SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige sites:
Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/![]()
Geslaagden 2009
![]()
Reintji 12-03-2009 - Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009![]()
Geslaagden 2010
![]()
![]()
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010![]()
Geslaagden 2011
![]()
![]()
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - Vinniiee 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011 - whY... 24-05-2011 - cyberterrorist 01-06-2011 - Crutch 15-06-2011 - DarkNoize 17-06-2011 - Tankiej 30-06-2011 - Rossdale 06-07-2011 - menmulder 27-07-2011 - Devvie 09-08-2011 - Yreal 10-08-2011 - Little_Miss_Naughty 10-08-2011 - TSI 08-09-2011 - mstx 13-09-2011 - Dekatria 10-10-2011 - ibaneX 01-11-2011 - lipjes 15-11-2011 - MaximumRush 19-11-2011 - Mirgeam 15-12-2011![]()
Geslaagden 2012
![]()
Joooo-pi 08-02-2012 - t0sti 09-01-2012 - WhiteJoker 29-03-2012 - Salatrut 26-4-2012 - Gokhan03 21-05-2012 - Skv 30-05-2012 - -Trinity-14-06-2012 - weerstandje 26-06-2012 - Danger.Mouse 09-07-2012 - RainofDeath 01-08-2012
De nieuwe regels vanaf 2013:
Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR () met je gegevens of aanpassingen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 01-08-2012 22:34:15 ]
Ah pleeease, niet wéér die klote discussie, doe me een lol zegquote:Op zondag 29 juli 2012 12:14 schreef Vinniiee het volgende:
Op de rotonde is in mijn ogen niet hetzelfde als een achtje. De techniek deels wel, maar de snelheid ligt hoger en je gebruikt geen achterrem.
Ik weet niet wat voor een rij auto's jij bij het stoplicht tegen komt of in de file, maar meestal kun je er zonder al te veel slingeren tussendoor rijden.
Overigens vind ik het apart dat de rijschool tegen je zegt dat je het voor voorkruipen/file rijden kunt gebruiken, want het is gedoogd (onder een aantal voorwaarden) en niets meer dan dat.
De WVW is toch van '94?quote:Op zondag 29 juli 2012 12:21 schreef Sounddragon het volgende:
Ah pleeease, niet wéér die klote discussie, doe me een lol zeg.. het is fokking toegestaan, en dus niet verboden, en niet gedoogd, ze hebben nota bene in '91 de WVW er voor aangepast om van die discussie af te zijn, en motorrijders het wettelijke recht te geven om dit te doen. En nu, 21 jaar (
²) later, zijn er nog steeds hele volksstammen die er niet aan willen
![]()
Van een blikker verwacht ik zulke opmerkingen, maar van een kersvers geslaagde motorrijder vind ik het wel héél erg slekt
Same thing; een rij wachtende auto's is een file.quote:Op zondag 29 juli 2012 12:27 schreef Vinniiee het volgende:
Excuse me, daarvan was ik niet op de hoogte
Edit: ik bedenk me nu dat filerijden ter sprake is gekomen tijdens mijn theorie.
Maar voorkruipen bij stoplicht weet ik zo niet.
Wat Sounddragon zegt, als je het op langzame snelheid en erg overdreven onder de knie hebt, kun je het zelfverzekerder doen in echte verkeerssituaties.quote:Op zondag 29 juli 2012 12:13 schreef Anne het volgende:
Volgens mij hebben we zulke rotonde's niet in NL waar je een 8-je kunt toepassen. En een langzame slalom zoals je hem in je lessen leert is natuurlijk heel 'overdreven', zoiets pas je niet toe in een file. Waarschijnlijk geldt dan hetzelfde voor het 8-je en de rotondes.
Nee, echtquote:Op zondag 29 juli 2012 13:21 schreef Daantke het volgende:
[..]
Wat Sounddragon zegt, als je het op langzame snelheid en erg overdreven onder de knie hebt, kun je het zelfverzekerder doen in echte verkeerssituaties.
Heb ik ook, al weet ik niet wat dat "air twister" precies is...quote:Op zondag 29 juli 2012 01:13 schreef Gkhn het volgende:
Yeah nieuwe helm gekocht. Scorpion exo 1000 air twister. Heb mijn uitrusting compleet.
Is los van elkaar.quote:Op zondag 29 juli 2012 14:12 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Heb ik ook, al weet ik niet wat dat "air twister" precies is...
Ah, ok. Ik heb matzwart met airfit. Het is een fijne helm.quote:Op zondag 29 juli 2012 14:19 schreef Anne het volgende:
[..]
Is los van elkaar.
Twister is gewoon de kleurstelling van je helm (de twee kleuren die gebruikt zijn en door elkaar zijn 'getwist').
En Air betekent dat je het Airfit systeem in je helm hebt zitten: "Airfit™ permits a rider to personalize helmet fit through air adjustable cheek pads with additional noise reduction."
en toch zie ik vaak zat onze vrienden in het blauw dit laatste wel doenquote:Op zondag 29 juli 2012 12:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Same thing; een rij wachtende auto's is een file.
Mijn vorige AT heb ik aan barrels gereden toen ik een rij auto's inhaalde die voor een brug stonden te wachten, en er halverwege een blikker besloot op te gaan keren vanuit die file.. was binnen de kom, ik reed technisch gezien op de verkeerde weghelft, en ik kreeg alles vergoed van de verzekering; ik reed niet te hard, en hij keek niet; case closed.
Voorkruipen bij het verkeerslicht mag overigens alleen als er voor die richting een dubbele rijstrook is; dus 2 banen voor rechtdoor, of 2 banen om af te slaan, dan kun je er tussendoor. Voorpiepen over het voorsorteervak linksaf en dan voor de baan van rechtsdoor gaan staan is wél fout, dan misbruik je een voorsorteervak en volg je niet de richting daarvan; dan heb je een bon te pakken.
Ik wist niet dat dat bij het stoplicht mochtquote:Op zondag 29 juli 2012 12:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Same thing; een rij wachtende auto's is een file.
Mijn vorige AT heb ik aan barrels gereden toen ik een rij auto's inhaalde die voor een brug stonden te wachten, en er halverwege een blikker besloot op te gaan keren vanuit die file.. was binnen de kom, ik reed technisch gezien op de verkeerde weghelft, en ik kreeg alles vergoed van de verzekering; ik reed niet te hard, en hij keek niet; case closed.
Voorkruipen bij het verkeerslicht mag overigens alleen als er voor die richting een dubbele rijstrook is; dus 2 banen voor rechtdoor, of 2 banen om af te slaan, dan kun je er tussendoor. Voorpiepen over het voorsorteervak linksaf en dan voor de baan van rechtsdoor gaan staan is wél fout, dan misbruik je een voorsorteervak en volg je niet de richting daarvan; dan heb je een bon te pakken.
Mjah, wat doe je eraan? ze rijden ook te hard, door rood, ik heb ze al zien bumperen en verkeer opzij dwingen.. ze hebben een soort van carte blanche in het verkeer; ze hebben maar een half excuus nodig om regels te overtreden. flauw, but true.quote:Op zondag 29 juli 2012 14:28 schreef Bozz187 het volgende:
[..]
en toch zie ik vaak zat onze vrienden in het blauw dit laatste wel doen
Mjah, ik weet niet of het de orignele opzet van die wetswijziging is natuurlijk; denk het niet, maar het is gewoon legal, mits je het volgens de regeltjes doet. Het enge van op die manier voorkruipen, is dat je het eigenlijk vrij vlot moet doen, want je bent niet blij als je halverwege die rij bent en de boel gaat op groen; dan moet je soms behoorlijk stevig in je schoenen (of laarzen) staan om ertussen te komen, want dan willen de blikkers je natuurlijk terugpakken door je er niet tussen te latenquote:Op zondag 29 juli 2012 14:33 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Ik wist niet dat dat bij het stoplicht mocht
quote:Op zondag 29 juli 2012 14:21 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Ah, ok. Ik heb matzwart met airfit. Het is een fijne helm.
Ziet er cool uitquote:
Geen idee. Je kan ze dicht klikken dus lijkt me niet.quote:Op zondag 29 juli 2012 15:14 schreef Danger.Mouse het volgende:
Ruist 'ie niet als een malle bij hoge snelheden door alle vents?
Tja ieder zijn ding maar vond deze het beste passen bij mijn motorpak. En voor de prijs waarvoor ik hem meekreeg kon ik hem niet laten liggen.quote:Op zondag 29 juli 2012 15:14 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ziet er cool uit
Maar ik zou dan toch echt voor een systeemhelm kiezen. Die de politie ook heeft
Je zou motorrijden toch eens stimuleren, wat een gek ideequote:Op zondag 29 juli 2012 10:42 schreef Anne het volgende:
De nieuwe regels vanaf 2013:
[ afbeelding ]
Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR ([ afbeelding ]) met je gegevens of aanpassingen.
Jezelf voorhouden dat het weer een dagelijks ritje is, ontspannenquote:Op zondag 29 juli 2012 15:38 schreef Lindstrøm. het volgende:
Iemand nog essentiele tips voor AVD examen? Vooral kijken etc.
officieel moet je voor de streep stoppen ja, maar als je voldoende zicht hebt op het verkeerslicht + niet op een VOP oid staat kan dat primaquote:Op zondag 29 juli 2012 15:33 schreef Vinniiee het volgende:
Zijn ook genoeg systeemhelmen waaraan je niet direct ziet dat het een systeemhelm is, een daarvan is shoei neotec (vind ik).
Nog een vraagje mbt voorkruipen bij het stoplicht, als je voorkruipt en je stopt na de stopstreep, dan ben je toch in overtreding?
Mjah, sort off. Ik blijf er meestal net tussen staan, anders sta je vaak onder de verkeerslichten; niet handig. Als ik collega motorrijders achter me aan zie komen rijd ik er wel tussenuit.quote:Op zondag 29 juli 2012 15:33 schreef Vinniiee het volgende:
Zijn ook genoeg systeemhelmen waaraan je niet direct ziet dat het een systeemhelm is, een daarvan is shoei neotec (vind ik).
Nog een vraagje mbt voorkruipen bij het stoplicht, als je voorkruipt en je stopt na de stopstreep, dan ben je toch in overtreding?
sta je tenminste niet in de benzine/diesel dampenquote:Op zondag 29 juli 2012 16:17 schreef Lilliesleaf het volgende:
Grappig. Tijdens het leren van m'n theorie kwam ik in het boek tegen 'dat het uitdrukkelijk niet de bedoeling was om naar voren te rijden bij een stoplicht'.
Theorie -> praktijk, niet de bedoeling -> veiliger; pick your choice.quote:Op zondag 29 juli 2012 16:17 schreef Lilliesleaf het volgende:
Grappig. Tijdens het leren van m'n theorie kwam ik in het boek tegen 'dat het uitdrukkelijk niet de bedoeling was om naar voren te rijden bij een stoplicht'.
Zo doe ik het ook, behalve als er van die lage verkeerslichten zijn, dan ga ik er wel voor staan.quote:Op zondag 29 juli 2012 16:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mjah, sort off. Ik blijf er meestal net tussen staan, anders sta je vaak onder de verkeerslichten; niet handig. Als ik collega motorrijders achter me aan zie komen rijd ik er wel tussenuit.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een systeemhelm lijkt me vooral handig als je rookt of veel moet praten als je stilstaat. Qua constructie lijkt mij een integraalhelm altijd veiliger, omdat het 1 geheel is.quote:Op zondag 29 juli 2012 15:14 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ziet er cool uit
Maar ik zou dan toch echt voor een systeemhelm kiezen. Die de politie ook heeftheitieh
Heb ik ook nooit gezegdquote:Op zondag 29 juli 2012 18:46 schreef Anne het volgende:
Dat is niet de twister versie, da's een solid.
quote:
quote:Op zondag 29 juli 2012 01:13 schreef Gkhn het volgende:
Yeah nieuwe helm gekocht. Scorpion exo 1000 air twister. Heb mijn uitrusting compleet.
quote:Op zondag 29 juli 2012 14:12 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Heb ik ook, al weet ik niet wat dat "air twister" precies is...
ah laat maar...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heitieh
Neem een duidelijke eigen beslissing...ze wilden mij een doodlopende straat in sturen, ik ging doodleuk rechtsaf (later zei ik "avb heb ik al gehad, die straat liep dood, straatjekeren vind ik niks aanquote:Op zondag 29 juli 2012 15:38 schreef Lindstrøm. het volgende:
Iemand nog essentiele tips voor AVD examen? Vooral kijken etc.
Had je wel moeten doen en hopen dat de auto achter je aan ging. Jij keert veul sneller namelijkquote:Op zondag 29 juli 2012 19:42 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Neem een duidelijke eigen beslissing...ze wilden mij een doodlopende straat in sturen, ik ging doodleuk rechtsaf (later zei ik "avb heb ik al gehad, die straat liep dood, straatjekeren vind ik niks aan
Same here, als het groen springt is echt klote, want mensen spiegelen nauwelijks als ze stilstaan en/of wegrijden. Je komt dus uit een onverwachte hoek ineens voorbij en je moet zelf een gaatje zien te vinden.quote:Op zondag 29 juli 2012 14:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mjah, ik weet niet of het de orignele opzet van die wetswijziging is natuurlijk; denk het niet, maar het is gewoon legal, mits je het volgens de regeltjes doet. Het enge van op die manier voorkruipen, is dat je het eigenlijk vrij vlot moet doen, want je bent niet blij als je halverwege die rij bent en de boel gaat op groen; dan moet je soms behoorlijk stevig in je schoenen (of laarzen) staan om ertussen te komen, want dan willen de blikkers je natuurlijk terugpakken door je er niet tussen te laten![]()
Ik kijk meestal een beetje de situatie aan; vaak is er vrij weinig ruimte, en dan ga ik er gewoon achter staan, ook al voelt dat niet fijn als er verkeer achter je aan komt rijden, maar als het effe kan sneak ik er tussendoor
Een klein foutje? Dat is invordering rijbewijsquote:Op zondag 29 juli 2012 21:22 schreef dribbel79 het volgende:
maakte een ander klein foutje goed, reed 60 in een 30 km zone
De examinator zei: er was werkelijk niemand op straat en je kon goed doorrijden, ik had zelf nóg harder gereden, maar prima, je hebt je goed aangepast aan de omstandigheden..quote:Op maandag 30 juli 2012 09:01 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Een klein foutje? Dat is invordering rijbewijs
En 100% te hard.quote:Op maandag 30 juli 2012 09:03 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
De examinator zei: er was werkelijk niemand op straat en je kon goed doorrijden, ik had zelf nóg harder gereden, maar prima, je hebt je goed aangepast aan de omstandigheden..
Invordering toch pas vanaf 50 km boven max speed?
Dat is pas bij een overschrijding van 50 kmp/u.quote:Op maandag 30 juli 2012 09:01 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Een klein foutje? Dat is invordering rijbewijs
Ja, en bij 100% overschrijding.quote:Op maandag 30 juli 2012 09:54 schreef einschtein het volgende:
[..]
Dat is pas bij een overschrijding van 50 kmp/u.
Ik was toen met mijn rijexamen met 70 langs wegwerkzaamheden gereden.quote:Op maandag 30 juli 2012 09:56 schreef drumstickNL het volgende:
Ik snap de fout wel; hiervoor is het ook "30" maar het ziet eruit als een weg waar je 80 kan. En dat kan an sich ook best.
http://www.rijksoverheid.(...)ijs-ingevorderd.htmlquote:
quote:- Uit een blaastest blijkt dat uw alcoholgehalte hoger is dan 570 μg/l of 1,3 promille. Voor beginnende bestuurders is dit 350 μg/l of 0,8 promille. Als u geen blaastest heeft ondergaan, maar de politie wel vermoedt dat u teveel alcohol heeft gedronken, kan uw rijbewijs ook worden ingevorderd.
- U weigert mee te werken aan een blaastest.
- U overschrijdt de maximum snelheid met meer dan 50 kilometer per uur. Voor bromfietsen geldt een overschrijding van meer dan 30 kilometer per uur.
- De kans is groot dat u zich opnieuw schuldig zult maken aan een van deze feiten.
Ook ja. In een 30 km zone ligt die grens nog lager.quote:Op maandag 30 juli 2012 10:08 schreef mstx het volgende:
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)ijs-ingevorderd.html
[..]
Bron?quote:Op maandag 30 juli 2012 10:15 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ook ja. In een 30 km zone ligt die grens nog lager.
Ervaringquote:
Oké, dan moet het wel waar zijn.quote:
Ik ook, maar dat heeft niet met lessen te makenquote:Op maandag 30 juli 2012 14:24 schreef Gkhn het volgende:
Pff ik sta nu al bijna een maand droog. Waarom moest die instructeur van mij nou op vakantie gaan
.
hihi.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:25 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik ook, maar dat heeft niet met lessen te maken![]()
quote:Op maandag 30 juli 2012 14:25 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik ook, maar dat heeft niet met lessen te maken![]()
Je staat erbijquote:Op maandag 30 juli 2012 10:47 schreef Vrieskist het volgende:
Nou, afgelopen zaterdag ook mijn eerste les gehad, voorlopig weer een gevaar op de weg erbij ;-)
Moet zeggen dat het wel een coole ervaring was, het rijden in de auto was daarna maar een saaie bedoeling
Voor de OP:
Eerste les: 28-07-2012 Theorie: n/a AVB: n/a AVD: n/a Rijschool: vd Weij, Almere Lesmotor: Honda CB500
Hihi, vind ik voor vrouwen. Ben jij een vrouw?quote:
Nee dat doe ik nooit, althans niet met plankjequote:
Succes! Nog paar lessen er voor?quote:
Ja ik heb nog 2 lessen over in mijn pakket. Maar de punten waarop ik ben gezakt gaat me dat niet weer gebeuren.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:27 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Hihi, vind ik voor vrouwen. Ben jij een vrouw?
[..]
Nee dat doe ik nooit, althans niet met plankje
Nu maar weer ontopic
[..]
Succes! Nog paar lessen er voor?
Mag aangevuld wordenquote:Op zondag 29 juli 2012 10:42 schreef Anne het volgende:
sanger Eerste les: 28-07-2012 Theorie: 21-08-2012 AVB: n/a AVD: n/a Rijschool:Rijschool Donald te Purmerend Lesmotor: Kawasaki ER5
Heb je er al zin inquote:Op maandag 30 juli 2012 16:30 schreef Vrieskist het volgende:
Als het goed is liggen de theorieboekjes morgen op de deurmat, kan ik na 9 jaar weer mijn theoriekennis ophalen, jippie
Ah oké scheelt toch. En mocht je 1 of 2 lessen extra nodig hebben kost dat de kop ook niet.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:56 schreef Gkhn het volgende:
[..]
Ja ik heb nog 2 lessen over in mijn pakket. Maar de punten waarop ik ben gezakt gaat me dat niet weer gebeuren.
Ambitieus om in je vakantie te gaan lerenquote:Op maandag 30 juli 2012 20:20 schreef sanger het volgende:
[..]
Heb je er al zin inBij mij is het 13 jaar geleden zelfs
Gelukkig heb ik pas de dag nadat ik terugkom van vakantie mijn theorie examen, kan ik in de vakantie lekker leren
Denk ook niet dat het er van gaat komenquote:Op maandag 30 juli 2012 20:41 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Ambitieus om in je vakantie te gaan leren
Tot nu toe gehad:quote:
Ik zou naar links opschuiven en inhalenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 00:21 schreef Lindstrøm. het volgende:
Vraagske, wat dien ik in onderstaande situatie te doen? Het invoegende verkeer voor laten gaan (en zelf gas terugnemen) of opschuiven naar de linkerrijbaan? Als optie 2, moet ik vervolgens snel voorbij (140 km/h) de invoegende auto's (die 120 km/h gaan) of kan ik ook rond 125 km/h op de linkerbaan blijven en er dus rustig voorbij?
[ afbeelding ]
Dit.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 00:41 schreef Gkhn het volgende:
[..]
Ik zou naar links opschuiven en inhalen. Zo laat je het gevaar achter je en geef je aan dat je hoffelijk bent in het verkeer door ze te laten invoegen. Trouwens voegt 99% niet in met 120 km/u.
WTF lol, zonder handen/staand/liggend rijdenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 00:07 schreef Saninl het volgende:
[..]
Tot nu toe gehad:
1 tryout: op de weg gereden
1 les: op de weg gereden om schakelen te oefenen
1 les; eerst op de weg gereden daarna naar plek voor bijzonder manoeuvres (snelle slalom)
2 lessen; snelle slalom en heel even uitwijkoefening
deze les: even snelle slalom, even uitwijkoefening, daarna de 3 remoefeningen, in een vak parkeren aan de hand en uit een vak rijden op de motor. Daarna heeft hij mij nog op de plek voor de bijzondere manoeuvres (groot parkeerterrein) wat bijzondere dingen laten doen, namelijk even met losse handen rijden, staand op de motor rijden en met mijn rug helemaal naar achter hangen. Dat je dus naar boven kijkt.
Het was vooral leuk dat ik verder was en die snelle slalom onder de knie had (volgens de instructeur).
Morgen weer bellen voor een afspraak en volgende week vrijdag mijn theorie trouwens
Ik zeg linkerbaan en met 125 ze voorbij rijden. De meesten voegen in met snelheden van max 100 per uur dus ben je er zo voorbij. Daarnaast geef je ze ruimte om in te voegen, wat getuigt van inzicht enzo.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 00:21 schreef Lindstrøm. het volgende:
Vraagske, wat dien ik in onderstaande situatie te doen? Het invoegende verkeer voor laten gaan (en zelf gas terugnemen) of opschuiven naar de linkerrijbaan? Als optie 2, moet ik vervolgens snel voorbij (140 km/h) de invoegende auto's (die 120 km/h gaan) of kan ik ook rond 125 km/h op de linkerbaan blijven en er dus rustig voorbij?
[ afbeelding ]
Ik zou naar links uitwijken om ze te kunnen laten invoegen. Maar volgens mij zijn de mensen die invoegen zelf verantwoordelijk voor het invoegen, dus hoef je geen ruimte te maken. Correct me if i'm wrong.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 00:21 schreef Lindstrøm. het volgende:
Vraagske, wat dien ik in onderstaande situatie te doen? Het invoegende verkeer voor laten gaan (en zelf gas terugnemen) of opschuiven naar de linkerrijbaan? Als optie 2, moet ik vervolgens snel voorbij (140 km/h) de invoegende auto's (die 120 km/h gaan) of kan ik ook rond 125 km/h op de linkerbaan blijven en er dus rustig voorbij?
[ afbeelding ]
Dat is waar, maar 9 van de 10 kan niet fatsoenlijk invoegen en verwacht dat degene naast hem ruimte geeft. Let maar 's op wanneer de invoeger de richtingaanwijzer aan zet.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 09:17 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Ik zou naar links uitwijken om ze te kunnen laten invoegen. Maar volgens mij zijn de mensen die invoegen zelf verantwoordelijk voor het invoegen, dus hoef je geen ruimte te maken. Correct me if i'm wrong.
Klopt, daarom geef ik ook vaak voorrang, ik 'verwacht' het zelf ook te krijgen. Dat maakt het invoegen allemaal wat makkelijker voor iedereen. Maar als ik geen ruimte kan maken, zoekt de invoegende partij het maar lekker uit hoorquote:Op dinsdag 31 juli 2012 09:48 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Dat is waar, maar 9 van de 10 kan niet fatsoenlijk invoegen en verwacht dat degene naast hem ruimte geeft. Let maar 's op wanneer de invoeger de richtingaanwijzer aan zet.
Heb maar 1 motorrijles gehad, dus hier moet ik nog het nodige over leren. Maar ik kan me als automobilist voorstellen dat je jezelf wilt beschermen als motorrijder.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 11:18 schreef Dekatria het volgende:
Vergeet ook niet dat als motorrijder zijnde je vaak over het hoofd gezien wordt door invoegend verkeer, dus het is vaak voor je eigen veiligheid ook een pré dat je alvast opschuift om zodoende eventuele blinde koeien voor te zijn.
Ik heb wel auto- maar geen motorrijbewijs, maar als je voelt dat je voor de invoegende partij uitkomt op de snelweg, dan kan je prima met 125 doorrijden zodat de invoeger achter jou kan invoegen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 11:29 schreef Lindstrøm. het volgende:
Bedankt allemaalEn de optie die ik vergeten ben te noemen; vaak is het inderdaad dat de invoegers met 100 of minder invoegen. Is het dan ook een optie om gewoon op de rechterbaan met 125/130 door te rijden?
Ik heb nog geen autorijbewijs, vandaar het gebrek aan inzicht.
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 07:23 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
WTF lol, zonder handen/staand/liggend rijden![]()
Oefeningen die jij gehad hebt vond ik de leukste
Kijk hier eens naar, werkt velhelderendquote:Op dinsdag 31 juli 2012 11:37 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Heb maar 1 motorrijles gehad, dus hier moet ik nog het nodige over leren. Maar ik kan me als automobilist voorstellen dat je jezelf wilt beschermen als motorrijder.
[..]
Ik heb wel auto- maar geen motorrijbewijs, maar als je voelt dat je voor de invoegende partij uitkomt op de snelweg, dan kan je prima met 125 doorrijden zodat de invoeger achter jou kan invoegen.
Dan ben je meestal al te laat. Vaak gaat deze pas halverwege de baanwissel aan.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 09:48 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Dat is waar, maar 9 van de 10 kan niet fatsoenlijk invoegen en verwacht dat degene naast hem ruimte geeft. Let maar 's op wanneer de invoeger de richtingaanwijzer aan zet.
Ja, ik bedoel eigenlijk meer dat jan en alleman de richtingaanwijzer zomaar aanzet, terwijl ze helemaal nog niet in de gelegenheid zijn om netjes in te voegen. (naast of vlak voor een medeweggebruiker, bijv.)quote:Op dinsdag 31 juli 2012 12:39 schreef sanger het volgende:
[..]
Dan ben je meestal al te laat. Vaak gaat deze pas halverwege de baanwissel aan.
Inderdaad, schrik je jezelf de pleuris omdat je verwacht dat ze ineens hun bak jouw weghelft gaan opsturenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:18 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Ja, ik bedoel eigenlijk meer dat jan en alleman de richtingaanwijzer zomaar aanzet, terwijl ze helemaal nog niet in de gelegenheid zijn om netjes in te voegen. (naast of vlak voor een medeweggebruiker, bijv.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |