Op konijnen?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:32 schreef LittleLady het volgende:
Tja weet van mijn vader dat die een kameraad had toen ze in dienst zaten, die stiekem zijn uzi en wat extra magazijnen mee naar huis nam om ermee op konijnen te jagen.
Maar om een konijnenhok overhoop te schietenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:40 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Hey iedere jongeman had dienstplicht ook de simpele en geschifte figuren.
Ik geloof je meteen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:32 schreef LittleLady het volgende:
Tja weet van mijn vader dat die een kameraad had toen ze in dienst zaten, die stiekem zijn uzi en wat extra magazijnen mee naar huis nam om ermee op konijnen te jagen.
Maakt mij niet uit dat jij eenquote:
Hoe zoek je dat terug eigenlijk?quote:
September '91 was lichting 5 van dat jaar.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:53 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Hoe zoek je dat terug eigenlijk?
Ook 91 hier, maar geen idee (meer) welke lichting.![]()
Weet wel dat ik na drie dagen naar huis gestuurd ben.
Dan hoop ik dat je er geen waarde aan hecht.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:46 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Maakt mij niet uit dat jij eengezicht trekt, ik moet dat verhaal al sinds ik eens het idee had om me bij het leger aan te melden aanhoren.
ja vertel dan hoe of wat. Ik wil vette verhalen. Niet "ja we waren echt dik genaaid toen we stiekem wegslopen, achteraf", om dan verder niks te vertellenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:53 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Weet wel dat ik na drie dagen naar huis gestuurd ben. Eervol enz. en kon/kan ook niet meer opgeroepen worden
Ben tijdens de keuring helemaal goedgekeurd. We konden toen alleen geen morse-test doen, want dat apparaat was kapot.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 00:01 schreef zl7z het volgende:
[..]
ja vertel dan hoe of wat. Ik wil vette verhalen. Niet "ja we waren echt dik genaaid toen we stiekem wegslopen, achteraf", om dan verder niks te vertellen.
Op dat moment wel eigenlijk, maar later niet meer.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 00:03 schreef zl7z het volgende:
haha te groot hoofd heb ik vaker gehoord idd. Mooi is dat. Vond je het erg?
Ja, qua omvang voor de helm idd.quote:
Je had je op tijd laten ombouwen?quote:
Ah, op die fiets. Ik snap het.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:42 schreef Black-beauty-babe het volgende:
[..]
Vriendje missen is niet leuk
Blij? Teleurgesteld?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:45 schreef rubbereend het volgende:
ben eerlijk gezegd dat hij was opgeschort tegen de tijd dat ik moest
Zullen er mensen zijn geweest die te goed hun best deden afgekeurd te worden en na het ontvangen van de felbegeerde S5 direct naar Paviljoen Drie zijn afgevoerd?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:56 schreef De_Fietser het volgende:
zelf ben ik van na de tijd van de dienstplicht. Wel fascinerend om te horen wat men al zo niet deed om de dans te ontspringen. 1,5 kilo drop eten en een te hoge bloedsuikerspiegel hebben, om vervolgens afgewezen te worden.
Ik was er ook niet echt rouwig om dat ik het mis zou lopen.quote:
S5-je dus?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 02:13 schreef newsman01 het volgende:
Ik vond het allemaal domme mongolen dus heb ik maar 4 weken gediend.
Doe het lekker zelf. Beetje respect voor de militairen lijkt me wel op z'n plaats.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 02:15 schreef newsman01 het volgende:
Ik hou niet zo goed van mensen die geen antwoorden kunnen geven, daarom mag dat hele Nederlandse leger doodvallen.
Het algemeen belang is allang in de prullenbak gegooid door de overheid door de grenzen wagenwijd open te zetten en ik ben allang niet meer trots op ons land en ik ga er zeker mijn leven niet voor geven.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 12:37 schreef NekoKoneko het volgende:
Wel een typische gedacht van de moderne tijd, ikke ikke ikke en het algemeen belang... Wat boeit dat nu?
Ik hoorde laatst een verhaal van iemand die was 1,99m (>2m = afkeuren).quote:Op donderdag 16 augustus 2012 00:01 schreef Insektenvernichter het volgende:
Ik weet nog wel verhalen van mijn opa die zei dat zijn broer nog net de lengte had dat ie goedgekeurd zou worden. Is hij op de heenweg naar de keuring in de kofferbak gaan liggen, waardoor die voor een kleine tijd wat langer zou worden.![]()
Ze mogen het van mij best weer invoeren.
En dit. Had het zelf ook wel kunnen gebruiken. Niet qua respect, maar m'n doorzettingsvermogen is af en toe abominabelquote:Op zondag 19 augustus 2012 11:30 schreef HSG het volgende:
Gewoon weer de dienstplicht invoeren. Leren ze de jeugd van nu meer respect bij.
Met dat stelletje clowns wat het land regeert? Nee, dank je.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 00:01 schreef Insektenvernichter het volgende:
Ze mogen het van mij best weer invoeren.
Nee je hoeft niet persé respect te hebben voor de militairen, ze doen slechts hun werk toch?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 22:01 schreef NekoKoneko het volgende:
[..]
Doe het lekker zelf. Beetje respect voor de militairen lijkt me wel op z'n plaats.
Ikzelf heb trouwens niet in dienst gezeten, was reeds opgeschort. Soms denk ik wel dat het goed zou zijn als iedereen tenminste de basis training heeft gehad.
Tja, totdat de Duitsers weer komen natuurlijkquote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:28 schreef itastar het volgende:
[..]
Nee je hoeft niet persé respect te hebben voor de militairen, ze doen slechts hun werk toch?
Dat jij dat wel hebt is natuurlijk prima, maar jij hoeft een ander niet te vertellen waar die gene respect voor moet hebben..
En ik ben blij dat het voor mijn tijd was opgeschort want diensttijd is volgens mij een zonde van je tijd.. Van iedereen die ik ken die wel in dienst hebben gezeten hoor ik alleen maar sterke verhalen over ouwehoeren en gratis rijbewijzen die ze gehaald hebben destijds..
Maar daar zal het gros van de dienstplichtigen ook niet mee te maken hebben gehad.quote:Op maandag 27 augustus 2012 09:24 schreef NekoKoneko het volgende:
[..]
Tja, totdat de Duitsers weer komen natuurlijkMaar je hebt een punt. En wat betreft die sterke verhalen, die heeft m'n broertje ook (4 maanden in Afghanistan gezeten) maar als je hoort wat ze daar ook hebben doorgemaakt... De sterke verhalen zijn gewoon de leuke dingen die ze zich graag herinneren, niemand wil herinnerd worden aan die keer dat er kogels over hun hoofden heenvlogen.
Dingdingdingdingdingdingdingdingquote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:53 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Hoe zoek je dat terug eigenlijk?
Ook 91 hier, maar geen idee (meer) welke lichting.![]()
Weet wel dat ik na drie dagen naar huis gestuurd ben. Eervol enz. en kon/kan ook niet meer opgeroepen worden
quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:17 schreef pqrstuvw het volgende:
Telt militaire dienst ook mee? Dan heb ik een keer licht en een keer verzwaard arrest gehad. Vreselijk als jij je maatjes op weekendverlof ziet gaan en zelf in je soldatenkleding moet blijven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |