abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 juli 2012 @ 01:18:11 #51
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_114831711
Ben ik de enige hier die seizoen 3 het allerbeste seizoen vind _O_ ??
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
  maandag 30 juli 2012 @ 01:32:18 #52
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_114832129
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 01:17 schreef ArnieAlberts het volgende:
Nee. Vond hem, als ik er nú op terugkijk, niet zo geslaagd als toen.
Ik vond hem toen al niet zo geslaagd. Het was al bekend dat Lieke de rol van Charlie zou overnemen, dus het was niet spannend of ze het zou overleven. En de confrontatie tussen Benjamin en Ray stopte ook op een raar moment. De eerste aflevering had een veel spannender einde eigenlijk toen ze allebei van die berg afdonderden.
Gelukkig was er ook nog de rentree van Martine Hafkamp. :P

Maar in het seizoen hadden we ook nog Ludo's wraak op Roxy, Ludo die blind werd, Rik die zijn dood in scène zette en terugkeerde, Tony Fuentes enz.
Ik wil nog zoveel terugzien. :P
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
  maandag 30 juli 2012 @ 01:46:28 #53
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_114832549
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 01:17 schreef LetsGame het volgende:

[..]

Je review is pretty impressive Arnie, I agree dat de mensen niet moeten beoordelen zolang ze het origineel niet kennen. Veel mensen vinden GTST een leuke soap, maar ontkennen hun eigen mening omdat ze bang zijn om de reactie van anderen. Heel sterk geschreven Arnie. Nu nog review voor de seizoenboxen. :P
U vraagt...? Nou, dan kan ik kort zijn:

Seizoen 1: Mooie kwaliteitsuitgave. Je moet het maar durven als uitgever, een SOAP integraal op DVD! In 2006 20 DVD's in 20 cases in een gigantische schoenendoos, in een afmeting waar normaal enkel complete series in zaten... Allemaal leuk en aardig, maar de afleveringen zelf waren natuurlijk niet super. Kom op, ik wees reëel, Jan en Petra waren bij uitstek geschikt om te bekijken wanneer je juist niet kon slapen. Ook had ik enkele kleine opmerkingen over de kwaliteit van de compressie in sommige afleveringen (Heel veel macroblocks, maar terug in 2006 noemde ik het gewoon 'blokkerig beeld' :P) maar dat werd naarmate het seizoen vorderde steeds beter. Net als de inhoud van de afleveringen. Ik zal waarschijnlijk de enige zijn maar ik vond de afleveringen bij de Dalstra's geweldig, juist omdat het eigenlijk pure Big Brother 1-TV was; Het ging helemaal nergens over en het duurde maar voort, en toen was ineens de finale van de verhaallijn en kon Teri weer praten. ...Godsamme, het leek Maggie Simpson wel. :')

Seizoen 2 heb ik heel lang niet gekocht, omdat ik de schatkist destijds té duur vond, nadat ik 2-4 jaar over het eerste seizoen had gedaan. Dat, en ik vond ze ook gewoon niet mooi bij de schatkist staan. Okee, ik geef toe; Ook ik ben een continuïteitsverzamelaar, alright? :') Ik haat ook de nieuwe uitgaves van The Simpsons waar ze van limited hoofden naar vage 3D-opplaksels overgaan, maar ik dwaal af.

Nu ben ik iets voor de helft in Seizoen 2 (DVD 8, aflevering 2) en ik kan al wel zeggen dat de reeks een eigen stijl begint te vinden. Weliswaar nog steeds een namaak van de Australische reeks, maar de huiselijke stijl van Goede Tijden Slechte Tijden laat de sfeer in positieve toenemen. Waarschijnlijk had de populariteitsboost uit die tijd er ook mee te maken. Hoe dan ook werd de reeks 'professioneler' als het ware. Goed, de minimaal één keer per aflevering een hengelmicrofoon in beeld is gebleven, maar de professionaliteit neemt toe. :')

Onder de al vaste karakters uit seizoen 1, maar ook onder de nieuwe karakters volgt een mooie uitdieping in plaats van de platte en oppervlakkige characters, wel nog op enkele uitzonderingen daargelaten (zoals Tim's moeder, for one). Tim Waterman zelf echter is meteen vertrouwd in de reeks en een aanwinst. Koossie is een begrip in opkomst, Jef toont zich een ware baas wanneer hij tegen zijn baan z'n middelvinger opsteekt en Dian (die ik hier nog wél kan waarderen, dus ik zie op tegen hoe erg ze wordt in seizoen 3 :')) steunt met de demonstratie, en tenslotte krijgt zelfs Harmsen hier al wat van zijn later legendarische klungelige trekjes mee, zoals wanneer hij als 'Opa protesteerder' voor zijn eigen rust tegen de sloop van het speelpleintje is. De kwaliteit kan ik niet optimaal over oordelen, doordat de originele DVD's bij mij bleven hangen en ik het momenteel kijk vanaf tot DVD5-verpakte DVD-files. Maar vooralsnog geen videostoringen dus ik ben tevreden, niks te klagen. Vind het alleen jammer dat ze Sara Middelkoop moesten laten doodvallen, vond het wel een leuk karaktertje.

Seizoen 4... Tja... De reeks begon voor mij in het wilde, nadat ik van FOK! de nieuwe box had gewonnen met een prijzen-topic (Nogmaals, dank FOK! :D) waarin men moest vertellen wat hij of zij de leukste herinnering aan GTST vond. Waarschijnlijk heeft mijn accountnaam ook meegeholpen, maar in wezen ben ik helemaal niet zo'n überfan van GTST. Nou ja... Beetje dan. Het vroegere vooral. :P De username is enkel gekozen omdat ik een goede kloonnaam moest hebben en dit is iets totaal anders van wat ik normaal heet online :P Anyway... :') Ik startte dus in the middle of nowhere, omdat ik reeks 3 nog niet had gezien. Hoe dan ook vond ik dat ik het niet kon maken zo'n prijs niet te kijken dus ik begon en vooralsnog is het het snelste seizoen waar ik ooit doorheen ben gevlogen. :D

Ook echt met plezier heb ik alle afleveringen gevolgd. De binnenkomst van Stan, de (voor mij eerste) scènes met Roos, Arthur, Anita, de nieuwe Cactus (Wat anderen ook zeggen, ik vond dat nieuwe Amerikaanse interieur epic :P), de jacht op dat schilderij, Daniël in de put (Frey liep iedereen hier godverdomme zó lekker te maken dat ik het nu wel móest zien, en toen ik in de gaten kreeg dat Nettie ermee te maken had (Tot aan de binnenkomst van Nettie had ik destijds seizoen 2 gezien) voelde ik een nostalgisch sfeertje. :') Ook episch was, inderdaad, dat dit gewoon hét seizoen van de badguy-clan was. Wassenaar stapt binnen! _O_

Martine en Frits die voor de kijker jarenlang dé slechterikken waren, maar die nu, vergeleken met Onno P. Wassenaar en de hele ondergrondse criminelengroep, verdomme net zo intelligent bezig waren als Bassie en Adriaan _O- Geweldig vond ik het. De ontvoering van Deepak, het feit dat zelfs de in- en inslechte Frits van Houten een hart heeft was gewoon ontroerend om te zien... Eindelijk voor mij wat meer te zien van Flash en A&A (later samen als AA&F :D), Marieke die zich, zo naïef als ze is, continue in de nesten werkt, Sylvia die voor het eerst in de reeks te zien is, de meesterlijke fietsscène van Peter Kelder, Suzanne die hem tevens tot waanzin drijft waardoor hij (wijselijk, geloof me :P) besluit te vertrekken, en dan heb ik nog niet eens iets gezegd over Robert, Linda, Laura én de spiegel...

Volgens mij heb ik het halve seizoen al genoemd. :') Vooruit, Janine en Simon zijn een fantastisch stel samen en de driehoeksverhouding met Daniël liet me toch even nagelbijten als een maffe... Net zoals Koen. Damn, dit seizoen was epic. True, sommige relatielijnen en dergelijke duurden, zoals Peter Kelder al eens zei, maar voort en maar voort... Maar ik vond het wel episch. Ik miste misschien een seizoen, maar ik zag het meer als een boost vooruit richting de goede tijden van Goede Tijden. ;)

Seizoen 4 was episch. Helaas was de kwaliteit absoluut niet best. Was ook de eerste keer dat ik dat achterop de doos zag staan (Geloof ik), maar ik vond het vreemd want de eerste 2 seizoenen leken gewoon prima (al had seizoen 1 die compression-trouble)... Boy, was I wrong. Per twee afleveringen wisselde de kwaliteit zonder dollen af. Ik maak geen grap; Een aflevering was perfect gedigitaliseerd op DVD geplaatst, en de volgende zat vol videostoringen en had daardoor last van een te lage bitrate voor de rest van het scherm, waardoor het complete beeld verkloot werd. :') Alsof de even afleveringen van RTL afkwamen en de oneven afleveringen kwamen uit de put van Daniël Daniël. :')

Oh en just fyi: De heruitgave-boxen van Seizoen 1 en 2 waren de perfecte manier voor het uitbrengen van de rest van de reeks. Dubbel karton en géén dichtklap-klep (Die ik er overigens bij de box van seizoen 4 eraf geknipt heb :')), maar om de productie zo goedkoop mogelijk te houden geef ik JustBridge groot gelijk dat ze nu de goedkopere boxen maken. Het is maar een slipcover, zolang mijn scanavo-bricks maar heel blijven. :{w

...Conclusie: Ik kan niet kort zijn. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door ArnieAlberts op 30-07-2012 01:53:21 (Was nog steeds niet klaar. xD) ]
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  maandag 30 juli 2012 @ 01:47:40 #54
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_114832583
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 00:50 schreef ArnieAlberts het volgende:
Oh mijn fucking God... En wij destijds maar lachen over de Engels ondertitelde homofilmpjes van LuDwin... Is verdomme al eerder gedaan met de Ronja/Isabella verhaallijn. :')

Die filmpjes met Lucas waren er al eerder. Ze werden alleen pas echt populair toen Edwin erbij kwam.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  maandag 30 juli 2012 @ 02:14:08 #55
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_114833270
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 01:46 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

U vraagt...? Nou, dan kan ik kort zijn:

Seizoen 1: Mooie kwaliteitsuitgave. Je moet het maar durven als uitgever, een SOAP integraal op DVD! In 2006 20 DVD's in 20 cases in een gigantische schoenendoos, in een afmeting waar normaal enkel complete series in zaten... Allemaal leuk en aardig, maar de afleveringen zelf waren natuurlijk niet super. Kom op, ik wees reëel, Jan en Petra waren bij uitstek geschikt om te bekijken wanneer je juist niet kon slapen. Ook had ik enkele kleine opmerkingen over de kwaliteit van de compressie in sommige afleveringen (Heel veel macroblocks, maar terug in 2006 noemde ik het gewoon 'blokkerig beeld' :P) maar dat werd naarmate het seizoen vorderde steeds beter. Net als de inhoud van de afleveringen. Ik zal waarschijnlijk de enige zijn maar ik vond de afleveringen bij de Dalstra's geweldig, juist omdat het eigenlijk pure Big Brother 1-TV was; Het ging helemaal nergens over en het duurde maar voort, en toen was ineens de finale van de verhaallijn en kon Teri weer praten. ...Godsamme, het leek Maggie Simpson wel. :')

Seizoen 2 heb ik heel lang niet gekocht, omdat ik de schatkist destijds té duur vond, nadat ik 2-4 jaar over het eerste seizoen had gedaan. Dat, en ik vond ze ook gewoon niet mooi bij de schatkist staan. Okee, ik geef toe; Ook ik ben een continuïteitsverzamelaar, alright? :') Ik haat ook de nieuwe uitgaves van The Simpsons waar ze van limited hoofden naar vage 3D-opplaksels overgaan, maar ik dwaal af.

Nu ben ik iets voor de helft in Seizoen 2 (DVD 8, aflevering 2) en ik kan al wel zeggen dat de reeks een eigen stijl begint te vinden. Weliswaar nog steeds een namaak van de Australische reeks, maar de huiselijke stijl van Goede Tijden Slechte Tijden laat de sfeer in positieve toenemen. Waarschijnlijk had de populariteitsboost uit die tijd er ook mee te maken. Hoe dan ook werd de reeks 'professioneler' als het ware. Goed, de minimaal één keer per aflevering een hengelmicrofoon in beeld is gebleven, maar de professionaliteit neemt toe. :')

Onder de al vaste karakters uit seizoen 1, maar ook onder de nieuwe karakters volgt een mooie uitdieping in plaats van de platte en oppervlakkige characters, wel nog op enkele uitzonderingen daargelaten (zoals Tim's moeder, for one). Tim Waterman zelf echter is meteen vertrouwd in de reeks en een aanwinst. Koossie is een begrip in opkomst, Jef toont zich een ware baas wanneer hij tegen zijn baan z'n middelvinger opsteekt en Dian (die ik hier nog wél kan waarderen, dus ik zie op tegen hoe erg ze wordt in seizoen 3 :')) steunt met de demonstratie, en tenslotte krijgt zelfs Harmsen hier al wat van zijn later legendarische klungelige trekjes mee, zoals wanneer hij als 'Opa protesteerder' voor zijn eigen rust tegen de sloop van het speelpleintje is. De kwaliteit kan ik niet optimaal over oordelen, doordat de originele DVD's bij mij bleven hangen en ik het momenteel kijk vanaf tot DVD5-verpakte DVD-files. Maar vooralsnog geen videostoringen dus ik ben tevreden, niks te klagen. Vind het alleen jammer dat ze Sara Middelkoop moesten laten doodvallen, vond het wel een leuk karaktertje.

Seizoen 4... Tja... De reeks begon voor mij in het wilde, nadat ik van FOK! de nieuwe box had gewonnen met een prijzen-topic (Nogmaals, dank FOK! :D) waarin men moest vertellen wat hij of zij de leukste herinnering aan GTST vond. Waarschijnlijk heeft mijn accountnaam ook meegeholpen, maar in wezen ben ik helemaal niet zo'n überfan van GTST. Nou ja... Beetje dan. Het vroegere vooral. :P De username is enkel gekozen omdat ik een goede kloonnaam moest hebben en dit is iets totaal anders van wat ik normaal heet online :P Anyway... :') Ik startte dus in the middle of nowhere, omdat ik reeks 3 nog niet had gezien. Hoe dan ook vond ik dat ik het niet kon maken zo'n prijs niet te kijken dus ik begon en vooralsnog is het het snelste seizoen waar ik ooit doorheen ben gevlogen. :D

Ook echt met plezier heb ik alle afleveringen gevolgd. De binnenkomst van Stan, de (voor mij eerste) scènes met Roos, Arthur, Anita, de nieuwe Cactus (Wat anderen ook zeggen, ik vond dat nieuwe Amerikaanse interieur epic :P), de jacht op dat schilderij, Daniël in de put (Frey liep iedereen hier godverdomme zó lekker te maken dat ik het nu wel móest zien, en toen ik in de gaten kreeg dat Nettie ermee te maken had (Tot aan de binnenkomst van Nettie had ik destijds seizoen 2 gezien) voelde ik een nostalgisch sfeertje. :') Ook episch was, inderdaad, dat dit gewoon hét seizoen van de badguy-clan was. Wassenaar stapt binnen! _O_

Martine en Frits die voor de kijker jarenlang dé slechterikken waren, maar die nu, vergeleken met Onno P. Wassenaar en de hele ondergrondse criminelengroep, verdomme net zo intelligent bezig waren als Bassie en Adriaan _O- Geweldig vond ik het. De ontvoering van Deepak, het feit dat zelfs de in- en inslechte Frits van Houten een hart heeft was gewoon ontroerend om te zien... Eindelijk voor mij wat meer te zien van Flash en A&A (later samen als AA&F :D), Marieke die zich, zo naïef als ze is, continue in de nesten werkt, Sylvia die voor het eerst in de reeks te zien is, de meesterlijke fietsscène van Peter Kelder, Suzanne die hem tevens tot waanzin drijft waardoor hij (wijselijk, geloof me :P) besluit te vertrekken, en dan heb ik nog niet eens iets gezegd over Robert, Linda, Laura én de spiegel...

Volgens mij heb ik het halve seizoen al genoemd. :') Vooruit, Janine en Simon zijn een fantastisch stel samen en de driehoeksverhouding met Daniël liet me toch even nagelbijten als een maffe... Net zoals Koen. Damn, dit seizoen was epic. True, sommige relatielijnen en dergelijke duurden, zoals Peter Kelder al eens zei, maar voort en maar voort... Maar ik vond het wel episch. Ik miste misschien een seizoen, maar ik zag het meer als een boost vooruit richting de goede tijden van Goede Tijden. ;)

Seizoen 4 was episch. Helaas was de kwaliteit absoluut niet best. Was ook de eerste keer dat ik dat achterop de doos zag staan (Geloof ik), maar ik vond het vreemd want de eerste 2 seizoenen leken gewoon prima (al had seizoen 1 die compression-trouble)... Boy, was I wrong. Per twee afleveringen wisselde de kwaliteit zonder dollen af. Ik maak geen grap; Een aflevering was perfect gedigitaliseerd op DVD geplaatst, en de volgende zat vol videostoringen en had daardoor last van een te lage bitrate voor de rest van het scherm, waardoor het complete beeld verkloot werd. :') Alsof de even afleveringen van RTL afkwamen en de oneven afleveringen kwamen uit de put van Daniël Daniël. :')

Oh en just fyi: De heruitgave-boxen van Seizoen 1 en 2 waren de perfecte manier voor het uitbrengen van de rest van de reeks. Dubbel karton en géén dichtklap-klep (Die ik er overigens bij de box van seizoen 4 eraf geknipt heb :')), maar om de productie zo goedkoop mogelijk te houden geef ik JustBridge groot gelijk dat ze nu de goedkopere boxen maken. Het is maar een slipcover, zolang mijn scanavo-bricks maar heel blijven. :{w

...Conclusie: Ik kan niet kort zijn. :')
Geweldige review, je mening komt echt helemaal naar voren. Doe jij 4e klas havo of vwo? Dan moet je dit inleveren voor CKV _O_

ik.ben het helemaal eens over seizoen 4 en de kwaliteit was om te janken soms..
  maandag 30 juli 2012 @ 02:16:50 #56
328189 ArnieAlberts
pi_114833332
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 02:14 schreef LetsGame het volgende:

[..]

Geweldige review, je mening komt echt helemaal naar voren. Doe jij 4e klas havo of vwo? Dan moet je dit inleveren voor CKV _O_

ik.ben het helemaal eens over seizoen 4 en de kwaliteit was om te janken soms..
Na de vakantie begin ik 5HAVO. :P
  maandag 30 juli 2012 @ 02:21:40 #57
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_114833456
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 02:16 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Na de vakantie begin ik 5HAVO. :P
Ojee, te laat :')
  maandag 30 juli 2012 @ 02:39:25 #58
328189 ArnieAlberts
pi_114833809
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 02:21 schreef LetsGame het volgende:

[..]

Ojee, te laat :')
Mwah, dit gebruik ik toch niet voor CKV hoor. :P

Ik voelde al aankomen dat Peter de schuld in de schoenen werd geschoven met die apparatuur, maar de manier waarop het gebeurt, wow. Lullig. :P
  maandag 30 juli 2012 @ 02:42:10 #59
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_114833848
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 02:39 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Mwah, dit gebruik ik toch niet voor CKV hoor. :P

Ik voelde al aankomen dat Peter de schuld in de schoenen werd geschoven met die apparatuur, maar de manier waarop het gebeurt, wow. Lullig. :P
_O-
  maandag 30 juli 2012 @ 03:18:08 #60
328189 ArnieAlberts
pi_114834442
Iemand die me kan vertellen waarom aflevering 4 op DVD 8, vanaf ongeveer 9 minuten tot het eind, op het laatste frame voor de aftiteling, een zwarte balk boven in beeld heeft? :') Echt heel raar.

Voor de 9 minuten (Laatste scène in full 4:3)

Na de 9 minuten (Eerste scène in NTSC-formaat ofzo?)

De aftiteling gaat gekgenoeg weer over het hele beeld. :')
  maandag 30 juli 2012 @ 03:54:50 #61
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_114834906
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 03:18 schreef ArnieAlberts het volgende:
Iemand die me kan vertellen waarom aflevering 4 op DVD 8, vanaf ongeveer 9 minuten tot het eind, op het laatste frame voor de aftiteling, een zwarte balk boven in beeld heeft? :') Echt heel raar.

Voor de 9 minuten (Laatste scène in full 4:3)
[ afbeelding ]

Na de 9 minuten (Eerste scène in NTSC-formaat ofzo?)
[ afbeelding ]

De aftiteling gaat gekgenoeg weer over het hele beeld. :')
Was een productiefout van RTL, die waren er de.eerste seizoenen :P

zo had je in.seizoen 3 bijvoorbeeld dat je aan het einde.van de leader mensen hoorde praten of in seizoen 1 was volgens mij afl 114 met een vervormd, uitvergroot beeld! justbridge kan hier niets aandoen _O-
pi_114837887
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 01:18 schreef LetsGame het volgende:
Ben ik de enige hier die seizoen 3 het allerbeste seizoen vind _O_ ??
Nee hoor, zo denk ik er ook over :P Seizoen 3 is gewoon het beste _O_ _O_ _O_
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_114838073
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 00:29 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Hier komt het misselijke antwoord: Omdat Ronald Schilperoort geen begrip is in Medialand en Hans van Eijck wel. Ik heb geruchten bij hoog en laag gehoord over dat het een vermeende kinderlokker was en what not... :') Maar hij schijnt een God voor de TV-themes wereld te zijn, zoals Proctor een God onder de soapschrijvers was.
Ronald is verdomme een begrip! :( Tenminste, voor ons dan :P
  maandag 30 juli 2012 @ 13:01:57 #64
277814 Hogendoorn
Herman Hogendoorn
pi_114842751
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 10:38 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Ronald is verdomme een begrip! :( Tenminste, voor ons dan :P
Exact!
"U hoort nog van me!"
pi_114843022
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:01 schreef Hogendoorn het volgende:

[..]

Exact!
Het is jammer dat die prutsers bij Endemol niet door lijken te hebben hoe jammer het is dat ze Ronald de laan hebben uitgestuurd.

Ik lach me dood als in september de afleveringen ineens weer achtergrondmuziek hebben, verzorgd door Ronald _O-
  maandag 30 juli 2012 @ 13:26:28 #66
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_114843616
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 10:30 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Nee hoor, zo denk ik er ook over :P Seizoen 3 is gewoon het beste _O_ _O_ _O_
Helaas het kortste seizoen ;(
  maandag 30 juli 2012 @ 13:28:52 #67
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_114843716
Als ik een beoordeling zou moeten geven was het zo:
seizoen 1 7/10
seizoen 2 6/10
seizoen 3 9/10
seizoen 4 6.5/10
seizoen 5 7.5/10
Jullie? :)
pi_114843933
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:26 schreef LetsGame het volgende:

[..]

Helaas het kortste seizoen ;(
Helaas wel ja, maar wel het seizoen met de leukste verhalen en personages _O_

quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:28 schreef LetsGame het volgende:
Als ik een beoordeling zou moeten geven was het zo:
seizoen 1 7/10
seizoen 2 6/10
seizoen 3 9/10
seizoen 4 6.5/10
seizoen 5 7.5/10
Jullie? :)
Mijn beoordeling:

Seizoen 1: 5,5/10
Seizoen 2: 6,5/10
Seizoen 3: 9/10
Seizoen 4: 6/10
Seizoen 5: 8/10
  maandag 30 juli 2012 @ 14:16:30 #69
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_114845873
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:33 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Helaas wel ja, maar wel het seizoen met de leukste verhalen en personages _O_

[..]

Mijn beoordeling:

Seizoen 1: 5,5/10
Seizoen 2: 6,5/10
Seizoen 3: 9/10
Seizoen 4: 6/10
Seizoen 5: 8/10
Seizoen 6 wordt echt mijn volgende nummer 2 of gedeelde nummer 1 denk ik, het is een van de seizoenen waar ik al heeeel lang naar uitkeek om gereleased te worden, net als seizoen 3 en 4 _O_ (al viel seizoen 4 erg vies tegen _O-)

seizoen 7 en 8 wil ik overigens ook graag zien, seizoen 8 is trouwens het seizoen waarnaar ik begon met het non-stop kijken _O_
  maandag 30 juli 2012 @ 15:32:14 #70
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_114849392
Ik kan geen cijfers voor seizoenen geven, want ik geniet gewoon van de jaren 90. Maar op seizoen 6 verheug ik mij nog het meest. _O_
pi_114849758
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 14:16 schreef LetsGame het volgende:

[..]

Seizoen 6 wordt echt mijn volgende nummer 2 of gedeelde nummer 1 denk ik, het is een van de seizoenen waar ik al heeeel lang naar uitkeek om gereleased te worden, net als seizoen 3 en 4 _O_ (al viel seizoen 4 erg vies tegen _O-)
Ik denk dat seizoen 6 bij mij op plaats 2 of 3 zal komen, ik denk in ieder geval niet dat het seizoen beter zal zijn dan seizoen 3 :P

En inderdaad; seizoen 4 viel erg, HEEL erg vies tegen :D
  maandag 30 juli 2012 @ 15:44:07 #72
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_114850050
Wie verzorgde ook alweer de muziek in seizoen 6? Ik ben de naam even kwijt. :P
pi_114850283
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:44 schreef Frey het volgende:
Wie verzorgde ook alweer de muziek in seizoen 6? Ik ben de naam even kwijt. :P

Rohan Schilperoort toch?
  maandag 30 juli 2012 @ 15:51:26 #74
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_114850387
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:48 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Rohan Schilperoort toch?
Oh ja. Ik dacht steeds Fons Gottschalk.
pi_114850823
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:51 schreef Frey het volgende:

[..]

Oh ja. Ik dacht steeds Fons Gottschalk.

Maar wie is deze knuppel dan? Hoe heet hij nu ook alweer...?
  maandag 30 juli 2012 @ 16:04:53 #76
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_114851069
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:00 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Maar wie is deze knuppel dan? Hoe heet hij nu ook alweer...?
Geen idee. Nooit gezien. :P
pi_114851138
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:04 schreef Frey het volgende:

[..]

Geen idee. Nooit gezien. :P
Oh nee, deze man doet de Duitse GTST, vandaar dat dat zo slecht is :P
  maandag 30 juli 2012 @ 16:18:52 #78
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_114851841

Een oude bekende keert terug in Meerdijk en houdt even flink huis.
pi_114852302
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:18 schreef Frey het volgende:
[ afbeelding ]

Een oude bekende keert terug in Meerdijk en houdt even flink huis.
Als dat zou kunnen _O_
pi_114852450

Pete eist van Rohan dat Ronald Schilperoort weer verantwoordelijk wordt voor de muziek, anders zal dit grote gevolgen voor Rohan hebben.
  maandag 30 juli 2012 @ 16:47:55 #81
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_114853288
Zou toch geniaal zijn als hij wraak kwam nemen. :P
Als ik het me goed herinner, kreeg hij eerst de doodstraf maar werd dat later omgezet in levenslang.

Hij ontsnapt en komt terug om wraak te nemen op vader Jef en tante Laura. :P
pi_114853765
Wat betreft mijn mening over de seizoenen:

1: Begint op zich leuk en het gaat redelijk snel. Ze zetten een goede GTST wereld neer met gevestigde kopstukken (Stenders, Hogendoorn, Hafkamp) en diverse personages (Daniël, Familie Alberts, Helen Helmink, Peter Kelder en de andere schoolverlaters). Tot en met het vertrek van Robert en Laura vind ik het dan ook best leuk, daarna kwam de sleur er een beetje in vond ik. De komst van Jef Albert en diens gezin vond ik een leuke opleving. Rondom de zomercliff zakte het weer wat in vond ik, al vond ik de beheerste intrede van Frits van Houten die zich later zou ontwikkelen tot een slechterik zeer interressant. ^O^

2: Eigenlijk vind ik dit seizoen helemaal niet zo leuk. Het gaat mij te langzaam, Jefs eerste gezin vind ik ronduit vervelend. In tegenstelling tot de meeste hier vond ik Karin ongelooflijk zeurderig en onredelijk worden en stond ik gek genoeg meer aan Jefs kant tijdens de ruzies. Dit is ook het seizoen dat Herman Hogendoorn zich redelijk wanhopig en geflipt gedraagt, pas aan het einde van het seizoen krijgt hij weer iets van zijn waardigheid terug als ie Frits helpt tegen Martine. Dit is weliswaar het seizoen van Frits van Houten waarbij hij zich als ijskoud, harteloos en meedogenloos op de kaart zet, zo slecht en onmenselijk als hij hier is, wordt ie hierna nooit meer. Verder zijn personages als Anita Dendermonde die hier hun intrede doen nog niet erg ontwikkeld vind ik. De komst van Martine Hafkamp als vast personage tegen het einde van het seizoen zorgt voor een mooie opleving en voor toch een van de leukste en spannendste cliffhangers van de eerste seizoenen. ;)

3: Ik sluit me grotendeels aan bij de rest dat dit een mooi, goed en spannend seizoen is. De personages kennen elkaar en weten wat ze aan elkaar hebben. Er komen leuke personages binnen (Arthur Peters, Roos de Jager en Janine Elschot), Harmsen ontdooid, dat opvangcentrum verdwijnt eindelijk, Frits wordt met het verdwijnen van Rien de enige mannelijke slechterik. In de eerste helft van dit seizoen vind ik de ontvoering van Herman-Rien het meest spannend. In de tweede helft wordt het voor mij leuker en herkenbaarder, de definitieve terugkeer van Laura en daarna Robert. Frits en Martine die een duo worden. Daniël en Suzanne die Flash oprichten. De dood van Lotje en de acties van Instituut Karma vormen een spannend einde gecombineerd met Martine Hafkamp die Robert en Jef tegen elkaar probeert uit te spelen onder invloed van Nico Stenders. ^O^

4: Ik sluit me aan bij Arnie Alberts dat dit een mooi seizoen is. Voor mij is dit vooral uit nostalgische overwegingen. Robert en Laura die trouwen, Linda Dekker die eindelijk eens symphatieker en volwassener wordt, Frits van Houten en Martine Hafkamp die steeds weer plannetjes en intriges verzinnen (de ene keer klungeliger dan de andere), het vertrek van Peter Kelder en de komst van Stan Nijholt die in mijn optiek best een relaxt personage wordt. Anita Dendermonde die prima op haar plek is in de Cactus, Robert en Jef die eindelijk een seizoen lang geen ruzie hebben, het oprichten van A&A en de fusie met Flash. De stuiptrekking van Stenders en Partners in de serie. Ook in dit seizoen zie je dat vriendschappen nog duidelijk wat voorstellen: Roos en Anita, Roos en Arthur, Arnie en Stan, Janine-Suzanne-Daniël. De strijd tussen Helen en Martine bereikt hier zijn hoogtepunt, Simon Dekker vervalt en herstelt zicht tot niet meer dan een bijpersonage en rond het einde vindt de mooiste GTST bruiloft plaats: die van Arnie en Roos. _O_

5: De eerste weken vind ik nogal slaapverwekkend, Laura en Tessel, dan Robert en Laura die weer bij elkaar komen maar Robert die weer ruzie krijgt met Jef en Jef daardoor met Silvia. Ook Helen die getreiterd werd door Angie Weston vond ik te lang duren. Pas rond de helft van het seizoen werd het weer enigzins spannend vond ik met Mario Schim van der Loeff, die fransen die Linda Look omzeep hielpen. Het afscheid van de Cactus (seizoen 1 t/m 5) en Huize Koossie (2 t/m 5) is wel een belangrijk moment, maar hotel Dendermonde was ook wel vetrouwd om weer te zien. De rest van het seizoen verloor ik een beetje mijn belangstelling omdat ik me dit nog gewoon allemaal prima kon herinneren. De periode voor de cliff daarentegen was weel legendarisch. ^O^

Wat seizoen 6 betreft verheug ik me de laatste momenten van Frits, hoewel het jammer was dat ie eruit ging was hij hier echt op zijn hoogtepunt en de mechanismen die in werking werden gezet na zijn dood (laatste terugkeer Hogendoorn en uiteindelijk de komst van L.I. Sanders) zijn ook bepalend geweest voor de soap. Ook de verhaallijn tussen Peter en Helen komt hier tot een definitief einde.

Seizoen 7 was voor mij het seizoen dat de kracht er een beetje afging, maar ook het seizoen dat de soap een impuls kreeg om op karakteristieke wijze verder te gaan tot en met de grote veranderingen rondom seizoen 10. :{w

Hmm dit is toch een stuk langer geworden dan gepland en eigenlijk ben ik ook nog eens de helft vergeten ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door Heer_van_Bartolhoven op 30-07-2012 17:02:28 ]
Een heer met stijl
  maandag 30 juli 2012 @ 17:14:35 #83
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_114854659
Vroeger, begin jaren 90, keek ik wel eens GTST, en ik kan me iets herinneren van Jessica die werd ontvoerd naar een huisje en toen een schilderij van Ludo vernielde ofzoiets en Julian een klap tegen Ludo's bek gaf omdat hij Jessica bedreigde en een schadevergoeding wilde. Wie weet hier meer van en welk seizoen was dit? Seizoen 6? :P
  maandag 30 juli 2012 @ 17:20:19 #84
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_114854895
quote:
6s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:57 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Wat betreft mijn mening over de seizoenen:

1: Begint op zich leuk en het gaat redelijk snel. Ze zetten een goede GTST wereld neer met gevestigde kopstukken (Stenders, Hogendoorn, Hafkamp) en diverse personages (Daniël, Familie Alberts, Helen Helmink, Peter Kelder en de andere schoolverlaters). Tot en met het vertrek van Robert en Laura vind ik het dan ook best leuk, daarna kwam de sleur er een beetje in vond ik. De komst van Jef Albert en diens gezin vond ik een leuke opleving. Rondom de zomercliff zakte het weer wat in vond ik, al vond ik de beheerste intrede van Frits van Houten die zich later zou ontwikkelen tot een slechterik zeer interressant. ^O^

2: Eigenlijk vind ik dit seizoen helemaal niet zo leuk. Het gaat mij te langzaam, Jefs eerste gezin vind ik ronduit vervelend. In tegenstelling tot de meeste hier vond ik Karin ongelooflijk zeurderig en onredelijk worden en stond ik gek genoeg meer aan Jefs kant tijdens de ruzies. Dit is ook het seizoen dat Herman Hogendoorn zich redelijk wanhopig en geflipt gedraagt, pas aan het einde van het seizoen krijgt hij weer iets van zijn waardigheid terug als ie Frits helpt tegen Martine. Dit is weliswaar het seizoen van Frits van Houten waarbij hij zich als ijskoud, harteloos en meedogenloos op de kaart zet, zo slecht en onmenselijk als hij hier is, wordt ie hierna nooit meer. Verder zijn personages als Anita Dendermonde die hier hun intrede doen nog niet erg ontwikkeld vind ik. De komst van Martine Hafkamp als vast personage tegen het einde van het seizoen zorgt voor een mooie opleving en voor toch een van de leukste en spannendste cliffhangers van de eerste seizoenen. ;)

3: Ik sluit me grotendeels aan bij de rest dat dit een mooi, goed en spannend seizoen is. De personages kennen elkaar en weten wat ze aan elkaar hebben. Er komen leuke personages binnen (Arthur Peters, Roos de Jager en Janine Elschot), Harmsen ontdooid, dat opvangcentrum verdwijnt eindelijk, Frits wordt met het verdwijnen van Rien de enige mannelijke slechterik. In de eerste helft van dit seizoen vind ik de ontvoering van Herman-Rien het meest spannend. In de tweede helft wordt het voor mij leuker en herkenbaarder, de definitieve terugkeer van Laura en daarna Robert. Frits en Martine die een duo worden. Daniël en Suzanne die Flash oprichten. De dood van Lotje en de acties van Instituut Karma vormen een spannend einde gecombineerd met Martine Hafkamp die Robert en Jef tegen elkaar probeert uit te spelen onder invloed van Nico Stenders. ^O^

4: Ik sluit me aan bij Arnie Alberts dat dit een mooi seizoen is. Voor mij is dit vooral uit nostalgische overwegingen. Robert en Laura die trouwen, Linda Dekker die eindelijk eens symphatieker en volwassener wordt, Frits van Houten en Martine Hafkamp die steeds weer plannetjes en intriges verzinnen (de ene keer klungeliger dan de andere), het vertrek van Peter Kelder en de komst van Stan Nijholt die in mijn optiek best een relaxt personage wordt. Anita Dendermonde die prima op haar plek is in de Cactus, Robert en Jef die eindelijk een seizoen lang geen ruzie hebben, het oprichten van A&A en de fusie met Flash. De stuiptrekking van Stenders en Partners in de serie. Ook in dit seizoen zie je dat vriendschappen nog duidelijk wat voorstellen: Roos en Anita, Roos en Arthur, Arnie en Stan, Janine-Suzanne-Daniël. De strijd tussen Helen en Martine bereikt hier zijn hoogtepunt, Simon Dekker vervalt en herstelt zicht tot niet meer dan een bijpersonage en rond het einde vindt de mooiste GTST bruiloft plaats: die van Arnie en Roos. _O_

5: De eerste weken vind ik nogal slaapverwekkend, Laura en Tessel, dan Robert en Laura die weer bij elkaar komen maar Robert die weer ruzie krijgt met Jef en Jef daardoor met Silvia. Ook Helen die getreiterd werd door Angie Weston vond ik te lang duren. Pas rond de helft van het seizoen werd het weer enigzins spannend vond ik met Mario Schim van der Loeff, die fransen die Linda Look omzeep hielpen. Het afscheid van de Cactus (seizoen 1 t/m 5) en Huize Koossie (2 t/m 5) is wel een belangrijk moment, maar hotel Dendermonde was ook wel vetrouwd om weer te zien. De rest van het seizoen verloor ik een beetje mijn belangstelling omdat ik me dit nog gewoon allemaal prima kon herinneren. De periode voor de cliff daarentegen was weel legendarisch. ^O^

Wat seizoen 6 betreft verheug ik me de laatste momenten van Frits, hoewel het jammer was dat ie eruit ging was hij hier echt op zijn hoogtepunt en de mechanismen die in werking werden gezet na zijn dood (laatste terugkeer Hogendoorn en uiteindelijk de komst van L.I. Sanders) zijn ook bepalend geweest voor de soap. Ook de verhaallijn tussen Peter en Helen komt hier tot een definitief einde.

Seizoen 7 was voor mij het seizoen dat de kracht er een beetje afging, maar ook het seizoen dat de soap een impuls kreeg om op karakteristieke wijze verder te gaan tot en met de grote veranderingen rondom seizoen 10. :{w

Hmm dit is toch een stuk langer geworden dan gepland en eigenlijk ben ik ook nog eens de helft vergeten ;)
Over de 1e 3 seizoenen en het vijfde ben ik het erg met je eens. :)

Ook al was seizoen 5 aan het begin best langdradig, ik vind het nog steeds een van de beste GTST seizoenen ooit _O_

De verhaallijn van Laura en Tessel vond ik wel erg saai om naar te kijken. Misschien omdat homoseksualiteit veel geaccepteerder is dan toentertijd.
pi_114855179
Ach dat homoseksuele vond ik niet storend, ik dacht gewoon de hele tijd: 'laat Robert nu maar weer gewoon lopen en ga is naar hem terug' ;)

Maar sommige dingen hebben er ook mee te maken dat je nu toch al weet hoe iets gaat gelopen, ik weet nog dat ik het toendertijd wel heel spannend vond of ze terugkeerde en of Robert ooit weer zou kunnen lopen. ;)
Een heer met stijl
pi_114855217
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 17:14 schreef LetsGame het volgende:
Vroeger, begin jaren 90, keek ik wel eens GTST, en ik kan me iets herinneren van Jessica die werd ontvoerd naar een huisje en toen een schilderij van Ludo vernielde ofzoiets en Julian een klap tegen Ludo's bek gaf omdat hij Jessica bedreigde en een schadevergoeding wilde. Wie weet hier meer van en welk seizoen was dit? Seizoen 6? :P
Volgens mij was dit seizoen 7
Een heer met stijl
  maandag 30 juli 2012 @ 17:47:37 #87
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_114856089
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 17:25 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Ach dat homoseksuele vond ik niet storend, ik dacht gewoon de hele tijd: 'laat Robert nu maar weer gewoon lopen en ga is naar hem terug' ;)

Maar sommige dingen hebben er ook mee te maken dat je nu toch al weet hoe iets gaat gelopen, ik weet nog dat ik het toendertijd wel heel spannend vond of ze terugkeerde en of Robert ooit weer zou kunnen lopen. ;)
Het verpest de spanning inderdaad als je het antwoord al weet :P
  maandag 30 juli 2012 @ 17:48:03 #88
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_114856107
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 17:26 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Volgens mij was dit seizoen 7
Kan niet wachten tot 7 december nu :P
pi_114856866
In navolging van ArnieAlberts en Bartolhoven, mijn mening over de eerste vijf seizoenen:

Seizoen 1: Het seizoen start nogal traag en uitleggerig; de personages moeten geïntroduceerd worden en het gaat voornamelijk over de jongeren die het volwassen leven binnenstappen en Helen Helmink die moet leren leven met het feit dat ze geen les meer geeft en een ziekte heeft. Pas tegen aflevering 35 wordt het spannender, als Martine wraak neemt op Marc de Waal, Annette die hier de dupe van wordt en de moord op Marc, die in een sneltreinvaart (15 afleveringen!) wordt opgelost. Hierna zakt het weer even in, tot de intrede van Jeanne en haar psychopatische ex Anton Bering. En als die verhaallijn voorbij is, gaat het weer wat rustiger aan tot de seriemoordenaar Maurice de Bruin. In de laatste weken van het seizoen is vooral de verhaallijn rondom David Harkema erg sterk, tegenover zwakke verhaallijnen als John die met Myriam wil trouwen vanwege een erfenis.

Seizoen 2: Het tweede seizoen staat al steviger in zijn schoenen dan het eerste; schrijvers, acteurs en regisseurs weten al beter wat te doen en dat is duidelijk te merken. De ontknoping van de David Harkema-lijn is erg sterk, en ook de Sara Middelkoop-lijn is erg goed in elkaar gezet. De Nederlandse invloed op de serie wordt steeds duidelijker; Robert, Laura en Linda zijn weer te zien in de serie, Martine komt na een lange afwezigheid weer terug als vast castlid en Karin vertrekt na haar stukgelopen huwelijk met Jef. De verhaallijn rondom Leendert Prent bezorgt je zo nu en dan de nodige hartkloppingen en je krijgt echt medelijden met Suzanne – het zit haar totaal niet mee dit seizoen. De aanvulling in de cast door Frits van Houten zorgt voor een echte badguy in de serie én de nodige spannende momenten. De Sebsaliet-verhaallijn aan het einde van het seizoen is zowel spannend als ontroerend, en de cliffhanger van het seizoen laat je erg in spanning zitten – in tegenstelling tot de cliff van seizoen 1.

Seizoen 3: Het mooiste seizoen naar mijn mening; aan spanning geen gebrek. De ontvoering van Sanneke Strijbos, circusdirecteur Leeuwenberg die achter Julie Schoten aanzit, de moord op Rien, Steef van Woerkom die achter Roos aan zit, Arthur die gediscrimineerd wordt, de Celu-affaire, Annette die uit de dood lijkt opgestaan, de mysterieuze tweeling Paula en Colette Maas, Martine die Helen wil ombrengen, de Karma-sekte en de poging van Frits en Martine (en een off-screen Nico Stenders) om zowel Jef als Robert Alberts een hak te zetten zijn erg sterk. Daarentegen zijn sommige personages strontvervelend of erg saai, zoals Suzanne, Anne de Jager of Myriam (ik was blij dat die opdonderde). De ontwikkeling van Mickey is erg leuk om te zien en de scènes tussen Frits en Martine zijn soms pure humor – ze worden haast menselijk. De cliffhanger was wel spannend, alleen hadden de laatste twee scènes, achteraf gezien, moeten worden omgedraaid in de montage.

Seizoen 4: Al meerdere malen heb ik aangegeven dat ik niet gecharmeerd ben van dit seizoen. Na een lachwekkende afwikkeling rondom de Karma-sekte begint de serie algauw af te zwakken tot het niveau van een slechte doktersroman: Frits en Martine die (tot twee keer toe!) relatieproblemen hebben; who cares?! Laat ze liever andere mensen dwarsliggen in plaats van elkaar. Over dokters gesproken; de depressie van Simon is langdradig, onrealistisch en doorspoel-materiaal. Andere dokters: chirurg Hooman die aan illegale organenhandel doet is leuk, maar ook daar mist iets. Bart Botteman had wat mij betreft de vervanger van Simon mogen worden (was een leuk karakter), maar droop na de afwijzing van Linda op zijn liefde voor haar af. Nog meer liefdes(problemen): Arnie en Roos, Peter en Suzanne, Simon en Janine en Robert en Linda, allen vervelen me tot op het bot. Zelfs de almachtige Onno P. Wassenaar kan me niet bekoren. Kunnen de nieuwe personages me op andere gedachten brengen? Deels. Stan en Fatima zijn algauw favorieten van mij, terwijl publiekslieveling Sylvia me algauw begint te irriteren – ook aan het gebrek van een verhaallijn voor haar. Martine valt na een jaar in de herhaling als ze opnieuw probeert om Helen om het leven te brengen en je vraagt je af waarom Daniël zo dom is om opnieuw in de trucjes van Frits te trappen. Het huwelijk van Arnie en Roos duurt mij iets te lang (waarom zoiets uitsmeren over ruim 3 afleveringen?) en de cliffhanger is net zo slap als een natte vaatdoek.

Seizoen 5: Mijn verwachting over seizoen 5 was niet hooggespannen, zeker niet na de teleurstelling van seizoen 4. Desondanks kan dit seizoen mij meer bekoren. De vete tussen Helen en Martine komt tot een prachtig einde. Angie Weston die zich wil wreken op Helen omdat Simon dood is, is ook erg onderhoudend en de rol van Frits hierin wist mij te verrassen. Arthur en Suzanne die te maken krijgen met een obsessief echtpaar is sterk, maar heeft een iets te slap einde. Mario Schim van der Loef die Stan dwarszit is ook erg vermakelijk. Marieke die na haar verkrachting volledig doorslaat en Janine die eveneens doorslaat zorgen voor spannende momenten tegen het einde van het seizoen. Toch heeft ook dit seizoen zijn minpunten. De problemen tussen Jef en Sylvia komen mij na twee scènes al de keel uit en dan zijn ze nog niet eens begonnen. De rentree van Dian lijkt in eerste instantie erg leuk, maar algauw wordt ook dit personage irritant en kan op geen enkele manier het bitch-gat dat Martine achterliet opvullen. Jessica lijkt ook vrij weinig te doen te hebben. Wat ik mij af blijf vragen is waarom Sonja de Wijs niet langer is behouden in de serie; het was een interessant personage en er had meer uit gehaald kunnen worden; helaas is dit niet gebeurd. En de comebacks van Mark en Peter aan het einde van het seizoen blijven leuk.

Mijn verwachting voor seizoen 6? Geen idee. Aan de ene kant verwacht ik veel spanning (de oorbellen-kwestie, de moord op Frits, de moord op Bert de Jong, de intrede van Ludo en Luigi Pavese), aan de andere kant verwacht ik veel saai geneuzel (de affaire van Arnie en Linda die een half seizoen beslaat). Ik zal het zien, vanaf 21 augustus.
  maandag 30 juli 2012 @ 18:04:52 #90
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_114856902
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 18:04 schreef PeterKelder het volgende:
In navolging van ArnieAlberts en Bartolhoven, mijn mening over de eerste vijf seizoenen:

SPOILER: lang
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
WTF :o
pi_114856917
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:47 schreef Frey het volgende:
Zou toch geniaal zijn als hij wraak kwam nemen. :P
Als ik het me goed herinner, kreeg hij eerst de doodstraf maar werd dat later omgezet in levenslang.

Hij ontsnapt en komt terug om wraak te nemen op vader Jef en tante Laura. :P
"Ah, tante Laura, wat leuk u weer eens te zien!" })
pi_114856955
quote:
7s.gif Op maandag 30 juli 2012 18:04 schreef Klipnap het volgende:

[..]

WTF :o
Dit is anders een beknopte versie :{w
  maandag 30 juli 2012 @ 18:38:12 #93
301923 Koosnaam
Daniel Daniel
pi_114858369
Leuk om die meningen over de eerste seizoenen te lezen. :)
Hoewel ik pas 17 aflveringen gezien heb van seizoen 1. Wil ik zeker door tot seizoen 9.
Vanwege inderdaad de Pete Jenssens verhaallijn. ( Wat ik destijds erg leuk en spannend vond.)

Was het niet zo, dat als Pete voor het laatst te zien was in de serie in de gevangenis. Dat Jef, Barbara voor het eerst ontmoet.
Lijkt mij een mooi moment om te stoppen! *)
  maandag 30 juli 2012 @ 19:07:16 #94
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_114859579
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 18:05 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

"Ah, tante Laura, wat leuk u weer eens te zien!" })
3:20

Hij heeft al een nieuwe identiteit en spoedig keert hij terug. >:)
pi_114860124
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 19:07 schreef Frey het volgende:

[..]

Hèhè >:)

De muziek onder die scène is ook weer geweldig _O_
  maandag 30 juli 2012 @ 20:37:18 #96
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_114864200
Mooie reviews Peter :)
  maandag 30 juli 2012 @ 20:37:58 #97
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_114864245
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 19:07 schreef Frey het volgende:

[..]

Sjors had dat ook een keer :')
  maandag 30 juli 2012 @ 20:43:09 #98
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_114864598
Wat doen Berend Jansen en Ronald Verkerk ineens in Meerdijk? >:)
pi_114870971
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 20:37 schreef LetsGame het volgende:
Mooie reviews Peter :)
Thanks ;)
pi_114871138
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 20:43 schreef Frey het volgende:
Wat doen Berend Jansen en Ronald Verkerk ineens in Meerdijk? >:)

"Ze gaan op de koffie bij Jef en Ludo. Of gingen ze nou naar Jack en Lorena?

Nou ja, Douwe Egberts sponsort de koffie-scènes in ieder geval... Of was het nou Van Nelle...?"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')