Dat vind ik op het moment ook, haha. Op de heenreis denk ik nog; yes, zo ff oefenen op het parkeerterrein. Maar na veel pionnen te hebben gezien denk ik altijd: ooh, nog even en ik mag weer lekker terugrijden! hahaquote:Op zondag 5 augustus 2012 19:21 schreef Vinniiee het volgende:
Het stukje van en naar de rijschool vond ik vaak leuker dan de oefeningen zelf
Hehe Succesquote:
Soms worden die pionnen een beetje te veel jaquote:Op maandag 6 augustus 2012 15:18 schreef Saninl het volgende:
[..]
Dat vind ik op het moment ook, haha. Op de heenreis denk ik nog; yes, zo ff oefenen op het parkeerterrein. Maar na veel pionnen te hebben gezien denk ik altijd: ooh, nog even en ik mag weer lekker terugrijden! haha
Weetje waar ik dus laatst aan dacht? .. Misschien is het wel net een kwestie van je lichaamsgewicht erin gooien, net als bij snelle slalom en precies die beweging doen, maar dan langzamer.. ik heb namelijk steeds de neiging om veel met m'n stuur te gaan sturen, maar dan haal je de bochten niet echt..quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:37 schreef einschtein het volgende:
Alweer tijdje terug van lessen.
Wat blijf ik een ontzettende hekel hebben aan die langzame slalom, ugh.
Combinatie van koppeling en gas vast, en je snelheid regelen met je achterrem. Naar verluid helpt het lichtjes staan op de footpegs ook, omdat je zwaartepunt dan lager ligt en je stabieler bent.quote:Op maandag 6 augustus 2012 18:04 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Weetje waar ik dus laatst aan dacht? .. Misschien is het wel net een kwestie van je lichaamsgewicht erin gooien, net als bij snelle slalom en precies die beweging doen, maar dan langzamer.. ik heb namelijk steeds de neiging om veel met m'n stuur te gaan sturen, maar dan haal je de bochten niet echt..
Dat ligt lijkt me eerder eraan dat je niet genoeg toeren maakt. Als je maar genoeg toeren blijft maken kun je zo hard op de rem trappen als je wil.. Vinden de remschijfjes niet leuk, maar het kan wel.quote:Op maandag 6 augustus 2012 18:36 schreef picodealion het volgende:
Zo, dat ging best goed! Vrij snel doorgegaan van stapvoets naar gewoon naar schakelen, en daarna vooral bochtjes en achtjes. Naar rechts blijft lastig, ik trap te hard op de rem waardoor hij afslaat, maar zolang ik gewoon lekker rondrijd en af en toe een bocht pak gaat het prima. Net als met snowboarden eigenlijk, zodra ik mijn gedachten er even vanaf zet en gewoon mijn gevoel volg ga ik al veel beter.
Laatste tien minuten even zelf rond mogen rijden, en meteen maar even wat slalommen geoefend. Ik heb het idee dat dit niet al teveel moeite gaat kosten .
Wat ikzelf aanraad, als je remoefeningen gaat doen en je bent met iemand anders dan komt het vaak voor dat je even moet wachten - ik oefende dan altijd even m'n halve draai. Zo kon ik op een gegeven moment rondjes draaien binnen de lijnenquote:Op maandag 6 augustus 2012 18:36 schreef picodealion het volgende:
Laatste tien minuten even zelf rond mogen rijden, en meteen maar even wat slalommen geoefend. Ik heb het idee dat dit niet al teveel moeite gaat kosten .
Deed ik ook ja, goeie tip!quote:Op maandag 6 augustus 2012 18:46 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Wat ikzelf aanraad, als je remoefeningen gaat doen en je bent met iemand anders dan komt het vaak voor dat je even moet wachten - ik oefende dan altijd even m'n halve draai. Zo kon ik op een gegeven moment rondjes draaien binnen de lijnen
Het is tijd waar je voor betaalt, dus gebruik 'm dan ook
Hoe bedoel je 'alleen koppeling gebruiken' precies?quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:38 schreef Gkhn het volgende:
Ik zei het al eerder maar nu nog eens.
Langzame slalom alleen de koppeling gebruiken, minder handelingen dus meer tijd voor de bochtjes.
Ik heb het als volgt geleerd en na de eerste keer fout ging het altijd goed, ook op het examen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:52 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Hoe bedoel je 'alleen koppeling gebruiken' precies?
Dus werkelijk puur en alleen op de koppeling? Gas gewoon dicht houden?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 00:02 schreef Gkhn het volgende:
[..]
Ik heb het als volgt geleerd en na de eerste keer fout ging het altijd goed, ook op het examen.
Je komt aanrijden met slippende koppeling, vervolgens trek je de koppeling in zodra je de pion passeert en je de bocht maakt (rood), op het 'rechte' stuk `naast de pionen laat je de koppeling weer slippen om je vaart er in te houden (blauw). Doordat je de koppeling intrekt op het moment van de bocht raak je de trekkende werking van de motor kwijt waardoor het makkelijker is om de bocht te halen. Pas alleen op dat je het niet te langzaam doet anders val je om.
Hoop dat het duidelijker is met deze geweldige paint.
[ afbeelding ]
Succes ermee. Ik heb mijn post aangepast omdat ik rood en blauw door elkaar had gehaald, ff opletten dus.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 00:17 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Dus werkelijk puur en alleen op de koppeling? Gas gewoon dicht houden?
Ik ga dit echt even proberen tijdens de volgende les, ik kan namelijk totaal m'n concentratie niet houden op de beweging doordat de motor zo veel wisselende geluiden maakt, het gas draai je namelijk met zo'n precieze beweging altijd wel mee en op zo'n snelheid controle over 4 handelingen moeten houden is gewoon echt heel moeilijk. (Zo'n natuurtalentje ben ik namelijk niet) Dit zou dan echt een uitkomst zijn.
--
Ff CBR brochure erbij gepakt: Er staat bij de langzama slalom idd alleen maar dat een slippende koppeling verplicht is, en niks over een trekkende motor, zoals dat er wel bij staat bij de halve draai en het achtje.
Als ik over de snelweg moet heb ik geen plezier Wil ik er zo snel mogelijk weer afquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:05 schreef Lilliesleaf het volgende:
Oh, dat zeker... maar.. kom op.. het is motorrijden! Hoe kun je daar nou géén plezier in hebben.
Ik werd vandaag gebeld, ik mag maandag en dinsdag 4 uurtjes komen en dan donderdag al meteen afrikden voor AVB. .quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:02 schreef Lilliesleaf het volgende:
Morgen weer les!
Echt zin in. Ik ben echt blij dat ik er voor gekozen heb om zo veel mogelijk uur/lessen in zo weinig mogelijk tijd te plannen. Ik ben nu steeds de dag aan van tevoren aan het hyperen dat ik de dag erna les heb en die dag zelf + de dag erna zit ik in een roes van 'yes! Heb weer kunnen rijden' .. en voordat die roes is uitgewerkt ben ik alweer blij dat ik binnenkort weer les heb.
Top! Natuurtalentje! Wou dat het bij mij zo makkelijk ging..quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:26 schreef picodealion het volgende:
[..]
Ik werd vandaag gebeld, ik mag maandag en dinsdag 4 uurtjes komen en dan donderdag al meteen afrikden voor AVB. .
Bij het achtje loont het ook wel om na de eerste halve draai zo ver mogelijk naar de buitenlijn te rijden. Zo heb je meer ruimte voor je tweede halve draai, en minder risico dat je er dan buiten gaatquote:Op woensdag 8 augustus 2012 21:31 schreef Lilliesleaf het volgende:
In ieder geval: morgen dus laatste blok en die middag examen. Ik ben niet nerveus - godzijdank - zoals bij het auto-examen, maar er heel positief sta ik er ook niet tegenover.. Zeg maar: Als ik het haal zal het een grotere verrassing voor me zijn dan wanneer ik zak. Maja, wie weet.. ik ga er gewoon niet over nadenken, m'n ding doen, en ik zie wel.
Dat is dus het voordeel aan dat terrein van Oostpoort, ze hebben vaste plekken voor alle pionnen en daarnaast zijn er op het asfalt allemaal hulplijnen gespoten, zoals bijvoorbeeld precies die lijn die je noemt.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 21:58 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Bij het achtje loont het ook wel om na de eerste halve draai zo ver mogelijk naar de buitenlijn te rijden. Zo heb je meer ruimte voor je tweede halve draai, en minder risico dat je er dan buiten gaat
Succes morgen!
quote:
https://maps.google.nl/ma(...)23&ctz=-120&t=h&z=18quote:
Jeu, wat een luxe terrein! Groot achtje ookquote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:13 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
[..]
https://maps.google.nl/ma(...)23&ctz=-120&t=h&z=18
Dit is dus dat oefenterrein. Als je inzoomt kun je puntjes zien op het wegdek. Dat zijn alle vaste markeringen van de oefeningen.
Tijdens lessen/examens weet je dus steeds precies waar je naartoe moet kijken omdat je 'kijkpunten' niet veranderen.
Dát achtje is HUUUGE. Echt gewoon.. naja.. écht groot. Maar, klein genoeg om in het begin echt even te wennen aan je gas constant houden, beiden kanten op. Het is namelijk net klein genoeg dat je een heel klein beetje je gewicht moet gebruiken en ietsie pietsie moet afschuinen (zeker als je de binnenbocht neemt).quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:22 schreef Vinniiee het volgende:
Ziet er wel hendig uit ja
Mag je het 8-je niet in het 8-je doen?
Haha weet ik, was ook meer als grap bedoeld Bij het station in Utrecht hebben ze volgens mij zo'n regenboogcirkel, en dan kan je ook telkens verder naar binnen toe om het afschuinen te oefenenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:24 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Dát achtje is HUUUGE. Echt gewoon.. naja.. écht groot. Maar, klein genoeg om in het begin echt even te wennen aan je gas constant houden, beiden kanten op. Het is namelijk net klein genoeg dat je een heel klein beetje je gewicht moet gebruiken en ietsie pietsie moet afschuinen (zeker als je de binnenbocht neemt).
Lange brede kant onder (bij de lijnen) zijn de pionnen voor de remopdrachten + vertragingsopdracht. Andere brede kant staat de snelle slalom. Lange stuk T-splitsing in het midden naar het open stuk toe is uitwijk. En in het middenstuk staan langzame slalom, draaioefeningen en parkeervak.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:26 schreef Dekatria het volgende:
Ik neem aan dat de oefeningen uitgezet worden op die grote brede stukken? Ik zie daar volgens mij wel de plaatsen voor pilonnen aangegeven
Oh! Een AVD'er! De laatste tijd de hele tijd over AVB gepraat, helemaal vergeten dat dat ook nog in dit topic thuishoort.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 00:40 schreef Gkhn het volgende:
Eindelijk weer motor gereden .
Ging goed, heb goed gelet op de bochten. De truc is om de bochten van kruispunten te nemen zoals je dat ook in de auto doet, dus niks afsnijden. Bij snelle bochten uiteraard wel afsnijden, en op klaverbladen of lange doordraaiers zoveel mogelijk aan de buitenkant blijven totdat je het rechte stuk op kan kijken en dan doorsnijden.
Nu vraag ik me toch wel af of ik die 2 extra lessen voor mijn examen nodig heb.
Ik zie mijn uitwijkoefening en slalom gewoon op streetview staan.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 08:40 schreef Vinniiee het volgende:
Ik had dit mini-parkeerplaatsje: klik
Zoveel mogelijk aan de buitenkant? Ik moest bij lange bochten, zoals op- en afritten van snelwegen, juist in het midden blijven. Liever zelfs nog aan de binnenkant. Aan de buitenkant van de bocht ligt vaak allemaal troep, daar wil je echt niet tijdens je bocht overheen rijdenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 00:40 schreef Gkhn het volgende:
Eindelijk weer motor gereden .
Ging goed, heb goed gelet op de bochten. De truc is om de bochten van kruispunten te nemen zoals je dat ook in de auto doet, dus niks afsnijden. Bij snelle bochten uiteraard wel afsnijden, en op klaverbladen of lange doordraaiers zoveel mogelijk aan de buitenkant blijven totdat je het rechte stuk op kan kijken en dan doorsnijden.
Nu vraag ik me toch wel af of ik die 2 extra lessen voor mijn examen nodig heb.
Heb ik examen moeten doenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 08:51 schreef mstx het volgende:
[..]
Ik zie mijn uitwijkoefening en slalom gewoon op streetview staan.
https://maps.google.nl/ma(...)cbp=12,21.4,,0,24.61
Dit. Ga beter in het midden rijden of de binnenzijde (zodat er geen optie bestaat dat er ongeduldige asociale automobilisten kunnen inhalen), en zo voorkom je inderdaad dat je niet over troep heen rijdt. Hier ligt bij een afrit de buitenkant helemaal vol met blikjes/papiertjes/chipszakken en nog meer van dat soort troep.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 08:52 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Zoveel mogelijk aan de buitenkant? Ik moest bij lange bochten, zoals op- en afritten van snelwegen, juist in het midden blijven. Liever zelfs nog aan de binnenkant. Aan de buitenkant van de bocht ligt vaak allemaal troep, daar wil je echt niet tijdens je bocht overheen rijden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |