abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115980217
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 21:13 schreef Skynilla het volgende:

[..]

Helaas weet ik niet meer welk bos het was. Het was namelijk een verjaardag en we zijn gewoon ergens heen gegaan om te wandelen, maar we zijn stiekem het bos ingegaan terwijl de jarige haar ouders op een plekje van het zonnetje zaten te genieten.

Ik schat ze ongeveer 60-80 cm hoog, lelijke oude boze gezichten, muts in een grauwige grijze kleur( dus niet de cliche rode kleur), veel huid en rimpels in hun gezicht. Zo zagen ze er ongeveer uit ja.

En aan de stem te horen kon je wel horen dat ze klein waren want die stem klonk een beetje hamsterachtig of hoe je dat noemt, maar dan heel schor en spooky.
haha vet! je hoort wel vaker dat kinderen, meer dat soort dingen zien, maar helaas worden ze altijd voor gek verklaart,,onder het mom van het zijn maar kinderen, die fantaseren dat gewoon..
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 02:26:04 #152
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_115981422
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 01:19 schreef valandil25 het volgende:

[..]

nope, check de reacties hier maar..
Ik denk dat je iets minder funky plantjes door je shag moet rollen 14.gif
Ja, met zo'n instelling blijf je natuurlijk zwakbegaafd
pi_115982154
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 02:26 schreef Chewbalhaar het volgende:

[..]

Ik denk dat je iets minder funky plantjes door je shag moet rollen [ afbeelding ]
blijf dat vooral denken, en zorg daarbij ook, dat je zelf niets onderzoekt!
oh en als ik je nog een tip mag geven; blijf vooral je ego etaleren op een forum. en lees wat je ook doet, geen reacties van mede posters!!

[ Bericht 0% gewijzigd door valandil25 op 25-08-2012 04:06:19 ]
pi_115983108
Do not feed the trolls ;)
pi_115983395
en daarmee gaan we verder ontopic..
Iedereen mag zijn mening hebben en ook uitdragen, maar anderen belachelijk maken is niet aan de orde.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 09:00 schreef lezzer het volgende:
Do not feed the trolls ;)
pi_115986639
- weg -

[ Bericht 99% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 25-08-2012 12:37:35 ]
pi_115986826
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 01:22 schreef valandil25 het volgende:

[..]

haha vet! je hoort wel vaker dat kinderen, meer dat soort dingen zien, maar helaas worden ze altijd voor gek verklaart,,onder het mom van het zijn maar kinderen, die fantaseren dat gewoon..
Kinderen fantaseren natuurlijk ook veel, daar zijn het kinderen voor.
Wat niet wil zeggen dat ze misschien soms écht dingen zien die wij als volwassenen niet meer zien.
Omdat we dat vermogen misschien zijn verloren? Ik weet het niet hoor, zomaar een gedachte.
pi_115987305
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 12:20 schreef t4rt4rus het volgende:
- weg -
Waarom weg?

Het is toch zo dat er hier mensen zijn die wat zitten te roken en denken dat ze echt dingen "zien".
Kijk maar een paar reacties terug.
pi_115988025
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 12:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Kinderen fantaseren natuurlijk ook veel, daar zijn het kinderen voor.
Wat niet wil zeggen dat ze misschien soms écht dingen zien die wij als volwassenen niet meer zien.
Omdat we dat vermogen misschien zijn verloren? Ik weet het niet hoor, zomaar een gedachte.
ik las ergens dat er een veel groter percentage kinderen is die dat kan zien, heb zelf nooit wat gezien als kind.
skynilla is wel een mooi voorbeeld,,zij heeft met een groepje allemaal het zelfde gezien.
pi_115990820
op zich heb je een punt. Het klinkt alleen wat neerbuigend.
En niet iedereen die in dit fenomeen gelooft gebruikt drugs. Dus echt een geldige redenering is het niet.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 12:51 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Waarom weg?

Het is toch zo dat er hier mensen zijn die wat zitten te roken en denken dat ze echt dingen "zien".
Kijk maar een paar reacties terug.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 15:13:54 #161
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_115990847
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:23 schreef valandil25 het volgende:

[..]

ik las ergens dat er een veel groter percentage kinderen is die dat kan zien, heb zelf nooit wat gezien als kind.
skynilla is wel een mooi voorbeeld,,zij heeft met een groepje allemaal het zelfde gezien.
Even een hele serieuze vraag. Zijn er ook dingen waar jij niet in gelooft?

Sorry dat ik het zo moet verwoorden, maar je komt over als een compleet stonede hippie die elk mooi verhaal met elfjes, kaboutertjes, rare dimensies, aliens, conspiracies, energielijntjes en tovernaars per direct voor waar aanneemt :{
pi_115990923
quote:

[..]

Maar ja, nog veel meer mensen hebben nog nooit een kabouter gezien, dus misschien bestaan ze wel niet. Is ook nog een mogelijkheid.
pi_115994785
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 15:13 schreef Chewbalhaar het volgende:

[..]

Even een hele serieuze vraag. Zijn er ook dingen waar jij niet in gelooft?

Sorry dat ik het zo moet verwoorden, maar je komt over als een compleet stonede hippie die elk mooi verhaal met elfjes, kaboutertjes, rare dimensies, aliens, conspiracies, energielijntjes en tovernaars per direct voor waar aanneemt :{
het boeit me niet zo hoe ik bij de rest overkom, en trouwens wat is er mis met een stonede hippie? ;)

als jij alles voor zoete koek wil aannemen wat je ooit is aangeleerd door de maatschappij, dan moet je dat vooral doen..vooral niet naar films als zeitgeist kijken dan, want dat houdt je wereld lekker simpel en behapbaar.

maar waar denk je dat alle verhalen vandaan komen? het woord sage komt van gesagt,, en sprookje van gesproken.
dit zijn oude volks verhalen die op waarheid gebaseerd zijn, maar achter gehouden door instituten als de kerk, en afgedaan als onzin.

maar ik begrijp je wel, want ik geloofde vroeger ook niet in dit soort dingen, en misschien moet je ook wel een beetje gek zijn om het allemaal uit te gaan zitten zoeken, wie zal het zeggen :)
pi_115995056
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 15:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar ja, nog veel meer mensen hebben nog nooit een kabouter gezien, dus misschien bestaan ze wel niet. Is ook nog een mogelijkheid.
dat vind ik geen goed argument,,want bij een schietpartij waarbij iemand wordt vermoord, dan gaan we toch op zoek naar een getuige in plaats van mensen die geen getuige waren bij de moord.

als die moord is gepleegd en alle niet getuigen roepen dat ze niets hebben gezien, dan zeg je toch ook niet van oh, nou, dan zal die wel niet vermoord zijn. :)
pi_115995494
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 17:33 schreef valandil25 het volgende:

[..]

dat vind ik geen goed argument,,want bij een schietpartij waarbij iemand wordt vermoord, dan gaan we toch op zoek naar een getuige in plaats van mensen die geen getuige waren bij de moord.

als die moord is gepleegd en alle niet getuigen roepen dat ze niets hebben gezien, dan zeg je toch ook niet van oh, nou, dan zal die wel niet vermoord zijn. :)
Dat is zo, maar dat vind ik niet zo'n goede vergelijking eigenlijk.
pi_115995685
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 17:52 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is zo, maar dat vind ik niet zo'n goede vergelijking eigenlijk.
ik wel, buiten dat het twee heel verschillende zaken zijn, maar het gaat om het idee.
pi_116008898
Erg interessant topic! Ik zou ook graag geloven in natuurgeesten, want het idee vind ik supertof, maar dat heeft wat overtuigingskracht nodig. Waar zijn de bewijzen?

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 17:33 schreef valandil25 het volgende:

[..]

Bij een moord is bewijs dat er iets gebeurd is: een lijk (en dan ook nog 's met verdachte omstandigheden, waardoor moord waarschijnlijk is). Welk bewijs is er van natuurgeesten, los van anekdotes?

En ik ben ook benieuwd of je dit verzoek kunt beantwoorden: geef me een reden om wel in natuurgeesten te geloven, maar bijvoorbeeld niet in de Bijbel.

Nogmaals: interessant geloof en zet de discussie op een volwassen toon voort. :)
pi_116012646
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 23:37 schreef Kikvors het volgende:
Erg interessant topic! Ik zou ook graag geloven in natuurgeesten, want het idee vind ik supertof, maar dat heeft wat overtuigingskracht nodig. Waar zijn de bewijzen?

[..]

Bij een moord is bewijs dat er iets gebeurd is: een lijk (en dan ook nog 's met verdachte omstandigheden, waardoor moord waarschijnlijk is). Welk bewijs is er van natuurgeesten, los van anekdotes?

En ik ben ook benieuwd of je dit verzoek kunt beantwoorden: geef me een reden om wel in natuurgeesten te geloven, maar bijvoorbeeld niet in de Bijbel.

Nogmaals: interessant geloof en zet de discussie op een volwassen toon voort. :)
zeker boeiend! geen harde bewijzen voor zover ik weet, alleen getuige verklaringen en verhalen.
maar das meestal met dingen die we niet kunnen zien.
maar als je natuurwezens of elementalen googled vind je er hele sites over, van mensen die het als de normaalste zaak van de wereld beschouwen, kijk daar eens als je zin hebt.

maar dit zijn levende wezens net als wij, dus why not? veel mensen denken in onmogelijkheden daar heb ik geen last van haha

maar waar stopt bij jou het geloof in dingen, wat gaat jou een stap te ver? daar ben ik wel benieuwd naar :)

zelfde discussie met buitenaardsen, er vliegen per dag ik weet niet hoeveel ufos over en als dat al geen bewijs is. alleen heb je dat natuurlijk met natuurwezens niet..maar toch zijn er veel mensen die niet geloven dat dat aliens zijn, maar hoeveel bewijs heb je dan nodig? moet er dan eerst een alien langs je huis komen, die je vervolgens in je bek schijt? haha

de reden dat we niet weten van natuurwezens is omdat de info voor ons wordt achter gehouden, zo ook met buitenaardsen. dus ja, en alleen dat al is voor velen moeilijk te geloven, dus ik snap wel waarom dit soort dingen geridiculiseerd worden.

ik vind het altijd leuk om te discussiëren, maar ik heb dit topic geopend voor de verhalen en niet om mensen te overtuigen, dat lukt toch niet..

[ Bericht 0% gewijzigd door valandil25 op 26-08-2012 02:08:02 ]
pi_116015655
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 01:51 schreef valandil25 het volgende:

[..]

maar waar stopt bij jou het geloof in dingen, wat gaat jou een stap te ver? daar ben ik wel benieuwd naar :)
Bij mij gaat aanname een stap te ver als elke alternatieve, net zo waarschijnlijke of zelfs waarschijnlijkere verklaring overboord gegooid wordt. Neem je voorbeeld over UFO's. Jij trekt de conclusie dat de onbekende voorwerpen die we in de lucht zien van buitenaardse (en intelligente) origine is. Dat zou prima kunnen, ik heb geen bewijs dat die aanname tegenspreekt. Op dezelfde manier kan ik beweren dat het natuurverschijnselen zijn of engelen of experimentele aardse vliegtuigen. Dus ik zie geen enkele reden om steevast achter welke van deze verklaringen dan ook te gaan staan. Met de maatstaven die jij handhaaft zou ik alles moeten geloven; elk volksverhaal, elke religie, elk paranormaal verschijnsel. En dat is nogal absurd, niet? Wat maakt de anekdotes over natuurwezens zo veel meer aannemelijk dan bijvoorbeeld de koran, de bijbel, het geloof in engelen, zeemeerminnen of big foot? Ik wil je niet ridiculiseren, ben oprecht benieuwd waardoor het ene verhaal je meer overtuigt dan het andere. Is het de wil het te geloven? Komt het door je interesse en daardoor de hoeveelheid kennis die je van het onderwerp hebt?
pi_116016355
quote:

[..]

Wil wel even zeggen dat dat psychisch te verklaren is. Met name bij kinderen is het vrij makkelijk om hen te doen geloven dat ze iets gezien hebben, wat vervolgens niet klopt. Vooral als het op angsten inspeelt.
pi_116016536
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 17:22 schreef valandil25 het volgende:

[..]

het boeit me niet zo hoe ik bij de rest overkom, en trouwens wat is er mis met een stonede hippie? ;)

maar waar denk je dat alle verhalen vandaan komen? het woord sage komt van gesagt,, en sprookje van gesproken.

Die zijn heel makkelijk te verklaren doordat deze afkomstig zijn uit tijden waarin men sterk gelovig was en veelal ongeleerd.

Voorbeelden:

Weerwolf - Ambras syndrome

Dwergen/Kabouters - Dwerggroei en Lilliputters

Cycloop - Afwijking met 1 gecentreerd oog

Reus - Afwijking in de groei
pi_116028190
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 10:18 schreef Kikvors het volgende:

[..]

Bij mij gaat aanname een stap te ver als elke alternatieve, net zo waarschijnlijke of zelfs waarschijnlijkere verklaring overboord gegooid wordt. Neem je voorbeeld over UFO's. Jij trekt de conclusie dat de onbekende voorwerpen die we in de lucht zien van buitenaardse (en intelligente) origine is. Dat zou prima kunnen, ik heb geen bewijs dat die aanname tegenspreekt. Op dezelfde manier kan ik beweren dat het natuurverschijnselen zijn of engelen of experimentele aardse vliegtuigen. Dus ik zie geen enkele reden om steevast achter welke van deze verklaringen dan ook te gaan staan. Met de maatstaven die jij handhaaft zou ik alles moeten geloven; elk volksverhaal, elke religie, elk paranormaal verschijnsel. En dat is nogal absurd, niet? Wat maakt de anekdotes over natuurwezens zo veel meer aannemelijk dan bijvoorbeeld de koran, de bijbel, het geloof in engelen, zeemeerminnen of big foot? Ik wil je niet ridiculiseren, ben oprecht benieuwd waardoor het ene verhaal je meer overtuigt dan het andere. Is het de wil het te geloven? Komt het door je interesse en daardoor de hoeveelheid kennis die je van het onderwerp hebt?
zal gek klinken maar voor mij is het meer een weten dat er natuurwezens zijn en aliens, dus heb geen bewijs nodig.

en wat gidsen/engelen betreft daar kan iedereen zelf contact mee leggen dus jij ook je hoeft alleen maar naar ze te vragen.
  zondag 26 augustus 2012 @ 17:35:21 #173
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_116031018
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 16:21 schreef valandil25 het volgende:

[..]

zal gek klinken maar voor mij is het meer een weten dat er natuurwezens zijn en aliens, dus heb geen bewijs nodig.

en wat gidsen/engelen betreft daar kan iedereen zelf contact mee leggen dus jij ook je hoeft alleen maar naar ze te vragen.
Je geeft 2 argumenten waarom je in al die meuk gelooft:

1 - er zijn veel verhaaltjes over
2 - ik geloof er gewoon in

Daarbij is er ook geen enkele maatstaf aan wat je gelooft; alles wat onverklaarbaar is maar door de meeste mensen wordt ontkend prikkelt je en neem je dus voor waar aan. Of het nu gaat om aliens uit 28 dimensies, atlantis, elfjes, magie of pratende bomen. Het is een beetje als verliefd zijn op een meisje wat je niet ziet zitten; you want what you can't have.

Ik zeg niet dat alles onmogelijk is, ik sta best voor een en ander open, maar de mate waarin jij overal 'zeker' van bent zegt wel wat over jou. Als jij er blij van wordt ben wens ik je daar reuze veel plezier en alle geluk mee, maar anders zou ik er eens iemand voor inschakelen.
pi_116031671
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 17:35 schreef Chewbalhaar het volgende:

[..]

Je geeft 2 argumenten waarom je in al die meuk gelooft:

1 - er zijn veel verhaaltjes over
2 - ik geloof er gewoon in

Daarbij is er ook geen enkele maatstaf aan wat je gelooft; alles wat onverklaarbaar is maar door de meeste mensen wordt ontkend prikkelt je en neem je dus voor waar aan. Of het nu gaat om aliens uit 28 dimensies, atlantis, elfjes, magie of pratende bomen. Het is een beetje als verliefd zijn op een meisje wat je niet ziet zitten; you want what you can't have.

Ik zeg niet dat alles onmogelijk is, ik sta best voor een en ander open, maar de mate waarin jij overal 'zeker' van bent zegt wel wat over jou. Als jij er blij van wordt ben wens ik je daar reuze veel plezier en alle geluk mee, maar anders zou ik er eens iemand voor inschakelen.
bedankt dokter phil,, dat geeft me weer wat richting! haha
het draait hierbij ook weer om perspectief, stond ik in jouw schoenen zou ik misschien hetzelfde zeggen. misschien ben ik wel gek, wie zal het zeggen ;)

alleen heb jij er ooit wel eens bij stil gestaan dat je het zelf wel is bij het verkeerde eindje zou kunnen hebben, want ten eerste lees je geen reacties en doe je weinig onderzoek aan je reacties te lezen..
dus lees je eerst eens in voordat je een mening geeft over een onderwerp, dat praat een stuk
makkelijker.

ik ga ook geen mening geven over de bijbel, want ik heb m niet gelezen. dus zolang jij geen sites bekijkt en documantaires bekijkt vind ik het niet zo boeiend als jij zegt dat het allemaal onzin is. :)

en daarbij is via de wetenschap bewezen dat er idd meerdere dimensies kunnen bestaan, dus ja..

[ Bericht 1% gewijzigd door valandil25 op 26-08-2012 18:04:06 ]
  zondag 26 augustus 2012 @ 18:05:51 #175
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_116031977
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 17:54 schreef valandil25 het volgende:

[..]

bedankt dokter phil,, dat geeft me weer wat richting! haha
het draait hierbij ook weer om perspectief, stond ik in jouw schoenen zou ik misschien hetzelfde zeggen. misschien ben ik wel gek, wie zal het zeggen ;)

alleen heb jij er ooit wel eens bij stil gestaan dat je het zelf wel is bij het verkeerde eindje zou kunnen hebben, want ten eerste lees je geen reacties en doe je weinig onderzoek aan je reacties te lezen..
dus lees je eerst eens in voordat je een mening geeft over een onderwerp, dat praat een stuk
makkelijker.
Ik heb genoeg gezien/gelezen om te weten dat er best eens ergens íets waar van kan zijn, waarbij aliens en conspiracies dan nog een héél stuk geloofwaardiger zijn dan bijvoorbeeld kaboutertjes.

Het is niet zo dat ik per definitie alles als onwaar afdoe, maar overal in geloven vindt ik onnozeler dan nergens in geloven.

Ik denk dat verreweg de meeste 'getuigenverklaringen' niet meer zijn dan (drug-induced) hallucinaties, psychoses of een bijzonder rijke fantasie, zeker in onbekende situaties.

Zoals al gezegd, vooral veel plezier ermee, je doet er (nog :P ) niemand kwaad mee, maar dat maakt het nog niet ineens geloofwaardig: je argumenten zijn drogredenen en je discussies eenrichtingsverkeer.
pi_116032894
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 18:05 schreef Chewbalhaar het volgende:

[..]

Ik heb genoeg gezien/gelezen om te weten dat er best eens ergens íets waar van kan zijn, waarbij aliens en conspiracies dan nog een héél stuk geloofwaardiger zijn dan bijvoorbeeld kaboutertjes.

Het is niet zo dat ik per definitie alles als onwaar afdoe, maar overal in geloven vindt ik onnozeler dan nergens in geloven.

Ik denk dat verreweg de meeste 'getuigenverklaringen' niet meer zijn dan (drug-induced) hallucinaties, psychoses of een bijzonder rijke fantasie, zeker in onbekende situaties.

Zoals al gezegd, vooral veel plezier ermee, je doet er (nog :P ) niemand kwaad mee, maar dat maakt het nog niet ineens geloofwaardig: je argumenten zijn drogredenen en je discussies eenrichtingsverkeer.
ik heb geen ideologie te verkopen en ik wil je niet overtuigen.

er valt niets te bewijzen, en dat wist je voordat je hier reageerde. dus je komt hier eigenlijk gewoon om te vertellen dat het onzin is..

nou, bedankt voor je originele revolutionaire inbreng dan, en een geheel andere kijk op de zaak die m misschien wel op zn kop zet! want ik dacht echt, dat iedereen hier hetzelfde over dacht als mij ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door valandil25 op 26-08-2012 18:40:11 ]
pi_116039200
Waarom is het niet te bewijzen dan? Voor zover ik weet zijn bijvoorbeeld kabouters wezens opgebouwd uit materie. En als het leeft heeft het waarschijnlijk voedsel en water nodig. Hoe is het dan mogelijk dat kabouters niet opgespoord kunnen worden? En hoe kan je dan vervolgens alsnog zo zeker zijn van het bestaan?

Jammer dat je niet ingaat op mijn vorig bericht.
pi_116046737
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:55 schreef Cockwhale het volgende:
Waarom is het niet te bewijzen dan? Voor zover ik weet zijn bijvoorbeeld kabouters wezens opgebouwd uit materie. En als het leeft heeft het waarschijnlijk voedsel en water nodig. Hoe is het dan mogelijk dat kabouters niet opgespoord kunnen worden? En hoe kan je dan vervolgens alsnog zo zeker zijn van het bestaan?

Jammer dat je niet ingaat op mijn vorig bericht.
nou ja opsporen, voor zover ik weet leven ze in een andere dimensie.
en mensen hebben ze al gezien dus er valt niets op te sporen.

ik ging niet op je vorige reacties in, omdat jij het beeld schetst dat in de tijd dat de verhalen ontstaan zijn van de gnomen enz. dat mensen toen heel simpel waren, maar daar ben ik het niet mee eens, neem bijvoorbeeld de mayas of het oude egypte, en mensen als socrates plato e.a. grote filosofen kwamen uit oude tijden.
en daarom denk ik dat mensen in die tijd het verschil wel wisten tussen een kabouter en een lilliputter.

en hetzelfde geld voor kinderen, ook al zien ze niet zo goed de verbanden en snappen ze volwassen concepten nog niet goed, dat wil nog niet zeggen dat ze altijd liegen of alles verzinnen want kinderen zijn eerlijker dan wij vaak. dus we moeten niet een doe alsof spel verwarren met wat ze echt gezien hebben en daar gaat het mij om.

en daarbij komt al de mensen op dit forum die wat hebben gezien, aan de reacties te zien zijn hun ogen prima in orde, en zijn ze boven de achttien en leven ze in het nu, ik neem hun wel serieus.
de meesten die hier reageerden geloofden er niet eens in..

dus ik neem deze getuigen wel serieus en jij niet, van wat ik uit je reacties haal tenminste :) .

[ Bericht 4% gewijzigd door valandil25 op 26-08-2012 22:44:38 ]
pi_116048031
Haha, ik moest ineens denken aan mijn ouders die altijd riepen, Aloria zie jij david de kabouter ook achter de boom, kijk daar staat hij. Ikke : JAAAA daar ik zie hem ohhh hij heeft zijn rode mutsje op...

Ik zag nooit wat maar dan toch maar enthausiast mee roepen en mijn ouders maar lachen _O- _O_

Altijd voorzichtig zijn met de elfenbankjes, want daaronder woonden de kaboutertjes O+
pi_116052586
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:32 schreef valandil25 het volgende:

[..]

nou ja opsporen, voor zover ik weet leven ze in een andere dimensie.
en mensen hebben ze al gezien dus er valt niets op te sporen. Dat is niet onmogelijk als kabouters uit materie bestaan en duidelijk volgens jou onze "dimensie" kunnen betreden. Dat het jou niet interesseert omdat een bewering genoeg bewijs is voor jou, is een ander verhaal

ik ging niet op je vorige reacties in, omdat jij het beeld schetst dat in de tijd dat de verhalen ontstaan zijn van de gnomen enz. dat mensen toen heel simpel waren, maar daar ben ik het niet mee eens, neem bijvoorbeeld de mayas of het oude egypte, en mensen als socrates plato e.a. grote filosofen kwamen uit oude tijden.
en daarom denk ik dat mensen in die tijd het verschil wel wisten tussen een kabouter en een lilliputter.
Omdat mensen ze hebben gezien valt er niets op te sporen? Ehh ja.. Ik heb het over tastbaar bewijs.

En waarom zijn de Maya's en Egyptenaren slim genoeg om het verschil te kennen? Omdat een enkeling de kennis had om piramides te bouwen? Dat is appels met peren vergelijken. Filosofen? Hoeveel personen in een volk waren filosoof/geleerd? Weet je wel dat filosofen en geleerden vaak belachelijk werden gemaakt door het gewone volk? Bijgeloof regeerde, ongeacht de aanwezigheid van filosofen en geleerden. Ook slap dat je alleen het voorbeeld aanhaalt van de lilliputter. Helemaal gezien het een feit is dat mensen in de vroege historie de doodstraf kregen voor bepaalde eigenschappen die toegewezen werden aan bovennatuurlijk (duivelse) zaken. Zelfs simpele dingen als een vlek op de huid. Maar nee joh, met uitzondering daarop waren het allen uitzonderlijk wijze mensen die volledig verstand hadden van dergelijke zaken :')

Ik heb overigens nog nooit gehoord van Egyptische/Mayase mythen over kabouters, maar dat terzijde.
pi_116053472
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 00:15 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Omdat mensen ze hebben gezien valt er niets op te sporen? Ehh ja.. Ik heb het over tastbaar bewijs.

En waarom zijn de Maya's en Egyptenaren slim genoeg om het verschil te kennen? Omdat een enkeling de kennis had om piramides te bouwen? Dat is appels met peren vergelijken. Filosofen? Hoeveel personen in een volk waren filosoof/geleerd? Weet je wel dat filosofen en geleerden vaak belachelijk werden gemaakt door het gewone volk? Bijgeloof regeerde, ongeacht de aanwezigheid van filosofen en geleerden. Ook slap dat je alleen het voorbeeld aanhaalt van de lilliputter. Helemaal gezien het een feit is dat mensen in de vroege historie de doodstraf kregen voor bepaalde eigenschappen die toegewezen werden aan bovennatuurlijk (duivelse) zaken. Zelfs simpele dingen als een vlek op de huid. Maar nee joh, met uitzondering daarop waren het allen uitzonderlijk wijze mensen die volledig verstand hadden van dergelijke zaken :')

Ik heb overigens nog nooit gehoord van Egyptische/Mayase mythen over kabouters, maar dat terzijde.
goed laten we dan een bosnimfen nemen, niet te verwarren met bos milfen.
dat kan jij allemaal wel zeggen en zelfs al was dat waar, dan nog, met hun zintuigen was toch niets mis?
pi_116054223
Met hun zintuigen is niks mis, mits deze niet onder invloed staat van middelen, heftige emoties of psychische stoornissen. Ik heb het over begrip. Ons begrip is gigantisch groot door de verschillende media die wij tot onze beschikking hebben. Hun wereld was zeer klein. In zo'n wereldje wordt iemand met volledig gezichtsbeharing (door een afwijking) als snel een wolfman. Vervolgens worden verhalen doorverteld en daar door veranderd. Al snel worden er gigantische tanden aan de "wolfman" toegevoegd.
De cycloop is eigenlijk ook een erg goed voorbeeld. Deze afwijking is zeer zeldzaam, maar komt vaker voor. Het is niet toeval dat deze uiterlijke afwijking exact overeenkomt met de beschrijving van de cycloop in de oude Griekse verhalen.

Over bosnimfen kan ik niet spreken. Ik weet immers niet hoe deze in oude sagen beschreven werden en door wie. Ik kan wel zeggen dat ik een getuigenis van een persoon nooit als overtuigend bewijs zal zien.
pi_116054420
@cockwale maar, ik ga de discussie beëindigen want ten eerste; kan ik je toch geen tastbaar bewijs geven. en sla je alle suggesties in de wind,om maar je gelijk te halen.

en ten tweede: een niet geheel onbelangrijk punt van aandacht in deze discussie, die je zeker niet te snel over het hoofd moet zien ; wat kan mij het nou verrotten of je er wel of niet in gelooft _O-

join the club..

terug naar verhalen en weetjes van mensen, waar het topic voor bedoeld was;)
pi_116054599
Welke suggesties?
pi_116054870
:') Wortelkindjes en dergelijke? Of heb je het dan over helium elfjes?
dus
pi_116054899
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 11:11 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Die zijn heel makkelijk te verklaren doordat deze afkomstig zijn uit tijden waarin men sterk gelovig was en veelal ongeleerd.

Voorbeelden:

Weerwolf - Ambras syndrome
[ afbeelding ]

Dwergen/Kabouters - Dwerggroei en Lilliputters
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Cycloop - Afwijking met 1 gecentreerd oog
[ afbeelding ]

Reus - Afwijking in de groei
[ afbeelding ]
sommige mensen zien alleen wat ze willen zien.. die kan je hoe terecht dan ook toch niet verbeteren!
dus
pi_116055256
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 01:21 schreef Evie het volgende:

[..]

sommige mensen zien alleen wat ze willen zien.. die kan je hoe terecht dan ook toch niet verbeteren!
wat een wijsheid!
ik zou graag willen zien dat je vertrekt van dit topic.....ik hoop dat het werkt! haha

nee hoor, ik vind jullie allemaal lief!
nou das een hele opluchting, hoor ik juliie denken! haha
ik wil wel dat iedereen goed slaapt natuurlijk ;)
pi_116058065
Het is duidelijk: dit is puur geloof. Of misschien dat het Engelse woord "faith" beter van toepassing is: valandil25 heeft er alle vertrouwen in dat kabouters bestaan, net zoals de meeste mensen compleet vertrouwen hebben in empirische bewijsvoering en de regels van de logica. Daar valt weinig aan te morrelen, zulke sterke vormen van vertrouwen neem je niet gemakkelijk weg.

Goed, laten we dan maar verhalen en ervaringen delen. Ik heb er geen, dus het woord is aan jullie. :P

Graag vraag ik gericht dingen aan valandil25, omdat hij nu eenmaal de topicopener is. :) We weten nog maar weinig van je, wat betreft natuurwezens. Wanneer en waardoor is je interesse in dit onderwerp begonnen? Heb je zelf ervaringen? In hoeverre houd je je ermee bezig?
pi_116061746
Oh ik herinner mij nog wat.
Een kennis van mij had een tijdje een raar verschijnsel in haar tuin. Elke ochtend als ze naar het werk ging, zag ze voetstappen in het zand. Die voetstappen leidden naar het vijvertje. En dan veegden ze het weg, om de volgende ochtend dan weer dezelfde voetstappen te zien.

Ze vond het best wel creepy maar overtuigde zichzelf dat het niets ergs was. Maar ze wilde wel weten WAT het dan precies was.. Dus besloot ze die avond op te blijven om te kijken waar ze vandaan kwamen. 23.00, 00.00, 01.00 De tijd ging voorbij maar nog niets te bekennen. Ze moest de volgende dag gewoon werken dus toen besloot ze van als ik tot 02.00 niets zie, dan ga ik gewoon slapen en laat ik het hierbij. En toen keek ze weer in de tuin.

En toen.. Er stond wat in de hoek van de tuin, in de schaduw van het hek. De kleine verschijning met een puntmuts liep van de hoek over hetzelfde spoor als de voetstappen en ging toen op de sierooievaar bij de vijver zitten. Ze kon bijna door haar benen zakken van angst. Toen de kleine verschijning ook nog naar haar raam opkeek hield ze het niet meer en heeft staan gillen, dat haar vriend klaarwakker schoot.

Haar vriend geloofde haar niet ookal zag hij de voetstappen ook. Die tijd was ze echt heel angstig. Ik plaagde haar weleens maar ik zag dat het toch wel wat met haar deed en dat ze steeds vroeg thuis wilde zijn.

Geen idee hoe het met de situatie is afgelopen, maar de voetstappen bleven verschijnen maar nu ook dat dingen in de tuin verplaatst werden.
thats it
pi_116062140
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 01:40 schreef valandil25 het volgende:

[..]

wat een wijsheid!
ik zou graag willen zien dat je vertrekt van dit topic.....ik hoop dat het werkt! haha

nee hoor, ik vind jullie allemaal lief!
nou das een hele opluchting, hoor ik juliie denken! haha
ik wil wel dat iedereen goed slaapt natuurlijk ;)
Mijn complimenten dat je je zo weinig persoonlijk aantrekt van sommigen die je maar raar vinden vanwege je ervaringen. :)
pi_116062546
Wat prachtig zou het zijn om zo'n wezentje te vinden en te bestuderen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 27-08-2012 13:11:08 (onzin mag achterwege blijven.) ]
pi_116063390
quote:
14s.gif Op maandag 27 augustus 2012 12:31 schreef HyperViper het volgende:
En dan te weten dat we ooit een Kabouterpartij hadden hier in Nederland :D

http://www.google.nl/url?(...)G_pH5h9A0hggCdTo2lyA

tijd voor een doorstart?

[ Bericht 2% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 27-08-2012 13:11:40 ]
pi_116063675
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 12:04 schreef Skynilla het volgende:
Oh ik herinner mij nog wat.
Een kennis van mij had een tijdje een raar verschijnsel in haar tuin. Elke ochtend als ze naar het werk ging, zag ze voetstappen in het zand. Die voetstappen leidden naar het vijvertje. En dan veegden ze het weg, om de volgende ochtend dan weer dezelfde voetstappen te zien.

Ze vond het best wel creepy maar overtuigde zichzelf dat het niets ergs was. Maar ze wilde wel weten WAT het dan precies was.. Dus besloot ze die avond op te blijven om te kijken waar ze vandaan kwamen. 23.00, 00.00, 01.00 De tijd ging voorbij maar nog niets te bekennen. Ze moest de volgende dag gewoon werken dus toen besloot ze van als ik tot 02.00 niets zie, dan ga ik gewoon slapen en laat ik het hierbij. En toen keek ze weer in de tuin.

En toen.. Er stond wat in de hoek van de tuin, in de schaduw van het hek. De kleine verschijning met een puntmuts liep van de hoek over hetzelfde spoor als de voetstappen en ging toen op de sierooievaar bij de vijver zitten. Ze kon bijna door haar benen zakken van angst. Toen de kleine verschijning ook nog naar haar raam opkeek hield ze het niet meer en heeft staan gillen, dat haar vriend klaarwakker schoot.

Haar vriend geloofde haar niet ookal zag hij de voetstappen ook. Die tijd was ze echt heel angstig. Ik plaagde haar weleens maar ik zag dat het toch wel wat met haar deed en dat ze steeds vroeg thuis wilde zijn.

Geen idee hoe het met de situatie is afgelopen, maar de voetstappen bleven verschijnen maar nu ook dat dingen in de tuin verplaatst werden.
Dan vraag ik me toch af waarom ze het nooit gefilmd heeft of andere mensen er in de praktijk bij betrokken heeft.
pi_116063724
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:01 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En dan te weten dat we ooit een Kabouterpartij hadden hier in Nederland :D

http://www.google.nl/url?(...)G_pH5h9A0hggCdTo2lyA

tijd voor een doorstart?

[ afbeelding ]
Ik heb ooit eens een flyer gevonden 'Eikeblad Nieuws' ofzoiets heette dat. Die heb ik een hele tijd bewaard. Er stonden feitelijk milieutips in, maar het was erg grappig gedaan. Het was dus zg. een nieuwsblad voor kabouters.
pi_116063785
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:11 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Dan vraag ik me toch af waarom ze het nooit gefilmd heeft of andere mensen er in de praktijk bij betrokken heeft.
Ja daar wil ik ook wel beelden van willen zien.
pi_116063800
quote:

[..]

Dat is wel erg jammer idd.
Vooral omdat dat wezentje blijkbaar terug bleef komen. Kansen genoeg om te filmen of op de foto te zetten dus.
pi_116072613
quote:

[..]

Jawel, ik was niet de enige die ze verteld heeft, maar haar ouders en andere vrienden vonden het eerder komisch. Het wezentje vastleggen.. Goed idee maar ik denk niet dat ze dat gedurfd zou hebben omdat het zien ervan haar al hysterisch maakte.

Bewijs proberen te halen klinkt heel logisch maar mensen vergeten dat het toch angstaanjagend kan zijn om iets te zien wat niet verklaarbaar is en dat mensen dan niet snel de confrontatie aan zullen gaan.

Trouwens, ik praat nu over toentertijd hoor. Of ze bewijsmateriaal wist vast te leggen weet ik niet, maar toen was ze veel te bang. Misschien is het haar toch gelukt om haar vriend te overtuigen.
thats it
pi_116073456
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 09:44 schreef Kikvors het volgende:
Het is duidelijk: dit is puur geloof. Of misschien dat het Engelse woord "faith" beter van toepassing is: valandil25 heeft er alle vertrouwen in dat kabouters bestaan, net zoals de meeste mensen compleet vertrouwen hebben in empirische bewijsvoering en de regels van de logica. Daar valt weinig aan te morrelen, zulke sterke vormen van vertrouwen neem je niet gemakkelijk weg.

Goed, laten we dan maar verhalen en ervaringen delen. Ik heb er geen, dus het woord is aan jullie. :P

Graag vraag ik gericht dingen aan valandil25, omdat hij nu eenmaal de topicopener is. :) We weten nog maar weinig van je, wat betreft natuurwezens. Wanneer en waardoor is je interesse in dit onderwerp begonnen? Heb je zelf ervaringen? In hoeverre houd je je ermee bezig?
ik ben van 86 dus het begon natuurlijk allemaal bij paulus de boskabouter(beetje smurfen) en david de kabouter en later lord of the rings en harry potter, maar in het bijzonder heb ik wat met elven, dat zal ongetwijfeld wat met lord of the rings te maken hebben, en hoe puur, wijs, en liefdevol ze daar worden neergezet, en de mooie landschappen.

en net als de meeste mensen leefde ik in de veronderstelling dat dit soort wezens alleen maar verzinsels waren die in films en boeken voor kwamen.
tot op een paar jaar geleden waarin ik in mijn nachtelijke zoektochten naar de waarheid(op spiritueel vlak) iets over devas en natuurwezens las op www.lichtsferen.com wat ik als een betrouwbare site beschouw. dus ik die redactie mailen, van joh zijn die wezens er echt, ja kreeg ik als antwoord.

en dan reist misschien de vraag, maar waarom geloof je er dan in? en waarom geloof je in een zin die iemand zegt van een vage redactie? want voor het zelfde geld weet hij het niet, of praat ie onzin..
dat zal ik jullie vertellen(mocht t boeien) en anders vertel ik toch wel haha

in mijn nachtelijke zoektochten op het inet als ik op het goede spoor zat wat betreft de waarheid bij een onderwerp, dan kwam er een soort melancholiek vreugdevol gevoel op en begonnen mijn ogen te tranen, en komt er een helderheid in me op van 100% weten. en zo ook bij dit onderwerp.
en dit was niet omdat ik bepaalde dingen wilde geloven, want het gevoel kwam ook op bij zaken waar ik nou niet bepaald om stond te springen.

ik denk dat het een combi is van gidsen en herkenning van waarheid, niks speciaals dus. iedereen kan namelijk contact zoeken met zijn gidsen, ook al denk je dat t zweverige bullshit is!
als je op een rustige plek gaat zitten en je vraagt in gedachten naar ze ben ik ervan overtuigd dat je een reactie zal krijgen, met een gevoel wat moeilijk te beschrijven is maar wel heerlijk!

overigens denk ik dat ik 1 van de velen ben die zijn zoektocht zo ongeveer ervaren heeft, maar dat terzijde ;)
pi_116073505
quote:
14s.gif Op maandag 27 augustus 2012 12:31 schreef HyperViper het volgende:

lijkt me ook wel vet ja, tof verhaal weer ook!
pi_116073770
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:44 schreef valandil25 het volgende:
en net als de meeste mensen leefde ik in de veronderstelling dat dit soort wezens alleen maar verzinsels waren die in films en boeken voor kwamen.
tot op een paar jaar geleden waarin ik in mijn nachtelijke zoektochten naar de waarheid(op spiritueel vlak) iets over devas en natuurwezens las op www.lichtsferen.com wat ik als een betrouwbare site beschouw. dus ik die redactie mailen, van joh zijn die wezens er echt, ja kreeg ik als antwoord.
Ik vind niks over kabouter of elven terug op die site, wellicht lees ik erover?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')