SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fietsmeet Vreeswijk bij Gripper
Op zaterdag 11 of 25 augustus wil ik weer een Vreeswijk-meet doen. Een stukkie fietsen (110-120 km max) + daarna BBQ-en in de tuin.
Voor sfeerimpressie van vorig jaar zie: Fietsmeet vreeswijk 2011, zaterdag 9 juli
Discussies over de meet van 2012 kunnen we ook weer gewoon daar voorzetten.
en om je beschikbaarheid in te vullen:
http://www.doodle.com/bqpfgy6fhs7kcfdg
al aangemeld:
Gripper
Patroon
kaasplankje en zn 30 pseudoniemen
Blik (& blikchick + blikbaby)
Captain_fabulous
misschien:
Erik92
Oksel & Okselchick
[ Bericht 5% gewijzigd door Netsplitter op 29-07-2012 12:04:31 ]Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Wat is er mis met een Bulls buzzje? Niet duur genoeg?quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:03 schreef buzz1291 het volgende:
Een Bulls is toch zoiets als:
"ik wil een racefiets en ga naar de FM om de hoek want die verkoopt ze ook".
Kijk eens naar de afwerking van de lasnaden.. een gemiddelde loodgieter doet het netter.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:11 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Wat is er mis met een Bulls buzzje? Niet duur genoeg?
Gaat in het geheel niet om de prijs en voor een mountainbike vind ik het nog een acceptabel merk maar voor een racefiets....quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:11 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Wat is er mis met een Bulls buzzje? Niet duur genoeg?
Kijk ik elke keer naar als ik op mn fiets stap, ik heb er geen problemen meequote:Op donderdag 26 juli 2012 23:15 schreef Patroon het volgende:
[..]
Kijk eens naar de afwerking van de lasnaden.. een gemiddelde loodgieter doet het netter.
Dus iedereen moet maar een Bianchi (bv) kopen met uitstraling voor het dubbele van de prijs, terwijl de rest van de onderdelen precies gelijk is?quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:16 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Gaat in het geheel niet om de prijs en voor een mountainbike vind ik het nog een acceptabel merk maar voor een racefiets....
- Wegen als dieplood in vergelijk met andere merken in dezelfde prijsklasse.
- Geen enkele uitstraling.
- FM die dat als enig merk racefiets verkoopt heeft meestal geen onderdeel op voorraad
Kijk voor hetzelfde geld eens naar een Canyon of een Rose. Dat ziet er gewoon veel gelikter uit.
Dat zeg ik toch niet. Ik noem als alternatief in dezelfde prijsklasse Canyon en Rose. Terwijl Cube of misschien zelfs een Stevens ook wel iets in die prijskalsse hebben. En een Bianchi in die prijskalsse zal ook niet de beste kwaliteit zijn.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:19 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Kijk ik elke keer naar als ik op mn fiets stap, ik heb er geen problemen mee
[..]
Dus iedereen moet maar een Bianchi (bv) kopen met uitstraling voor het dubbele van de prijs, terwijl de rest van de onderdelen precies gelijk is?
Natuurlijk zijn er misschien mooiere fietsen te koop voor een kleine meerprijs. Ik zou ook het liefste op een dure Italiaan rondrijden, maar dat kan ik nou eenmaal niet betalen als student zijndequote:Op donderdag 26 juli 2012 23:22 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet. Ik noem als alternatief in dezelfde prijsklasse Canyon en Rose. Terwijl Cube of misschien zelfs een Stevens ook wel iets in die prijskalsse hebben. En een Bianchi in die prijskalsse zal ook niet de beste kwaliteit zijn.
Ook qua framequote:Op donderdag 26 juli 2012 23:23 schreef ThePlaneteer het volgende:
Hebben we het nu over frames of over afgemonteerde fietsen? Want als je een afgemonteerde Bianchi wilt met het budget van een Cube fietsje zit je echt wel een segmentje lager mbt groep.
Bij een Bianchi betaal je gewoon de helft van de prijs voor die 7 letters op je framequote:Op donderdag 26 juli 2012 23:23 schreef ThePlaneteer het volgende:
Hebben we het nu over frames of over afgemonteerde fietsen? Want als je een afgemonteerde Bianchi wilt met het budget van een Cube fietsje zit je echt wel een segmentje lager mbt groep.
Idd bepaalde Cannondale alu frames zijn lichter dan carbon. Maar daar betaal je ook genoeg voor.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:19 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik nam Bulls als 1 van de vele Duitse merken. Maar idd, die Canyon Roadlite is echt een fantastisch ding. Cube is ook nog wel een alleraardigst merk. Maar klinkt gek: toch tellen looks ook wel mee hoor. Je moet toch een band met die fiets krijgen ()
Beste alu frames zijn in mijn ogen de Cannondales.
Iig bij scheurtjes of gaten compleet door de band ( glas of grote steentjes) en als de 2 putjes in je loopvlak niet meer te zien zijn, dat zijn slijtage indicatoren.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:24 schreef Erik92 het volgende:
Trouwens, ik hoorde dat de 4000s bandjes aan vervanging toe zijn als je er lek mee gaat rijden. Klopt dit? Dit is namelijk mijn 2de lek in mijn achterwiel in ongeveer 3500 a 4000 km.
Stevens schijnen echt hele goede frames te maken. Jongens bij Ruiter dakkapellen zijn best tevreden, wat ik hoor.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:22 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet. Ik noem als alternatief in dezelfde prijsklasse Canyon en Rose. Terwijl Cube of misschien zelfs een Stevens ook wel iets in die prijskalsse hebben. En een Bianchi in die prijskalsse zal ook niet de beste kwaliteit zijn.
Mantel heeft altijd wel goedkope cubes staan. 2011 modellen maar daar is op zich niks mis mee.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:37 schreef eentwee het volgende:
Focus heeft ook aardige bakkies. Mooier afgewerkt dan Bulls. Beter afmontage zonder Shimano wielen. Cube al helemaal, maar dat is iets duurder dacht ik.
Dank.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:37 schreef Gripper het volgende:
[..]
Iig bij scheurtjes of gaten compleet door de band ( glas of grote steentjes) en als de 2 putjes in je loopvlak niet meer te zien zijn, dat zijn slijtage indicatoren.
Km of 4-5000 zou wel moeten kunnen met die bandjes
Die focus en Cube maken van die frames met korte bovenbuizen. Vaak is de verhouding met stuurpen-bovenbuis wat zoek. Heb wel eens gehoord dat je geld moet betalen om die standaard maten of graden zitbuis en stuurhoek van Specialized, Pinarello etc te gebruiken (patent). Om geld te besparen wijken ze daar vanaf door kortere bovenhuis en die te compenseren met andere graden stuurbuishoek. Of het waar is weet ik niet.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:37 schreef eentwee het volgende:
Focus heeft ook aardige bakkies. Mooier afgewerkt dan Bulls. Beter afmontage zonder Shimano wielen. Cube al helemaal, maar dat is iets duurder dacht ik.
Het is denk ik ook persoonlijk. Ik ben zelf niet de langste (1m80) maar rij wel op een 57cm bovenhuis met 10cm stem. Fietst lekker stabiel. Een ander van mijn lengte fietst miss op een korter frame.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:49 schreef eentwee het volgende:
Lijkt me een broodje aap.
Korte bovenbuizen zijn juist een voordeel voor de meeste beginners. Cayo 4.0, carbon frame met BB30, DT wielen voor 1200¤. Niet slecht. Zal wel niet zo comfortabel zijn met die seatstays
[ afbeelding ]
ik denk dat het een beetje een fabeltje is, de vorm is al geen patent op , zou dan raar zijn als je binnen die al bestaande vorm patent kan krijgen op de maatvoering.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die focus en Cube maken van die frames met korte bovenbuizen. Vaak is de verhouding met stuurpen-bovenbuis wat zoek. Heb wel eens gehoord dat je geld moet betalen om die standaard maten of graden zitbuis en stuurhoek van Specialized, Pinarello etc te gebruiken (patent). Om geld te besparen wijken ze daar vanaf door kortere bovenhuis en die te compenseren met andere graden stuurbuishoek. Of het waar is weet ik niet.
Dat doen die profs dus ook en daar gaat je fiets alleen maar beter van sturen. Wel opletten dat je niet te diep komt te zitten, of misschien wil je dat juist wel.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:02 schreef Patroon het volgende:
Wat ik mij nu afvraag hé; stel ik koop een korter frame (1cm korter voor gemak) en zet daar een 11 stem op (1cm langer dan ik nu heb). Afstand zadel/stuur blijft gelijk. Krijg je dan heel anders stuurgedrag? En hoe zit dat bij 2cm korter en 2cm (12cm) langere stuurpen?
Ik zag een Canyon die 2cm korter is maar wel een hoger balhoofd. Ik hoef dan nog maar 1cm spacer. Rekening gehouden met de afsluitkap balhoofd van 1,6cm. De zitbuis hoek en balhoofd hoek is ook wat anders dus verwacht 1cm langere stem voldoende is.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:04 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat doen die profs dus ook en daar gaat je fiets alleen maar beter van sturen. Wel opletten dat je niet te diep komt te zitten, of misschien wil je dat juist wel.
dat is de vraag hoe zit het met de wielbasis en naloop.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:02 schreef Patroon het volgende:
Wat ik mij nu afvraag hé; stel ik koop een korter frame (1cm korter voor gemak) en zet daar een 11 stem op (1cm langer dan ik nu heb). Afstand zadel/stuur blijft gelijk. Krijg je dan heel anders stuurgedrag? En hoe zit dat bij 2cm korter en 2cm (12cm) langere stuurpen?
Eens. Toch is prijs kwaliteit goed. Zeker voor een merk bij de FM. En je hebt een fiets met Di2 al voor 2000,- Maar dat weegt dan wel weer meer dan mijn Trek. De 2012 modellen zijn wel erg mooi, maar de frames zijn niet zo mooi afgewerkt. Al met al vind ik het ook geen fietsen om op te koersen, maar prima fietsen om voor een goede prijs lekker op te toerenquote:Op donderdag 26 juli 2012 23:16 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Gaat in het geheel niet om de prijs en voor een mountainbike vind ik het nog een acceptabel merk maar voor een racefiets....
- Wegen als dieplood in vergelijk met andere merken in dezelfde prijsklasse.
- Geen enkele uitstraling.
- FM die dat als enig merk racefiets verkoopt heeft meestal geen onderdeel op voorraad
Kijk voor hetzelfde geld eens naar een Canyon of een Rose. Dat ziet er gewoon veel gelikter uit.
Idd. Zo'n geil CAAD10 frame!quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:36 schreef Patroon het volgende:
[..]
Idd bepaalde Cannondale alu frames zijn lichter dan carbon. Maar daar betaal je ook genoeg voor.
Ik heb nog niet veel bulls bij de FM gezien.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:03 schreef buzz1291 het volgende:
Een Bulls is toch zoiets als:
"ik wil een racefiets en ga naar de FM om de hoek want die verkoopt ze ook".
Vriend van me heeft ook een mooi Specialized frame (weet niet welke) met sora. Hij wilde meer gaan fietsen, ik had 'm nog gezegd om even mij te laten kijken naar de fiets die hij wilde maar in plaats daarvan kwam hij aanzetten met een sora afgemonteerde Specialized.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:57 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Eens. Toch is prijs kwaliteit goed. Zeker voor een merk bij de FM. En je hebt een fiets met Di2 al voor 2000,- Maar dat weegt dan wel weer meer dan mijn Trek. De 2012 modellen zijn wel erg mooi, maar de frames zijn niet zo mooi afgewerkt. Al met al vind ik het ook geen fietsen om op te koersen, maar prima fietsen om voor een goede prijs lekker op te toeren
Ik zag vandaag btw een kerel fietsen op een Specialized Allez met Sora. Dan kijk ik dus wel zo:![]()
Koop dan maar een Bulls met Tiagra oder Eins Nul Funf.
Ik hoop wel dat de ritjes langer dan 50 km waren, anders heb je er niets aan.quote:Op donderdag 26 juli 2012 22:35 schreef Patroon het volgende:
Vandaag 2uren met mijn vriendin gefietst. Mooi om te zien dat ze nu gewoon met 27 gemiddeld thuis komt. Terwijl ze een maand terug nog met 22/23 gemiddelde thuis kwam. Stijgende lijn en motiveert haar enorm! De 150km die ze afgelopen week heeft gemaakt werpen zijn vruchten af!![]()
Coole fiets, ik vind die Focus instappers mooi.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:49 schreef eentwee het volgende:
Lijkt me een broodje aap.
Korte bovenbuizen zijn juist een voordeel voor de meeste beginners. Cayo 4.0, carbon frame met BB30, DT wielen voor 1200¤. Niet slecht. Zal wel niet zo comfortabel zijn met die seatstays
[ afbeelding ]
Hoe lang fiets jij nu? En hoe lang is Buzz al met fietsen bezig. Dat jij niet veel Bulls hebt gezien zegt niets. Weet zeker dat Buzz heel wat meer FM's heeft bezocht. Je praat soms net of zit je al jaren op de fiets.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 06:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb nog niet veel bulls bij de FM gezien.
Het is meer "ik wil een racefiets en bestel via inet". En lekker boeiend.
Ja, ander stuurgedrag. Iets nerveuzer en directer. Al moet je daar niet mee overdrijven want dan ga je te diep zitten en krijg je rugproblemen of zijn de verhoudingen zoek.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:02 schreef Patroon het volgende:
Wat ik mij nu afvraag hé; stel ik koop een korter frame (1cm korter voor gemak) en zet daar een 11 stem op (1cm langer dan ik nu heb). Afstand zadel/stuur blijft gelijk. Krijg je dan heel anders stuurgedrag? En hoe zit dat bij 2cm korter en 2cm (12cm) langere stuurpen?
Kwaliteit vrind. In de opbouw kan je best korte ritjes maken, op een gegeven moment moeten er ook genoeg langere ritten bij voor het duurvermorgen, zodat je lichaam leert zuinig met de energie voorraad om te gaan. Elke dag 14km bijvoorbeeld heen en later weer terug is gewoon te weinig om op te bouwen. Je lichaam wordt zo niet meer geprikkeld om te verbeteren. Wanneer je 3x in de week 50km doet met wat kracht blokjes en tempoversnellingen zal het effect veel groter zijn, uitbouwen naar langere afstandenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 06:41 schreef kanovinnie het volgende:
Ik hoop wel dat de ritjes langer dan 50 km waren, anders heb je er niets aan.
Ja, anders halen we een mod erbij.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 07:30 schreef Patroon het volgende:
Probeer nu maar eens te stoppen met baggeren.
jezus patroon, wat is dit voor gemiddelde?! Ik neem aan dat je haar zonder eten naar bed gestuurd hebt....quote:Op donderdag 26 juli 2012 22:35 schreef Patroon het volgende:
Vandaag 2uren met mijn vriendin gefietst. Mooi om te zien dat ze nu gewoon met 27 gemiddeld thuis komt. Terwijl ze een maand terug nog met 22/23 gemiddelde thuis kwam. Stijgende lijn en motiveert haar enorm! De 150km die ze afgelopen week heeft gemaakt werpen zijn vruchten af!![]()
Klopt, in bed heeft ze nog straftraining gekregen als in inwendig stokslagenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 08:07 schreef Yankee het volgende:
[..]
jezus patroon, wat is dit voor gemiddelde?! Ik neem aan dat je haar zonder eten naar bed gestuurd hebt....
Klopt, maar het is wel fijn als jij een rustige duurtraining doet zij het nog leuk bij kan houden.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 08:08 schreef kaasplankje het volgende:
Vrouwen hoeven ook niet goed te zijn in fietsen.
Elke dag 14 km op de fiets heeft meer zin dan elke dag niet 14 km op de fiets.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 07:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
Kwaliteit vrind. In de opbouw kan je best korte ritjes maken, op een gegeven moment moeten er ook genoeg langere ritten bij voor het duurvermorgen, zodat je lichaam leert zuinig met de energie voorraad om te gaan. Elke dag 14km bijvoorbeeld heen en later weer terug is gewoon te weinig om op te bouwen. Je lichaam wordt zo niet meer geprikkeld om te verbeteren. Wanneer je 3x in de week 50km doet met wat kracht blokjes en tempoversnellingen zal het effect veel groter zijn, uitbouwen naar langere afstanden
Sinds ik een jaar of 4/5 ben denk ik?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 07:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hoe lang fiets jij nu? En hoe lang is Buzz al met fietsen bezig. Dat jij niet veel Bulls hebt gezien zegt niets. Weet zeker dat Buzz heel wat meer FM's heeft bezocht. Je praat soms net of zit je al jaren op de fiets.
quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:53 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het is denk ik ook persoonlijk. Ik ben zelf niet de langste (1m80) maar rij wel op een 57cm bovenhuis met 10cm stem. Fietst lekker stabiel. Een ander van mijn lengte fietst miss op een korter frame.
Precies, dat bepaalt voor een belangrijk deel de rijkarakteristiek. Dat merk ik goed als ik met mijn crosser (lange wielbasis) de weg op ga. Het sommetje bovenbuis + stuurpen is dus niet bepalend. In sommige gevallen levert het ook net een andere positie op, als gevolg van andere framehoeken.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:11 schreef dop het volgende:
[..]
dat is de vraag hoe zit het met de wielbasis en naloop.
300 euro prijsverschil? Dat is wel erg veel verschil voor compact vs. triple, zou tussen de 50 en 100 euro moeten zijn. Dat kan niet het enige zijn. Zijn er nog andere verschillen?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:20 schreef Idioteque het volgende:
Ik zie net ongeveer twee identieke fietsen, alleen de een heeft een shimano 105 compact en de ander een shimano 105 triple. Prijsverschil is 300 euro, is dat de moeite waard voor een beginner?
Door Captain_Fabulous? Da's wel heel erg Blikquote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:15 schreef Blik het volgende:
Al dat gedoe over groepen, uiteindelijk gaat het erom hoe hard je er mee rijdt. Ben vorig jaar er nog een keer genadeloos vanaf gefietst door iemand met een ongesoigneerde (smerig met modder) racefiets met Sora erop.
Nee, niet door Captain_Fabulousquote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:34 schreef Gripper het volgende:
[..]
Door Captain_Fabulous? Da's wel heel erg Blik![]()
Afgelopen zondag was het ook weer één grote blinkende fietsenparade bij het rondje van EP, allemaal hoge wielen en nieuw carbon. Maar de jongen die het hardst reed (ook de enige A-amateur in de groep) reed op een vieze matzwarte fiets, alle decals eraf, en een dikke laag modder. Oh ja, en een knerpende ketting. Dus als hij die goed zou smeren, zou ie nog harder gaan...
veel mensen hebben vaak niet door dat je wel wat invloed hebt op het rij gedrag door je houdig, maar je moet dit dan wel bewust gebruiken tijdens het rijden , je kan leuk je zadel of stuur naar voren brengen maar als je in een bocht vervolgens nog steeds al je gewicht naar achter brengt kom je de bocht niet zo goed door als dat je zorgt voor voldoende druk op het voorwiel.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:02 schreef eentwee het volgende:
[..]
[..]
Precies, dat bepaalt voor een belangrijk deel de rijkarakteristiek. Dat merk ik goed als ik met mijn crosser (lange wielbasis) de weg op ga. Het sommetje bovenbuis + stuurpen is dus niet bepalend. In sommige gevallen levert het ook net een andere positie op, als gevolg van andere framehoeken.
Lijkt me wel een goed ding. Ik heb de T3075 maar die is lomp.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:47 schreef Blik het volgende:
Iets anders, ik wil graag een montagestandaard kopen zodat ik wat makkelijker aan mijn fiets kan sleutelen. Is zo'n Tacx Spider iets? Of zijn er betere handigere montagestandaarden?
vooral handig als je hem op verschillende plaatsen wil gebruiken , maar als je altijd op de zelfde plek sleutelt kunnen ophang haken aan het plafond, een goedkope maar prima oplossing zijnquote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:47 schreef Blik het volgende:
Iets anders, ik wil graag een montagestandaard kopen zodat ik wat makkelijker aan mijn fiets kan sleutelen. Is zo'n Tacx Spider iets? Of zijn er betere handigere montagestandaarden?
Ik moet buiten sleutelen onder een afdak, binnen heb ik geen ruimte. Ik heb geen garage of schuur.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:53 schreef dop het volgende:
[..]
vooral handig als je hem op verschillende plaatsen wil gebruiken , maar als je altijd op de zelfde plek sleutelt kunnen ophang haken aan het plafond, een goedkope maar prima oplossing zijn
ik ken mensen die gewoon in de woonkamer sleutelenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:56 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik moet buiten sleutelen onder een afdak, binnen heb ik geen ruimte. Ik heb geen garage of schuur.
En kun je onder dat afdak ophanghaken maken? Een standaard is sowieso beter hoor, een fiets aan haken bungelt altijd heen en weer, niet lekker als je ergens kracht op moet zetten.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:56 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik moet buiten sleutelen onder een afdak, binnen heb ik geen ruimte. Ik heb geen garage of schuur.
je kunt wel net wat meer kracht zetten in een standaard, maar bijvoorbeeld trappers los draaien die goed vast zitten is in een standaard ook niet handig.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 10:04 schreef Gripper het volgende:
[..]
En kun je onder dat afdak ophanghaken maken? Een standaard is sowieso beter hoor, een fiets aan haken bungelt altijd heen en weer, niet lekker als je ergens kracht op moet zetten.
Wanneer je die Spider Prof bedoelt.... niet doen want krijg je spijt van als je iedere keer een klem op een framebuis moet zetten. Ik heb hier nog zo'n Rose ding staan met ook zo'n klem maar gebruik hem nooit.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:47 schreef Blik het volgende:
Iets anders, ik wil graag een montagestandaard kopen zodat ik wat makkelijker aan mijn fiets kan sleutelen. Is zo'n Tacx Spider iets? Of zijn er betere handigere montagestandaarden?
Is op een gezamenlijke binnenplaats, dus dat gaat niet lukken. Moet sowieso een standaard worden.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 10:04 schreef Gripper het volgende:
[..]
En kun je onder dat afdak ophanghaken maken? Een standaard is sowieso beter hoor, een fiets aan haken bungelt altijd heen en weer, niet lekker als je ergens kracht op moet zetten.
En die druk op het voorwiel wordt door een langere stuurpen alleen maar groter. Dus......?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:47 schreef dop het volgende:
[..]
veel mensen hebben vaak niet door dat je wel wat invloed hebt op het rij gedrag door je houdig, maar je moet dit dan wel bewust gebruiken tijdens het rijden , je kan leuk je zadel of stuur naar voren brengen maar als je in een bocht vervolgens nog steeds al je gewicht naar achter brengt kom je de bocht niet zo goed door als dat je zorgt voor voldoende druk op het voorwiel.
en uit eindelijk is de houding die je van nature aan neemt op de fiets niet die houding die het beste stuurt maar de houding die het prettigste fiets.
soms gecombineerd met wat angst, bange fietsers hebben vaak de neiging om juist te weinig druk te geven op het voorwiel
Bedoelde de Team-versie, maar zal ook eens kijken naar die van Rose. Thxquote:Op vrijdag 27 juli 2012 10:58 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wanneer je die Spider Prof bedoelt.... niet doen want krijg je spijt van als je iedere keer een klem op een framebuis moet zetten. Ik heb hier nog zo'n Rose ding staan met ook zo'n klem maar gebruik hem nooit.
Die Tacx Spider Team is dan weer wel heel er goed. Maar ik doe het nog steeds het beste met 2 dubbele haken aan een nylon koord vastgeschroefd aan de balken van het garage plafond, en dat voor een paar euro bij Halfords.
Maar als je toch naar een Tacx kijkt, moet je ook een naar die Rose Xtreme Y stand kijken. zelfde principe maar wat goedkoper.
geen idee wat je hier wil zeggen ? maar de druk op het voorwiel word niet bepaald door de lengte van de stuurpen, dat kan de piloot hooguit iets meer dwingen om druk op het voorwiel te zettenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 10:59 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En die druk op het voorwiel wordt door een langere stuurpen alleen maar groter. Dus......?
Nou nou, ongesoingeerd, modder, Sora, en je denkt aan mij. ik voel me gekwetst. Ik was m'n fiets best wel eens hoorquote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:34 schreef Gripper het volgende:
[..]
Door Captain_Fabulous? Da's wel heel erg Blik![]()
Ik heb zo'n Spider . Bevalt erg goed. mijn broer heeft afgelopen week een mooie standaard gekocht bij Lidl voor 30 euro. Ziet op foto hetzelfde uit als zo'n tacx met klem aan het frame.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:47 schreef Blik het volgende:
Iets anders, ik wil graag een montagestandaard kopen zodat ik wat makkelijker aan mijn fiets kan sleutelen. Is zo'n Tacx Spider iets? Of zijn er betere handigere montagestandaarden?
EP?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:34 schreef Gripper het volgende:
[..]
Door Captain_Fabulous? Da's wel heel erg Blik![]()
Afgelopen zondag was het ook weer één grote blinkende fietsenparade bij het rondje van EP, allemaal hoge wielen en nieuw carbon. Maar de jongen die het hardst reed (ook de enige A-amateur in de groep) reed op een vieze matzwarte fiets, alle decals eraf, en een dikke laag modder. Oh ja, en een knerpende ketting. Dus als hij die goed zou smeren, zou ie nog harder gaan...
Waarom wil je zo graag een bianchi?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:29 schreef Idioteque het volgende:
De twee fietsen staan op twee verschillende sites. De ene site heeft veel details staan, de andere site heeft enkel 'Bianchi Impulso Afgemonteerd Met Shimano 105 Compact' staan met een identieke foto erbij.
Bij die fiets van 300 euro extra staat wel nog bij dat er een speciale actiekorting van af gaat. Hoe hoog die korting is weet ik nog niet.
Ik zal die andere site wel even vragen naar extra info/details.
Nee hoor, ik wil gewoon een fiets met shimano 105. Verder gewoon zo goed mogelijk, voor ongeveer 1000 euro (liefst minder natuurlijk). Over Bianchi heb ik echter nog geen negatief iets gehoord (behalve dat het iets duurder is). Ik heb hier een paar goedkopere voorbij zien komen maar daar kwamen al snel redelijk negatieve reacties op.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom wil je zo graag een bianchi?
Je zou evt kunnen kijken naar een Merckx AMX-3. Ik herinner me in Roden een zaak (Bike Life) die heeft er een staan rond de ¤900.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:11 schreef Idioteque het volgende:
[..]
Nee hoor, ik wil gewoon een fiets met shimano 105. Verder gewoon zo goed mogelijk, voor ongeveer 1000 euro (liefst minder natuurlijk). Over Bianchi heb ik echter nog geen negatief iets gehoord (behalve dat het iets duurder is). Ik heb hier een paar goedkopere voorbij zien komen maar daar kwamen al snel redelijk negatieve reacties op.
Het komt er op neer dat ik gewoon wil fietsen. Het liefst dan met een fiets waar ik meteen een aantal jaar mee kan doen en dus ook nog goed genoeg is wanneer ik iets fanatieker/beter word.
EP bikes, race/mtb speciaalzaakje in zeist.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
EP?
Ik zie zo af en toe een 50mm voorbij komen. Gisteravond toevallig 2 gasten op pina's met 50mm. Maar anders zie ik ze nooit.
Jij snapt mijn intresse'squote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:14 schreef Gripper het volgende:
[..]
EP bikes, race/mtb speciaalzaakje in zeist.
Raar dat je niet vaak 50 mm's ziet als fotograaf...
Aparte combi's zie jij toch tijdens je woon-werk ritten Kano![]()
[ afbeelding ] + [ afbeelding ]
Die rechtse is helaas wel van het verkeerde merk, maar ik weet nou eenmaal dat jij dweept met die shit, anders had ik natuurlijk een plaatje van een Nikon lens gepost. Deze heb ik speciaal voor jou gezochtquote:
Lief van jequote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:20 schreef Gripper het volgende:
[..]
Die rechtse is helaas wel van het verkeerde merk, maar ik weet nou eenmaal dat jij dweept met die shit, anders had ik natuurlijk een plaatje van een Nikon lens gepost. Deze heb ik speciaal voor jou gezocht
Al gekeken naar een Canyon Roadlite 6.0? Echt een super frame met goed setje onderdelen (105 en Ultegra derailleurs). Komt altijd heel erg goed naar voren in vrijwel alle recensies. Aangezien je al een heerlijke frame hebt kun je daar echt lang mee door.. En als je wilt gewoon upgraden met nieuwe wielen (de standaard zijn ook wel van beter niveau dan enig andere fiets uit deze prijsklasse) of bv. hier en daar nog een Ultegra onderdeel.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:11 schreef Idioteque het volgende:
[..]
Nee hoor, ik wil gewoon een fiets met shimano 105. Verder gewoon zo goed mogelijk, voor ongeveer 1000 euro (liefst minder natuurlijk). Over Bianchi heb ik echter nog geen negatief iets gehoord (behalve dat het iets duurder is). Ik heb hier een paar goedkopere voorbij zien komen maar daar kwamen al snel redelijk negatieve reacties op.
Het komt er op neer dat ik gewoon wil fietsen. Het liefst dan met een fiets waar ik meteen een aantal jaar mee kan doen en dus ook nog goed genoeg is wanneer ik iets fanatieker/beter ben geworden.
Die ziet er inderdaad wel erg goed uit!quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:29 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Al gekeken naar een Canyon Roadlite 6.0? Echt een super frame met goed setje onderdelen (105 en Ultegra derailleurs). Komt altijd heel erg goed naar voren in vrijwel alle recensies. Aangezien je al een heerlijke frame hebt kun je daar echt lang mee door.. En als je wilt gewoon upgraden met nieuwe wielen of bv. hier en daar een Ultegra onderdeel.
Hoe langer de wielbasis hoe rustiger? Zal ze eens vergelijken.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:02 schreef eentwee het volgende:
[..]
[..]
Precies, dat bepaalt voor een belangrijk deel de rijkarakteristiek. Dat merk ik goed als ik met mijn crosser (lange wielbasis) de weg op ga. Het sommetje bovenbuis + stuurpen is dus niet bepalend. In sommige gevallen levert het ook net een andere positie op, als gevolg van andere framehoeken.
een randoneur heeft ook een grotere wielbasis (ivo kom er eens in)quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:50 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hoe langer de wielbasis hoe rustiger? Zal ze eens vergelijken.
Okay chefquote:Op vrijdag 27 juli 2012 08:08 schreef kaasplankje het volgende:
Vrouwen hoeven ook niet goed te zijn in fietsen.
Heb je een foto ervan, ben wel benieuwd.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:07 schreef Freddeh het volgende:
Geinig. VW Up is niet diep genoeg om je frame in te leggen, maar wel breed genoeg. Frame ligt dwars in de kofferbak (boven de achterbank eigenlijk) met de wielen er bovenop. Comfy klein autootje. Geinig. Zin in weekend
aantal centimeter dat de stuurlijn voor het hart van het wil zitquote:
Hoe korter hoe nerveuzer, hoe langer hoe slomerquote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:20 schreef dop het volgende:
[..]
aantal centimeter dat de stuurlijn voor het hart van het wil zit
[ afbeelding ]
Hij bedoelt hiermee te zeggen dat bij een langere stuurpen en kortere bovenbuis de verhouding qua gewicht meer naar voren wordt gebracht. Dus automatisch wordt er meer druk op het voorwiel gebracht. Ik merkte het heel erg toen ik met een 9cm pen ging fietsen en het zadel meer naar achteren had gebracht, het stuurgedrag was opeens helemaal zoek..quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:04 schreef dop het volgende:
[..]
geen idee wat je hier wil zeggen ? maar de druk op het voorwiel word niet bepaald door de lengte van de stuurpen, dat kan de piloot hooguit iets meer dwingen om druk op het voorwiel te zetten
Bedankt voor je nuttige post. Ik zal vanavond eens de maten en graden van mijn huidige fiets posten + de maten van de fiets die ik op het oog heb. Volgens mij is het ook zo dat wanneer een fiets een steiler balhoofd heeft, het stuur meer van je af komt te staan, zoiets meen ik begrepen te hebben. Misschien weet jij hier meer van Ivo of een ander. Mijn frame nu heeft een balhoofd van 72graden. De Canyon heeft een balhoofd van 73graden. De bovenbuis van de Canyon is 16mm korter. Omdat het balhoofd wat steiler is komt het stuur dus iets verder van me af waardoor ik met een centimeter langere pen (11cm) dezelfde afstand zadel stuur krijg als nu.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:03 schreef ultra_ivo het volgende:
Het stuurkarakter van een fiets wordt bepaald door meerdere factoren. Wielbasis, hoek balhoofdsbuis, naloop en stuurpen. Vaak is het het zoeken naar de juiste combinatie van factoren. Ik heb eens een randonneur gehad met een lange wielbasis maar een vrij steil staande balhoofdsbuis. Die was behoorlijk wendbaar. M'n oude KOga randonneur had dan weer de combi van een onderuit staande balhoofdsbuis (2 graden verschil is al veel) en een goed scheppende voorvork. Die was bijna niet van de rechte lijn af te blijven. Mijn Bob Jackson is langer dan m'n Koga Grantourer (langere achtervork vooral) maar steiler in de balhoofdsbuis. Met als gevolg dat ie strakker stuurt. Daarbij speelt ook nog eens de stijfheid van het frame een rol.
Algemene stelregel: fietsen met een balhoofdshoek van 74-75 graden zijn erg nerveus, een balhoofdshoek van 70-72 graden zijn erg stabiel. 73 gradenis neutraal.
Je klopt, moet niet zo zijn dat je 5cm spacers nodig hebt. Met het bovengenoemde frame ga ik terug naar 1cm spacer.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 07:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, ander stuurgedrag. Iets nerveuzer en directer. Al moet je daar niet mee overdrijven want dan ga je te diep zitten en krijg je rugproblemen of zijn de verhoudingen zoek.
Bedankt, ik zal de wielbasis even met elkaar vergelijken. Helaas is de Koga site nu onbereikbaar.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:02 schreef eentwee het volgende:
[..]
[..]
Precies, dat bepaalt voor een belangrijk deel de rijkarakteristiek. Dat merk ik goed als ik met mijn crosser (lange wielbasis) de weg op ga. Het sommetje bovenbuis + stuurpen is dus niet bepalend. In sommige gevallen levert het ook net een andere positie op, als gevolg van andere framehoeken.
Te weinigquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |