Ik werd vandaag gebeld, ik mag maandag en dinsdag 4 uurtjes komen en dan donderdag al meteen afrikden voor AVB. .quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:02 schreef Lilliesleaf het volgende:
Morgen weer les!
Echt zin in. Ik ben echt blij dat ik er voor gekozen heb om zo veel mogelijk uur/lessen in zo weinig mogelijk tijd te plannen. Ik ben nu steeds de dag aan van tevoren aan het hyperen dat ik de dag erna les heb en die dag zelf + de dag erna zit ik in een roes van 'yes! Heb weer kunnen rijden' .. en voordat die roes is uitgewerkt ben ik alweer blij dat ik binnenkort weer les heb.
Top! Natuurtalentje! Wou dat het bij mij zo makkelijk ging..quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:26 schreef picodealion het volgende:
[..]
Ik werd vandaag gebeld, ik mag maandag en dinsdag 4 uurtjes komen en dan donderdag al meteen afrikden voor AVB. .
Bij het achtje loont het ook wel om na de eerste halve draai zo ver mogelijk naar de buitenlijn te rijden. Zo heb je meer ruimte voor je tweede halve draai, en minder risico dat je er dan buiten gaatquote:Op woensdag 8 augustus 2012 21:31 schreef Lilliesleaf het volgende:
In ieder geval: morgen dus laatste blok en die middag examen. Ik ben niet nerveus - godzijdank - zoals bij het auto-examen, maar er heel positief sta ik er ook niet tegenover.. Zeg maar: Als ik het haal zal het een grotere verrassing voor me zijn dan wanneer ik zak. Maja, wie weet.. ik ga er gewoon niet over nadenken, m'n ding doen, en ik zie wel.
Dat is dus het voordeel aan dat terrein van Oostpoort, ze hebben vaste plekken voor alle pionnen en daarnaast zijn er op het asfalt allemaal hulplijnen gespoten, zoals bijvoorbeeld precies die lijn die je noemt.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 21:58 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Bij het achtje loont het ook wel om na de eerste halve draai zo ver mogelijk naar de buitenlijn te rijden. Zo heb je meer ruimte voor je tweede halve draai, en minder risico dat je er dan buiten gaat
Succes morgen!
quote:
https://maps.google.nl/ma(...)23&ctz=-120&t=h&z=18quote:
Jeu, wat een luxe terrein! Groot achtje ookquote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:13 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
[..]
https://maps.google.nl/ma(...)23&ctz=-120&t=h&z=18
Dit is dus dat oefenterrein. Als je inzoomt kun je puntjes zien op het wegdek. Dat zijn alle vaste markeringen van de oefeningen.
Tijdens lessen/examens weet je dus steeds precies waar je naartoe moet kijken omdat je 'kijkpunten' niet veranderen.
Dát achtje is HUUUGE. Echt gewoon.. naja.. écht groot. Maar, klein genoeg om in het begin echt even te wennen aan je gas constant houden, beiden kanten op. Het is namelijk net klein genoeg dat je een heel klein beetje je gewicht moet gebruiken en ietsie pietsie moet afschuinen (zeker als je de binnenbocht neemt).quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:22 schreef Vinniiee het volgende:
Ziet er wel hendig uit ja
Mag je het 8-je niet in het 8-je doen?
Haha weet ik, was ook meer als grap bedoeld Bij het station in Utrecht hebben ze volgens mij zo'n regenboogcirkel, en dan kan je ook telkens verder naar binnen toe om het afschuinen te oefenenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:24 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Dát achtje is HUUUGE. Echt gewoon.. naja.. écht groot. Maar, klein genoeg om in het begin echt even te wennen aan je gas constant houden, beiden kanten op. Het is namelijk net klein genoeg dat je een heel klein beetje je gewicht moet gebruiken en ietsie pietsie moet afschuinen (zeker als je de binnenbocht neemt).
Lange brede kant onder (bij de lijnen) zijn de pionnen voor de remopdrachten + vertragingsopdracht. Andere brede kant staat de snelle slalom. Lange stuk T-splitsing in het midden naar het open stuk toe is uitwijk. En in het middenstuk staan langzame slalom, draaioefeningen en parkeervak.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:26 schreef Dekatria het volgende:
Ik neem aan dat de oefeningen uitgezet worden op die grote brede stukken? Ik zie daar volgens mij wel de plaatsen voor pilonnen aangegeven
Oh! Een AVD'er! De laatste tijd de hele tijd over AVB gepraat, helemaal vergeten dat dat ook nog in dit topic thuishoort.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 00:40 schreef Gkhn het volgende:
Eindelijk weer motor gereden .
Ging goed, heb goed gelet op de bochten. De truc is om de bochten van kruispunten te nemen zoals je dat ook in de auto doet, dus niks afsnijden. Bij snelle bochten uiteraard wel afsnijden, en op klaverbladen of lange doordraaiers zoveel mogelijk aan de buitenkant blijven totdat je het rechte stuk op kan kijken en dan doorsnijden.
Nu vraag ik me toch wel af of ik die 2 extra lessen voor mijn examen nodig heb.
Ik zie mijn uitwijkoefening en slalom gewoon op streetview staan.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 08:40 schreef Vinniiee het volgende:
Ik had dit mini-parkeerplaatsje: klik
Zoveel mogelijk aan de buitenkant? Ik moest bij lange bochten, zoals op- en afritten van snelwegen, juist in het midden blijven. Liever zelfs nog aan de binnenkant. Aan de buitenkant van de bocht ligt vaak allemaal troep, daar wil je echt niet tijdens je bocht overheen rijdenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 00:40 schreef Gkhn het volgende:
Eindelijk weer motor gereden .
Ging goed, heb goed gelet op de bochten. De truc is om de bochten van kruispunten te nemen zoals je dat ook in de auto doet, dus niks afsnijden. Bij snelle bochten uiteraard wel afsnijden, en op klaverbladen of lange doordraaiers zoveel mogelijk aan de buitenkant blijven totdat je het rechte stuk op kan kijken en dan doorsnijden.
Nu vraag ik me toch wel af of ik die 2 extra lessen voor mijn examen nodig heb.
Heb ik examen moeten doenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 08:51 schreef mstx het volgende:
[..]
Ik zie mijn uitwijkoefening en slalom gewoon op streetview staan.
https://maps.google.nl/ma(...)cbp=12,21.4,,0,24.61
Dit. Ga beter in het midden rijden of de binnenzijde (zodat er geen optie bestaat dat er ongeduldige asociale automobilisten kunnen inhalen), en zo voorkom je inderdaad dat je niet over troep heen rijdt. Hier ligt bij een afrit de buitenkant helemaal vol met blikjes/papiertjes/chipszakken en nog meer van dat soort troep.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 08:52 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Zoveel mogelijk aan de buitenkant? Ik moest bij lange bochten, zoals op- en afritten van snelwegen, juist in het midden blijven. Liever zelfs nog aan de binnenkant. Aan de buitenkant van de bocht ligt vaak allemaal troep, daar wil je echt niet tijdens je bocht overheen rijden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |