abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 17:13:27 #226
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115100284
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:09 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Welke bedrijven nemen hun werknemers aan in de veronderstelling dat bruto-productiviteit gelijk staat aan netto-productiviteit?
Relevant? Nee.

Het gaat erom dat je je voor 100% inzet tijdens je werk, doe je dat niet ben je een drukker.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 17:20:21 #227
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_115100565
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:13 schreef betyar het volgende:

[..]

Relevant? Nee.

Het gaat erom dat je je voor 100% inzet tijdens je werk, doe je dat niet ben je een drukker.
Nee, dat is jouw verknipte en vooral beperkte visie op het arbeidsproces. 100% inzet, wat is dat, hoe meet je dat, kan je niet harder werken, kan je niet door je pauzes werken, heb je dat kopje koffie nodig, moet je echt die sigaret roken, kan je naar het toilet toe, ga je voor foutloos en iets langzamer of voor snel en onzorgvuldig, hoe meet je productiviteit tijdens vergaderingen, sparringsmomenten, dialogen met collega's, seminars, extra activiteiten en onbetaalde overuren of voorbereidingen voor het werk?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 17:32:53 #228
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115100983
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:20 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nee, dat is jouw verknipte en vooral beperkte visie op het arbeidsproces. 100% inzet, wat is dat, hoe meet je dat, kan je niet harder werken, kan je niet door je pauzes werken, heb je dat kopje koffie nodig, moet je echt die sigaret roken, kan je naar het toilet toe, ga je voor foutloos en iets langzamer of voor snel en onzorgvuldig, hoe meet je productiviteit tijdens vergaderingen, sparringsmomenten, dialogen met collega's, seminars, extra activiteiten en onbetaalde overuren of voorbereidingen voor het werk?
Verknipte visie? 100% werken is gewoon doen wat er van je wordt gevraagd, namelijk werken en die "productie" zien te halen binnen de tijd die je werkzaam bent, zo'n 8 uur op een dag. Haal je dat niet ben je of niet geschikt voor de functie of je bent een lambal.

Hoe je dat meet? Door een bedrijfsanalist je bedrijf door te laten lopen.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 17:35:55 #229
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_115101085
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:32 schreef betyar het volgende:

[..]

Verknipte visie? 100% werken is gewoon doen wat er van je wordt gevraagd, namelijk werken en die "productie" zien te halen binnen de tijd die je werkzaam bent, zo'n 8 uur op een dag. Haal je dat niet ben je of niet geschikt voor de functie of je bent een lambal.

Jij gaat gedurende die 8 uur niet naar het toilet, haalt geen koffie en spreekt geen woord met collega's?
pi_115101272
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:32 schreef betyar het volgende:

[..]

Uh, ik ben het toch niet met je eens.

Als ik om het half uur een sigaret wil roken? Als je even wil praten met andere mensen?

Ik krijg altijd een beetje de kriebels als mensen zo over werk praten. Alsof dat het allerbelangrijkste is.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 17:43:07 #231
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115101324
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:35 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Jij gaat gedurende die 8 uur niet naar het toilet, haalt geen koffie en spreekt geen woord met collega's?
Dat zal uiteraard een keer voorkomen. Echter zal ik dat soort dingen proberen te combineren met de pauzes die het bedrijf je daarvoor geeft. Als je dat alledaags doet tijdens je productieve uren ben je een drukker. Iemand die het werk ontwijkt.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 17:44:40 #232
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115101371
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:41 schreef Gewas het volgende:

[..]

Uh, ik ben het toch niet met je eens.

Als ik om het half uur een sigaret wil roken? Als je even wil praten met andere mensen?

Ik krijg altijd een beetje de kriebels als mensen zo over werk praten. Alsof dat het allerbelangrijkste is.
Wat jij wilt in die uren die je voor je werkgever werkt is niet van belang, je doet je werk daar krijg je namelijk voor betaalt niet om te roken.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 17:45:05 #233
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_115101381
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:43 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat zal uiteraard een keer voorkomen. Echter zal ik dat soort dingen proberen te combineren met de pauzes die het bedrijf je daarvoor geeft. Als je dat alledaags doet tijdens je productieve uren ben je een drukker. Iemand die het werk ontwijkt.
Dus je noemt jezelf een incidentele drukker?
Volgens je eigen definitie dan he? Niet die van mij :s).
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 17:47:46 #234
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_115101487
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:44 schreef betyar het volgende:

[..]

Wat jij wilt in die uren die je voor je werkgever werkt is niet van belang, je doet je werk daar krijg je namelijk voor betaalt niet om te roken.
Een baas heeft liever een briljant werknemer die 25 uur van de 40 zo productief is met een nieuwe vondst of een geweldige productieverhogende oplossing dan een lijntoeper (kaart-term, ja) die puur voor de aanwezigheid daar mooi zit te wezen in zijn hokje.

Als ik te laat ben en af en toe een kwartiertje meer pauze neem als het kan, neemt de baas mij dit minder kwalijk dan wanneer ik er altijd zit maar niet de doorslaggevende stappen laat zien waarvoor ze uiteindelijk een werknemer in dienst hebben.
pi_115101922
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:44 schreef betyar het volgende:

[..]

Gaan we het nu opeens voor de werkgevers opnemen?

Toen ik 14 was heb ik in de kassen gewerkt. Constant zat de baas in zijn kantoortje erop te letten of je wel snel genoeg werkte. Niet echt wat je noemt prettig.

Nu werk ik ergens waar je wel gewoon een sigaret mag roken wanneer je daar zin in hebt, gelukkig.

Even een vraag uit interesse: heb je weleens "Het Kapitaal" gelezen van Karl Marx? In dat boek wordt haarfijn uitgelegd hoe de 'werkgevers' te werk gaan.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 18:00:40 #236
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115101972
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:45 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dus je noemt jezelf een incidentele drukker?
Volgens je eigen definitie dan he? Niet die van mij :s).
Klopt, volgens jou, als ik naar de wc ga. De rest kan uiteraard onder de pauzes. Toiletbezoek heb je niet altijd voor het zeggen op welk tijdstip je wil gaan.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 18:02:42 #237
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115102042
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:47 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Een baas heeft liever een briljant werknemer die 25 uur van de 40 zo productief is met een nieuwe vondst of een geweldige productieverhogende oplossing dan een lijntoeper (kaart-term, ja) die puur voor de aanwezigheid daar mooi zit te wezen in zijn hokje.

Als ik te laat ben en af en toe een kwartiertje meer pauze neem als het kan, neemt de baas mij dit minder kwalijk dan wanneer ik er altijd zit maar niet de doorslaggevende stappen laat zien waarvoor ze uiteindelijk een werknemer in dienst hebben.
Onzin, het gros van de werknemers is er om productie te maken, uitvinden doe je maar thuis in je schuur of achter je pc. Alsof de baas het graag ziet dat je de helft van de tijd aan het bedenken bent hoe het vlugger kan..... Jongen alsjeblieft ga eens een keer de werkvloer op.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 18:03:01 #238
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_115102049
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 18:00 schreef betyar het volgende:

[..]

Klopt, volgens jou, als ik naar de wc ga. De rest kan uiteraard onder de pauzes. Toiletbezoek heb je niet altijd voor het zeggen op welk tijdstip je wil gaan.
Oh jawel, dan hou je het maar even op.
Niet je snor drukken en ook niet iets anders op het toilet!
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 18:04:32 #239
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_115102096
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 18:02 schreef betyar het volgende:

[..]

Onzin, het gros van de werknemers is er om productie te maken, uitvinden doe je maar thuis in je schuur of achter je pc. Alsof de baas het graag ziet dat je de helft van de tijd aan het bedenken bent hoe het vlugger kan..... Jongen alsjeblieft ga eens een keer de werkvloer op.
Kereltje, waar haal je het vandaan dat in Nederland het gros van de werknemers is aangesteld voor de productie? Nederland produceert amper en het deel dat het wel doet heeft daarbinnen ook nog een prettige dosis vrijheid. Zonder die vrijheid zou een hoop werk minder prettig zijn, maar vent, ga alsjeblieft eens je timmerschuur uit.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 18:05:34 #240
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115102129
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:59 schreef Gewas het volgende:

[..]

Gaan we het nu opeens voor de werkgevers opnemen?
Nee, hoe kom je erbij? Ik ben van mening dat je de tijd die je moet werken ook werkt.

quote:
Toen ik 14 was heb ik in de kassen gewerkt. Constant zat de baas in zijn kantoortje erop te letten of je wel snel genoeg werkte. Niet echt wat je noemt prettig.
Relevant? Nee, de baas heeft inderdaad het recht om je in de gaten te houden of je je werk doet.

quote:
Nu werk ik ergens waar je wel gewoon een sigaret mag roken wanneer je daar zin in hebt, gelukkig.
En? Relevant? Nee. Als dat niet ten kostte gaat van je productiviteit die dient te halen op een dag is er niks aan de hand.

quote:
Even een vraag uit interesse: heb je weleens "Het Kapitaal" gelezen van Karl Marx? In dat boek wordt haarfijn uitgelegd hoe de 'werkgevers' te werk gaan.
Nee.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 18:06:12 #241
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115102151
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 18:03 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Oh jawel, dan hou je het maar even op.
Niet je snor drukken en ook niet iets anders op het toilet!
Onzin, dat weet jezelf ook wel. Zet die trollmodus eens uit.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 18:11:48 #242
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115102320
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 18:04 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Kereltje, waar haal je het vandaan dat in Nederland het gros van de werknemers is aangesteld voor de productie? Nederland produceert amper en het deel dat het wel doet heeft daarbinnen ook nog een prettige dosis vrijheid. Zonder die vrijheid zou een hoop werk minder prettig zijn, maar vent, ga alsjeblieft eens je timmerschuur uit.
Je snapt best wat ik bedoel, maar vooruit, de opdrachten die je krijgt dien uit te voeren in de tijd die je ervoor krijgt. Verzaak je dat door regelmatig te gaan roken, koffie te drinken of met collega's over koetjes en kalfjes te praten ben je een drukker, een lambal, en dan ook nog eens aankomen dat hij overwerkt en daar nog extra geld voor wil hebben.... 8)7 8)7 De wereld op zijn kop.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 18:15:10 #243
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_115102424
En als je sneller kan dan de tijd die je er voor krijgt, ben je dan een drukker als je 'slechts' je targets haalt?
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 18:21:23 #244
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115102644
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 18:15 schreef GSbrder het volgende:
En als je sneller kan dan de tijd die je er voor krijgt, ben je dan een drukker als je 'slechts' je targets haalt?
Nee, dan voldoe je aan de eis die de werkgever en het werk van je verlangen. In die tijd die je over hebt kun je mooi wat anders gaan doen. Opruimen, of een collega ergens mee helpen zodat die ook weer meer tijd over heeft etc etc.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 18:23:51 #245
165633 eriksd
The grand facade...
pi_115102734
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 18:11 schreef betyar het volgende:

[..]

Je snapt best wat ik bedoel, maar vooruit, de opdrachten die je krijgt dien uit te voeren in de tijd die je ervoor krijgt. Verzaak je dat door regelmatig te gaan roken, koffie te drinken of met collega's over koetjes en kalfjes te praten ben je een drukker, een lambal, en dan ook nog eens aankomen dat hij overwerkt en daar nog extra geld voor wil hebben.... 8)7 8)7 De wereld op zijn kop.
Zodoende bestaat overwerk eigenlijk ook niet, het is gewoon werk.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 18:24:21 #246
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_115102745
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 18:21 schreef betyar het volgende:

[..]

Nee, dan voldoe je aan de eis die de werkgever en het werk van je verlangen. In die tijd die je over hebt kun je mooi wat anders gaan doen. Opruimen, of een collega ergens mee helpen zodat die ook weer meer tijd over heeft etc etc.
Waarom zou je dan niet meer voor jezelf werken? Blijkbaar ben je er goed in, voor opruimwerkzaamheden huurt je werkgevers wel wat schoonmakers die de helft van jou kosten.
pi_115102976
quote:
Blijkbaar ben je er goed in, voor opruimwerkzaamheden huurt je werkgevers wel wat schoonmakers die de helft van jou kosten.
Niet altijd, ik weet van een R&D-afdeling waar mensen zelf schoonmaken. Het verbaasde mij ook nogal maar het komt dus blijkbaar voor.

quote:
Fijne collega's. Ik vind het op zich prima als ze dat doen maar dan wil ik wel graag een half uur eerder naar huis elke dag of iets dergelijks als ik wel doorwerk. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_115103529
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 18:05 schreef betyar het volgende:

[..]

Nee, hoe kom je erbij? Ik ben van mening dat je de tijd die je moet werken ook werkt.

[..]

Relevant? Nee, de baas heeft inderdaad het recht om je in de gaten te houden of je je werk doet.

[..]

En? Relevant? Nee. Als dat niet ten kostte gaat van je productiviteit die dient te halen op een dag is er niks aan de hand.

[..]

Nee.
Als je alles afdoet als 'nee' en 'niet relevant' dan houd het op.

Ik werk voor m'n plezier. Als ik geen plezier zou hebben in het werk dat ik doe, had ik er allang mee opgehouden.
pi_115103757
Definieer 100% inzet.... Niet al het werk is productiewerk. Als er een echt een goede definitie zou bestaan van percentage inzet zou dat ideaal zijn, dan kunnen we werknemers gaan afrekenen op inzet ipv 08:30-17:00. Het nieuwe werken maar dan echt.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_115104009
De SP wordt het dan voor mij niet; Ik hou niet van werken, wel van geld verdienen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')