abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114601895
Deel 1: Ons nieuwbouwhuis!

Een week of drie geleden viel er een brochure op de mat van een nieuwbouwproject hier in de buurt. Wij houden allebei heel erg niet van nieuwbouw, maar we houden wel van een groter huis en een eigen tuin. :P Bovendien was er bij dit project sprake van dat alle gevels anders zouden zijn, dat sprak ons wel aan. Bovendien zijn de indelingen van alle verdiepingen door de bewoners zelf te bepalen, er is keuze uit heel veel varianten.

De voordelen voor ons op een rijtje:
- Meer ruimte, we willen heel graag nog 1 of 2 kinderen, dit huis heeft groeikansen :+
- Eigen buitenruimte, die hebben we nu niet.
- De huizen zijn redelijk dicht bij grote uitvalswegen,
- centraal op loopafstand van het winkelaanbod,
- dicht bij een heule grote bewaakte speeltuin (niet onbelangrijk met twee kinders...),
- dicht bij de basisschool van onze keuze en
- dicht(er) bij onze gastouder.

Een impressie van de gevels:

Het grote type:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Deel 2 alweer!

De samenvatting van deel 1:
* we hebben het grotere type toegewezen gekregen
* we hebben nog geen bouwnummer
* de oplevering wordt verwacht net na de bouwvak 2013
* budget is erg klein, het wordt dus de kunst om met zo min mogelijk zoveel mogelijk te bereiken.
* Er is al 1 en ander aan spul bij elkaar gezocht, gekocht en gekregen, voornamelijk voor de meidenkamers.

Het spul wat al verzameld is:

een kinderstoeltje

decoratieve meuk voor in de letterbakken

letterbakken :Y)

een grote ladekast die inmiddels zijdelings een laag grondverflakspul heeft gekregen

Nog op het verlanglijstje (af te werken tot volgend jaar :P te halen: overal en nergens)
* tof behang om her en der wat mee op te leuken
* houten vloeren
* verf
* buffetkast/vitrinekast x2
* (peuter)bed voor meisje2.0
* gordijnen x2
* rijstpapieren lampen xveel :+
* platen en posters voor aan de muren
* 2 scrolls voor in de woonkamer, 1 met Japanse tekst en 1 met Chinese tekst. mijn Hij studeerde Japans, ik studeerde Chinees, dan krijg je dat :P
* knopjes voor op kastjes
* een bureautje of tafeltje
* kistjeskitsjeskistjes en plankjes
* meuk voor in de tuin
* oneindig veel letterbaktroep O+
:)
pi_114601944
Letterbakken...is dat weer helemaal in of zo? :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_114601959
woah! kreeg ik toch even de zenuwen toen ie mn topic niet wilde plaatsen :') :D

anyroads, het ging over een kastje verven en druipers enzo :P
en ik zei dat ik de twee lades van het kastje helemaal bovenin het liefst van andere knopjes zou voorzien (kastje zelf wordt blauwig, denk ik.)

deze twee vind ik, naar aanleiding van een tip van mn zusje, heel tof.
pi_114601983
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 13:21 schreef trovey het volgende:
Letterbakken...is dat weer helemaal in of zo? :P
ja!
en ik loop lekker mee met de hype :D :+
maar dan wel gerommelmarkte hoor, anders is de sport van het bij elkaar zoeken eraf...
pi_114602035
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 13:22 schreef mignonne het volgende:

[..]

ja!
en ik loop lekker mee met de hype :D :+
maar dan wel gerommelmarkte hoor, anders is de sport van het bij elkaar zoeken eraf...
Ik ga nooit in herhaling :{w :+ ....heb het ooit gehad en laat het nu dan maar lekker aan mij voorruit gaan. :P Tip....zorg ervoor dat die kast een beetje goed hangt anders blijf je de zooi van de grond afpakken. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_114602112
:D_!
goeie!

misschien is het wat om hem een heeeeel klein tikje schuin naar binnen te hangen. Klinkt weer lekker vaag. Nouja. Inderdaad zodat ik niet om de haverklap alles er weer in hoef te doen.
pi_114602145
En met dank aan Lamb, een inspiratieplaatje voor het sfeertje op de kinderkamers:
pi_114602724
Hola, ik was je kwijt omdat je er geen reeks van hebt gemaakt! Heel leuk, die knopjes! Ik houd van zulke details.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_114603113
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 13:46 schreef Claudia_x het volgende:
Hola, ik was je kwijt omdat je er geen reeks van hebt gemaakt! Heel leuk, die knopjes! Ik houd van zulke details.
ik had gewoon "open nieuw deel" gedingest maar toen deed ie stom ;(

help! lief modje? pretty please?
  dinsdag 24 juli 2012 @ 15:02:41 #10
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_114605207
Waar had je eigenlijk die leuke ijzeren beestjes vandaan? Ik heb geprobeerd te zoeken maar ik faal :') Was dat gewoon toeval 2e hands?
Fuck the EBU
  dinsdag 24 juli 2012 @ 15:08:14 #11
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_114605359
Ik zag laatst echt een mignonne-kast in een boekie. Met de voorkanten behangen. Is dat iets voor je kastje ook? De laatjes behangen aan de butenkant?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 15:29:19 #12
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_114605957
Oh leuk ook nog een 2e deel!

Ik heb laatst van mijn vader ook 2 van die oude letterbakken gekregen en we hebben er 1 boven het bed van mijn oudste hamster eh dochter gehangen. Die is nu telkens bezig om alle prutjes en schelpen er weer in een andere volgorde in te plaatsen O+
pi_114606310
Mignonne, heb je misschien belang bij een bak vol letterbak spulletjes? Van mijn bak van vroeger :)
pi_114607534
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:40 schreef mrien het volgende:
Mignonne, heb je misschien belang bij een bak vol letterbak spulletjes? Van mijn bak van vroeger :)
ooooh des te leuker!! O+ O+
wat wil je ervoor hebben?
pi_114607554
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:02 schreef Yesse het volgende:
Waar had je eigenlijk die leuke ijzeren beestjes vandaan? Ik heb geprobeerd te zoeken maar ik faal :') Was dat gewoon toeval 2e hands?
kofferbakverkoop uit Overschie komen deze vandaan. Een paar komen uit de oude letterbak van mijn eigen oma en ik heb er twee uit de kringloop hier.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 16:22:55 #16
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_114607685
Kringloop hebben ze inderdaad vaak dat soort spulletjes. Rommelmarkten in verzorgingstehuizen ook. verder passen er perfect prutjes uit surprise-eieren in en dingen als gummetjes en schelpjes. :)
  dinsdag 24 juli 2012 @ 16:23:16 #17
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_114607699
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 16:18 schreef mignonne het volgende:

[..]

kofferbakverkoop uit Overschie komen deze vandaan. Een paar komen uit de oude letterbak van mijn eigen oma en ik heb er twee uit de kringloop hier.
Oh wat gaaf! Zelf had ik stiekem niet eens gehoord van kofferbakverkopen tot dit topic. (ik begin me steeds meer te beseffen dat er nog een hele wereld voor me open moet gaan) dus gelijk even gegoogled!
Fuck the EBU
pi_114608287
:D t is haske leuk!
Er schijnt iedere eerste zondag van de maand ook een grote te zijn in Hoek van Holland en vast door het hele land heen wel meer van dit soort dingen.

Stiemie!! Rommelmarkt in een bejaardenhuis/verzorgingshuis omg :o dat klinkt als een schatkamer :D :9 waar vind ik die rommelmarkten?

Ik heb net kleurstaaltjes gehaald voor de kast...
ben benieuwd welke het wordt, ik heb nog even geen idee :')

het blauw-blauw

Het blauwgroenigeietsigs

het groenige
pi_114608300
en de kleuren vertekenen ietsjes want telefoonfoto, dus eigenlijk hebben jullie hier geen klap aan, maar het idee is leuk :+
  dinsdag 24 juli 2012 @ 18:19:46 #20
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_114610749
De onderste. Middelste rij de meest rechtse. Da's kastengroen :+ oh pardon, vier rijen. De een na laatste rij dus.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_114611091
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 16:45 schreef mignonne het volgende:
Er schijnt iedere eerste zondag van de maand ook een grote te zijn in Hoek van Holland en vast door het hele land heen wel meer van dit soort dingen.

Stiemie!! Rommelmarkt in een bejaardenhuis/verzorgingshuis omg :o dat klinkt als een schatkamer :D :9 waar vind ik die rommelmarkten?

Ik heb net kleurstaaltjes gehaald voor de kast...
ben benieuwd welke het wordt, ik heb nog even geen idee :')

[ afbeelding ]
het blauw-blauw

[ afbeelding ]
Het blauwgroenigeietsigs

[ afbeelding ]
het groenige
Groenig !

eerste rij tweede van rechts :P
pi_114617592
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 18:19 schreef debuurvrouw het volgende:
De onderste. Middelste rij de meest rechtse. Da's kastengroen :+ oh pardon, vier rijen. De een na laatste rij dus.
Ja die is mooi hè?
Het gaat hem niet worden ( :') ) maar ik ga hem wel in mn portmonnee steken want ik vind het wel een plan voor een buffetkast of iets dergelijks.

Ik heb uit alle kleurtjes B. zijn voorkeuren uit laten kiezen. Ik ga er nog eens goed voor zitten welke het moet worden, het wordt echt blauwig in elk geval, keuze-variatie tussen grijsblauw of groenblauw. Ik vind die grijsblauwe te 'veilig' denk ik. Ga ze straks even op de kast plakken en een foto maken, voor een idee :+
pi_114617601
quote:
17s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 18:29 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Toffe kast !

[ afbeelding ]
O+ tnx!
  Moderator dinsdag 24 juli 2012 @ 21:27:00 #25
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_114617704
Ik heb er even een reeks van gemaakt :) dan blijven beide verbouwingstopic verbonden aan elkaar :)
pi_114617795
dankjewel! O+ :*
pi_114632598
Zoooo...
De staaltjes die door de selectie zijn gekomen van B.... :)

mijn voorkeur gaat uit naar de onderste, en anders de bovenste. Zijn voorkeur gaat uit naar de een-na-onderste. Kortom HELP :') :D
ik vind die te licht en ben bang dat het al snel babyblauw wordt dan. Hij vindt die andere te donker. Sidenote, de kamer zal vrij licht zijn verder.
pi_114632606
de foto vertekend een klein beetje trouwens, de onderste heeft wat groenigs erdoor.
  woensdag 25 juli 2012 @ 07:58:58 #29
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114632733
Tja, die ouwe letterbakken, als die met zoveel lood als daar inzit als deco materiaal uit china zouden komen zou de telegraaf spontaan klaarkomen, er een week over niets anders bericht worden in het journaal.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 25 juli 2012 @ 08:44:57 #30
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_114633284
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 16:45 schreef mignonne het volgende:
Mooi dat is lekker dichtbij, eens even opzoeken waar/hoe/wat :D

quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 07:42 schreef mignonne het volgende:
Zoooo...
De staaltjes die door de selectie zijn gekomen van B.... :)

[ afbeelding ]

mijn voorkeur gaat uit naar de onderste, en anders de bovenste. Zijn voorkeur gaat uit naar de een-na-onderste. Kortom HELP :') :D
ik vind die te licht en ben bang dat het al snel babyblauw wordt dan. Hij vindt die andere te donker. Sidenote, de kamer zal vrij licht zijn verder.
Zelf denk ik dat het met baby blauw wel mee zal vallen. Het is wel echt blauw-blauw haha. Als je het ergens mee wilt combineren kun je ook het staaltje bij die spullen houden.

Mijn ouders hebben ooit eens meng verf gehad, die moest je dan met witte verf of met elkaar mengen. Echt ideaal omdat je zo precies op het kastje zelf kon kijken of dat de gewenste kleur was. Vooral voor kleine dingetjes handig want je moest wel precies genoeg verf maken anders kreeg je de precieze kleur dus nooit meer :D
Fuck the EBU
pi_114633755
I'm with B.
pi_114635853
Ik zou ook voor de onderste gaan, met dat groenige.

Nog wat inspiratie:

pi_114638317
oeh thanks Jipster! leuk!!
Ik moet ook nodig pinterest weer eens op :o ik zag gister ook zoiets leuks voorbij komen bij Lamb29, van die borduurrondjes met opgespannen stofjes erin aan de muur. Superleuk!! O+

Ik vind die gele en groene flesjes erg leuk, intrigerend, wat zat erin, waar was het voor, dat soort dingen. :D Mn ogen maar eens open houden voor zulk soort dingskes!

Ik heb zojuist even buiten een wat meer kleurechte foto gemaakt van de staaltjes. Het is het nog niet helemaal qua intensiteit maar het komt beter in de buurt dan die foto op de kast.

woensdag 25 juli 2012 @ 12:06:36 #34
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_114638351
Rechtsboven O+ En anders rechtsonder O+
pi_114638699
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juli 2012 08:44 schreef Yesse het volgende:

[..]

Mooi dat is lekker dichtbij, eens even opzoeken waar/hoe/wat :D

Kofferbakverkoop in HvH is laatste zondag vd maand.
http://www.evenementenhoekvanholland.nl/index_bestanden/Page536.htm

Als het een beetje goed weer is dan issie echt mega groot, maar het kan je ook gebeuren dat er bijv. maar drie auto's staan.
Zo ik iets ben, ben ik een Hagenaar
pi_114638784
Ooooh kijk aan! verrek... my bad, sorry.
Goed om te weten :D aanstaande zondag dus! *O*
  woensdag 25 juli 2012 @ 20:30:32 #37
380684 Beverhausen
Gek van wonen!
pi_114655418
Hoi Mignonne,

Wat een leuke kast! Ik hou er van! Misschien een ander idee voor de kast, letterbak en dergelijke.. Flexa, Histor en zo zijn erg mooie verven, maar ze missen vaak een beetje diepte in de kleur, sfeer. Misschien een goed plan om ze in krijtverf lak te lakken? Die zijn vaak ook op waterbasis en stinken minder erg, kosten misschien net iets meer, maar dat mag de pret niet drukken! Ik bestel ze altijd online, heb ooit eens een kleurkaart gekocht en ga daarmee verder. Ik bestel ze altijd op cachethomecollection.nl
Misschien kan je hier iets mee, succes alvast!
pi_114657089
bedankt voor de tip. Niet spammen in mn topic hè ;)
Ik kreeg van kleurdoos ook al een leuke tip met krijt, ik twijfel nog even of ik het wel of niet zal doen.

We hebben potjes verf en rollertjes *O* en ik wil eigenlijk nu nu NU verven, maar ik mag niet van B. :P eerst moeten de kindjes naar bed. Vooruit dan maar :+
  woensdag 25 juli 2012 @ 21:20:57 #39
45206 Pietverdriet
pi_114657816
Lak die letterbak goed, maar laat de kids en niet mee spelen. Dat grijs is loodstof, en zwaar giftig
pi_114658283
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 21:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Lak die letterbak goed, maar laat de kids en niet mee spelen. Dat grijs is loodstof, en zwaar giftig
is dat zo?
Je bedoelt die zwartige gehavende? Het leek eerlijk gezegd meer op lak of beits of vernis of iets in die geest. En waarom hebben die andere drie letterbakken dat dan niet? en waar is het voor? pure interesse overigens!
Ik was van plan om die zwartige in de tuin te hangen ofzo omdat ie niet zo mooi meer is.
  woensdag 25 juli 2012 @ 21:34:51 #41
45206 Pietverdriet
pi_114658466
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 21:31 schreef mignonne het volgende:

[..]

is dat zo?
Je bedoelt die zwartige gehavende? Het leek eerlijk gezegd meer op lak of beits of vernis of iets in die geest. En waarom hebben die andere drie letterbakken dat dan niet? en waar is het voor? pure interesse overigens!
Ik was van plan om die zwartige in de tuin te hangen ofzo omdat ie niet zo mooi meer is.
Er hebben loden letters ingezeten, uit de tijd dat daar nog drukwerk mee werd gemaakt. Daarom heten ze letterbakken
Hoogdruk heet dat
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoogdruk

En lood is giftig

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lood_(element)#Toxicologie_en_veiligheid
pi_114661473
Oh zo, ja ik weet wat een letterbak is en waar ze voor gebruikt werden :D En dat lood giftig is, is me ook niet vreemd :+
ik dacht dat jij expliciet doelde op de zwarte kleur van die ene bak. Dat dat een soort lood-iets was. Maar je bedoelt dus gewoon de bakken in het algemeen. Hoe dan ook, ik zal ze straks nog eens goed schoonmaken en kijken wat we er verder mee doen.
pi_114697549
proefje van de kleur op de kast :)

donderdag 26 juli 2012 @ 22:22:52 #44
45206 Pietverdriet
pi_114697889
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 22:46 schreef mignonne het volgende:
Oh zo, ja ik weet wat een letterbak is en waar ze voor gebruikt werden :D En dat lood giftig is, is me ook niet vreemd :+
ik dacht dat jij expliciet doelde op de zwarte kleur van die ene bak. Dat dat een soort lood-iets was. Maar je bedoelt dus gewoon de bakken in het algemeen. Hoe dan ook, ik zal ze straks nog eens goed schoonmaken en kijken wat we er verder mee doen.
Nee, niet gaan poetsen, dan maak je het los en gaat het in de lucht zweven, dan adem je het nog in.
Vast zetten met lak
pi_114697933
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 22:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, niet gaan poetsen, dan maak je het los en gaat het in de lucht zweven, dan adem je het nog in.
Vast zetten met lak
^O^
tnx :)
pi_114710817
Leuke kleur! Past mooi bij het bruin. Maar ik denk eigenlijk dat elk van je kleuren leuk was geweest. ;)

Het is dus toch die donkere kleur geworden?
pi_114716650
ja degene die mijn voorkeur had is het geworden :+
heb net de hele bovenkant gelakt, hopelijk slaapt mini vanavond vlot, dan kan de rest van de kast ook in de lak.

Ik twijfel nog over verschillende dingetjes die je met de verf kunt doen, maar ik denk dat ik het gewoon bij opschuren hou strakjes.
pi_114756213
En, gelukt gisteravond?
pi_114756277
nope, mini was tot 10 uur wakker, daarna heb k de openingsceremonie gekeken :P
pi_114815487
We hebben net wat sfeerfoto´s gemaakt van de buurt :)
in principe is t uiteraard inwisselbaar met iedere andere gemiddelde woonwijk, maar toch eh :P

stuk van het grote park :) met links net niet zichtbaar de kinderboerderij en rechts zichtbaar de grote speeltuin.

de speeltuin *O*

de bouwplaats :+

nieuwbouwappartementen/woningen die er al staan, tegenover ons blokje

straatjes met de oude huisjes nog. Ik weet niet wat hiermee gaat gebeuren, of ze blijven staan of dat er iets mee gebeurd. Ik vind ze wel leuk O+ geeft een schattig straatbeeld <3 Sowieso veel groen daar in dat stuk, héél fijn vind ik dat. En de basisschool op loopafstand, kinderboerderij en speeltuin voor de deur, een visboer om de hoek en het centrum ook op loopafstand.
Ik wil verhuizen *O* :P
pi_114818607
Oh, wat ziet het er mooi uit! Heel prettig en vriendelijk. Ik vind die oude huizen ook mooi. Ik mag hopen dat ze die niet gaan slopen!
pi_114972835
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 20:54 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, wat ziet het er mooi uit! Heel prettig en vriendelijk. Ik vind die oude huizen ook mooi. Ik mag hopen dat ze die niet gaan slopen!
Ik heb geen idee eigenlijk wat daarmee gaat gebeuren. Het is een beetje grillig, ze zeggen dat de hele wijk op de schop gaat, maar niet alles wordt afgebroken.
De huizen zijn wel oud. Niet alleen qua uiterlijk maar ook qua voorzieningen en ruimte en naar ik begrepen heb ook qua leidingen/electra enzo. Dus er zal best eea vervangen/verbouwd worden.
pi_115014457
Ow die speeltuin O+
Ik denk dat je daar vaak te vinden zult zijn ;)
pi_115061995
We hebben een bouwnummer!!! *O*

We krijgen een hoekhuis :o O+ *O*
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 19:21:05 #55
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_115063778
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 18:32 schreef mignonne het volgende:
We hebben een bouwnummer!!! *O*

We krijgen een hoekhuis :o O+ *O*
Waaauw geluk hebben! Gefeliciteerd!! :D
Fuck the EBU
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 19:32:18 #56
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_115064253
Waaaaaah! gefeliciteerd! wat ongelofelijk tof!

BTW, ik zag gister op gratisaftehalen.nl allerhande stenen, tegels, zand en noem het maar. Alleen een karretje en wat mankracht en je hebt een pracht van een tuin!
pi_115064544
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 19:32 schreef debuurvrouw het volgende:
Waaaaaah! gefeliciteerd! wat ongelofelijk tof!

BTW, ik zag gister op gratisaftehalen.nl allerhande stenen, tegels, zand en noem het maar. Alleen een karretje en wat mankracht en je hebt een pracht van een tuin!
ja! *O*
ik speur regelmatig marktplaats af naar dat soort zaken en het is verbazend hoeveel er op staat wat idd met slechts een karretje huur te doen is :o
pi_115072550
Hopsakee *O* de definitieve keuzes zijn gemaakt qua indelingen. Dit worden ze; de plattegrondjes hebben we gelijk maar ff snelsnel gespiegeld, voor onze eigen beeldvorming fijner.

crappy kwaliteit van de zolder :P

en ik vond een huis op funda wat nagenoeg dezelfde afmetingen heeft, scheelt een cm hier of daar. Vond ik voor de beeldvorming leuk om erbij te doen :) dit is dus van een ander huis ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 08:11:48 #59
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_115086451
Oh wat leuk Mignonne, volgens mij kan ik zien waar het ongeveer moet zijn. Ziet er mooi groen uit in elk geval.
  zondag 5 augustus 2012 @ 19:20:28 #60
57497 happyme28
I'm so happy
pi_115149439
Leuk Mignonne!! En wat lekker een hoekhuis :D

Mogen jullie nog wat inbrengen qua kleur/tegels in keuken, toilet en/of badkamer of staat alles vast?

Volg het topic, want ben erg benieuwd hoe het uiteindelijk wordt :Y

Succes in ieder geval.
  zondag 5 augustus 2012 @ 19:28:14 #61
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_115149796
Ik zag zo'n veilingkistje op de rommelmarkt. freaking 10 euro! :o krijg je voor je kop ook, moet je m zelf uitbenen. Zou mijn moedertje zeggen.
pi_115150468
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 19:28 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik zag zo'n veilingkistje op de rommelmarkt. freaking 10 euro! :o krijg je voor je kop ook, moet je m zelf uitbenen. Zou mijn moedertje zeggen.
10 euro voor zo'n kistje ja? :o dat is aan de prijs zeg...
je moeder :') :D

Happy thnx O+
Ik geloof dat we wel iets inspraak krijgen ja. Over twee weken is er een bijeenkomst over de woningen en de opties en er stond in de brief dat de opties voor de keuken dan ook besproken worden. Ik hoop erg dat we inspraak krijgen en dat er tussen die opties iets naar onze smaak zit, het zal vast wel maar t is altijd ff afwachten :P
  zondag 5 augustus 2012 @ 19:44:15 #63
57497 happyme28
I'm so happy
pi_115150659
Hier op marktplaats in ieder geval voor 'maar' 6 euro p.st.
http://link.marktplaats.nl/583048178

Wel tof idee zeg! Al zou ik zoals ze hier schrijven voor de 'koop-variant' gaan denk :@
http://www.101woonideeen.(...)lingkisten-kast.html
pi_115151015
6 euro is al beter geprijsd maar vind k nog steeds best prijzig haha. Die kast kwam ik al eens ergens tegen, hij is erg leuk ja O+

Ik heb hier ook kistjes staan, die waren van mijn buuf en daar kreeg ze haar kerstpakket in; ik ga tzt gewoon eens kijken her en der in schuren en weet ik het wat k bij elkaar kan sprokkelen.

We zijn laatst naar Ikea geweest voor een kijkdagje om te zien wat voor dingetjes we erbij wilden kopen *O* superleuk, lekker snuffelen <3 gordijnen voor de meisjeskamers zijn bedacht, net als lampen. Mijn meneer is fan van mn rijstpapierlampen idee dus yay *O* En ik heb nog iets leuks gezien wat ik in de kamer van de jongste wil maken tzt, een hoekje voor onder de rijstpapierenlampen.
pi_115152300
http://link.marktplaats.nl/578117470

zo'n ding is geweldig voor verkleedkleding O+ O+
ik geloof dat Oeke daar ooit ns een plaatje van liet zien, ik vind het geweldig <3 het is dat we het nu niet kunnen stallen anders had k em zo opgehaald :D
  zondag 5 augustus 2012 @ 20:18:49 #66
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_115152392
Mijn middelste slaapt in een zwart spijlenbed van Ikea, met van die hartjes. Volgend jaar krijgt hij een ander bed en denk ik dat die over blijft. Kan eventueel als bed-bank op zolder, maar Buum is niet zo enthousiast. Heb je belangstelling? Wordt juli denk ik...
pi_115152457
altijd! foto?

als we verhuizen nemen we de babykamer van de jongste waarschijnlijk niet mee ( *snik* ) en schuift ze gelijk door naar een peuterkamer, we willen tzt wel een ander bed dus.
  zondag 5 augustus 2012 @ 20:24:47 #68
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_115152691
  zondag 5 augustus 2012 @ 20:25:05 #69
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_115152713
Tssk! Mislukt altijd op de ipad :')
pi_115152764

deze?

zondag 5 augustus 2012 @ 20:27:05 #71
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_115152832
Yes! Vind ik echt wel een Mignonnebed offzo, als ik me niet vergis
pi_115152898
ja O+ zeker!
ik heb wel interesse ja :D
wat wil je er voor hebben? en juli volgend jaar zou helemaal perfect zijn, we kunnen er wsl net na de bouwvak in (hullie zeggen vlak voor de bouwvak maar meh :') )
  zondag 5 augustus 2012 @ 20:32:03 #73
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_115153090
Oh joh dat zien we dan wel! Ik denk zomaar niks ofzo. ;) ofne keer een bosje bloemen. Of huizenruil voor de ferkansie :+ ik moet Buum nog ff bewerken. Komt goed :+
pi_115153162
:D helemaal leuk *O*
zal ik die oudste van mij anders zelf even met Buum laten praten? misschien helpt dat :+
  zondag 5 augustus 2012 @ 20:48:39 #75
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_115154110
Wahahahaha! Oh, ja dat helpt zeker. Met d'r ijsje. O+ hij heeftecht een zwak voor haar :D
pi_115155021
ja ze had em goed om dr vingertje geloof ik :') :D

oeh ik vind t helemaal leuk, als buum het okay vindt ben ik helemaal blij *O*

kijk nou <3

B. vindt dit bijzonder ongezellig :D dus dit wordt em niet, maar ik vind t wel knus, okay t mag wat minder bruinig, muren zouden bij ons wsl gewoon wit zijn. Maar sprei'dje erop, kussentjes, nachtkastje erbij, en kiekdievloeâh!
  zondag 5 augustus 2012 @ 21:07:52 #77
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_115155397
Ja, dat was ook mijn idee. Maar goed. Dat vinden jongens uncool. :') en als logeerbed heeft t geen zin. Dapastniet, alles wat hier logeert tikt inmiddels de 180 aan.
pi_115344700
Inspiraaaasie! *O*

In de 101 woonideeën staat een stappenplan om zelf luiken te maken voor binnen en het ziet er zo awesome uit :o O+ O+ ikwillut ikwillut ikwillut <3

Zowel voor als ons zolderraam als beneden, ai laik!

En verder pinterest inspiraasie

voor bij mn eettafel

sprayverf over zo'n doily/kantje en dat op een lamp :o <3 ik vraag me alleen of hoe en wat met warmte, maar decoratief is t wel!

servieskast O+

pi_115344723
Overigens, we zijn er over uit dat we liefst geen bovenkastjes willen in de keuken maar in plaats daarvan gaan voor een servieskast en plankjes met losse glazen potten in verschillende maten voor de voorraad O+
pi_115376249
Jaa, die luiken, ik heb ze ook alvast uitgescheurd, zo leuk!

Wij hebben inderdaad ook geen bovenkastjes gekozen voor onze nieuwe keuken. Ik ben nog op zoek naar mooie planken, echte houten wil ik, maar duur :{ nu eens kijken naar steigerhouten planken.
pi_115376374
Ik ben trouwens ook op zoek naar leuke en betaalbare eetkamerstoelen. Vind verschillende soorten stoeltjes aan een mooie oude tafel altijd zo O+ , maar heb het gevoel als ik het zelf doe dat het zo'n bij-elkaar-geraapt-zooitje wordt.. :X }:|

edit: het hoort natuurlijk een beetje bij elkaar geraapt te zijn ;) maar toch wel in harmonie

[ Bericht 15% gewijzigd door Jipster op 10-08-2012 13:23:37 ]
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 21:34:59 #82
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_115397185
Ik zou dat Meldal bed echt overnemen hoor! die is niet meer verkrijgbaar en onwijs leuk! Anders kun je (zie je echt onwijs veel laatste tijd) een 'woonkamerbed' van maken, om op te lezen of uit te rusten. Je kunt pinteren op 'day bed' dan zie je plaatsjes van wat ik bedoel :P

Leuk idee geen bovenkastjes! zou ik ook niet doen. Alleen 1 tip, ga niet voor roestvrijestalen planken in je keuken, dat is zoooo irritant met schoonmaken! :D

Heb je een lijstje van wat je allemaal 'nieuw' wilt kopen. Koop je bijvoorbeeld ook een nieuwe bank? of gaat die je nu hebt mee?

Leuk man nieuw huis! kun je je ook gaan verdiepen in tuinen :P
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 22:04:27 #83
298315 SacreCoeur
pi_115399282
hoe leuk is dit dan.. een ikeaatje

oh en was ook leuk is zijn de ribba lijstjes in je keuken. En dan ipv kinderboekjes met kookboeken :P
En je kan ze ook in je gang hangen voor schoenen. Creatief met ribba :D
pi_115399899
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 12:49 schreef Jipster het volgende:
Ik ben trouwens ook op zoek naar leuke en betaalbare eetkamerstoelen. Vind verschillende soorten stoeltjes aan een mooie oude tafel altijd zo O+ , maar heb het gevoel als ik het zelf doe dat het zo'n bij-elkaar-geraapt-zooitje wordt.. :X }:|

edit: het hoort natuurlijk een beetje bij elkaar geraapt te zijn ;) maar toch wel in harmonie
Kijk eens bij de tweedehands winkels wij hebben 4 rieten eetkamer stoelen voor 15 euro, oke de zittingen zijn niet zo mooi, maar een leuk kussentje + zo'n stoeldoek er overheen O+
pi_115404181
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 22:04 schreef SacreCoeur het volgende:
hoe leuk is dit dan.. een ikeaatje

[ afbeelding ]

oh en was ook leuk is zijn de ribba lijstjes in je keuken. En dan ipv kinderboekjes met kookboeken :P
En je kan ze ook in je gang hangen voor schoenen. Creatief met ribba :D
Oeh erg leuk!! O+

In de woonkamer hebben we niet per se ruimte voor ook nog zo'n bedbank-unit. Het bureau van B. moet ook beneden staan. Okay het hoeft niet, maar anders zit ie straks hele dagen boven en dat vind k zo ongezellig :P

We gingen niet voor roestvrijstaal hoor! Wsl wordt het 'gewoon' hout.
En wat ik allemaal nieuw wil gaan kopen, eh, niet zoveel eigenlijk. daar is het budget niet zo naar :') Waarschijnlijk blijft het bij een gordijn of een lamp of vloer-iets hier en daar. De rest nemen we mee, passen we aan, halen we tweedehands of maken we zelf.
Qua lampen, ik vind die ene geborduurde zo leuk van Ikea <3 en rijstpapieren lampen vind ik geweldig. Maar die lamp van Tord Boontje vind ik ook leuk. Sowieso de dingen die hij maakt wel leuk.
pi_115404446
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 12:46 schreef Jipster het volgende:
Jaa, die luiken, ik heb ze ook alvast uitgescheurd, zo leuk!

Wij hebben inderdaad ook geen bovenkastjes gekozen voor onze nieuwe keuken. Ik ben nog op zoek naar mooie planken, echte houten wil ik, maar duur :{ nu eens kijken naar steigerhouten planken.
Oeh tof! O+ ben benieuwd hoe het bij jullie wordt dan!
Heb je al op marktplaats gekeken voor eiken planken bijvoorbeeld? Of whatever houtsoort je wilt. Het viel mij op dat er echt best wel veel handeltjes zijn her en der.

Ik ben ontzettend geïnspireerd door een foto die Tan plaatste van haar nieuwe hoekbank/eethoek in de keuken. Zo leuk kan gewoon hout zijn O+

dat van die verschillende stoeltjes jaaa leuk is dat hè? In het kader van harmonie zou ik denk ik gaan voor ofwel stoeltjes in een ander model, ofwel stoeltjes in een andere kleur. Allebei kan ook maar dan zou ik wel kleuren willen die elkaar voor mijn gevoel aanvullen ofzo, en dat vind k nog best lastig :D
B. vond het stoeltjesidee wat minder voor ons huis, dus wij gaan voor een bankje.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 07:10:16 #87
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_115416197
Speciaal voor Mignonne hier de hoekbankfoto's, gewoon gemaakt van oude pallets:

De tafel ooit een keer bij een antiekwinkel gekocht, en is of heel oud of goed oud nagemaakt, ik heb 'm in ieder geval al bijna 20 jaar.

De stoelen komen van Ikea, en zijn zelf opnieuw geverfd. Had eerst zes verschillende kleuren, maar heb er drie laten staan :) Verder is het er vooral erg vol en druk met allerhande spullen, maar ik gebruik het allemaal en heb verder geen bergruimte.
Oh ja, de stoel vooraan is van de kringloop en de stof heb ik vervangen door tafelzeil, die stoel is net iets hoger dan de andere stoelen en daarom erg handig en knoeibestendig voor mijn kleuter O+

En m'n prikbord kan wel een opschoonbeurt gebruiken :')
pi_115416343
Wauw O+ O+
pi_115416368
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 23:13 schreef mignonne het volgende:

[..]

Oeh tof! O+ ben benieuwd hoe het bij jullie wordt dan!
Heb je al op marktplaats gekeken voor eiken planken bijvoorbeeld? Of whatever houtsoort je wilt. Het viel mij op dat er echt best wel veel handeltjes zijn her en der.

Ik ben ontzettend geïnspireerd door een foto die Tan plaatste van haar nieuwe hoekbank/eethoek in de keuken. Zo leuk kan gewoon hout zijn O+

dat van die verschillende stoeltjes jaaa leuk is dat hè? In het kader van harmonie zou ik denk ik gaan voor ofwel stoeltjes in een ander model, ofwel stoeltjes in een andere kleur. Allebei kan ook maar dan zou ik wel kleuren willen die elkaar voor mijn gevoel aanvullen ofzo, en dat vind k nog best lastig :D
B. vond het stoeltjesidee wat minder voor ons huis, dus wij gaan voor een bankje.
Ik ben ook heel benieuwd hoe het gaat worden :D ik wil graag oud en nieuw combineren.
We krijgen een strakke greeploze keuken, en dan met oud houten planken met potten en kookboeken koop ik. En oude eettafel maar wel nieuwe stoeltjes. Of zon palletbank 8-) En ik wil een nis in woonkamer vullen met 3,5m besta Ikea strak, 64cm hoog wit hoogglans en dan nog iets met die veilingkistjes, in elk geval wieltjes eronder en bijzettafeltjes van maken. Maar hoe het echt gaat worden...

Ik volg in elk geval graag je ideeën. Wij krijgen over 5wk de sleutel
pi_115423887
Over 5 weken al :o wauw! spannend! ik ben echt heel benieuwd hoe het allemaal gaat worden!
pi_115424136
Wat een gave keuken, Tan!
pi_115432906
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 14:47 schreef mignonne het volgende:
Over 5 weken al :o wauw! spannend! ik ben echt heel benieuwd hoe het allemaal gaat worden!
:7 5 weken voelen nog heeeel ver weg :+ . We hebben vandaag een bank en eettafel gekocht O+ die tafel is 220cm lang en gemaakt oud hout O+

Gaaf dat jullie die grotere woning hebben trouwens, dat is lekker op zolder!
pi_115434148
Mignonne, had jij ergens een plaatje van verschillende rijstpapieren lampen bij elkaar?
  zondag 12 augustus 2012 @ 20:51:33 #94
298315 SacreCoeur
pi_115476368
gewoon omdat ik leuk vind te snuffelen en ideetjes te posten :P
ook al is het on a budget je kunt dingen aanpassen natuurlijk en gewoon beetje inspiratie

pi_115502340
SC, die kapstok! Erg leuk! Die onthoud ik. En die keuken ook mooi geheel zo met die planken, en oogt rustig omdat ze ook wit zijn. Misschien moeten wij dat ook maar doen.
pi_115563750
OOooh SC O+ O+ dat laatste kamertje!! O+ O+ super!
Oeh ik ga dan gelijk weer twijfelen over zo'n kleur op de muur :D
Heel mooi.

En die kapstok is inderdaad erg leuk zeg!

@Jipster, nee heb ik niet. Maar bloemetje had er vorige keer wel eentje gepost op mijn facebook. Ik zal zo ff kijken.
pi_115564010
Bij primark nieuwe deurmat gescoord :D *O*

En bij Hema deze twee lampen gekocht voor 2,- uit de afprijsbak. O+

Dan kunnen die strakjes tijdelijk gewoon aan het plafond bij de meisjes en hebben we even wat tijd/ruimte om te sparen voor de lampen die we willen hebben.
pi_115571725
Die lamp heb ik ook in Lena's kamer hangen. Ik vind 'em erg leuk! Het was hier ook een gevalletje 'even overbruggen tot we een echte lamp vinden die we leuk vinden', maar hij hangt nog steeds.
pi_115652639
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 21:04 schreef Claudia_x het volgende:
Die lamp heb ik ook in Lena's kamer hangen. Ik vind 'em erg leuk! Het was hier ook een gevalletje 'even overbruggen tot we een echte lamp vinden die we leuk vinden', maar hij hangt nog steeds.
dus toch! :D ik wist niet meer zeker of je hem wel of niet had, wel dus haha
pi_115652661
We moeten maandag de tegeltjes voor de badkamer/toilet gaan kiezen én de keuken/aanrechtblad enzo :o spannend... :X :D
  donderdag 16 augustus 2012 @ 20:14:52 #101
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_115654389
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 17:30 schreef mignonne het volgende:
Bij primark nieuwe deurmat gescoord :D *O*

[ afbeelding ]

En bij Hema deze twee lampen gekocht voor 2,- uit de afprijsbak. O+
[ afbeelding ]
Dan kunnen die strakjes tijdelijk gewoon aan het plafond bij de meisjes en hebben we even wat tijd/ruimte om te sparen voor de lampen die we willen hebben.
Die deurmat O+ O+ O+ Ik wist niet dat ze daar dit soort dingen ook verkopen!
Oude (on)bekende.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 20:53:40 #102
298315 SacreCoeur
pi_115656084
ik heb een hele mooie 2-persoons plaid gekocht daar Mvr Mus!
ze hebben soms echt leuke dingen..

De fluwelen hangers zijn ook heel handig die ze daar verkopen.

nog wat ikea inspiratie:

pi_115656633
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 19:30 schreef mignonne het volgende:
We moeten maandag de tegeltjes voor de badkamer/toilet gaan kiezen én de keuken/aanrechtblad enzo :o spannend... :X :D
Als je een vloertegel hebt uitgekozen maak deze dan even nat. Natte tegels kunnen bij nattigheid spiegelglad zijn en dus niet geschikt voor een badkamer.
Jeroentje.
pi_115657628
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 21:07 schreef jpajs het volgende:

[..]

Als je een vloertegel hebt uitgekozen maak deze dan even nat. Natte tegels kunnen bij nattigheid spiegelglad zijn en dus niet geschikt voor een badkamer.
noh! :o
goed dat je het zeg! :o

dan ga ik eens informeren wat het kost om tapijt te laten leggen. Dat absorbeert tenminste lekker, hebben we ook geen gevaarlijke toestanden met gladheid!
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 00:30:59 #105
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_115666245
Doe van die rubberen matten dan! Als je kinders dan vallen, vallen ze iig niet hard ^O^
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_115682325
Of kunstgras?

Leuke deurmat zeg O+ Dus toch ook maar eens naar primark!
pi_115782031
ja primark echt he O+ zo af en toe hebben ze ineens van die superleuke hebbedingen voor in huis O+

We gaan straks naar de woonwinkel!! *O* spannend! Zoals het er nu naar uitziet worden de badkamer en het toilet met een mat-witte wandtegel (zonder sierwerkje svp :X) en de vloertegels worden muisgrijs. We kunnen maar uit een heel beperkt aantal opties kiezen, dus wsl worden het deze. Lekker standaard ;) Als het me maar een frisse toilet en badkamer oplevert ben ik blij.
Het toilet wordt maar tot half hoog betegeld, ik ben nog in dubio over of ik een mooi behangetje ergens daar boven wil of niet.

Ohja en een tekening van de keuken zoals ie gaat worden! *O*

dat ding rechts is een koffiemolen ofzo, die hebben we niet :+ de spoelbak schijnt iets meer naar rechts te zitten, er komt een grote koelkast naast aan de korte kant en de kookplaat zal ook op de korte kant komen.
pi_115782053
En we neigen nu naar witte of roomwitte kastjes en een (nep)houtenblad.
  maandag 20 augustus 2012 @ 14:45:04 #109
298315 SacreCoeur
pi_115782741
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 14:27 schreef mignonne het volgende:
ik ben nog in dubio over of ik een mooi behangetje ergens daar boven wil of niet.

Ja dat wil je.
pi_115783238
Wat heb je een lekker groot raam in de keuken mignonne O+
pi_115784753
We hebben net het wereldrecord keuken en badkamer kiezen gevestigd denk ik :D
scheelt natuurlijk dat we maar een paar keuzes hebben én niet zelf hoeven te dokken :+

strakjes foto's, het is een mat witte tegel geworden op de muren, antraciet op de vloer (vond B. mooier); Een wittig frontje voor de kastjes in "schelp" :') met een soort greywash achtige aanrechtblad. Ohja en greepjes heeft B. gekozen, I couldn't care less als ze maar niet hoekig waren :+
pi_115784771
quote:
10s.gif Op maandag 20 augustus 2012 14:45 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ja dat wil je.
:D ah top, handig zo'n beslisser voor me :P
  maandag 20 augustus 2012 @ 15:43:12 #113
298315 SacreCoeur
pi_115784854
haha ja he :P behangetjes in wc's zijn gewoon leuk! en dan krijtbord op de deur voor tijdens het poepen :D

klinkt wel goed zeg! ik word bijna jaloers :{w
pi_115785799
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 15:43 schreef SacreCoeur het volgende:
haha ja he :P behangetjes in wc's zijn gewoon leuk! en dan krijtbord op de deur voor tijdens het poepen :D

klinkt wel goed zeg! ik word bijna jaloers :{w
neee het is echt maar een keuze uit 3 soorten tegeltjes enzo hoor :D volgens mij zouden ze een goeie aan jou hebben zou jij alle extra keuzepakketten kopen :P

de links voorste tegeltjes zijn het geworden

mat-witte muurtegels, zónder siertoestand. Die wastafel/plankje en spiegel komen ook zo te hangen, mij best.

dit aanrechtblad, ik kreeg het niet op de foto, hij is meer grijzig dan op de foto, het deed me een beetje aan het strand denken :D

blad met kastje :)

en nr 271 de greepjes

dit was mijn spreekbeurt, ik geef nu mijn keuken even door :+
  maandag 20 augustus 2012 @ 16:09:47 #115
298315 SacreCoeur
pi_115785895
Ja misschien wel :P al denk ik dat wel ook wel vrij basic was gebleven.

greepje 402 is zo lelijk he xD
271 is wel de mooiste.. beetje uhhh landelijk ofzo? :P
  maandag 20 augustus 2012 @ 16:10:00 #116
298315 SacreCoeur
pi_115785908
landelijke greepjes :')
pi_115795309
Nice, goed gedaan! *O*
pi_115800674
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 16:09 schreef SacreCoeur het volgende:
Ja misschien wel :P al denk ik dat wel ook wel vrij basic was gebleven.

greepje 402 is zo lelijk he xD
271 is wel de mooiste.. beetje uhhh landelijk ofzo? :P
Nee dat zijn toch geen 'landelijke' greepjes allemaal? :o

En 402 heb ik op mijn woningbouw keukentje zitten... -O-

Maar leuke keuzes toch? Dat blad is erg leuk trouwens! :D Goeie opstelling van de keuken ook!
Wel handig dat de mogelijkheden wat beperkter zijn. Of kon je meer keuzes maken voor een meerprijs?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_115816703
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 21:47 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Nee dat zijn toch geen 'landelijke' greepjes allemaal? :o

En 402 heb ik op mijn woningbouw keukentje zitten... -O-

Maar leuke keuzes toch? Dat blad is erg leuk trouwens! :D Goeie opstelling van de keuken ook!
Wel handig dat de mogelijkheden wat beperkter zijn. Of kon je meer keuzes maken voor een meerprijs?
haha ik vind ze ook niet per se landelijk, bij landelijk denk ik misschien juist wel eerder aan knopjes ofzo. Maar ik snap wel wat SC bedoelt denk ik, het is in ieder geval ook niet ultrastrak en modern zeg maar. Burgerlijk is misschien wel het goede woord :Y)

Ik vond het heerlijk dat de keuzes beperkter waren :D ik heb heul geen tijd om een halve studie te wijden aan welke kleur tegels ik wil :+ Voor 250 euro extra ofzo kon je een keuze-optie pakket nemen en kreeg je meer tegelkeus, we hebben eens geïnformeerd uit nieuwsgierigheid, maar de extra keuze bleek gewoon te bestaan uit een iets grotere vloertegel (toegegeven, is ook mooier, maar niet 250-extra-mooier :P ) en er waren 4 extra wandtegel-kleuren om uit te kiezen. Dat vond ik nogal tegenvallen eerlijk gezegd :o
natuurlijk ben je veel meer kwijt als je het helemaal zelf laat tegelen maar das een ander verhaal.
pi_115816751
Oh en jaaaa stiemie dat raam!! goed hè? echt zo fijn O+ ik heb met mn buuf gesproken over die luiken, in de woonkamer is niet handig want dicht is dan ook wel gelijk pikkedonker enzo :P maar voor in de keuken vind k ze misschien ook wel schattig. Eens over nadenken. Op de zolder-etage komen ze sowieso, de meidenkamers overweeg ik nog even, daar vind ik ze ook wel leuk.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 18:20:05 #121
298315 SacreCoeur
pi_115874778
Ja dat bedoel ik :P t is niet recht en hoekig.

402 zat hier ook standaard op alle kastjes, die heb ik er zsm afgehaald :P
Wij hebben nu helemaal geen greepjes.
pi_116886929
De eerste paal is geslagen! *O*

Het afgegraven stuk

vanaf de 'voorkant' genomen *O*

We hebben inmiddels ook een vloer geregeld, nu nog iets op de zolderetage en kijken naar muurbedekking. :s)
pi_116891755
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 13:13 schreef mignonne het volgende:
De eerste paal is geslagen! *O*
[ afbeelding ]

Het afgegraven stuk
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
vanaf de 'voorkant' genomen *O*

We hebben inmiddels ook een vloer geregeld, nu nog iets op de zolderetage en kijken naar muurbedekking. :s)
Vanaf nu gaat het snel hoor! Vooral leuk om vaak te gaan kijken, elke keer sta je dan versteld hoe snel het gaat!
Fuck the EBU
pi_116893992
quote:
7s.gif Op maandag 17 september 2012 15:15 schreef Yesse het volgende:

[..]

Vanaf nu gaat het snel hoor! Vooral leuk om vaak te gaan kijken, elke keer sta je dan versteld hoe snel het gaat!
jaaaa! ik ben echt heel benieuwd O+
we rijden er meerdere keren per week langs, het is hier echt heel dichtbij. Vandaag stond de hei-machine bij ons stukje *O* hahaha ik werd er helemaal hyper van :P

Heeft iemand nog tips voor het uithalen van een laminaat-vloer? kliklaminaat is het.
pi_116899962
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 16:10 schreef mignonne het volgende:

Heeft iemand nog tips voor het uithalen van een laminaat-vloer? kliklaminaat is het.
Sorteer gelijk bij het uithalen. Dus je krijgt bundels met hele planken, bundels met rechtse passtukken en aparte bundels met linkse passtukken. Leg er tien op elkaar met de achterzijde naar buiten. Rolletje tape er strak omheen en je kan het prima vervoeren. Maak de bundels wel even groot.
Kijk met een kritisch oog naar elk plank. Kleine beschadigingen gelijk even aan geven met een potlood. Bij het inleggen weer doen dan weet je zeker dat alle planken goed zijn.
Bij het leggen leg je de passtukken met de niet gezaagde kant gelijk. Op het moment dat je een passtuk nodig hebt hoef je er maar een te meten om te zien welke je nodig hebt.
Jeroentje.
pi_116901951
Thanks! ^O^
pi_116915304
Ik weet niet wanneer je het laminaat ophaalt, maar de tape moet je er niet te lang om laten zitten. Wij hadden de grootste moeite om het er af te krijgen :')
pi_116918902
oeh ook een goeie dus :o bij thuiskomst gelijk maar weer eraf halen dan.
  dinsdag 18 september 2012 @ 08:07:08 #129
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_116922784
touwtjes ipv tape ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 18 september 2012 @ 08:20:58 #130
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116922919
Of maskingtape ^O^
pi_116922921
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 22:53 schreef Puala het volgende:
Ik weet niet wanneer je het laminaat ophaalt, maar de tape moet je er niet te lang om laten zitten. Wij hadden de grootste moeite om het er af te krijgen :')
Als je er voor zorgt dat je de eerste negen opstapelt met de print naar boven en de laatste met de print naar beneden is het niet erg dat er plakband op blijft zitten. Ook beschadig je zo de print niet omdat de buitenkant van de bundel achterkanten zijn. Wel strak bundelen omdat anders de printzijde over elkaar schuren.

Wel voorzichtig zijn met de zij en kopse kanten. Dus plakband mag er wel een jaar op zitten is niet erg als je maar goed bundelt.
Jeroentje.
pi_116922964
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 september 2012 08:07 schreef E.T. het volgende:
touwtjes ipv tape ;)
maar touwtjes kan k er nooit zo strak omheen doen als tape heb ik het idee, toch? bij mij schuift altijd alles wat met touwtjes vastzit nog :') :D
pi_116923796
Sorry voor een ietwat willekeurige vraag, maar was er in dit topic ooit iets gepost over een soort decoratie voor rolgordijnen? Ik heb geprobeerd om te googlen maar ik weet niet zo goed welke termen ik moet gebruiken :P
Klussen deel 1 en 2
pi_116924734
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 08:21 schreef jpajs het volgende:

[..]

Als je er voor zorgt dat je de eerste negen opstapelt met de print naar boven en de laatste met de print naar beneden is het niet erg dat er plakband op blijft zitten. Ook beschadig je zo de print niet omdat de buitenkant van de bundel achterkanten zijn. Wel strak bundelen omdat anders de printzijde over elkaar schuren.

Wel voorzichtig zijn met de zij en kopse kanten. Dus plakband mag er wel een jaar op zitten is niet erg als je maar goed bundelt.
Hmm klopt. Wij hebben het een keer later gewoon los vervoert. Dan kan ieder die mee helpt met tillen net zo veel pakken als hij/zij kan tillen. We hebben het gewoon netjes los gestapeld en tijdens het vervoer hadden we in de auto dekens liggen om alles strak te leggen (randen er omheen zegmaar).
pi_116924999
Geef ieder plankje een letter en cijfer.
pi_116925230
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 09:25 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Sorry voor een ietwat willekeurige vraag, maar was er in dit topic ooit iets gepost over een soort decoratie voor rolgordijnen? Ik heb geprobeerd om te googlen maar ik weet niet zo goed welke termen ik moet gebruiken :P
Oei dat is een goede... :o geen idee :') wat wil je precies weten? Ik weet dat Stiemie in haar topic (wonen in Weesp) de rolgordijnen voor haar dochters opgeleukt heeft.

ik ben zelf niet verder gekomen dan bedenken dat ik er 'iets' mee wil :') en dat zal dan waarschijnlijk een bandje onderaan het rolgordijn worden of een bekleding met een leuk stofje.

Toffe stofjes vind je oa op vanmarieke.nl, vermiljoen.be (geloof ik, ff google anders); en bandjes en lintjes bij bovengenoemden maar ook zaken als eulalie.nl, en fournituren online shops. Op de markt verkopen ze ook veel bandjes en dingetjes enzo.
pi_116925237
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 september 2012 10:15 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Geef ieder plankje een letter en cijfer.
ook een goeie! tnx
pi_116926178
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 10:26 schreef mignonne het volgende:

[..]

Oei dat is een goede... :o geen idee :') wat wil je precies weten? Ik weet dat Stiemie in haar topic (wonen in Weesp) de rolgordijnen voor haar dochters opgeleukt heeft.

ik ben zelf niet verder gekomen dan bedenken dat ik er 'iets' mee wil :') en dat zal dan waarschijnlijk een bandje onderaan het rolgordijn worden of een bekleding met een leuk stofje.

Toffe stofjes vind je oa op vanmarieke.nl, vermiljoen.be (geloof ik, ff google anders); en bandjes en lintjes bij bovengenoemden maar ook zaken als eulalie.nl, en fournituren online shops. Op de markt verkopen ze ook veel bandjes en dingetjes enzo.
Bedankt, dat is goede informatie! Ik denk dat ik jou en Stiemie door elkaar gehaald heb omdat jullie allebei mooie inspiratie-plaatjes hadden :)
Klussen deel 1 en 2
pi_117669663
Wat een heerlijk topic is dit ook weer.. heb net alles doorgelezen. Ik vind het erg tof om alle goedkope sfeervolle inrichtingstips en -inspiratie te lezen :)
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_118001028
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:45 schreef Lot_1 het volgende:
Wat een heerlijk topic is dit ook weer.. heb net alles doorgelezen. Ik vind het erg tof om alle goedkope sfeervolle inrichtingstips en -inspiratie te lezen :)
dank :)
als je zelf nog tips of ideeën hebt, ik hou me voor van alles aanbevolen! :D :s)
pi_118001577
En even een tussenstandje, inmiddels is de vloer hier, bedankt voor alle tips en adviezen, was nuttig! De planken liggen nu wel door het hele huis heen opgestapeld maar goed, daar moeten we dan maar mee leven ;) We hebben de ondervloer en de plinten ook meegekregen dus we zijn heel blij. Al met al natuurlijk een superdeal voor die 50 euro. Het komt neer op een ruime 80m2 en we gaan grofweg 60m2 nodig hebben waarschijnlijk om alles te doen. De woonkamer en ruimtes waar het uit komt waren vrij ruim dus er zijn heel wat hele planken bij en zelfs nog 2 dichte pakken. De vloer is bruin met een soort lichte greywash erover. Ik vond hem altijd erg mooi, ben er erg blij mee.

Tussenstand van de bouw:

Bij de huizen haaks op de onze ligt er ook al een bovenkant overheen gestort en liggen de tussendelen klaar om geplaatst te worden :o

Ondertussen zijn wij, nu de vloer binnen is, voorzichtig na aan het denken over wat er nog meer moet en wat we willen en waar we dat vandaan moeten halen. Op volgorde van prioriteit zijn dat nu:

- behang
- (verf is als het goed is niet nodig? maar wellicht toch wel voor de trap)
- gordijnen meidenkamers
- iets van dik zeil voor op de zolderetage
- plankjes voor in de keuken ipv bovenkastjes
- een servieskast voor in de keuken (liefst een mooie opknapper)
- boekenkasten voor in de woonkamer --> lage prioriteit op zich, maar ik ben wel benieuwd of onze boekenkasten de verhuizing gaan overleven.

In grote lijnen is dat wel zo'n beetje wat we nodig gaan hebben. De boekenkasten zijn niet nodig-nodig, de servieskast waarschijnlijk wel omdat ik door het dieet van de jongste de boel gescheiden moet/wil houden, ruimtegebrek!
pi_118015331
Ohja en nog wat zelfmaak en decoratie ideetjes die ik gespot had, ik post ze hier want dan kan ik ze makkelijk terug vinden :P

deze kleurtjes, prachtig <3

een bestekbak omgetoverd tot bovenmaatse letterbak :D nou kom ik om in de letterbakken :') maar ik vind het idee wel erg leuk.
via: http://www.griottes.fr/

cutesy om neer te zetten <3
via: http://www.etsy.com/listi(...)rn-kawaii-mini-fruit

Voor aan de deur ofzo in de meidenkamers, of in de hal beneden?

stofslingers, leuk ter decoratie

Leuk idee voor een boekenkast/dressoir voor in de woonkamer, die stoel vind k ook geweldig, zoiets zou k wel bij een kringloop willen scoren <3

wolkjes met masking tape aan de muur
Kussentje vind k ook leuk maar dan zonder naam erop.

via: http://motherblogger.over-blog.com/

Even verder plakken en zoeken in mn 800 linkjes :9
pi_118023385
Nog zo'n stofslinger-geval

voor aan de muur, met dank aan Martha Stewart :D
geen idee hoe lang zoiets mooi blijft, maar ik vind t wel een heel leuk idee om samen met de meiden te maken. Allemaal van blaadjes gemaakt dus.

Het betere knip en plak-werk :D ook leuk als kinderkamerdecoratie imho

We hebben een schommelstoel staan, die is wit geschilderd, ik twijfelde een beetje over of ik hem wel mee wilde verhuizen, maar k had er nog helemaal niet over nagedacht dat ik die stoel ook kan schilderen :D zalmroze zou kunnen, groenig vind k ook mooi, of misscien toch maar wit laten, tof kussen erin en dan in de woonkamer zetten.
pi_118073798
*O* Er ligt een fundering! *O*

Mooie ideetjes en spulletjes weer! O+
Dier blaadjesdieren zijn leuk zeg.
En als je schommelstoelzitting een andere bekleding nodig heeft dan kom ik wel weer langs met mijn tacker. :P
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_118127205
hahaha ja dat ging heel goed met die tacker van jou vorige keer (dat ik alleen toekeek ging ook heel goed :P)

Ik twijfel nog eventjes waar ik die stoel wil hebben. Ik kan hem natuurlijk ook beneden neerzetten. We hebben nu een twee-zits bank en zo'n loveseat geval maar die loveseat is enorm, en vooral ook enorm onhandig. Neemt heel veel plaats in en voegt weinig toe. Liefst zou ik hem weg doen denk ik en een iets kleinere en minder logge stoel ervoor in de plaats zetten. Maar dan ben ik wel weer bang dat we te weinig zitplaatsen hebben ofzo. Ondanks dat we eigk nooit op de bank zitten verder :')
pi_118127373
oh en we zijn gisteravond nog even gaan kijken, inmiddels ligt er beton overheen en is het dicht en bij het rijtje huizen haaks op de onze staan de muren van de beneden-verdieping al. Bizar!! :o
pi_118186135
Een fotootje van het rijtje huizen van de buren :D

Ik hoop dat wij ook een raam aan de zijkant krijgen. Geen idee of dat ook gebeurt of dat deze mensen een extra optie hebben genomen though.

Oh en ik heb nog meer lillike flesjes gekocht om de keuken en/of badkamer mee op te vrolijken strakjes O+ <3

pi_118596788
Yay er staan wat wanden van onze woning! *O*
en... *tadaaaam!* we krijgen ook een zijraam! :D supertof!

de ramen aan de achterkant lopen bijna over de hele breedte en van plafond tot de vloer O+ mazzeltjes!

pi_118852791
Ik blaat gewoon lekker door in mn eentje :+

We zijn voor een keuken gaan kijken bij de Zweedse designwinkel hier in Delft >:O
We weten nog niet of het em ook daadwerkelijk gaat worden, maar het resultaat vind ik wel leuk om te posten, het zal er sowieso ongeveer zo uit komen te zien namelijk, of het nou Zweeds design of Woningbouw-design wordt.

Afzuigkap moeten we nog eens ernstig over welles-nietessen. Onze "zo-hoort-dat-nu-eenmaal"gevoelens zeggen dat die MOET. Maar on the other hand, de keren dat ik hem hier in dit huis heb aangehad zijn op 1 hand te tellen, en in ons vorige huis hebben we hem helemaal niet aangehad. In mijn woning in R'dam had ik het ding ook nooit aan dus hmpf...

Groenige tegeltjes zijn we wel over uit <3 de koelkast ligt tegenover de deur vanuit de hal, en vrij vlot na de koelkast zal onze eettafel er al wel staan.
pi_118852825
ohja, we gaan níet voor de betere abattoir-look, het programma kon die tegels maar op 1 manier kwijt :')
  maandag 5 november 2012 @ 16:52:52 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118853853
quote:
14s.gif Op maandag 5 november 2012 16:30 schreef mignonne het volgende:
Ik blaat gewoon lekker door in mn eentje :+

We zijn voor een keuken gaan kijken bij de Zweedse designwinkel hier in Delft >:O
We weten nog niet of het em ook daadwerkelijk gaat worden, maar het resultaat vind ik wel leuk om te posten, het zal er sowieso ongeveer zo uit komen te zien namelijk, of het nou Zweeds design of Woningbouw-design wordt.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Afzuigkap moeten we nog eens ernstig over welles-nietessen. Onze "zo-hoort-dat-nu-eenmaal"gevoelens zeggen dat die MOET. Maar on the other hand, de keren dat ik hem hier in dit huis heb aangehad zijn op 1 hand te tellen, en in ons vorige huis hebben we hem helemaal niet aangehad. In mijn woning in R'dam had ik het ding ook nooit aan dus hmpf...

Groenige tegeltjes zijn we wel over uit <3 de koelkast ligt tegenover de deur vanuit de hal, en vrij vlot na de koelkast zal onze eettafel er al wel staan.
Ik weet niet of je nu ook een open keuken hebt, maar met een open keuken zou ik zeker niet zonder afzuigkap willen.... dan kom je de volgende ochtend beneden en ruik je de spruitjes van gisteren nog.
Persoonlijk trek ik dat niet zo.

Qua houten aanrechtblad; goed over nadenken of je dat echt wilt, het staat fantastisch, maar een paar jaar part-time houten aanrechtblad is voor mij voldoende om te weten dat ik nooit een keuken met een houten aanrechtblad zal samenstellen :N
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_118855687
Hout of mdf? Volgens mij ligt hier een mdf blad op. Straks heb ik stenen blad en moet ik voorzichtig zijn want dan is die echt van ons.

Moet je ook nog veel in jullie oude huis slopen mignonne? Dit zie er in ieder geal erg mooi uit. Veel licht in de keuken zo te zien.
  maandag 5 november 2012 @ 17:46:19 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118856077
Ik begrijp steeds beter waarom er decennia lang door woningstichtingen gewoon een RVS-aanrechtblad in de keukens gebruikt werd.... sterker nog; volgens mij moet ik dat serieus overwegen als ik een keuken moet samenstellen :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118856808
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:46 schreef Leandra het volgende:
Ik begrijp steeds beter waarom er decennia lang door woningstichtingen gewoon een RVS-aanrechtblad in de keukens gebruikt werd.... sterker nog; volgens mij moet ik dat serieus overwegen als ik een keuken moet samenstellen :D
:D

ik zal al tegen B., t is net een hele grote snijplank zo :P
Maar goed, dat hout zal idd wel zijn nadelen hebben. RVS gaat hem niet worden :+ en andere opties vind ik veel minder mooi. De kans is groot dat we uiteindelijk bij een fineer toestand uitkomen, maar goed, daar moeten we nog maar eens goed naar kijken, want dit eiken blad was 129 en 169 en dat is op maat ofzoiets. Een fineer blad is veel goedkoper, maar dan komt er wel 150,- bij voor het uitzagen van uitsparingen voor spoelbak en kookplaat. En bij die andere dus niet. Aangezien ik fineer stiekem Heel Erg Lelijk (met hoofdletters ja) vind, kan het zomaar dat we uiteindelijk toch voor hout gaan. We moeten maar kijken. Over een paar jaar over laten kopen door nieuwe bewoners en dan zelf voor een wijzere keus gaan :Y)
pi_118856925
En over die afzuigkap, ja we hebben open keukens gehad, zowel nu als het huis hiervoor. Ik moet zeggen dat ik me er eigenlijk niet zo aan stoor, geurtjes van eten. Het enige waar ik me wel aan stoor is geur van gourmet enzo... maar daar kunnen geen 10 afzuigkappen tegenop volgens mij :r
  maandag 5 november 2012 @ 18:44:19 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118858584
Fineer is idd hel ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 5 november 2012 @ 20:13:09 #157
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_118863155
Ik weet niet of jullie die losse koelkast nu al hebben. Anders zou ik voor inbouw gaan, vind ik zelf meer eenheid geven, zeker als hij zo direct tegen de keuken aan staat.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_118864231
Onze buren hadden het houten blad van ikea en vonden dat in de praktijk niet zo praktisch. Wij hadden toen het nep-houten blad, idd niet zo mooi als echt hout, maar wel ontzettend handig. De waterkering mis ik nu nog (dit huis heeft een vlak granieten blad). Afzuigkap zou ik wel doen, maar als je dat niet wilt wel zorgen dat het makkelijk aangesloten kan worden (bijv als je ooit je huis wilt verkopen).
Heb je een losse koelkast omdat je nu een koelkast hebt al? Misschien kun je dan nl bij de plaatsing er rekening mee houden dat je die makkelijk kunt vervangen door een inbouwkoelkast als je dat ooit zou willen? 't Is toch Ikea, dus vaak wel goed uit te breiden/vervangen/veranderen.
pi_118871443
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 20:13 schreef SV-tje het volgende:
Ik weet niet of jullie die losse koelkast nu al hebben. Anders zou ik voor inbouw gaan, vind ik zelf meer eenheid geven, zeker als hij zo direct tegen de keuken aan staat.
Ben ik met je eens! Het is absoluut mooier Maar budget he...
mijn immer-lieftallige wederhelft wil graag een vriezer beneden. Ik zie er zelf niet zo de meerwaarde van want het gaat om, jawel, ijsklontjes :') Een vriesvakje in de koelkast zorgt ervoor dat een tafelmodel koelkast weer net te klein is. Een grote inbouwkoelkast is beduidend duurder en valt daarmee buiten ons budget :)
Idealiter had ik een inbouw-tafelmodel koelkast erbij gehad ivm langer werkblad enzo, maar die vriezer he :') (en een losse vriezer erbij vind ik echt te gek, dat wordt a) heel duur en b) voor enkel ijsklontjes? meh...)

Poemojn, het is huur, dus heel eerlijk gezegd vind ik het niet zo belangrijk wat een volgende huurder ermee doet :@ ik geloof dat de woningbouw wel zorgt voor de aanlegroutes enzo, dat zal wel schelen.

We gaan tzt gewoon nog eens heel goed naar fineer kijken, welke er dan wel okay uitziet. Thanks voor de input!
Misschien moeten we dan ook maar een klein stukje van onze vloer meenemen zodat we een beetje een idee hebben van of het een beetje leuk matcht ofzo.
  maandag 5 november 2012 @ 22:34:55 #160
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118871773
Oh Mignonne, ik zou als t lukt gaan voor een grote koelkast en nooit een tafelmodel! Veels te klein joh.
  maandag 5 november 2012 @ 22:38:45 #161
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118871973
Ach weet je, zo'n losse koelkast kun je ook af en toe eens van z'n plek halen, en eronder schoonmaken enzo.... niet dat je dat vaak doet, maar het feit dat het veel makkelijker kan dan bij een inbouw koelkast is natuurlijk wel een pluspunt, want onder een inbouwkoelkast wordt het echt ook vies.

Daarbij, op en vrijstaande koelkast kun je:

*O* *O* *O*

En het vriesgedeelte onder doen, dan hoef je alleen maar te bukken voor de ijsklontjes, niet voor al die andere dingen die je wel tig keer per dag uit de koelkast moet pakken ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 5 november 2012 @ 22:40:22 #162
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118872060
Ik bedoelde dus een vrijstaande grotere hè! Ik vind mijn inbouwkoelkast echt aan de krappe kant met 5 personen en weekboodschappen
pi_118872095
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 22:34 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh Mignonne, ik zou als t lukt gaan voor een grote koelkast en nooit een tafelmodel! Veels te klein joh.
ik heb nu ook een tafelmodel! :D groente gooi k er toch nooit in, cola drink ik niet uit de koelkast (bah!) melk hebben we bijna nooit in huis.

Maar... je hebt gelijk ;) extra ruimte zou niet weg zijn dus een grote heeft wel de voorkeur.
We hadden bij Ikea zo'n hippe half-hoge kast gezien van 1.40 hoog ofzoiets? Kwam tot mijn schouders ongeveer, en daar zouden dan wel mooi mijn kookboeken op kunnen en/of de combimag of mn tajines of of of...
  maandag 5 november 2012 @ 22:41:58 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118872143
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 22:40 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik bedoelde dus een vrijstaande grotere hè! Ik vind mijn inbouwkoelkast echt aan de krappe kant met 5 personen en weekboodschappen
Volgens mij staat die ook op de tekening, en ook een upside down model, maar ik vond het handig om de voordelen daarvan nog even te benadrukken :+

/kreupeloudwijfmodus
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118872168
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 22:38 schreef Leandra het volgende:
Ach weet je, zo'n losse koelkast kun je ook af en toe eens van z'n plek halen, en eronder schoonmaken enzo.... niet dat je dat vaak doet, maar het feit dat het veel makkelijker kan dan bij een inbouw koelkast is natuurlijk wel een pluspunt, want onder een inbouwkoelkast wordt het echt ook vies.

Daarbij, op en vrijstaande koelkast kun je:

[ afbeelding ]

*O* *O* *O*

En het vriesgedeelte onder doen, dan hoef je alleen maar te bukken voor de ijsklontjes, niet voor al die andere dingen die je wel tig keer per dag uit de koelkast moet pakken ;)
Kleurplaten van de meisjes erop O+ O+
Inbouw is gewoon prijzig, of in ieder geval prijziger dan de vrijstaande opties, dus vrijstaand heeft echt wel de voorkeur.

En nouja goed, als de vriezer toch nieuw is, kunnen we daar mooi een glutenvrije vriezer van maken, scheelt weer een flinke schoonmaak.
  maandag 5 november 2012 @ 22:44:42 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118872292
Je zult al snel twee vriesladen hebben, maak je een van de twee glutenvrij, heb je nog een hele lade over voor ijsklontjes, ijsjes, vlees en desnoods zelfs maaltijden die over zijn voor als je een keer geen tijd hebt om te koken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118872339
En groenige tegeltjes erachter, ik weet nog niet of ik van die sjieke geglazuurde metrogevallen wil, of gewone ordinaire vierkante, of zo'n hip mozaïekje. Keuzes keuzes :D
En plankjes O+ ik neig nu naar witte plankjes maar wellicht is hout toch mooier? De muur blijft wit.

Het raam krijgt trouwens ook zo'n kruisvorm erop met latjes <3
pi_118872472
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 22:44 schreef Leandra het volgende:
Je zult al snel twee vriesladen hebben, maak je een van de twee glutenvrij, heb je nog een hele lade over voor ijsklontjes, ijsjes, vlees en desnoods zelfs maaltijden die over zijn voor als je een keer geen tijd hebt om te koken.
oh maar we hebben al een vriezer hoor! maar die komt op de zolder te staan, voor idd de voorraad vlees en maaltijden, eventuele andere vriesdingen enz. Daarom vind ik het onzin, mijn lief is te lui om naar de zolder te lopen, daarom wil ie een vriezer beneden :P
Vooruit dat begrijp ik best, en het is best fijn met ijsjes in de zomer enzo, maar nodig och. Dus ik denk dat we gewoon die hele vriezer maar glutenvrij houden, vlees en groenten kunnen er dan ook in voor zover het vlees gv is. En och, glutenvrije ijsblokjes mogen er ook wel in :+ waterijsjes enz prima, glutenvrij brood.
Dan kan die boven in alle vier (of vijf? ik weet het niet eens...) helemaal vol met normaal spul.
pi_118872636
Da's makkelijk dat je huurt, had ik niet meegekregen :) Bij ons zorgde de verhuurder toen voor de keuken, was ook nieuwbouw, we mochten zelf de kleuren enzo uitkiezen toen.

Grappig, die ideeen over grootte. Wij hadden tafelmodel, was prima. Als je weinig voorgesneden groente en frisdrank koopt en een koude schuur/bijkeuken hebt voor vers kan dat best. Maar drie lades vriesruimte vind ik juist te weinig, ik wil er graag nog een losse grote bij.

Bij een losse koelkast is het leuk dat je de hele uitstraling van je keuken ermee kunt veranderen: amerikaans rvs, of smeg, of knalgekleurd. :)
  maandag 5 november 2012 @ 22:53:29 #170
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118872738
Ah okay.... ja, dan is het wel heel zonde om voor die paar ijsklontjes een nieuwe koelkast te moeten kopen.
In dat geval heb je beneden ook geen vriesladen nodig, maar is een vriesvak (een apart) idd voldoende.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 5 november 2012 @ 22:55:17 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118872824
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 22:51 schreef poemojn het volgende:
Bij een losse koelkast is het leuk dat je de hele uitstraling van je keuken ermee kunt veranderen: amerikaans rvs, of smeg, of knalgekleurd. :)
En dan gelijk een paar opties noemen die wel heel O+ zijn, maar het ook gelijk 2 keer zo duur maken als een inbouw ikea koelkast :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118872866
Smeg O+ O+ O+ en dan zo'n turkoois gekleurde ofzo

maar B. vind ze onbeschrijfelijk lelijk ;(
we verschillen niet over veel dingen van mening maar een koelkast blijkt best een test :P

Ik heb geen moeite met het formaat van de koelkast nu, maar we zouden in de toekomst wel heel graag nog een kindje willen (lees: babyhapjes, gekolfde melk etc. extra invriesspul; en in de koelkast op den duur toch extra voedsel), en met het dieet van de jongste erbij is het best handig om de ruimte te hebben. Maar extra aanrechtblad is ook best heel erg fijn.

Koelkasten... de zwaardere keuzes in het leven :')
  maandag 5 november 2012 @ 23:01:03 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118873130
Als je de ruimte in de keuken hebt kun je vrij makkelijk een extra aanrechtkastje plaatsen, al is het maar tegen een andere muur.... dat zijn de kosten niet.
Een nog goed werkende koelkast vervangen is een stuk vervelender.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118873169
de optie die we nu hebben is trouwens een (nep) RVS van Ikea. Ik vind het contrast wel aardig denk ik. We hadden vroeger thuis ook altijd zo'n rvs ding, mét ijsklontjestoestand ;)

Er komt overigens ook nog(!) een servieskast achtig iets in de keuken, we komen echt bergruimte te kort anders. Liefst zou ik er dit van maken qua kleur en stijl, maar dat mag niet van B :D wit moet ie worden...

dus waarschijnlijk wordt het zoiets
  maandag 5 november 2012 @ 23:08:45 #175
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118873477
Twee simpele kastjes van 60 breed van ¤ 54 per stuk maakt ¤ 108

Blad erop ¤ 39

Heb je er aan de andere muur voor ¤ 147 zo 120 cm aanrecht bij als je dat nodig hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 5 november 2012 @ 23:10:18 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118873546
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 23:02 schreef mignonne het volgende:
de optie die we nu hebben is trouwens een (nep) RVS van Ikea. Ik vind het contrast wel aardig denk ik. We hadden vroeger thuis ook altijd zo'n rvs ding, mét ijsklontjestoestand ;)

Er komt overigens ook nog(!) een servieskast achtig iets in de keuken, we komen echt bergruimte te kort anders. Liefst zou ik er dit van maken qua kleur en stijl, maar dat mag niet van B :D wit moet ie worden...

[ afbeelding ]

dus waarschijnlijk wordt het zoiets
[ afbeelding ]
Komt die naast de koelkast of tegen die lege muur waar ik zojuist je 120 cm extra aanrecht gepland had? :')

Ze zijn heel erg O+
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 5 november 2012 @ 23:13:33 #177
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118873681
Of een 'halve' kast op dat nieuwe stukje aanrecht. Of een buffetkast met een plankvak achtig iets.
pi_118873787
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 23:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Komt die naast de koelkast of tegen die lege muur waar ik zojuist je 120 cm extra aanrecht gepland had? :')

Ze zijn heel erg O+

nee die komt tegen die lege muur. Ik ben echt heel erg gecharmeerd van dit soort kasten dus ik ben bang dat ik em gewoon MOET. Liefst ook nu, nu, NU maar tot dusver kan ik me inhouden :P

Eerst maar eens die ladekast afschilderen die in de woonkamer staat, die moet ook nog steeds af :D en dan een kledingkast voor meisje nummer 2 op de kop tikken ergens. We hebben nog een boel te doen en te regelen.
pi_118873838
Overigens zie ik wel een béétje op tegen de verhuizing :X valt waarschijnlijk in een hectische periode, ik zit dan midden in een stage en die zijn fulltime, B. werkt gewoon natuurlijk. A. gaat voor het eerst naar school dan dus hmpf. Ik ben benieuwd hoe dat gaat :o
  maandag 5 november 2012 @ 23:25:35 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118874205
Kan me voorstellen, dat is dan wel heel veel tegelijk.
Maar het komt wel goed, echt :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118874381
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 22:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

En dan gelijk een paar opties noemen die wel heel O+ zijn, maar het ook gelijk 2 keer zo duur maken als een inbouw ikea koelkast :D
marktplaats O+ ;)
  † In Memoriam † maandag 5 november 2012 @ 23:30:10 #182
43556 miss_dynastie
pi_118874414
Maar krijg je een keuken niet gewoon bij het huis dan? :@

Voor ijsklontjes kun je eventueel ook een losse machine kopen, maar ja, da's al gauw weer zo'n sta-in-de-weg....
  maandag 5 november 2012 @ 23:33:46 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118874571
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 23:29 schreef poemojn het volgende:

[..]

marktplaats O+ ;)
Ik heb even gekeken, maar die zijn ook nog flink aan de prijs, tenzij je een Smeg lookalike van Edy :X :X :X bedoelt voor 165
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118874778
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 23:30 schreef miss_dynastie het volgende:
Maar krijg je een keuken niet gewoon bij het huis dan? :@

Voor ijsklontjes kun je eventueel ook een losse machine kopen, maar ja, da's al gauw weer zo'n sta-in-de-weg....
Jawel er zit een keuken bij, met een beperkt aantal keuze-opties. Echter volledig zonder apparatuur zoals gebruikelijk is bij huren. Alleen de kastjes enzo krijg je erbij. Een vaatwasser moeten we via de lokale keukenboer (ka-tjing contractjes) laten plaatsen en kost 1000,- ( :') ) dan hebben we nog geen koelkast en kookplaat.

Als we zelf een keuken laten plaatsen kost ons dat 2000,- inclusief alle apparatuur en plaatsingskosten, krijgen we 25 jaar garantie op de apparaten en kunnen we de keuken weer slijten aan de volgende bewoners, of de keuken meenemen bij verhuizen want hij moet er dan wel uit bij verhuizen. Daarbij is er een huurverlaging bij het plaatsen van een eigen keuken.

T zou zomaar voordeliger uit kunnen pakken :D en dan hebben we nog meer keuze ook :P
niet dat ik zoveel anders wil dan wat ze bij de woningboer hadden, maar keuze hebben is altijd leuk :')
  maandag 5 november 2012 @ 23:44:13 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118874969
Damn, een vaatwasser van ¤ 1.000.... dat moet wel een hele riante Miele zijn *O*
Niet zeker? :{
Wullie bin KOEL © Soneal
  † In Memoriam † maandag 5 november 2012 @ 23:47:19 #186
43556 miss_dynastie
pi_118875066
Wow, wat een bedrag :o

Ik snap wel dat je dan voor onze Zweedse vrienden kiest :Y
pi_118875114
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 23:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb even gekeken, maar die zijn ook nog flink aan de prijs, tenzij je een Smeg lookalike van Edy :X :X :X bedoelt voor 165
ja oke, die zijn duurder..
gewoon zoeken op rvs maakt het al goedkoper :)
pi_118875215
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 23:44 schreef Leandra het volgende:
Damn, een vaatwasser van ¤ 1.000.... dat moet wel een hele riante Miele zijn *O*
Niet zeker? :{
Hahaha :D
B. had het merk eens opgezocht (ik heb geen flauw idee welk merk!) maar dat merk en type kwam er beroerd vanaf in reviews hier en daar op het web. Hij kon geen enkel positief verhaal vinden :') nu zijn mensen op internet en in reviews sneller negatief dan positief, maar toch, voor een apparaat van 1000,- nou nee...
  maandag 5 november 2012 @ 23:56:16 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118875358
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 23:51 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hahaha :D
B. had het merk eens opgezocht (ik heb geen flauw idee welk merk!) maar dat merk en type kwam er beroerd vanaf in reviews hier en daar op het web. Hij kon geen enkel positief verhaal vinden :') nu zijn mensen op internet en in reviews sneller negatief dan positief, maar toch, voor een apparaat van 1000,- nou nee...
Ik heb net even op Kieskeurig gekeken, en voor minder dan ¤ 1.000 heb je dus gewoon een Miele inbouw vaatwasser :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118875450
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 23:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb net even op Kieskeurig gekeken, en voor minder dan ¤ 1.000 heb je dus gewoon een Miele inbouw vaatwasser :')
ik geloof je direct :D wel ernstig.
De woningbouw plaatst geen andere vaatwassers dan die van de keukenboer. Als je er een wilt kun je die afnemen, en anders plaatsen ze een kastje op de plaats waar dat ding blijkbaar moet komen. Kun je wel zelf een losse neerzetten maar dan zit je weer met je water-aansluiting en afvoer enzo en je kunt ook een inbouw erin gooien door het kastje eruit te slopen maar uiteraard moet je de boel weer netjes opleveren.

kortom: :')

een vaatwasser is geen eerste levensbehoefte ofzo maar boh! t zou toch lekker zijn zeg :D
  dinsdag 6 november 2012 @ 00:03:31 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118875526
Ja, een vaatwasser is lekker.... dat is net als een droger; je mist hem niet tot je hem hebt en dan wil je hem nooit meer kwijt :')

Maar als dat de opties van de woningbouw zijn dan zou ik voor een Zweedse designkeuken gaan :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118875641
ja toch?
Zelf in elkaar zetten scheelt overigens weer 400,- op de prijs van de keuken, alleen de woningstichting 'eist' dat de keuken door een professioneel bedrijf geplaatst wordt. Ik vraag me af hoe ze dat gaan controleren en wat het dondert als we hem toch weer meenemen, maar goed. Ik ga eens kijken of we onder die plaatsings/aansluitingskosten uit kunnen.
pi_118875827
Navragen wat het kost als een installateur controleert of jullie het goed hebben gedaan? Zo werkt dat bij CV-ketels ook :)
pi_118875899
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 00:17 schreef poemojn het volgende:
Navragen wat het kost als een installateur controleert of jullie het goed hebben gedaan? Zo werkt dat bij CV-ketels ook :)
Oh dat is een goeie!
Haha dat klinkt wel een beetje spannend, een soort examen :D

Dat moet goed komen ik ga die optie eens bekijken, tnx!
pi_118880191
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 23:59 schreef mignonne het volgende:

[..]

ik geloof je direct :D wel ernstig.
De woningbouw plaatst geen andere vaatwassers dan die van de keukenboer. Als je er een wilt kun je die afnemen, en anders plaatsen ze een kastje op de plaats waar dat ding blijkbaar moet komen. Kun je wel zelf een losse neerzetten maar dan zit je weer met je water-aansluiting en afvoer enzo en je kunt ook een inbouw erin gooien door het kastje eruit te slopen maar uiteraard moet je de boel weer netjes opleveren.

kortom: :')

een vaatwasser is geen eerste levensbehoefte ofzo maar boh! t zou toch lekker zijn zeg :D
Op zich is een aan- en afvoer niet het allermoeilijkste klusje; vaak zit op de sifon van de zwanenhals onder de wasbak al een aansluiting voor de afvoer van de vaatwasser tegenwoordig. En als er geen aanvoer-kraantje zit kun je heel simpel een priktapkraantje op een leiding zetten :Y

Dus als je ruimte in je keuken hebt na plaatsen van de woningbouw-keuken zou ik het gewoon zelf doen :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_118882490
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:01 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Op zich is een aan- en afvoer niet het allermoeilijkste klusje; vaak zit op de sifon van de zwanenhals onder de wasbak al een aansluiting voor de afvoer van de vaatwasser tegenwoordig. En als er geen aanvoer-kraantje zit kun je heel simpel een priktapkraantje op een leiding zetten :Y

Dus als je ruimte in je keuken hebt na plaatsen van de woningbouw-keuken zou ik het gewoon zelf doen :D
Goeie, tnx, ga k ook mee nemen in de overwegingen *O*
  dinsdag 6 november 2012 @ 11:48:54 #197
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118883160
Zo'n aansluiting maken (kraantje en afvoer) is vrij simpel, ik heb daar destijds gewoon de loodgieter voor laten komen en volgens mij iets van ƒ 100,= voor moeten betalen.
Het zal nu wel zo'n ¤ 100,= zijn maar nog steeds een bedrag waarvan je niet over de kop gaat.

Maar.... als een eigen keuken huurkorting oplevert en je kunt hem bij je designwinkel voor peanuts samenstellen en laten plaatsen, dan moet je even heel goed doorrekenen wat het kost als je het wel door de woningstichting laat plaatsen, want zoals ik het lees is het eigenlijk absurd duur, en hebben ze veel liever dat ze de moeite niet hoeven te doen.
Ik bedoel; een B-merk vaatwasser voor ¤ 1.000,= :') _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119006398
Bouw-update! Ik dacht dat ik deze foto's al geplaatst had :o

(huis vd buren :D )

De bovenverdieping! *O*
Aan de achterzijde zitten ook twee grote ramen maar dan van gelijke breedte. Zoals op de plattegrond te zien is, is het smalste raam dus de badkamer :o ik hoop dat daar geen gewoon glas in gaat :+

zijraam:

ik vind het zulke schatjes <3

Foto van de achterkant van ons huis!

Bij de buren is de bovenverdieping inmiddels dicht en zitten de puien erin, deze week beginnen ze als het goed is aan de bovenverdiep bij ons *O*

Voor Bellelena nog es de plattegronden ;) gespiegeld, want ons huis zal gespiegeld zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_119006740
Nice! Ik ben al begonnen voor je :D

Een paar spulletjes alvast:

Deze bank vind ik zo tof en goed betaalbaar.

Met zo'n bijzettafeltje:

En deze loveseat:

Vloerkleed (kleine meisjes proof):

En dan zulke stoelen bij de eettafel:
pi_119007214
OOoooooooh die stoelen O+ O+ O+ geweldig!! <3

Een love-seat hebben we nu ook (in stemmig grijs :+ ) maar eigenlijk vinden we het allebei een vreselijke ruimtevreter :X hij zit verder wel lekker ofzo hoor maar hij is zo breed.
  vrijdag 9 november 2012 @ 09:53:46 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119007294
Wat gezellig, die ramen met ruitjes O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119007314
Even spieken! *O* Heb je diezelfde loveseat, mignonne? Ik wil 'em zoooo graag. Ik zag 'em net in de Pinterest van bellelena voorbij komen.

Ik heb 'em voor mijn verjaardag gevraagd. :') Ik wil van de rode stoel af; die kan ik echt niet meer verdragen.
pi_119007450
Neeee zeker niet! :o was het maar zo :')
ik vind die loveseat erg mooi, zowel qua vorm als qua stof. Wij hebben gewoon een loveseat die een set was bij de bank ofzo. We hebben onze banken ooit overgenomen van een vriendin, met het idee van we kopen wel iets moois als de kinderen groter zijn, maar goed ook want de kussenhoezen kunnen niet allemaal in de was en ze zijn me een partij smerig :') :X :r
nieuwe bank is dus wel een wens in t nieuwe huis maarja... maar eens zien tzt wat ons budget nog toelaat.

Even voor de indruk van wat we nu hebben staan...

Ik ben het ontzettend zat :D er mag van mij veel meer licht in... nu zullen we in dat huis als het goed is sowieso wat meer licht hebben, maar toch.
pi_119008925
Je zou in ieder geval op Marktplaats kunnen kijken naar Ikeabanken met afneembare hoezen. Als je die nou voor niets tot weinig kunt scoren - wij hebben onze bank weggegeven op voorwaarde dat 'ie opgehaald werd - dan kun je later nog eens investeren in een nieuwe hoes naar je smaak. Er bestaan daar wel aardige websites voor. Hoezen zijn stervensduur, maar ooit komt die geldboom naar je toe!
pi_119008980
De hoezen liggen soms ook nog wel in de koopjeshoek van de ikea. Die van mij ging uit het assortiment, dus had 50% korting :)
pi_119009038
Ik vind de hoezen die je online kunt bestellen vaak veel mooier! Ik heb het voor onze oude bank ook nog overwogen, maar die vond ik sowieso te groot voor ons nieuwe huis.
pi_119009373
Binnenkort ga ik m'n halve bank alsnog proberen te verkopen op marktplaats en wanneer er dan ruimte is, vind ik zelf die loveseat ook super gaaf!

En die eettafel stoelen O+ Die kun je ook sparen, af en toe eentje en dan telkens een oude stoel eruit, net zo lang tot je er een heleboel hebt :D
pi_119014448
Ik heb onze rode stoel net op Marktplaats gezet. Straks nog even aan vriendlief vertellen. :+

Ontopic: jullie huidige woonkamer is eigenlijk best ruim, mignonne! En de indeling van de begane grond en eerste verdieping in jullie nieuwe huis is volgens mij identiek aan de onze. :D
pi_119024461
Oh, die loveseat, wat grappig! Die staat al op mijn Pinterest sinds ik een maand zwanger was van de jongste.
Maar we hebben nog steeds geen nieuwe bank of loveseat. -O-
De bank van datzelfde merk vond ik ook tof trouwens, alleen de kleur niet zo, echt jammer dat die er niet in groen is, anders zou ik mijn geliefde nog wat harder aan zijn kop zeuren. :')

En die witte rijstlampen, daar zou je wat van deze tussen kunnen hangen:

Als variatie zeg maar. Je kunt ze zelf maken, dus het hoeft niet heel duur te zijn.
Met wit vliegerpapier. <3
pi_119028267
Die eetkamerstoelen zijn gaaf! <3

Mignonne heb je nu al een kerstboom in huis joh? :D Ik denk dat zo'n meubel als jullie bank en loveseat ook meer ruimte lijkt te vreten door die leuningen die zo naar buiten krullen misschien.

Claudia, je stoel :o Echt! :o Linkje! :9 Ik ben bijna jarig! :+

/smiley overload
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_119030394
Die stoelen zijn heel leuk! Ik heb vorige weer twee 'Back to School' stoelen binnen gekregen (van Lil) en die lijken er best wel op! Ook in alle kleuren.

Wordt een mooi huis, Mignonne! Wij zijn net naar ons nieuwe huis verhuisd en het is heerlijk, die ruimte in zon huis!
pi_119032414
Vind je die grijze bank die bellelena liet zien niet iets, oeke? Of past die niet?

Oh wat erg, ik heb de loveseat besteld. Innepin, ik heb je de link gestuurd naar de advertentie van onze stoel!
pi_119033195
quote:
17s.gif Op vrijdag 9 november 2012 19:46 schreef innepin het volgende:
Die eetkamerstoelen zijn gaaf! <3

Mignonne heb je nu al een kerstboom in huis joh? :D Ik denk dat zo'n meubel als jullie bank en loveseat ook meer ruimte lijkt te vreten door die leuningen die zo naar buiten krullen misschien.

Claudia, je stoel :o Echt! :o Linkje! :9 Ik ben bijna jarig! :+

/smiley overload
Nee joh! :D dit zijn foto's van vorig jaar ofzo. :P
Dat van die bank enzo klopt inderdaad ja, door die leuningen zijn ze onwijs groot en lomp. Ik wil eigenlijk strakjes de ruimte eerst ervaren voordat ik een nieuwe bank koop.

God dat klinkt wel erg zweef hè? :') nouja goed, ik wil gewoon weten wat voor ons een fijne opstelling is qua meubels en hoeveel ruimte en loopruimte we dan hebben enzo. Dan kan ik voor mn gevoel beter een keuze maken qua grootte, wel een losse stoel of niet, misschien zo'n-bank-die-iedereen-heeft met chaise longue eraan vast? ik moest laatst nog aan jullie denken, ik zag die rieten kinderstoeltjes bij de Hema, ze zijn zó vreselijk leuk!!

@Claudia, de afmetingen vallen hier ook reuze mee hoor, bovendien hou ik van knus. Van die hele grote (of hoge) en open ruimtes vind ik altijd heel kil om in te wonen. Er zijn alleen wel een paar nadelen aan dit huis. Zo is de badkamer op de beneden etage, en slapen we boven. Is te overzien maar echt mijn voorkeur heeft het niet. Boven is het kleiner, nog steeds te doen maar niet erg groot, onze slaapkamer is (gokje) 12 m2, die van de meiden zijn grofweg 5m2 allebei. We hebben een bergzolder maar geen trap daarin, en dat trapgat is zo smal dat onze koffers er bijvoorbeeld niet doorheen kunnen :D en een eigen tuin, vooral dat eigk, privacy :P

Maar that having said, ik woon hier echt helemaal prima, met het huisje zelf is niets mis verder (zolang je 2 kindjes hebt). Mijn buurmeisjes heeft haar huis onlangs verbouwd en dat is ontzettend mooi geworden en heel ruim.
pi_119033336
Ik was laatst wel aan het meimeren :D als dit ons koophuis zou zijn geweest, dan had ik de muur tussen de twee kamers van de dames door gebroken, de wanden bij de deuren dicht gemaakt, en dan een deur in het midden. En dan links en rechts van die deur onder de schuine wanden een O+ bedstee O+ voor allebei, met bergruimte erin en eronder. En dan onder het raam bij de schattige dakkapelletjes zo'n bureau-plank met stoeltjes en twee half hoge ladekasten erin als kledingkast O+

ik heb tijd teveel geloof ik, dan ga je over dat soort dingen nadenken :P
nouja het klinkt heel wazig, als je ons huis kent dan kun je je vast iets meer voorstellen bij wat ik bedoel :D
pi_119033482
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 18:07 schreef oeke het volgende:
Oh, die loveseat, wat grappig! Die staat al op mijn Pinterest sinds ik een maand zwanger was van de jongste.
Maar we hebben nog steeds geen nieuwe bank of loveseat. -O-
De bank van datzelfde merk vond ik ook tof trouwens, alleen de kleur niet zo, echt jammer dat die er niet in groen is, anders zou ik mijn geliefde nog wat harder aan zijn kop zeuren. :')
[ afbeelding ]

En die witte rijstlampen, daar zou je wat van deze tussen kunnen hangen:
[ afbeelding ]
Als variatie zeg maar. Je kunt ze zelf maken, dus het hoeft niet heel duur te zijn.
Met wit vliegerpapier. <3
oh die bank is ook mooi ja <3 maar die kleur ;( :P

Dat van die bollen vind ik een heel leuk idee!
pi_119033528
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 20:26 schreef Jipster het volgende:
Die stoelen zijn heel leuk! Ik heb vorige weer twee 'Back to School' stoelen binnen gekregen (van Lil) en die lijken er best wel op! Ook in alle kleuren.

Wordt een mooi huis, Mignonne! Wij zijn net naar ons nieuwe huis verhuisd en het is heerlijk, die ruimte in zon huis!
Tnx! Ik heb je foto's op facebook gevolgd, haske mooi zeg!
pi_119033588
Ik zat al te zoeken naar een opmerking over dat de foto's een jaar oud waren, maar je had het zo specifiek over 'de meubels die er nu staan'... :+ weet ik veel wat een kerstfan jij misschien bent, haha.

Ik zie je al helemaal feng-shui-end de kamer door walzen hoor! :D Nee, ik begrijp 't wel. Het is toch abstract zo, inrichten vanaf plaatjes.

Welke rieten stoeltjes? Wij hadden 't toch alleen maar gehad over krukjes? :?
Ik heb trouwens een rieten/rotan (?) bankje bij m'n moeder staan. En ik heb geen idee of je het wat vindt maar elke keer als ik 'm zie dan denk ik, nou, misschien is 't wat voor mignonne. :')
pi_119033620
En serieus, HOE heb JIJ tijd te veel?! :o
pi_119034396
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 21:22 schreef mignonne het volgende:
Ik was laatst wel aan het meimeren :D als dit ons koophuis zou zijn geweest, dan had ik de muur tussen de twee kamers van de dames door gebroken, de wanden bij de deuren dicht gemaakt, en dan een deur in het midden. En dan links en rechts van die deur onder de schuine wanden een O+ bedstee O+ voor allebei, met bergruimte erin en eronder. En dan onder het raam bij de schattige dakkapelletjes zo'n bureau-plank met stoeltjes en twee half hoge ladekasten erin als kledingkast O+

nouja het klinkt heel wazig, als je ons huis kent dan kun je je vast iets meer voorstellen bij wat ik bedoel :D
O+ ja ik zie dat helemaal voor me! Dat is ook wat ik dacht toen ik bij jullie was. Dan zou het zo'n fijn kamertje zijn voor de meisjes.

En wat betreft de ruimte ervaren en voelen, lijkt het me heel goed om te wachten met meubels aanschaffen. Ook wat betreft licht/kleur en looppaden die je zou maken. :Y
pi_119034673
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 21:22 schreef mignonne het volgende:

Wij hebben dat ook een tijdje gehad met ons oude appartement (niet het appartement hiervoor maar weer daarvoor). Trap maken naar zolder, muur tussen keuken en badkamer herplaatsen, badkamer vervangen, keuken vervangen. We woonden er gewoon heel prima en het was een mooie, oude woning. En in het appartement daarna woonden we ook heel prima. En waar we nu wonen ook.

Ik ben volgens mij een move-a-holic. :')
pi_119047114
quote:
5s.gif Op vrijdag 9 november 2012 21:26 schreef innepin het volgende:
En serieus, HOE heb JIJ tijd te veel?! :o
studie-ontwijkend gedrag :Y)

http://pinterest.com/tinyhappyhouse/willow-s-kamertje/
onderin! hij staat erbij :D kinderformaat-stoeltje is het, hij is zó schattig <3 ik zag dat ie online verdwenen is. Hij lijkt me heel schattig met wat mooie kussentjes erin ofzo.

Ik heb heel lang een rotan bankje gehad bij mn ouders thuis, ik vind ze wel leuk maar zou niet weten waar ik het nu neer moet zetten, lief dat je aan me denkt though :)
pi_119052585
ik was even aan het marktplaatsen net :Y) t valt me op dat mensen nog fors geld vragen voor hun tweedehands Ikea meubels :o

En ik vond een schat aan retro stoeltjes <3 wij kopen ze voorlopig toch niet, dus bij deze de linkjes ;)
de kleuren van de stoeltjes van Bellelena zijn fantastisch! maar ze liggen wel heel erg buiten budget, ook als ik er maar eentje per keer koop :X

http://link.marktplaats.nl/610931862

http://link.marktplaats.nl/610222433

http://link.marktplaats.nl/614368631

http://link.marktplaats.nl/590054793

http://link.marktplaats.nl/614603931

http://link.marktplaats.nl/608409222 O+ O+

http://link.marktplaats.nl/612881986

http://link.marktplaats.nl/612549573

http://link.marktplaats.nl/596911443 Deze had mn overgrootoma ook! :D <3

Deze geweldig als bureau set :D jammer van die ene poot

http://link.marktplaats.nl/607645897

Ik vind ze best wel geinig, zeker als ze onderling gecombineerd zijn qua kleur en vorm. De kleurtjes zijn niet zo flitsend, lijkt me niet dat ze te verven zijn?
pi_119055781
Hihi ik heb helemaal niks met riet, dus ik moet daar echt overheen stappen, en dan zie ik wel dat ie voor een kinderkamer geweldig is, dat stoeltje. Zie Willow er al helemaal in zitten. Weet alleen niet of er plek is voor een stoel, 't is zo'n klein hokje.

Die retro stoeltjes zijn érg gaaf. Hoe vind je dat joh :o Geweldig.

het rotan bankje is whitewash en best wel klein, 1,5 zits en heel compact, zodoende. Een beetje een gangbankje ofzo.
pi_119056257
Zoeken op formica, gispen th delft of brabantia stoel :)

Deze is ook ontzettend leuk zeg O+ kinderstoeltje

http://link.marktplaats.nl/612836221
pi_119056869
Ik vind zoiets leuk voor de kindjes. Maar liever met iets minder verfvlekken.

http://link.marktplaats.nl/609922789
of deze
http://link.marktplaats.nl/609922789
pi_119069380
Ohhhh zie dit topic nu pas <3

Ik hoop (en duim heel hard) dat wij ook ooit kunnen verhuizen.. met dit topic als mooie leidraad ;)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_119249315
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 22:28 schreef Lamb29 het volgende:
Ohhhh zie dit topic nu pas <3

Ik hoop (en duim heel hard) dat wij ook ooit kunnen verhuizen.. met dit topic als mooie leidraad ;)
aaah lief! :D
we moeten eerst de sleutel maar ns daadwerkelijk krijgen :+

Maarr... er zitten deuren en ramen in zei mn lief! *O* ik ben zó benieuwd :o kan zaterdag pas kijken helaas haha
pi_119250732
Volgens mij ben ik straks stikjaloers (Nu eigenlijk al :+ )
We'll have love aplenty
You and Me
pi_119535952
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 19:59 schreef Lamb29 het volgende:
Volgens mij ben ik straks stikjaloers (Nu eigenlijk al :+ )
:D
zal vast meevallen :+

we hebben gezien dat er inmiddels bakstenen geplaatst worden op de onderste helften van de woningen <3 ik ga binnenkort weer eens een foto maken *O* O+
Verwachte oplevering is nu eind 2e kwartaal 2013. Ik hoop heel hard dat t dan in de zomer opgeleverd wordt, dan heb ik in elk geval de tijd om flink door te stomen met klussen.
pi_119535991
Oh en kijk! O+

Voor 5 euro bij de kringloop, hij gaat als nacht- of boeken/schattenkastje op een van de dameskamers. :)

pi_119536931
Goed gescoord! Leuk, je idee voor een leeshoek.
pi_119541949
Erg leuk issie Mignonne... Ga je hem nog verven oid? of laat je hem orgineel?
We'll have love aplenty
You and Me
pi_119542192
weet ik nog niet. Ik laat het van het totaalplaatje afhangen, welke kleur überhaupt of wellicht dat k hem inderdaad zo laat.
pi_119558276
Groen licht voor de keuken *O*
zo wordt ie waarschijnlijk, zonder afzuigkap voorlopig, maar met oven. En twee <3 apothekerskasten erin <3 de plankjes moet je er bij bedenken.

De tafel is een beetje houtje-touwtje. Onze eigen tafel kon ik er niet in plakken en de stoelen wilden er niet onder en en en, whatever :') daar schuiven we wel mee als we er wonen :P

We hebben inmiddels ook een kast gevonden voor in de keuken, nog even door onderhandelen over de prijs :s) wel wat opknapwerk maar soit, precies wat ik zocht dus je hoort mij niet klagen :D

ohja en ik wilde deze kast een verfje geven in een leuk kleurtje, van binnen behangen enz. En dan op de kinderkamer als kledingkast, maar B. vond de kast stom. Dan houdt t op :D
pi_119558503
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 november 2012 22:47 schreef mignonne het volgende:
zo wordt ie waarschijnlijk, zonder afzuigkap voorlopig, maar met oven. En twee <3 apothekerskasten erin <3 de plankjes moet je er bij bedenken.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
De tafel is een beetje houtje-touwtje. Onze eigen tafel kon ik er niet in plakken en de stoelen wilden er niet onder en en en, whatever :') daar schuiven we wel mee als we er wonen :P

We hebben inmiddels ook een kast gevonden voor in de keuken, nog even door onderhandelen over de prijs :s) wel wat opknapwerk maar soit, precies wat ik zocht dus je hoort mij niet klagen :D

ohja en ik wilde deze kast een verfje geven in een leuk kleurtje, van binnen behangen enz. En dan op de kinderkamer als kledingkast, maar B. vond de kast stom. Dan houdt t op :D
Ziet er goed uit hoor! Het sneeuwt bij jullie O+

Neem je een ronde spoelbak?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_119558658
ja ik kon een uitzicht kiezen :D sneeuw is zo lekker knus :+

Ik vind een ronde spoelbak er grappig uitzien, ik heb geen idee waarom :') In eerste instantie zei ik nog tegen mn vriend dat ik me afvroeg of dat wel handig was, een ronde spoelbak, maar... we hebben nu ook een ronde spoelbak :') niets van gemerkt de afgelopen paar jaar dus het zal wel handig zijn :D
pi_119558725
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 22:54 schreef mignonne het volgende:
ja ik kon een uitzicht kiezen :D sneeuw is zo lekker knus :+

Ik vind een ronde spoelbak er grappig uitzien, ik heb geen idee waarom :') In eerste instantie zei ik nog tegen mn vriend dat ik me afvroeg of dat wel handig was, een ronde spoelbak, maar... we hebben nu ook een ronde spoelbak :') niets van gemerkt de afgelopen paar jaar dus het zal wel handig zijn :D
Oh rond is op zich ook niet verkeerd. Maar met een ronde spoelbak kun je als het goed is een kleiner spoelbakkastje nemen (50cm breed). Je zou dan het kastje links van de vaatwasser 10cm breder kunnen maken waardoor je meer praktische opbergruimte krijgt.
pi_119558799
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 22:55 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Oh rond is op zich ook niet verkeerd. Maar met een ronde spoelbak kun je als het goed is een kleiner spoelbakkastje nemen (50cm breed). Je zou dan het kastje links van de vaatwasser 10cm breder kunnen maken waardoor je meer praktische opbergruimte krijgt.
^O^
goeie tip. Ga k onthouden voor als we daadwerkelijk kastjes gaan regelen enzo! Dat kastje links van de vaatwasser is een apothekerstoestand, wel een fijne kast om een slagje breder te hebben :)
pi_119559253
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 22:57 schreef mignonne het volgende:

[..]

^O^
goeie tip. Ga k onthouden voor als we daadwerkelijk kastjes gaan regelen enzo! Dat kastje links van de vaatwasser is een apothekerstoestand, wel een fijne kast om een slagje breder te hebben :)
Voordeel is dat je dan zo'n zelfde indeling kunt kiezen als het kastje naast de kookplaat.

Waarom wil je apothekerskastjes trouwens?
pi_119559343
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 23:06 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Voordeel is dat je dan zo'n zelfde indeling kunt kiezen als het kastje naast de kookplaat.

Waarom wil je apothekerskastjes trouwens?
Omdat ik van vakjes en laadjes en klepjes en handigheidjes hou :7 :') sneu i know hahaha
nee ze lijken me handig van die kastjes.
pi_119559400
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 23:08 schreef mignonne het volgende:

[..]

Omdat ik van vakjes en laadjes en klepjes en handigheidjes hou :7 :') sneu i know hahaha
nee ze lijken me handig van die kastjes.
Persoonlijk zou ik voor een "gewone" ladenkast gaan. Dezelfde inhoud, praktischer en steviger in gebruik.
pi_119559615
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 23:09 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik voor een "gewone" ladenkast gaan. Dezelfde inhoud, praktischer en steviger in gebruik.
Waarom vind je het praktischer? Ik hou juist in een gewone ladekast vaak veel 'lucht' over zeg maar, ruimte de hoogte in die dan niet gebruikt wordt. Die wordt in zo'n uittrekkast beter benut vind ik.
pi_119559827
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 23:12 schreef mignonne het volgende:

[..]

Waarom vind je het praktischer? Ik hou juist in een gewone ladekast vaak veel 'lucht' over zeg maar, ruimte de hoogte in die dan niet gebruikt wordt. Die wordt in zo'n uittrekkast beter benut vind ik.
Omdat je telkens als je wat uit de middelste lade wilt pakken je eerst de ene, dan de andere lade moet openen. Maar het is ook steviger, vooral met kinderen.

Ik heb em ff snel uitgetekend met het 50cm brede spoelbakkastje.
pi_119559881
Dat is waar, daar heb je gelijk in.
Maar wel, zoveel greepjes en vakjes en dingetjes ;(
pi_119559925
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 23:17 schreef mignonne het volgende:
Dat is waar, daar heb je gelijk in.
Maar wel, zoveel greepjes en vakjes en dingetjes ;(
Andere mogelijkheid is een scharnierende deur met daarachter 2 laden. Scheelt 1 of 2 grepen per kast.
Dan heb je een flexibelere indeling van je kast die stevig genoeg voor kinderen is.
pi_119604296
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 23:18 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Andere mogelijkheid is een scharnierende deur met daarachter 2 laden. Scheelt 1 of 2 grepen per kast.
Dan heb je een flexibelere indeling van je kast die stevig genoeg voor kinderen is.
Hm ja zou kunnen, maar ik vind dat dan wel weer erg veel moeite/extra eigenlijk. Er komt sowieso een kinderslotdingetje op de kastjes en lades als t aan ons ligt.
pi_119604496
Bewijs, we hebben ramen en een deur *O*

En onze achterpui zit er ook in.

En de tegels gaan erop *O* Paars (volgens de papieren is dit paars :P ) en gelige stenen.

Binnenkort zullen bij ons ook wel de etages erop gaan, ik ben zo benieuwd.
Ik vind het zo leuk om je huis zo stukje bij beetje te zien groeien :D
pi_119624759
oh en qua meubels. Ik wil het onderstel van onze eettafel wit verven, om al het houthouthout een beetje te breken. dit idee.

En dit soort lampen vind ik erg tof voor boven de eettafel en voor op zolder.

De blauwe of groene voor beneden.

Deze krukjes vind ik geweldig O+ liefst zou k er de bank van nemen voor bij de eettafel, maar das echt way te prijzig :D
pi_119625049
Zie je wel dat ik jaloers ga worden!

Wat een mooie selectie weer!
Japanspul O+

(Schoonzusje heeft japans gestudeerd, helaas niet afgemaakt)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_119625486
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 23:36 schreef Lamb29 het volgende:
Zie je wel dat ik jaloers ga worden!

Wat een mooie selectie weer!
Japanspul O+

(Schoonzusje heeft japans gestudeerd, helaas niet afgemaakt)
oh echt? In Leiden toevallig? hoelang en in welk jaar?
Misschien kent ze B. wel :D
pi_119625526
Uhhhhhh nee Maastricht.. jaar of 4 terug

(Heb ook weer een mooie set dvd's van ze te leen ;) ook Totoro nadat hij van youtube afgehaald is O+)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_119625609
ah okay, de vertaalacademie dan :D
B. zat in Leiden, vandaar. ik ook, daar niet van, maar ik deed Chinees en Koreaans

Totoro <3
pi_119625667
Grin dat kan idd wel.. weet niet helemaal het fijne ervan omdat ze al vrij snel gestopt is..
Maar de liefde voor Japan heeft ze nog (en mijn broer ook)

Ik lift er een beetje op mee
We'll have love aplenty
You and Me
pi_119629202
niks mis met wat liefde voor Japan!

En de spullen van de voorgaande pagina's komen van een soort ebay-achtige site. Afgezien van de posters denk ik niet dat we daar zullen bestellen, maar t is wel goeie inspiraaaaasie. Er moeten hier in NL vergelijkbare zaken te vinden zijn.

Oeh en ik ga zo langzaamaan eens plannen voor een moestuin. Oplevering eind 2e kwartaal '13, dat is over 7 maanden ofzo al :o De datum zal vast nog opschuiven, maar toch, het begint ineens erg snel te gaan.
  vrijdag 30 november 2012 @ 22:38:24 #256
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_119798163
quote:
14s.gif Op maandag 26 november 2012 08:45 schreef mignonne het volgende:
niks mis met wat liefde voor Japan!

En de spullen van de voorgaande pagina's komen van een soort ebay-achtige site. Afgezien van de posters denk ik niet dat we daar zullen bestellen, maar t is wel goeie inspiraaaaasie. Er moeten hier in NL vergelijkbare zaken te vinden zijn.

Oeh en ik ga zo langzaamaan eens plannen voor een moestuin. Oplevering eind 2e kwartaal '13, dat is over 7 maanden ofzo al :o De datum zal vast nog opschuiven, maar toch, het begint ineens erg snel te gaan.
Een komkommer planten! Komkommers telen is heel dankbaar werk, plant em in een bak met compost en je kunt er heel veel af halen. Ook veel lekkerder dan uit de supermarkt. Ik had ook een tomaat, buiten, maar de helft verging toen het begon te vriezen terwijl ze nog groen waren -O- ze waren wel lekker O+ .
pi_119995286
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 22:38 schreef pessie het volgende:

[..]

Een komkommer planten! Komkommers telen is heel dankbaar werk, plant em in een bak met compost en je kunt er heel veel af halen. Ook veel lekkerder dan uit de supermarkt. Ik had ook een tomaat, buiten, maar de helft verging toen het begon te vriezen terwijl ze nog groen waren -O- ze waren wel lekker O+ .
Oeh goeie!
En pompoen doet dat het een beetje leuk?

We beginnen in de tuin gewoon met tegels die we gratis van marktplaats halen ofzo, als er iets te vinden is in de buurt. Gewoon zo'n terras aan de achterzijde over de breedte, een terras bij de schuur zodat je normaal de schuur in en uit kunt en een pad er tussen. En dan moeten we verder maar even zien hoe en wat. Mn schoonmoeder had het over gras zaaien maar dat lijkt me niet zo'n succes, a) omdat ik gras niet zo boeiend vind, ik plant er liever iets en alles wat niet beplant is als betegelde speelruimte voor de meisjes, b) dan mag je er in hartje zomer niet overheen lopen, meh...

Ohja en een zandbak, zo eentje met opklapbankjes O+

*O* we gaan binnenkort eens neuzen bij gamma en dergelijke voor behang. Iemand nog tips voor andere behangwinkels? Ik zoek gewoon een goedkoop wit behang. Duurzaam/slijtvast kan me niet zo boeien omdat we er niet lang blijven wonen, en een of ander patroontje of hip kleurtje ook niet. Gewoon ordinair plain white :P

Ik overweeg 1 muurtje in de woonkamer te verven, het korte muurtje, maar daar moet ik het nog even over hebben met mijn meneer want die is niet zo van het verven...
  † In Memoriam † donderdag 6 december 2012 @ 14:39:54 #258
240917 Mula
pi_119996006
Let met goedkoop wit behang wel op dat het niet doorschijnt. Ik heb wit lief!-behang (met knoopjes) en daarop schijnen alle witte vlekken op de grijze betonnen muur door.

Ik heb ook een redelijk nieuw huis en was van plan alles te behangen met het overschilderbare vliesbehang van de action en dan vervolgens te sausen. De muren bleken echter zo goed te zijn dat het gewoon gesausd kon worden. Het ziet er niet zo glad uit als een gestucte muur, maar prima te doen. Het behang van de action schijnt trouwens enorm door. Verven ipv behangen kan nog weleens goedkoper uitvallen als je de aanbiedingen in de gaten houdt.
pi_119996793
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:39 schreef Mula het volgende:
Let met goedkoop wit behang wel op dat het niet doorschijnt. Ik heb wit lief!-behang (met knoopjes) en daarop schijnen alle witte vlekken op de grijze betonnen muur door.

Ik heb ook een redelijk nieuw huis en was van plan alles te behangen met het overschilderbare vliesbehang van de action en dan vervolgens te sausen. De muren bleken echter zo goed te zijn dat het gewoon gesausd kon worden. Het ziet er niet zo glad uit als een gestucte muur, maar prima te doen. Het behang van de action schijnt trouwens enorm door. Verven ipv behangen kan nog weleens goedkoper uitvallen als je de aanbiedingen in de gaten houdt.
Okay tnx, ga ik in de gaten houden! De plaatjes die ik in mn hoofd heb qua kale muren zijn niet zo florisant :') en de muur die ik hiervoor ooit geverfd heb had vier lagen voorstrijk nodig voordat de verf er normaal op kon, die verf moest er ook nog in 3 lagen op om hem een beetje dekkend te krijgen dus uiteindelijk hadden we veel beter kunnen behangen :')
pi_120000188
Hebben ze (al) een modelwoning? Kun je daar niet een keer kijken hoe de muren zijn? Wij gaan de tussenmuren behangen met vliesbehang en daarna sauzen. De betonnenmuren zijn bij ons prima genoeg om ze gewoon voor te strijken en te sauzen. In de aanbieding bij de Gamma hadden wij prima verf voor een prima prijs...
Fuck the EBU
pi_120001448
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:39 schreef Mula het volgende:

Ik heb hetzelfde behang en ik vind het niet goedkoop btw en baal er idd van dat het doorschijnt.
  donderdag 6 december 2012 @ 17:16:06 #262
259886 pessie
pi_120002118
Hoe leveren ze de muren op? Gestuct of kaal? In geval van kaal zou ik toch een offerte laten mak s n door een spacker. Kale muren zuigen enorm en zuigt dus ook dem behanglijm van jme behang. Dan hemb je sowieso veel voorstrijk nodig.
  † In Memoriam † donderdag 6 december 2012 @ 17:28:24 #263
240917 Mula
pi_120002597
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 17:00 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde behang en ik vind het niet goedkoop btw en baal er idd van dat het doorschijnt.
Ik vind het ook niet goedkoop. Het staat er een beetje raar, maar ik bedoelde dat ze moet uitkijken met goedkoop wit behang, aangezien zelfs mijn duurdere liefbehang doorschijnt. En bij de laatste baan ineens niet meer aansluit qua patroon, maar dat is een ander verhaal. :P
pi_120003427
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 17:16 schreef pessie het volgende:
Hoe leveren ze de muren op? Gestuct of kaal? In geval van kaal zou ik toch een offerte laten mak s n door een spacker. Kale muren zuigen enorm en zuigt dus ook dem behanglijm van jme behang. Dan hemb je sowieso veel voorstrijk nodig.
Daar is echt geen geld voor :D
Het wordt kaal opgeleverd, de opties die we hebben zijn stucen, behangen of verven. Stucen valt af vanwege de kosten, ik heb zelf dus niet zulke hele denderende ervaringen met verven van kale betonnen muren dus het zal waarschijnlijk toch behang worden. Maar ik vind het een fijne tip van Mula, ik ga als ik op behangjacht ga eens goed opletten op de dikte/doorschijnendheid van het behang :)
pi_120003496
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2012 16:36 schreef Yesse het volgende:
Hebben ze (al) een modelwoning? Kun je daar niet een keer kijken hoe de muren zijn? Wij gaan de tussenmuren behangen met vliesbehang en daarna sauzen. De betonnenmuren zijn bij ons prima genoeg om ze gewoon voor te strijken en te sauzen. In de aanbieding bij de Gamma hadden wij prima verf voor een prima prijs...
hihi wat veel prima :D
Ik ben de aanbiedingen hier en daar wat in de gaten aan het houden inderdaad om te kijken of het dan loont met gammapas oid eventueel om het alvast vooruit te kopen. Liefst zou ik inderdaad de wanden van tevoren eens zien samen met mn vader of opa om te kijken hoe of wat. Ik heb ook geen idee hoe de plafonds worden opgeleverd, die zullen ook wel gewit moeten?
  donderdag 6 december 2012 @ 19:13:55 #266
259886 pessie
pi_120006951
Neem dan ook even de prijs mee van voorstrijk. Nieuwe muren zuigen als een gek. En verder: geen glasweefsel behang nemen maar dik behang, en een goede lijm. Hier in groningen hebben we een winkel ( de korenbeurs) waar je voor bijna niets goed behangen echte flexa of histor verf kunt kopen, scheelt vaak 50 to 75% weet niet of jullie zoiets hebben in hetwesten?
  donderdag 6 december 2012 @ 21:43:47 #267
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_120015143
In bijna elke stad heb je wel iets van een verfkampioen/verfkoning/of iets soortgelijks. In Rotterdam zit er in ieder geval dezelfde als waar wij in Breda altijd heen gingen. Kwalitatief goede verf voor minder dan bouwmarktprijzen.

Plafonds worden waarschijnlijk gespoten opgeleverd (dus hoeven niet meer geschilderd).
Wij hebben hier op de bovenverdieping ook alle muren licht opgeschuurd en daarna geschilderd. Wel moet voorstrijk eronder. Maar daarvoor hebben we een klein emmertje (merk metzger) gekocht wat je zelf moest aanmaken, is uiteindelijk goedkoper dan kant en klare voorstrijk.
Wij hadden hier geen beton maar gipsblokken. Maar bij een vriendin met beton is ook alleen geschilderd, dit was uiteindelijk nog makkelijker dan de gipsblokken omdat het strakker en egaler (maar wel donker) was.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_120020012
En vergeet de action niet voor al je verf en klus spullen.
Met een meidenkwartet
pi_120240543
Thanks voor de tips! heel fijn!!

Bij het eerste (koop)huis zijn ze bezig met het dak erop te doen. Zoals het er nu naar uitziet krijgen zij een zijraam in het dak. Ik hou mn fingers crossed dat wij dat ook krijgen, dat zou best leuk zijn :o O+
pi_120713858

ze gaan hard! *O*

Dit huis krijgt dus een raampje op de zolder! :o
pi_120741583
Maar je kunt er geen kast meer neerzetten, en door een veluxraam komt ook licht :)
pi_120741744
Dat raam zit boven het trapgat ;) en we hebben geeb budget voor een veluxraam. Vandaar dat dit erg welkom zou zijn :)
pi_120746881
Ah, daar ben je! Weer een update! Ziet er mooi uit, met die stenen, leuk zo'n vlak erin.
En een raampje! *O*
Dat is fijn. En graties!

Gossie Mignonne, het is een echt huis aan het worden. O+
pi_120750478
Is dit nu jullie huis of een ander hoekhuis? En krijg je helemaal geen dakramen?

Ik ben ook benieuwd of je nu aan de zijkant van je huis een tuin of zo hebt!
pi_120751076
Dit is een ander hoekhuis, wij krijgen een die identiek aan deze wordt, en hopelijk dus ook voor het raam boven :D
Wij hebben helaas iets minder ruimte aan de zijkant voor een tuin, we grenzen vrij vlot aan de stoep die weer vrij smal is. Ik denk dat we ofwel geen zijkant krijgen en ze de stoep verbreden zeg maar, ofwel dat we een klein strookje krijgen naast ons huis. Niets spectaculairs in ieder geval :)

Ik heb zo'n vreselijk zin om iets leuks van die tuin te maken :o ik heb nog allemaal zaadjes en dergelijke liggen enzo <3
pi_120764304
Ohhh ik duim mee voor het raam :D Ben heel benieuwd
We'll have love aplenty
You and Me
  dinsdag 1 januari 2013 @ 23:14:00 #277
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_121054832
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 november 2012 22:47 schreef mignonne het volgende:

Ik kan je uit ervaring aanraden om de bouwtekening te checken waar je rookmelder komt te hangen. Als dat in je keukengedeelte zelf is zou ik de afzuigkap niet laten zitten, want dan gaat vaak je alarm door het hele huis af als je staat te koken :D.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_121063262
oh goeie!

Ik weet eigenlijk niet of er wel rookmelders worden aangebracht? Heb er niets over gehoord, ben er van uit gegaan dat we dat zelf moesten doen. In de brochure met de plattegronden zie ik zo snel geen rookmelders.
pi_121063326
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 08:53 schreef mignonne het volgende:
oh goeie!

Ik weet eigenlijk niet of er wel rookmelders worden aangebracht? Heb er niets over gehoord, ben er van uit gegaan dat we dat zelf moesten doen. In de brochure met de plattegronden zie ik zo snel geen rookmelders.
In een nieuwbouw woning is het verplicht om een of meerdere rookmelders op 230V met back-up batterij aan te brengen. Meestal zitten die in de gang en overloop.
pi_121063359
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 09:03 schreef exlurker het volgende:

[..]

In een nieuwbouw woning is het verplicht om een of meerdere rookmelders op 230V met back-up batterij aan te brengen. Meestal zitten die in de gang en overloop.
Geldt dat ook voor huurwoningen? Grappig, wist ik niet. Thanks :)
pi_121063385
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 09:06 schreef mignonne het volgende:

[..]

Geldt dat ook voor huurwoningen? Grappig, wist ik niet. Thanks :)
Ja, er word als het goed is geen verschil gemaakt tussen huur of koop.
pi_121063423
okay goed om te weten. Even informeren dan dus waar die dingen geplaatst worden :Y

En ook maar gelijk meer rookmelders van het to do lijstje schrappen :P
pi_121394148
De bakstenen gaan ertegenaan en het dak gaat erop!! *O*
Ik ben zó benieuwd :D

Het leek zo ver weg eerst nog, maar ergens dit jaar wonen we al in ons nieuwe huis :o ik ben straks jarig en heb gevraagd om bonnen (heel suf, I know maar ik heb nog niets concreets om te vragen) voor Ikea en van Intratuin bijv. Kunnen we wat leuke aankleding aanschaffen strakjes O+
pi_121397020
Bij ons zaten de rookmelders er ook standaard in! En ze zitten bij ons op het elektriciteitsnet ofzo zodat je nooit de batterij hoeft te vervangen. Eerst hebben ze dan zo'n schattig douche-mutsje op tegen de stof. ;) Hier hangen ze op elke verdieping in de gang en op zolder. :)

Oh en als de stenen er op zitten komt het lastige gedeelte: weten dat er iets met je huis gebeurd maar dat je het niet kunt zien, terwijl dat net zo lang duurt als de buitenkant. Frustrerend! ;)
Fuck the EBU
pi_121401089
Ja! hahaha dan kunnen we niet meer zomaar even binnenspieken -O- maar goed, dan is het wel ook bijna af.

de stenen, het paars valt gelukkig alles mee :D
pi_121403897
In ons nieuwbouwhuis (oplevering nov 2011) zit in bijna alle ruimtes een rookmelder, allemaal aan elkaar verbonden, dat zodra er 1 afgaat ook alle anderen alarm geven. De enige ruimtes waar geen rookmelder zit is de badkamer en toilet. Volgens mij moet het van het bouwbesluit zo tegenwoordig!
pi_121405039
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 19:16 schreef FosBazant het volgende:
In ons nieuwbouwhuis (oplevering nov 2011) zit in bijna alle ruimtes een rookmelder, allemaal aan elkaar verbonden, dat zodra er 1 afgaat ook alle anderen alarm geven. De enige ruimtes waar geen rookmelder zit is de badkamer en toilet. Volgens mij moet het van het bouwbesluit zo tegenwoordig!
top! thnx :)
kunnen we die idd van ons lijstje afhalen. gaat het dan enkel om rookmelders of ook om koolstofmonooxide-melders?
pi_121712496
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 19:43 schreef mignonne het volgende:

[..]

top! thnx :)
kunnen we die idd van ons lijstje afhalen. gaat het dan enkel om rookmelders of ook om koolstofmonooxide-melders?
Alleen de rookmelder in de garage heeft een koolstofmonoxide-alarm. Die in huis niet....
  vrijdag 18 januari 2013 @ 10:11:56 #289
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_121712579
Maar als dat zo is Mignonne, is een afzuigkap dus wél het overwegen waard. Helemaal als ze serie geschakeld zijn (heet dat zo? :@) gaat dus in je hele huis t alarm als he iets te enthousiast kookt.

Bij Ikea (groningen iig) was er deze week/maand een in de aanbieding voor 70 euro. Een kastje met afzuig.
pi_121712611
Een afzuigkap heb je bij de ikea ook al voor ¤45,- en die is vaak met plunda in de aanbieding voor 25.
pi_121712694
ik vind ze spuuglelijk, afzuigkappen :o het gaat bij die dingen niet eens per se om het geld.

Maar ik heb altijd afzuigkappen gehad bij mijn ouders in de keuken, bij mn studentenhuis en daar ging de rookmelder wel af, bij mijn ouders ging zelfs ondanks de afzuigkap de rookmelder boven af (niet geschakeld); in onze andere huizen en studentenhuizen zonder afzuigkap ging dat alarm nooit af. Er zit ook een groot raam in de keuken dat op kiepstand kan, en er zit ventilatie in de hele toko. Ik weet het gewoon nog niet, ik heb nog geen afzuigkap meegemaakt die echt al je rooktoestand zo naar boven zuigt.
pi_121712755
overigens binnenkort een kijkdag in ons huis!! *O* ik kan niet wachten O+
  vrijdag 18 januari 2013 @ 10:23:14 #293
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_121712939
Je moet ook niet een raam openzetten while afzuiging. :P dat werkt contradeverkeerdekantop ( oh my, het is weer eens zo'n dag bij voorbaat sorry)

Ik vind het ook geen juweel voor mijn keuken maar wil echt niet zonder! Je vangt toch veel vocht af daardoor.
pi_121713034
ja duh :P het een of het ander natuurlijk he :D of de afzuig aan of het raam open.

B. heeft net gebeld, er komt er een in de hal, in de hal boven en trapgat op zolder. ^O^
pi_121713769
En je hebt natuurlijk ook nog flink wat verschillen in afzuigers he? ;) Die van 25 van Ikea zal waarschijnlijk wat minder krachtig zijn dan een wat duurdere.

Ik vind de afzuigkap zeker niet het mooiste van een keuken, maar het scheelt bij ons echt veel in etensluchtjes in huis. En de rookmelder is bij ons nog nooit af gegaan tijdens koken of bakken :D

Let er bij de keuze van je afzuigkap op dat het ook uitmaakt waarop je kookt. voor inductie heb je bijvoorbeeld een "zwaardere" afzuigkap nodig dan voor gas.
pi_121713862
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 10:11 schreef debuurvrouw het volgende:
Maar als dat zo is Mignonne, is een afzuigkap dus wél het overwegen waard. Helemaal als ze serie geschakeld zijn (heet dat zo? :@) gaat dus in je hele huis t alarm als he iets te enthousiast kookt.
Bij ons zit in de keuken geen rookmelder, maar een hittemelder. Dat is zo gedaan omdat ze willen voorkomen dat het ding de hele tijd afgaat tijdens koken en pannekoeken bakken. :Y) Verderop in de woonkamer zit wel een rookmelder, maar die zit bij ons ver genoeg van de keuken.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 11:06:26 #297
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_121714266
en als ik zie hoeveel vet er eigenlijk in dat ding zit :o ik moet er niet aan denken dat dit anders aan het plafond had gezeten ofzo. :X

zoiets wil ik nog wel eens. als ze niet meer zo achterlijk duur zijn.
pi_121714459
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 11:06 schreef debuurvrouw het volgende:
en als ik zie hoeveel vet er eigenlijk in dat ding zit :o ik moet er niet aan denken dat dit anders aan het plafond had gezeten ofzo. :X

[ afbeelding ]

Succes met schoonmaken.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 11:14:40 #299
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_121714515
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 11:13 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Succes met schoonmaken.
niet per se deze trouwens. maar zo'n lamp-afzuiger lijkt me wel vrij briljant. Deze is me te bling, maar kon die ik wel mooi vind niet meer vinden. ;)
  vrijdag 18 januari 2013 @ 11:14:42 #300
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121714519
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 11:13 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Succes met schoonmaken.
Buuf heeft een afzuigkap :+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_121714616
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 11:06 schreef debuurvrouw het volgende:

[ afbeelding ]

daar wil je wel vet in hebben? :D
ik weet wel wat voor soort afzuigers je bedoelt en die zijn idd een stuk beter te pruimen dan gewone.

Ik denk idd dat een afzuiger van 25 e. van Ikea vergelijkbaar is met 'het raam open' :P
Persoonlijk stoor ik me helemaal niet aan etensluchtjes, het komt wel goed hoor, we overleven wel, ook zonder afzuiger ;)

Mijn vader heeft ook geen afzuiger in zijn huidige keuken, woont daar nu al 12 jaar bijna en heeft echt nergens last van.

oh en dicht dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')