Ah oké scheelt toch. En mocht je 1 of 2 lessen extra nodig hebben kost dat de kop ook niet.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:56 schreef Gkhn het volgende:
[..]
Ja ik heb nog 2 lessen over in mijn pakket. Maar de punten waarop ik ben gezakt gaat me dat niet weer gebeuren.
Ambitieus om in je vakantie te gaan lerenquote:Op maandag 30 juli 2012 20:20 schreef sanger het volgende:
[..]
Heb je er al zin in Bij mij is het 13 jaar geleden zelfs Gelukkig heb ik pas de dag nadat ik terugkom van vakantie mijn theorie examen, kan ik in de vakantie lekker leren
Denk ook niet dat het er van gaat komen Gelukkig leer ik makkelijk en snelquote:Op maandag 30 juli 2012 20:41 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Ambitieus om in je vakantie te gaan leren
Tot nu toe gehad:quote:
Ik zou naar links opschuiven en inhalen . Zo laat je het gevaar achter je en geef je aan dat je hoffelijk bent in het verkeer door ze te laten invoegen. Trouwens voegt 99% niet in met 120 km/u.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 00:21 schreef Lindstrøm. het volgende:
Vraagske, wat dien ik in onderstaande situatie te doen? Het invoegende verkeer voor laten gaan (en zelf gas terugnemen) of opschuiven naar de linkerrijbaan? Als optie 2, moet ik vervolgens snel voorbij (140 km/h) de invoegende auto's (die 120 km/h gaan) of kan ik ook rond 125 km/h op de linkerbaan blijven en er dus rustig voorbij?
[ afbeelding ]
Dit.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 00:41 schreef Gkhn het volgende:
[..]
Ik zou naar links opschuiven en inhalen . Zo laat je het gevaar achter je en geef je aan dat je hoffelijk bent in het verkeer door ze te laten invoegen. Trouwens voegt 99% niet in met 120 km/u.
WTF lol, zonder handen/staand/liggend rijdenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 00:07 schreef Saninl het volgende:
[..]
Tot nu toe gehad:
1 tryout: op de weg gereden
1 les: op de weg gereden om schakelen te oefenen
1 les; eerst op de weg gereden daarna naar plek voor bijzonder manoeuvres (snelle slalom)
2 lessen; snelle slalom en heel even uitwijkoefening
deze les: even snelle slalom, even uitwijkoefening, daarna de 3 remoefeningen, in een vak parkeren aan de hand en uit een vak rijden op de motor. Daarna heeft hij mij nog op de plek voor de bijzondere manoeuvres (groot parkeerterrein) wat bijzondere dingen laten doen, namelijk even met losse handen rijden, staand op de motor rijden en met mijn rug helemaal naar achter hangen. Dat je dus naar boven kijkt.
Het was vooral leuk dat ik verder was en die snelle slalom onder de knie had (volgens de instructeur).
Morgen weer bellen voor een afspraak en volgende week vrijdag mijn theorie trouwens
Ik zeg linkerbaan en met 125 ze voorbij rijden. De meesten voegen in met snelheden van max 100 per uur dus ben je er zo voorbij. Daarnaast geef je ze ruimte om in te voegen, wat getuigt van inzicht enzo.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 00:21 schreef Lindstrøm. het volgende:
Vraagske, wat dien ik in onderstaande situatie te doen? Het invoegende verkeer voor laten gaan (en zelf gas terugnemen) of opschuiven naar de linkerrijbaan? Als optie 2, moet ik vervolgens snel voorbij (140 km/h) de invoegende auto's (die 120 km/h gaan) of kan ik ook rond 125 km/h op de linkerbaan blijven en er dus rustig voorbij?
[ afbeelding ]
Ik zou naar links uitwijken om ze te kunnen laten invoegen. Maar volgens mij zijn de mensen die invoegen zelf verantwoordelijk voor het invoegen, dus hoef je geen ruimte te maken. Correct me if i'm wrong.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 00:21 schreef Lindstrøm. het volgende:
Vraagske, wat dien ik in onderstaande situatie te doen? Het invoegende verkeer voor laten gaan (en zelf gas terugnemen) of opschuiven naar de linkerrijbaan? Als optie 2, moet ik vervolgens snel voorbij (140 km/h) de invoegende auto's (die 120 km/h gaan) of kan ik ook rond 125 km/h op de linkerbaan blijven en er dus rustig voorbij?
[ afbeelding ]
Dat is waar, maar 9 van de 10 kan niet fatsoenlijk invoegen en verwacht dat degene naast hem ruimte geeft. Let maar 's op wanneer de invoeger de richtingaanwijzer aan zet.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 09:17 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Ik zou naar links uitwijken om ze te kunnen laten invoegen. Maar volgens mij zijn de mensen die invoegen zelf verantwoordelijk voor het invoegen, dus hoef je geen ruimte te maken. Correct me if i'm wrong.
Klopt, daarom geef ik ook vaak voorrang, ik 'verwacht' het zelf ook te krijgen. Dat maakt het invoegen allemaal wat makkelijker voor iedereen. Maar als ik geen ruimte kan maken, zoekt de invoegende partij het maar lekker uit hoorquote:Op dinsdag 31 juli 2012 09:48 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Dat is waar, maar 9 van de 10 kan niet fatsoenlijk invoegen en verwacht dat degene naast hem ruimte geeft. Let maar 's op wanneer de invoeger de richtingaanwijzer aan zet.
Heb maar 1 motorrijles gehad, dus hier moet ik nog het nodige over leren. Maar ik kan me als automobilist voorstellen dat je jezelf wilt beschermen als motorrijder.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 11:18 schreef Dekatria het volgende:
Vergeet ook niet dat als motorrijder zijnde je vaak over het hoofd gezien wordt door invoegend verkeer, dus het is vaak voor je eigen veiligheid ook een pré dat je alvast opschuift om zodoende eventuele blinde koeien voor te zijn.
Ik heb wel auto- maar geen motorrijbewijs, maar als je voelt dat je voor de invoegende partij uitkomt op de snelweg, dan kan je prima met 125 doorrijden zodat de invoeger achter jou kan invoegen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 11:29 schreef Lindstrøm. het volgende:
Bedankt allemaal En de optie die ik vergeten ben te noemen; vaak is het inderdaad dat de invoegers met 100 of minder invoegen. Is het dan ook een optie om gewoon op de rechterbaan met 125/130 door te rijden?
Ik heb nog geen autorijbewijs, vandaar het gebrek aan inzicht.
en ook nog die oefening waarbij je eerst moet remmen en dan slalommen..quote:Op dinsdag 31 juli 2012 07:23 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
WTF lol, zonder handen/staand/liggend rijden
Oefeningen die jij gehad hebt vond ik de leukste
Kijk hier eens naar, werkt velhelderend ik gebruik zelf ook zo'n weeftechniek als er een auto bij een kruising staat te wachten - better safe than sorry en het is een leuk excuus om even te slalommenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 11:37 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Heb maar 1 motorrijles gehad, dus hier moet ik nog het nodige over leren. Maar ik kan me als automobilist voorstellen dat je jezelf wilt beschermen als motorrijder.
[..]
Ik heb wel auto- maar geen motorrijbewijs, maar als je voelt dat je voor de invoegende partij uitkomt op de snelweg, dan kan je prima met 125 doorrijden zodat de invoeger achter jou kan invoegen.
Dan ben je meestal al te laat. Vaak gaat deze pas halverwege de baanwissel aan.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 09:48 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Dat is waar, maar 9 van de 10 kan niet fatsoenlijk invoegen en verwacht dat degene naast hem ruimte geeft. Let maar 's op wanneer de invoeger de richtingaanwijzer aan zet.
Ja, ik bedoel eigenlijk meer dat jan en alleman de richtingaanwijzer zomaar aanzet, terwijl ze helemaal nog niet in de gelegenheid zijn om netjes in te voegen. (naast of vlak voor een medeweggebruiker, bijv.)quote:Op dinsdag 31 juli 2012 12:39 schreef sanger het volgende:
[..]
Dan ben je meestal al te laat. Vaak gaat deze pas halverwege de baanwissel aan.
Inderdaad, schrik je jezelf de pleuris omdat je verwacht dat ze ineens hun bak jouw weghelft gaan opsturenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:18 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Ja, ik bedoel eigenlijk meer dat jan en alleman de richtingaanwijzer zomaar aanzet, terwijl ze helemaal nog niet in de gelegenheid zijn om netjes in te voegen. (naast of vlak voor een medeweggebruiker, bijv.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |