Hmm ik lig er in principe onder zoals het in SS beschreven wordt? Ogen net voorbij de bar en armen dus iets onder een hoek tijdens het unracken. Zal de volgende keer wel wat andere varianten proberenquote:
Ja ik ben ook met BP teruggegaan naar een lege bb toen ik met dit schema begon, heb nu schijfjes van 1,25kg dus ik kan veel beter progressie maken, 5 kilo erbij is toch teveel per workout.quote:Op zondag 29 juli 2012 09:52 schreef Kerol het volgende:
[..]
Je hoeft je niet in te dekken omdat 60 'niet veel is' hoor. Als je stap voor stap door gaat kom je vanzelf wel op die mooie barričre van 100 kg of je eigen BW
Geweldig dat het helpt.quote:Op zondag 29 juli 2012 09:32 schreef Catch_me het volgende:
[..]
Sinds ik trouwens die schouderoefeningen doe heb ik nog amper last er van tijdens BPGisteren een nieuw PR met 60kg (ja oke niet veel
) en geen enkele pijn. Enige wat ik nog niet doe is unracken, want dat plaatst teveel stress op mijn schouder.
4 jaar (heb hiervoor bij een bepaalde werkgever gewerktquote:
Wij hebben er ook zo 1 staan inderdaad en de ophangpunten zijn of te hoog of te laagquote:Op zondag 29 juli 2012 10:31 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Geweldig dat het helpt.
Ik weet niet welke bench press d'r bij jullie is, maar unracken bij een Matrix bankje is 1 groot drama als je dat niet gewent bent.
De gene die dat ontworpen heeft heeft nog nooit 1x gebenched in z'n leven volgens mij.
Kijk ff naar de schuinte vanwaar de dragers weg lopen naar achter.
[ afbeelding ]
Als je hier dus onder gaat liggen moet je van ver voor je hoofd de stang pakken en hem naar voren halen. Als je hoger gaat liggen kom je tegen de dragers met benchen.
Maar goed, zo hoog mogelijk gaan liggen dus, handen in positie, en met een beetje een stoot die stang pakken moet toch wel lukken? Misschien anders wel als je hem op de lagere ophangpunten legt?
Ja, dan kun je dat probleem van het unracken compleet wijden aan het type bankje. Waarsch kun je het bij een rechte wel gewoon zelf.quote:Wij hebben er ook zo 1 staan inderdaad en de ophangpunten zijn of te hoog of te laag
Ik heb ook een redelijke close grip, om m'n schouders te ontzien.quote:Op zondag 29 juli 2012 08:33 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dit hoor ik voor het eerst eigenlijk. Maar het is het proberen waard. Al kan ik me bijna niet voorstellen dat knijpen in een bar (wat ook weer energie kost) je bench gaat verbeteren. Ben benieuwd.
Wat ik alleen niet begrijp is hoe mensen zo "relatief" close grip kunnen benchen als hij voordoet.
Ik pak ze bijna tot aan de ophangpunten. Je doet dan namelijk veel meer chest.
Zal ook wel weer gewenning, en lichaamslengte/bouw zijn, maar z'n ellebogen zitten door z'n beetpakken ook vreemd dicht bij z'n lichaam vind ik.
Het voelt alsof ik geen kracht kan zetten als ik ze dichterbij pak.
hmm ik heb ook mega lange armen, maar kan ze gewoon niet kwijt als ik neit wijt pak hehe.quote:Op zondag 29 juli 2012 10:57 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik heb ook een redelijke close grip, om m'n schouders te ontzien.
When I was young, I listened to “wise” people who said that grip should be maximally wide – 81 cm. The range is shorter and to press heavier is easier like that. But over time, I understood that this does not work for me. My arms are long, and in the bottom position I was not able to engage muscles of the back. As a result I constantly had injuries of shoulders and pecs. But my close grip bench press has always been good. At 17 years of age, I benched 200 kg with a close grip, but with glutes off the bench. I decided not to think too much about this, and I switched to close grip. After that I had no injuries, no pain and strength has been increasing slowly but constantly. But triceps must be very strong for such benching!
http://www.lift-run-bang.(...)n-konstantinovs.html
Heb multivitamine altijd nutteloos gevonden. Ik neem alleen visoliequote:Op zondag 29 juli 2012 02:41 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
MultiV met beta ala? Wat is dat voor merk dan?
Beste multiV is eca en clen 2/2
True that.quote:Op zondag 29 juli 2012 11:47 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Heb multivitamine altijd nutteloos gevonden. Ik neem alleen visolie
Oeh aardig wat verrassingen tussenquote:Op zondag 29 juli 2012 13:58 schreef Stereotomy het volgende:
Voor de geinteresseerden:
http://www5.imperial.ac.uk/medicine/metabolic_risks/bmi/
Leuk interactief wereldkaartje voor BMI, Cholesterol, etc.
Leuk hoe Frankrijk en Japan zo'n superhoge cholesterol hebben, maar de landen zijn met de laagste hart- en vaatziekten van de Westerse wereld. Echt nutteloze maat zoals het op het moment meestal gemeten (geschat) wordt.quote:Op zondag 29 juli 2012 13:58 schreef Stereotomy het volgende:
Voor de geinteresseerden:
http://www5.imperial.ac.uk/medicine/metabolic_risks/bmi/
Leuk interactief wereldkaartje voor BMI, Cholesterol, etc.
Niet kort (liefst 4-5 uur van af) voor of na krachttraining doen, als je het echt goed doet ben je wel eventjes bijna doodquote:Op zondag 29 juli 2012 15:35 schreef pretpletter het volgende:
Zijn er hier mensen met tabata ervaring na een reguliere krachttraining?
Ik zit er aan te denken om dit 2keer per week toe te voegen aan het schema en ga dit op de roeimachine doen.
anavite van Gaspati nutrition. hier is het label(per 3 pillen, dagelijkse dosis is 6 pillen)quote:Op zondag 29 juli 2012 02:41 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
MultiV met beta ala? Wat is dat voor merk dan?
Beste multiV is eca en clen 2/2
Nee. Begon met 80kg 1x6.quote:
Ruim 20kg in 4 maanden?quote:Op zondag 29 juli 2012 10:37 schreef Catch_me het volgende:
[..]
Ben ook in die tijd van een mager mannetje van 62kg bij 1,78m gegaan naar 85kg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |