abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 september 2012 @ 18:30:34 #91
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_116944357
Bij mij ook niet echt. Het heeft mij even geholpen, maar ik val nu weer keihard terug.
pi_116947663
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 18:24 schreef Nijna het volgende:
Bij mij werkt het ook niet... ik kan het allemaal best bedenken nl...
Dat had ik dus ook. Ik kan rationeel ook wel bedenken dat ik niet moet denken zoals ik denk. Maar het nare gevoel blijft.
  woensdag 19 september 2012 @ 16:55:27 #93
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_116986417
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 15:24 schreef 1299 het volgende:
Join the club zou ik zeggen :P

Ik was een tijdje clean na jarenlang sertraline gebruikt te hebben. Dat had weinig effect overigens, maar dat is altijd lastig te bepalen zeker na jarenlang gebruik.

Ik heb vandaag een voorschrift Escitalopram gehad van de psychiator. Ben er nog niet 100% uit of ik er wel aan wil. Maar je weet gewoon niet van te voren waar je goed aan doet.
Ik heb sertraline als recept meegekregen. Ik ga er nog een nachtje over slapen. Misschien moet ik niet op internet gaan speuren naar bijwerkingen, maar werd er niet vrolijk van.
pi_116988162
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 19:33 schreef julia222 het volgende:

[..]

Dat had ik dus ook. Ik kan rationeel ook wel bedenken dat ik niet moet denken zoals ik denk. Maar het nare gevoel blijft.
Idd, ik kan ook prima bedenken dat ik wel waardevol ben, maar erin geloven is een heel ander verhaal.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 16:55 schreef Danielle83 het volgende:

[..]

Ik heb sertraline als recept meegekregen. Ik ga er nog een nachtje over slapen. Misschien moet ik niet op internet gaan speuren naar bijwerkingen, maar werd er niet vrolijk van.
Ik slik ook Sertraline en de eerste twee weken heb ik wel wat last van bijwerkingen gehad, maar niet heel erg veel. Daarna had ik geen last meer van bijwerkingen en merkte ik wel effect. Bedenk goed dat op internet vooral de negatieve verhalen te lezen zijn!!! Laat je niet weerhouden door deze negatieve verhalen en probeer het iig langer dan 2 weken. Pas na een week of 6 kun je pas iets zeggen of het effect heeft of niet.
pi_116989259
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 16:55 schreef Danielle83 het volgende:

[..]

Niet te druk over maken hoor!
Eerste paar weken zijn niet altijd even fijn (ook dat wisselt per persoon, maar ik vind het dan zelf wel prettig om het iemand te vertellen zodat ik diegene kan bellen als ik me echt niet lekker voel en om dan in ieder geval niet al teveel te hoeven werken ofzo, want dat vind ik ook niet fijn als ik me gammel voel.)
Je gevoel dooft helemaal niet uit hoor, althans, als dat gebeurt past het middel niet bij je of slik je teveel. Ik heb zelf ook nooit gemerkt dat het me afvlakt ofzo, maar mijn emoties zijn gewoon net ietsje stabieler dan zonder. En dat ietsje is dan voor mij net genoeg om mezelf verder aan de gang te houden en om wel profijt te kunnen hebben van bijv therapie. (mits je een therapie hebt die bij je past)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 19 september 2012 @ 18:07:56 #96
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_116989984
Thanks voor de reacties. Ik ben echt een leek betreft medicijnen en van reacties die alleen maar negatief zijn over het middel, kom je ook niet verder mee. Gelukkig ook fijn gesprek met mn huisarts gehad. Ik ben dus idd bang dat ik mezelf als persoon straks niet meer herken, maar dokter garandeerde dat dit niet 1 vd heftigste medicijnen zijn. Wat hierboven ook stond ik heb ook een aantal mensen die close bij me staan ingelicht in t geval als ik me niet fijn voel dat je dan iig iemand kan bellen.
pi_116994680
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 17:28 schreef julia222 het volgende:
Ik word soms helemaal gek van mezelf en altijd maar die negatieve gedachten. Ik heb soms het idee dat ik mezelf letterlijk gek maak (als dat mogelijk is).
Dat is heel goed mogelijk zelfs (helaas).
pi_116996661
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 17:28 schreef julia222 het volgende:
Ik word soms helemaal gek van mezelf en altijd maar die negatieve gedachten. Ik heb soms het idee dat ik mezelf letterlijk gek maak (als dat mogelijk is).
Zeg jij wel eens tegen jezelf ''nu ga ik mezelf gek maken met gedachtes?''

Of zijn die gedachtes er gewoon?

Denken gebeurt gewoon, constant, dat is nou eenmaal wat het denken doet, wat het is. Je hoeft daar echt niet iets mee te doen, je hoeft je er niet mee te identificeren. Wanneer je gelooft dat je gedachten iets over jou zeggen dan maak je ze persoonlijk en dan worden ze een last.

Alles waar je aandacht aan besteed wordt groter en sterker, verzetten is de grootste vorm van aandacht geven dus hoe meer je je tegen je gedachten verzet des te groter en sterker ze worden. Richt je aandacht op jezelf, op wie jij bent en wat jij wil :)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_117000349
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 17:35 schreef Sylvana het volgende:
Ik slik ook Sertraline en de eerste twee weken heb ik wel wat last van bijwerkingen gehad, maar niet heel erg veel. Daarna had ik geen last meer van bijwerkingen en merkte ik wel effect. Bedenk goed dat op internet vooral de negatieve verhalen te lezen zijn!!! Laat je niet weerhouden door deze negatieve verhalen en probeer het iig langer dan 2 weken. Pas na een week of 6 kun je pas iets zeggen of het effect heeft of niet.
De meeste medicijnen hebben een 'inwerktijd' nodig om aan te slaan, dat is vaak 2 weken.

In die periode kan het lijken alsof het extra kut gaat allemaal, maar dat staat ook in de bijsluiter, weliswaar in andere bewoording, maar het is een normaal randeffect.
pi_117016112
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:18 schreef Canillas het volgende:

[..]

Zeg jij wel eens tegen jezelf ''nu ga ik mezelf gek maken met gedachtes?''

Of zijn die gedachtes er gewoon?

Denken gebeurt gewoon, constant, dat is nou eenmaal wat het denken doet, wat het is. Je hoeft daar echt niet iets mee te doen, je hoeft je er niet mee te identificeren. Wanneer je gelooft dat je gedachten iets over jou zeggen dan maak je ze persoonlijk en dan worden ze een last.

Alles waar je aandacht aan besteed wordt groter en sterker, verzetten is de grootste vorm van aandacht geven dus hoe meer je je tegen je gedachten verzet des te groter en sterker ze worden. Richt je aandacht op jezelf, op wie jij bent en wat jij wil :)
Die gedachtes zijn er gewoon. Ben eigenlijk veel te veel met mezelf bezig (maar niet in die zin dat ik mezelf zo geweldig vind, integendeel).
pi_117016586
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 10:41 schreef julia222 het volgende:
Die gedachtes zijn er gewoon. Ben eigenlijk veel te veel met mezelf bezig (maar niet in die zin dat ik mezelf zo geweldig vind, integendeel).
Je zou kunnen stellen dat je dan juist niet met jezelf bezig bent omdat je je gedachten niet bent ;)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_117073545
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 20:37 schreef patrickpsv het volgende:

[..]

Eigenlijk als gevolg, 2-3 jaar terug had ik genoeg vrienden, toen voelde ik me niet meer thuis en besloot ik meer op mezelf te willen zijn, toen heb ik alles genegeerd en sindsdien de boel niet meer op kunnen pakken en gewoon steeds verder gezakt. Ondertussen wel het een en ander proberen te verbeteren aan mezelf, maar zoals mijn leven nu is schiet ik daar ook geen reet mee op.

Het gaat hier ondertussen niet goed, heb nu vakantie totdat mijn nieuwe studie begint, maar ik heb dus de hele dag niks te doen. Hoe meer ik binnen zit, hoe moeilijker het word om voor bepaalde dingen nog naar buiten te gaan. Als ik een uurtje weg moet zie ik er vaak als tegenop. Ik ben echt een beetje mijn persoonlijkheid verloren, vroeger kon ik meer mezelf zijn, maar nu ben ik overal angstig om. Het enige wat ik nog doe is naar de sportschool gaan, tennissen en af en toe familie bezoeken, maar een bezoekje aan de supermarkt vind ik al niet meer prettig. Ik woon in een klein dorp waar veel mensen elkaar kennen en er is teveel kans dat ik bepaalde mensen tegenkom die ik niet wil tegenkomen. Als ik naar een andere stad ga om te winkelen, heb ik daar vaak geen last van.

Het positieve is dat ik ook betere dagen heb waarop ik blij ben met mezelf en bepaalde dingen wel beter kan confronteren, daar moet ik de vooruitgang en voorderest zal het voorlopig wel met veel ups en downs blijven gaan.

Ik heb trouwens een paar mailcontacten waarmee ik praat over mijn depressie en ik ze vorige week allemaal gemaild. Ik merk dat ik in het ene mailtje positief ben, de andere negatief en de andere weer positief. Zegt iets over ups en downs en hoe dat mijn gedachten in bedwang houd.
Ontzettend veel herkenning. Vooral dat terugtrekken tegenover je vrienden etc.
pi_117078465
Hier gaat het vandaag even wat minder. Van de week gehoord dat de enige vriendin die ik heb naar de andere kant van het land gaat verhuizen om te gaan samenwonen met haar vriend. Hartstikke leuk voor haar natuurlijk, maar ik baal er wel ontzettend van. Heb altijd moeite gehad met vriendschapsrelaties en was zo blij dat ik haar 2 jaar geleden heb ontmoet en deze vriendschap ontwikkeld heb. En ik weet wel dat afstand niet uit hoeft te maken, maar ik ga het gewoon missen dat ik niet even doordeweeks na school bij haar langs kan gaan en haar gewoon een stuk minder zal zien dan nu. En ben gewoon erg bang dat het contact toch gaat verwateren en ik dus helemaal geen vrienden meer heb ;( En dat zorgt voor een heel leeg en eenzaam gevoel, want ik vind het wel erg fijn om leuke dingen te ondernemen met anderen. En daar heb ik dan alleen mn vriend nog voor, die natuurlijk ook niet alles leuk vindt, zoals shoppen. Dus ondanks dat ik blij voor haar ben, zorgt het bij mezelf wel voor een erg rotgevoel ;(
pi_117080959
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 19:12 schreef Sylvana het volgende:
Hier gaat het vandaag even wat minder. Van de week gehoord dat de enige vriendin die ik heb naar de andere kant van het land gaat verhuizen om te gaan samenwonen met haar vriend. Hartstikke leuk voor haar natuurlijk, maar ik baal er wel ontzettend van. Heb altijd moeite gehad met vriendschapsrelaties en was zo blij dat ik haar 2 jaar geleden heb ontmoet en deze vriendschap ontwikkeld heb. En ik weet wel dat afstand niet uit hoeft te maken, maar ik ga het gewoon missen dat ik niet even doordeweeks na school bij haar langs kan gaan en haar gewoon een stuk minder zal zien dan nu. En ben gewoon erg bang dat het contact toch gaat verwateren en ik dus helemaal geen vrienden meer heb ;( En dat zorgt voor een heel leeg en eenzaam gevoel, want ik vind het wel erg fijn om leuke dingen te ondernemen met anderen. En daar heb ik dan alleen mn vriend nog voor, die natuurlijk ook niet alles leuk vindt, zoals shoppen. Dus ondanks dat ik blij voor haar ben, zorgt het bij mezelf wel voor een erg rotgevoel ;(
Kan ik me voorstellen. Was dat trouwens de enige vriend die je verder had? Of heb je ergens nog een paar (goeie) kennissen? Wellicht dat je die relaties kunt uitbouwen tot vriendschappen?
pi_117081907
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 20:02 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen. Was dat trouwens de enige vriend die je verder had? Of heb je ergens nog een paar (goeie) kennissen? Wellicht dat je die relaties kunt uitbouwen tot vriendschappen?
Nee zij is de enige die ik heb ;( En zou beginnen met een maatjesproject, dat ik een maatje vanuit Humanitas zou krijgen. Ze hadden zelfs al iemand voor me gevonden. Maar omdat ik zulke lange dagen op school maak wordt dat ook niet wat ;(

Heb op school wel een paar meiden waar ik nu op school mee omga, maar die ken ik net 2 weken.
pi_117082092
Hier zojuist pilletje nr 2 naar binnen gestopt van de lexapro -O-
  zondag 23 september 2012 @ 06:07:43 #107
378177 Kotsdrol
Feel the Misery...
pi_117139942
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 20:23 schreef 1299 het volgende:
Hier zojuist pilletje nr 2 naar binnen gestopt van de lexapro -O-
Hoeveel Lexapro? Ik zit zelf op 20 mg
*Team Anti-Waaif*
pi_117140701
Hier ook lexapro, ik ga volgende maand bij mn afspraak met psychiater overleggen of ik daarmee kan stoppen, niet het idee dat het echt wat doet nl... dan doe ik het liever zonder.
Fake it till you make it...
pi_117140781
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 06:07 schreef Kotsdrol het volgende:

[..]

10 mg momenteel.
pi_117172854
En ook ik heb Lexapro. Ik ben ook begonnen met 10mg en zit nu sinds een maandje op 15mg. Vooralsnog doet het niet zoveel al slaap ik de laatste weken wel langer. Ik weet het niet of ik iets anders wil proberen of dat ik het nog even aan moet kijken en eventueel nog verhogen.

quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 06:07 schreef Kotsdrol het volgende:

[..]

Werkt het bij jouw?

[ Bericht 1% gewijzigd door JOHAN410 op 23-09-2012 22:16:35 (dubbelop) ]
  zondag 23 september 2012 @ 23:02:54 #111
356913 He-man-
Kan geen chick scoren.
pi_117176419
Hoi, hoe gaat het hier met iedereen?
Op maandag 12 november 2012 13:46 schreef Splutje het volgende:
Herman is helemaal de weg kwijt
  dinsdag 25 september 2012 @ 15:43:41 #112
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_117235276
Ik zit al een week te twijfelen of ik nu Sertraline moet innemen of niet. Ben ik bang voor bijwerkingen en of ik hier voor altijd aan vast zit. Echt zo stom vind ik dat van mezelf ;(
pi_117235416
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:43 schreef Danielle83 het volgende:
Ik zit al een week te twijfelen of ik nu Sertraline moet innemen of niet. Ben ik bang voor bijwerkingen en of ik hier voor altijd aan vast zit. Echt zo stom vind ik dat van mezelf ;(
Ik gebruik ook Sertraline.

Bijwerkingen heb ik geen last van, voor zover ik weet. Maar ik heb een hele lage dosering (50mg).

Je kan het gewoon proberen toch?
  dinsdag 25 september 2012 @ 15:51:36 #114
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_117235591
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:46 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ik gebruik ook Sertraline.

Bijwerkingen heb ik geen last van, voor zover ik weet. Maar ik heb een hele lage dosering (50mg).

Je kan het gewoon proberen toch?
Ik heb ook 50mg meegekregen van mijn huisarts. Hoe lang slik jij dit? Ik moet het ook gewoon doen :)
pi_117235972
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:51 schreef Danielle83 het volgende:

[..]

Ik heb ook 50mg meegekregen van mijn huisarts. Hoe lang slik jij dit? Ik moet het ook gewoon doen :)
Ik slik het vanaf de zomer 2010.

Eerste paar weken had ik wel last van een dromerig gevoel. Maar na ongeveer een maand begon ik wel te merken dat ik minder somber werd.
  dinsdag 25 september 2012 @ 16:07:04 #116
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_117236150
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:02 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ik slik het vanaf de zomer 2010.

Eerste paar weken had ik wel last van een dromerig gevoel. Maar na ongeveer een maand begon ik wel te merken dat ik minder somber werd.
Dat is ook wat mij verteld is dat je na een maand pas kan zeggen of het echt helpt. Het is voor mij belangrijk om vooral minder last te hebben van angsten en ook wel somber idd.
pi_117262660
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:07 schreef Danielle83 het volgende:

[..]

Dat is ook wat mij verteld is dat je na een maand pas kan zeggen of het echt helpt. Het is voor mij belangrijk om vooral minder last te hebben van angsten en ook wel somber idd.
Tegen angsten kan het best goed werken. :)

Alleen is het geen wondermiddel. Zit er zelf aan te denken om een hogere dosering te vragen volgende keer. Nog steeds last van somberheid.

Misschien een leuke vraag voor dit topic:

Wat voor muziek luisteren jullie als je down bent? Of wat luister je vooral niet?

Ik heb het hier pasgeleden met de behandelaar over gehad. Ik heb de neiging om zware (klassieke) muziek op te zetten, wat de sombere klachten meestal juist versterkt.

Nu luister ik Die Zauberflöte van Mozart (vrolijk! ;) ) en deze muziek heeft een goede invloed op mijn gemoedstoestand. Haast magische muziek.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2012 08:14:58 ]
  woensdag 26 september 2012 @ 10:54:18 #118
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_117266067
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 08:13 schreef Gewas het volgende:

[..]

Tegen angsten kan het best goed werken. :)

Alleen is het geen wondermiddel. Zit er zelf aan te denken om een hogere dosering te vragen volgende keer. Nog steeds last van somberheid.

Misschien een leuke vraag voor dit topic:

Wat voor muziek luisteren jullie als je down bent? Of wat luister je vooral niet?

Ik heb het hier pasgeleden met de behandelaar over gehad. Ik heb de neiging om zware (klassieke) muziek op te zetten, wat de sombere klachten meestal juist versterkt.

Nu luister ik Die Zauberflöte van Mozart (vrolijk! ;) ) en deze muziek heeft een goede invloed op mijn gemoedstoestand. Haast magische muziek.
Vandaag voor het eerst toch ingenomen dus ik ben benieuwd. Ik kan klassieke muziek wel waarderen alleen als je je down voelt, zou ik zeker niet naar "zware" muziek luisteren. Ik luister dan sowieso naar jazz en wat vrolijkere muziek.
pi_117267204
- Laat maar, blijkbaar interesseert dit toch niemand en dan laat ik dergelijke zaken ook liever niet zomaar open bloot staan. -

[ Bericht 68% gewijzigd door Little_Dolls op 28-09-2012 09:51:49 ]
pi_117355036
Mensen lezen het denk ik wel, maar hebben misschien geen tijd om te reageren. Of ze weten niet hoe ze moeten reageren. :)

Ik heb vandaag verhoging van de Sertraline gekregen. Ben benieuwd of het gaat werken!

Ze zaten er ook nog aan te denken om de anti-psychotica te verhogen, maar ik zit al op de hoogste dosering. Blijkbaar ben ik een heel ernstig geval.

@Danielle83

Hoe bevalt de Sertraline tot nu toe?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')