Jawel. Lees je in voordat je gaat rellen. En JOUW mening is dat het ondankbaarheid is, haar en andere mening is dat het zonde is om aan te nemen als het niet gebruikt wordt omdat het niet lekker drinkt (puur over die mokken he...)quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:56 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Die paar kopjes illustreren de ondankbaarheid van dr. Als je dat nog niet doorhad...
ONDANKBAARHEID... volgens mij mag je best dankbaar zijn als je krap bij kas zit en iets aangeboden krijgt. Desnoods als tijdelijke oplossing. Maar zelfs daar is het niet goed genoeg voor. Waarom vraag je het dan? Om te kunnen bedelen?
Is er gereageerd op de kringloop of rommelmarkt suggestie? NEE.
Naja, ze HEEFT het recht om die kopjes te weigeren, om welke reden dan ook. Maar dan hebben mensen die dat lezen in principe eigenlijk ook het recht om daar een mening over te hebben. Hoe je die mening ventileert is over te twisten, maar ik ben ook van mening dat het niet alleen maar hoeft te zijn dat je totaal geen enkele kritische noot mag plaatsen (zij het goed verwoord).quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:56 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Die paar kopjes illustreren de ondankbaarheid van dr. Als je dat nog niet doorhad...
ONDANKBAARHEID... volgens mij mag je best dankbaar zijn als je krap bij kas zit en iets aangeboden krijgt. Desnoods als tijdelijke oplossing. Maar zelfs daar is het niet goed genoeg voor. Waarom vraag je het dan? Om te kunnen bedelen?
Is er gereageerd op de kringloop of rommelmarkt suggestie? NEE.
Ik heb een stoel om op te zitten... maar als je wilt censuren en daar blij van wordt dan help ik jouw graag door te posten en jouw een blij persoon te maken.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:47 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Blijkbaar is het te moeilijk voor je om af en toe op je handen te gaan zitten, dus dan gaan we je maar als een klein kind behandelen, want dat heb je nodig blijkbaar.
Je kan het krijgen als je het hebben wilt.
Discussie is bij deze beëindigd.
Elke post van jou hierna zal worden verwijderd.
Genoeg geweest dus.
Ik oordeel wel degelijk, geef mijn mening. En zeg waarom ik kritisch ben. Mag toch?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:48 schreef simmu het volgende:
[..]
je zegt niet te oordelen, en komt dan met een verhandeling over verschillende personen wat die dan in jouw optiek hadden moeten doen.
Hoe oud ben jij ?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:00 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Ik heb een stoel om op te zitten... maar als je wilt censuren en daar blij van wordt dan help ik jouw graag door te posten en jouw een blij persoon te maken.
Nee, dat niet maar als je ze weigert heb je ze dus ook niet nodig. Dan hoef je er dus ook niet om te vragen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:59 schreef moussy het volgende:
Is het serieus ondankbaar als je iemand verzendkosten bespaart, we weten allemaal dat kopjes niet door de brievenbus passen, dus pakketpost. (ik weet ff niet of diegene die ze aanbood in de buurt woont of zo) en is het hulp weigeren, of is het een aanbod afslaan? DJMO is echt niet een heilige of een dinnetje voor/van mij, wat het ook is, het is netter dan weggooien.
prima. niet zeiken dan als je weerwoord krijgt en/of gemod wordtquote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:00 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Ik oordeel wel degelijk, geef mijn mening. En zeg waarom ik kritisch ben. Mag toch?
Namen en rugnummers graag, zodat ik je naar de goede plek op FOK! kan verwijzen, want dit gaat echt alwéér helemaal ergens anders overquote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:01 schreef lobelletje het volgende:
Het gelijkheidsbeginsel is op Fok ver te zoeken. De ene user wordt beschermd/vertroeteld en de ander die gewoon wat kritische vragen stelt, de grond ingeboord althans op FHF. Laten de adm. zich eens druk maken om de subfora waar racisme, haat en discriminatie welig tiert ipv dit kusjekroel gedoe.
Alsof het om de kopjes gaatquote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:52 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
En jullie stellen je niet aan over een paar kopjes!!!!
Stelletje kleuters
Nee, weigeren omdat je het niet gaat gebruiken is wat anders dan niet nodig hebben.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:02 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nee, dat niet maar als je ze weigert heb je ze dus ook niet nodig. Dan hoef je er dus ook niet om te vragen.
ook zoiets, waarom "eisen" dat iemand eerst met de billen bloot gaat, je geeft het weg of niet, klaar.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:00 schreef simmu het volgende:
jongens toch, als er toch topics geopend worden waarin een kleinigheid aangeboden wordt en er dan al bij staat dat het wel is voor iemand iuit de fhf doelgroep, dat zou toch verdorie al genoeg moeten zeggen over de sfeer die hier hangt.
Als ik het goed heb begrepen, dan had ze ook kopjes nodig in eerste instantie. Pas later las ik dat de kinderen dr eigen kopjes ed hadden.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:56 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
En wat nou als je geen kopjes nodig hebt?
Moet je dan maar iets aannemen terwijl je het niet hoeft?
Als het zo werkt dan heb ik nog wel wat troep op zolder staan waar ik te lui voor ben om weg te brengen
Die komen wel elke keer ter sprake jaquote:
Lekker boeiend als ze die niet wil, het is maar waar je je druk om kan maken, maar er iemand anders blij mee danquote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:03 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Als ik het goed heb begrepen, dan had ze ook kopjes nodig in eerste instantie. Pas later las ik dat de kinderen dr eigen kopjes ed hadden.
Mocht ik het goed gelezen hebben, ja, dan zit ik daarmee fout. Maar het argument was niet: nee, ik heb ze niet nodig. Nee, het was: ik vind het niet lekker drinken. Kulargument in ieder geval als je ze kan gebruiken.
Als je iets niet gebruikt, dan heb je het toch ook niet nodig?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:03 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Nee, weigeren omdat je het niet gaat gebruiken is wat anders dan niet nodig hebben.
Ja omdat die symbool staan voor haar ondankbaarheid. Jezusquote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:03 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Die komen wel elke keer ter sprake ja
Kul argument; en het gaat om iets van 2 euro ofzo. Moet je daarvoor bedelen?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:58 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Jawel. Lees je in voordat je gaat rellen. En JOUW mening is dat het ondankbaarheid is, haar en andere mening is dat het zonde is om aan te nemen als het niet gebruikt wordt omdat het niet lekker drinkt (puur over die mokken he...)
Ik heb zelf geen mening of het wel of niet goed is, of ze wel of niet geholpen moet worden, ik hou me erbuiten. Maar je moet niet met onzin komen.
Symbool nog welquote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:06 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ja omdat die symbool staan voor haar ondankbaarheid. Jezus
Ondertussen staan ze daar symbool voor jaquote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:07 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Symbool nog wel
Godsamme ik ben hier weg want ik trek dit echt niet meer
Ik hoop echt niet dat jij volwassen bent of kinderen hebtquote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:07 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ondertussen staan ze daar symbool voor ja
Nou doei he![]()
Echt, waar slaat het op?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:08 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Ik hoop echt niet dat jij volwassen bent of kinderen hebt
Nou doei he![]()
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:06 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Als je iets niet gebruikt, dan heb je het toch ook niet nodig?
Dat heb ik in een eerdere post nadrukkelijk genoemd dat als dat het geval is, dat ik dat wel waardeer. Misschien niet in die woorden, maar dan vind ik het wel begrijpelijk. Je moet de ander niet ongewild op kosten jagen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:59 schreef moussy het volgende:
Is het serieus ondankbaar als je iemand verzendkosten bespaart, we weten allemaal dat kopjes niet door de brievenbus passen, dus pakketpost. (ik weet ff niet of diegene die ze aanbood in de buurt woont of zo) en is het hulp weigeren, of is het een aanbod afslaan? DJMO is echt niet een heilige of een dinnetje voor/van mij, wat het ook is, het is netter dan weggooien.
Waar hoor je mij zeiken om een weerwoord dat gegeven wordt? En dat ik geen oordeel geef?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:02 schreef simmu het volgende:
[..]
prima. niet zeiken dan als je weerwoord krijgt en/of gemod wordten niet hypocriet lullen dat je toch geen oordeel geeft.
Ik wil best voor mijn mening uitkomen; ik snap beide kanten. nu blij? Ik snap dat mensen niets willen geven omwille van verleden, en ik snap dat mensen wel iets willen geven omwille van een persoon helpen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:06 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Kul argument; en het gaat om iets van 2 euro ofzo. Moet je daarvoor bedelen?
Nee, ik blijf erbij: ondankbaarheid. (betreffende die mokken in ieder geval). De rest van de noodzakelijke spullen zijn wat noodzakelijker. En daar hoor je mij niet echt over.
Wel jammer dat je niet voor je mening wilt uitkomen. Want je hebt ongetwijfeld wel een mening hierover. Anders zou ik ook niet weten waarom je hier post.
Als je het nodig hebt en echt hulpbehoevend bent, dan kijk je niet naar het materiaalquote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:03 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Nee, weigeren omdat je het niet gaat gebruiken is wat anders dan niet nodig hebben.
Helemaal mee eens!quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:03 schreef moussy het volgende:
[..]
ook zoiets, waarom "eisen" dat iemand eerst met de billen bloot gaat, je geeft het weg of niet, klaar.
JIj haalt ze nu weer steeds boven, dus dat is niet zo verwonderlijk. Daarover ben ik gevallen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:03 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Die komen wel elke keer ter sprake ja
Eens, maar daar hoeft niet anderhalf topic over vol geouwehoerd te worden.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:14 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Als je het nodig hebt en echt hulpbehoevend bent, dan kijk je niet naar het materiaal
Het gaat niet om de kopjes, het gaat om DJMO en de manier waarop users - met in achtneming van haar pohi - haar hulpvraag beoordelen.quote:
Juist. Maar vraag dan niet naar dingen die je niet nodig hebt. Het is de mentaliteit waar ik moeite mee heb. Niet dat ze wederom een topic opent. Al vallen anderen daar wel over krijg ik het idee.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:04 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Lekker boeiend als ze die niet wil, het is maar waar je je druk om kan maken, maar er iemand anders blij mee dan
OKe, doei!quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:07 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Symbool nog wel
Godsamme ik ben hier weg want ik trek dit echt niet meer
misschien zijn dat nou net de mensen die er met andere ogen op/in kijken dan de "niet" rellersquote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:01 schreef simmu het volgende:
persoonlijk vind ik de houding van velen vervelender. je geeft iets of je geeft het niet. linksom of rechtsom geeft dat je niet het recht om een ander voor te schrijven wat die dan moet doen of laten. als het je niet bevalt dan geef je toch niks. ook goed dan.
daarnaast vind ik dat gehamer op geld hier eerlijk gezegd om te beginnen vrij walgelijk. zoals ik al eerder zei: stel dan een lijstje op van wie er wel recht op heeft om iets te vragen, en wie niet. en dan niet zeiken als mensen wegblijven. ga dan fijn zelf met je eigen kliekje verder, want tis altijd dezelfden die rellen.
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:16 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Het gaat niet om de kopjes, het gaat om DJMO en de manier waarop users - met in achtneming van haar pohi - haar hulpvraag beoordelen.
Een discussie over het aanpassen van FHF, of nieuwe algemene regels heeft geen enkele zin. Je help FHF ermee om zeep, en het gaat niet om FHF, het gaat om DJMO en haar hier bekende (danwel vermeende) verleden.
Ik wil maar zeggen: zolang de discussie als insteek heeft 'hoe FHF aan te passen' gaat ie in dit geval niets opleveren.
Het andere deel van de discussie is al even zinloos. Wij gaan er allemaal niet over of DJMO wel of geen hulp zou moeten krijgen. Dat is aan de gever om te beslissen, dan wel aan de mods (als ze iets weten wat wij niet weten, of de policy met voeten wordt getreden) of aan Danny (omdat baasje).
Wat heb je toch weer gelijk. En je bent nog een schat ookquote:Wat mij betreft heeft iedereen het recht te vinden wat ie vindt van DJMO of van haar nieuwste topic. En ik kan me er (persoonlijk) redelijk wat bij voorstellen. Maar eigenlijk is er maar één oplossing: staat het je tegen, blijf er dan gewoon buiten. Dan verzandt het topic niet in gejeuzel en geneuzel en krijgt FHF niet zo'n negatieve sfeer.
Of... (en zelfs daar kan ik me iets bij voorstellen): heeft iemand iets te winnen? Is dit dan wel de meest geeigende manier? Ik waag het te betwijfelen.
Wat weer een lulkoekpost zeg
Even wachten: wil jij nu zeggen dat ik anderen opleg niets te geven?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:12 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Ik wil best voor mijn mening uitkomen; ik snap beide kanten. nu blij? Ik snap dat mensen niets willen geven omwille van verleden, en ik snap dat mensen wel iets willen geven omwille van een persoon helpen.
En nee, het is niet kul. En het is niet bedelen, ze vraagt hulp imho, en het is aan de gever te bepalen of hij het wel of niet doet. Jouw mening opdringen aan andere die eventueel willen helpen, of je mening opdringen aan iedereen die maar wil luisteren en te bekrompen zijn om andere meningen te accepteren en te begrijpen is ronduit zielig.
Dat je niets wilt geven prima.
Dat je vind dat andere niets willen geven, prima
Maar ga die andere niet OPLEGGEN dat ze niets mogen geven.
En personen de grond in boren omwille van gemaakte fouten is helemaal te zielig voor woorden.
Respecteer elkaar, zowel de vragers als de gevers. Wil iemand iets geven, en maakt het hem/haar niet uit dat de persoon er misschien al voor de 2e keer om vraagt prima.
Dat kinderachtige gezwets, laat de gevers/vragers in hun waarde
en dan zijn we weer terug bij het idee dat jij je geroepen voelt om te oordelen of iemand hulpbehoeftig genoeg is om iets te mogen vragen. zelfde probleem heb ik hier met andere users. en is ook de reden waarom ik me hier mee bemoei. sorrie modsquote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:14 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Als je het nodig hebt en echt hulpbehoevend bent, dan kijk je niet naar het materiaal
toch ff in haken..quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:03 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
En dat vind ik dus erg jammer, want juist dat soort topics vond ik mooi aan FHF.
Denk aan Asfalthooligan, Ingrid, denk aan Billie die enorm geholpen is. Maar ook aan papabear die ooit eens zonder spulletjes zat en nu ook spulletjes weggeeft om anderen weer op het juiste pad te trekken.
Ik vind alleen niet dat er overdreven moet worden en alles maar gevraagd kan/moet worden.
tsja. ik voel me al een tijdje ook aangesproken dat ik zomaar het lef heb gehad om hier eens iets te vragen. want ik heb geen uitkering, ben niet ziek en ook al niet zielig. dus heb ik hier niks te zoeken volgens sommigen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:18 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
misschien zijn dat nou net de mensen die er met andere ogen op/in kijken dan de "niet" rellers
ik voel me lichtelijk aangesproken...
al zie ik het niet als rellen, maar ik heb mijn mening ge-uit... in beide gevallen...
maar als men vindt dat ik alleen maar mag reageren met: Aaah wat ben je zielig hier heb je een kusje..
Tis een openbaar forum, ik mag mijn mening geven, net als jij... vind het alleen erg jammer dat jij het ziet als rellen!
Het was meer algemeen bedoeld, niet richting jou, waarom ik het niet met je eens was. Ik had "jouw" moeten veranderen in "je". My badquote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:20 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Even wachten: wil jij nu zeggen dat ik anderen opleg niets te geven?
Graag even de post waaruit jij dat opmaakt. Daar ben ik uitermate benieuwd naar. Kan me namelijk niet herinneren dat ik iets met die strekking zeg.
pardon!!??quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zodra er een lijstje gaat komen wie er wel recht op heeft en wie niet dan is het einde echt compleet zoek vrees ik.
En kliekjes gedrag bevorderd het niet.
Haar vermeende ondankbaarheid! Uitroepteken.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:06 schreef Oognip het volgende:
Ja omdat die symbool staan voor haar ondankbaarheid. Jezus
bashen?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:15 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat is nog steeds geen vrijbrief om te bashen.
ik sta nog steeds achter alle woorden die ik geschreven heb en ook de manier waarop...quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Kritisch ja, daar hoor je niemand over.
Maar, het gaat om de manier waarop.
Iets wat blijkbaar niet veel mensen hier snappen gezien de reacties.
Die denken nog steeds dat ze normaal gepost hebben en dat ze niks gedaan hebben en dat het allemaal aan de andere ligt.
Kijk een keer in de spiegel zou ik zeggen.
Je hebt gelijk , ik was me aan het ergeren aan dat topic maar het is het niet waard, ik kan beter mijn energie ergens anders in steken waar ik wel mensen een plezier mee doe .quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:25 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Haar vermeende ondankbaarheid! Uitroepteken.
Waarmee ik overigens verder inhoudelijk geen uitspraak hoop te doen
Wat ik eigenlijk denk (nu iemand me er expliciet om heeft gevraagd). DJMO staat zo volstrekt anders in het leven dan ik, dan het voor mij onmogelijk is haar bedoelingen te duiden. Ik weet niet wat ik in haar geval gedaan zou hebben. Hoe ik zou reageren, wat ik zou vinden dat ik zou kunnen maken. Ik weet het écht niet. En ik durf best te beweren dat een groot aantal van jullie dat (gelukkig) ook niet weet.
Waar het me maar om gaat: vanuit mijn referentiekader ziet het er volstrekt debiel uit. Een hoop knip- en plakwerk, weinig verantwoordelijkheid nemen, afwentelen op anderen, niet bijleren, onnavolgbare beslissingen die niet getuigen van veel inzicht (of juist hoogmoed). Maar dat is vanuit mij gezien. En wie ben ik?
Het enige dat ik kan doen in gevallen dat ik zoiets zie (in z'n algemeenheid) is óf uitgaan van de goede bedoelingen en kijken of ik kan helpen de boel weer op het padje te krijgen, óf het ter kennisgeving aan te nemen en weer verder te gaan met de orde van de dag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |