SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige sites:
Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/![]()
Geslaagden 2009
![]()
Reintji 12-03-2009 - Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009![]()
Geslaagden 2010
![]()
![]()
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010![]()
Geslaagden 2011
![]()
![]()
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - Vinniiee 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011 - whY... 24-05-2011 - cyberterrorist 01-06-2011 - Crutch 15-06-2011 - DarkNoize 17-06-2011 - Tankiej 30-06-2011 - Rossdale 06-07-2011 - menmulder 27-07-2011 - Devvie 09-08-2011 - Yreal 10-08-2011 - Little_Miss_Naughty 10-08-2011 - TSI 08-09-2011 - mstx 13-09-2011 - Dekatria 10-10-2011 - ibaneX 01-11-2011 - lipjes 15-11-2011 - MaximumRush 19-11-2011 - Mirgeam 15-12-2011![]()
Geslaagden 2012
![]()
Joooo-pi 08-02-2012 - t0sti 09-01-2012 - WhiteJoker 29-03-2012 - Salatrut 26-4-2012 - Gokhan03 21-05-2012 - Skv 30-05-2012 - -Trinity-14-06-2012 - weerstandje 26-06-2012 - Danger.Mouse 09-07-2012 - RainofDeath 01-08-2012
De nieuwe regels vanaf 2013:
Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR () met je gegevens of aanpassingen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 01-08-2012 22:34:15 ]
Ah pleeease, niet wéér die klote discussie, doe me een lol zegquote:Op zondag 29 juli 2012 12:14 schreef Vinniiee het volgende:
Op de rotonde is in mijn ogen niet hetzelfde als een achtje. De techniek deels wel, maar de snelheid ligt hoger en je gebruikt geen achterrem.
Ik weet niet wat voor een rij auto's jij bij het stoplicht tegen komt of in de file, maar meestal kun je er zonder al te veel slingeren tussendoor rijden.
Overigens vind ik het apart dat de rijschool tegen je zegt dat je het voor voorkruipen/file rijden kunt gebruiken, want het is gedoogd (onder een aantal voorwaarden) en niets meer dan dat.
De WVW is toch van '94?quote:Op zondag 29 juli 2012 12:21 schreef Sounddragon het volgende:
Ah pleeease, niet wéér die klote discussie, doe me een lol zeg.. het is fokking toegestaan, en dus niet verboden, en niet gedoogd, ze hebben nota bene in '91 de WVW er voor aangepast om van die discussie af te zijn, en motorrijders het wettelijke recht te geven om dit te doen. En nu, 21 jaar (
²) later, zijn er nog steeds hele volksstammen die er niet aan willen
![]()
Van een blikker verwacht ik zulke opmerkingen, maar van een kersvers geslaagde motorrijder vind ik het wel héél erg slekt
Same thing; een rij wachtende auto's is een file.quote:Op zondag 29 juli 2012 12:27 schreef Vinniiee het volgende:
Excuse me, daarvan was ik niet op de hoogte
Edit: ik bedenk me nu dat filerijden ter sprake is gekomen tijdens mijn theorie.
Maar voorkruipen bij stoplicht weet ik zo niet.
Wat Sounddragon zegt, als je het op langzame snelheid en erg overdreven onder de knie hebt, kun je het zelfverzekerder doen in echte verkeerssituaties.quote:Op zondag 29 juli 2012 12:13 schreef Anne het volgende:
Volgens mij hebben we zulke rotonde's niet in NL waar je een 8-je kunt toepassen. En een langzame slalom zoals je hem in je lessen leert is natuurlijk heel 'overdreven', zoiets pas je niet toe in een file. Waarschijnlijk geldt dan hetzelfde voor het 8-je en de rotondes.
Nee, echtquote:Op zondag 29 juli 2012 13:21 schreef Daantke het volgende:
[..]
Wat Sounddragon zegt, als je het op langzame snelheid en erg overdreven onder de knie hebt, kun je het zelfverzekerder doen in echte verkeerssituaties.
Heb ik ook, al weet ik niet wat dat "air twister" precies is...quote:Op zondag 29 juli 2012 01:13 schreef Gkhn het volgende:
Yeah nieuwe helm gekocht. Scorpion exo 1000 air twister. Heb mijn uitrusting compleet.
Is los van elkaar.quote:Op zondag 29 juli 2012 14:12 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Heb ik ook, al weet ik niet wat dat "air twister" precies is...
Ah, ok. Ik heb matzwart met airfit. Het is een fijne helm.quote:Op zondag 29 juli 2012 14:19 schreef Anne het volgende:
[..]
Is los van elkaar.
Twister is gewoon de kleurstelling van je helm (de twee kleuren die gebruikt zijn en door elkaar zijn 'getwist').
En Air betekent dat je het Airfit systeem in je helm hebt zitten: "Airfit™ permits a rider to personalize helmet fit through air adjustable cheek pads with additional noise reduction."
en toch zie ik vaak zat onze vrienden in het blauw dit laatste wel doenquote:Op zondag 29 juli 2012 12:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Same thing; een rij wachtende auto's is een file.
Mijn vorige AT heb ik aan barrels gereden toen ik een rij auto's inhaalde die voor een brug stonden te wachten, en er halverwege een blikker besloot op te gaan keren vanuit die file.. was binnen de kom, ik reed technisch gezien op de verkeerde weghelft, en ik kreeg alles vergoed van de verzekering; ik reed niet te hard, en hij keek niet; case closed.
Voorkruipen bij het verkeerslicht mag overigens alleen als er voor die richting een dubbele rijstrook is; dus 2 banen voor rechtdoor, of 2 banen om af te slaan, dan kun je er tussendoor. Voorpiepen over het voorsorteervak linksaf en dan voor de baan van rechtsdoor gaan staan is wél fout, dan misbruik je een voorsorteervak en volg je niet de richting daarvan; dan heb je een bon te pakken.
Ik wist niet dat dat bij het stoplicht mochtquote:Op zondag 29 juli 2012 12:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Same thing; een rij wachtende auto's is een file.
Mijn vorige AT heb ik aan barrels gereden toen ik een rij auto's inhaalde die voor een brug stonden te wachten, en er halverwege een blikker besloot op te gaan keren vanuit die file.. was binnen de kom, ik reed technisch gezien op de verkeerde weghelft, en ik kreeg alles vergoed van de verzekering; ik reed niet te hard, en hij keek niet; case closed.
Voorkruipen bij het verkeerslicht mag overigens alleen als er voor die richting een dubbele rijstrook is; dus 2 banen voor rechtdoor, of 2 banen om af te slaan, dan kun je er tussendoor. Voorpiepen over het voorsorteervak linksaf en dan voor de baan van rechtsdoor gaan staan is wél fout, dan misbruik je een voorsorteervak en volg je niet de richting daarvan; dan heb je een bon te pakken.
Mjah, wat doe je eraan? ze rijden ook te hard, door rood, ik heb ze al zien bumperen en verkeer opzij dwingen.. ze hebben een soort van carte blanche in het verkeer; ze hebben maar een half excuus nodig om regels te overtreden. flauw, but true.quote:Op zondag 29 juli 2012 14:28 schreef Bozz187 het volgende:
[..]
en toch zie ik vaak zat onze vrienden in het blauw dit laatste wel doen
Mjah, ik weet niet of het de orignele opzet van die wetswijziging is natuurlijk; denk het niet, maar het is gewoon legal, mits je het volgens de regeltjes doet. Het enge van op die manier voorkruipen, is dat je het eigenlijk vrij vlot moet doen, want je bent niet blij als je halverwege die rij bent en de boel gaat op groen; dan moet je soms behoorlijk stevig in je schoenen (of laarzen) staan om ertussen te komen, want dan willen de blikkers je natuurlijk terugpakken door je er niet tussen te latenquote:Op zondag 29 juli 2012 14:33 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Ik wist niet dat dat bij het stoplicht mocht
quote:Op zondag 29 juli 2012 14:21 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Ah, ok. Ik heb matzwart met airfit. Het is een fijne helm.
Ziet er cool uitquote:
Geen idee. Je kan ze dicht klikken dus lijkt me niet.quote:Op zondag 29 juli 2012 15:14 schreef Danger.Mouse het volgende:
Ruist 'ie niet als een malle bij hoge snelheden door alle vents?
Tja ieder zijn ding maar vond deze het beste passen bij mijn motorpak. En voor de prijs waarvoor ik hem meekreeg kon ik hem niet laten liggen.quote:Op zondag 29 juli 2012 15:14 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ziet er cool uit
Maar ik zou dan toch echt voor een systeemhelm kiezen. Die de politie ook heeft
Je zou motorrijden toch eens stimuleren, wat een gek ideequote:Op zondag 29 juli 2012 10:42 schreef Anne het volgende:
De nieuwe regels vanaf 2013:
[ afbeelding ]
Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR ([ afbeelding ]) met je gegevens of aanpassingen.
Jezelf voorhouden dat het weer een dagelijks ritje is, ontspannenquote:Op zondag 29 juli 2012 15:38 schreef Lindstrøm. het volgende:
Iemand nog essentiele tips voor AVD examen? Vooral kijken etc.
officieel moet je voor de streep stoppen ja, maar als je voldoende zicht hebt op het verkeerslicht + niet op een VOP oid staat kan dat primaquote:Op zondag 29 juli 2012 15:33 schreef Vinniiee het volgende:
Zijn ook genoeg systeemhelmen waaraan je niet direct ziet dat het een systeemhelm is, een daarvan is shoei neotec (vind ik).
Nog een vraagje mbt voorkruipen bij het stoplicht, als je voorkruipt en je stopt na de stopstreep, dan ben je toch in overtreding?
Mjah, sort off. Ik blijf er meestal net tussen staan, anders sta je vaak onder de verkeerslichten; niet handig. Als ik collega motorrijders achter me aan zie komen rijd ik er wel tussenuit.quote:Op zondag 29 juli 2012 15:33 schreef Vinniiee het volgende:
Zijn ook genoeg systeemhelmen waaraan je niet direct ziet dat het een systeemhelm is, een daarvan is shoei neotec (vind ik).
Nog een vraagje mbt voorkruipen bij het stoplicht, als je voorkruipt en je stopt na de stopstreep, dan ben je toch in overtreding?
sta je tenminste niet in de benzine/diesel dampenquote:Op zondag 29 juli 2012 16:17 schreef Lilliesleaf het volgende:
Grappig. Tijdens het leren van m'n theorie kwam ik in het boek tegen 'dat het uitdrukkelijk niet de bedoeling was om naar voren te rijden bij een stoplicht'.
Theorie -> praktijk, niet de bedoeling -> veiliger; pick your choice.quote:Op zondag 29 juli 2012 16:17 schreef Lilliesleaf het volgende:
Grappig. Tijdens het leren van m'n theorie kwam ik in het boek tegen 'dat het uitdrukkelijk niet de bedoeling was om naar voren te rijden bij een stoplicht'.
Zo doe ik het ook, behalve als er van die lage verkeerslichten zijn, dan ga ik er wel voor staan.quote:Op zondag 29 juli 2012 16:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mjah, sort off. Ik blijf er meestal net tussen staan, anders sta je vaak onder de verkeerslichten; niet handig. Als ik collega motorrijders achter me aan zie komen rijd ik er wel tussenuit.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een systeemhelm lijkt me vooral handig als je rookt of veel moet praten als je stilstaat. Qua constructie lijkt mij een integraalhelm altijd veiliger, omdat het 1 geheel is.quote:Op zondag 29 juli 2012 15:14 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ziet er cool uit
Maar ik zou dan toch echt voor een systeemhelm kiezen. Die de politie ook heeftheitieh
Heb ik ook nooit gezegdquote:Op zondag 29 juli 2012 18:46 schreef Anne het volgende:
Dat is niet de twister versie, da's een solid.
quote:
quote:Op zondag 29 juli 2012 01:13 schreef Gkhn het volgende:
Yeah nieuwe helm gekocht. Scorpion exo 1000 air twister. Heb mijn uitrusting compleet.
quote:Op zondag 29 juli 2012 14:12 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Heb ik ook, al weet ik niet wat dat "air twister" precies is...
ah laat maar...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heitieh
Neem een duidelijke eigen beslissing...ze wilden mij een doodlopende straat in sturen, ik ging doodleuk rechtsaf (later zei ik "avb heb ik al gehad, die straat liep dood, straatjekeren vind ik niks aanquote:Op zondag 29 juli 2012 15:38 schreef Lindstrøm. het volgende:
Iemand nog essentiele tips voor AVD examen? Vooral kijken etc.
Had je wel moeten doen en hopen dat de auto achter je aan ging. Jij keert veul sneller namelijkquote:Op zondag 29 juli 2012 19:42 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Neem een duidelijke eigen beslissing...ze wilden mij een doodlopende straat in sturen, ik ging doodleuk rechtsaf (later zei ik "avb heb ik al gehad, die straat liep dood, straatjekeren vind ik niks aan
Same here, als het groen springt is echt klote, want mensen spiegelen nauwelijks als ze stilstaan en/of wegrijden. Je komt dus uit een onverwachte hoek ineens voorbij en je moet zelf een gaatje zien te vinden.quote:Op zondag 29 juli 2012 14:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mjah, ik weet niet of het de orignele opzet van die wetswijziging is natuurlijk; denk het niet, maar het is gewoon legal, mits je het volgens de regeltjes doet. Het enge van op die manier voorkruipen, is dat je het eigenlijk vrij vlot moet doen, want je bent niet blij als je halverwege die rij bent en de boel gaat op groen; dan moet je soms behoorlijk stevig in je schoenen (of laarzen) staan om ertussen te komen, want dan willen de blikkers je natuurlijk terugpakken door je er niet tussen te laten![]()
Ik kijk meestal een beetje de situatie aan; vaak is er vrij weinig ruimte, en dan ga ik er gewoon achter staan, ook al voelt dat niet fijn als er verkeer achter je aan komt rijden, maar als het effe kan sneak ik er tussendoor
Een klein foutje? Dat is invordering rijbewijsquote:Op zondag 29 juli 2012 21:22 schreef dribbel79 het volgende:
maakte een ander klein foutje goed, reed 60 in een 30 km zone
De examinator zei: er was werkelijk niemand op straat en je kon goed doorrijden, ik had zelf nóg harder gereden, maar prima, je hebt je goed aangepast aan de omstandigheden..quote:Op maandag 30 juli 2012 09:01 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Een klein foutje? Dat is invordering rijbewijs
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |