Dus jij vind het OK als de coureurs met een ronde achterstand zich in de strijd voorin gaan mengen? Met deze banden en snelle auto's die voorvleugels moeten laten wisselen enzo wordt dat dan nog leuk, vooral als de beslissing in het WK in een race moet vallen. Als Maldonado het had gedaan was de wereld te klein geweest.quote:Op zondag 22 juli 2012 18:08 schreef kepler het volgende:
[..]
Had Vettel maar gewoon door moeten rijden, Alonso is het ook gelukt om Hamilton achter zich te houden. Hamilton had gewoon het recht om Vettel in te halen en heeft dat op een nette manier gedaan.
Vettel moet gewoon niet zo huilen en eens een keer de schuld bij zichzelf zoeken ipv steeds iemand/iets anders de schuld te geven (net zo goed als Hamilton trouwens)
Ja dat vind ik prima. Sterker nog, ik vind het belachelijker als een coureur om deze reden langzamer moet gaan rijden. Moeten de leiders maar doorrijden hoor. Een situatie als dit komt sowieso zelden voor en ik vind dat Hamilton het netjes heeft opgelost (hij was ook echt een stuk sneller op dat moment).quote:Op zondag 22 juli 2012 18:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus jij vind het OK als de coureurs met een ronde achterstand zich in de strijd voorin gaan mengen? Met deze banden en snelle auto's die voorvleugels moeten laten wisselen enzo wordt dat dan nog leuk, vooral als de beslissing in het WK in een race moet vallen. Als Maldonado het had gedaan was de wereld te klein geweest.
Ik kijk al aardig lang F1, maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit een achterblijver heb gezien die zo het gevecht om de kop verstoorde. Coureurs moeten gewoon hun plek kennen en als je een rondje achter ligt moet je je eigen tempo opofferen om de grote mannen niet in de weg te zitten. Als dat verwende nest zich daar te groot voor voelt dan moet hij maar eens een weekeindje toekijken hoe het hoort.
quote:Op zondag 22 juli 2012 18:18 schreef Glijdt_licht het volgende:
Met unlapping heb ik altijd dat Irvine-Senna gevoel
http://www.f1seasonreview(...)nna-vs-eddie-irvine/
Precies, niet miepen en gewoon à la Senna de achterblijvers na de race op hun smoel slaan.quote:Op zondag 22 juli 2012 18:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. Ze moeten zo nu en dan niet zo miepen, maar klep dicht en rijden
Als hij een stuk sneller was kon hij Alonso ook wel voorbij. Ik heb geen moeite met het ontlappen, maar het moet wel een manier dat het de strijd om punten niet beinvloedt. Daarvoor was de snelheid er niet, dan had hij maar even brandstof en banden moeten sparen, dan had hij de race misschien uitgereden.quote:Op zondag 22 juli 2012 18:29 schreef kepler het volgende:
[..]
Ja dat vind ik prima. Sterker nog, ik vind het belachelijker als een coureur om deze reden langzamer moet gaan rijden. Moeten de leiders maar doorrijden hoor.
Hij heeft een probleem veroorzaakt. Niets verhinderde hem erachter te blijven, dan verliest hij misschien wat tijd, maar achterblijvers verliezen aldoor tijd met aan de kant gaan voor anderen.quote:Een situatie als dit komt sowieso zelden voor en ik vind dat Hamilton het netjes heeft opgelost (hij was ook echt een stuk sneller op dat moment).
Maar hoe zit het dan als Hamilton om punten had gestreden? Krijgen de leiders dan voorrang omdat het om meer punten gaat ofzo??quote:Op zondag 22 juli 2012 18:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als hij een stuk sneller was kon hij Alonso ook wel voorbij. Ik heb geen moeite met het ontlappen, maar het moet wel een manier dat het de strijd om punten niet beinvloedt. Daarvoor was de snelheid er niet, dan had hij maar even brandstof en banden moeten sparen, dan had hij de race misschien uitgereden.
[..]
Hij heeft een probleem veroorzaakt. Niets verhinderde hem erachter te blijven, dan verliest hij misschien wat tijd, maar achterblijvers verliezen aldoor tijd met aan de kant gaan voor anderen.
De reden dat het zelden voorkomt is doordat er maar een labiele Lewis is. En dat lijkt me er een teveel.
Ten eerste is een straf van 10 seconden niet beschikbaarquote:Op zondag 22 juli 2012 18:47 schreef Fokkingvet het volgende:
Tsja, eigen schuld dikke bult voor Vettel. gegokt en verloren. 20 sec is misschien wat overdreven (10 sec. was beter geweest denk ik). Kost hem een hoop punten;
Het is 100% legaal om jezelf te un-lappen. Plus dat Hamilton Vettel daarna niet meer in de weg zat.quote:Op zondag 22 juli 2012 18:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus jij vind het OK als de coureurs met een ronde achterstand zich in de strijd voorin gaan mengen? Met deze banden en snelle auto's die voorvleugels moeten laten wisselen enzo wordt dat dan nog leuk, vooral als de beslissing in het WK in een race moet vallen. Als Maldonado het had gedaan was de wereld te klein geweest.
Ik kijk al aardig lang F1, maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit een achterblijver heb gezien die zo het gevecht om de kop verstoorde. Coureurs moeten gewoon hun plek kennen en als je een rondje achter ligt moet je je eigen tempo opofferen om de grote mannen niet in de weg te zitten. Als dat verwende nest zich daar te groot voor voelt dan moet hij maar eens een weekeindje toekijken hoe het hoort.
Nee, omdat ze leiders zijn. Elke achterblijver snapt dat behalve dit verwende nest.quote:Op zondag 22 juli 2012 18:51 schreef kepler het volgende:
[..]
Maar hoe zit het dan als Hamilton om punten had gestreden? Krijgen de leiders dan voorrang omdat het om meer punten gaat ofzo??
Nee racen gaat om in de kortste tijd de gehele race-afstand afleggen en de voorliggers hebben daarbij voorrang op de achterliggers. Vettel had gewoon last van een achterliggen zoals dat al jaren niet meer voorgekomen is.quote:Hamilton heeft helemaal geen probleem veroorzaakt. Hij kwam toevallig achter een langzamere Vettel terecht, die hij vervolgens inhaalt. Vervolgens gaat Alonso net een tikje harder rijden om Hamilton achter zich te houden. Als Vettel echt had kunnen winnen dan had hij dat ook gewoon moeten doen en niet zo huilen achteraf. Racen gaat om het snelste rijden en Hamilton was op dat moment gewoon sneller.
Nee, de andere coureurs hebben wel fatsoen.quote:De reden dat het weinig voorkomt is omdat de kans gewoon heel klein is dat een toprijder met verse banden vlak achter de leiders komt die hem net gelapt hebben.
http://www.formula1.com/i(...)ng_regulations/8683/quote:Op zondag 22 juli 2012 18:54 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ten eerste is een straf van 10 seconden niet beschikbaar
Ten tweede moet er toch wel een straf zitten aan het niet volgen van de race-etiquette. Dat hij een plaats terug moest was logisch, maar er mag (van mij) best nog een extra straf aan vast zitten.
dat is de stop and go. Dan moet je dus ook echt tien seconden bij je team stilstaan voor je weer verder mag.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:05 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
http://www.formula1.com/i(...)ng_regulations/8683/
Misschien bestaat t wel?
Dit dusquote:Op zondag 22 juli 2012 19:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is de stop and go. Dan moet je dus ook echt tien seconden bij je team stilstaan voor je weer verder mag.
The only exception is when the penalty is awarded during the final five laps of the race. In this case the driver may continue and complete the race. Twenty seconds will be added to his total race time in lieu of a drive-through penalty, or 30 seconds in place of a ten-second time penalty, either of which may drop him considerably in the final race standings.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:05 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
http://www.formula1.com/i(...)ng_regulations/8683/
Misschien bestaat t wel?
het is wel vaker gebeurd in de geschiedenis hoor. En ik ben ook van mening dat een achterblijver mag inhalen als hij duidelijk sneller is, en dat was Hamilton.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, omdat ze leiders zijn. Elke achterblijver snapt dat behalve dit verwende nest.
O.a. Irvine heeft dit ook gedaanquote:Nee, de andere coureurs hebben wel fatsoen.
Alleen als ze sneller zijn, dan worden er blauwe vlaggen gezwaaid.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee racen gaat om in de kortste tijd de gehele race-afstand afleggen en de voorliggers hebben daarbij voorrang op de achterliggers.
Heb je al eens met Irvine gesproken........quote:Op zondag 22 juli 2012 19:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee, de andere coureurs hebben wel fatsoen.
Als Hamilton in Barhein fout zat door met 4 wielen buiten de baan Rosberg in te halen, is Vettel dat dan nu nog steeds niet volgens jou? Over consequent zijn gesproken......quote:Op zondag 22 april 2012 20:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Alonso heeft natuurlijk wel een punt, als Rosberg niet fout zat dan zat Hamilton fout. De stewards moeten consequent zijn, en dus ook de consequentie trekken uit de vaststelling dat Rosberg niks verkeerd deed. Overigens vind ik er ook wel wat voor te zeggen dat Rosberg eigenlijk niks verkeerd deed. Het gaat me er niet om dat ik Hamilton nou zo graag hiervoor bestraft wil zien, ze moeten wel beslissen wat nou mag en wat niet.
quote:Op zondag 22 juli 2012 17:46 schreef Sinister-D- het volgende:
Je denkt teveel met een Duits/Anti-Britse bril.
Wat begrijp je niet aan 'tougher penalties'.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:09 schreef JohnB52 het volgende:
In extreme cases stewards may choose to enforce tougher penalties. They can drop a driver any number of grid positions at the next Grand Prix (so, for example, if the driver in question goes on to qualify on pole, a ten-place penalty would for drop him to 11th). They can also impose time penalties, reprimand a driver, exclude him from the results, or suspend him from the next race.
Wat jij typt gaat over n drive trough. ( of wilde je mij niet quoten maar peterselieman)
Idd, anders krijg je ook snel het effect dat ze het maar problemen, misschien heb je mazzel en winst, en zo niet, dan heb verlies je er ook niets mee.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:16 schreef Montov het volgende:
Een straf moet strenger zijn dan het voordeel dat je hebt behaald. Het moet namelijk een afschrikwekkend effect hebben.
quote:As i understand the accusation, the "dip" in the midrange is less torque in order to get more exhaust gases simultaneously helping aerodynamics and cornering via reduced torque: you can keep more revs, blow a lot of fumes, and have the torque jump up when the grip is back. Others need to keep revs down and accelerate thru those lost revs.
For a co-incidence been fiddling with simulated F1 engines and torque maps so i have some advantage knowing firsthand, albeit simulated, what torque map tweaking can achieve... It was one problem when scaling torquemaps to work with the ingame cars setup engine mapping, to get rid of plateaus in the mid-range. Sadly, can't simulate the blown diffuser... This whole thing must link to the tunnel in the RBR chassis aero design, around/under the sidepods, blowing (not it seems, hot) air into the starter hole...
dat is op zich wel jammer, omdat je hierdoor de straf niet op het circuit af kunt stemmen. Op Silverstone of in Montreal zijn de pitstraten relatief gezien kort ten opzichte van het circuit, terwijl een coureur in Abu Dhabi juist veel tijd verliest door naar binnen te gaan.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:14 schreef Glijdt_licht het volgende:
Lichtere straffen dan 20sec ipv drive through kan blijkbaar niet
Allemaal niet relevant. De stewards mogen ook gewoon een tijdstraf naar goeddunken geven.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is de stop and go. Dan moet je dus ook echt tien seconden bij je team stilstaan voor je weer verder mag.
Dat is het punt ook niet. Als hij zo duidelijk sneller is hoeft hij ook niemand in de weg te zitten en gaat hij ook Alonso gewoon voorbij. Hij zat Vettel wel in de weg.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:09 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
het is wel vaker gebeurd in de geschiedenis hoor. En ik ben ook van mening dat een achterblijver mag inhalen als hij duidelijk sneller is, en dat was Hamilton.
Ja, en Senna wilde daarvoor met hem op de vuist.quote:O.a. Irvine heeft dit ook gedaan
Dat doet er allemaal niet toe, hij mag niet vechten om positie want het gaat niet om positie. Dus als hij en Vettel dan ongeveer even snel zijn moet hij blauw krijgen zodra Vettel sneller zou kunnen dan zonder Hamilton voor zich, vuile lucht meegerekend. Als je dan inhaalt en meteen daarna blauw krijgt kun je beter niet inhalen. Vettel moet vertragen vanwege het gevecht, en moet iets verder naar achter om niet in de vuile lucht van Hamilton te rijden. Dat kost hem die tienden waardoor Button voor hem kon komen.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:11 schreef Wombcat het volgende:
De reden dat Hamilton zover achterlag, lag voornamelijk aan zijn lekke band in het begin, die hem bijna een ronde kostte. Niet aan dat 'ie intrinsiek zo langzaam was. Door pitstops kwam 'ie nu tussen de koplopers terecht. Als je dan sneller bent, mag je er gewoon langs. Er zijn geen regels die dat tegenhouden.
Ik geef toch aan dat er een probleem is met de regels en dat stewards maar wat aanrommelen? Daarnaast is het natuurlijk een ander geval.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:11 schreef Sinister-D- het volgende:
Er viel me daarnet nog iets te binnen over de race in Bahrein welke wel aansluit over die Vettel/Button discussie van daarstraks. Dus ja: ik ben even in de archieven gaan kijkenVind dit wel een leuke uitspraak:
[..]
Als Hamilton in Barhein fout zat door met 4 wielen buiten de baan Rosberg in te halen, is Vettel dat dan nu nog steeds niet volgens jou? Over consequent zijn gesproken......
En hoe meer posts ik van je lees.......
Nogmaals, er staat niks in de regels over jezelf unlappen. Het is gewoon legaal. En dat ze Button daarbij een handje hielpen is mooi meegenomen.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat doet er allemaal niet toe, hij mag niet vechten om positie want het gaat niet om positie. Dus als hij en Vettel dan ongeveer even snel zijn moet hij blauw krijgen zodra Vettel sneller zou kunnen dan zonder Hamilton voor zich, vuile lucht meegerekend. Als je dan inhaalt en meteen daarna blauw krijgt kun je beter niet inhalen. Vettel moet vertragen vanwege het gevecht, en moet iets verder naar achter om niet in de vuile lucht van Hamilton te rijden. Dat kost hem die tienden waardoor Button voor hem kon komen.
Alleen ging Alonso gewoon wat sneller rijden en kwam Hamilton er niet meer bij voorbij. Zo simpel was dat. Anders had ie Alonso ook nog wel even in de weg gezeten waarschijnlijk.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat is het punt ook niet. Als hij zo duidelijk sneller is hoeft hij ook niemand in de weg te zitten en gaat hij ook Alonso gewoon voorbij. Hij zat Vettel wel in de weg.
Klopt, en dat was gewoon dom van Senna. Senna zat een beetje dom al te zwaaien naar het publiek, Irvine ging erlangs en dan wordt Senna boos. Serieusquote:[..]
Ja, en Senna wilde daarvoor met hem op de vuist.
Natuurlijk ligt het dit keer aan de regels en stewards.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik geef toch aan dat er een probleem is met de regels en dat stewards maar wat aanrommelen? Daarnaast is het natuurlijk een ander geval.
quote:Op zondag 22 juli 2012 19:33 schreef DennisDeBengel het volgende:
[..]
Nogmaals, er staat niks in de regels over jezelf unlappen. Het is gewoon legaal.
Nou, leuk, ik hoop dat je de tactiek om achterblijvers iemand van een ander team te laten hinderen dan ook mooi meegenomen vindt, ook als het niet om je eigen favorietje gaat.quote:En dat ze Button daarbij een handje hielpen is mooi meegenomen.
Ik heb niet echt een favoriet, dus dat is mooi meegenomen.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]![]()
En nogmaals voor de zoveelste keer en ik hoop dat je dat nu echt wel een keer aan je verstand gepeuterd krijgt: Het gaat om de manier waarop.
[..]
Nou, leuk, ik hoop dat je de tactiek om achterblijvers iemand van een ander team te laten hinderen dan ook mooi meegenomen vindt, ook als het niet om je eigen favorietje gaat.
Maar vettel heeft geen drive trough gehad. Vandaar dat ik dat kopieerdequote:Op zondag 22 juli 2012 19:14 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan 'tougher penalties'.
Lichtere straffen dan 20sec ipv drive through kan blijkbaar niet
20sec na de race staat gelijk aan een drive-trough tijdens de racequote:Op zondag 22 juli 2012 19:45 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Maar vettel heeft geen drive trough gehad. Vandaar dat ik dat kopieerde
Dat is wel waar. Hij mag idd niet vechten voor die positie, maar hij mag wel vechten om zijn positie. Daarbij mag hij Vettel idd gewoon inhalen, maar wat Weltschmerz zegt is ook waar. Hij mag de coureurs die een of meerdere rondes voor hem zitten niet benadelen. Of dat nu wel of niet gebeurt is laat ik even in het midden.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:42 schreef DennisDeBengel het volgende:
[..]
Ik heb niet echt een favoriet, dus dat is mooi meegenomen.
Jij zegt dat hij niet mag vechten om die positie, wat niet waar is.
Lul toch niet zo man. Ik heb helemaal nooit beweerd dat Vettel ongestraft moest blijven. Ik heb alleen gezegd dat je ook naar het ontstaan van de situatie moet kijken en dat je daar bij rigide toepassing van de regels ook op iets uitkomt wat los staat van de praktijk van ruimte geven aan de achterligger zoals het al een tijdje gaat. En dat Vettel dan maar precies moet weten hoeveel ruimte Button liet in zijn dooie hoek vind ik ook wat ver gaan.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:38 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Natuurlijk ligt het dit keer aan de regels en stewards.
En natuurlijk was dat een ander geval, er kwam geen bocht in voor en Rosberg had geen aanleiding om snellere tegenstanders buiten de baan te drukken.
Je had politieker moeten worden.
Het is zijn positie helemaal niet. Zijn positie was plek 18 en niet 3 of 2.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:42 schreef DennisDeBengel het volgende:
Jij zegt dat hij niet mag vechten om die positie, wat niet waar is.
Duidelijk, Vettel zat er na het inhalen door Hamilton even dicht achter en Hamilton ging niet aan de kant.quote:20.5 As soon as a car is caught by another car which is about to lap it during the race the driver must allow the faster driver past at the first available opportunity.
Hij kreeg geen blauw, dus kennelijk vond ook de wedstrijdleiding dat er niets mis mee was.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat doet er allemaal niet toe, hij mag niet vechten om positie want het gaat niet om positie. Dus als hij en Vettel dan ongeveer even snel zijn moet hij blauw krijgen zodra Vettel sneller zou kunnen dan zonder Hamilton voor zich, vuile lucht meegerekend. Als je dan inhaalt en meteen daarna blauw krijgt kun je beter niet inhalen. Vettel moet vertragen vanwege het gevecht, en moet iets verder naar achter om niet in de vuile lucht van Hamilton te rijden. Dat kost hem die tienden waardoor Button voor hem kon komen.
Diezelfde regel heeft ook altijd voor unlappen gegolden.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:53 schreef Weltschmerz het volgende:
Duidelijk, Vettel zat er na het inhalen door Hamilton even dicht achter en Hamilton ging niet aan de kant.
Gevoelige snaar geraakt?quote:
Dat insinueer je anders wel.quote:Ik heb helemaal nooit beweerd dat Vettel ongestraft moest blijven.
En dat is dus het probleem....quote:Op zondag 22 juli 2012 19:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hij kreeg geen blauw, dus kennelijk vond ook de wedstrijdleiding dat er niets mis mee was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |