abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114742923
Ik hoor altijd enorm grappige verhalen van mijn vader en schoonbroer over hun tijd in dienst, waar ik echt van kan smullen op zijn tijd. Zelf ben ik de dans ontsprongen, omdat ik te jong ben.
Er moeten hier mensen rondhangen die in dienst zijn geweest die leuke anekdotes hebben, dus barst los..

Edit: Oh wacht, ik weet nog een grappig verhaal van een oom. Hij kreeg een vrijstelling (S5?), omdat hij te veel huilde :D .
pi_114743167
91-5 hier.

Een appelplaats onder water zetten tijdens strenge vorst. Telt dat?

[ Bericht 1% gewijzigd door Cobra4 op 27-07-2012 23:25:51 ]
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_114743193
Tuurlijk! Hoe uitgebreider verteld hoe beter :) .
pi_114744299
Tja weet van mijn vader dat die een kameraad had toen ze in dienst zaten, die stiekem zijn uzi en wat extra magazijnen mee naar huis nam om ermee op konijnen te jagen.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 23:36:49 #5
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_114744625
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 23:32 schreef LittleLady het volgende:
Tja weet van mijn vader dat die een kameraad had toen ze in dienst zaten, die stiekem zijn uzi en wat extra magazijnen mee naar huis nam om ermee op konijnen te jagen.
Op konijnen? :')
pi_114744899
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 23:36 schreef vuvuzela het volgende:

[..]

Op konijnen? :')
Hey iedere jongeman had dienstplicht ook de simpele en geschifte figuren.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 23:42:26 #7
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_114745032
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 23:40 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Hey iedere jongeman had dienstplicht ook de simpele en geschifte figuren.
Maar om een konijnenhok overhoop te schieten :{ Of jaagde hij op hazen? :9
pi_114745124
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 23:32 schreef LittleLady het volgende:
Ik geloof je meteen. :')
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_114745263
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 23:43 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Ik geloof je meteen. :')
Maakt mij niet uit dat jij een :') gezicht trekt, ik moet dat verhaal al sinds ik eens het idee had om me bij het leger aan te melden aanhoren.
pi_114745751
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 23:17 schreef Cobra4 het volgende:
91-5 hier.
Hoe zoek je dat terug eigenlijk?
Ook 91 hier, maar geen idee (meer) welke lichting. :X

Weet wel dat ik na drie dagen naar huis gestuurd ben. Eervol enz. en kon/kan ook niet meer opgeroepen worden :D
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_114745810
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 23:53 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Hoe zoek je dat terug eigenlijk?
Ook 91 hier, maar geen idee (meer) welke lichting. :X

Weet wel dat ik na drie dagen naar huis gestuurd ben. :D
September '91 was lichting 5 van dat jaar.
pi_114745883
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 23:46 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Maakt mij niet uit dat jij een :') gezicht trekt, ik moet dat verhaal al sinds ik eens het idee had om me bij het leger aan te melden aanhoren.
Dan hoop ik dat je er geen waarde aan hecht. :)
pi_114746290
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 23:53 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Weet wel dat ik na drie dagen naar huis gestuurd ben. Eervol enz. en kon/kan ook niet meer opgeroepen worden :D
ja vertel dan hoe of wat. Ik wil vette verhalen. Niet "ja we waren echt dik genaaid toen we stiekem wegslopen, achteraf", om dan verder niks te vertellen :D .

[ Bericht 0% gewijzigd door zl7z op 28-07-2012 00:08:51 ]
pi_114746369
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 00:01 schreef zl7z het volgende:

[..]

ja vertel dan hoe of wat. Ik wil vette verhalen. Niet "ja we waren echt dik genaaid toen we stiekem wegslopen, achteraf", om dan verder niks te vertellen :D .
Ben tijdens de keuring helemaal goedgekeurd. We konden toen alleen geen morse-test doen, want dat apparaat was kapot. :P

Anyway, tijdens de kleding-uitreiking op de 2e dag kwamen ze er achter dat ik een te groot hoofd had. :)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_114746446
haha te groot hoofd heb ik vaker gehoord idd. Mooi is dat. Vond je het erg?
pi_114746644
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 00:03 schreef zl7z het volgende:
haha te groot hoofd heb ik vaker gehoord idd. Mooi is dat. Vond je het erg?
Op dat moment wel eigenlijk, maar later niet meer.

Had me bijv. al opgegeven voor .50-schutter en rampenbrigade enz. :P
pi_114746953
Een te groot hoofd?
pi_114747329
voor de helm.
pi_114747427
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 00:09 schreef Sloggi het volgende:
Een te groot hoofd?
Ja, qua omvang voor de helm idd. :)
pi_114748760
Wel opgeroepen en ook ter keuring verschenen in Deventer, in februari '95, maar zat nog op school, en tegen de tijd dat ik daarmee klaar zou zijn was de opschorting van de dienstplicht een feit.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  maandag 30 juli 2012 @ 14:38:35 #21
366965 Black-beauty-babe
Kus voor iedereen!
pi_114847082
Ik ben de dans het ontsprongen
^O^
pi_114847115
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 14:38 schreef Black-beauty-babe het volgende:
Ik ben de dans het ontsprongen
Je had je op tijd laten ombouwen? :P
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  maandag 30 juli 2012 @ 14:42:33 #23
366965 Black-beauty-babe
Kus voor iedereen!
pi_114847267
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 14:39 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Je had je op tijd laten ombouwen? :P
Vriendje missen is niet leuk
^O^
pi_114847325
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 14:42 schreef Black-beauty-babe het volgende:

[..]

Vriendje missen is niet leuk
Ah, op die fiets. Ik snap het. ;)
pi_114977315
Hier lichting 71-2,ik heb bij de verbindingen gezeten (telex) soms moesten we 's nachts wel eens wachtlopen op het mobilisatiecomplex daar stonden letterlijk nieuwe tanks en vrachtwagens in rijen opgesteld soms maar met een paar kilometers op de teller die konden meteen in gebruik genomen worden als "de Russen kwamen" wel eens meegemaakt dat we vrachtwagens hoorden rijden ergens aangebeld waar we licht zagen branden,daar zaten monteurs die met een haastklus bezig waren.

Volgens hun kwam het wel vaker voor dat er indringers op het terrein kwamen die 's nachts gingen joyriden, ergens een telefoon opgezocht en even de wacht en de officier van het piket gebeld die is een tijdje wezen rondrijden helaas hebben we niemand gevangen.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_114991908
zelf ben ik van na de tijd van de dienstplicht. Wel fascinerend om te horen wat men al zo niet deed om de dans te ontspringen. 1,5 kilo drop eten en een te hoge bloedsuikerspiegel hebben, om vervolgens afgewezen te worden.
There's no money in poetry, but then there's no poetry in money, either.
Actief in Sport, Travel, Theater, Taal en Kunst.
Leest momenteel: Mike's election guide.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 2 augustus 2012 @ 20:45:10 #27
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_115015455
ben eerlijk gezegd dat hij was opgeschort tegen de tijd dat ik moest
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_115015709
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:45 schreef rubbereend het volgende:
ben eerlijk gezegd dat hij was opgeschort tegen de tijd dat ik moest
Blij? Teleurgesteld? :P
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 2 augustus 2012 @ 20:50:11 #29
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_115015740
blij _O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_115015929
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:56 schreef De_Fietser het volgende:
zelf ben ik van na de tijd van de dienstplicht. Wel fascinerend om te horen wat men al zo niet deed om de dans te ontspringen. 1,5 kilo drop eten en een te hoge bloedsuikerspiegel hebben, om vervolgens afgewezen te worden.
Zullen er mensen zijn geweest die te goed hun best deden afgekeurd te worden en na het ontvangen van de felbegeerde S5 direct naar Paviljoen Drie zijn afgevoerd? :+
pi_115016032
quote:
10s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:50 schreef rubbereend het volgende:
blij _O-
Ik was er ook niet echt rouwig om dat ik het mis zou lopen. :P
pi_115081080
Achteraf gezien was het een mooie tijd al zag ik dat niet zo toen ik erin zat,bij het afzwaaien liet men blijken dat ze me graag hadden gehouden bij de fourier maar dat zag ik niet zo zitten.

Had ik het wel gedaan dan was ik inmiddels al gepensioneerd geweest.

Ik vind wel dat ik daar nuttige dingen heb geleerd , het belangrijkste was dat ik daar verantwoording leerde nemen,iets waar ik tot op vandaag de vruchten pluk.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_115322645
Ik vond het allemaal domme mongolen dus heb ik maar 4 weken gediend.
En toen was er bier
pi_115322672
Ik hou niet zo goed van mensen die geen antwoorden kunnen geven, daarom mag dat hele Nederlandse leger doodvallen.
En toen was er bier
pi_115521005
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 02:13 schreef newsman01 het volgende:
Ik vond het allemaal domme mongolen dus heb ik maar 4 weken gediend.
S5-je dus?
pi_115626155
Ik weet nog wel verhalen van mijn opa die zei dat zijn broer nog net de lengte had dat ie goedgekeurd zou worden. Is hij op de heenweg naar de keuring in de kofferbak gaan liggen, waardoor die voor een kleine tijd wat langer zou worden. _O-

Ze mogen het van mij best weer invoeren.
pi_115650833
Mijn vader zat bij de marine, en heb denk ik nog niet al zijn verhalen gehoord, maar het zijn er zoveel..
Hij wou dat ik ook bij de marine ging, maar ik weet niet..
pi_115659334
quote:
14s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 02:15 schreef newsman01 het volgende:
Ik hou niet zo goed van mensen die geen antwoorden kunnen geven, daarom mag dat hele Nederlandse leger doodvallen.
Doe het lekker zelf. Beetje respect voor de militairen lijkt me wel op z'n plaats.

Ikzelf heb trouwens niet in dienst gezeten, was reeds opgeschort. Soms denk ik wel dat het goed zou zijn als iedereen tenminste de basis training heeft gehad.
pi_115708649
Ik heb ook niet in dienst gezeten en daar ben ik enorm blij om. Echt niks voor mij. En sowieso het feit dat de overheid bepaalt wat jij een aantal maanden of jaren met je leven doet staat me echt enorm tegen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_115711780
Wel een typische gedacht van de moderne tijd, ikke ikke ikke en het algemeen belang... Wat boeit dat nu?
pi_115735653
Lichting 94-6. Opleidingscentrum Luchtafweer in Ede. Racen over de Edese Hei met vrachtwagens. Slippen door de sneeuw met de dienstauto's. Van Ede naar Den Helder met een aanhangwagen, vloeken dat die vrachtwagen niet vooruit te branden is, en er dan in Den Helder pas achterkomen dat je de luchtkabels niet hebt aangesloten waardoor de remmen van de aanhangwagen er de hele reis op hebben gestaan. Collega die besluit om een PRTL tank zelf even achteruit de loods in te rijden en finaal de zijmuur eruit rijdt. Hartje winter in een landrover met een kapotte verwarming naar Duitsland en terug. Ik zat zowat vastgevroren aan het stuur. De meisjes van de school in Barneveld. Mooie tijden. O+
pi_115741078
Gewoon weer de dienstplicht invoeren. Leren ze de jeugd van nu meer respect bij.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  zondag 19 augustus 2012 @ 15:56:46 #43
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_115748182
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 12:37 schreef NekoKoneko het volgende:
Wel een typische gedacht van de moderne tijd, ikke ikke ikke en het algemeen belang... Wat boeit dat nu?
Het algemeen belang is allang in de prullenbak gegooid door de overheid door de grenzen wagenwijd open te zetten en ik ben allang niet meer trots op ons land en ik ga er zeker mijn leven niet voor geven.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_115786880
Bij mij zat iemand in dienst die regelmatig last van jeukaanvallen had. En dan niet een klein beetje, maar heel erg. Dan waren we ergens mee bezig, en begon hij opeens keihard te schreeuwen. Daarna begon hij als een gek over de grond te rollen, en al zijn kleren van het lijf te rukken om maar goed te kunnen krabben. Lag hij daar dus schreeuwend en krabbend helemaal naakt over de grond te rollen.
pi_115829037
Geen dienstplicht hier maar gewoon vrijwillig de dienst in ^O^
pi_115831943
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 00:01 schreef Insektenvernichter het volgende:
Ik weet nog wel verhalen van mijn opa die zei dat zijn broer nog net de lengte had dat ie goedgekeurd zou worden. Is hij op de heenweg naar de keuring in de kofferbak gaan liggen, waardoor die voor een kleine tijd wat langer zou worden. _O-

Ik hoorde laatst een verhaal van iemand die was 1,99m (>2m = afkeuren).
Die heeft 3 dagen in bed gelegen en heeft zich al liggend naar de keuring laten vervoeren om vervolgens pas te gaan staan bij het meten. Toen was ie 2.01m :D

quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 11:30 schreef HSG het volgende:
Gewoon weer de dienstplicht invoeren. Leren ze de jeugd van nu meer respect bij.
En dit. Had het zelf ook wel kunnen gebruiken. Niet qua respect, maar m'n doorzettingsvermogen is af en toe abominabel :')
Kreeg nog wel een mooie brief met als titel "oproep voor dienstplicht" destijds, maar daarin stond alleen "ja hoi, dienstplicht is niet meer actief, maar mocht de stront nog eens aan de knikker zijn kunnen we je wel oproepen.".
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_115854002
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 00:01 schreef Insektenvernichter het volgende:

Met dat stelletje clowns wat het land regeert? Nee, dank je.

Zinloze missies tegenwoordig: WOII was de laatste zinvolle missie en die was direct verloren door Nederland.
  Redactie Frontpage woensdag 22 augustus 2012 @ 10:45:31 #48
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_115858159
Ik was net 18 toen ik de dienstplicht werd opgeschort. Dus ik ontsprong de dans. Al had het me wel tof geleken, hele dag met een geweer schieten enzo.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_115863487
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 22:01 schreef NekoKoneko het volgende:

[..]

Doe het lekker zelf. Beetje respect voor de militairen lijkt me wel op z'n plaats.

Ikzelf heb trouwens niet in dienst gezeten, was reeds opgeschort. Soms denk ik wel dat het goed zou zijn als iedereen tenminste de basis training heeft gehad.
Nee je hoeft niet persé respect te hebben voor de militairen, ze doen slechts hun werk toch?
Dat jij dat wel hebt is natuurlijk prima, maar jij hoeft een ander niet te vertellen waar die gene respect voor moet hebben..

En ik ben blij dat het voor mijn tijd was opgeschort want diensttijd is volgens mij een zonde van je tijd.. Van iedereen die ik ken die wel in dienst hebben gezeten hoor ik alleen maar sterke verhalen over ouwehoeren en gratis rijbewijzen die ze gehaald hebben destijds..
pi_116057760
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:28 schreef itastar het volgende:

[..]

Nee je hoeft niet persé respect te hebben voor de militairen, ze doen slechts hun werk toch?
Dat jij dat wel hebt is natuurlijk prima, maar jij hoeft een ander niet te vertellen waar die gene respect voor moet hebben..

En ik ben blij dat het voor mijn tijd was opgeschort want diensttijd is volgens mij een zonde van je tijd.. Van iedereen die ik ken die wel in dienst hebben gezeten hoor ik alleen maar sterke verhalen over ouwehoeren en gratis rijbewijzen die ze gehaald hebben destijds..
Tja, totdat de Duitsers weer komen natuurlijk ;) Maar je hebt een punt. En wat betreft die sterke verhalen, die heeft m'n broertje ook (4 maanden in Afghanistan gezeten) maar als je hoort wat ze daar ook hebben doorgemaakt... De sterke verhalen zijn gewoon de leuke dingen die ze zich graag herinneren, niemand wil herinnerd worden aan die keer dat er kogels over hun hoofden heenvlogen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')