Dit ja, je neemt toch geen bochten aan de buitenkant..quote:Op donderdag 9 augustus 2012 08:52 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Zoveel mogelijk aan de buitenkant? Ik moest bij lange bochten, zoals op- en afritten van snelwegen, juist in het midden blijven. Liever zelfs nog aan de binnenkant. Aan de buitenkant van de bocht ligt vaak allemaal troep, daar wil je echt niet tijdens je bocht overheen rijden
je moet behoorlijk snel optrekken tot in z'n 3 en dan bij de pylonnen (vrij) hard remmen en 1 terugschakelen. Vervolgens met wederom licht trekkende motor de slalom nemen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:13 schreef picodealion het volgende:
Wat is trouwens die vertragingsoefening precies? Ik heb dat tijdens mijn eerste les nog niet gehad, en uit de filmpjes word ik niet veel wijzer. Is het gewoon terugschakelen en dan rustig remmen oid?
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:05 schreef Lilliesleaf het volgende:
YES!![]()
![]()
![]()
Ik heb m'n AVB gehaald!![]()
Was geen geweldig examen, had erg veel last van de stress.![]()
Oefeningen in willekeurige volgorde:
Oefening 1: Lopen - ging vrij goed! Kreeg hem in 1 keer op de bok, geen gewiebel etc terwijl dat bij het oefenen nog wat problematisch was.
Oefening 2: Langzame slalom - eerste poging ging fout, halverwege redde ik hem niet meer, voetje, gelijk opnieuw. Tweede keer redde ik hem wel, maar niet heel netjes, véél gebrom van de motor omdat ik het gas continue meedraaide. Na afloop zei hij dat het nét goed was, gelukkig maar, want:
Oefening 3: Achtje - ik kwam uit de noodstop en schakelde door de stress verkeerd terug. Uiteindelijk was poging 1 een poging om een achtje te maken in de tweede versnelling. Hopeloos.Nog een keer proberen.. maar ging gewoon niet. Afgekeurd dus.
Oefening 4: Noodstop - netjes! Had iets harder gekund, maar wel gewoon OK.
Oefening 5: Precisiestop - was 'OK' deze man was niet erg streng met remopdrachten. Toen ik de instructeur er naar vroeg zei hij dat die man ooit eens tijdens een examen had meegemaakt dat iemand zich zo gepusht voelde, keihard remde, motor blokkeerde en die jongen kon naar het ziekenhuis. Sindsdien doet hij makkelijker erover. Had aan het eind wel een 'hopje' nog, maar alles daarvoor was wel netjes en netjes bij de lijn.
Oefening 6: Uitwijkopdracht - perfect. Maar de uitwijkopdracht is dan ook altijd mijn beste geweest. (+ hij is gewoon simpel).
Oefening 7: Vertragingsoefening - ik heb tijdens alle lessen nog nóóit een perfecte vertraging gemaakt, ik 'voelde' de oefening gewoon niet aan. Maar toen hij zei dat ik doe oefening moest doen, dacht ik er niet eens bij na, hup, motor naar de start: Gas, schakelen, remmen, schakelen, draaien. Hij ging gewoon werkelijk perfect. Alles ging superstrak en vloeiend. Was er zelf verbaast over.
Conclusie: Slalom en achtje moesten 2 keer, de rest was in 1 keer goed. De slalom was nét goedgekeurd. Gelukkig maar, anders was ik gezakt (2 fouten in hetzelfde cluster).
Gisteren ja.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:27 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!![]()
Maar like wut? Gelijk door vanuit de noodstop naar het achtje? Wel met tussenstop neem ik aan, anders vind ik het wel heel vreemd.
Gelukkig ging de vertragingsoefening en de remoefeningen ook goed, ook al had je die gisteren? nog niet zo goed onder de knie. Toppie!
Omdat ik niet weet hoe de situatie gingquote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:33 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Gisteren ja.Ik weet niet, preciesiestop en stopopdracht gingen in het begin niet goed. En toen zei de instructeur, probeer gewoon eens naar de noodstop toe te werken en de noodstoppen deed ik plotseling wel in een keer goed, waarna ik daarna ineens het 'gevoel' had voor de andere remopdrachten.
Noodstop. Ik sta stil. Man komt naar me toe: Rij maar door naar het achtje. Waarom zou het niet kunnen?
quote:
Gefeliciteerdquote:
Had je instructeur een hekel aan je?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:41 schreef Daantke het volgende:
Ik mocht in mijn proefles de snelweg op. Terwijl ik nooit eerder had gereden, alleen een uurtje max 30 kmh rijden op een verlaten industrieterrein
Nice, jij houd van zaken doenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:43 schreef Lilliesleaf het volgende:
We waren bij AVB trouwens met 9 man, waarvan 7/8 van de rijschool in Groningen gaan lessen, ik dus ook.. (ipv Assen, waar het oefenterrein is). Toen ik dat doorhad heb ik echt gélijk, terwijl iedereen nog naar de overige paar examenkandidaten aan het kijken waren, naar de rijschool gebeld.
'Hey! Ik ben net geslaagd voor m'n AVB, je hebt het nog niet in het systeem, maar het is zo. Wanneer is de eerste mogelijkheid voor een wegles?' 'Morgen vroeg is nog één plekje, anders is volgende week vrijdag de eerste optie.' 'Morgen is goed! Plan maar in!'
(De eerste keer op de weg is altijd een 'speciale les' die als dusdanig ingeplant wordt, vandaar dat er niet heel veel van zijn en je dus wat langer moet wachten)
uhm, nee. Ik had een vraag over remweg en reactiesnelheid ofzo, dan moet je zo'n rekensom maken die ik gewoon niet wistquote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:39 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]![]()
Kwam je nog onmogelijke vragen tegen?
Het gaat niet om hóe je het haalt, maar dát je het haalt. Ik weet ook nog dat het bij mij aankwam op het lopen met de motor (laatste oefening en ik had de langzame slalom al als fout). Ik wist dat ik 'm niet normaal op de bok kon krijgen, maar eenmaal in het parkeervak liet de examinator me zelf kiezen welke ik wildequote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:05 schreef Lilliesleaf het volgende:
YES!![]()
![]()
![]()
Ik heb m'n AVB gehaald!![]()
Slalom en achtje moesten 2 keer, de rest was in 1 keer goed. De slalom was nét goedgekeurd. Gelukkig maar, anders was ik gezakt (2 fouten in hetzelfde cluster).
Volgens mij vinden die examinatoren die loopopdracht ook gewoon een grote onzin. Zolang je hem niet laat vallen is het goedquote:Op donderdag 9 augustus 2012 19:36 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Het gaat niet om hóe je het haalt, maar dát je het haalt. Ik weet ook nog dat het bij mij aankwam op het lopen met de motor (laatste oefening en ik had de langzame slalom al als fout). Ik wist dat ik 'm niet normaal op de bok kon krijgen, maar eenmaal in het parkeervak liet de examinator me zelf kiezen welke ik wildeoké, dan wordt het de zijstandaard.
Gefeliciteerd!
Gaat eerder erom dat je hebt laten zien in je rest van de oefeningen of je controle over je fiets hebt, denkquote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:44 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Volgens mij vinden die examinatoren die loopopdracht ook gewoon een grote onzin. Zolang je hem niet laat vallen is het goed
Dat bedoel ik. Onzin in de zin van: Het toont amper voertuigbeheersing en is eigenlijk niet echt belangrijk in het examen. Dan zou een extra opdracht uit een van de clusters beter zijn.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:50 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Gaat eerder erom dat je hebt laten zien in je rest van de oefeningen of je controle over je fiets hebt, denkachtje en de remmingen deed ik toen bijv als vanzelf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |