ik heb geen ideologie te verkopen en ik wil je niet overtuigen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 18:05 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Ik heb genoeg gezien/gelezen om te weten dat er best eens ergens íets waar van kan zijn, waarbij aliens en conspiracies dan nog een héél stuk geloofwaardiger zijn dan bijvoorbeeld kaboutertjes.
Het is niet zo dat ik per definitie alles als onwaar afdoe, maar overal in geloven vindt ik onnozeler dan nergens in geloven.
Ik denk dat verreweg de meeste 'getuigenverklaringen' niet meer zijn dan (drug-induced) hallucinaties, psychoses of een bijzonder rijke fantasie, zeker in onbekende situaties.
Zoals al gezegd, vooral veel plezier ermee, je doet er (nog) niemand kwaad mee, maar dat maakt het nog niet ineens geloofwaardig: je argumenten zijn drogredenen en je discussies eenrichtingsverkeer.
nou ja opsporen, voor zover ik weet leven ze in een andere dimensie.quote:Op zondag 26 augustus 2012 20:55 schreef Cockwhale het volgende:
Waarom is het niet te bewijzen dan? Voor zover ik weet zijn bijvoorbeeld kabouters wezens opgebouwd uit materie. En als het leeft heeft het waarschijnlijk voedsel en water nodig. Hoe is het dan mogelijk dat kabouters niet opgespoord kunnen worden? En hoe kan je dan vervolgens alsnog zo zeker zijn van het bestaan?
Jammer dat je niet ingaat op mijn vorig bericht.
Omdat mensen ze hebben gezien valt er niets op te sporen? Ehh ja.. Ik heb het over tastbaar bewijs.quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:32 schreef valandil25 het volgende:
[..]
nou ja opsporen, voor zover ik weet leven ze in een andere dimensie.
en mensen hebben ze al gezien dus er valt niets op te sporen. Dat is niet onmogelijk als kabouters uit materie bestaan en duidelijk volgens jou onze "dimensie" kunnen betreden. Dat het jou niet interesseert omdat een bewering genoeg bewijs is voor jou, is een ander verhaal
ik ging niet op je vorige reacties in, omdat jij het beeld schetst dat in de tijd dat de verhalen ontstaan zijn van de gnomen enz. dat mensen toen heel simpel waren, maar daar ben ik het niet mee eens, neem bijvoorbeeld de mayas of het oude egypte, en mensen als socrates plato e.a. grote filosofen kwamen uit oude tijden.
en daarom denk ik dat mensen in die tijd het verschil wel wisten tussen een kabouter en een lilliputter.
goed laten we dan een bosnimfen nemen, niet te verwarren met bos milfen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 00:15 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Omdat mensen ze hebben gezien valt er niets op te sporen? Ehh ja.. Ik heb het over tastbaar bewijs.
En waarom zijn de Maya's en Egyptenaren slim genoeg om het verschil te kennen? Omdat een enkeling de kennis had om piramides te bouwen? Dat is appels met peren vergelijken. Filosofen? Hoeveel personen in een volk waren filosoof/geleerd? Weet je wel dat filosofen en geleerden vaak belachelijk werden gemaakt door het gewone volk? Bijgeloof regeerde, ongeacht de aanwezigheid van filosofen en geleerden. Ook slap dat je alleen het voorbeeld aanhaalt van de lilliputter. Helemaal gezien het een feit is dat mensen in de vroege historie de doodstraf kregen voor bepaalde eigenschappen die toegewezen werden aan bovennatuurlijk (duivelse) zaken. Zelfs simpele dingen als een vlek op de huid. Maar nee joh, met uitzondering daarop waren het allen uitzonderlijk wijze mensen die volledig verstand hadden van dergelijke zaken![]()
Ik heb overigens nog nooit gehoord van Egyptische/Mayase mythen over kabouters, maar dat terzijde.
sommige mensen zien alleen wat ze willen zien.. die kan je hoe terecht dan ook toch niet verbeteren!quote:Op zondag 26 augustus 2012 11:11 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Die zijn heel makkelijk te verklaren doordat deze afkomstig zijn uit tijden waarin men sterk gelovig was en veelal ongeleerd.
Voorbeelden:
Weerwolf - Ambras syndrome
[ afbeelding ]
Dwergen/Kabouters - Dwerggroei en Lilliputters
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Cycloop - Afwijking met 1 gecentreerd oog
[ afbeelding ]
Reus - Afwijking in de groei
[ afbeelding ]
wat een wijsheid!quote:Op maandag 27 augustus 2012 01:21 schreef Evie het volgende:
[..]
sommige mensen zien alleen wat ze willen zien.. die kan je hoe terecht dan ook toch niet verbeteren!
Mijn complimenten dat je je zo weinig persoonlijk aantrekt van sommigen die je maar raar vinden vanwege je ervaringen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 01:40 schreef valandil25 het volgende:
[..]
wat een wijsheid!
ik zou graag willen zien dat je vertrekt van dit topic.....ik hoop dat het werkt! haha
nee hoor, ik vind jullie allemaal lief!
nou das een hele opluchting, hoor ik juliie denken! haha
ik wil wel dat iedereen goed slaapt natuurlijk![]()
En dan te weten dat we ooit een Kabouterpartij hadden hier in Nederlandquote:Op maandag 27 augustus 2012 12:31 schreef HyperViper het volgende:
Wat prachtig zou het zijn om zo'n wezentje te vinden en te bestuderen.
Dan vraag ik me toch af waarom ze het nooit gefilmd heeft of andere mensen er in de praktijk bij betrokken heeft.quote:Op maandag 27 augustus 2012 12:04 schreef Skynilla het volgende:
Oh ik herinner mij nog wat.
Een kennis van mij had een tijdje een raar verschijnsel in haar tuin. Elke ochtend als ze naar het werk ging, zag ze voetstappen in het zand. Die voetstappen leidden naar het vijvertje. En dan veegden ze het weg, om de volgende ochtend dan weer dezelfde voetstappen te zien.
Ze vond het best wel creepy maar overtuigde zichzelf dat het niets ergs was. Maar ze wilde wel weten WAT het dan precies was.. Dus besloot ze die avond op te blijven om te kijken waar ze vandaan kwamen. 23.00, 00.00, 01.00 De tijd ging voorbij maar nog niets te bekennen. Ze moest de volgende dag gewoon werken dus toen besloot ze van als ik tot 02.00 niets zie, dan ga ik gewoon slapen en laat ik het hierbij. En toen keek ze weer in de tuin.
En toen.. Er stond wat in de hoek van de tuin, in de schaduw van het hek. De kleine verschijning met een puntmuts liep van de hoek over hetzelfde spoor als de voetstappen en ging toen op de sierooievaar bij de vijver zitten. Ze kon bijna door haar benen zakken van angst. Toen de kleine verschijning ook nog naar haar raam opkeek hield ze het niet meer en heeft staan gillen, dat haar vriend klaarwakker schoot.
Haar vriend geloofde haar niet ookal zag hij de voetstappen ook. Die tijd was ze echt heel angstig. Ik plaagde haar weleens maar ik zag dat het toch wel wat met haar deed en dat ze steeds vroeg thuis wilde zijn.
Geen idee hoe het met de situatie is afgelopen, maar de voetstappen bleven verschijnen maar nu ook dat dingen in de tuin verplaatst werden.
Ik heb ooit eens een flyer gevonden 'Eikeblad Nieuws' ofzoiets heette dat. Die heb ik een hele tijd bewaard. Er stonden feitelijk milieutips in, maar het was erg grappig gedaan. Het was dus zg. een nieuwsblad voor kabouters.quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En dan te weten dat we ooit een Kabouterpartij hadden hier in Nederland![]()
http://www.google.nl/url?(...)G_pH5h9A0hggCdTo2lyA
tijd voor een doorstart?
[ afbeelding ]
Ja daar wil ik ook wel beelden van willen zien.quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:11 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dan vraag ik me toch af waarom ze het nooit gefilmd heeft of andere mensen er in de praktijk bij betrokken heeft.
Dat is wel erg jammer idd.quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:11 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dan vraag ik me toch af waarom ze het nooit gefilmd heeft of andere mensen er in de praktijk bij betrokken heeft.
Jawel, ik was niet de enige die ze verteld heeft, maar haar ouders en andere vrienden vonden het eerder komisch. Het wezentje vastleggen.. Goed idee maar ik denk niet dat ze dat gedurfd zou hebben omdat het zien ervan haar al hysterisch maakte.quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:11 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
ik ben van 86 dus het begon natuurlijk allemaal bij paulus de boskabouter(beetje smurfen) en david de kabouter en later lord of the rings en harry potter, maar in het bijzonder heb ik wat met elven, dat zal ongetwijfeld wat met lord of the rings te maken hebben, en hoe puur, wijs, en liefdevol ze daar worden neergezet, en de mooie landschappen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 09:44 schreef Kikvors het volgende:
Het is duidelijk: dit is puur geloof. Of misschien dat het Engelse woord "faith" beter van toepassing is: valandil25 heeft er alle vertrouwen in dat kabouters bestaan, net zoals de meeste mensen compleet vertrouwen hebben in empirische bewijsvoering en de regels van de logica. Daar valt weinig aan te morrelen, zulke sterke vormen van vertrouwen neem je niet gemakkelijk weg.
Goed, laten we dan maar verhalen en ervaringen delen. Ik heb er geen, dus het woord is aan jullie.![]()
Graag vraag ik gericht dingen aan valandil25, omdat hij nu eenmaal de topicopener is.We weten nog maar weinig van je, wat betreft natuurwezens. Wanneer en waardoor is je interesse in dit onderwerp begonnen? Heb je zelf ervaringen? In hoeverre houd je je ermee bezig?
lijkt me ook wel vet ja, tof verhaal weer ook!quote:Op maandag 27 augustus 2012 12:31 schreef HyperViper het volgende:
Wat prachtig zou het zijn om zo'n wezentje te vinden en te bestuderen.
Ik vind niks over kabouter of elven terug op die site, wellicht lees ik erover?quote:Op maandag 27 augustus 2012 17:44 schreef valandil25 het volgende:
en net als de meeste mensen leefde ik in de veronderstelling dat dit soort wezens alleen maar verzinsels waren die in films en boeken voor kwamen.
tot op een paar jaar geleden waarin ik in mijn nachtelijke zoektochten naar de waarheid(op spiritueel vlak) iets over devas en natuurwezens las op www.lichtsferen.com wat ik als een betrouwbare site beschouw. dus ik die redactie mailen, van joh zijn die wezens er echt, ja kreeg ik als antwoord.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |