Relevant? Nee.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Welke bedrijven nemen hun werknemers aan in de veronderstelling dat bruto-productiviteit gelijk staat aan netto-productiviteit?
Nee, dat is jouw verknipte en vooral beperkte visie op het arbeidsproces. 100% inzet, wat is dat, hoe meet je dat, kan je niet harder werken, kan je niet door je pauzes werken, heb je dat kopje koffie nodig, moet je echt die sigaret roken, kan je naar het toilet toe, ga je voor foutloos en iets langzamer of voor snel en onzorgvuldig, hoe meet je productiviteit tijdens vergaderingen, sparringsmomenten, dialogen met collega's, seminars, extra activiteiten en onbetaalde overuren of voorbereidingen voor het werk?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:13 schreef betyar het volgende:
[..]
Relevant? Nee.
Het gaat erom dat je je voor 100% inzet tijdens je werk, doe je dat niet ben je een drukker.
Verknipte visie? 100% werken is gewoon doen wat er van je wordt gevraagd, namelijk werken en die "productie" zien te halen binnen de tijd die je werkzaam bent, zo'n 8 uur op een dag. Haal je dat niet ben je of niet geschikt voor de functie of je bent een lambal.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, dat is jouw verknipte en vooral beperkte visie op het arbeidsproces. 100% inzet, wat is dat, hoe meet je dat, kan je niet harder werken, kan je niet door je pauzes werken, heb je dat kopje koffie nodig, moet je echt die sigaret roken, kan je naar het toilet toe, ga je voor foutloos en iets langzamer of voor snel en onzorgvuldig, hoe meet je productiviteit tijdens vergaderingen, sparringsmomenten, dialogen met collega's, seminars, extra activiteiten en onbetaalde overuren of voorbereidingen voor het werk?
Jij gaat gedurende die 8 uur niet naar het toilet, haalt geen koffie en spreekt geen woord met collega's?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Verknipte visie? 100% werken is gewoon doen wat er van je wordt gevraagd, namelijk werken en die "productie" zien te halen binnen de tijd die je werkzaam bent, zo'n 8 uur op een dag. Haal je dat niet ben je of niet geschikt voor de functie of je bent een lambal.
Hoe je dat meet? Door een bedrijfsanalist je bedrijf door te laten lopen.
Uh, ik ben het toch niet met je eens.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Verknipte visie? 100% werken is gewoon doen wat er van je wordt gevraagd, namelijk werken en die "productie" zien te halen binnen de tijd die je werkzaam bent, zo'n 8 uur op een dag. Haal je dat niet ben je of niet geschikt voor de functie of je bent een lambal.
Hoe je dat meet? Door een bedrijfsanalist je bedrijf door te laten lopen.
Dat zal uiteraard een keer voorkomen. Echter zal ik dat soort dingen proberen te combineren met de pauzes die het bedrijf je daarvoor geeft. Als je dat alledaags doet tijdens je productieve uren ben je een drukker. Iemand die het werk ontwijkt.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Jij gaat gedurende die 8 uur niet naar het toilet, haalt geen koffie en spreekt geen woord met collega's?
Wat jij wilt in die uren die je voor je werkgever werkt is niet van belang, je doet je werk daar krijg je namelijk voor betaalt niet om te roken.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:41 schreef Gewas het volgende:
[..]
Uh, ik ben het toch niet met je eens.
Als ik om het half uur een sigaret wil roken? Als je even wil praten met andere mensen?
Ik krijg altijd een beetje de kriebels als mensen zo over werk praten. Alsof dat het allerbelangrijkste is.
Dus je noemt jezelf een incidentele drukker?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:43 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat zal uiteraard een keer voorkomen. Echter zal ik dat soort dingen proberen te combineren met de pauzes die het bedrijf je daarvoor geeft. Als je dat alledaags doet tijdens je productieve uren ben je een drukker. Iemand die het werk ontwijkt.
Een baas heeft liever een briljant werknemer die 25 uur van de 40 zo productief is met een nieuwe vondst of een geweldige productieverhogende oplossing dan een lijntoeper (kaart-term, ja) die puur voor de aanwezigheid daar mooi zit te wezen in zijn hokje.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:44 schreef betyar het volgende:
[..]
Wat jij wilt in die uren die je voor je werkgever werkt is niet van belang, je doet je werk daar krijg je namelijk voor betaalt niet om te roken.
Gaan we het nu opeens voor de werkgevers opnemen?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:44 schreef betyar het volgende:
[..]
Wat jij wilt in die uren die je voor je werkgever werkt is niet van belang, je doet je werk daar krijg je namelijk voor betaalt niet om te roken.
Klopt, volgens jou, als ik naar de wc ga. De rest kan uiteraard onder de pauzes. Toiletbezoek heb je niet altijd voor het zeggen op welk tijdstip je wil gaan.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dus je noemt jezelf een incidentele drukker?
Volgens je eigen definitie dan he? Niet die van mij.
Onzin, het gros van de werknemers is er om productie te maken, uitvinden doe je maar thuis in je schuur of achter je pc. Alsof de baas het graag ziet dat je de helft van de tijd aan het bedenken bent hoe het vlugger kan..... Jongen alsjeblieft ga eens een keer de werkvloer op.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een baas heeft liever een briljant werknemer die 25 uur van de 40 zo productief is met een nieuwe vondst of een geweldige productieverhogende oplossing dan een lijntoeper (kaart-term, ja) die puur voor de aanwezigheid daar mooi zit te wezen in zijn hokje.
Als ik te laat ben en af en toe een kwartiertje meer pauze neem als het kan, neemt de baas mij dit minder kwalijk dan wanneer ik er altijd zit maar niet de doorslaggevende stappen laat zien waarvoor ze uiteindelijk een werknemer in dienst hebben.
Oh jawel, dan hou je het maar even op.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:00 schreef betyar het volgende:
[..]
Klopt, volgens jou, als ik naar de wc ga. De rest kan uiteraard onder de pauzes. Toiletbezoek heb je niet altijd voor het zeggen op welk tijdstip je wil gaan.
Kereltje, waar haal je het vandaan dat in Nederland het gros van de werknemers is aangesteld voor de productie? Nederland produceert amper en het deel dat het wel doet heeft daarbinnen ook nog een prettige dosis vrijheid. Zonder die vrijheid zou een hoop werk minder prettig zijn, maar vent, ga alsjeblieft eens je timmerschuur uit.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:02 schreef betyar het volgende:
[..]
Onzin, het gros van de werknemers is er om productie te maken, uitvinden doe je maar thuis in je schuur of achter je pc. Alsof de baas het graag ziet dat je de helft van de tijd aan het bedenken bent hoe het vlugger kan..... Jongen alsjeblieft ga eens een keer de werkvloer op.
Nee, hoe kom je erbij? Ik ben van mening dat je de tijd die je moet werken ook werkt.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:59 schreef Gewas het volgende:
[..]
Gaan we het nu opeens voor de werkgevers opnemen?
Relevant? Nee, de baas heeft inderdaad het recht om je in de gaten te houden of je je werk doet.quote:Toen ik 14 was heb ik in de kassen gewerkt. Constant zat de baas in zijn kantoortje erop te letten of je wel snel genoeg werkte. Niet echt wat je noemt prettig.
En? Relevant? Nee. Als dat niet ten kostte gaat van je productiviteit die dient te halen op een dag is er niks aan de hand.quote:Nu werk ik ergens waar je wel gewoon een sigaret mag roken wanneer je daar zin in hebt, gelukkig.
Nee.quote:Even een vraag uit interesse: heb je weleens "Het Kapitaal" gelezen van Karl Marx? In dat boek wordt haarfijn uitgelegd hoe de 'werkgevers' te werk gaan.
Onzin, dat weet jezelf ook wel. Zet die trollmodus eens uit.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Oh jawel, dan hou je het maar even op.
Niet je snor drukken en ook niet iets anders op het toilet!
Je snapt best wat ik bedoel, maar vooruit, de opdrachten die je krijgt dien uit te voeren in de tijd die je ervoor krijgt. Verzaak je dat door regelmatig te gaan roken, koffie te drinken of met collega's over koetjes en kalfjes te praten ben je een drukker, een lambal, en dan ook nog eens aankomen dat hij overwerkt en daar nog extra geld voor wil hebben....quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:04 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Kereltje, waar haal je het vandaan dat in Nederland het gros van de werknemers is aangesteld voor de productie? Nederland produceert amper en het deel dat het wel doet heeft daarbinnen ook nog een prettige dosis vrijheid. Zonder die vrijheid zou een hoop werk minder prettig zijn, maar vent, ga alsjeblieft eens je timmerschuur uit.
Nee, dan voldoe je aan de eis die de werkgever en het werk van je verlangen. In die tijd die je over hebt kun je mooi wat anders gaan doen. Opruimen, of een collega ergens mee helpen zodat die ook weer meer tijd over heeft etc etc.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:15 schreef GSbrder het volgende:
En als je sneller kan dan de tijd die je er voor krijgt, ben je dan een drukker als je 'slechts' je targets haalt?
Zodoende bestaat overwerk eigenlijk ook niet, het is gewoon werk.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:11 schreef betyar het volgende:
[..]
Je snapt best wat ik bedoel, maar vooruit, de opdrachten die je krijgt dien uit te voeren in de tijd die je ervoor krijgt. Verzaak je dat door regelmatig te gaan roken, koffie te drinken of met collega's over koetjes en kalfjes te praten ben je een drukker, een lambal, en dan ook nog eens aankomen dat hij overwerkt en daar nog extra geld voor wil hebben....![]()
De wereld op zijn kop.
Waarom zou je dan niet meer voor jezelf werken? Blijkbaar ben je er goed in, voor opruimwerkzaamheden huurt je werkgevers wel wat schoonmakers die de helft van jou kosten.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:21 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, dan voldoe je aan de eis die de werkgever en het werk van je verlangen. In die tijd die je over hebt kun je mooi wat anders gaan doen. Opruimen, of een collega ergens mee helpen zodat die ook weer meer tijd over heeft etc etc.
Niet altijd, ik weet van een R&D-afdeling waar mensen zelf schoonmaken. Het verbaasde mij ook nogal maar het komt dus blijkbaar voor.quote:Blijkbaar ben je er goed in, voor opruimwerkzaamheden huurt je werkgevers wel wat schoonmakers die de helft van jou kosten.
Fijne collega's. Ik vind het op zich prima als ze dat doen maar dan wil ik wel graag een half uur eerder naar huis elke dag of iets dergelijks als ik wel doorwerk.quote:Je snapt best wat ik bedoel, maar vooruit, de opdrachten die je krijgt dien uit te voeren in de tijd die je ervoor krijgt. Verzaak je dat door regelmatig te gaan roken, koffie te drinken of met collega's over koetjes en kalfjes te praten ben je een drukker, een lambal, en dan ook nog eens aankomen dat hij overwerkt en daar nog extra geld voor wil hebben....![]()
De wereld op zijn kop.
Als je alles afdoet als 'nee' en 'niet relevant' dan houd het op.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:05 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, hoe kom je erbij? Ik ben van mening dat je de tijd die je moet werken ook werkt.
[..]
Relevant? Nee, de baas heeft inderdaad het recht om je in de gaten te houden of je je werk doet.
[..]
En? Relevant? Nee. Als dat niet ten kostte gaat van je productiviteit die dient te halen op een dag is er niks aan de hand.
[..]
Nee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |