abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 17:13:27 #226
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115100284
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:09 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Welke bedrijven nemen hun werknemers aan in de veronderstelling dat bruto-productiviteit gelijk staat aan netto-productiviteit?
Relevant? Nee.

Het gaat erom dat je je voor 100% inzet tijdens je werk, doe je dat niet ben je een drukker.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 17:20:21 #227
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_115100565
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:13 schreef betyar het volgende:

[..]

Relevant? Nee.

Het gaat erom dat je je voor 100% inzet tijdens je werk, doe je dat niet ben je een drukker.
Nee, dat is jouw verknipte en vooral beperkte visie op het arbeidsproces. 100% inzet, wat is dat, hoe meet je dat, kan je niet harder werken, kan je niet door je pauzes werken, heb je dat kopje koffie nodig, moet je echt die sigaret roken, kan je naar het toilet toe, ga je voor foutloos en iets langzamer of voor snel en onzorgvuldig, hoe meet je productiviteit tijdens vergaderingen, sparringsmomenten, dialogen met collega's, seminars, extra activiteiten en onbetaalde overuren of voorbereidingen voor het werk?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 17:32:53 #228
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115100983
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:20 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nee, dat is jouw verknipte en vooral beperkte visie op het arbeidsproces. 100% inzet, wat is dat, hoe meet je dat, kan je niet harder werken, kan je niet door je pauzes werken, heb je dat kopje koffie nodig, moet je echt die sigaret roken, kan je naar het toilet toe, ga je voor foutloos en iets langzamer of voor snel en onzorgvuldig, hoe meet je productiviteit tijdens vergaderingen, sparringsmomenten, dialogen met collega's, seminars, extra activiteiten en onbetaalde overuren of voorbereidingen voor het werk?
Verknipte visie? 100% werken is gewoon doen wat er van je wordt gevraagd, namelijk werken en die "productie" zien te halen binnen de tijd die je werkzaam bent, zo'n 8 uur op een dag. Haal je dat niet ben je of niet geschikt voor de functie of je bent een lambal.

Hoe je dat meet? Door een bedrijfsanalist je bedrijf door te laten lopen.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 17:35:55 #229
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_115101085
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:32 schreef betyar het volgende:

[..]

Verknipte visie? 100% werken is gewoon doen wat er van je wordt gevraagd, namelijk werken en die "productie" zien te halen binnen de tijd die je werkzaam bent, zo'n 8 uur op een dag. Haal je dat niet ben je of niet geschikt voor de functie of je bent een lambal.

Jij gaat gedurende die 8 uur niet naar het toilet, haalt geen koffie en spreekt geen woord met collega's?
pi_115101272
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:32 schreef betyar het volgende:

[..]

Uh, ik ben het toch niet met je eens.

Als ik om het half uur een sigaret wil roken? Als je even wil praten met andere mensen?

Ik krijg altijd een beetje de kriebels als mensen zo over werk praten. Alsof dat het allerbelangrijkste is.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 17:43:07 #231
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115101324
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:35 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Jij gaat gedurende die 8 uur niet naar het toilet, haalt geen koffie en spreekt geen woord met collega's?
Dat zal uiteraard een keer voorkomen. Echter zal ik dat soort dingen proberen te combineren met de pauzes die het bedrijf je daarvoor geeft. Als je dat alledaags doet tijdens je productieve uren ben je een drukker. Iemand die het werk ontwijkt.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 17:44:40 #232
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115101371
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:41 schreef Gewas het volgende:

[..]

Uh, ik ben het toch niet met je eens.

Als ik om het half uur een sigaret wil roken? Als je even wil praten met andere mensen?

Ik krijg altijd een beetje de kriebels als mensen zo over werk praten. Alsof dat het allerbelangrijkste is.
Wat jij wilt in die uren die je voor je werkgever werkt is niet van belang, je doet je werk daar krijg je namelijk voor betaalt niet om te roken.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 17:45:05 #233
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_115101381
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:43 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat zal uiteraard een keer voorkomen. Echter zal ik dat soort dingen proberen te combineren met de pauzes die het bedrijf je daarvoor geeft. Als je dat alledaags doet tijdens je productieve uren ben je een drukker. Iemand die het werk ontwijkt.
Dus je noemt jezelf een incidentele drukker?
Volgens je eigen definitie dan he? Niet die van mij :s).
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 17:47:46 #234
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_115101487
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:44 schreef betyar het volgende:

[..]

Wat jij wilt in die uren die je voor je werkgever werkt is niet van belang, je doet je werk daar krijg je namelijk voor betaalt niet om te roken.
Een baas heeft liever een briljant werknemer die 25 uur van de 40 zo productief is met een nieuwe vondst of een geweldige productieverhogende oplossing dan een lijntoeper (kaart-term, ja) die puur voor de aanwezigheid daar mooi zit te wezen in zijn hokje.

Als ik te laat ben en af en toe een kwartiertje meer pauze neem als het kan, neemt de baas mij dit minder kwalijk dan wanneer ik er altijd zit maar niet de doorslaggevende stappen laat zien waarvoor ze uiteindelijk een werknemer in dienst hebben.
pi_115101922
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:44 schreef betyar het volgende:

[..]

Gaan we het nu opeens voor de werkgevers opnemen?

Toen ik 14 was heb ik in de kassen gewerkt. Constant zat de baas in zijn kantoortje erop te letten of je wel snel genoeg werkte. Niet echt wat je noemt prettig.

Nu werk ik ergens waar je wel gewoon een sigaret mag roken wanneer je daar zin in hebt, gelukkig.

Even een vraag uit interesse: heb je weleens "Het Kapitaal" gelezen van Karl Marx? In dat boek wordt haarfijn uitgelegd hoe de 'werkgevers' te werk gaan.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 18:00:40 #236
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115101972
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:45 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dus je noemt jezelf een incidentele drukker?
Volgens je eigen definitie dan he? Niet die van mij :s).
Klopt, volgens jou, als ik naar de wc ga. De rest kan uiteraard onder de pauzes. Toiletbezoek heb je niet altijd voor het zeggen op welk tijdstip je wil gaan.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 18:02:42 #237
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115102042
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:47 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Een baas heeft liever een briljant werknemer die 25 uur van de 40 zo productief is met een nieuwe vondst of een geweldige productieverhogende oplossing dan een lijntoeper (kaart-term, ja) die puur voor de aanwezigheid daar mooi zit te wezen in zijn hokje.

Als ik te laat ben en af en toe een kwartiertje meer pauze neem als het kan, neemt de baas mij dit minder kwalijk dan wanneer ik er altijd zit maar niet de doorslaggevende stappen laat zien waarvoor ze uiteindelijk een werknemer in dienst hebben.
Onzin, het gros van de werknemers is er om productie te maken, uitvinden doe je maar thuis in je schuur of achter je pc. Alsof de baas het graag ziet dat je de helft van de tijd aan het bedenken bent hoe het vlugger kan..... Jongen alsjeblieft ga eens een keer de werkvloer op.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 18:03:01 #238
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_115102049
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 18:00 schreef betyar het volgende:

[..]

Klopt, volgens jou, als ik naar de wc ga. De rest kan uiteraard onder de pauzes. Toiletbezoek heb je niet altijd voor het zeggen op welk tijdstip je wil gaan.
Oh jawel, dan hou je het maar even op.
Niet je snor drukken en ook niet iets anders op het toilet!
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 18:04:32 #239
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_115102096
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 18:02 schreef betyar het volgende:

[..]

Onzin, het gros van de werknemers is er om productie te maken, uitvinden doe je maar thuis in je schuur of achter je pc. Alsof de baas het graag ziet dat je de helft van de tijd aan het bedenken bent hoe het vlugger kan..... Jongen alsjeblieft ga eens een keer de werkvloer op.
Kereltje, waar haal je het vandaan dat in Nederland het gros van de werknemers is aangesteld voor de productie? Nederland produceert amper en het deel dat het wel doet heeft daarbinnen ook nog een prettige dosis vrijheid. Zonder die vrijheid zou een hoop werk minder prettig zijn, maar vent, ga alsjeblieft eens je timmerschuur uit.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 18:05:34 #240
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115102129
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:59 schreef Gewas het volgende:

[..]

Gaan we het nu opeens voor de werkgevers opnemen?
Nee, hoe kom je erbij? Ik ben van mening dat je de tijd die je moet werken ook werkt.

quote:
Toen ik 14 was heb ik in de kassen gewerkt. Constant zat de baas in zijn kantoortje erop te letten of je wel snel genoeg werkte. Niet echt wat je noemt prettig.
Relevant? Nee, de baas heeft inderdaad het recht om je in de gaten te houden of je je werk doet.

quote:
Nu werk ik ergens waar je wel gewoon een sigaret mag roken wanneer je daar zin in hebt, gelukkig.
En? Relevant? Nee. Als dat niet ten kostte gaat van je productiviteit die dient te halen op een dag is er niks aan de hand.

quote:
Even een vraag uit interesse: heb je weleens "Het Kapitaal" gelezen van Karl Marx? In dat boek wordt haarfijn uitgelegd hoe de 'werkgevers' te werk gaan.
Nee.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 18:06:12 #241
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115102151
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 18:03 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Oh jawel, dan hou je het maar even op.
Niet je snor drukken en ook niet iets anders op het toilet!
Onzin, dat weet jezelf ook wel. Zet die trollmodus eens uit.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 18:11:48 #242
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115102320
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 18:04 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Kereltje, waar haal je het vandaan dat in Nederland het gros van de werknemers is aangesteld voor de productie? Nederland produceert amper en het deel dat het wel doet heeft daarbinnen ook nog een prettige dosis vrijheid. Zonder die vrijheid zou een hoop werk minder prettig zijn, maar vent, ga alsjeblieft eens je timmerschuur uit.
Je snapt best wat ik bedoel, maar vooruit, de opdrachten die je krijgt dien uit te voeren in de tijd die je ervoor krijgt. Verzaak je dat door regelmatig te gaan roken, koffie te drinken of met collega's over koetjes en kalfjes te praten ben je een drukker, een lambal, en dan ook nog eens aankomen dat hij overwerkt en daar nog extra geld voor wil hebben.... 8)7 8)7 De wereld op zijn kop.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 18:15:10 #243
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_115102424
En als je sneller kan dan de tijd die je er voor krijgt, ben je dan een drukker als je 'slechts' je targets haalt?
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 18:21:23 #244
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115102644
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 18:15 schreef GSbrder het volgende:
En als je sneller kan dan de tijd die je er voor krijgt, ben je dan een drukker als je 'slechts' je targets haalt?
Nee, dan voldoe je aan de eis die de werkgever en het werk van je verlangen. In die tijd die je over hebt kun je mooi wat anders gaan doen. Opruimen, of een collega ergens mee helpen zodat die ook weer meer tijd over heeft etc etc.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 18:23:51 #245
165633 eriksd
The grand facade...
pi_115102734
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 18:11 schreef betyar het volgende:

[..]

Je snapt best wat ik bedoel, maar vooruit, de opdrachten die je krijgt dien uit te voeren in de tijd die je ervoor krijgt. Verzaak je dat door regelmatig te gaan roken, koffie te drinken of met collega's over koetjes en kalfjes te praten ben je een drukker, een lambal, en dan ook nog eens aankomen dat hij overwerkt en daar nog extra geld voor wil hebben.... 8)7 8)7 De wereld op zijn kop.
Zodoende bestaat overwerk eigenlijk ook niet, het is gewoon werk.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 18:24:21 #246
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_115102745
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 18:21 schreef betyar het volgende:

[..]

Nee, dan voldoe je aan de eis die de werkgever en het werk van je verlangen. In die tijd die je over hebt kun je mooi wat anders gaan doen. Opruimen, of een collega ergens mee helpen zodat die ook weer meer tijd over heeft etc etc.
Waarom zou je dan niet meer voor jezelf werken? Blijkbaar ben je er goed in, voor opruimwerkzaamheden huurt je werkgevers wel wat schoonmakers die de helft van jou kosten.
pi_115102976
quote:
Blijkbaar ben je er goed in, voor opruimwerkzaamheden huurt je werkgevers wel wat schoonmakers die de helft van jou kosten.
Niet altijd, ik weet van een R&D-afdeling waar mensen zelf schoonmaken. Het verbaasde mij ook nogal maar het komt dus blijkbaar voor.

quote:
Fijne collega's. Ik vind het op zich prima als ze dat doen maar dan wil ik wel graag een half uur eerder naar huis elke dag of iets dergelijks als ik wel doorwerk. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_115103529
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 18:05 schreef betyar het volgende:

[..]

Nee, hoe kom je erbij? Ik ben van mening dat je de tijd die je moet werken ook werkt.

[..]

Relevant? Nee, de baas heeft inderdaad het recht om je in de gaten te houden of je je werk doet.

[..]

En? Relevant? Nee. Als dat niet ten kostte gaat van je productiviteit die dient te halen op een dag is er niks aan de hand.

[..]

Nee.
Als je alles afdoet als 'nee' en 'niet relevant' dan houd het op.

Ik werk voor m'n plezier. Als ik geen plezier zou hebben in het werk dat ik doe, had ik er allang mee opgehouden.
pi_115103757
Definieer 100% inzet.... Niet al het werk is productiewerk. Als er een echt een goede definitie zou bestaan van percentage inzet zou dat ideaal zijn, dan kunnen we werknemers gaan afrekenen op inzet ipv 08:30-17:00. Het nieuwe werken maar dan echt.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_115104009
De SP wordt het dan voor mij niet; Ik hou niet van werken, wel van geld verdienen.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 19:40:06 #251
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_115105442
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 12:43 schreef Yreal het volgende:

[..]

Bijstand is al meer dan 1200 miljoen per jaar.
Dus nog lang niet zo duur als die frauderende bureaucraten bij de EU. Ruim 2.7 miljard per jaar is het aandeel van Nederland per jaar (eigenlijk ruim 5 miljard omdat NL landouwsubsidies terugkrijgt en dat zijn nog de officiele cijfers)
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_115105883
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 12:43 schreef Yreal het volgende:

[..]

Bijstand is al meer dan 1200 miljoen per jaar.
Hoe kom je bij dat bedrag? :?
http://www.prinsjesdag201(...)boekje_van_nederland
Niet dat het veel uitmaakt, de HRA voor villa's alleen al is meer dan dat. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 19:58:29 #253
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_115106121
Hoeveel geld leent Nederland eigenlijk bij De Nederlandsche (centrale) Bank of zie ik het verkeerd?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_115106167
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 19:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hoe kom je bij dat bedrag? :?
http://www.prinsjesdag201(...)boekje_van_nederland
Niet dat het veel uitmaakt, de HRA voor villa's alleen al is meer dan dat. ;)
En vergeet de export van het aardgas niet; dat kost ook heel veel geld.
pi_115106325
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 19:59 schreef rsfxrs020 het volgende:

[..]

En vergeet de export van het aardgas niet; dat kost ook heel veel geld.
En wat dacht je van die brievenbusbedrijven; wat kosten die wel niet?
pi_115106580
Het NOS nieuws van 20:00 laat nu het voorland van de SP zien, zeer leerzaam (en horror!).
pi_115106616
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 19:40 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Dus nog lang niet zo duur als die frauderende bureaucraten bij de EU. Ruim 2.7 miljard per jaar is het aandeel van Nederland per jaar (eigenlijk ruim 5 miljard omdat NL landouwsubsidies terugkrijgt en dat zijn nog de officiele cijfers)
Jep, en daar krijgen we toegang tot een enorme vrije markt en een grote stabiliteit voor terug. Prima deal imo. Het aantal ambtenaren van de EU valt trouwens enorm mee, de stad Amsterdam heeft er meer, maar dat is dan ook een links bolwerk >:) .
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 20:14:58 #258
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_115106819
Zie ik het via dat huishoudboekje goed dat er 10.4 miljrad rente moet worden betaald elk jaar. Wat betekent wanneer zo;n 4% rente moet worden betaald dat de Nederlandse overheid opgeteld zo'n 260 miljard heeft geleend in al die jaren? Ik doe vast iets verkeerd en hou wel op.
pi_115106895
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 20:11 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

Jep, en daar krijgen we toegang tot een enorme vrije markt en een grote stabiliteit voor terug. Prima deal imo. Het aantal ambtenaren van de EU valt trouwens enorm mee, de stad Amsterdam heeft er meer, maar dat is dan ook een links bolwerk >:) .
Dat is zeker een prima deal voor die EU ambtenaren: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)EU-op-Barbados.dhtml
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 20:17:01 #260
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_115106914
quote:

[..]

De cijfers die ik gaf waren van 8 jaar terug. Reken bij de afdracht naar de bureaucraten nog zo'n 1.5 miljard erbij.
pi_115108129
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 20:14 schreef Schenkstroop het volgende:
Zie ik het via dat huishoudboekje goed dat er 10.4 miljrad rente moet worden betaald elk jaar. Wat betekent wanneer zo;n 4% rente moet worden betaald dat de Nederlandse overheid opgeteld zo'n 260 miljard heeft geleend in al die jaren? Ik doe vast iets verkeerd en hou wel op.
Prima reden om de begroting op orde te brengen...
pi_115109133
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 20:41 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

Prima reden om de begroting op orde te brengen...
Met de neoliberale SP gaat dat absoluut niet gebeuren.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 21:18:40 #263
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_115109823
Met welke partij wel.

Minder EU zou al een stuk schelen. Minder subsidies naar rijken en andere rare zwarte hoeken ook.
pi_115109882
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 21:04 schreef rsfxrs020 het volgende:

[..]

Daar ben ik ook bang voor...
pi_115111723
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 21:04 schreef rsfxrs020 het volgende:

[..]

Wat is er neoliberaal aan de SP?
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 21:55:45 #266
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115111804
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 18:23 schreef eriksd het volgende:

[..]

Zodoende bestaat overwerk eigenlijk ook niet, het is gewoon werk.
Tenzij het door overmacht je langer door moet werken om het af te krijgen.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 21:56:20 #267
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115111837
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 18:48 schreef Gewas het volgende:

[..]

Als je alles afdoet als 'nee' en 'niet relevant' dan houd het op.

Ik werk voor m'n plezier. Als ik geen plezier zou hebben in het werk dat ik doe, had ik er allang mee opgehouden.
Omdat het dan ook kolder is wat je verkondigt.
pi_115111991
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 21:56 schreef betyar het volgende:

[..]

Omdat het dan ook kolder is wat je verkondigt.
Precies. Plezier in je werk, walgelijk! Dat moet verboden worden.
pi_115112101
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 21:55 schreef betyar het volgende:

[..]

Tenzij het door overmacht je langer door moet werken om het af te krijgen.
Overmacht? Dat bestaat simpelweg niet.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 22:02:56 #270
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115112166
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 21:59 schreef rsfxrs020 het volgende:

[..]

Precies. Plezier in je werk, walgelijk! Dat moet verboden worden.
Nee, je moet werk gaan doen wat je leuk vindt, dat zorgt ook voor goede resultaten.
pi_115112222
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 21:54 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Wat is er neoliberaal aan de SP?
Gerapporteerd vanwege het stellen van domme vragen.
pi_115112303
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 22:02 schreef betyar het volgende:

[..]

Nee, je moet werk gaan doen wat je leuk vindt, dat zorgt ook voor goede resultaten.
Ja, maar dat moeten we niet willen hebben. Stel je voor dat je daardoor per ongeluk winst gaat maken.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 22:08:19 #273
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115112423
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 22:05 schreef rsfxrs020 het volgende:

[..]

Ja, maar dat moeten we niet willen hebben. Stel je voor dat je daardoor per ongeluk winst gaat maken.
Waar doel je op? Wat is je bijdrage op dit forum behalve dat getroll?
pi_115112479
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 22:08 schreef betyar het volgende:

[..]

getroll?
Dat is toch typisch SP (weet je wel, de tegenpartij).
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 22:10:21 #275
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115112519
Duidelijk.
pi_115112629
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 22:04 schreef rsfxrs020 het volgende:

[..]

Gerapporteerd vanwege het stellen van domme vragen.
pi_115114528
quote:

Even (tomaat)rood inkleuren en je kunt 'm als mascotte gebruiken.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 23:26:03 #278
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_115116804
Hoe heet die VVD useres nou, daar lijkt rsfxrs20 namelijk op. D'r toon.
pi_115117676
quote:

[..]

Stabiliteit, hoe moet ik dat precies zien? Want Griekenland, Ierland, Spanje, Italië en Cyprus zijn verre van stabiel.
pi_115119744
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 23:39 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Stabiliteit, hoe moet ik dat precies zien? Want Griekenland, Ierland, Spanje, Italië en Cyprus zijn verre van stabiel.
Als in vrede en veiligheid. Zestig jaar zonder oorlog in West-Europa is uniek in de geschiedenis. En daarnaast valt het te bezien hoe succesvol die landen door de crisis waren gekomen zonder Europees samenwerkingsverband.
pi_115120029
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 00:14 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

Als in vrede en veiligheid. Zestig jaar zonder oorlog in West-Europa is uniek in de geschiedenis. En daarnaast valt het te bezien hoe succesvol die landen door de crisis waren gekomen zonder Europees samenwerkingsverband.
De vraag is eerder, zou de crisis in Europa de zuidelijke landen ook zo hard hebben getroffen als ze geen Euro hadden?
pi_115120149
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 00:19 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

De vraag is eerder, zou de crisis in Europa de zuidelijke landen ook zo hard hebben getroffen als ze geen Euro hadden?
Lastig. Het voordeel van eigen valuta zou zijn dat ze de waarde kunnen laten dalen, waardoor verkoop van producten en het toerisme in die landen weer aantrekt. Blijft speculeren.

Het voordeel van de EU als geheel - zeker voor Nederland - is veelvuldig uitgerekend. Bijna alle onderzoeken (op één na, door een rechts-conservatief Brits onderzoeksbureau in opdracht van Wilders) laten zien dat de EU Nederland geld oplevert (ca. 2000 euro per persoon per jaar).

Ik heb nu geen wetenschappelijke bronnen bij de hand, wel dit: http://www.nrcnext.nl/blo(...)0-tot-2-000-euro-op/
  zondag 5 augustus 2012 @ 03:37:47 #283
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_115126745
Die 2000 euro per persoon per jaar klinkt leuk. Maar wat merk ik ervan ?
  zondag 5 augustus 2012 @ 08:21:28 #284
66825 Reya
Fier Wallon
pi_115128040
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 19:40 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Geen wanhoop, dat geld gaat grotendeels weer terug naar Nederland om Bilderberg-conferenties te organiseren en reptilians te trainen.
pi_115128065
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 03:37 schreef Schenkstroop het volgende:
Het Nederlandse probleem in een vraag weergegeven... Pfff...
pi_115128171
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:02 schreef betyar het volgende:

[..]

Vanaf het moment dat jij er geen reet van gelooft stopte ik met lezen. Je kent me niet en kan daar dan ook geen oordeel over vellen.
Dat zou ik misschien ook zeggen als ik uitgeluld was. Oh, ik ken je in grote lijnen wel, je bent te lezen als een open boek a.h.v. vooral je laatste reacties laat je wel erg je diktatoriale ideeen doorschemeren. Roemer is ook zo één, achter een vaderlijk geintje schuilt echter een gevaarlijke rat.
pi_115128222
quote:
Jij voegt nog altijd niks toe, en neemt alleen van deze samenleving.

Wat mij betreft pleuren ze je in Scheveningen de grens over.

Nergens ter wereld (Scandinavië na) is de sociale hangmat zo goed, en dan nog klagen dat je niks van de welvaart merkt? Rot op, ga werken voor je geld. Ga desnoods bejaarde uitlaten bij het lokale bejaardetehuis. Maar ga IETS doen
pi_115128233
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 20:03 schreef rsfxrs020 het volgende:

[..]

En wat dacht je van die brievenbusbedrijven; wat kosten die wel niet?
Brievenbusbedrijven leveren geld op :') en mij straks een baan.
pi_115128513
quote:
Doordat we met z'n allen meer geld verdienen kost het ietsje minder moeite om met z'n allen die uitkering van je op te hoesten.
  zondag 5 augustus 2012 @ 09:47:19 #290
165633 eriksd
The grand facade...
pi_115128623
quote:
:') :')
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  † In Memoriam † zondag 5 augustus 2012 @ 10:13:17 #291
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_115128932
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 00:22 schreef _dirkjan_ het volgende:

Het voordeel van de EU als geheel - zeker voor Nederland - is veelvuldig uitgerekend. Bijna alle onderzoeken (op één na, door een rechts-conservatief Brits onderzoeksbureau in opdracht van Wilders) laten zien dat de EU Nederland geld oplevert (ca. 2000 euro per persoon per jaar).
Eenzelfde 'onderzoek' zal waarschijnlijk aantonen dat handel met andere landen als China of de VS. geld oplevert. Dat is geen legitimatie voor bananankromregels of bakken geld richting Griekenland.
Carpe Libertatem
pi_115128951
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 00:14 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

Dus wij moeten langer doorwerken en onze pensioengelden naar de Zuideuropese landen transporteren zodat de mensen die daar wonen niet in opstand komen en tussen 62 en 65 jaar met pensioen kunnen?

Financiele stabiliteit is een garantie voor vrede en veiligheid? En hoe zit het dan met de etnische oorlog in voormalig Joegoslavie?
pi_115128954
Moeilijk een bericht wijzigen.
pi_115128956
:'(
pi_115129581
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 10:15 schreef lexgauw007 het volgende:

[..]

Dus wij moeten langer doorwerken en onze pensioengelden naar de Zuideuropese landen transporteren zodat de mensen die daar wonen niet in opstand komen en tussen 62 en 65 jaar met pensioen kunnen?
Langer doorwerken moeten we sowieso. We worden nu eenmaal veel ouder dan bij de invoering van aow. Niet leuk, wel noodzakelijk.
quote:
Financiele stabiliteit is een garantie voor vrede en veiligheid? En hoe zit het dan met de etnische oorlog in voormalig Joegoslavie?
Was Joegoslavië lid van de EU dan? En garanties voor vrede bestaan niet, maar je grootste hanselspartners ga je natuurlijk niet aanvallen...

[ Bericht 2% gewijzigd door _dirkjan_ op 05-08-2012 10:55:58 ]
pi_115130744
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2012 10:50 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

Langer doorwerken moeten we sowieso. We worden nu eenmaal veel ouder dan bij de invoering van aow. Niet leuk, wel noodzakelijk.

Dat begrijpen de meeste mensen wel. We moeten in 2027 doorwerken tot we 67 jaar oud zijn. Dat gaat de kosten van de ouder wordende mens wel dekken. ^O^
Intussen moet er veel geld naar de Zuidelijke landen, terwijl daar de mensen veel eerder met pensioen gaan, goh zeg, die mensen zullen we dubbel liggen daar. _O_

quote:
Was Joegoslavië lid van de EU dan? En garanties voor vrede bestaan niet, maar je grootste hanselspartners ga je natuurlijk niet aanvallen...
Je hebt gelijk, Joegoslavie was geen lid van de EU maar de Euro bestond toen ook nog niet. Inderdaad bestaan garanties voor vrede niet. Dat bedoel ik ook. Dat er in (Noord) Europa (behalve in Ierland dan) al jaren geen oorlog is geweest is geen argument om geld naar de zuidelijke landen te brengen. De meeste oorlogen hebben te maken met geloof en etniciteit.

Overigens ben ik niet tegen de Euro, wel tegen die steunfondsen. Het is idioot om te denken dat de Noordeuropese landen al die arme zuidelijke landen wel even op de been zullen houden.
  FOK!fotograaf zondag 5 augustus 2012 @ 12:58:53 #297
13368 NiGeLaToR
pi_115133639
Wel balen dat als je SP stemt je per definitie laaggeschoold bent, laagopgeleid werk doe, weinig geld verdien en ook nog 's verwacht dat dit niet beter wordt (anders had je richting je toekomst gestemd).
Als je werkelijke een slimme socialist bent stem je GroenLinks 8)7

quote:
Opleiding
Kijkend naar het soort stemmers valt op dat er op de SP en de PVV met name door lager opgeleiden wordt gestemd. Op SP stemmen ook mensen met een lager inkomen, bij de PVV zijn het eerder de mensen met een middeninkomen.
bron

Het sentiment wordt hiermee wel bevestigd - SP-stemmers berusten in hun gemiste kans en laten het liever door anderen weghalen bij mensen die hun kans wel grepen. Welke argumenten gaan SP stemmers bedenken om niet op GL te stemmen? Er is dus een slim links alternatief!
  zondag 5 augustus 2012 @ 13:26:52 #298
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115134603
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 08:52 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Dat zou ik misschien ook zeggen als ik uitgeluld was. Oh, ik ken je in grote lijnen wel, je bent te lezen als een open boek a.h.v. vooral je laatste reacties laat je wel erg je diktatoriale ideeen doorschemeren. Roemer is ook zo één, achter een vaderlijk geintje schuilt echter een gevaarlijke rat.
Dr.Nikita is eigenlijk Dr. Phil? :') :')
pi_115134914
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 08:52 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Waarom toch telkens die extremistische praat, Nikita?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_115135223
Waarheid extremistisch? Zou je sieren als je je wat minder aan zou trekken van sierverpakkende kadopapier en wat realistischer wordt. Met dat halfzachte mierengeneuk kom je nergens in de wereld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')