdag 8 augustus 2012 @ 22:55 |
Dus je laat liever Ali van de lokale -apk voor een tientje- garage aan je remmen knutselen? | |
TheSilentEnigma | woensdag 8 augustus 2012 @ 23:12 |
Ik onderhoud mijn motoren perfect. Ik kan zelf niet veel, dus breng ik ze op tijd weg naar een fatsoenlijke zaak en op onderhoud en veiligheid wordt geen cent bespaard. Echter, ik heb twee oldtimers waar ik soms nog geen 1000 km per jaar mee rijd. Die zou ik straks dus verplicht ieder jaar naar de garage moet brengen, terwijl dat nu allesbehalve nodig is. | |
Gokhan03 | woensdag 8 augustus 2012 @ 23:49 |
Om wat te zeggen van je denigrerende toon. Die ali waar jij het over hebt heeft dezelfde papieren als henk van de dealer. | |
Leipo666 | donderdag 9 augustus 2012 @ 09:31 |
niet 'liever' maar de kwaliteit van het werk zal hetzelfde zijn: bagger ik doe het dus zelf wel: dan weet ik tenminste zeker dat alle bouten weer aangedraait zijn en alles weer vast zit zoals het hoort | |
fathank | donderdag 9 augustus 2012 @ 09:35 |
Afschrijving op een hok van 30 jaar oud ![]() | |
TheSilentEnigma | donderdag 9 augustus 2012 @ 12:34 |
Ten eerste weet je niet wat 'ie ervoor heeft betaald en ten tweede geeft 'ie aan dat ook kleding e.d. erbij inbegrepen is. Zo gek is het dus niet. | |
Masque-Obscura | donderdag 9 augustus 2012 @ 15:44 |
"kom ik ga eens uitrekenen wat mijn motor kost, maar ik neem daarin de kosten van de motor zelf niet mee? " ![]() Ik heb 1700 betaald, is na benzine de grootste kostenpost die ik eraan heb. | |
lipjes | woensdag 15 augustus 2012 @ 12:39 |
Zojuist binnen: Motorrijders tegen APK schreef: We vertrekken op zaterdag 22 september om ongeveer 11:00 uur vanaf Hazeldonk aan de A16 onder Breda (vlak voor de grensovergang). Verzamelen vanaf 8:30 uur. Je kunt daar ook tanken, maar als je slim bent doe je dat al voor Breda, zodat niet iedereen op elkaar hoeft te wachten. Meer informatie volgt, dus blijf deze pagina in de gaten houden Link: http://www.facebook.com/m(...)osts/324479460978279 | |
lipjes | vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:10 |
Bumpie Bron MAG-BE: Plaats van afspraak is aan het Atomium, met om 13.00 uur het hoogtepunt (speeches). Tevens
![]() | |
Bozz187 | vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:19 |
Hallo beste vrienden, Er beweegt wat in het Belgische motorwereldje vanaf 1 september 2011 Wet Schouppe vanaf 1 september Bart De Schampheleire | 24.06.11 Op maandag 20 juni verscheen in het Belgisch Staatsblad het ‘Koninklijk besluit ter bevordering van de veiligheid van de motorrijders’, een KB dat er kwam op initiatief van staatssecretaris van mobiliteit Etienne Schouppe en dat op 1 september 2011 in voege gaat. Dit verandert er concreet voor wie zich met een motor op de Belgische openbare weg begeeft. 1) Filefilteren Filefilteren is vanaf 1 september toegestaan op voorwaarde dat de motorrijder niet sneller dan vijftig kilometer per uur rijdt en het snelheidsverschil met de andere voertuigen die hij passeert niet groter is dan twintig kilometer per uur. Motorrijders die tussen de traag rijdende of stilstaande rijen auto’s door willen rijden moet daarvoor de ruimte tussen de twee meest linkse rijstroken gebruiken. 2) Parkeren op het trottoir Binnen de bebouwde kom mogen motorfietsen op het trottoir en op de verhoogde berm worden geparkeerd op voorwaarde dat ze de andere weggebruikers niet hinderen en een begaanbare strook van minstens 1,50 meter vrij laten. 3) Transport van kinderen op de motor Vanaf 1 september mogen kinderen vanaf acht jaar op om het even welke motor als passagier worden meegenomen. Kinderen tussen drie en acht jaar mogen als passagier enkel plaats nemen op een 125cc tweewieler die voorzien is van een speciaal kinderzitje. Kinderen jonger dan drie jaar mogen niet worden vervoerd op een motorfiets. 4) Beschermende kledij De verplichting voor motorrijders om een valhelm te dragen wordt uitgebreid en omschreven als de verplichting om beschermende kledij te dragen. Naast een valhelm bestaat die beschermende kledij uit handschoenen, een jas met lange mouwen en een lange broek of overall. Het schoeisel – laarzen of bottines - moet de enkels beschermen. 5) Busbanen Motoren mogen vanaf 1 september op de busbaan rijden. Voor volledige tekst: http://www.ejustice.just.fgov.be/wet/wet.htm vul in bij Woord(en) : Motorfiets en druk op Enter In de lijst krijgt ge 64 resultaten Klik dan op 11 JUNI 2011. - Koninklijk besluit ter bevordering van de veiligheid en de mobiliteit van motorrijders Gepubliceerd op : 20-06-2011 Bron : MOBILITEIT EN VERVOER U weze gewaarschuwd Grts François hadden ze in belgie ook niet zo'n onzin regel over reflectoren op jassen en helmen? of is dat frankrijk? | |
lipjes | vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:21 |
Dat is dus alleen frankrijk. | |
Bozz187 | vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:23 |
mooi, heb al een lelijke sticker op mijn helm zitten, heb geen zin om er nog meer op te moeten plakken. de regels voor file rijden zijn btw wel chiller in belgie | |
mstx | maandag 3 september 2012 @ 13:49 |
http://www.knmv.nl/knmv/n(...)tra-apk-voor-motoren ![]() | |
lipjes | maandag 3 september 2012 @ 14:54 |
Ik ga er niet vanuit. NL is altijd al het braafste jongetje van de klas geweest, ik ga nog steeds gewoon demonstreren de 22ste | |
mstx | maandag 3 september 2012 @ 15:00 |
Ok. | |
lipjes | woensdag 5 september 2012 @ 13:14 |
Nieuwe updates: Nieuwe updates Lees meer op: http://www.facebook.com/e(...)ink/377129775691595/ http://www.facebook.com/e(...)ink/377123555692217/ | |
lipjes | woensdag 19 september 2012 @ 15:27 |
En we gaan weer omhoog. Nog een paar dagen te gaan, heb al een prognose gehoord van 3000 vanuit hazeldonk die zich aansluiten bij 5000 man in brussel | |
whY... | donderdag 20 september 2012 @ 16:53 |
Dat ik deze nog niet eerder zag. Ik ben er alst goed is ook bij ![]() ![]() | |
Joooo-pi | woensdag 10 oktober 2012 @ 08:32 |
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)pees_APK-plan__.html | |
lipjes | woensdag 20 maart 2013 @ 10:00 |
![]() ![]() ![]() ![]() Tevens ook de MAG aangesproken om 20/21 april naar brussel te trekken | |
Sounddragon | woensdag 20 maart 2013 @ 10:03 |
Ik wist het... EU-style... iets roepen, protesten wegen, tijdje kop onder het maaiveld, en dan ineens er tóch doordrukken... let maar op ![]() Net als met die hoerige klote grondwet.. ![]() | |
lipjes | woensdag 20 maart 2013 @ 10:04 |
Vandaar dat ik ook de MAG probeer de mobiliseren om nog meer te doen en weer een protest op te zetten. Is het voor de MAG te kort tijd (wat ik best begrijp) dan ga ik zelf wat proberen. | |
Sounddragon | woensdag 20 maart 2013 @ 10:08 |
Op de barricaden zeg ik ![]() Ik denk alleen dat het weinig nut heeft.. zeker niet als NL idd de enige is die tegenspartelt. Ik hoop eigenlijk meer dat onze eigen regeering nou eens ballen toont en zegt dat we gewoon niet mee gaan doen... laat ze lekker de schijt krijgen daar in Brussel ![]() | |
lipjes | woensdag 20 maart 2013 @ 10:10 |
Ja ik ook, hoop persoonlijk dat de MAG het nog op zo'n korte termijn kan organiseren. Deze hebben net wat meer contacten. Zo niet, dan doen we het zonder politieescorte e.d. zoals de vorige keer. En naar mijn mening trekken we ook naar een punt waar het pijn doet. | |
Sounddragon | woensdag 20 maart 2013 @ 10:32 |
Dat politie-escorte komt vanzelf als het bekend wordt ![]() Maar wat heb je in gedachten dan? Half Brussel stagneren, of iets ludieks in NL? Let wel, dat als je economische schade gaat berokkenen, dat je stevig in je schoenen moet staan, anders is het gezeik achteraf niet te overzien. | |
lipjes | woensdag 20 maart 2013 @ 10:36 |
Mijn voorkeur heeft dan de Wetstraat in brussel. Die is ook al een keer dichtgegooid toen wij naar het atomium trokken. Een andere club is toen naar de Wetstraat gegaan. Denk dat Den Haag weinig nut heeft als NL toch al tegen is. | |
Sounddragon | woensdag 20 maart 2013 @ 10:55 |
Ik ben niet bekend in Brussel, maar hebben ze daar geen ringweg die je net voor- of in de spits op diverse plekken dicht kan pletteren? 40 motorfietsen per locatie en je maakt er een dikke vette puinhoop van, en dan niet helemaal dicht-dicht, maar 3 rijstroken reduceren naar 1 is al genoeg om de boel vet te stagneren. Dan Haag kan gewoon zeggen dat NL niet meedoet met die APK, maar iets in mij zegt me, dat ze gewoon als makke schaapies mee gaan doen, net als altijd. ![]() | |
lipjes | woensdag 20 maart 2013 @ 11:00 |
zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wetstraat Maar dat doe ik graag, het liefste op een vrijdagmiddag als iedereen naar huis wilt. Maar het nadeel is dat je doordeweeks geen 400 motorrijders actief gaat krijgen. Dus het zal sowieso in het weekend moeten gebeuren. en dan kan je beter zo een straat afzetten dan het verkeer op de snelweg gaan irriteren | |
BloodhoundFromHell | woensdag 20 maart 2013 @ 11:01 |
APK voor motoren is idioot, de APK draagt niets bij aan de veiligheid, alleen aan de kassen van de autobranche! De APK voor auto's heeft allang aangetoond dat dit geen enkel effect heeft op de verkeersveiligheid. Bijna geen enkel ongeluk komt voort uit technische gebreken die bij de APK verholpen zouden zijn. Ik zeg afschaffen die hele APK , voor alle voertuigen!! | |
BloodhoundFromHell | woensdag 20 maart 2013 @ 11:11 |
Ik mag er vanuit gaan dat dergelijke idiote regelgeving er niet door gaat komen. Waarom regels verzinnen als ze geen enkel effect hebben? In Europa kan men toch ook nadenken, zeg anders eerlijk dat het niet is voor de veiligheid, maar puur een verkapte steunmaatregel voor de zieltogende garagebranche. Ik heb dan nog liever dat ze extra belasting heffen dan zoo'n nepmaatregel erdoor voeren. | |
Sounddragon | woensdag 20 maart 2013 @ 11:11 |
Motorrijders helpen de files heel het jaar door korter te houden; het lijkt me juist een goede statement om dat dan eens een keertje andersom te doen. Met het afsluiten van één enkele straat ga je geen opzien baren of aandacht trekken, met het veroorzaken van een file dus wel. Jij riep; 'waar het pijn doet' ikke niet ![]() ![]() | |
lipjes | woensdag 20 maart 2013 @ 11:13 |
Wetstraat doet hoe dan ook pijn. Maar als er voldoende animo voor is, wil ik gerust op vrijdag 19 april of maandag 22 april naar Brussel trekken om ze te stangen. Maar voor zo een blokkade heb je wel een paar 100 motorrijders nodig | |
Sounddragon | woensdag 20 maart 2013 @ 11:13 |
Obvious = obvious.. | |
lipjes | woensdag 20 maart 2013 @ 11:16 |
Tevens zojuist op FB een directe post naar de MAG geplaatst met de vraag of hun een protestactie gaan opzetten. | |
Sounddragon | woensdag 20 maart 2013 @ 11:16 |
As said; 40 per locatie is zat als je wilt stagneren op een snelweg ofzo. voor zo'n lange straat heb je er ook aardig wat nodig ![]() | |
Sounddragon | woensdag 20 maart 2013 @ 11:16 |
Ik hep nie feestboek niej ![]() | |
lipjes | woensdag 20 maart 2013 @ 11:17 |
Yep, ik ga in ieder geval kijken wat er mogelijk is en of de MAG wat doet. Zo niet, dan ga ik zelf maar aan de slag denk ik zo ![]() Ik neem het de MAG ook niet kwalijk als ze deze keer niks kunnen opzetten. 1 maand is kort dag om een hoop legaal te regelen (politie escorte e.d.) | |
Sounddragon | woensdag 20 maart 2013 @ 11:32 |
Welnee man, plisie escorte krijg je on the fly; zodra ze doorhebben dat er zoiets gaande is, krijg jij een paar zwaantjes mee, geloof me.. | |
lipjes | woensdag 20 maart 2013 @ 11:37 |
Ja maar dan is het al niet meer via de legale weg zoals de MAG het de vorige keer had gedaan ![]() | |
Sounddragon | woensdag 20 maart 2013 @ 11:58 |
Semi-legaal; je kunt gewoon even melden bij de AIVD dat er zoiets gaat plaatsvinden; route erbij, moet je eens kijken of dat geregeld is ![]() | |
lipjes | woensdag 20 maart 2013 @ 12:03 |
Naar belgie moet ik dat bij de belgische tegenhanger melden he, dat we vanuit hazeldonk vertrekken zal hun aan hun reet roesten, we zijn snel genoeg de grens over ![]() | |
Sounddragon | woensdag 20 maart 2013 @ 12:06 |
Kan op dezelfde manier toch? gewoon melden, de rest is aan hen ![]() Ik weet alleen niet of het wijs is om meteen aan te geven dat je de boel wilt gaan blokkeren in Bruxxeles, denk niet dat ze daar vrolijk van gaan worden ![]() | |
lipjes | woensdag 20 maart 2013 @ 12:43 |
Tja, om weer ergens afgelegen te gaan staan schieten we denk ik ook weer niks mee op | |
Sounddragon | woensdag 20 maart 2013 @ 12:59 |
Psies.. ik zou dan voor een underground georganiseerde aktie gaan, en helemaal niks inlichten.. anders word je op voorhand al ergens het bos ingestuurd, want ze zullen er niet blij van worden denk ik ![]() Project X tegen de motor APK; met een paar duizend man in de vroege ochtend naar Brussel, in de ochtendspits meteen de boel platgooien en hinderen, daarna als het onhoudbaar wordt ivbm politie bemoeienis, die wetstraat helemaal vol parkeren met motoren voor de rest van de dag.. dán maak je een punt ![]() Als je wilt slaan moet je slaan, niet aaien. | |
Sounddragon | woensdag 20 maart 2013 @ 13:01 |
En zoek een sponsor die 5000 gele hesjes met opdruk wil doneren (MAG?)
| |
lipjes | woensdag 20 maart 2013 @ 13:05 |
Locatie waar ik dan heen wil om dicht te gooien. http://goo.gl/maps/0vOvf Zit alleen nog te twijfelen of er genoeg animo is voor vrijdag/maandag Bezwaar tegen als ik dat zo even peil in het MC topic? | |
Sounddragon | woensdag 20 maart 2013 @ 13:08 |
Op een zaterdagochtend heeft effect zat denk ik, tevens heb je dan de minste economische schade. edit: Gooi maar een linkje naar hier daar neer, anders hebben we straks daar de discussie ipv hier ![]() | |
lipjes | woensdag 20 maart 2013 @ 13:09 |
Denk het ook, rijd je ook mee SD ? ![]() | |
Sounddragon | woensdag 20 maart 2013 @ 13:10 |
Who knows.. | |
lipjes | woensdag 20 maart 2013 @ 13:50 |
Event staat klaar, wacht nog even een reactie van de MAG af en anders gaat deze op actief. | |
BlackLining | woensdag 20 maart 2013 @ 18:16 |
Dat is wel wat er moet gebeuren ja. Beetje huilen rondom het Atomium zoals we een paar maanden terug hebben gedaan werkt niet. Er moet met hooivorken over straat gerend worden, en de hele handel moet platgebrand worden. ![]() Dat moest sowieso al een aantal jaar geleden gebeuren na het doorpersen van de grondwet waar wij 'nee' tegen hadden gezegd, maar vooruit. Protesten is (wonder boven wonder!) nog steeds legaal in de EU, dus inderdaad slaan en niet aaien. Ik ga ook maar eens zeiken dat het MAG iets moet gaan doen, hun aansporen om iets te regelen zal allicht meer effect hebben dan zelf iets proberen te organiseren. En anders MF even mee zien te trekken ![]() | |
Yreal | woensdag 20 maart 2013 @ 18:20 |
dat mag dus niet | |
BlackLining | woensdag 20 maart 2013 @ 18:22 |
Ja, boo fucking hoo. Daar gaat het dus al mis. ![]() | |
lipjes | woensdag 20 maart 2013 @ 18:23 |
MFMM brussel :p | |
BlackLining | woensdag 20 maart 2013 @ 18:23 |
![]() | |
CafeRoker | woensdag 20 maart 2013 @ 19:59 |
Kun je dat atomium niet gewoon wegrollen? | |
lipjes | woensdag 20 maart 2013 @ 23:48 |
Tot op heden nog niks van de MAG gehoord. Denk dat ik dus morgenavond een event ga aanmaken op facebook. Project MotorX Brussel ![]() | |
lipjes | donderdag 21 maart 2013 @ 11:03 |
Damn, oke, dan ga ik maar eens kijken | |
BlackLining | donderdag 21 maart 2013 @ 11:10 |
Weet je zeker dat dat bericht niet van de KNMV kwam? Halftamme onzin. | |
lipjes | donderdag 21 maart 2013 @ 11:13 |
Ik begrijp de MAG ook wel. Een maand is voor hun kort tijd om alles legaal te regelen. Daarnaast van de MAG weten we ook dan hun politiek druk bezig zijn. En de MAG is ook echt niet vies van een protest. Heb hun tevens ook gevraagd om als ik zelf wat op zet, of hun dat willen ondersteunen. Maar nu dus ff denken. Zit zelf te denken om dan een rit op te zetten, digitaal handtekeningen op te halen, dan de wetstraat te blokkeren in brussel om deze handtekeningen te overhandigen aan persoon X die ook bij het debat aanwezig is. | |
lipjes | donderdag 21 maart 2013 @ 11:26 |
En nieuwe reactie:
| |
Sounddragon | donderdag 21 maart 2013 @ 11:30 |
Ik denk dat een maand ook wel heel kort is om zoiets goed in elkaar te flanzen; zelfs om handtekeningen op te halen is het al erg kort, en als je daar met 100 man en 500 handtekeningen staat sta je ook een beetje voor paal natuurlijk. Moeilijk moeilijk. Ik ben trouwens wel benieuwd wat de MAG qua politiek nog wil gaan verhapstukken; ik denk dat we het straks EU-style, gewoon door onze strot geramd krijgen, en wat ga je er dan nog aan doen? | |
lipjes | donderdag 21 maart 2013 @ 11:32 |
Ja dat is waar. Denk dat ik gewoon een facebook event aan maak, in het engels, en dan kijk wat de animo is. En dan gewoon: bij voldoende opkomst zullen we naar brussel trekken Want zoals het er nu uitziet gaat het er door komen. Ik kan natuurlijk altijd FEMA nog aanschrijven........ FEMA maar even een mail gestuurd [ Bericht 12% gewijzigd door lipjes op 21-03-2013 11:39:04 ] | |
handboek | donderdag 21 maart 2013 @ 12:22 |
Ik ga bij een mogelijke rit mee. ![]() | |
Anne | donderdag 21 maart 2013 @ 12:23 |
Wat heeft de politie er mee te maken? | |
lipjes | donderdag 21 maart 2013 @ 12:35 |
Eigenlijk helemaal niks. En bij de vorige rit waren ze erg behulpzaam met het afzetten van wegen. ALS ik inderdaad een rit opzet, dan licht ik de belgische politie wel in, maar verwacht geen escorte. | |
handboek | donderdag 21 maart 2013 @ 14:19 |
Bron: NSFW. (1988). Herkomst Fuck The Police. Verkregen op 23-01-2013. Verkregen van http://knowyourmeme.com/memes/fuck-the-police Het gaat dus niet alleen over de politie, het is een algemeen gezegde omtrent het niet respecteren van het heersende gezag, in dit geval het heersende rapaille in Brussel.. - Universiteitsmodus uit | |
lipjes | donderdag 21 maart 2013 @ 23:32 |
Motoren zijn "dodenvervoerders" aldus de heer "Brian Simpson" | |
lipjes | donderdag 21 maart 2013 @ 23:49 |
Demo op 20 april: http://www.facebook.com/events/167500273403799/ | |
Nemephis | donderdag 30 mei 2013 @ 12:51 |
bron: Trouw | |
BlackLining | donderdag 30 mei 2013 @ 13:13 |
Ja, dat bericht heb ik het afgelopen jaar al 5 keer gezien. Helaas enkele weken daarna gevolgd door een bericht "Europese APK voor motoren komt er toch". Blijft jammer dat de EU zo'n naar clubje is. Teveel protest? Terugtrekken, naampje veranderen en alsnog doordouwen. Rinse and repeat tot het een keer niet opgepikt wordt door de media en dan is het er ineens. ![]() Maar laten we het beste ervan hopen ![]() | |
Revolution-NL | donderdag 30 mei 2013 @ 19:42 |
Stel je voor dat je nog een activiteit uitvoert waarbij je nog een beetje het gevoel heb dat je leeft. Dat kan natuurlijk niet. Europa ![]() ![]() | |
Joooo-pi | donderdag 30 mei 2013 @ 20:47 |
Laat de man eerst maar aantonen dat er een rechtstreeks verband is tussen een relatief hoog dodelijke ongevallen met motoren en slecht onderhoud aan motoren. Dat is er namelijk niet. ![]() |