SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fietsmeet Vreeswijk bij Gripper
Op zaterdag 11 of 25 augustus wil ik weer een Vreeswijk-meet doen. Een stukkie fietsen (110-120 km max) + daarna BBQ-en in de tuin.
Voor sfeerimpressie van vorig jaar zie: Fietsmeet vreeswijk 2011, zaterdag 9 juli
Discussies over de meet van 2012 kunnen we ook weer gewoon daar voorzetten.
en om je beschikbaarheid in te vullen:
http://www.doodle.com/bqpfgy6fhs7kcfdg
al aangemeld:
Gripper
Patroon
kaasplankje en zn 30 pseudoniemen
Blik (& blikchick + blikbaby)
Captain_fabulous
misschien:
Erik92
Oksel & Okselchick
[ Bericht 5% gewijzigd door Netsplitter op 29-07-2012 12:04:31 ]Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Wat is er mis met een Bulls buzzje? Niet duur genoeg?quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:03 schreef buzz1291 het volgende:
Een Bulls is toch zoiets als:
"ik wil een racefiets en ga naar de FM om de hoek want die verkoopt ze ook".
Kijk eens naar de afwerking van de lasnaden.. een gemiddelde loodgieter doet het netter.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:11 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Wat is er mis met een Bulls buzzje? Niet duur genoeg?
Gaat in het geheel niet om de prijs en voor een mountainbike vind ik het nog een acceptabel merk maar voor een racefiets....quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:11 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Wat is er mis met een Bulls buzzje? Niet duur genoeg?
Kijk ik elke keer naar als ik op mn fiets stap, ik heb er geen problemen meequote:Op donderdag 26 juli 2012 23:15 schreef Patroon het volgende:
[..]
Kijk eens naar de afwerking van de lasnaden.. een gemiddelde loodgieter doet het netter.
Dus iedereen moet maar een Bianchi (bv) kopen met uitstraling voor het dubbele van de prijs, terwijl de rest van de onderdelen precies gelijk is?quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:16 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Gaat in het geheel niet om de prijs en voor een mountainbike vind ik het nog een acceptabel merk maar voor een racefiets....
- Wegen als dieplood in vergelijk met andere merken in dezelfde prijsklasse.
- Geen enkele uitstraling.
- FM die dat als enig merk racefiets verkoopt heeft meestal geen onderdeel op voorraad
Kijk voor hetzelfde geld eens naar een Canyon of een Rose. Dat ziet er gewoon veel gelikter uit.
Dat zeg ik toch niet. Ik noem als alternatief in dezelfde prijsklasse Canyon en Rose. Terwijl Cube of misschien zelfs een Stevens ook wel iets in die prijskalsse hebben. En een Bianchi in die prijskalsse zal ook niet de beste kwaliteit zijn.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:19 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Kijk ik elke keer naar als ik op mn fiets stap, ik heb er geen problemen mee
[..]
Dus iedereen moet maar een Bianchi (bv) kopen met uitstraling voor het dubbele van de prijs, terwijl de rest van de onderdelen precies gelijk is?
Natuurlijk zijn er misschien mooiere fietsen te koop voor een kleine meerprijs. Ik zou ook het liefste op een dure Italiaan rondrijden, maar dat kan ik nou eenmaal niet betalen als student zijndequote:Op donderdag 26 juli 2012 23:22 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet. Ik noem als alternatief in dezelfde prijsklasse Canyon en Rose. Terwijl Cube of misschien zelfs een Stevens ook wel iets in die prijskalsse hebben. En een Bianchi in die prijskalsse zal ook niet de beste kwaliteit zijn.
Ook qua framequote:Op donderdag 26 juli 2012 23:23 schreef ThePlaneteer het volgende:
Hebben we het nu over frames of over afgemonteerde fietsen? Want als je een afgemonteerde Bianchi wilt met het budget van een Cube fietsje zit je echt wel een segmentje lager mbt groep.
Bij een Bianchi betaal je gewoon de helft van de prijs voor die 7 letters op je framequote:Op donderdag 26 juli 2012 23:23 schreef ThePlaneteer het volgende:
Hebben we het nu over frames of over afgemonteerde fietsen? Want als je een afgemonteerde Bianchi wilt met het budget van een Cube fietsje zit je echt wel een segmentje lager mbt groep.
Idd bepaalde Cannondale alu frames zijn lichter dan carbon. Maar daar betaal je ook genoeg voor.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:19 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik nam Bulls als 1 van de vele Duitse merken. Maar idd, die Canyon Roadlite is echt een fantastisch ding. Cube is ook nog wel een alleraardigst merk. Maar klinkt gek: toch tellen looks ook wel mee hoor. Je moet toch een band met die fiets krijgen ()
Beste alu frames zijn in mijn ogen de Cannondales.
Iig bij scheurtjes of gaten compleet door de band ( glas of grote steentjes) en als de 2 putjes in je loopvlak niet meer te zien zijn, dat zijn slijtage indicatoren.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:24 schreef Erik92 het volgende:
Trouwens, ik hoorde dat de 4000s bandjes aan vervanging toe zijn als je er lek mee gaat rijden. Klopt dit? Dit is namelijk mijn 2de lek in mijn achterwiel in ongeveer 3500 a 4000 km.
Stevens schijnen echt hele goede frames te maken. Jongens bij Ruiter dakkapellen zijn best tevreden, wat ik hoor.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:22 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet. Ik noem als alternatief in dezelfde prijsklasse Canyon en Rose. Terwijl Cube of misschien zelfs een Stevens ook wel iets in die prijskalsse hebben. En een Bianchi in die prijskalsse zal ook niet de beste kwaliteit zijn.
Mantel heeft altijd wel goedkope cubes staan. 2011 modellen maar daar is op zich niks mis mee.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:37 schreef eentwee het volgende:
Focus heeft ook aardige bakkies. Mooier afgewerkt dan Bulls. Beter afmontage zonder Shimano wielen. Cube al helemaal, maar dat is iets duurder dacht ik.
Dank.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:37 schreef Gripper het volgende:
[..]
Iig bij scheurtjes of gaten compleet door de band ( glas of grote steentjes) en als de 2 putjes in je loopvlak niet meer te zien zijn, dat zijn slijtage indicatoren.
Km of 4-5000 zou wel moeten kunnen met die bandjes
Die focus en Cube maken van die frames met korte bovenbuizen. Vaak is de verhouding met stuurpen-bovenbuis wat zoek. Heb wel eens gehoord dat je geld moet betalen om die standaard maten of graden zitbuis en stuurhoek van Specialized, Pinarello etc te gebruiken (patent). Om geld te besparen wijken ze daar vanaf door kortere bovenhuis en die te compenseren met andere graden stuurbuishoek. Of het waar is weet ik niet.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:37 schreef eentwee het volgende:
Focus heeft ook aardige bakkies. Mooier afgewerkt dan Bulls. Beter afmontage zonder Shimano wielen. Cube al helemaal, maar dat is iets duurder dacht ik.
Het is denk ik ook persoonlijk. Ik ben zelf niet de langste (1m80) maar rij wel op een 57cm bovenhuis met 10cm stem. Fietst lekker stabiel. Een ander van mijn lengte fietst miss op een korter frame.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:49 schreef eentwee het volgende:
Lijkt me een broodje aap.
Korte bovenbuizen zijn juist een voordeel voor de meeste beginners. Cayo 4.0, carbon frame met BB30, DT wielen voor 1200¤. Niet slecht. Zal wel niet zo comfortabel zijn met die seatstays
[ afbeelding ]
ik denk dat het een beetje een fabeltje is, de vorm is al geen patent op , zou dan raar zijn als je binnen die al bestaande vorm patent kan krijgen op de maatvoering.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die focus en Cube maken van die frames met korte bovenbuizen. Vaak is de verhouding met stuurpen-bovenbuis wat zoek. Heb wel eens gehoord dat je geld moet betalen om die standaard maten of graden zitbuis en stuurhoek van Specialized, Pinarello etc te gebruiken (patent). Om geld te besparen wijken ze daar vanaf door kortere bovenhuis en die te compenseren met andere graden stuurbuishoek. Of het waar is weet ik niet.
Dat doen die profs dus ook en daar gaat je fiets alleen maar beter van sturen. Wel opletten dat je niet te diep komt te zitten, of misschien wil je dat juist wel.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:02 schreef Patroon het volgende:
Wat ik mij nu afvraag hé; stel ik koop een korter frame (1cm korter voor gemak) en zet daar een 11 stem op (1cm langer dan ik nu heb). Afstand zadel/stuur blijft gelijk. Krijg je dan heel anders stuurgedrag? En hoe zit dat bij 2cm korter en 2cm (12cm) langere stuurpen?
Ik zag een Canyon die 2cm korter is maar wel een hoger balhoofd. Ik hoef dan nog maar 1cm spacer. Rekening gehouden met de afsluitkap balhoofd van 1,6cm. De zitbuis hoek en balhoofd hoek is ook wat anders dus verwacht 1cm langere stem voldoende is.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:04 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat doen die profs dus ook en daar gaat je fiets alleen maar beter van sturen. Wel opletten dat je niet te diep komt te zitten, of misschien wil je dat juist wel.
dat is de vraag hoe zit het met de wielbasis en naloop.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:02 schreef Patroon het volgende:
Wat ik mij nu afvraag hé; stel ik koop een korter frame (1cm korter voor gemak) en zet daar een 11 stem op (1cm langer dan ik nu heb). Afstand zadel/stuur blijft gelijk. Krijg je dan heel anders stuurgedrag? En hoe zit dat bij 2cm korter en 2cm (12cm) langere stuurpen?
Eens. Toch is prijs kwaliteit goed. Zeker voor een merk bij de FM. En je hebt een fiets met Di2 al voor 2000,- Maar dat weegt dan wel weer meer dan mijn Trek. De 2012 modellen zijn wel erg mooi, maar de frames zijn niet zo mooi afgewerkt. Al met al vind ik het ook geen fietsen om op te koersen, maar prima fietsen om voor een goede prijs lekker op te toerenquote:Op donderdag 26 juli 2012 23:16 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Gaat in het geheel niet om de prijs en voor een mountainbike vind ik het nog een acceptabel merk maar voor een racefiets....
- Wegen als dieplood in vergelijk met andere merken in dezelfde prijsklasse.
- Geen enkele uitstraling.
- FM die dat als enig merk racefiets verkoopt heeft meestal geen onderdeel op voorraad
Kijk voor hetzelfde geld eens naar een Canyon of een Rose. Dat ziet er gewoon veel gelikter uit.
Idd. Zo'n geil CAAD10 frame!quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:36 schreef Patroon het volgende:
[..]
Idd bepaalde Cannondale alu frames zijn lichter dan carbon. Maar daar betaal je ook genoeg voor.
Ik heb nog niet veel bulls bij de FM gezien.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:03 schreef buzz1291 het volgende:
Een Bulls is toch zoiets als:
"ik wil een racefiets en ga naar de FM om de hoek want die verkoopt ze ook".
Vriend van me heeft ook een mooi Specialized frame (weet niet welke) met sora. Hij wilde meer gaan fietsen, ik had 'm nog gezegd om even mij te laten kijken naar de fiets die hij wilde maar in plaats daarvan kwam hij aanzetten met een sora afgemonteerde Specialized.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:57 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Eens. Toch is prijs kwaliteit goed. Zeker voor een merk bij de FM. En je hebt een fiets met Di2 al voor 2000,- Maar dat weegt dan wel weer meer dan mijn Trek. De 2012 modellen zijn wel erg mooi, maar de frames zijn niet zo mooi afgewerkt. Al met al vind ik het ook geen fietsen om op te koersen, maar prima fietsen om voor een goede prijs lekker op te toeren
Ik zag vandaag btw een kerel fietsen op een Specialized Allez met Sora. Dan kijk ik dus wel zo:![]()
Koop dan maar een Bulls met Tiagra oder Eins Nul Funf.
Ik hoop wel dat de ritjes langer dan 50 km waren, anders heb je er niets aan.quote:Op donderdag 26 juli 2012 22:35 schreef Patroon het volgende:
Vandaag 2uren met mijn vriendin gefietst. Mooi om te zien dat ze nu gewoon met 27 gemiddeld thuis komt. Terwijl ze een maand terug nog met 22/23 gemiddelde thuis kwam. Stijgende lijn en motiveert haar enorm! De 150km die ze afgelopen week heeft gemaakt werpen zijn vruchten af!![]()
Coole fiets, ik vind die Focus instappers mooi.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:49 schreef eentwee het volgende:
Lijkt me een broodje aap.
Korte bovenbuizen zijn juist een voordeel voor de meeste beginners. Cayo 4.0, carbon frame met BB30, DT wielen voor 1200¤. Niet slecht. Zal wel niet zo comfortabel zijn met die seatstays
[ afbeelding ]
Hoe lang fiets jij nu? En hoe lang is Buzz al met fietsen bezig. Dat jij niet veel Bulls hebt gezien zegt niets. Weet zeker dat Buzz heel wat meer FM's heeft bezocht. Je praat soms net of zit je al jaren op de fiets.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 06:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb nog niet veel bulls bij de FM gezien.
Het is meer "ik wil een racefiets en bestel via inet". En lekker boeiend.
Ja, ander stuurgedrag. Iets nerveuzer en directer. Al moet je daar niet mee overdrijven want dan ga je te diep zitten en krijg je rugproblemen of zijn de verhoudingen zoek.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:02 schreef Patroon het volgende:
Wat ik mij nu afvraag hé; stel ik koop een korter frame (1cm korter voor gemak) en zet daar een 11 stem op (1cm langer dan ik nu heb). Afstand zadel/stuur blijft gelijk. Krijg je dan heel anders stuurgedrag? En hoe zit dat bij 2cm korter en 2cm (12cm) langere stuurpen?
Kwaliteit vrind. In de opbouw kan je best korte ritjes maken, op een gegeven moment moeten er ook genoeg langere ritten bij voor het duurvermorgen, zodat je lichaam leert zuinig met de energie voorraad om te gaan. Elke dag 14km bijvoorbeeld heen en later weer terug is gewoon te weinig om op te bouwen. Je lichaam wordt zo niet meer geprikkeld om te verbeteren. Wanneer je 3x in de week 50km doet met wat kracht blokjes en tempoversnellingen zal het effect veel groter zijn, uitbouwen naar langere afstandenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 06:41 schreef kanovinnie het volgende:
Ik hoop wel dat de ritjes langer dan 50 km waren, anders heb je er niets aan.
Ja, anders halen we een mod erbij.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 07:30 schreef Patroon het volgende:
Probeer nu maar eens te stoppen met baggeren.
jezus patroon, wat is dit voor gemiddelde?! Ik neem aan dat je haar zonder eten naar bed gestuurd hebt....quote:Op donderdag 26 juli 2012 22:35 schreef Patroon het volgende:
Vandaag 2uren met mijn vriendin gefietst. Mooi om te zien dat ze nu gewoon met 27 gemiddeld thuis komt. Terwijl ze een maand terug nog met 22/23 gemiddelde thuis kwam. Stijgende lijn en motiveert haar enorm! De 150km die ze afgelopen week heeft gemaakt werpen zijn vruchten af!![]()
Klopt, in bed heeft ze nog straftraining gekregen als in inwendig stokslagenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 08:07 schreef Yankee het volgende:
[..]
jezus patroon, wat is dit voor gemiddelde?! Ik neem aan dat je haar zonder eten naar bed gestuurd hebt....
Klopt, maar het is wel fijn als jij een rustige duurtraining doet zij het nog leuk bij kan houden.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 08:08 schreef kaasplankje het volgende:
Vrouwen hoeven ook niet goed te zijn in fietsen.
Elke dag 14 km op de fiets heeft meer zin dan elke dag niet 14 km op de fiets.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 07:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
Kwaliteit vrind. In de opbouw kan je best korte ritjes maken, op een gegeven moment moeten er ook genoeg langere ritten bij voor het duurvermorgen, zodat je lichaam leert zuinig met de energie voorraad om te gaan. Elke dag 14km bijvoorbeeld heen en later weer terug is gewoon te weinig om op te bouwen. Je lichaam wordt zo niet meer geprikkeld om te verbeteren. Wanneer je 3x in de week 50km doet met wat kracht blokjes en tempoversnellingen zal het effect veel groter zijn, uitbouwen naar langere afstanden
Sinds ik een jaar of 4/5 ben denk ik?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 07:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hoe lang fiets jij nu? En hoe lang is Buzz al met fietsen bezig. Dat jij niet veel Bulls hebt gezien zegt niets. Weet zeker dat Buzz heel wat meer FM's heeft bezocht. Je praat soms net of zit je al jaren op de fiets.
quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:53 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het is denk ik ook persoonlijk. Ik ben zelf niet de langste (1m80) maar rij wel op een 57cm bovenhuis met 10cm stem. Fietst lekker stabiel. Een ander van mijn lengte fietst miss op een korter frame.
Precies, dat bepaalt voor een belangrijk deel de rijkarakteristiek. Dat merk ik goed als ik met mijn crosser (lange wielbasis) de weg op ga. Het sommetje bovenbuis + stuurpen is dus niet bepalend. In sommige gevallen levert het ook net een andere positie op, als gevolg van andere framehoeken.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:11 schreef dop het volgende:
[..]
dat is de vraag hoe zit het met de wielbasis en naloop.
300 euro prijsverschil? Dat is wel erg veel verschil voor compact vs. triple, zou tussen de 50 en 100 euro moeten zijn. Dat kan niet het enige zijn. Zijn er nog andere verschillen?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:20 schreef Idioteque het volgende:
Ik zie net ongeveer twee identieke fietsen, alleen de een heeft een shimano 105 compact en de ander een shimano 105 triple. Prijsverschil is 300 euro, is dat de moeite waard voor een beginner?
Door Captain_Fabulous? Da's wel heel erg Blikquote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:15 schreef Blik het volgende:
Al dat gedoe over groepen, uiteindelijk gaat het erom hoe hard je er mee rijdt. Ben vorig jaar er nog een keer genadeloos vanaf gefietst door iemand met een ongesoigneerde (smerig met modder) racefiets met Sora erop.
Nee, niet door Captain_Fabulousquote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:34 schreef Gripper het volgende:
[..]
Door Captain_Fabulous? Da's wel heel erg Blik![]()
Afgelopen zondag was het ook weer één grote blinkende fietsenparade bij het rondje van EP, allemaal hoge wielen en nieuw carbon. Maar de jongen die het hardst reed (ook de enige A-amateur in de groep) reed op een vieze matzwarte fiets, alle decals eraf, en een dikke laag modder. Oh ja, en een knerpende ketting. Dus als hij die goed zou smeren, zou ie nog harder gaan...
veel mensen hebben vaak niet door dat je wel wat invloed hebt op het rij gedrag door je houdig, maar je moet dit dan wel bewust gebruiken tijdens het rijden , je kan leuk je zadel of stuur naar voren brengen maar als je in een bocht vervolgens nog steeds al je gewicht naar achter brengt kom je de bocht niet zo goed door als dat je zorgt voor voldoende druk op het voorwiel.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:02 schreef eentwee het volgende:
[..]
[..]
Precies, dat bepaalt voor een belangrijk deel de rijkarakteristiek. Dat merk ik goed als ik met mijn crosser (lange wielbasis) de weg op ga. Het sommetje bovenbuis + stuurpen is dus niet bepalend. In sommige gevallen levert het ook net een andere positie op, als gevolg van andere framehoeken.
Lijkt me wel een goed ding. Ik heb de T3075 maar die is lomp.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:47 schreef Blik het volgende:
Iets anders, ik wil graag een montagestandaard kopen zodat ik wat makkelijker aan mijn fiets kan sleutelen. Is zo'n Tacx Spider iets? Of zijn er betere handigere montagestandaarden?
vooral handig als je hem op verschillende plaatsen wil gebruiken , maar als je altijd op de zelfde plek sleutelt kunnen ophang haken aan het plafond, een goedkope maar prima oplossing zijnquote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:47 schreef Blik het volgende:
Iets anders, ik wil graag een montagestandaard kopen zodat ik wat makkelijker aan mijn fiets kan sleutelen. Is zo'n Tacx Spider iets? Of zijn er betere handigere montagestandaarden?
Ik moet buiten sleutelen onder een afdak, binnen heb ik geen ruimte. Ik heb geen garage of schuur.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:53 schreef dop het volgende:
[..]
vooral handig als je hem op verschillende plaatsen wil gebruiken , maar als je altijd op de zelfde plek sleutelt kunnen ophang haken aan het plafond, een goedkope maar prima oplossing zijn
ik ken mensen die gewoon in de woonkamer sleutelenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:56 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik moet buiten sleutelen onder een afdak, binnen heb ik geen ruimte. Ik heb geen garage of schuur.
En kun je onder dat afdak ophanghaken maken? Een standaard is sowieso beter hoor, een fiets aan haken bungelt altijd heen en weer, niet lekker als je ergens kracht op moet zetten.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:56 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik moet buiten sleutelen onder een afdak, binnen heb ik geen ruimte. Ik heb geen garage of schuur.
je kunt wel net wat meer kracht zetten in een standaard, maar bijvoorbeeld trappers los draaien die goed vast zitten is in een standaard ook niet handig.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 10:04 schreef Gripper het volgende:
[..]
En kun je onder dat afdak ophanghaken maken? Een standaard is sowieso beter hoor, een fiets aan haken bungelt altijd heen en weer, niet lekker als je ergens kracht op moet zetten.
Wanneer je die Spider Prof bedoelt.... niet doen want krijg je spijt van als je iedere keer een klem op een framebuis moet zetten. Ik heb hier nog zo'n Rose ding staan met ook zo'n klem maar gebruik hem nooit.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:47 schreef Blik het volgende:
Iets anders, ik wil graag een montagestandaard kopen zodat ik wat makkelijker aan mijn fiets kan sleutelen. Is zo'n Tacx Spider iets? Of zijn er betere handigere montagestandaarden?
Is op een gezamenlijke binnenplaats, dus dat gaat niet lukken. Moet sowieso een standaard worden.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 10:04 schreef Gripper het volgende:
[..]
En kun je onder dat afdak ophanghaken maken? Een standaard is sowieso beter hoor, een fiets aan haken bungelt altijd heen en weer, niet lekker als je ergens kracht op moet zetten.
En die druk op het voorwiel wordt door een langere stuurpen alleen maar groter. Dus......?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:47 schreef dop het volgende:
[..]
veel mensen hebben vaak niet door dat je wel wat invloed hebt op het rij gedrag door je houdig, maar je moet dit dan wel bewust gebruiken tijdens het rijden , je kan leuk je zadel of stuur naar voren brengen maar als je in een bocht vervolgens nog steeds al je gewicht naar achter brengt kom je de bocht niet zo goed door als dat je zorgt voor voldoende druk op het voorwiel.
en uit eindelijk is de houding die je van nature aan neemt op de fiets niet die houding die het beste stuurt maar de houding die het prettigste fiets.
soms gecombineerd met wat angst, bange fietsers hebben vaak de neiging om juist te weinig druk te geven op het voorwiel
Bedoelde de Team-versie, maar zal ook eens kijken naar die van Rose. Thxquote:Op vrijdag 27 juli 2012 10:58 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wanneer je die Spider Prof bedoelt.... niet doen want krijg je spijt van als je iedere keer een klem op een framebuis moet zetten. Ik heb hier nog zo'n Rose ding staan met ook zo'n klem maar gebruik hem nooit.
Die Tacx Spider Team is dan weer wel heel er goed. Maar ik doe het nog steeds het beste met 2 dubbele haken aan een nylon koord vastgeschroefd aan de balken van het garage plafond, en dat voor een paar euro bij Halfords.
Maar als je toch naar een Tacx kijkt, moet je ook een naar die Rose Xtreme Y stand kijken. zelfde principe maar wat goedkoper.
geen idee wat je hier wil zeggen ? maar de druk op het voorwiel word niet bepaald door de lengte van de stuurpen, dat kan de piloot hooguit iets meer dwingen om druk op het voorwiel te zettenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 10:59 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En die druk op het voorwiel wordt door een langere stuurpen alleen maar groter. Dus......?
Nou nou, ongesoingeerd, modder, Sora, en je denkt aan mij. ik voel me gekwetst. Ik was m'n fiets best wel eens hoorquote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:34 schreef Gripper het volgende:
[..]
Door Captain_Fabulous? Da's wel heel erg Blik![]()
Ik heb zo'n Spider . Bevalt erg goed. mijn broer heeft afgelopen week een mooie standaard gekocht bij Lidl voor 30 euro. Ziet op foto hetzelfde uit als zo'n tacx met klem aan het frame.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:47 schreef Blik het volgende:
Iets anders, ik wil graag een montagestandaard kopen zodat ik wat makkelijker aan mijn fiets kan sleutelen. Is zo'n Tacx Spider iets? Of zijn er betere handigere montagestandaarden?
EP?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:34 schreef Gripper het volgende:
[..]
Door Captain_Fabulous? Da's wel heel erg Blik![]()
Afgelopen zondag was het ook weer één grote blinkende fietsenparade bij het rondje van EP, allemaal hoge wielen en nieuw carbon. Maar de jongen die het hardst reed (ook de enige A-amateur in de groep) reed op een vieze matzwarte fiets, alle decals eraf, en een dikke laag modder. Oh ja, en een knerpende ketting. Dus als hij die goed zou smeren, zou ie nog harder gaan...
Waarom wil je zo graag een bianchi?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:29 schreef Idioteque het volgende:
De twee fietsen staan op twee verschillende sites. De ene site heeft veel details staan, de andere site heeft enkel 'Bianchi Impulso Afgemonteerd Met Shimano 105 Compact' staan met een identieke foto erbij.
Bij die fiets van 300 euro extra staat wel nog bij dat er een speciale actiekorting van af gaat. Hoe hoog die korting is weet ik nog niet.
Ik zal die andere site wel even vragen naar extra info/details.
Nee hoor, ik wil gewoon een fiets met shimano 105. Verder gewoon zo goed mogelijk, voor ongeveer 1000 euro (liefst minder natuurlijk). Over Bianchi heb ik echter nog geen negatief iets gehoord (behalve dat het iets duurder is). Ik heb hier een paar goedkopere voorbij zien komen maar daar kwamen al snel redelijk negatieve reacties op.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom wil je zo graag een bianchi?
Je zou evt kunnen kijken naar een Merckx AMX-3. Ik herinner me in Roden een zaak (Bike Life) die heeft er een staan rond de ¤900.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:11 schreef Idioteque het volgende:
[..]
Nee hoor, ik wil gewoon een fiets met shimano 105. Verder gewoon zo goed mogelijk, voor ongeveer 1000 euro (liefst minder natuurlijk). Over Bianchi heb ik echter nog geen negatief iets gehoord (behalve dat het iets duurder is). Ik heb hier een paar goedkopere voorbij zien komen maar daar kwamen al snel redelijk negatieve reacties op.
Het komt er op neer dat ik gewoon wil fietsen. Het liefst dan met een fiets waar ik meteen een aantal jaar mee kan doen en dus ook nog goed genoeg is wanneer ik iets fanatieker/beter word.
EP bikes, race/mtb speciaalzaakje in zeist.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
EP?
Ik zie zo af en toe een 50mm voorbij komen. Gisteravond toevallig 2 gasten op pina's met 50mm. Maar anders zie ik ze nooit.
Jij snapt mijn intresse'squote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:14 schreef Gripper het volgende:
[..]
EP bikes, race/mtb speciaalzaakje in zeist.
Raar dat je niet vaak 50 mm's ziet als fotograaf...
Aparte combi's zie jij toch tijdens je woon-werk ritten Kano![]()
[ afbeelding ] + [ afbeelding ]
Die rechtse is helaas wel van het verkeerde merk, maar ik weet nou eenmaal dat jij dweept met die shit, anders had ik natuurlijk een plaatje van een Nikon lens gepost. Deze heb ik speciaal voor jou gezochtquote:
Lief van jequote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:20 schreef Gripper het volgende:
[..]
Die rechtse is helaas wel van het verkeerde merk, maar ik weet nou eenmaal dat jij dweept met die shit, anders had ik natuurlijk een plaatje van een Nikon lens gepost. Deze heb ik speciaal voor jou gezocht
Al gekeken naar een Canyon Roadlite 6.0? Echt een super frame met goed setje onderdelen (105 en Ultegra derailleurs). Komt altijd heel erg goed naar voren in vrijwel alle recensies. Aangezien je al een heerlijke frame hebt kun je daar echt lang mee door.. En als je wilt gewoon upgraden met nieuwe wielen (de standaard zijn ook wel van beter niveau dan enig andere fiets uit deze prijsklasse) of bv. hier en daar nog een Ultegra onderdeel.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:11 schreef Idioteque het volgende:
[..]
Nee hoor, ik wil gewoon een fiets met shimano 105. Verder gewoon zo goed mogelijk, voor ongeveer 1000 euro (liefst minder natuurlijk). Over Bianchi heb ik echter nog geen negatief iets gehoord (behalve dat het iets duurder is). Ik heb hier een paar goedkopere voorbij zien komen maar daar kwamen al snel redelijk negatieve reacties op.
Het komt er op neer dat ik gewoon wil fietsen. Het liefst dan met een fiets waar ik meteen een aantal jaar mee kan doen en dus ook nog goed genoeg is wanneer ik iets fanatieker/beter ben geworden.
Die ziet er inderdaad wel erg goed uit!quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:29 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Al gekeken naar een Canyon Roadlite 6.0? Echt een super frame met goed setje onderdelen (105 en Ultegra derailleurs). Komt altijd heel erg goed naar voren in vrijwel alle recensies. Aangezien je al een heerlijke frame hebt kun je daar echt lang mee door.. En als je wilt gewoon upgraden met nieuwe wielen of bv. hier en daar een Ultegra onderdeel.
Hoe langer de wielbasis hoe rustiger? Zal ze eens vergelijken.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:02 schreef eentwee het volgende:
[..]
[..]
Precies, dat bepaalt voor een belangrijk deel de rijkarakteristiek. Dat merk ik goed als ik met mijn crosser (lange wielbasis) de weg op ga. Het sommetje bovenbuis + stuurpen is dus niet bepalend. In sommige gevallen levert het ook net een andere positie op, als gevolg van andere framehoeken.
een randoneur heeft ook een grotere wielbasis (ivo kom er eens in)quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:50 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hoe langer de wielbasis hoe rustiger? Zal ze eens vergelijken.
Okay chefquote:Op vrijdag 27 juli 2012 08:08 schreef kaasplankje het volgende:
Vrouwen hoeven ook niet goed te zijn in fietsen.
Heb je een foto ervan, ben wel benieuwd.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:07 schreef Freddeh het volgende:
Geinig. VW Up is niet diep genoeg om je frame in te leggen, maar wel breed genoeg. Frame ligt dwars in de kofferbak (boven de achterbank eigenlijk) met de wielen er bovenop. Comfy klein autootje. Geinig. Zin in weekend
aantal centimeter dat de stuurlijn voor het hart van het wil zitquote:
Hoe korter hoe nerveuzer, hoe langer hoe slomerquote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:20 schreef dop het volgende:
[..]
aantal centimeter dat de stuurlijn voor het hart van het wil zit
[ afbeelding ]
Hij bedoelt hiermee te zeggen dat bij een langere stuurpen en kortere bovenbuis de verhouding qua gewicht meer naar voren wordt gebracht. Dus automatisch wordt er meer druk op het voorwiel gebracht. Ik merkte het heel erg toen ik met een 9cm pen ging fietsen en het zadel meer naar achteren had gebracht, het stuurgedrag was opeens helemaal zoek..quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:04 schreef dop het volgende:
[..]
geen idee wat je hier wil zeggen ? maar de druk op het voorwiel word niet bepaald door de lengte van de stuurpen, dat kan de piloot hooguit iets meer dwingen om druk op het voorwiel te zetten
Bedankt voor je nuttige post. Ik zal vanavond eens de maten en graden van mijn huidige fiets posten + de maten van de fiets die ik op het oog heb. Volgens mij is het ook zo dat wanneer een fiets een steiler balhoofd heeft, het stuur meer van je af komt te staan, zoiets meen ik begrepen te hebben. Misschien weet jij hier meer van Ivo of een ander. Mijn frame nu heeft een balhoofd van 72graden. De Canyon heeft een balhoofd van 73graden. De bovenbuis van de Canyon is 16mm korter. Omdat het balhoofd wat steiler is komt het stuur dus iets verder van me af waardoor ik met een centimeter langere pen (11cm) dezelfde afstand zadel stuur krijg als nu.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:03 schreef ultra_ivo het volgende:
Het stuurkarakter van een fiets wordt bepaald door meerdere factoren. Wielbasis, hoek balhoofdsbuis, naloop en stuurpen. Vaak is het het zoeken naar de juiste combinatie van factoren. Ik heb eens een randonneur gehad met een lange wielbasis maar een vrij steil staande balhoofdsbuis. Die was behoorlijk wendbaar. M'n oude KOga randonneur had dan weer de combi van een onderuit staande balhoofdsbuis (2 graden verschil is al veel) en een goed scheppende voorvork. Die was bijna niet van de rechte lijn af te blijven. Mijn Bob Jackson is langer dan m'n Koga Grantourer (langere achtervork vooral) maar steiler in de balhoofdsbuis. Met als gevolg dat ie strakker stuurt. Daarbij speelt ook nog eens de stijfheid van het frame een rol.
Algemene stelregel: fietsen met een balhoofdshoek van 74-75 graden zijn erg nerveus, een balhoofdshoek van 70-72 graden zijn erg stabiel. 73 gradenis neutraal.
Je klopt, moet niet zo zijn dat je 5cm spacers nodig hebt. Met het bovengenoemde frame ga ik terug naar 1cm spacer.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 07:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, ander stuurgedrag. Iets nerveuzer en directer. Al moet je daar niet mee overdrijven want dan ga je te diep zitten en krijg je rugproblemen of zijn de verhoudingen zoek.
Bedankt, ik zal de wielbasis even met elkaar vergelijken. Helaas is de Koga site nu onbereikbaar.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:02 schreef eentwee het volgende:
[..]
[..]
Precies, dat bepaalt voor een belangrijk deel de rijkarakteristiek. Dat merk ik goed als ik met mijn crosser (lange wielbasis) de weg op ga. Het sommetje bovenbuis + stuurpen is dus niet bepalend. In sommige gevallen levert het ook net een andere positie op, als gevolg van andere framehoeken.
Te weinigquote:
Oke en hoe verhouden de graden balhoofden zich tot elkaar? Ik bedoel te zeggen, als ik op een fiets met 16mm kortere bovenbuis een 10mm langere pen op zet zit ik 6mm korter. Toch kreeg ik te horen dat door de steilere bovenbuis het verschil van 6mm wel gecompenseerd wordt.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:52 schreef kaasplankje het volgende:
Patroon, ik heb hier een Gazelle Démax (mijn oude koersfiets) lang 56cm met een 120 nok en een Lorini 57 (mijn nieuwe koersfiets) met een 11 nok.
De Lorini is een kort gebouwd groot frame waar ik erg goed lange ritten op kan rijden. De Démax stuurt sneller en beter. Die is ook wel iets stijver.
Op de Lorini zit ik ook iets hoger door het grotere frame, al is dan ongeveer een mm of 8.
Nee je kunt het exact bekijken, als je maar de goede maten hebt.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:01 schreef kaasplankje het volgende:
Ik denk dat als je van een ietswat nerveus sturende fiets houdt, je moet kijken naar een frame met een steilere balhoofdbuis en een rechte stiletto vork. Ga je voor meer comfort en lange ritten andersom. Hoe je precies gaat uitkomen met een ander frame is lastig te bepalen vooraf, maar je kan wel een beetje kijken waar je uitkomt ongeveer.
Nerdquote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:28 schreef eentwee het volgende:
[..]
Nee je kunt het exact bekijken, als je maar de goede maten hebt.Met stack en reach kun je het betrouwbaarst de afstelling synchen, dat zijn namelijk min of meer gestandaardiseerde maten voor de lengte en hoogte van het frame. @Patroon: heb je die maten van je oude en nieuwe fiets? Ik doe dat soms ook gewoon voor de lol. Framepje in excel prikken en dan zien op wat voor afstelling qua stuurpen(lengte), -hoek, spacers, setback etc. ik uit zou komen
TS begintquote:
Klopt. Je hebt de klassieke criteriumgeometrie zoals de oude Gazelle's dat hebben. Steile voorvork, korte wielbasis. Met je tenen raak je zowat je voorwiel. Fantastisch voor snelle rondjes rond de kerk. De tegenstelling zijn de oude Koga's, Stabiel loopgedrag, prima op rechte polderwegen. Maar moeilijk de hoek om te krijgen. Noemen ze in het engels een 'stage-geomerie'quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:01 schreef kaasplankje het volgende:
Ik denk dat als je van een ietswat nerveus sturende fiets houdt, je moet kijken naar een frame met een steilere balhoofdbuis en een rechte stiletto vork. Ga je voor meer comfort en lange ritten andersom. Hoe je precies gaat uitkomen met een ander frame is lastig te bepalen vooraf, maar je kan wel een beetje kijken waar je uitkomt ongeveer.
Veel vorkdoorbuiging heet ook wel een scheppende voorvork.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:20 schreef dop het volgende:
[..]
aantal centimeter dat de stuurlijn voor het hart van het wil zit
[ afbeelding ]
En dat met een Reynolds 531 frame waren de besten om in RVV over de Paddestraat te rammen. Goh wat een genot was dat altijd met GP 40 velgen of van die platte 32 spaaks Ambrosio's en 25 mm verschikkelijk soepele Pariba's met latex binnenbanden. Je voelde je gewoon een prof. In die tijd reed ik nog met een Gippiemme group met een Simplex derailleur en een 6 speed vaste Maillard pion met een 26 als noodtandwiel als grootste en voor gewoon 52 x 42.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:20 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Veel vorkdoorbuiging heet ook wel een scheppende voorvork.
De lengte van de bovenbuis zal hier meer invloed op hebben. Of dat invloed heeft op je gewichtsverdeling hangt af van de lengte van je achtervork. Dus in feite op hoeveel procent van je wielbasis je trapas zit. Of je stuur werkelijk verder van je af komt hangt ervan af hoever die boven je balhoofd uitsteekt. En of je balhoofdshoek afwijkt van je zitbuishoek of niet. Is die gelijk dan maakt het niks uit, bij een hoger stuur heb je meestal ook je zadel hoger staan. En als die buizen parallel zijn blijft de afstand gelijk. De verhouding tussen je balhoofdshoek en je zitbuishoek bepaalt of je stuur verder weg of korter bij staat (bij gelijkblijvend hoogteverschil tussen zadel en stuur). Is je zitbuis steiler dan je balhoofdsbuis komt ie dichter bij elkaar, is je balhoofdsbuis steiler dan je zitbuis komt ie verder weg. Dan laat ik even de vorm van je zadelpen buiten beschouwing (een fiets heeft een bijna oneindig aantal factoren die je zit bepalen).quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Bedankt voor je nuttige post. Ik zal vanavond eens de maten en graden van mijn huidige fiets posten + de maten van de fiets die ik op het oog heb. Volgens mij is het ook zo dat wanneer een fiets een steiler balhoofd heeft, het stuur meer van je af komt te staan, zoiets meen ik begrepen te hebben. Misschien weet jij hier meer van Ivo of een ander. Mijn frame nu heeft een balhoofd van 72graden. De Canyon heeft een balhoofd van 73graden. De bovenbuis van de Canyon is 16mm korter. Omdat het balhoofd wat steiler is komt het stuur dus iets verder van me af waardoor ik met een centimeter langere pen (11cm) dezelfde afstand zadel stuur krijg als nu.
Met zo'n combinatie kun je perfect boven op het ruggetje van de kasseistrook blijven. Dat terwijl diegenen met een minder ideale combinatie daarvanaf stuiteren, de berm in. En jou vervolgens aankijken met een blik van 'hoe flikt die dat'.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:26 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En dat met een Reynolds 531 frame waren de besten om in RVV over de Paddestraat te rammen. Goh wat een genot was dat altijd met GP 40 velgen of van die platte 32 spaaks Ambrosio's en 25 mm verschikkelijk soepele Pariba's met latex binnenbanden. Je voelde je gewoon een prof.
Dat maakt toch niks uit.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:18 schreef Blik het volgende:
[..]
Vriendin is 36 weken zwanger, niet dus...
Je kent er al een paar wegenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:31 schreef No-P het volgende:
[..]
Dat maakt toch niks uit.
Morgen naar Eupen, weekje daar verblijven en dan een halve triathlon. Ook nog even fietsen in die week waarschijnlijk, wel tof gebied.
Dat wekt toch juist de weeën op?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:18 schreef Blik het volgende:
[..]
Vriendin is 36 weken zwanger, niet dus...
De meeste rijders herinneren zich vooral de klim naar het stadion;).quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:48 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je kent er al een paar wegentijdens Ivo's 200 kwamen we door Eupen, en meteen daarna kregen we die lange glooiende klim. Plezier!
Alleen een heel klein stukje bij het Vennkreuz. De 200 liep via de Schönefelderweg en de Vennstrasse.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:48 schreef No-P het volgende:
Ik dacht het al maar wist t niet meer zeker. Dat was een mooie klim daar.
WWW.gpsies.com/map.do?fileId=utymdcstodnaizae
Dat is het parcours van de wedstrijd, zijn we daar ook overheen gekomen of was het meer richting het westen?
Weer interessant. Bedankt. Kom er morgen even op terug. Geldt ook voor eentwee en kaasplank zijn postquote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:26 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De lengte van de bovenbuis zal hier meer invloed op hebben. Of dat invloed heeft op je gewichtsverdeling hangt af van de lengte van je achtervork. Dus in feite op hoeveel procent van je wielbasis je trapas zit. Of je stuur werkelijk verder van je af komt hangt ervan af hoever die boven je balhoofd uitsteekt. En of je balhoofdshoek afwijkt van je zitbuishoek of niet. Is die gelijk dan maakt het niks uit, bij een hoger stuur heb je meestal ook je zadel hoger staan. En als die buizen parallel zijn blijft de afstand gelijk. De verhouding tussen je balhoofdshoek en je zitbuishoek bepaalt of je stuur verder weg of korter bij staat (bij gelijkblijvend hoogteverschil tussen zadel en stuur). Is je zitbuis steiler dan je balhoofdsbuis komt ie dichter bij elkaar, is je balhoofdsbuis steiler dan je zitbuis komt ie verder weg. Dan laat ik even de vorm van je zadelpen buiten beschouwing (een fiets heeft een bijna oneindig aantal factoren die je zit bepalen).
een echte schipper bevaart ook de Rode zeequote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:26 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja. Ze is niet meer ongesteld dus ik mag weer
Gefeliciteerd!quote:
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 12:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
En wat een gepraat over neuken hier, ik ben net m'n racert aan het klaarmaken voor hopelijk een lekker ritje, zonder kniepijn of ander gelazer naar ik hoop, voel me heel deugdzaam, geestelijk klaar om na alle revalidatie-gezeik eens gewoon lekker te fietsen...bandjes horen zoeven over het asfalt, zwaaien naar een koe in de wei...goede voornemens om een beter leven te leiden zingen dooor mijn hoofd...ik overweeg fiets-monnik-schap...
En nu heb ik zin Mrs Fab naar boven te sleuren en eens flink de Tarzan uit te hangen. Bedankt jongens, fietsen met blauwe ballen, wat een genot gaat dat worden. Stelletje lamstralen
Goed bezig! Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 28 juli 2012 12:06 schreef Gripper het volgende:
Net als patroon heb ik me dit voorjaar ook een tijdje niet met fietsen maar met studie bezig gehouden: IPMA-D projectmanagement. En nu valt de uitslag op de mat: geslaagd!
Dus het was wel verstandig om in mei en juni de fiets wat vaker te laten staan
Net even een rondje gefietst en het scheelt inderdaad een hoop als je goed druk houd op je voorwiel in de bocht. Goede tip!quote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:47 schreef dop het volgende:
[..]
veel mensen hebben vaak niet door dat je wel wat invloed hebt op het rij gedrag door je houdig, maar je moet dit dan wel bewust gebruiken tijdens het rijden , je kan leuk je zadel of stuur naar voren brengen maar als je in een bocht vervolgens nog steeds al je gewicht naar achter brengt kom je de bocht niet zo goed door als dat je zorgt voor voldoende druk op het voorwiel.
en uit eindelijk is de houding die je van nature aan neemt op de fiets niet die houding die het beste stuurt maar de houding die het prettigste fiets.
soms gecombineerd met wat angst, bange fietsers hebben vaak de neiging om juist te weinig druk te geven op het voorwiel
Netjes gefeliciteerd. Ik heb in totaal 7 weken niet getraind en een enkele keer een klein ontspanningsritje. Had 3 assessments in 1 week en gelijk erna 9 tentamens in 2 weken. Gelukkig alles gehaald, studeren loont!quote:Op zaterdag 28 juli 2012 12:06 schreef Gripper het volgende:
Net als patroon heb ik me dit voorjaar ook een tijdje niet met fietsen maar met studie bezig gehouden: IPMA-D projectmanagement. En nu valt de uitslag op de mat: geslaagd!
Dus het was wel verstandig om in mei en juni de fiets wat vaker te laten staan
moeten daar ook schoenen bij ?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:19 schreef baaart het volgende:
Hai
1e post in dit draadje, hopelijk volgen er in de nabije toekomst nog meer.
Om te beginnen met 'wielrennen' zoek ik dus een racefiets. Ik ben er zelf echt helemaal nieuw in, dus wat voor een merk bij mijn budget past...geen idee.
Ik ben zelf stevig gebouwd (niet alleen vet), behoorlijk breed postuur. Hiervoor moet ik natuurlijk rekening houden met de breedte van 't stuur. Nu zullen deze er in niet al te veel maten zijn, dus waar moet ik aan denken?
Ik ben zelf 1,80...maar weet zo niet wat mijn binnenbeenlengte is... maar dat zal ik uiteraard nog even op gaan meten (rondom de 84cm, volgens wielersportinfo.nl)... maar ik neem aan dat dat binnen de perken van vrijwel alle fietsen zal liggen.
Mijn budget (het liefst inclusief pedalen (mag er iets overheen)) is 750 euro voor de fiets.
Nee, daar hoeven geen schoenen bij. Het is overigens wel de bedoeling dat het een nieuwe fiets is... niet omdat ik geen 2e hands wil, maar 750 euro is het maximale fietsplan budget bij mij op het werk waarmee ik van plan ben de fiets aan te schaffen. Als het daar iets boven komt is niet erg, maar dat zijn dan wel netto in plaats van bruto kosten voor me.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:35 schreef dop het volgende:
[..]
moeten daar ook schoenen bij ?
zelfs met schoenen kun je voor die prijs overigens best een aardig tweedehands fietsje scoren.
wat stuur breedte betreft dat zal wel los lopen denk ik maar het zou kunnen dat een iets breeder stuur prettiger voor je is , wil niet zeggen dat je niet met een standaard maatje overweg zou kunnen.
95kg ongeveer.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:57 schreef Holenbeer het volgende:
Baaart,
Welk gewicht hoort bij jouw brede postuur? mocht je gewicht te hoog zijn is het wel handig om even in het bijzonder op de wielen (stijfheid en aantal spaken) te letten.
dan mag je zeker op de wielen letten , veel lichte setjes zijn niet geschikt voor mannen boven de 90 kiloquote:
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:28 schreef dop het volgende:
[..]
dan mag je zeker op de wielen letten , veel lichte setjes zijn niet geschikt voor mannen boven de 90 kilo
een carbon fiets met full ultegra voor 500 euro klinkt mij niet verkeerd in de oren, zeker wanneer slijtende onderdelen vervangen zijn. Inschatten of het wat is is vrij moeilijk zonder plaatjes waar je iets van de staat van de fiets kan zien.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:38 schreef Idioteque het volgende:
Ik kom net terug van een fietsenwinkel bij mij om de hoek. Hij heeft een tweede-hands fiets staan welke volgens mij zeer interessant kan zijn voor mij om mee te beginnen. Het enige is dat ik nog niet van het merk heb gehoord en daarom graag jullie mening hoor voordat ik hem koop.
Het merk is 'Definitive'. Het is een carbon frame met Shimano Ultegra Duo en wielen van Mavic. Volgens mij is het een fiets van de 2010 collectie en er is ongeveer een jaar best wel intensief op gefietst. De onderdelen die normaal gesproken slijten in dat jaar zijn allemaal vervangen en dus nieuw.
Ik kan hem kopen voor 500 euro.
Is dit een goede aankoop? De andere opties zijn een Canyon Roadlite 6.0 of een Bianchi Impulso 105 (met enkele tiagra onderdelen) welke ongeveer 1100 euro kosten.
De staat van de fiets is goed. Er zitten een paar krasjes op, maar dat is niet iets waar ik mij aan stoor. Er is ongeveer een jaar wel intensief recreatief op gefietst.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:35 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
een carbon fiets met full ultegra voor 500 euro klinkt mij niet verkeerd in de oren, zeker wanneer slijtende onderdelen vervangen zijn. Inschatten of het wat is is vrij moeilijk zonder plaatjes waar je iets van de staat van de fiets kan zien.
Het merk zegt mij verder niet zoveel. Zeer intensief op gefietst wil dat zeggen gekoerst? (dus met grotere kans op valpartijen dan intensief recreatief?) Wel raar overigens dat de Bianchi een optie is, terwijl die fiets meer dan 2x zo duur is. Je hebt geen vast budget?
er zijn zoveel verschillende soorten wielen dat ik daar geen goed antwoord op kan geven , maar ga er maar even van uit dat je geen goedkope 16 spaaks wieltjes moet hebben.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:31 schreef baaart het volgende:
[..]![]()
![]()
dikzak dat ik ben.
Wat zijn de waardes waar ik op moet letten? Wat is belangrijker, aantal spaken of de stijfheid? Of een gouden combo?
Ik zou dan toch nog een paar andere fietsen uittesten voordat je tot aanschaf overgaat...quote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:48 schreef Idioteque het volgende:
Ik heb even op de fiets gezeten maar ik kan er weinig over zeggen. Het was de eerste keer dat ik op een racefiets zat :p
Ik denk dat ik wel voor de definitive ga. Het is volgens mij een goede fiets en heeft een mooie prijs voor mij om te kijken of het fietsen iets voor mij is. Verder vind ik het wel prettig dat ik het bij de dealer dichtbij huis koop zodat ik altijd wel goede service kan krijgen.
Ok goed, weet ik in ieder geval een beetje waar ik op moet letten. Wat betreft een type fiets/merk... aanraders, of in ieder geval echte afraders?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:59 schreef dop het volgende:
[..]
er zijn zoveel verschillende soorten wielen dat ik daar geen goed antwoord op kan geven , maar ga er maar even van uit dat je geen goedkope 16 spaaks wieltjes moet hebben.
32 spaaks kan geen kwaad, maar er zijn zeker ook goede wielen die met minder spaakjes toch goed zijn, en ook niet elk 32 spaaks wiel is daar mee gelijk wel goed.
Dan was het gewoon een kleine maat. Dat verschil ga jij nooit merken door even op een fiets te zitten. We hebben het niet over centimeters he.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:38 schreef Patroon het volgende:
Gisteren op een Cube gezeten toen mijn vriendin om een fiets keek. Wat een korte bovenbuis. Ik kan daar nooit goed op zitten.
Een goede Elite vertelde dat hij op een Cannondale Synapse 56 rijdt met 14cm pen. Terwijl hij 1m85 is. Ideaal voor criteriums die hij veel rijdt.
Sorry ik bedoelde een supersix. Ik zeg ook niet dat 56 klein voor hem is. Het verbaast mij dat hij met een 14 pen kan rijden.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:03 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dan was het gewoon een kleine maat. Dat verschil ga jij nooit merken door even op een fiets te zitten. We hebben het niet over centimeters he.
Een synapse 56 is helemaal niet zo klein voor 1.85. Bij criteriums denk ik aan wendbare direct sturende frames met korte wielbasis en achtervork, geen comfortframes. De Synapse is in alles een comfortframe t.o.v. bijv. de Supersix: lange wielbasis, lange achtervork, steile balhoofdhoek, lange trail. Veel elites en profs hebben helemaal geen verstand van materiaal.
Dat verklaart een hoopquote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:44 schreef Patroon het volgende:
[..]
Sorry ik bedoelde een supersix. Ik zeg ook niet dat 56 klein voor hem is. Het verbaast mij dat hij met een 14 pen kan rijden.
Dat mag jij lekker doen. Ik hou m'n dop liever schoon.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:49 schreef Yankee het volgende:
[..]
een echte schipper bevaart ook de Rode zee
Als ik het ook mag doen, stuur je haar in die week maar naar Leeuwarden.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:54 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat mag jij lekker doen. Ik hou m'n dop liever schoon.
dop?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:54 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat mag jij lekker doen. Ik hou m'n dop liever schoon.
Jij kon je eigen vriendin niet eens 'bijbenen' toch?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:42 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als ik het ook mag doen, stuur je haar in die week maar naar Leeuwarden.
Kapitein Roodbaardquote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:42 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als ik het ook mag doen, stuur je haar in die week maar naar Leeuwarden.
Yankee z'n lief?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:42 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als ik het ook mag doen, stuur je haar in die week maar naar Leeuwarden.
Dat maak jij er van beunquote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee die van jou Pannenkoek. Dat mocht een ander toch doen
Je zei tegen Yank "dat mag jij doen" hahaquote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:46 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat maak jij er van beun
Ik las op Facebook dat Okkie z'n camper is leeggeroofd en dat hij laptops, paspoorten, telefoons, bankkaarten en geld wet zijn
Maar hij heeft zijn fiets nog?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:46 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat maak jij er van beun
Ik las op Facebook dat Okkie z'n camper is leeggeroofd en dat hij laptops, paspoorten, telefoons, bankkaarten en geld wet zijn
Volgens mij welquote:
Haha ik wist wel wat je bedoelde. Zat te dollen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:05 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Volgens mij wel
Ik doelde op de rode zee bevaren. En Yankee heeft zelf een heul leuk vriendinnetje
Die mij overigens elk jaar verslaat op een tijdrit over een kilometer
Dat las ik ook ja, wat een klotezooi is datquote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:46 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat maak jij er van beun
Ik las op Facebook dat Okkie z'n camper is leeggeroofd en dat hij laptops, paspoorten, telefoons, bankkaarten en geld wet zijn
quote:Op zondag 29 juli 2012 00:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik vind het wel een mooie vorm van bloeddoping
Volgens mij doet het ook wat met je (vrouwelijke) hormoonlevelsquote:Op zondag 29 juli 2012 00:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik vind het wel een mooie vorm van bloeddoping
Moet je ons wel goed linkenquote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:01 schreef 1299 het volgende:
Vandaag een garmin 500 gehaald. Mooi speelgoed, net nog even vlug een rondje gedaan. Was erg benieuwd naar mijn hartslag. Heb mij redelijk uitgesloofd in een uurtje zo vlak voor het donker.
http://www.endomondo.com/workouts/
Das mooi kut. Heel erg kut. Kost een hoop duiten.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:46 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat maak jij er van beun
Ik las op Facebook dat Okkie z'n camper is leeggeroofd en dat hij laptops, paspoorten, telefoons, bankkaarten en geld wet zijn
100 gemiddeld is goed volgens mij. De kaas heeft ooit gezegd dat 90-100 goed is. Zelf zit ik vaak rond de 85-95. Bij 100 schakel ik.quote:Op zondag 29 juli 2012 01:59 schreef 1299 het volgende:
Endomondo is de baas, Wat kan ik in vredesnaam met Strava wat Endomondo niet kan?
En wat is tevens een fatsoenlijke cadans voor een gemiddelde fietser? Ik zit gemiddeld bij aan de 100. Volgens mij is dat wel gemiddeld, of kan ik beter wat meer rpm draaien?
Ik merk dat ik bij wind mee richting de 105 a 110 ga, en met wind tegen juist wat lager zit.quote:Op zondag 29 juli 2012 02:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
100 gemiddeld is goed volgens mij. De kaas heeft ooit gezegd dat 90-100 goed is. Zelf zit ik vaak rond de 85-95. Bij 100 schakel ik.
quote:Op zondag 29 juli 2012 00:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik vind het wel een mooie vorm van bloeddoping
Endomondoquote:Op zondag 29 juli 2012 01:59 schreef 1299 het volgende:
Endomondo is de baas, Wat kan ik in vredesnaam met Strava wat Endomondo niet kan?
En wat is tevens een fatsoenlijke cadans voor een gemiddelde fietser? Ik zit gemiddeld bij aan de 100. Volgens mij is dat wel gemiddeld, of kan ik beter wat meer rpm draaien?
Als je dat nou eens omdraait, wat kan Endomondo wat Strava niet kan?quote:Op zondag 29 juli 2012 01:59 schreef 1299 het volgende:
Endomondo is de baas, Wat kan ik in vredesnaam met Strava wat Endomondo niet kan?
Hij vluchte bosjes in, er zitten daar veel roofvogels en vossen, dus kans dat die hem gepakt hebben is aanzienlijk.quote:Op zondag 29 juli 2012 11:00 schreef kiekjesdief het volgende:
dat oversteken van die besten blijft een probleem he. Beestje moeten afmaken?
Ja hoor. Welke widget?quote:Op zondag 29 juli 2012 08:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Endomondo![]()
Kano kun jij niet ff regelen dat die widget van strava in de OP past? Daar heb jij toch wel speciale forumkrachten voor?
quote:Op zondag 29 juli 2012 10:55 schreef raptorix het volgende:
Van de week een konijntje tussen me spaken
Collega van me komt van een boerderij en werkt daar 's avonds en in het weekend vaak nog bij. Of bij zijn vriendin, die komt ook van een boerderij.quote:Op zondag 29 juli 2012 11:00 schreef kiekjesdief het volgende:
dat oversteken van die besten blijft een probleem he. Beestje moeten afmaken?
In sloterdijk zitten er op gegeven moment paar honder achter elkaar, meestal rennen ze juiste kant op, maar deze sprong tegen me wiel op, hij kwam er niet helemaal tussen, maar het was BOEK, lag dat beest achter me te creperen en rende toen bosjes in, was nog een jonkiequote:Op zondag 29 juli 2012 11:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]Alles nog heel? Hoe krijg je dat voor elkaar?
Ik werk in sloterdijkquote:Op zondag 29 juli 2012 11:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
In sloterdijk zitten er op gegeven moment paar honder achter elkaar, meestal rennen ze juiste kant op, maar deze sprong tegen me wiel op, hij kwam er niet helemaal tussen, maar het was BOEK, lag dat beest achter me te creperen en rende toen bosjes in, was nog een jonkie
Precies.quote:Op zondag 29 juli 2012 11:09 schreef kiekjesdief het volgende:
vind dat juist erg netjes om zo'n beest dan af te maken.
Heb je nog mazzel, volgens mij weegt een reiger nog wel wat. Je zal 'm maar door je ruit krijgen....quote:Op zondag 29 juli 2012 11:12 schreef Patroon het volgende:
Ik heb een keer een reiger overdwars op mijn voorraam gehad. Bij het opstijgen verliezen ze altijd even wat hoogte, het was net te laag om over mijn auto te schuiven. Dikke vette streep op mijn raam... bukte wel even
Ja idd, hij werd echt geschamd alsware.. hehe ik zag hem weghuppen in de berm..daarna ff gekeerd maar kon hem niet meer vinden.quote:Op zondag 29 juli 2012 11:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb je nog mazzel, volgens mij weegt een reiger nog wel wat. Je zal 'm maar door je ruit krijgen....
Als je richting de pont naar Zaandam fietst, net onder het viaduct bij de snelweg.quote:Op zondag 29 juli 2012 11:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik werk in sloterdijkMij nog nooit gebeurd. Op welke plek was 't precies gebeurd?
[..]
Precies.
Ik fiets vanaf het station altijd recht naar 't pont. Dus langs die kolenhaven. Zegmaar de andere weg naar 't pont.quote:Op zondag 29 juli 2012 11:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je richting de pont naar Zaandam fietst, net onder het viaduct bij de snelweg.
Als hijr echt op je raam komt zit er denk wel een barstje inquote:Op zondag 29 juli 2012 11:16 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja idd, hij werd echt geschamd alsware.. hehe ik zag hem weghuppen in de berm..daarna ff gekeerd maar kon hem niet meer vinden.
Ja daar fiets ik ook altijd, was tijdens dit ritje: http://www.sports-tracker.com/#/workout/Sjorspa/afjkbrucuiq20hh5quote:Op zondag 29 juli 2012 11:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik fiets vanaf het station altijd recht naar 't pont. Dus langs die kolenhaven. Zegmaar de andere weg naar 't pont.
[..]
Als hijr echt op je raam komt zit er denk wel een barstje in
Het was een 56 frame. Cube Peloton (geometry). bovenbuis 545. Scheelt 2,5cm met mijn huidige fiets. Of zou ik dan van Cube een 60 frame moeten nemen? Hoe ver is de uitsteek van een zadelbuis bij (lichte) slooping frames acceptabel? Ik heb nu een klassiek frame (hoogte 57cm) en het zadel steekt 20cm uit (vanaf frame tot bovenkant zadel).quote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:03 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dan was het gewoon een kleine maat. Dat verschil ga jij nooit merken door even op een fiets te zitten. We hebben het niet over centimeters he.
Een synapse 56 is helemaal niet zo klein voor 1.85. Bij criteriums denk ik aan wendbare direct sturende frames met korte wielbasis en achtervork, geen comfortframes. De Synapse is in alles een comfortframe t.o.v. bijv. de Supersix: lange wielbasis, lange achtervork, steile balhoofdhoek, lange trail. Veel elites en profs hebben helemaal geen verstand van materiaal.
Strava nemen en kijken of je aan de andere kant mijn KOM kan afpakkenquote:Op zondag 29 juli 2012 11:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja daar fiets ik ook altijd, was tijdens dit ritje: http://www.sports-tracker.com/#/workout/Sjorspa/afjkbrucuiq20hh5
Uur lang daar getrained, dus stuk of 6 keer op en neer
Installedquote:Op zondag 29 juli 2012 11:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Strava nemen en kijken of je aan de andere kant mijn KOM kan afpakken
Als je op strava kijkt bij de fok recratieve wielrenners club, staat daar rechts "Share Fok's rides on your blog". Grafiekje ziet er wel tof uit, zou wel leuk zijn in de OP.quote:
Niet helemaalquote:
Ik ben er geboren, maar tegenwoordig al jaar of 15 amsterdammerquote:
Das html, kan zo niet op 't forum. Ik ga ff hulp vragen.quote:Op zondag 29 juli 2012 11:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als je op strava kijkt bij de fok recratieve wielrenners club, staat daar rechts "Share Fok's rides on your blog". Grafiekje ziet er wel tof uit, zou wel leuk zijn in de OP.
quote:Op zondag 29 juli 2012 11:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik zou het echt mooi vinden als iemand deze nog van me gaat afpakken![]()
http://app.strava.com/segments/1782492
Viel je met 4,1 km/h niet bijna om? Of heb je stiekem gelopenquote:Op zondag 29 juli 2012 11:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik zou het echt mooi vinden als iemand deze nog van me gaat afpakken![]()
http://app.strava.com/segments/1782492
Waar danquote:Op zondag 29 juli 2012 11:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]zo kan ik ook wel een hoop KOM's krijgen
Heb een paar keer moeten stoppen, maar niet omgevallenquote:Op zondag 29 juli 2012 11:49 schreef Patroon het volgende:
[..]
Viel je met 4,1 km/h niet bijna om? Of heb je stiekem gelopen
Doet me denken aan een fietstochtje op Koss een jaar of 12 terug, was iets van 45 graden, ook 3 versnellingen en trommelremmen, op de terugweg liepen die te roken als een gekquote:Op zondag 29 juli 2012 11:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Heb een paar keer moeten stoppen, maar niet omgevallenDe locals zeiden dat het onmogelijk was om dat ding fietsend op te komen.
Had ook maar 3 versnellingen trouwens.
Ja, het beste kan je 't achterwiel optillen, een slinger geven aan de pedalen en dat het beest met de kop tussen de spaken duwen. Wel oppassen voor de vingers.quote:Op zondag 29 juli 2012 11:09 schreef kiekjesdief het volgende:
vind dat juist erg netjes om zo'n beest dan af te maken.
Bij zo'n klimmetje op de heuvelrug zitten er ook altijd veel. Volgens mij ga je nog best hard onderuit als je die vol in de afdaling raakt. Beest dan wel in 1 keer dood waarschijnlijk.quote:Op zondag 29 juli 2012 11:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, het beste kan je 't achterwiel optillen, een slinger geven aan de pedalen en dat het beest met de kop tussen de spaken duwen. Wel oppassen voor de vingers.
Of omkeren en nog 2x erover heen rijden, dat kan ook.
Haha nice, ja ik zie dat er wel stukken +20% in zitten. Dat is wel heftig met maar 3 versnellingen..quote:Op zondag 29 juli 2012 11:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Heb een paar keer moeten stoppen, maar niet omgevallenDe locals zeiden dat het onmogelijk was om dat ding fietsend op te komen.
Had ook maar 3 versnellingen trouwens.
Honten zie je ook regelmatig op youtubequote:Op zondag 29 juli 2012 11:57 schreef Patroon het volgende:
We hebben een keer een kip in het peloton gehad. Kwam er niet levend uit..
Ja zag hem er links voor in vliegen en hoorde wat geschreeuw en gefladder..heb niet gezien hoe hij er uit kwam want de actie gebeurde achter mequote:
Dus na afloop kippensoepquote:Op zondag 29 juli 2012 12:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja zag hem er links voor in vliegen en hoorde wat geschreeuw en gefladder..heb niet gezien hoe hij er uit kwam want de actie gebeurde achter me. Volgens mij kwam hij niet tussen de spaken, dan val je sowieso, maar ze reden er overheen dus veertjes bleven mooi heel
Ik een hond in 't peloton, in de afdaling van de Col de la Croix de Fer, tijdens La Marmotte, ging nét goed.quote:Op zondag 29 juli 2012 11:57 schreef Patroon het volgende:
We hebben een keer een kip in het peloton gehad. Kwam er niet levend uit..
quote:Op zondag 29 juli 2012 12:07 schreef kanovinnie het volgende:
OP heeft een update. Dankzij Netsplitter
Hmm, volgens mij nog niet. Je kan wel ook segments sorteren met alleen leden van de Fok of andere clubs.quote:Op zondag 29 juli 2012 12:11 schreef kanovinnie het volgende:
Is er ook een ranking van clubs? Dat we kunnen zien waar we staan tov andere verenigingen?
Ik ken maar 1 segment met daarop 2 FOK!kersquote:Op zondag 29 juli 2012 12:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hmm, volgens mij nog niet. Je kan wel ook segments sorteren met alleen leden van de Fok of andere clubs.
Dat Engeland niet is ingericht voor fietsers had ik je van te voren ook wel kunnen vertellen.quote:Op zondag 29 juli 2012 12:52 schreef JohnDDD het volgende:
Zo, net terug van een fietstripje naar Engeland. Eerst Amsterdam-Hoek van Holland waarbij ik de weg kwijt ben geraakt (ik weet niet hoe maar het is gebeurd) en me nog moest haasten voor de boot; dan Harwich-Londen waarbij ik de rustige route niet kon vinden en op een dubbelbaansweg terechtkwam, daarna wel een mooie route genomen Londen in. Vervolgens Londen-Birmingham, en Birmingham-Cambridge maar bij die laatste kon ik echt de rustige route niet vinden en na 50km over een soort dubbelbaans snelweg (waar je wel met de fiets op mocht) de trein gepakt.
Conclusie na een week fietsen in Engeland:
-mijn tendinitis waar ik bij het begin van de trip nog last van had is spontaan verdwenen na de 150km tussen Harwich en Londen.
-Engelse chauffeurs hebben totaal geen respect voor fietsers en gaan er rakelings langs met 90 km/u zonder knipperlicht uit te doen
-het is me zelfs gebeurd dat mensen uit auto's of busjes keihard iets naar me riepen, één keer een keiharde "WHAAA" waardoor ik zo schrok dat ik bijna de controle over de fiets verloor op een weg waar auto's langs me raasden met 90 km/u
-de rustige routes zijn soms lastig te vinden, de drukkere routes zijn gewoon te druk en vies
-de fietspaden die er zijn zijn lachwekkend (of huilwekkend)
-de straten zijn nergens in Europa zo slecht bij mijn weten (overal kuilen, gaten, scheuren, diepe putdeksels)
Kortom, ga waarschijnlijk niet snel weer in Engeland fietsen. Geef mij dan maar gewoon Nederland of Frankrijk.
Evengoed naar je zin gehad?quote:Op zondag 29 juli 2012 12:52 schreef JohnDDD het volgende:
Zo, net terug van een fietstripje naar Engeland. Eerst Amsterdam-Hoek van Holland waarbij ik de weg kwijt ben geraakt (ik weet niet hoe maar het is gebeurd) en me nog moest haasten voor de boot; dan Harwich-Londen waarbij ik de rustige route niet kon vinden en op een dubbelbaansweg terechtkwam, daarna wel een mooie route genomen Londen in. Vervolgens Londen-Birmingham, en Birmingham-Cambridge maar bij die laatste kon ik echt de rustige route niet vinden en na 50km over een soort dubbelbaans snelweg (waar je wel met de fiets op mocht) de trein gepakt.
Conclusie na een week fietsen in Engeland:
-mijn tendinitis waar ik bij het begin van de trip nog last van had is spontaan verdwenen na de 150km tussen Harwich en Londen.
-Engelse chauffeurs hebben totaal geen respect voor fietsers en gaan er rakelings langs met 90 km/u zonder knipperlicht uit te doen
-het is me zelfs gebeurd dat mensen uit auto's of busjes keihard iets naar me riepen, één keer een keiharde "WHAAA" waardoor ik zo schrok dat ik bijna de controle over de fiets verloor op een weg waar auto's langs me raasden met 90 km/u
-de rustige routes zijn soms lastig te vinden, de drukkere routes zijn gewoon te druk en vies
-de fietspaden die er zijn zijn lachwekkend (of huilwekkend)
-de straten zijn nergens in Europa zo slecht bij mijn weten (overal kuilen, gaten, scheuren, diepe putdeksels)
Kortom, ga waarschijnlijk niet snel weer in Engeland fietsen. Geef mij dan maar gewoon Nederland of Frankrijk.
Nou ja, ik heb een jaar in Engeland gewoond en dat het zo erg was kon ik me niet herinneren. Maar ik fietste toen ook wel minder en alleen om Londen heen waar ik de weg veel beter kende en ook niet één bepaalde bestemming had. Maar om grote afstanden te doen van de ene naar de andere plaats is in Engeland gewoon een ramp. Duizend malen erger dan waar dan ook! Laten we hopen dat Wiggins zijn land een beetje kan inspirerenquote:Op zondag 29 juli 2012 13:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat Engeland niet is ingericht voor fietsers had ik je van te voren ook wel kunnen vertellen.
Ach, op de fiets heb ik het altijd naar me zin, met de boot HvH-Harwich vind ik altijd een topervaring, en het weer was echt fantastisch (alleen maar 27+ graden gehad, geen druppel regen). Dus mag niet klagen. Maar volgende keer wordt het weer Mallorca denk ikquote:
quote:Op zondag 29 juli 2012 13:13 schreef SuperWeber het volgende:
Gisteren op mijn plaat gegaan over een (naar binnen lopende) spoorrails i.c.m nat wegdek in Tecklenburg. Nu 2 flinke schaafwonden (1 arm, 1 been), lichte schade aan de fiets en wat kleding naar de klote.
Bovendien had ik de dag ervoor (in een domme en naieve bui) ook al een bladbout gesloopt, welke ik dus nu kan gaan uitboren
Ik kom er wel weer overheen. Erger is dat ik vandaag dus moet rusten.
hier in het buitengebied bij Enschede zitten agressieve buizerds, ik ben erg blij dat ik die nog nooit heb hoeven koppenquote:Op zondag 29 juli 2012 14:45 schreef Tommeke het volgende:
Ohja, ik heb wel eens een duif gekopt
Had gelukkig m'n helm op haha!
Daarom heb ik een pomp ipv patroon.quote:Op zondag 29 juli 2012 16:47 schreef Yankee het volgende:
Lek gereden vandaag, verdomme. Natuurlijk geen hele grote ramp. Bandje er uit, buitenband controleren, nieuwe bb erin en hup zo'n patroongeval op het ventiel klappen. Zooi opendraaien en gaan. Vervolgens moet die pomp weer van het ventiel af en bij het losdraaien vond het ventiel het nodig met de pomp mee te komen. Toen stond ik daar dus zonder nieuw patroon met een volledig lege band.![]()
Gelukkig zie ik er in wielerkleding uit als een onweerstaanbare god dus had ik binnen no time een pomp geregeld van twee 'jonge' dames
Les 1 bij CO2-Pomp: neem altijd een extra patroon meequote:Op zondag 29 juli 2012 16:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daarom heb ik een pomp ipv patroon.
Les 1 bij CO2-Pomp: altijd in 1x goed doenquote:Op zondag 29 juli 2012 16:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Les 1 bij CO2-Pomp: neem altijd een extra patroon mee
Dat is een mooie jaquote:Op zondag 29 juli 2012 11:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het was een 56 frame. Cube Peloton (geometry). bovenbuis 545. Scheelt 2,5cm met mijn huidige fiets. Of zou ik dan van Cube een 60 frame moeten nemen? Hoe ver is de uitsteek van een zadelbuis bij (lichte) slooping frames acceptabel? Ik heb nu een klassiek frame (hoogte 57cm) en het zadel steekt 20cm uit (vanaf frame tot bovenkant zadel).
Kan je mij dat excel bestand eens sturen eentwee?
Mijn vriendin heeft deze toegevoegd aan haar favorieten lijstje
[ afbeelding ]
Ziet er altijd zo sneu uit, man in strak latex pakje die hijgend en zwetend aan het rukken is naast z'n racefiets.quote:Op zondag 29 juli 2012 17:25 schreef JohnDDD het volgende:
ik begrijp dat met die patronen niet helemaal...
ten eerste kosten ze geld, ten tweede...je kunt toch gewoon met een handpomp even tot 4/4.5 bar oppompen, lijkt me genoeg om nog een heel stuk op naar huis te rijden. Ideaal is het niet maar dan rijd je even bij een FM langs.
Tsja dat is waar, en anderzijds, het gebeurt ook niet zó vaak dat het echt in de kosten loopt. Ten minste, ik heb in de laatste 6000km één keer lek gereden.quote:Op zondag 29 juli 2012 17:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ziet er altijd zo sneu uit, man in strak latex pakje die hijgend en zwetend aan het rukken is naast z'n racefiets.
Doe dan maar CO2 pompje hoor. Binnen 10 seconden band gewoon weer op 7 bar
Precies. Het is ook niet duurder dan een binnenband ofzo en volgens mij plakt ook niemand die hierquote:Op zondag 29 juli 2012 17:30 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Tsja dat is waar, en anderzijds, het gebeurt ook niet zó vaak dat het echt in de kosten loopt. Ten minste, ik heb in de laatste 6000km één keer lek gereden.
Ik heb ook van bbb, werkt prima.. denk dat wat eentwee zegt aan de orde is "ventiel heeft er fabrieksaf niet goed vast gezeten".quote:Op zondag 29 juli 2012 17:41 schreef Yankee het volgende:
Tja meestal gaat het goed met zo'n pompje, maar vandaag helaas niet. Komende week ga ik even een andere halen want in deze rommel van bbb heb ik geen vertrouwen meer
Wat raar, was er vrij zeker van dat ik vanmiddag kms zag i.p.v. miles... ff gekeken bij de instellingen van de fok club maar daar kan ik dat niet aanpassen iig. Stuur wel ff een mailtje.quote:Op zondag 29 juli 2012 17:54 schreef Gripper het volgende:
Lekker rondje gedaan met m'n broertje net. Gisteravond m'n verjaardag gevierd, om half 5 ging mijn licht uit en het licht buiten weer aan, dus ik had er niet veel vertrouwen in. Toch nog lekker 85 km gereden
Leuk kano, die Widget van strava! Kan ie evt ook in km's ipv in miles?
Ligt misschien aan je strava instellingen?quote:Op zondag 29 juli 2012 17:54 schreef Gripper het volgende:
Lekker rondje gedaan met m'n broertje net. Gisteravond m'n verjaardag gevierd, om half 5 ging mijn licht uit en het licht buiten weer aan, dus ik had er niet veel vertrouwen in. Toch nog lekker 85 km gereden
Leuk kano, die Widget van strava! Kan ie evt ook in km's ipv in miles?
Welke?quote:Op zondag 29 juli 2012 18:35 schreef MarcoD het volgende:
Hij staat hier gewoon in km's.
Kreeg ik net een bericht van strava dat een KOM was gejat, is het een segment waarvan ik niet wist dat ik er überhaupt een KOM haden dan is het ook nog een gedeelde eerste plaats.
Ik rij daar meestal de andere kant op.quote:Op zondag 29 juli 2012 19:09 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Deze http://app.strava.com/segments/1842651
Niet dat ik weet, probeer steden zoveel mogelijk te ontwijken, slecht voor m'n gemiddeldequote:Op zondag 29 juli 2012 19:12 schreef kanovinnie het volgende:
https://maps.google.nl/ma(...)p=1,0&sz=16&t=m&z=15
Heb je daar wel eens gereden?
Ik ga trouwens altijd met de auto naar Schoorlquote:Op zondag 29 juli 2012 19:14 schreef MarcoD het volgende:
Ik woon er hemelsbreed een kilometer vanaf, fiets hem allebei de kanten weleens. Dat herinnerd mij eraan dat ik ook maar weer eens moet gaan mtben hier in het duin, alweer veel te lang geleden
[..]
Niet dat ik weet, probeer steden zoveel mogelijk te ontwijken, slecht voor m'n gemiddelde..
Maar dat is een mooie weg ofzo? Ik zie het al op streetview![]()
Meer richting Haarlem/zandvoort of richting alkmaar? Door de Duinen is leuk fietsen.quote:Op zondag 29 juli 2012 19:45 schreef JohnDDD het volgende:
Iemand hier nog een goed idee voor een leuk fris rondje in de buurt van Amsterdam? Ik pak al tijden dezelfde routes, nl. Broek in Waterland, Volendam/Edam, Purmerend, soms als ik weinig tijd heb doe ik Marken op en neer, Muiden, langs de Amstel is ook leuk maar ook al erg bekend...
Ja dat is wel een goed idee...dat is al zeker een jaar geleden dat ik richting zee ben gefietst!quote:Op zondag 29 juli 2012 19:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Meer richting Haarlem/zandvoort of richting alkmaar? Door de Duinen is leuk fietsen.
Ik wordt er niet warm van. Slechte afmontage. Kan je imo beter 2dehands zoeken.quote:Op zondag 29 juli 2012 19:49 schreef baaart het volgende:
http://www.centralbikes.nl/racefietsen_c10/bulls-vulture-1_p2101
Is dit wat als 1e fietsje? Aanbiedingkje...
Alleen heen en weer is al 60 km. Vind ik ff te veel. Zeker op dinsdagavond.quote:Op zondag 29 juli 2012 19:49 schreef MarcoD het volgende:
Kinderkopjes ja, ik probeer altijd zo snel mogelijk over dat soort wegen heen te gaan.
Rijden ook meestal met de auto naar Schoorl, gaan meestal met een groepje heen op dinsdagavond om daar een rondje te fietsen. Krijg de vaste dinsdagavond rijders alleen niet zover om gewoon heen en terug te fietsen totaal met een rondje is het ongeveer 60 km , afgelopen week wel maar toen had degene die mee was het best zwaar.
Zegmaar de andere kan op van wat je normaal doetquote:Op zondag 29 juli 2012 19:50 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ja dat is wel een goed idee...dat is al zeker een jaar geleden dat ik richting zee ben gefietst!
Tja nog student hè, heb er wel de tijd voor en ik ga op die 60 km toch niet helemaal stuk. Alleen 15 km mtben vindt ik ook weer zozo, en als we erheen fietsen scheelt het misschien een half uurtje (totaal) op de tijd dat we kwijt zijn als we met de auto gaan.quote:Op zondag 29 juli 2012 19:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Alleen heen en weer is al 60 km. Vind ik ff te veel. Zeker op dinsdagavond.
Ik dacht dat jij al ouder was? Hoe oud ben je als ik vragen mag? Ik denk dat het voor mij ook niet veel zal schelen. Het kost idd ook vrij veel tijd om fiets in de auto te doen, er uit te halen enzovoort.quote:Op zondag 29 juli 2012 20:05 schreef MarcoD het volgende:
Als je vanuit Amsterdam de zwanenburgerdijk neemt naar Hillegom en vanuit Hillegom naar langevelderslag gaat, vanuit daar de duinen in richting Zandvoort over de boulevard en langs zee richting Bloemendaal om daar nog het kopje van Bloemendaal mee te nemen en vanuit daar langs het noordzeekanaal richting Amsterdam.
Zoiets?
[..]
Tja nog student hè, heb er wel de tijd voor en ik ga op die 60 km toch niet helemaal stuk. Alleen 15 km mtben vindt ik ook weer zozo, en als we erheen fietsen scheelt het misschien een half uurtje (totaal) op de tijd dat we kwijt zijn als we met de auto gaan.
Ben een jaar jonger dan jouquote:Op zondag 29 juli 2012 20:18 schreef MarcoD het volgende:
Ik ben 24 en ga naar het derde jaar (HBO Civiele Techniek), hiervoor 5 jaar aan andere opleidingen (MBO) besteed.
Lijkt me trouwens leuk om een keer een rondje te fietsen, kijken dan over een maand wel wanneer.
Oost, vlakbij de Zeeburgerdijk. Zegmaar 5 minuten van de Schellingwouderbrug. Omdat ik meestal geen zin heb om eerst door Oost te moeten rijd ik vaak meteen de Insulindeweg richting de brug op, dan ben ik de stad al uit. Bijv. via Landsmeer, Zaanstad, IJmuiden richting zee kan ook, moet ook wel mooi zijn? Ben ook eens via Purmerend-Alkmaar-Bergen-Bergen aan Zee-Egmond zo langs zee teruggereden, ook erg mooi rondje.quote:Op zondag 29 juli 2012 19:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik wordt er niet warm van. Slechte afmontage. Kan je imo beter 2dehands zoeken.
[..]
Alleen heen en weer is al 60 km. Vind ik ff te veel. Zeker op dinsdagavond.
[..]
Zegmaar de andere kan op van wat je normaal doetWelke wijk van A'dam woon je?
Ah kijk dat is ook interessant, kwam vorige week toevallig langs Hillegom op weg naar Hoek van Holland. Leuke plek!quote:Op zondag 29 juli 2012 20:05 schreef MarcoD het volgende:
Als je vanuit Amsterdam de zwanenburgerdijk neemt naar Hillegom en vanuit Hillegom naar langevelderslag gaat, vanuit daar de duinen in richting Zandvoort over de boulevard en langs zee richting Bloemendaal om daar nog het kopje van Bloemendaal mee te nemen en vanuit daar langs het noordzeekanaal richting Amsterdam.
Zoiets?
Ja dat zijn wel twee mooie routes ja, bedankt! Wormerveer, daar ben ik dus nog nooit doorgereden, raar, want ik kom altijd in die buurt. Route zou ergens tussen de 60 en 150 km moeten liggen, hangt een beetje af van de tijd, het weer, en mijn vorm. Ik wil wel graag een langere tocht maken van een km. of 150, en ook graag nog eens wat langer, aangezien mijn max. nog steeds staat op 160, wil dat toch langzaamaan eens iets verleggen naar 180, wellicht 200. Ik ben echt een diesel, na 3, 4 uur op de fiets begin ik me pas echt goed te voelen. Mijn tendinitis was spontaan verdwenen toen ik in Engeland 160 deed in 1 dag.quote:Op zondag 29 juli 2012 20:30 schreef kanovinnie het volgende:
Zoiets?
https://maps.google.nl/ma(...)2,3,4,5,6,7&t=m&z=11
Dus eerst naar ijmuiden, bij de sluisen over en dan bij het hempont weer oversteken. Volgens mij ben je dan ook vlot door de stad.
Of
https://maps.google.nl/ma(...)a=1,2,3,4,5&t=m&z=11
Hoeveel km wil je ongeveer rijden?
Tip: Ronde van Noord Holand volgend jaar. 160 km fieten en op de fiets naar Oostzaan.quote:Op zondag 29 juli 2012 20:53 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ja dat zijn wel twee mooie routes ja, bedankt! Wormerveer, daar ben ik dus nog nooit doorgereden, raar, want ik kom altijd in die buurt. Route zou ergens tussen de 60 en 150 km moeten liggen, hangt een beetje af van de tijd, het weer, en mijn vorm. Ik wil wel graag een langere tocht maken van een km. of 150, en ook graag nog eens wat langer, aangezien mijn max. nog steeds staat op 160, wil dat toch langzaamaan eens iets verleggen naar 180, wellicht 200. Ik ben echt een diesel, na 3, 4 uur op de fiets begin ik me pas echt goed te voelen.
Ben ook al een aantal maal naar mijn moeder gereden in Deventer, via Almere, Nijkerk en Apeldoorn, wil ook nog eens Almere-Nijkerk-Amersfoort-Utrecht-Amsterdam doen bijvoorbeeld. Heb ook een oom en tante bij Assen wonen, zie hier dat het maar 168km vrij recht toe recht aan is die kant op, via Almere, Lelystad en Meppel, moet wel een mooie route zijn! Moet je geen wind tegen hebben denk ik
Jammer dat die mooie rondes vaak in april/mei zijn, ... zie voor de komende tijd weinig mooie toertochten. Van Dam tot Dam gereden vorig jaar, 150 km, in september als ik me niet vergis, maar toen was er een soort complete stormdag, 3 uur in onweer gereden en de rest in de stromende regen. Begin sindsdien bij elk buitje spontaan te niesen.quote:Op zondag 29 juli 2012 20:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tip: Ronde van Noord Holand volgend jaar. 160 km fieten en op de fiets naar Oostzaan.
Ja, haha. Toen was het goed kutweer. Ik kwam 2 gasten tegen die samen 3 lekke banden hadden. En de reservebanden waren er al doorheen. Jij bent nog langs de straat gereden waar ik woon (sterker nog, ik stond daar foto's te maken). Misschien ga ik dit jaar die tocht fietsen.quote:Op zondag 29 juli 2012 20:57 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Jammer dat die mooie rondes vaak in april/mei zijn, ... zie voor de komende tijd weinig mooie toertochten. Van Dam tot Dam gereden vorig jaar, 150 km, in september als ik me niet vergis, maar toen was er een soort complete stormdag, 3 uur in onweer gereden en de rest in de stromende regen. Begin sindsdien bij elk buitje spontaan te niesen.
https://maps.google.nl/ma(...)2,3,4,5,6,7&t=m&z=11quote:Op zondag 29 juli 2012 20:57 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Jammer dat die mooie rondes vaak in april/mei zijn, ... zie voor de komende tijd weinig mooie toertochten. Van Dam tot Dam gereden vorig jaar, 150 km, in september als ik me niet vergis, maar toen was er een soort complete stormdag, 3 uur in onweer gereden en de rest in de stromende regen. Begin sindsdien bij elk buitje spontaan te niesen.
http://goo.gl/maps/eRMX Zo is het ook wel een mooie route, ik denk dat hij nu wel genoeg routes heeft om de komende weken te fietsenquote:Op zondag 29 juli 2012 21:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
https://maps.google.nl/ma(...)2,3,4,5,6,7&t=m&z=11
Stukkie door de duinen erbij.
Ik scheet echt in mijn broek, we zaten op een gegeven moment ergens op een dijk bij Monnickendam en de bliksem schoot ons om de oren, ik ben zo bang voor bliksem als het bliksemt ga ik normaal niet eens naar buiten, laat staan dat ik 150km ga fietsen! Als het dit jaar weer zulk kutweer is, knijp ik na 10 km in de remmen!quote:Op zondag 29 juli 2012 20:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, haha. Toen was het goed kutweer. Ik kwam 2 gasten tegen die samen 3 lekke banden hadden. En de reservebanden waren er al doorheen. Jij bent nog langs de straat gereden waar ik woon (sterker nog, ik stond daar foto's te maken). Misschien ga ik dit jaar die tocht fietsen.
Met bliksem zou ik ook zo snel mogelijk gaan schuilen.quote:Op zondag 29 juli 2012 21:24 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik scheet echt in mijn broek, we zaten op een gegeven moment ergens op een dijk bij Monnickendam en de bliksem schoot ons om de oren, ik ben zo bang voor bliksem als het bliksemt ga ik normaal niet eens naar buiten, laat staan dat ik 150km ga fietsen! Als het dit jaar weer zulk kutweer is, knijp ik na 10 km in de remmen!
Lekke banden heb ik niet gehad gelukkig.
We zaten echt midden op een dijk, was echt niets om te schuilen! Nou goed, ik ben er een betere renner van geworden denk ik dan maar....sommige jongens hadden geeneens een regenjackje aan dus ik mag niet klagen.quote:Op zondag 29 juli 2012 21:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Met bliksem zou ik ook zo snel mogelijk gaan schuilen.
Dan ben je ook wel stom. Dit jaar was het weer ook echt knudde met de rvnh. Constant regen. Dan is het na 100 km echt niet leuk meer. Zeker niet als degene met de grootste bek na 70 km afviel.quote:Op zondag 29 juli 2012 21:28 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
We zaten echt midden op een dijk, was echt niets om te schuilen! Nou goed, ik ben er een betere renner van geworden denk ik dan maar....sommige jongens hadden geeneens een regenjackje aan dus ik mag niet klagen.
Kom er ook niet zo vaak, het noordzeekanaal is wat dat betreft wel een soort van obstakel, ik fiets sneller naar het noorden dan dat ik naar het zuiden fiets. Ik probeer er wel vaker te fietsen maar dan 'moet' ik me opzich wel voorbereiden omdat ik het daar niet zo goed kan als in het noorden van Noord Holland.quote:Op zondag 29 juli 2012 21:24 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ben zelf ook op zoek naar nieuwe routes eigenlijk. Ga binnenkort ipv naar het noorden/oosten/westen eens naar het Zuiden. Over met buitenhuizen en dan omgeving Haarlem verkennen.
Waarom gevaarlijk? Ik heb ook een segment over een spoorwegovergang gemaakt.quote:Op zondag 29 juli 2012 21:57 schreef Patroon het volgende:
Net terug van een fijne krachttraining op een aquaduct. 2x 4 herhalingen max verzet omhoog sprinten. met 30 minuten rust tussen de 2 sets.
Als je het goed doet schreeuw je bij de laatste herhalingen om je moeder
Net ook een segment op Strava geflagged. Iemand was zo grappig om een segment op een klinkerweg te maken waarin halverwege een spoorwegovergang zat. Levensgevaarlijk.
Haha dat hoef ik toch niet uit te leggenquote:Op zondag 29 juli 2012 21:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom gevaarlijk? Ik heb ook een segment over een spoorwegovergang gemaakt.
Tenzij de spoorwegovergang schuin overgaat en de rails niet uitsteekt of diep in de straat ligt is 't toch niet zo gevaarlijk?quote:Op zondag 29 juli 2012 22:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha dat hoef ik toch niet uit te leggen
Vallen zou nog het minst erge zijn.quote:Op zondag 29 juli 2012 22:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tenzij de spoorwegovergang schuin overgaat en de rails niet uitsteekt of diep in de straat ligt is 't toch niet zo gevaarlijk?
Je hoeft het niet uit te leggen nee.
Dan kan je ook elke segment met een stoplicht wel gaan flaggen. De enige reden om imo een segment te flaggen is imo gevaarlijke bochten of halverwege zeer slecht wegdek.quote:Op zondag 29 juli 2012 22:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
Vallen zou nog het minst erge zijn.
Wat denk je dat er gebeurd als iemand "zonder verstand" op een segment zit te rammen en een super goede tijd aan het maken is, opeens ziet hij dat de lichten van de spoorbomen gaan branden en de bomen naar beneden gaan, grote kans dat hij er snel tussen door vliegt.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |