ja!quote:Op dinsdag 24 juli 2012 13:21 schreef trovey het volgende:
Letterbakken...is dat weer helemaal in of zo?
Ik ga nooit in herhalingquote:Op dinsdag 24 juli 2012 13:22 schreef mignonne het volgende:
[..]
ja!
en ik loop lekker mee met de hype![]()
![]()
maar dan wel gerommelmarkte hoor, anders is de sport van het bij elkaar zoeken eraf...
ik had gewoon "open nieuw deel" gedingest maar toen deed ie stomquote:Op dinsdag 24 juli 2012 13:46 schreef Claudia_x het volgende:
Hola, ik was je kwijt omdat je er geen reeks van hebt gemaakt! Heel leuk, die knopjes! Ik houd van zulke details.
ooooh des te leuker!!quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:40 schreef mrien het volgende:
Mignonne, heb je misschien belang bij een bak vol letterbak spulletjes? Van mijn bak van vroeger
kofferbakverkoop uit Overschie komen deze vandaan. Een paar komen uit de oude letterbak van mijn eigen oma en ik heb er twee uit de kringloop hier.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:02 schreef Yesse het volgende:
Waar had je eigenlijk die leuke ijzeren beestjes vandaan? Ik heb geprobeerd te zoeken maar ik faalWas dat gewoon toeval 2e hands?
Oh wat gaaf! Zelf had ik stiekem niet eens gehoord van kofferbakverkopen tot dit topic. (ik begin me steeds meer te beseffen dat er nog een hele wereld voor me open moet gaan) dus gelijk even gegoogled!quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:18 schreef mignonne het volgende:
[..]
kofferbakverkoop uit Overschie komen deze vandaan. Een paar komen uit de oude letterbak van mijn eigen oma en ik heb er twee uit de kringloop hier.
Groenig !quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:45 schreef mignonne het volgende:
t is haske leuk!
Er schijnt iedere eerste zondag van de maand ook een grote te zijn in Hoek van Holland en vast door het hele land heen wel meer van dit soort dingen.
Stiemie!! Rommelmarkt in een bejaardenhuis/verzorgingshuis omgdat klinkt als een schatkamer
![]()
waar vind ik die rommelmarkten?
Ik heb net kleurstaaltjes gehaald voor de kast...
ben benieuwd welke het wordt, ik heb nog even geen idee
[ afbeelding ]
het blauw-blauw
[ afbeelding ]
Het blauwgroenigeietsigs
[ afbeelding ]
het groenige
Ja die is mooi hè?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 18:19 schreef debuurvrouw het volgende:
De onderste. Middelste rij de meest rechtse. Da's kastengroenoh pardon, vier rijen. De een na laatste rij dus.
Mooi dat is lekker dichtbij, eens even opzoeken waar/hoe/watquote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:45 schreef mignonne het volgende:
t is haske leuk!
Er schijnt iedere eerste zondag van de maand ook een grote te zijn in Hoek van Holland en vast door het hele land heen wel meer van dit soort dingen.
Zelf denk ik dat het met baby blauw wel mee zal vallen. Het is wel echt blauw-blauw haha. Als je het ergens mee wilt combineren kun je ook het staaltje bij die spullen houden.quote:Op woensdag 25 juli 2012 07:42 schreef mignonne het volgende:
Zoooo...
De staaltjes die door de selectie zijn gekomen van B....
[ afbeelding ]
mijn voorkeur gaat uit naar de onderste, en anders de bovenste. Zijn voorkeur gaat uit naar de een-na-onderste. Kortom HELP![]()
ik vind die te licht en ben bang dat het al snel babyblauw wordt dan. Hij vindt die andere te donker. Sidenote, de kamer zal vrij licht zijn verder.
Kofferbakverkoop in HvH is laatste zondag vd maand.quote:Op woensdag 25 juli 2012 08:44 schreef Yesse het volgende:
[..]
Mooi dat is lekker dichtbij, eens even opzoeken waar/hoe/wat
is dat zo?quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Lak die letterbak goed, maar laat de kids en niet mee spelen. Dat grijs is loodstof, en zwaar giftig
Er hebben loden letters ingezeten, uit de tijd dat daar nog drukwerk mee werd gemaakt. Daarom heten ze letterbakkenquote:Op woensdag 25 juli 2012 21:31 schreef mignonne het volgende:
[..]
is dat zo?
Je bedoelt die zwartige gehavende? Het leek eerlijk gezegd meer op lak of beits of vernis of iets in die geest. En waarom hebben die andere drie letterbakken dat dan niet? en waar is het voor? pure interesse overigens!
Ik was van plan om die zwartige in de tuin te hangen ofzo omdat ie niet zo mooi meer is.
Nee, niet gaan poetsen, dan maak je het los en gaat het in de lucht zweven, dan adem je het nog in.quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:46 schreef mignonne het volgende:
Oh zo, ja ik weet wat een letterbak is en waar ze voor gebruikt werdenEn dat lood giftig is, is me ook niet vreemd
ik dacht dat jij expliciet doelde op de zwarte kleur van die ene bak. Dat dat een soort lood-iets was. Maar je bedoelt dus gewoon de bakken in het algemeen. Hoe dan ook, ik zal ze straks nog eens goed schoonmaken en kijken wat we er verder mee doen.
quote:Op donderdag 26 juli 2012 22:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, niet gaan poetsen, dan maak je het los en gaat het in de lucht zweven, dan adem je het nog in.
Vast zetten met lak
Ik heb geen idee eigenlijk wat daarmee gaat gebeuren. Het is een beetje grillig, ze zeggen dat de hele wijk op de schop gaat, maar niet alles wordt afgebroken.quote:Op zondag 29 juli 2012 20:54 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, wat ziet het er mooi uit! Heel prettig en vriendelijk. Ik vind die oude huizen ook mooi. Ik mag hopen dat ze die niet gaan slopen!
Waaauw geluk hebben! Gefeliciteerd!!quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:32 schreef mignonne het volgende:
We hebben een bouwnummer!!!
We krijgen een hoekhuis![]()
![]()
ja!quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 19:32 schreef debuurvrouw het volgende:
Waaaaaah! gefeliciteerd! wat ongelofelijk tof!
BTW, ik zag gister op gratisaftehalen.nl allerhande stenen, tegels, zand en noem het maar. Alleen een karretje en wat mankracht en je hebt een pracht van een tuin!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
10 euro voor zo'n kistje ja?quote:Op zondag 5 augustus 2012 19:28 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik zag zo'n veilingkistje op de rommelmarkt. freaking 10 euro!krijg je voor je kop ook, moet je m zelf uitbenen. Zou mijn moedertje zeggen.
Kijk eens bij de tweedehands winkels wij hebben 4 rieten eetkamer stoelen voor 15 euro, oke de zittingen zijn niet zo mooi, maar een leuk kussentje + zo'n stoeldoek er overheenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 12:49 schreef Jipster het volgende:
Ik ben trouwens ook op zoek naar leuke en betaalbare eetkamerstoelen. Vind verschillende soorten stoeltjes aan een mooie oude tafel altijd zo, maar heb het gevoel als ik het zelf doe dat het zo'n bij-elkaar-geraapt-zooitje wordt..
![]()
edit: het hoort natuurlijk een beetje bij elkaar geraapt te zijnmaar toch wel in harmonie
Oeh erg leuk!!quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 22:04 schreef SacreCoeur het volgende:
hoe leuk is dit dan.. een ikeaatje
[ afbeelding ]
oh en was ook leuk is zijn de ribba lijstjes in je keuken. En dan ipv kinderboekjes met kookboeken![]()
En je kan ze ook in je gang hangen voor schoenen. Creatief met ribba
Oeh tof!quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 12:46 schreef Jipster het volgende:
Jaa, die luiken, ik heb ze ook alvast uitgescheurd, zo leuk!
Wij hebben inderdaad ook geen bovenkastjes gekozen voor onze nieuwe keuken. Ik ben nog op zoek naar mooie planken, echte houten wil ik, maar duurnu eens kijken naar steigerhouten planken.
Ik ben ook heel benieuwd hoe het gaat wordenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 23:13 schreef mignonne het volgende:
[..]
Oeh tof!ben benieuwd hoe het bij jullie wordt dan!
Heb je al op marktplaats gekeken voor eiken planken bijvoorbeeld? Of whatever houtsoort je wilt. Het viel mij op dat er echt best wel veel handeltjes zijn her en der.
Ik ben ontzettend geïnspireerd door een foto die Tan plaatste van haar nieuwe hoekbank/eethoek in de keuken. Zo leuk kan gewoon hout zijn![]()
dat van die verschillende stoeltjes jaaa leuk is dat hè? In het kader van harmonie zou ik denk ik gaan voor ofwel stoeltjes in een ander model, ofwel stoeltjes in een andere kleur. Allebei kan ook maar dan zou ik wel kleuren willen die elkaar voor mijn gevoel aanvullen ofzo, en dat vind k nog best lastig
B. vond het stoeltjesidee wat minder voor ons huis, dus wij gaan voor een bankje.
quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 14:47 schreef mignonne het volgende:
Over 5 weken alwauw! spannend! ik ben echt heel benieuwd hoe het allemaal gaat worden!
dus toch!quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:04 schreef Claudia_x het volgende:
Die lamp heb ik ook in Lena's kamer hangen. Ik vind 'em erg leuk! Het was hier ook een gevalletje 'even overbruggen tot we een echte lamp vinden die we leuk vinden', maar hij hangt nog steeds.
Die deurmatquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 17:30 schreef mignonne het volgende:
Bij primark nieuwe deurmat gescoord![]()
[ afbeelding ]
En bij Hema deze twee lampen gekocht voor 2,- uit de afprijsbak.
[ afbeelding ]
Dan kunnen die strakjes tijdelijk gewoon aan het plafond bij de meisjes en hebben we even wat tijd/ruimte om te sparen voor de lampen die we willen hebben.
Als je een vloertegel hebt uitgekozen maak deze dan even nat. Natte tegels kunnen bij nattigheid spiegelglad zijn en dus niet geschikt voor een badkamer.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 19:30 schreef mignonne het volgende:
We moeten maandag de tegeltjes voor de badkamer/toilet gaan kiezen én de keuken/aanrechtblad enzospannend...
![]()
noh!quote:Op donderdag 16 augustus 2012 21:07 schreef jpajs het volgende:
[..]
Als je een vloertegel hebt uitgekozen maak deze dan even nat. Natte tegels kunnen bij nattigheid spiegelglad zijn en dus niet geschikt voor een badkamer.
Ja dat wil je.quote:Op maandag 20 augustus 2012 14:27 schreef mignonne het volgende:
ik ben nog in dubio over of ik een mooi behangetje ergens daar boven wil of niet.
neee het is echt maar een keuze uit 3 soorten tegeltjes enzo hoorquote:Op maandag 20 augustus 2012 15:43 schreef SacreCoeur het volgende:
haha ja hebehangetjes in wc's zijn gewoon leuk! en dan krijtbord op de deur voor tijdens het poepen
klinkt wel goed zeg! ik word bijna jaloers
Nee dat zijn toch geen 'landelijke' greepjes allemaal?quote:Op maandag 20 augustus 2012 16:09 schreef SacreCoeur het volgende:
Ja misschien welal denk ik dat wel ook wel vrij basic was gebleven.
greepje 402 is zo lelijk he xD
271 is wel de mooiste.. beetje uhhh landelijk ofzo?
haha ik vind ze ook niet per se landelijk, bij landelijk denk ik misschien juist wel eerder aan knopjes ofzo. Maar ik snap wel wat SC bedoelt denk ik, het is in ieder geval ook niet ultrastrak en modern zeg maar. Burgerlijk is misschien wel het goede woordquote:Op maandag 20 augustus 2012 21:47 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Nee dat zijn toch geen 'landelijke' greepjes allemaal?
En 402 heb ik op mijn woningbouw keukentje zitten...
Maar leuke keuzes toch? Dat blad is erg leuk trouwens!Goeie opstelling van de keuken ook!
Wel handig dat de mogelijkheden wat beperkter zijn. Of kon je meer keuzes maken voor een meerprijs?
Vanaf nu gaat het snel hoor! Vooral leuk om vaak te gaan kijken, elke keer sta je dan versteld hoe snel het gaat!quote:Op maandag 17 september 2012 13:13 schreef mignonne het volgende:
De eerste paal is geslagen!![]()
[ afbeelding ]
Het afgegraven stuk
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
vanaf de 'voorkant' genomen
We hebben inmiddels ook een vloer geregeld, nu nog iets op de zolderetage en kijken naar muurbedekking.
jaaaa! ik ben echt heel benieuwdquote:Op maandag 17 september 2012 15:15 schreef Yesse het volgende:
[..]
Vanaf nu gaat het snel hoor! Vooral leuk om vaak te gaan kijken, elke keer sta je dan versteld hoe snel het gaat!
Sorteer gelijk bij het uithalen. Dus je krijgt bundels met hele planken, bundels met rechtse passtukken en aparte bundels met linkse passtukken. Leg er tien op elkaar met de achterzijde naar buiten. Rolletje tape er strak omheen en je kan het prima vervoeren. Maak de bundels wel even groot.quote:Op maandag 17 september 2012 16:10 schreef mignonne het volgende:
Heeft iemand nog tips voor het uithalen van een laminaat-vloer? kliklaminaat is het.
Als je er voor zorgt dat je de eerste negen opstapelt met de print naar boven en de laatste met de print naar beneden is het niet erg dat er plakband op blijft zitten. Ook beschadig je zo de print niet omdat de buitenkant van de bundel achterkanten zijn. Wel strak bundelen omdat anders de printzijde over elkaar schuren.quote:Op maandag 17 september 2012 22:53 schreef Puala het volgende:
Ik weet niet wanneer je het laminaat ophaalt, maar de tape moet je er niet te lang om laten zitten. Wij hadden de grootste moeite om het er af te krijgen
maar touwtjes kan k er nooit zo strak omheen doen als tape heb ik het idee, toch? bij mij schuift altijd alles wat met touwtjes vastzit nogquote:
Hmm klopt. Wij hebben het een keer later gewoon los vervoert. Dan kan ieder die mee helpt met tillen net zo veel pakken als hij/zij kan tillen. We hebben het gewoon netjes los gestapeld en tijdens het vervoer hadden we in de auto dekens liggen om alles strak te leggen (randen er omheen zegmaar).quote:Op dinsdag 18 september 2012 08:21 schreef jpajs het volgende:
[..]
Als je er voor zorgt dat je de eerste negen opstapelt met de print naar boven en de laatste met de print naar beneden is het niet erg dat er plakband op blijft zitten. Ook beschadig je zo de print niet omdat de buitenkant van de bundel achterkanten zijn. Wel strak bundelen omdat anders de printzijde over elkaar schuren.
Wel voorzichtig zijn met de zij en kopse kanten. Dus plakband mag er wel een jaar op zitten is niet erg als je maar goed bundelt.
Oei dat is een goede...quote:Op dinsdag 18 september 2012 09:25 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Sorry voor een ietwat willekeurige vraag, maar was er in dit topic ooit iets gepost over een soort decoratie voor rolgordijnen? Ik heb geprobeerd om te googlen maar ik weet niet zo goed welke termen ik moet gebruiken
ook een goeie! tnxquote:Op dinsdag 18 september 2012 10:15 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Geef ieder plankje een letter en cijfer.
Bedankt, dat is goede informatie! Ik denk dat ik jou en Stiemie door elkaar gehaald heb omdat jullie allebei mooie inspiratie-plaatjes haddenquote:Op dinsdag 18 september 2012 10:26 schreef mignonne het volgende:
[..]
Oei dat is een goede...geen idee
wat wil je precies weten? Ik weet dat Stiemie in haar topic (wonen in Weesp) de rolgordijnen voor haar dochters opgeleukt heeft.
ik ben zelf niet verder gekomen dan bedenken dat ik er 'iets' mee wilen dat zal dan waarschijnlijk een bandje onderaan het rolgordijn worden of een bekleding met een leuk stofje.
Toffe stofjes vind je oa op vanmarieke.nl, vermiljoen.be (geloof ik, ff google anders); en bandjes en lintjes bij bovengenoemden maar ook zaken als eulalie.nl, en fournituren online shops. Op de markt verkopen ze ook veel bandjes en dingetjes enzo.
dankquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:45 schreef Lot_1 het volgende:
Wat een heerlijk topic is dit ook weer.. heb net alles doorgelezen. Ik vind het erg tof om alle goedkope sfeervolle inrichtingstips en -inspiratie te lezen
Ik weet niet of je nu ook een open keuken hebt, maar met een open keuken zou ik zeker niet zonder afzuigkap willen.... dan kom je de volgende ochtend beneden en ruik je de spruitjes van gisteren nog.quote:Op maandag 5 november 2012 16:30 schreef mignonne het volgende:
Ik blaat gewoon lekker door in mn eentje
We zijn voor een keuken gaan kijken bij de Zweedse designwinkel hier in Delft![]()
We weten nog niet of het em ook daadwerkelijk gaat worden, maar het resultaat vind ik wel leuk om te posten, het zal er sowieso ongeveer zo uit komen te zien namelijk, of het nou Zweeds design of Woningbouw-design wordt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Afzuigkap moeten we nog eens ernstig over welles-nietessen. Onze "zo-hoort-dat-nu-eenmaal"gevoelens zeggen dat die MOET. Maar on the other hand, de keren dat ik hem hier in dit huis heb aangehad zijn op 1 hand te tellen, en in ons vorige huis hebben we hem helemaal niet aangehad. In mijn woning in R'dam had ik het ding ook nooit aan dus hmpf...
Groenige tegeltjes zijn we wel over uit <3 de koelkast ligt tegenover de deur vanuit de hal, en vrij vlot na de koelkast zal onze eettafel er al wel staan.
quote:Op maandag 5 november 2012 17:46 schreef Leandra het volgende:
Ik begrijp steeds beter waarom er decennia lang door woningstichtingen gewoon een RVS-aanrechtblad in de keukens gebruikt werd.... sterker nog; volgens mij moet ik dat serieus overwegen als ik een keuken moet samenstellen
Ben ik met je eens! Het is absoluut mooier Maar budget he...quote:Op maandag 5 november 2012 20:13 schreef SV-tje het volgende:
Ik weet niet of jullie die losse koelkast nu al hebben. Anders zou ik voor inbouw gaan, vind ik zelf meer eenheid geven, zeker als hij zo direct tegen de keuken aan staat.
ik heb nu ook een tafelmodel!quote:Op maandag 5 november 2012 22:34 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh Mignonne, ik zou als t lukt gaan voor een grote koelkast en nooit een tafelmodel! Veels te klein joh.
Volgens mij staat die ook op de tekening, en ook een upside down model, maar ik vond het handig om de voordelen daarvan nog even te benadrukkenquote:Op maandag 5 november 2012 22:40 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik bedoelde dus een vrijstaande grotere hè! Ik vind mijn inbouwkoelkast echt aan de krappe kant met 5 personen en weekboodschappen
Kleurplaten van de meisjes eropquote:Op maandag 5 november 2012 22:38 schreef Leandra het volgende:
Ach weet je, zo'n losse koelkast kun je ook af en toe eens van z'n plek halen, en eronder schoonmaken enzo.... niet dat je dat vaak doet, maar het feit dat het veel makkelijker kan dan bij een inbouw koelkast is natuurlijk wel een pluspunt, want onder een inbouwkoelkast wordt het echt ook vies.
Daarbij, op en vrijstaande koelkast kun je:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
En het vriesgedeelte onder doen, dan hoef je alleen maar te bukken voor de ijsklontjes, niet voor al die andere dingen die je wel tig keer per dag uit de koelkast moet pakken
oh maar we hebben al een vriezer hoor! maar die komt op de zolder te staan, voor idd de voorraad vlees en maaltijden, eventuele andere vriesdingen enz. Daarom vind ik het onzin, mijn lief is te lui om naar de zolder te lopen, daarom wil ie een vriezer benedenquote:Op maandag 5 november 2012 22:44 schreef Leandra het volgende:
Je zult al snel twee vriesladen hebben, maak je een van de twee glutenvrij, heb je nog een hele lade over voor ijsklontjes, ijsjes, vlees en desnoods zelfs maaltijden die over zijn voor als je een keer geen tijd hebt om te koken.
En dan gelijk een paar opties noemen die wel heelquote:Op maandag 5 november 2012 22:51 schreef poemojn het volgende:
Bij een losse koelkast is het leuk dat je de hele uitstraling van je keuken ermee kunt veranderen: amerikaans rvs, of smeg, of knalgekleurd.
Komt die naast de koelkast of tegen die lege muur waar ik zojuist je 120 cm extra aanrecht gepland had?quote:Op maandag 5 november 2012 23:02 schreef mignonne het volgende:
de optie die we nu hebben is trouwens een (nep) RVS van Ikea. Ik vind het contrast wel aardig denk ik. We hadden vroeger thuis ook altijd zo'n rvs ding, mét ijsklontjestoestand
Er komt overigens ook nog(!) een servieskast achtig iets in de keuken, we komen echt bergruimte te kort anders. Liefst zou ik er dit van maken qua kleur en stijl, maar dat mag niet van Bwit moet ie worden...
[ afbeelding ]
dus waarschijnlijk wordt het zoiets
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 5 november 2012 23:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Komt die naast de koelkast of tegen die lege muur waar ik zojuist je 120 cm extra aanrecht gepland had?![]()
Ze zijn heel erg
marktplaatsquote:Op maandag 5 november 2012 22:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dan gelijk een paar opties noemen die wel heelzijn, maar het ook gelijk 2 keer zo duur maken als een inbouw ikea koelkast
Jawel er zit een keuken bij, met een beperkt aantal keuze-opties. Echter volledig zonder apparatuur zoals gebruikelijk is bij huren. Alleen de kastjes enzo krijg je erbij. Een vaatwasser moeten we via de lokale keukenboer (ka-tjing contractjes) laten plaatsen en kost 1000,- (quote:Op maandag 5 november 2012 23:30 schreef miss_dynastie het volgende:
Maar krijg je een keuken niet gewoon bij het huis dan?
Voor ijsklontjes kun je eventueel ook een losse machine kopen, maar ja, da's al gauw weer zo'n sta-in-de-weg....
ja oke, die zijn duurder..quote:Op maandag 5 november 2012 23:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb even gekeken, maar die zijn ook nog flink aan de prijs, tenzij je een Smeg lookalike van Edy![]()
![]()
bedoelt voor 165
Hahahaquote:Op maandag 5 november 2012 23:44 schreef Leandra het volgende:
Damn, een vaatwasser van ¤ 1.000.... dat moet wel een hele riante Miele zijn![]()
Niet zeker?
Ik heb net even op Kieskeurig gekeken, en voor minder dan ¤ 1.000 heb je dus gewoon een Miele inbouw vaatwasserquote:Op maandag 5 november 2012 23:51 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hahaha
B. had het merk eens opgezocht (ik heb geen flauw idee welk merk!) maar dat merk en type kwam er beroerd vanaf in reviews hier en daar op het web. Hij kon geen enkel positief verhaal vindennu zijn mensen op internet en in reviews sneller negatief dan positief, maar toch, voor een apparaat van 1000,- nou nee...
ik geloof je directquote:Op maandag 5 november 2012 23:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb net even op Kieskeurig gekeken, en voor minder dan ¤ 1.000 heb je dus gewoon een Miele inbouw vaatwasser
Oh dat is een goeie!quote:Op dinsdag 6 november 2012 00:17 schreef poemojn het volgende:
Navragen wat het kost als een installateur controleert of jullie het goed hebben gedaan? Zo werkt dat bij CV-ketels ook
Op zich is een aan- en afvoer niet het allermoeilijkste klusje; vaak zit op de sifon van de zwanenhals onder de wasbak al een aansluiting voor de afvoer van de vaatwasser tegenwoordig. En als er geen aanvoer-kraantje zit kun je heel simpel een priktapkraantje op een leiding zettenquote:Op maandag 5 november 2012 23:59 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik geloof je directwel ernstig.
De woningbouw plaatst geen andere vaatwassers dan die van de keukenboer. Als je er een wilt kun je die afnemen, en anders plaatsen ze een kastje op de plaats waar dat ding blijkbaar moet komen. Kun je wel zelf een losse neerzetten maar dan zit je weer met je water-aansluiting en afvoer enzo en je kunt ook een inbouw erin gooien door het kastje eruit te slopen maar uiteraard moet je de boel weer netjes opleveren.
kortom:
een vaatwasser is geen eerste levensbehoefte ofzo maar boh! t zou toch lekker zijn zeg
Goeie, tnx, ga k ook mee nemen in de overwegingenquote:Op dinsdag 6 november 2012 10:01 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Op zich is een aan- en afvoer niet het allermoeilijkste klusje; vaak zit op de sifon van de zwanenhals onder de wasbak al een aansluiting voor de afvoer van de vaatwasser tegenwoordig. En als er geen aanvoer-kraantje zit kun je heel simpel een priktapkraantje op een leiding zetten
Dus als je ruimte in je keuken hebt na plaatsen van de woningbouw-keuken zou ik het gewoon zelf doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Nee joh!quote:Op vrijdag 9 november 2012 19:46 schreef innepin het volgende:
Die eetkamerstoelen zijn gaaf! <3
Mignonne heb je nu al een kerstboom in huis joh?Ik denk dat zo'n meubel als jullie bank en loveseat ook meer ruimte lijkt te vreten door die leuningen die zo naar buiten krullen misschien.
Claudia, je stoelEcht!
Linkje!
Ik ben bijna jarig!
/smiley overload
oh die bank is ook mooi ja <3 maar die kleurquote:Op vrijdag 9 november 2012 18:07 schreef oeke het volgende:
Oh, die loveseat, wat grappig! Die staat al op mijn Pinterest sinds ik een maand zwanger was van de jongste.
Maar we hebben nog steeds geen nieuwe bank of loveseat.
De bank van datzelfde merk vond ik ook tof trouwens, alleen de kleur niet zo, echt jammer dat die er niet in groen is, anders zou ik mijn geliefde nog wat harder aan zijn kop zeuren.
[ afbeelding ]
En die witte rijstlampen, daar zou je wat van deze tussen kunnen hangen:
[ afbeelding ]
Als variatie zeg maar. Je kunt ze zelf maken, dus het hoeft niet heel duur te zijn.
Met wit vliegerpapier. <3
Tnx! Ik heb je foto's op facebook gevolgd, haske mooi zeg!quote:Op vrijdag 9 november 2012 20:26 schreef Jipster het volgende:
Die stoelen zijn heel leuk! Ik heb vorige weer twee 'Back to School' stoelen binnen gekregen (van Lil) en die lijken er best wel op! Ook in alle kleuren.
Wordt een mooi huis, Mignonne! Wij zijn net naar ons nieuwe huis verhuisd en het is heerlijk, die ruimte in zon huis!
quote:Op vrijdag 9 november 2012 21:22 schreef mignonne het volgende:
Ik was laatst wel aan het meimerenals dit ons koophuis zou zijn geweest, dan had ik de muur tussen de twee kamers van de dames door gebroken, de wanden bij de deuren dicht gemaakt, en dan een deur in het midden. En dan links en rechts van die deur onder de schuine wanden een
bedstee
voor allebei, met bergruimte erin en eronder. En dan onder het raam bij de schattige dakkapelletjes zo'n bureau-plank met stoeltjes en twee half hoge ladekasten erin als kledingkast
![]()
ik heb tijd teveel geloof ik, dan ga je over dat soort dingen nadenken
nouja het klinkt heel wazig, als je ons huis kent dan kun je je vast iets meer voorstellen bij wat ik bedoel
Wij hebben dat ook een tijdje gehad met ons oude appartement (niet het appartement hiervoor maar weer daarvoor). Trap maken naar zolder, muur tussen keuken en badkamer herplaatsen, badkamer vervangen, keuken vervangen. We woonden er gewoon heel prima en het was een mooie, oude woning. En in het appartement daarna woonden we ook heel prima. En waar we nu wonen ook.quote:Op vrijdag 9 november 2012 21:22 schreef mignonne het volgende:
Ik was laatst wel aan het meimerenals dit ons koophuis zou zijn geweest, dan had ik de muur tussen de twee kamers van de dames door gebroken, de wanden bij de deuren dicht gemaakt, en dan een deur in het midden. En dan links en rechts van die deur onder de schuine wanden een
bedstee
voor allebei, met bergruimte erin en eronder. En dan onder het raam bij de schattige dakkapelletjes zo'n bureau-plank met stoeltjes en twee half hoge ladekasten erin als kledingkast
![]()
ik heb tijd teveel geloof ik, dan ga je over dat soort dingen nadenken
nouja het klinkt heel wazig, als je ons huis kent dan kun je je vast iets meer voorstellen bij wat ik bedoel
studie-ontwijkend gedragquote:Op vrijdag 9 november 2012 21:26 schreef innepin het volgende:
En serieus, HOE heb JIJ tijd te veel?!
aaah lief!quote:Op zaterdag 10 november 2012 22:28 schreef Lamb29 het volgende:
Ohhhh zie dit topic nu pas <3
Ik hoop (en duim heel hard) dat wij ook ooit kunnen verhuizen.. met dit topic als mooie leidraad
quote:Op donderdag 15 november 2012 19:59 schreef Lamb29 het volgende:
Volgens mij ben ik straks stikjaloers (Nu eigenlijk al)
Ziet er goed uit hoor! Het sneeuwt bij julliequote:Op vrijdag 23 november 2012 22:47 schreef mignonne het volgende:
Groen licht voor de keuken![]()
zo wordt ie waarschijnlijk, zonder afzuigkap voorlopig, maar met oven. En twee <3 apothekerskasten erin <3 de plankjes moet je er bij bedenken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De tafel is een beetje houtje-touwtje. Onze eigen tafel kon ik er niet in plakken en de stoelen wilden er niet onder en en en, whateverdaar schuiven we wel mee als we er wonen
We hebben inmiddels ook een kast gevonden voor in de keuken, nog even door onderhandelen over de prijswel wat opknapwerk maar soit, precies wat ik zocht dus je hoort mij niet klagen
ohja en ik wilde deze kast een verfje geven in een leuk kleurtje, van binnen behangen enz. En dan op de kinderkamer als kledingkast, maar B. vond de kast stom. Dan houdt t op
Oh rond is op zich ook niet verkeerd. Maar met een ronde spoelbak kun je als het goed is een kleiner spoelbakkastje nemen (50cm breed). Je zou dan het kastje links van de vaatwasser 10cm breder kunnen maken waardoor je meer praktische opbergruimte krijgt.quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:54 schreef mignonne het volgende:
ja ik kon een uitzicht kiezensneeuw is zo lekker knus
Ik vind een ronde spoelbak er grappig uitzien, ik heb geen idee waaromIn eerste instantie zei ik nog tegen mn vriend dat ik me afvroeg of dat wel handig was, een ronde spoelbak, maar... we hebben nu ook een ronde spoelbak
niets van gemerkt de afgelopen paar jaar dus het zal wel handig zijn
quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:55 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Oh rond is op zich ook niet verkeerd. Maar met een ronde spoelbak kun je als het goed is een kleiner spoelbakkastje nemen (50cm breed). Je zou dan het kastje links van de vaatwasser 10cm breder kunnen maken waardoor je meer praktische opbergruimte krijgt.
Voordeel is dat je dan zo'n zelfde indeling kunt kiezen als het kastje naast de kookplaat.quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:57 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
goeie tip. Ga k onthouden voor als we daadwerkelijk kastjes gaan regelen enzo! Dat kastje links van de vaatwasser is een apothekerstoestand, wel een fijne kast om een slagje breder te hebben
Omdat ik van vakjes en laadjes en klepjes en handigheidjes houquote:Op vrijdag 23 november 2012 23:06 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Voordeel is dat je dan zo'n zelfde indeling kunt kiezen als het kastje naast de kookplaat.
Waarom wil je apothekerskastjes trouwens?
Persoonlijk zou ik voor een "gewone" ladenkast gaan. Dezelfde inhoud, praktischer en steviger in gebruik.quote:Op vrijdag 23 november 2012 23:08 schreef mignonne het volgende:
[..]
Omdat ik van vakjes en laadjes en klepjes en handigheidjes hou![]()
sneu i know hahaha
nee ze lijken me handig van die kastjes.
Waarom vind je het praktischer? Ik hou juist in een gewone ladekast vaak veel 'lucht' over zeg maar, ruimte de hoogte in die dan niet gebruikt wordt. Die wordt in zo'n uittrekkast beter benut vind ik.quote:Op vrijdag 23 november 2012 23:09 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik voor een "gewone" ladenkast gaan. Dezelfde inhoud, praktischer en steviger in gebruik.
Omdat je telkens als je wat uit de middelste lade wilt pakken je eerst de ene, dan de andere lade moet openen. Maar het is ook steviger, vooral met kinderen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 23:12 schreef mignonne het volgende:
[..]
Waarom vind je het praktischer? Ik hou juist in een gewone ladekast vaak veel 'lucht' over zeg maar, ruimte de hoogte in die dan niet gebruikt wordt. Die wordt in zo'n uittrekkast beter benut vind ik.
Andere mogelijkheid is een scharnierende deur met daarachter 2 laden. Scheelt 1 of 2 grepen per kast.quote:Op vrijdag 23 november 2012 23:17 schreef mignonne het volgende:
Dat is waar, daar heb je gelijk in.
Maar wel, zoveel greepjes en vakjes en dingetjes
Hm ja zou kunnen, maar ik vind dat dan wel weer erg veel moeite/extra eigenlijk. Er komt sowieso een kinderslotdingetje op de kastjes en lades als t aan ons ligt.quote:Op vrijdag 23 november 2012 23:18 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Andere mogelijkheid is een scharnierende deur met daarachter 2 laden. Scheelt 1 of 2 grepen per kast.
Dan heb je een flexibelere indeling van je kast die stevig genoeg voor kinderen is.
oh echt? In Leiden toevallig? hoelang en in welk jaar?quote:Op zondag 25 november 2012 23:36 schreef Lamb29 het volgende:
Zie je wel dat ik jaloers ga worden!
Wat een mooie selectie weer!
Japanspul
(Schoonzusje heeft japans gestudeerd, helaas niet afgemaakt)
Een komkommer planten! Komkommers telen is heel dankbaar werk, plant em in een bak met compost en je kunt er heel veel af halen. Ook veel lekkerder dan uit de supermarkt. Ik had ook een tomaat, buiten, maar de helft verging toen het begon te vriezen terwijl ze nog groen warenquote:Op maandag 26 november 2012 08:45 schreef mignonne het volgende:
niks mis met wat liefde voor Japan!
En de spullen van de voorgaande pagina's komen van een soort ebay-achtige site. Afgezien van de posters denk ik niet dat we daar zullen bestellen, maar t is wel goeie inspiraaaaasie. Er moeten hier in NL vergelijkbare zaken te vinden zijn.
Oeh en ik ga zo langzaamaan eens plannen voor een moestuin. Oplevering eind 2e kwartaal '13, dat is over 7 maanden ofzo alDe datum zal vast nog opschuiven, maar toch, het begint ineens erg snel te gaan.
Oeh goeie!quote:Op vrijdag 30 november 2012 22:38 schreef pessie het volgende:
[..]
Een komkommer planten! Komkommers telen is heel dankbaar werk, plant em in een bak met compost en je kunt er heel veel af halen. Ook veel lekkerder dan uit de supermarkt. Ik had ook een tomaat, buiten, maar de helft verging toen het begon te vriezen terwijl ze nog groen warenze waren wel lekker
.
Okay tnx, ga ik in de gaten houden! De plaatjes die ik in mn hoofd heb qua kale muren zijn niet zo florisantquote:Op donderdag 6 december 2012 14:39 schreef Mula het volgende:
Let met goedkoop wit behang wel op dat het niet doorschijnt. Ik heb wit lief!-behang (met knoopjes) en daarop schijnen alle witte vlekken op de grijze betonnen muur door.
Ik heb ook een redelijk nieuw huis en was van plan alles te behangen met het overschilderbare vliesbehang van de action en dan vervolgens te sausen. De muren bleken echter zo goed te zijn dat het gewoon gesausd kon worden. Het ziet er niet zo glad uit als een gestucte muur, maar prima te doen. Het behang van de action schijnt trouwens enorm door. Verven ipv behangen kan nog weleens goedkoper uitvallen als je de aanbiedingen in de gaten houdt.
Ik heb hetzelfde behang en ik vind het niet goedkoop btw en baal er idd van dat het doorschijnt.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:39 schreef Mula het volgende:
Let met goedkoop wit behang wel op dat het niet doorschijnt. Ik heb wit lief!-behang (met knoopjes) en daarop schijnen alle witte vlekken op de grijze betonnen muur door.
Ik heb ook een redelijk nieuw huis en was van plan alles te behangen met het overschilderbare vliesbehang van de action en dan vervolgens te sausen. De muren bleken echter zo goed te zijn dat het gewoon gesausd kon worden. Het ziet er niet zo glad uit als een gestucte muur, maar prima te doen. Het behang van de action schijnt trouwens enorm door. Verven ipv behangen kan nog weleens goedkoper uitvallen als je de aanbiedingen in de gaten houdt.
Ik vind het ook niet goedkoop. Het staat er een beetje raar, maar ik bedoelde dat ze moet uitkijken met goedkoop wit behang, aangezien zelfs mijn duurdere liefbehang doorschijnt. En bij de laatste baan ineens niet meer aansluit qua patroon, maar dat is een ander verhaal.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:00 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde behang en ik vind het niet goedkoop btw en baal er idd van dat het doorschijnt.
Daar is echt geen geld voorquote:Op donderdag 6 december 2012 17:16 schreef pessie het volgende:
Hoe leveren ze de muren op? Gestuct of kaal? In geval van kaal zou ik toch een offerte laten mak s n door een spacker. Kale muren zuigen enorm en zuigt dus ook dem behanglijm van jme behang. Dan hemb je sowieso veel voorstrijk nodig.
hihi wat veel primaquote:Op donderdag 6 december 2012 16:36 schreef Yesse het volgende:
Hebben ze (al) een modelwoning? Kun je daar niet een keer kijken hoe de muren zijn? Wij gaan de tussenmuren behangen met vliesbehang en daarna sauzen. De betonnenmuren zijn bij ons prima genoeg om ze gewoon voor te strijken en te sauzen. In de aanbieding bij de Gamma hadden wij prima verf voor een prima prijs...
Ik kan je uit ervaring aanraden om de bouwtekening te checken waar je rookmelder komt te hangen. Als dat in je keukengedeelte zelf is zou ik de afzuigkap niet laten zitten, want dan gaat vaak je alarm door het hele huis af als je staat te kokenquote:Op vrijdag 23 november 2012 22:47 schreef mignonne het volgende:
Groen licht voor de keuken![]()
zo wordt ie waarschijnlijk, zonder afzuigkap voorlopig, maar met oven. En twee <3 apothekerskasten erin <3 de plankjes moet je er bij bedenken.
In een nieuwbouw woning is het verplicht om een of meerdere rookmelders op 230V met back-up batterij aan te brengen. Meestal zitten die in de gang en overloop.quote:Op woensdag 2 januari 2013 08:53 schreef mignonne het volgende:
oh goeie!
Ik weet eigenlijk niet of er wel rookmelders worden aangebracht? Heb er niets over gehoord, ben er van uit gegaan dat we dat zelf moesten doen. In de brochure met de plattegronden zie ik zo snel geen rookmelders.
Geldt dat ook voor huurwoningen? Grappig, wist ik niet. Thanksquote:Op woensdag 2 januari 2013 09:03 schreef exlurker het volgende:
[..]
In een nieuwbouw woning is het verplicht om een of meerdere rookmelders op 230V met back-up batterij aan te brengen. Meestal zitten die in de gang en overloop.
Ja, er word als het goed is geen verschil gemaakt tussen huur of koop.quote:Op woensdag 2 januari 2013 09:06 schreef mignonne het volgende:
[..]
Geldt dat ook voor huurwoningen? Grappig, wist ik niet. Thanks
top! thnxquote:Op donderdag 10 januari 2013 19:16 schreef FosBazant het volgende:
In ons nieuwbouwhuis (oplevering nov 2011) zit in bijna alle ruimtes een rookmelder, allemaal aan elkaar verbonden, dat zodra er 1 afgaat ook alle anderen alarm geven. De enige ruimtes waar geen rookmelder zit is de badkamer en toilet. Volgens mij moet het van het bouwbesluit zo tegenwoordig!
Alleen de rookmelder in de garage heeft een koolstofmonoxide-alarm. Die in huis niet....quote:Op donderdag 10 januari 2013 19:43 schreef mignonne het volgende:
[..]
top! thnx
kunnen we die idd van ons lijstje afhalen. gaat het dan enkel om rookmelders of ook om koolstofmonooxide-melders?
Bij ons zit in de keuken geen rookmelder, maar een hittemelder. Dat is zo gedaan omdat ze willen voorkomen dat het ding de hele tijd afgaat tijdens koken en pannekoeken bakken.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:11 schreef debuurvrouw het volgende:
Maar als dat zo is Mignonne, is een afzuigkap dus wél het overwegen waard. Helemaal als ze serie geschakeld zijn (heet dat zo?) gaat dus in je hele huis t alarm als he iets te enthousiast kookt.
Succes met schoonmaken.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 11:06 schreef debuurvrouw het volgende:
en als ik zie hoeveel vet er eigenlijk in dat ding zitik moet er niet aan denken dat dit anders aan het plafond had gezeten ofzo.
[ afbeelding ]
zoiets wil ik nog wel eens. als ze niet meer zo achterlijk duur zijn.
niet per se deze trouwens. maar zo'n lamp-afzuiger lijkt me wel vrij briljant. Deze is me te bling, maar kon die ik wel mooi vind niet meer vinden.quote:
daar wil je wel vet in hebben?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 11:06 schreef debuurvrouw het volgende:
en als ik zie hoeveel vet er eigenlijk in dat ding zitik moet er niet aan denken dat dit anders aan het plafond had gezeten ofzo.
[ afbeelding ]
zoiets wil ik nog wel eens. als ze niet meer zo achterlijk duur zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |