Dat kan je toch gewoon op een willekeurige 12V = (gelijkspanning) adapter aansluiten ...quote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:29 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
* Iemand91 zoekt iets om de strip te testen...
Wat was het ? hopelijk niet al te veel!quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:43 schreef Poekieman het volgende:
PostNL laat zich vandaag weer eens door JKdJ misbruiken om geld binnen te harken voor Spanje.
"Op het Internationale Sorteercentrum van PostNL Paketten is een aan u gericht pakket van buiten de Europese Une aangekomen.
bladiebla...
U ontvangt deze brief, omdat wij de inhoud en waarde van het pakket niet kunnen bepalen.
bladiebla...
"
Betalen Poekieman!!!
quote:Op vrijdag 20 juli 2012 11:49 schreef Downstar het volgende:
Hmm nadat een order was afgeketst, en ik toch ook geen MK802 kon krijgen bij lightake..
kreeg ik mijn centen gewoon terug..
als goedmakertje, wouden ze me een Air swimmer sturen..
(http://lightake.com/detai(...)k_Blue__4xAAA_-55536)
echter weet ik dat helium in NL slecht te verkrijgen is in kleinere bussen etc..
dus daar maar vanaf gezien..
en nu krijg ik een roze zingend schilpadje in huis!
http://lightake.com/detai(...)t_Pink__3_AAA_-55094
zal tegen die tijd dat ik hem heb ( over een maand pas wss) hem wel even reviewen!
leuk cadeautje voor mijn nichtjes
Het was een http://www.dracotek.com/2(...)ht-vision-sc310.html voor EUR 67.64 incl. 'gratis' verzendkosten.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:17 schreef Downstar het volgende:
[..]
Wat was het ? hopelijk niet al te veel!
Mijn DHL mysterie is ook op gelost!
het is dus toch de schilpad lamp achtig iets die is verzonden door Lightake met DHL..
heel vreemd gezien de waarde van het product 10-15 euro was en volgens de site is bij dit product de verzendkosten via DHL : $18,45
[ afbeelding ]
Daarnaast snap ik niet goed hoe het zit met DHL kosten, je zou verwachten dat hoe meer producten je besteld, hoe zwaarder het pakket is, hoe meer verzendkosten je betaald.
echter wanneer ik bijvoorbeeld 10 van deze schilpadden zou hebben gekocht, betaal ik nog maar +-6$ voor DHL shipping? wie o wie legt mij dit even uit?
[ afbeelding ]
Was dus een goedmakertje voor afgeketste deal etc.. dus toch zeer netjes dat ze voor een gratis product, alsnog ook DHL verzending hebben gedaan.
zal vanavond wel even een reviewfilmpje van maken, opzich wel een leuk ding voor kleine kinderen
[..]
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:40 schreef Poekieman het volgende:
[..]
Dat kan je toch gewoon op een willekeurige 12V = (gelijkspanning) adapter aansluiten ...
Bij aansluiten op een accu in een auto moet je er rekening mee houden dat daar meer dan 12V uit komt, meestal 14V ofzo. Dan gaan je LEDjes behoorlijk wat feller branden. Niet dat ze meteen doorbranden ofzo hoor... Tenminste, ik heb hier zo'n strip met 300 witte 1210 ledjes op een 14.5V adapter branden. Ze worden wel behoorlijk wat warmer dan bij 12V, maar ze doen het nog steeds...
Een LED strip heeft ook nogal wat inwendige weerstand. Als er aan de kant waar je 12V op aansluit 12V staat, kan het best zijn dat er 5m verderop nog maar 10V over is - en dat de LEDjes daar dus een stuk zwakker branden. Ik heb dat opgelost door een gewone 220V kabel naar het andere uiteinde van de strip te leggen, zodat daar ook 12V staat. De LEDjes in het midden branden nu (iets) minder fel dan aan beide uiteinden.
Leerzaam he...
Ja, gaan allemaal kapot.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 17:27 schreef pazara het volgende:
ik heb 10 stuks van deze besteld, maar gaan ze niet kapot bij het verzenden?
denk zelf dat ze het wel overleven met een beetje geluk. als je het aangetekend hebt laten verzenden zoiezo wel.quote:
ik heb ze zonder track en trace (Airmail ) besteld bij banggood.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 17:43 schreef Xetran het volgende:
[..]
denk zelf dat ze het wel overleven met een beetje geluk. als je het aangetekend hebt laten verzenden zoiezo wel.
Ja, en daarna maak jij een ticket en vraagt het geld terug, ze hebben de site dan ook als bezigheidstherapiequote:Op dinsdag 31 juli 2012 17:27 schreef pazara het volgende:
Zolang ze geen "bang good" op de envelop zettenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 17:27 schreef pazara het volgende:
Waarvoor ga je em gebruiken: indien er een aanrijding met jouw auto plaatsvindt dan heb je dit via dit apparaat opgenomen?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:37 schreef Poekieman het volgende:
[..]
Het was een http://www.dracotek.com/2(...)ht-vision-sc310.html voor EUR 67.64 incl. 'gratis' verzendkosten.
Dat inklaren is klote. Niet alleen omdat het 12.50 + 19% BTW kost, maar ook omdat het dan minstens een week langer duurt voordat je het hebt.
Voor die DHL verzendkosten denk ik dat die deels of helemaal met de waarde van het bestelde verrekend zijn. Als je voor meer waarde bestelt zijn de echte DHL kosten waarschijnlijk hetzelfde (tot een bepaald gewicht), maar is het deel daarvan wat uit de prijs van het bestelde komt groter. Dus resteert minder 'verzendkosten'.
Ja, aanrijding vastleggen kan idd ook, maar dat komt zelden tot nooit voor - hoop ik. Maar omdat er ook een GPS tracker in zit en een G-sensor kan je achteraf ook zien waar je gereden hebt en of je door kuilen gereden bent enzo. Normaal niet zo interessant, maar wel leuk voor als je op vakantie geweest bent met de auto. Het is eigenlijk meer een speeltje.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:33 schreef marco_sire het volgende:
[..]
Waarvoor ga je em gebruiken: indien er een aanrijding met jouw auto plaatsvindt dan heb je dit via dit apparaat opgenomen?
Of heb je een hele leuke andere toepassing bedacht?
Klopt, ik had een paar weken geleden ook heel even de tijd gekregen om met de 650D te spelen, maar ik was niet echt onder de indruk van het autofocussysteem. Nu moet ik zeggen, het was niet met een STM-lens, maar dan nog, de hele tijd zoeken, heel langzaam wisselen en met een non-STM-lens storend geluid. Maar goed, tijdens video-opnamen wil je wat mij betreft ook zoveel mogelijk zelf de focus bepalen en manual focus gebruiken. De keren dat je autofocus móet gebruiken omdat anders een shot niet lukt is eerder de uitzondering. Dat het focussen geluid maakt is ook niet heel erg als je er in post-production gewoon een muziekje overheen flikkert.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:29 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Was de theorie al een beetje vergeten, maar youtube filmpjes van die lens niet, en die zagen er nou nog niet echt daverend uit. En met deze 2 lenzen ben je nog goedkoper uit ook. Plus meer range. Van geldverschil kun je weer nutteloze Chineze prullaria halen![]()
(Of bijna de 50mm 1.8). Misschien hebben de Chinezen ook nog wel een follow-focus. Maar dat is wel heel ver doordraven/doordromen van mijn kant...
Zouden de Chinezen ook zo'n tilt-shift adapter verkopen?![]()
[..]
Jep. Maar als je 'even' een filmpje wil maken (dus wel betere kwaliteit dan telefoon/camcorder; of als je überhaupt geen ander apparaat met videofunctie hebt en DSLR wel moet gebruiken) en niet te veel instellingen wil doen is - een goed werkende - autofocus natuurlijk wel handig.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 23:57 schreef shiznuts het volgende:
Klopt, ik had een paar weken geleden ook heel even de tijd gekregen om met de 650D te spelen, maar ik was niet echt onder de indruk van het autofocussysteem. Nu moet ik zeggen, het was niet met een STM-lens, maar dan nog, de hele tijd zoeken, heel langzaam wisselen en met een non-STM-lens storend geluid. Maar goed, tijdens video-opnamen wil je wat mij betreft ook zoveel mogelijk zelf de focus bepalen en manual focus gebruiken. De keren dat je autofocus móet gebruiken omdat anders een shot niet lukt is eerder de uitzondering. Dat het focussen geluid maakt is ook niet heel erg als je er in post-production gewoon een muziekje overheen flikkert.
En een vracht goedkoper is... (althans, de body dan). Want de prijzen zijn wel even om tequote:Maar goed, het is in ieder geval een optie om het wél te gebruiken, voorheen hadden Canon dSLRs überhaupt geen autofocus gedurende video-opnamen. En verder is het een beest van een ding en erft zo bijvoorbeeld het 63-zone meteringssysteem van de 7D/5DmkIII, beschikt over 9 crosstype focuspoints en heeft natuurlijk een zwenkbaar scherm met capacitive touchscreen! Erg indrukwekkend en lekkermakend, zeker als je er dan ook nog www.magiclantern.fm op zet. Ik heb zelf gelukkig al een mooie camera natuurlijk, de Panasonic GH2 die ook touchscreen en continuous autofocus biedt. Imho heeft deze betere prestaties voor video d.m.v. de high bitrate-hacks en laat zich meten met videofootage van professionele en dure systemen (zie hier op EOSHD ook het artikel van de Zacuto challenge).
Als je nét wat meer wil dan 'snel uit de hand filmen', wel gewoon alleen benodigde voor follow-focus. Dus niet een giga-rig.quote:Zelf heb ik voor m'n camera verschillende vintage/legacy lenzen, waarvan m'n favoriet absoluut de Pentax-M Asahi SMC 50mm f/1.4 is. Verder is de nieuwe 14-140mm van Pana ook erg tof. Voor al die lenzen van verschillende merken heb ik verschillende adapterringen (lens mount adapters), voornamelijk van 'FOTGA', op Ebay en via Chinaprices vind je best leuke spullen. Zo heb ik een lens bij Focal gehaald die best geinig was: de Fujian 35mm f/1.7 C-mount. Bij BIC een 'Cokin P'-achtige filterhouder en filters en noem maar op. Of je een followfocus systeem uit China wilt halen weet ik niet, vooral omdat ik me afvraag of dat zin heeft. Dan moet je namelijk een rig hebben en ik denk niet dat elke consument of FOTOgraaf daar behoefte aan heeft.
Eenvoudig en goedkope oplossing idd.quote:Wel heb ik een 'silicon jar opener follow focus' van Ebay gehaald, wat ook wel werkt als creatieve oplossing voor een smooth focus.![]()
Dat ding is wel vet. Ook ooit een keer gezien idd.quote:Maar verder is het de vraag dus of je zoiets wel wilt hebben. Wat ik laatst tegenkwam zou ik eigenlijk best wel willen hebben...Mooi spul.
Dat is wel erg gaaf idd, maar zeker ook prioriteiten stellen. Wat is true 1920x1080P in dat ratio je waard boven 'net niet true 1080P'?quote:Wat ik ook wilde hebben sinds een week was een anamorphic lens. Die levert een bioscoopfilm-achtige aspectratio en de daarbijbehorende horizontale lensflare (zoals je tegenwoordig vaak ziet in musicvideo's e.d.) en streched bokeh. Op Ebay uit Polen gehaald... een Kalart Victorscope 2x á la de beter bekende Sankor 16D.
Nee, dat hebben ze nietquote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:29 schreef Iemand91 het volgende:
Zouden de Chinezen ook zo'n tilt-shift adapter verkopen?![]()
Wat heeft dit in hemelsnaam te maken met CHINESE webshops?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 12:19 schreef Mercan het volgende:
Iemand die binnenkort een Skin gaat bestellen bij bestskinsever.com?
PM ff, wil er namelijk ook een paar.
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 12:22 schreef tokko1 het volgende:
[..]
Wat heeft dit in hemelsnaam te maken met CHINESE webshops?
Want dat is gewoon een US shop......
Ik heb nu een RasPi maar ben er nou niet echt fan van, subliem werken doet het niet echt. Komt mede ook door de brakke hardware in dat ding. Android-sticks met 1GB en een snelle single- of dualcore processor zijn veel interessanter, ware het niet dat XBMC op dit moment geen hardware-versnelling heeft op Android-sticks en dat dus ook niet bepaald subliem werkt nog. Maar zodra dat wel zo is, is dat natuurlijk de winnaar.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:55 schreef monkeybrain het volgende:
Ik krijg ineens email binnen van FP over media spelersJullie hadden het laatst over raspberry en android usb sticks maar waren hier nog niet al te tevreden over?
Ik zoek een simpele HD mediaspeler voor goedkoop, voor film downloads etc.Blijven jullie hier updates over geven of is er al een winnaar?
nee, jij?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 12:19 schreef Mercan het volgende:
Iemand die binnenkort een Skin gaat bestellen bij idontcare.com?
PM ff, wil er namelijk ook een paar.
Nee, dat mes schijnt flut te zijn (is al vaak genoeg gezien op dagaanbiedingen sites).quote:Op woensdag 1 augustus 2012 12:29 schreef Dionysiou het volgende:
Kopen, kopen, kopen
http://dx.com/p/cool-fold(...)y-knife-black-145623
Kopen, kopen, kopen
http://dx.com/p/unique-me(...)mug-201-300ml-144415
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 12:29 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Ik heb nu een RasPi maar ben er nou niet echt fan van, subliem werken doet het niet echt. Komt mede ook door de brakke hardware in dat ding. Android-sticks met 1GB en een snelle single- of dualcore processor zijn veel interessanter, ware het niet dat XBMC op dit moment geen hardware-versnelling heeft op Android-sticks en dat dus ook niet bepaald subliem werkt nog. Maar zodra dat wel zo is, is dat natuurlijk de winnaar.Ook omdat je dan natuurlijk een Android OS erbij hebt en Angrybirds e.d. op je tv-scherm kunt spelen.
[..]
nee, jij?
[..]
Nee, dat mes schijnt flut te zijn (is al vaak genoeg gezien op dagaanbiedingen sites).
En die mok is gewoon fout.
Hier ook de Pi i.c.m. OpenElec XBMC. Werkt opzich prima, met de juiste configuratie ook aardig vlot. Ik vind het vooral handig omdat het XBMC ondertiteling ondersteunt e.d. en onze TV niet. Met wat meer films/tv-afleveringen met coverart, synopsis e.d. wordt het wat langzamer. Dus heb je écht veel films/afleveringen zou ik gewoon met je telefoon (remote app) de film/aflevering opzoeken en direct daar kiezen (dus niet met remote op je tv scherm naar de film/aflevering scrollen).quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:55 schreef monkeybrain het volgende:
Ik krijg ineens email binnen van FP over media spelersJullie hadden het laatst over raspberry en android usb sticks maar waren hier nog niet al te tevreden over?
Ik zoek een simpele HD mediaspeler voor goedkoop, voor film downloads etc.Blijven jullie hier updates over geven of is er al een winnaar?
Daarvoor heeft FOK een (slechtlopend) eigen topic.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 12:22 schreef tokko1 het volgende:
[..]
Wat heeft dit in hemelsnaam te maken met CHINESE webshops?
Want dat is gewoon een US shop......
Dan wacht ik nog evenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:14 schreef Iemand91 het volgende:
Uiteraard wordt zoals Shiz het al zegt met Android gebaseerde apparaten fijner omdat die CPU gewoon een stuk sneller is, ofwel veel vlottere XBMC interface. Maar daar wacht iedereen dus idd op hardware-versnelling
Al wel wat ''oud'' maar wellicht nu redelijk goedkoop is de Rena3, was zelfs een versie met simkaat 3g vanquote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:14 schreef Poepoog het volgende:
Iemand een idee voor een MP3 spelerdtje met Bluetooth en als het kan een groot scherm, voor gebruik voor in de auto icm bleutooth autoradio. Dacht zelf aan een tabletje met klein scherm waar een mediaspeler of Spotify oid op kan, of een mp3 speler met ongeveer een 4 inch of groter scherm. Iemand een idee?
In de post word er normaal van postcode en huisnummer uitgegaan.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:38 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik heb de letters van mijn postcode fout ingevoerd bij Dealextreme. Iemand dat ook al eens gebeurd? Iemand enig idee of mijn bestelling aankomt (adres klopt wel)?
Die combinatie bestaat niet. Postcode bestaat wel, maar het nummer niet (bij die postcode).quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:42 schreef Xetran het volgende:
[..]
In de post word er normaal van postcode en huisnummer uitgegaan.
De ebay feedback doet zijn werk welquote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:52 schreef neo2000 het volgende:
Zo, eerste keren nu dat ebay bestellingen niet goed aankomen. Helaas beide aangetekend geleverd, dus kan niets claimen o.b.v niet ontvangen.
1 gsm hoesje ontvangen welke aan 1 kant helemaal stuk is, mogelijk met vervoer gebeurd. En een hdd caddy welke geschikt zou zijn voor het laptop type welke hier staat. Dvd drive blijkt echter IDE voor zover ik kan zien, en de caddy blijkt Sata. Toch staat bij de Ad dat ie geschikt zou moeten zijn voor mijn type laptop.. Stom, had het zelf ook nog ff moeten checken maar goed, is nu eenmaal niet anders.
Maar een 2tal berichtjes verstuurd naar verkopers, gezeik is negatieve feedback.Terugsturen is geen optie wat mij betreft, klote voor hun. Iemand verder nog tips behalve dreigen met claims? Ik weet dat je aan Paypal niets hebt met zulke issues helaas.
met 9% korting!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:40 schreef Schild het volgende:
LOL, email van BIC met felicitaties voor het behalen van Olympisch goud voor Nederland.
Lees het topic op tweakers, en je weet eigenlijk allesquote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:55 schreef monkeybrain het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |