http://www.deredactie.be/(...)binnenland/1.1380360quote:Seksisme op straat in Brussel
RITS-studente Sofie Peeters heeft haar eindwerk gemaakt over seksisme op straat in Brussel. In de documentaire is te zien hoe ze, telkens ze buitenkwam, werd aangesproken of toegeroepen, voornamelijk door allochtonen. Wij tonen u nu al een voorsmaakje van haar documentaire "Femme de la rue". Vanavond krijgt u in Terzake de volledige reportage te zien.
Iesch koeltoer!!! Jii niet begraip waarom??!!!quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:20 schreef SuperHarregarre het volgende:
Filmpje gezien. Je verwacht 't niet, hè? Ik snap alleen niet dat ze hier nog filmpjes over moeten maken. Iedereen weet 't, maar we zijn gewoon gehersenspoeld om te denken dat we alles moeten tolereren omdat we een vrij en tolerant Europe pretenderen te zijn.
De volgende keer dat Holleeder of de Hell's Angels iets uithalen zal ik een topic openen waarin ik de zwijgende meerderheid der gematigde blanken oproep zich ervan te distantiërenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:24 schreef Jellereppe het volgende:
Het vorige topic doorgelezen. Wat een users reageren daar. Allochtonen moeten zich schamen omdat voor hun onbekenden misdaden begaan.
Alsof autochtonen de straat opgaan als er kinderen worden misbruikt of een of andere gek tientallen mensen neerknalt.
Schérp! Gevát! Haha!quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:24 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Iesch koeltoer!!! Jii niet begraip waarom??!!!
Je hebt als directe omgeving echter wel meer invloed. Als autochtonen moeilijk doen over gedrag van allochtonen zijn de autochtonen gelijk racistisch. Daarom moeten andere allochtonen wel corrigerend optreden tegen allochtonen. De verandering moet gewoon van binnenuit komen. Of moeten we als autochtonen echt kwaad worden?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:24 schreef Jellereppe het volgende:
Het vorige topic doorgelezen. Wat een users reageren daar. Allochtonen moeten zich schamen omdat voor hun onbekenden misdaden begaan.
Alsof autochtonen de straat opgaan als er kinderen worden misbruikt of een of andere gek tientallen mensen neerknalt.
Jij denkt dat een groepje reljongeren wel naar een allochtoon luistert?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:25 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Je hebt als directe omgeving echter wel meer invloed. Als autochtonen moeilijk doen over gedrag van allochtonen zijn de autochtonen gelijk racistisch. Daarom moeten andere allochtonen wel corrigerend optreden tegen allochtonen. De verandering moet gewoon van binnenuit komen. Of moeten we als autochtonen echt kwaad worden?
De chinees die naast mij woont hoorde ik al in een hoekje huilen ja, allochtonen altijd hequote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:24 schreef Jellereppe het volgende:
Als die ouders hun kinderen eens fatsoenlijk gaan opvoeden lijkt me de kans groter ja. Zeker groter dan als autochtonen in optocht door de straat gaan lopen met vlaggen en vaandels. Laten we niet vergeten dat deze kutjeugd hun moraal t.o.v. de vrouw van huis uit meekrijgt. Dus die mensen hebben wel degelijk schuld.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:26 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jij denkt dat een groepje reljongeren wel naar een allochtoon luistert?
Jawel.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:15 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Hij had het over zij wilt, en dat kan niet
Nee, zij wilt mag ook niet. TT mag ik niet meer veranderen, helaas...quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:26 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Oh ja nou zie ik het, maar zij wilt is wel geaccepteerd maar verander die OP ff ofzo dit gaat toch totaal niet ovr het onderwerp
Dit gaat om mensen waar veel allochtonen zich niet mee identificeren. Ik lig er niet wakker van als iemand vrouwen betast, omdat ik daar niks mee te maken heb. Als je dat op allochtonen gaat afschuiven, ben je ver heen als je het mij vraagt. Denk je dat mensen die vrouwen betasten, naar andere mensen luisteren? Laat ik je dan duidelijk maken dat dat soort mensen zich weinig aantrekken van andere mensen, anders zouden ze ook geen vrouwen betasten of andere misdaden begaan. Heeft verder niks met allochtonen te maken, dus die verandering waar je het over hebt, daar sla je de plank mee mis.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:25 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Je hebt als directe omgeving echter wel meer invloed. Als autochtonen moeilijk doen over gedrag van allochtonen zijn de autochtonen gelijk racistisch. Daarom moeten andere allochtonen wel corrigerend optreden tegen allochtonen. De verandering moet gewoon van binnenuit komen. Of moeten we als autochtonen echt kwaad worden?
OP!!!!!!quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:29 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Nee, zij wilt mag ook niet. TT mag ik niet meer veranderen, helaas...
Hoeft niet hoor, maar dan de volgende keer graag ook niet met zijn allen huilen als een enkele allochtoon onrecht aangedaan wordt.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:24 schreef Jellereppe het volgende:
Het topic was al over toen er twee trollen binnen kwamen die dergelijk wangedrag goed wilden pratenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:26 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Oh ja nou zie ik het, maar zij wilt is wel geaccepteerd maar verander die OP ff ofzo dit gaat toch totaal niet ovr het onderwerp
Nee, maar die onbekenden worden met de grootste kulargumenten beschermd en verdedigd, enkel en alleen omdat ze van het zelfde zooitje ongeregeld komen. Dat is de ergernis en een constante in het conflict.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:24 schreef Jellereppe het volgende:
Dan snap je er gewoon heel weinig van. Als je niet gelooft dat dit probleem wordt veroorzaakt door een verkeerde moraal onder bepaalde groepen allochtonen, dan moet je wel geloven in een genetisch verschil. Welke van de twee is 't?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:29 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dit gaat om mensen waar veel allochtonen zich niet mee identificeren. Ik lig er niet wakker van als iemand vrouwen betast, omdat ik daar niks mee te maken heb. Als je dat op allochtonen gaat afschuiven, ben je ver heen als je het mij vraagt. Denk je dat mensen die vrouwen betasten, naar andere mensen luisteren? Laat ik je dan duidelijk maken dat dat soort mensen zich weinig aantrekken van andere mensen, anders zouden ze ook geen vrouwen betasten of andere misdaden begaan. Heeft verder niks met allochtonen te maken, dus die verandering waar je het over hebt, daar sla je de plank mee mis.
Wordt maar boos, kan er niet wakker van liggen.
Man, man. Als een allochtoon huilt, betekent niet dat wij allemaal huilen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:29 schreef Nobu het volgende:
[..]
Hoeft niet hoor, maar dan de volgende keer graag ook niet met zijn allen huilen als een enkele allochtoon onrecht aangedaan wordt.
Makkelijk hoor, mensen met een andere mening betichten van trollen. Jij bent hier degene die niet fatsoenlijk kan discussiëren. Sterker nog, je kunt blijkbaar niet eens een onregelmatig werkwoord vervoegenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:30 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Het topic was al over toen er twee trollen binnen kwamen die dergelijk wangedrag goed wilden praten
Jawel man, wij allochtonen zijn één groot collectief waarbinnen het individu niet bestaat. Wij functioneren louter als groep. Daarnaast zijn we mannen, en dus in-en-inslecht volgens mensen als Life2.0, scorpie. Droomert en andere leden van de feministische weg-met-mannenkliek. Man en allochtoon, het slechtste van twee werelden.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:30 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Man, man. Als een allochtoon huilt, betekent niet dat wij allemaal huilen.
Ik geloof dat dit scum ver heen is, en begrijp er misschien meer van dan jou, maar laten we het daar niet over hebben. Het gebeurt te vaak dat daden van een allochtoon of meerdere allochtonen op de hele allochtone bevolkingsgroep worden afgeschoven. Onrecht noemen ze dat.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:30 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dan snap je er gewoon heel weinig van. Als je niet gelooft dat dit probleem wordt veroorzaakt door een verkeerde moraal onder bepaalde groepen allochtonen, dan moet je wel geloven in een genetisch verschil. Welke van de twee is 't?
Verander je die OP nogm stond er eerst gewoon goed namelijkquote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:31 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Makkelijk hoor, mensen met een andere mening betichten van trollen. Jij bent hier degene die niet fatsoenlijk kan discussiëren. Sterker nog, je kunt blijkbaar niet eens een onregelmatig werkwoord vervoegen. Ga je schamen, man. Ken je plek.
Cultuur of genetisch verschil?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:32 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik geloof dat dit scum ver heen is, en begrijp er misschien meer van dan jou, maar laten we het daar niet over hebben. Het gebeurt te vaak dat daden van een allochtoon of meerdere allochtonen op de hele allochtone bevolkingsgroep worden afgeschoven. Onrecht noemen ze dat.
Niemand beschermt en verdedigd die trollen in het filmpje, geen gelul.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:30 schreef misteriks het volgende:
[..]
Nee, maar die onbekenden worden met de grootste kulargumenten beschermd en verdedigd, enkel en alleen omdat ze van het zelfde zooitje ongeregeld komen. Dat is de ergernis en een constante in het conflict.
Daarom ook dat je er rustig mag op los generaliseren, beide gedragingen, de crimineel alswel de broeder die het toch nog voor m opneemt kunnen definitief oprotten. In elk conflict met deze bevolkingsgroep is het telkens opnieuw hetzelfde liedje.
Men is dat simpelweg beu. Zo verwonderlijk is dat toch niet?
Geen van beide. Kunnen zoveel oorzaken zijn, vraag niet aan mij waar het mis is gegaan met dit soort mensen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:32 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Cultuur of genetisch verschil?
Wat bedoel je? Wil je de ouwe OP terug?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:32 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Verander je die OP nogm stond er eerst gewoon goed namelijk
Ach wat, zelfs hier op Fok zie je dat mensen met toevallig dezelfde afkomst onmiddelijk moord en brand schreeuwen. Als je je in die gevallen betrokken voelt mag het ook wel een keer andersom.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:30 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Man, man. Als een allochtoon huilt, betekent niet dat wij allemaal huilen.
Dit gedrag komt uit de lucht vallen? Verklaar je nader.quote:
Kom maar terug als je nuchter bentquote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:31 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Makkelijk hoor, mensen met een andere mening betichten van trollen. Jij bent hier degene die niet fatsoenlijk kan discussiëren. Sterker nog, je kunt blijkbaar niet eens een onregelmatig werkwoord vervoegen. Ga je schamen, man. Ken je plek.
[..]
Jawel man, wij allochtonen zijn één groot collectief waarbinnen het individu niet bestaat. Wij functioneren louter als groep. Daarnaast zijn we mannen, en dus in-en-inslecht volgens mensen als Life2.0, scorpie. Droomert en andere leden van de feministische weg-met-mannenkliek. Man en allochtoon, het slechtste van twee werelden.
Nou lijkt me wel handig voor mensen die dit topic voor het eerst lezenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:33 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Wil je de ouwe OP terug?
Natuurlijk niet. Het heeft zich HIER in Nederland ontwikkeld. En dankzij de Nederlandse cultuur gaat het ook niet stoppen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:34 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dit gedrag komt uit de lucht vallen? Verklaar je nader.
Ik voel mij niet betrokken, aangezien ik er niks mee te maken heb. Dagelijks zijn er autochtonen betrokken bij misdaden, maar ik ga ook niet met het vingertje wijzen naar alle autochtonen, omdat het de schuld van de mensen in kwestie is, niet van alle autochtonen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:34 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ach wat, zelfs hier op Fok zie je dat mensen met toevallig dezelfde afkomst onmiddelijk moord en brand schreeuwen. Als je je in die gevallen betrokken voelt mag het ook wel een keer andersom.
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:25 schreef Leevancleef het volgende:
.
[..]
De volgende keer dat Holleeder of de Hell's Angels iets uithalen zal ik een topic openen waarin ik de zwijgende meerderheid der gematigde blanken oproep zich ervan te distantiëren
[..]
Schérp! Gevát! Haha!![]()
![]()
![]()
...
![]()
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:02 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Ik verwacht uiteraard dat de argumentatie door de documentairemaakster wordt gegeven in de documentaire. Niet meer dan logisch, lijkt me.
[..]
Wat moet dat afschuwelijk zijn, worden nagefloten. Je hebt toch wel aanspraak gemaakt op slachtofferhulp?
Ja, idd. Heb 'm veranderd. Ben niet zo'n doorgewinterde forummer.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:34 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Nou lijkt me wel handig voor mensen die dit topic voor het eerst lezen
Ten eerste is 't filmpje in België. Ten tweede is dit soort vrouwenaanranding ook orde van de dag in bijvoorbeeld Egypte. Wat zijn de overeenkomsten. Vertel me dat eens? Is het de Nederlandse cultuur? Of toch een andere? Waarom ontken je iets dat zo duidelijk is?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:35 schreef Peunage het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Het heeft zich HIER in Nederland ontwikkeld. En dankzij de Nederlandse cultuur gaat het ook niet stoppen.
Als het gedrag van die autochtonen voortkomt uit een structureel probleem in de cultuur, dan kun je daar wel de hele groep op aankijken. Zij zorgen er immers voor dat dit structurele probleem gehandhaafd kan blijven binnen de cultuur.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:36 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik voel mij niet betrokken, aangezien ik er niks mee te maken heb. Dagelijks zijn er autochtonen betrokken bij misdaden, maar ik ga ook niet met het vingertje wijzen naar alle autochtonen, omdat het de schuld van de mensen in kwestie is, niet van alle autochtonen.
Inderdaad, een van jouw broeders wijdt de verontwaardiging aan het feit dat de westerse man te vrouwelijk is en zich niet meer als man gedraagt, enkel en alleen omdat die (de idiote uitzonderingen nagelaten) een vrouw door een veel respectvollere bril ziet.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:32 schreef Peunage het volgende:
[..]
Niemand beschermt en verdedigd die trollen in het filmpje, geen gelul.
Ik had het over het afschuiven op cultuur en religie, wat bullshit is.
Nee, dat is niet waar.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:36 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ten eerste is 't filmpje in België. Ten tweede is dit soort vrouwenaanranding ook orde van de dag in bijvoorbeeld Egypte. Wat zijn de overeenkomsten. Vertel me dat eens? Is het de Nederlandse cultuur? Of toch een andere? Waarom ontken je iets dat zo duidelijk is?
Geen idee waar het is misgegaan met deze mensen. Als ik het wist, dan had ik het al vermeld in mijn eerdere posts. We kunnen er over speculeren, maar niet meer dan dat. Jij wil dat ik zeg dat het aan de cultuur ligt, maar dat betwijfel ik ten zeerste, aangezien er genoeg allochtonen zijn die zich totaal niet met misdaden begeven.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:34 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dit gedrag komt uit de lucht vallen? Verklaar je nader.
Helemaal mee eens dat je daar niks mee te maken hebt. Ik zie je alleen wel vaak in topics over allochtonen die iets aangedaan is. Waarom voel je je dan wel betrokken?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:36 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik voel mij niet betrokken, aangezien ik er niks mee te maken heb. Dagelijks zijn er autochtonen betrokken bij misdaden, maar ik ga ook niet met het vingertje wijzen naar alle autochtonen, omdat het de schuld van de mensen in kwestie is, niet van alle autochtonen.
Moet ik de filmpjes van de afgelopen paar jaar opzoeken? Journalisten die gewoon verkracht werden op 't Tahrir-plein? De aanbevelingen van toeristenbureau's?quote:
Het gebeurt in heel Europa. Verschillende Europese culturen met één rode draad. Wat is die rode draad, vertel mij dat eens.quote:Het filmpje is in Belgie, maar dit gebeurt ook in Nederland toch?
Nee, totaal niet mee eens. Je ziet dat er bij elke misdaad wordt gewezen naar een miljoenenbevolking. Ken jij elke autochtone individu en voel je de last als zij iets misdaan. Denk het niet. Dat is ook bij allochtonen het geval. Je leest het, denkt erover na, ziet dat mensen de hele allochtone bevolkingsgroep aanspreken en gaat verder met je leven.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:38 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Als het gedrag van die autochtonen voortkomt uit een structureel probleem in de cultuur, dan kun je daar wel de hele groep op aankijken. Zij zorgen er immers voor dat dit structurele probleem gehandhaafd kan blijven binnen de cultuur.
Nee, niet mijn broeder. Hij heeft zijn mening, ik de mijne. Stop met generaliseren.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:39 schreef misteriks het volgende:
[..]
Inderdaad, een van jouw broeders wijdt de verontwaardiging aan het feit dat de westerse man te vrouwelijk is en zich niet meer als man gedraagt, enkel en alleen omdat die (de idiote uitzonderingen nagelaten) een vrouw door een veel respectvollere bril ziet.
Dat moet dan toch een cultuurverschil zijn. en als je er ook nog religie wil bijgooien, was ik al langer op de hoogte dat de Islam niet echt vrouwvriendelijk is, dus, conclusie, JA cultuur en JA religie hebben een doorslagevende rol in dit conflict
Maar dat sluit cultuur niet uit, waar iemand in het vorige topic nogal problemen mee had, denk jij dan eerder aan sociale controle/vervolging?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:39 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Geen idee waar het is misgegaan met deze mensen. Als ik het wist, dan had ik het al vermeld in mijn eerdere posts. We kunnen er over speculeren, maar niet meer dan dat. Jij wil dat ik zeg dat het aan de cultuur ligt, maar dat betwijfel ik ten zeerste, aangezien er genoeg allochtonen zijn die zich totaal niet met misdaden begeven.
In dit geval is het een schoolvoorbeeld, ja.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:41 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee, niet mijn broeder. Hij heeft zijn mening, ik de mijne. Stop met generaliseren.
Hij ziet die vrouw door een andere bril, dus het is meteen een cultuurverschil ?
Dit is een fout in je logica. Natuurlijk gaat niet iedere allochtoon diezelfde kant op. Het is alleen wel zo dat de culturele waarden niet respect voor vrouwen faciliteren, en derhalve is de cultuur debet aan het RELATIEF hoge aantal allochtonen dat dit soort gedrag vertoont.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:39 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Geen idee waar het is misgegaan met deze mensen. Als ik het wist, dan had ik het al vermeld in mijn eerdere posts. We kunnen er over speculeren, maar niet meer dan dat. Jij wil dat ik zeg dat het aan de cultuur ligt, maar dat betwijfel ik ten zeerste, aangezien er genoeg allochtonen zijn die zich totaal niet met misdaden begeven.
Krijg je dit gebagatelliseer weer.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:39 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
aangezien er genoeg allochtonen zijn die zich totaal niet met misdaden begeven.
Als de ouders hun kinderen niet kunnen opvoeden, dan zit daar het probleem, maar om een hele cultuur daar op aan te spreken? Hoe verklaar je dan dat er genoeg allochtonen zijn die zich netjes gedragen en waar je verder niks over leest?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:42 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Maar dat sluit cultuur niet uit, waar iemand in het vorige topic nogal problemen mee had, denk jij dan eerder aan sociale controle/vervolging?
Is dat iets wat geaccepteerd is in Egypte? Jij doet alsof het aan de lopende band gebeurt.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:40 schreef SuperHarregarre het volgende:
Moet ik de filmpjes van de afgelopen paar jaar opzoeken? Journalisten die gewoon verkracht werden op 't Tahrir-plein? De aanbevelingen van toeristenbureau's?
Het gebeurt in landen waar het toegelaten wordt. Stuur de daders naar Spanje of Italie, daar laten ze het echt niet zo ver komen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:40 schreef SuperHarregarre het volgende:
Het gebeurt in heel Europa. Verschillende Europese culturen met één rode draad. Wat is die rode draad, vertel mij dat eens.
Binnen een bepaalde kamper-snuif-cultuur vind ik 't niet vreemd als er geweld uit die hoek komt. Daar kijk ik ook alle woonwagenbewoners op aan, omdat zij dit alles faciliteren. En dat is echt wel belangrijk, want zonder het faciliteren van zulk gedrag, kan zo'n groep ook niet overleven.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:41 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Nee, totaal niet mee eens. Je ziet dat er bij elke misdaad wordt gewezen naar een miljoenenbevolking. Ken jij elke autochtone individu en voel je de last als zij iets misdaan. Denk het niet. Dat is ook bij allochtonen het geval. Je leest het, denkt erover na, ziet dat mensen de hele allochtone bevolkingsgroep aanspreken en gaat verder met je leven.
Ik weet dat ik zelden zulke domme posts heb gezien als die van jou. Mocht men willen weten hoe 't werkelijk zit, check dan vooral eerdere topics op Fok! met persoonlijke ervaringen van vrouwen op straat en in het uitgaansleven met dit soort mannen/toenadering.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:39 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Je weet dat alles dat je hebt gequote sarcastisch bedoeld is?
Ik ken zowel mannen als vrouwen uit ao de philipijnen en ik kan het vooral met een meid goed vinden en hebben het vaak over cultuurverschillen en hoe wij denken en doen is voor haar gewoon onvoorstelbaar, alleen al iets simpels als seksuele voorlichting bestaat daar gewoon niet; niet over praten en het bestaat niet, ja en toen was dr zus "opeens" zwanger en paniek paniek..quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:41 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Nee, totaal niet mee eens. Je ziet dat er bij elke misdaad wordt gewezen naar een miljoenenbevolking. Ken jij elke autochtone individu en voel je de last als zij iets misdaan. Denk het niet. Dat is ook bij allochtonen het geval. Je leest het, denkt erover na, ziet dat mensen de hele allochtone bevolkingsgroep aanspreken en gaat verder met je leven.
Ik ben het zeker niet met iedereen eens maar heb je ooit een nederlander hoer horen roepen als een meisje niet reageerde op gefluit of een of andere opmerking? Ikke nietquote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:44 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Als de ouders hun kinderen niet kunnen opvoeden, dan zit daar het probleem, maar om een hele cultuur daar op aan te spreken? Hoe verklaar je dan dat er genoeg allochtonen zijn die zich netjes gedragen en waar je verder niks over leest?
Helemaal niet. Er zijn mensen hier die alles op het conto afschrijven van alle allochtonen, dus betrek ik de hele groep erbij. Pas als we het gaan hebben over de mensen die misdaden begaan, dan laat ik mijn licht daar op schijnen. Heeft niks met bagatelliseren te maken.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:44 schreef Specularium het volgende:
[..]
Krijg je dit gebagatelliseer weer.
Verrassend genoeg kun je die tokkies exact op dezelfde manier benaderen als de "mannen" die iedereen tijdens het uitgaan latig vallen, het werkt op hetzelfde niveau..quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:45 schreef Flow3r het volgende:
Dit is gewoon tokkiegedrag.
Zoek maar eens op 'Probleemwijken", daar stikt het van dezelfde tokkies, allemaal Nederlanders.
Ik ken dat machogedrag ook, heel intimiderend en vervelend, lastig om van zo'n gast af te komen en als je het dan uiteindelijk een beetje bits probeert omdat vriendelijk vragen niet helpt ben je een hoer![]()
Als je tokkies binnen laat komen als immigrant nemen ze hun gedrag ook mee.
Die tokkie-immigrant zie je op dat filmpje.
Er zijn echter even zoveel immigranten van buitengewoon goede komaf die vrouwen met respect behandelen en zeer beleefd zijn, nog veel beleefder dan we hier gewend zijn. Want welke Nederlander staat nog op als een vrouw de kamer betreedt of schuift haar stoel aan, houdt de deur open?
Ik ken méer dan genoeg allochtone mannen uit dát milieu![]()
Tokkies zijn tokkies, van welke afkomst dan ook.
Nee, ik heb een Nederlander dat nooit horen roepen, maar ik begeef mijzelf ook niet met dat soort mensen. Je hebt wel een punt dat allochtonen vaak meisjes naroepen, maar moet elke allochtoon zich daar schuldig over voelen?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:47 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Ik ben het zeker niet met iedereen eens maar heb je ooit een nederlander hoer horen roepen als een meisje niet reageerde op gefluit of een of andere opmerking? Ikke niet![]()
Heb niks tegen andere culturen of geloven maar het valt wel op
Wel als die opvoeding vanuit de cultuur (opvoeding gebeurt met bepaalde culturele waarden en normen) ervoor zorgt dat de kinderen zich niet correct kunnen gedragen in de Nederlandse samenleving. Daar wordt namelijk een hoop zelfcontrole van je verwacht. En dat je dus niet gaat zitten sissen en dat je vrouwen niet voor hoer uitmaakt als ze langslopen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:44 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Als de ouders hun kinderen niet kunnen opvoeden, dan zit daar het probleem, maar om een hele cultuur daar op aan te spreken? Hoe verklaar je dan dat er genoeg allochtonen zijn die zich netjes gedragen en waar je verder niks over leest?
Welk deel van relatief begrijp je niet? Ik denk dat daar het probleem zit.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:47 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Helemaal niet. Er zijn mensen hier die alles op het conto afschrijven van alle allochtonen, dus betrek ik de hele groep erbij. Pas als we het gaan hebben over de mensen die misdaden begaan, dan laat ik mijn licht daar op schijnen. Heeft niks met bagatelliseren te maken.
quote:Relatief betekent dat iets moet worden bezien in relatie tot iets anders, ofwel heeft het relatief te maken met verhoudingen.
Een voorbeeld is: Groot is een relatief begrip. Een groot persoon van bijvoorbeeld 2,25 meter is klein ten opzichte van een olifant.
Tegenover relatief staat absoluut of nominaal.
Nee ik excuseer me ook 2x van ik heb niks tegen allochtonenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:49 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Nee, ik heb een Nederlander dat nooit horen roepen, maar ik begeef mijzelf ook niet met dat soort mensen. Je hebt wel een punt dat allochtonen vaak meisjes naroepen, maar moet elke allochtoon zich daar schuldig over voelen?
Kampers zijn maar een verwaarloosbare percentage van de bevolking die voor overlast zorgen, en behoren tot autochtonen. Zo kun je bij allochtonen ook onderscheid maken in kleinere groepen, maar wij worden in zijn totaliteit aangesproken door misstappen van tuig. Dat is het verschil.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:46 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Binnen een bepaalde kamper-snuif-cultuur vind ik 't niet vreemd als er geweld uit die hoek komt. Daar kijk ik ook alle woonwagenbewoners op aan, omdat zij dit alles faciliteren. En dat is echt wel belangrijk, want zonder het faciliteren van zulk gedrag, kan zo'n groep ook niet overleven.
Ik wil ook wel Marokkanen zeggen hoor.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:51 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Kampers zijn maar een verwaarloosbare percentage van de bevolking die voor overlast zorgen, en behoren tot autochtonen. Zo kun je bij allochtonen ook onderscheid maken in kleinere groepen, maar wij worden aangesproken in zijn totaliteit door misstappen van tuig. Dat is het verschil.
Mazzel.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:51 schreef Leevancleef het volgende:
Pfff, gaan we dat hele oninteressante en zwaar overschatte integratiedebat van medio jaren 2000 hier nog eens dunnetjes overdoen? Ik dacht dat we inmiddels wel tot de conclusie waren gekomen dat allochtonen géén mierenkolonie zijn die zich als een grote groep voortbeweegt en waarin iedereen verantwoordelijk is voor de daden van die groep. Enfin, ik heb geen zin in dit buurthuizengelul, dus ik ben weg. Ciao!
Ja, kun je doen. Dan ga ik het gooien op Nederlanders.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:52 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik wil ook wel Marokkanen zeggen hoor.Of Berbers.
Als het nou cultuur is om je kinderne niet op te voeden (of teminste deze niet door jezelf op te laten voeden) dat schijnt in wat van die landen normaal te zijn (kan, ik kom uit voorzorg niet in die landenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:44 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Nederlanders zijn autochtonen immers.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:53 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ja, kun je doen. Dan ga ik het gooien op Nederlanders.
Met die post wilde ik ook geen punt maken. Was meer grappig bedoeld.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:53 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Nederlanders zijn autochtonen immers.Je maakt dus geen punt.
Jammer.
Dus wat jij wil zeggen is dat Marokkanen geen zelfcontrole hebben en we onze politie erop los moeten laten meppen om ze in 't gareel te houden?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:54 schreef Peunage het volgende:
Het is laat en ik heb geen tijd om overal apart op te reageren.
Hoe weet je of dit gedrag cultuur is of niet? Dat ligt eraan over welke cultuur je het hebt.
Oorspronkelijke cultuur of cultuur dat hier is ontstaan?
Ik zal het beestje maar bij z'n naampje noemen, ook al doe ik dat niet graag, maar laten we Marokkanen als voorbeeld nemen. De Marokkaanse probleemjongeren hebben hier een bepaalde cultuur opgedaan. Die is anders dan die van de eerste en 2de generatie Marokkanen. Je zult nooit een 1ste generatie Marokkaan meisjes zien nafluiten/lastigvallen.
Wanneer deze jongeren op vakantie in Marokko gaan fluiten ze ook geen meisjes na en vallen ze deze ook niet lastig. Met of zonder hoofddoek. Waarom? Omdat het cultureel en religieus gewoon taboe is en je keihard aangepakt wordt.
Ze zijn misschien wel racistisch.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:54 schreef Peunage het volgende:
Hoe weet je of dit gedrag cultuur is of niet? Dat ligt eraan over welke cultuur je het hebt.
Ik zal het beestje maar bij z'n naampje noemen, ook al doe ik dat niet graag, maar laten we Marokkanen als voorbeeld nemen. De Marokkaanse probleemjongeren hebben hier een bepaalde cultuur opgedaan. Die is anders dan die van de eerste en 2de generatie Marokkanen. Je zult nooit een 1ste generatie Marokkaan meisjes zien nafluiten/lastigvallen.
Wanneer deze jongeren op vakantie in Marokko gaan fluiten ze ook geen meisjes na en vallen ze deze ook niet lastig. Met of zonder hoofddoek. Waarom? Omdat het cultureel en religieus gewoon taboe is en je keihard aangepakt wordt.
We voeden onze kinderen wel op, maar het gaat niet altijd goed bij veel ouders, maar bij veel ouders ook weer wel. Dan behoor je de mensen in kwestie aan te spreken, niet alle allochtonen om de misstappen van die kinderen en ouders.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:53 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Als het nou cultuur is om je kinderne niet op te voeden (of teminste deze niet door jezelf op te laten voeden) dat schijnt in wat van die landen normaal te zijn (kan, ik kom uit voorzorg niet in die landen) dus valt dat zeker onder culturele eigenschap, evenals dat het in china cultuur is om extreem voor je kinderen te zorgen, tot aan het vervelende toe
Niet generaliseren. Hij heeft het over Marokkaanse probleemjongeren en hij heeft een goed punt dat je die hard moet aanpakken, zoals alle misdadigers en kruimeldieven.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:55 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dus wat jij wil zeggen is dat Marokkanen geen zelfcontrole hebben en we onze politie erop los moeten laten meppen om ze in 't gareel te houden?
Lijkt mij een uitstekend plan ja.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:55 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dus wat jij wil zeggen is dat Marokkanen geen zelfcontrole hebben en we onze politie erop los moeten laten meppen om ze in 't gareel te houden?
Het is ook niet zo dat we langs de deur gaan met opvoedbijbels. Dit is meer een proefballon. In de trend van: "Allochtone ouders, zou het niet verstandig zijn om te kijken waar de opvoeding precies misgaat? Is het misschien handig om niet waar je kinderen bij zijn je vrouw te slaan/vernederen?" Het zijn maar van die dingen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:55 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
We voeden onze kinderen wel op, maar het gaat niet altijd goed bij veel ouders, maar bij veel ouders ook weer wel. Dan behoor je de mensen in kwestie aan te spreken, niet alle allochtonen om de misstappen van die kinderen en ouders.
Ik zeg dat Marokkaanse probleemjongeren vrij spel hebben. Stop met generaliseren en pak de daders hard aan. Ik zeg niet dat je een holocaust moet beginnen en iedereen moet doodknallen, want dan krijg je waarschijnlijk weer optochten, maar niks doen en op internet generaliseren werkt alleen maar tegen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:55 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Maar dat is achteraf. Hoe voorkom je dat die Marokkanen gaan sissen. Daar gaat het mij om.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:57 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Niet generaliseren. Hij heeft het over Marokkaanse probleemjongeren en hij heeft een goed punt dat je die hard moet aanpakken, zoals alle misdadigers en kruimeldieven.
Nee.. goede marokkanen hoef je niet aan te spreken, die noem je gewoon nederlanders. Als je het als nederlanders hebt over marokkanen weet iedereen precies welke je bedoelt, niet die ene in de supermarkt, die krantenjonger of whatever, nee dan heb je het over dat tuig dat op het station staat de spugen, wiet rookt en de rest van de dag hey meisje meisje roept naar vrouwen..quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:51 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Kampers zijn maar een verwaarloosbare percentage van de bevolking die voor overlast zorgen, en behoren tot autochtonen. Zo kun je bij allochtonen ook onderscheid maken in kleinere groepen, maar wij worden in zijn totaliteit aangesproken door misstappen van tuig. Dat is het verschil.
Water under the bridge. Probleem laten escaleren en dan pas gaan klagen. Dat werkt natuurlijk niet he.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:58 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Maar dat is achteraf. Hoe voorkom je dat die Marokkanen gaan sissen. Daar gaat het mij om.
slangenbezweerder?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:58 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Maar dat is achteraf. Hoe voorkom je dat die Marokkanen gaan sissen. Daar gaat het mij om.
Verder ben ik ook wel voor strenger politieoptreden maar dat ligt gevoelig.
Dit is de juiste link: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/120726_seksismequote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:15 schreef Leevancleef het volgende:
http://www.deredactie.be/(...)binnenland/1.1380360
Nja, het is vreemd dat we dat voorheen niet nodig hadden maar dat een bepaalde importcultuur ervoor zorgt dat we harder moeten worden. Geeft toch te denken.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:59 schreef Peunage het volgende:
[..]
Water under the bridge. Probleem laten escaleren en dan pas gaan klagen. Dat werkt natuurlijk niet he.
Das koeltoer..quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:57 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik zeg dat Marokkaanse probleemjongeren vrij spel hebben. Stop met generaliseren en pak de daders hard aan. Ik zeg niet dat je een holocaust moet beginnen en iedereen moet doodknallen, want dan krijg je waarschijnlijk weer optochten, maar niks doen en op internet generaliseren werkt alleen maar tegen.
Het is ook niet zo dat in Marokko direct de politie er op in slaat. Mensen op straat laten wangedrag niet toe. Als een oude man een groepje jongeren ziet die zich misdragen, zegt hij dat ze zich moeten schamen. Als dat niet helpt geeft hij ze een mep met een stok.
Ze hadden ook kunnen kiezen geen probleem te worden.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:59 schreef Peunage het volgende:
[..]
Water under the bridge. Probleem laten escaleren en dan pas gaan klagen. Dat werkt natuurlijk niet he.
Wat ik me altijd afvraag he, is het echt zo heerlijk om zo simpleminded te zijn?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:01 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ze hadden ook kunnen kiezen geen probleem te worden.
Haha, ik denk dat als je langsgaat met opvoedbijbels dat je binnen no time door zowel veel Nederlanders als Marokkanen wordt afgewimpeld. Afijn, de goede man behandelt zijn vrouw als gelijkwaardig, maar je hebt wel een punt dat in veel allochtone gezinnen de vrouw nog niet zoveel rechten heeft als de man, maar of dat met dit problematiek heef te maken, dat is speculeren. Er zijn moderne Marokkaanse gezinnen waar de vrouw zelfs de touwtjes in handen heeft, maar daar wordt totaal niet over geschreven, zolang ze maar sleaze & dirty kunnen schrijven.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:57 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Het is ook niet zo dat we langs de deur gaan met opvoedbijbels. Dit is meer een proefballon. In de trend van: "Allochtone ouders, zou het niet verstandig zijn om te kijken waar de opvoeding precies misgaat? Is het misschien handig om niet waar je kinderen bij zijn je vrouw te slaan/vernederen?" Het zijn maar van die dingen.
Ik zou als jongen ook verkeerde dingen denken als m'n moeder niks te zeggen heeft en m'n zussen nooit gelijk krijgen bij ruzies tussen broers en zussen.
Zo simpleminded als criminelen bedoel je?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:02 schreef Peunage het volgende:
[..]
Wat ik me altijd afvraag he, is het echt zo heerlijk om zo simpleminded te zijn?
Niet mee eens. Al meer dan 25 jaar geleden werd de horeca zowat de nek omgedraaid omdat grote groepen Marokkanen de uitbaters bedreigden. Veel zaken zijn toen gesloten, de politie deed niks of was bang en ze voelden zich geweldig superieur.En lastig gevallen werden vrouwen toen oók al, op dezelfde manier als de jongeren van nu dat doen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:54 schreef Peunage het volgende:
De problemen zijn niet uit de lucht komen vallen. Ze zijn door de jaren heen ontstaan. Werd er in de jaren 70 en 80 ook naar meisjes gefloten en mensen lastig gevallen?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:00 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Nja, het is vreemd dat we dat voorheen niet nodig hadden maar dat een bepaalde importcultuur ervoor zorgt dat we harder moeten worden. Geeft toch te denken.
Ik heb zelf voor de klas gestaan dus ik heb wel een idee wat mensen af en toe onder opvoeden verstaanquote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:55 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
We voeden onze kinderen wel op, maar het gaat niet altijd goed bij veel ouders, maar bij veel ouders ook weer wel. Dan behoor je de mensen in kwestie aan te spreken, niet alle allochtonen om de misstappen van die kinderen en ouders.
Ach, ja. Kutmarokkanen of niet, gewoon hard aanpakken als er misdadigers zijn. Daar schort het hem aan. Van generaliserende praktijken en anderzins kijk ik niet op. Het zal wel.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:59 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee.. goede marokkanen hoef je niet aan te spreken, die noem je gewoon nederlanders. Als je het als nederlanders hebt over marokkanen weet iedereen precies welke je bedoelt, niet die ene in de supermarkt, die krantenjonger of whatever, nee dan heb je het over dat tuig dat op het station staat de spugen, wiet rookt en de rest van de dag hey meisje meisje roept naar vrouwen..
Zo hoor je ook nooit ieders over nederlanders maar wel over kampers, omdat we daar een naampje voor hebben, de naam voor kutmarokkanen is gewoon marokkanen, allemaal om de context
met al mijn kennis kan ik daar nog altijd geen eenduidend antwoord op geven.. de vraag doorschuiven zou ook niet eerlijk zijn he; jij weet niet beterquote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:02 schreef Peunage het volgende:
[..]
Wat ik me altijd afvraag he, is het echt zo heerlijk om zo simpleminded te zijn?
De cultuur en de kijk op vrouwen, dat is de achterliggende reden.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:03 schreef Peunage het volgende:
[..]
De problemen zijn niet uit de lucht komen vallen. Ze zijn door de jaren heen ontstaan. Werd er in de jaren 70 en 80 ook naar meisjes gefloten en mensen lastig gevallen?
Nee, want toen waren mensen aan het werk. Tegenwoordig worden ze overal uitgekotst (met alle respect).
nee het ligt aan de blanke man wie ons geen werk wil gevenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:06 schreef Droomert het volgende:
[..]
De cultuur en de kijk op vrouwen, dat is de achterliggende reden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |