abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114537211
quote:
2s.gif Op zondag 22 juli 2012 18:08 schreef kepler het volgende:

[..]

Had Vettel maar gewoon door moeten rijden, Alonso is het ook gelukt om Hamilton achter zich te houden. Hamilton had gewoon het recht om Vettel in te halen en heeft dat op een nette manier gedaan.

Vettel moet gewoon niet zo huilen en eens een keer de schuld bij zichzelf zoeken ipv steeds iemand/iets anders de schuld te geven (net zo goed als Hamilton trouwens :D)
Dus jij vind het OK als de coureurs met een ronde achterstand zich in de strijd voorin gaan mengen? Met deze banden en snelle auto's die voorvleugels moeten laten wisselen enzo wordt dat dan nog leuk, vooral als de beslissing in het WK in een race moet vallen. Als Maldonado het had gedaan was de wereld te klein geweest.

Ik kijk al aardig lang F1, maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit een achterblijver heb gezien die zo het gevecht om de kop verstoorde. Coureurs moeten gewoon hun plek kennen en als je een rondje achter ligt moet je je eigen tempo opofferen om de grote mannen niet in de weg te zitten. Als dat verwende nest zich daar te groot voor voelt dan moet hij maar eens een weekeindje toekijken hoe het hoort.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 22 juli 2012 @ 18:29:56 #102
34586 kepler
No bounce, no play
pi_114537424
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 18:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dus jij vind het OK als de coureurs met een ronde achterstand zich in de strijd voorin gaan mengen? Met deze banden en snelle auto's die voorvleugels moeten laten wisselen enzo wordt dat dan nog leuk, vooral als de beslissing in het WK in een race moet vallen. Als Maldonado het had gedaan was de wereld te klein geweest.

Ik kijk al aardig lang F1, maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit een achterblijver heb gezien die zo het gevecht om de kop verstoorde. Coureurs moeten gewoon hun plek kennen en als je een rondje achter ligt moet je je eigen tempo opofferen om de grote mannen niet in de weg te zitten. Als dat verwende nest zich daar te groot voor voelt dan moet hij maar eens een weekeindje toekijken hoe het hoort.
Ja dat vind ik prima. Sterker nog, ik vind het belachelijker als een coureur om deze reden langzamer moet gaan rijden. Moeten de leiders maar doorrijden hoor. Een situatie als dit komt sowieso zelden voor en ik vind dat Hamilton het netjes heeft opgelost (hij was ook echt een stuk sneller op dat moment).
The line is a dot to you!
pi_114537539
Bovendien vechten achterliggers ook om posities :) Soms zelfs om de punten, zoals Irvine toen bij Senna deed..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  zondag 22 juli 2012 @ 18:35:20 #104
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_114537589
quote:
19s.gif Op zondag 22 juli 2012 18:18 schreef Glijdt_licht het volgende:
Met unlapping heb ik altijd dat Irvine-Senna gevoel :+
http://www.f1seasonreview(...)nna-vs-eddie-irvine/
quote:
14s.gif Op zondag 22 juli 2012 18:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

precies. Ze moeten zo nu en dan niet zo miepen, maar klep dicht en rijden
Precies, niet miepen en gewoon à la Senna de achterblijvers na de race op hun smoel slaan.
Feyenoord!!! * Barça
  zondag 22 juli 2012 @ 18:35:47 #105
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_114537607
BBC2 nu samengevatte uitzending ^O^
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_114537671
quote:
2s.gif Op zondag 22 juli 2012 18:29 schreef kepler het volgende:

[..]

Ja dat vind ik prima. Sterker nog, ik vind het belachelijker als een coureur om deze reden langzamer moet gaan rijden. Moeten de leiders maar doorrijden hoor.
Als hij een stuk sneller was kon hij Alonso ook wel voorbij. Ik heb geen moeite met het ontlappen, maar het moet wel een manier dat het de strijd om punten niet beinvloedt. Daarvoor was de snelheid er niet, dan had hij maar even brandstof en banden moeten sparen, dan had hij de race misschien uitgereden.
quote:
Een situatie als dit komt sowieso zelden voor en ik vind dat Hamilton het netjes heeft opgelost (hij was ook echt een stuk sneller op dat moment).
Hij heeft een probleem veroorzaakt. Niets verhinderde hem erachter te blijven, dan verliest hij misschien wat tijd, maar achterblijvers verliezen aldoor tijd met aan de kant gaan voor anderen.

De reden dat het zelden voorkomt is doordat er maar een labiele Lewis is. En dat lijkt me er een teveel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_114537932
Tsja, eigen schuld dikke bult voor Vettel. gegokt en verloren. 20 sec is misschien wat overdreven (10 sec. was beter geweest denk ik). Kost hem een hoop punten; de druk zal aardig toenemen voor de volgende GP. En terecht want 2011 was veel te gemakkelijk.

Ben het zeker eens met de straf omdat het bij RBR al tijden rommelt en er van alles net-niet, of half illegaal is. Niet vergeten dat ze 2 races hebben gewonnen met een auto die eigenlijk niet volgens de regels was. Niet meer door de vingers zien dit soort gerommel maar straffen geven. Dit was duidelijk 4 wielen buiten de lijn dus straf.

Alonso heer en meester, tactisch goed, alles onder controle. Verreweg de beste coureur dit seizoen. Klasse op alle vlakken.

En ik vond wat Hamilton aan het doen was stiekem wel grappig. Gewoon schijt aan alles en racen. En terecht dat hij Vettel inhaalde want hij was gewoon sneller. Alonso kon Hamilton wel gewoon voorblijven. Nette inhaalactie en Vettel heeft er niets mee verloren. Gezeur van Vettel kompleet overdreven, wat een jankbal. Net als zaterdag overigens. zeur niet zo en win gewoon de race.
  zondag 22 juli 2012 @ 18:51:43 #108
34586 kepler
No bounce, no play
pi_114538076
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 18:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als hij een stuk sneller was kon hij Alonso ook wel voorbij. Ik heb geen moeite met het ontlappen, maar het moet wel een manier dat het de strijd om punten niet beinvloedt. Daarvoor was de snelheid er niet, dan had hij maar even brandstof en banden moeten sparen, dan had hij de race misschien uitgereden.

[..]

Hij heeft een probleem veroorzaakt. Niets verhinderde hem erachter te blijven, dan verliest hij misschien wat tijd, maar achterblijvers verliezen aldoor tijd met aan de kant gaan voor anderen.

De reden dat het zelden voorkomt is doordat er maar een labiele Lewis is. En dat lijkt me er een teveel.
Maar hoe zit het dan als Hamilton om punten had gestreden? Krijgen de leiders dan voorrang omdat het om meer punten gaat ofzo??

Hamilton heeft helemaal geen probleem veroorzaakt. Hij kwam toevallig achter een langzamere Vettel terecht, die hij vervolgens inhaalt. Vervolgens gaat Alonso net een tikje harder rijden om Hamilton achter zich te houden. Als Vettel echt had kunnen winnen dan had hij dat ook gewoon moeten doen en niet zo huilen achteraf. Racen gaat om het snelste rijden en Hamilton was op dat moment gewoon sneller.

De reden dat het weinig voorkomt is omdat de kans gewoon heel klein is dat een toprijder met verse banden vlak achter de leiders komt die hem net gelapt hebben.
The line is a dot to you!
pi_114538151
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 18:47 schreef Fokkingvet het volgende:
Tsja, eigen schuld dikke bult voor Vettel. gegokt en verloren. 20 sec is misschien wat overdreven (10 sec. was beter geweest denk ik). Kost hem een hoop punten;

Ten eerste is een straf van 10 seconden niet beschikbaar
Ten tweede moet er toch wel een straf zitten aan het niet volgen van de race-etiquette. Dat hij een plaats terug moest was logisch, maar er mag (van mij) best nog een extra straf aan vast zitten.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_114538255
Maar van mij mag RBR best uit deze race geschrapt worden en een ban voor de volgende race.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_114538311
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 18:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dus jij vind het OK als de coureurs met een ronde achterstand zich in de strijd voorin gaan mengen? Met deze banden en snelle auto's die voorvleugels moeten laten wisselen enzo wordt dat dan nog leuk, vooral als de beslissing in het WK in een race moet vallen. Als Maldonado het had gedaan was de wereld te klein geweest.

Ik kijk al aardig lang F1, maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit een achterblijver heb gezien die zo het gevecht om de kop verstoorde. Coureurs moeten gewoon hun plek kennen en als je een rondje achter ligt moet je je eigen tempo opofferen om de grote mannen niet in de weg te zitten. Als dat verwende nest zich daar te groot voor voelt dan moet hij maar eens een weekeindje toekijken hoe het hoort.
Het is 100% legaal om jezelf te un-lappen. Plus dat Hamilton Vettel daarna niet meer in de weg zat.
  zondag 22 juli 2012 @ 19:00:05 #112
131800 Tarado
capô de fusca
pi_114538339
quote:
2s.gif Op zondag 22 juli 2012 18:51 schreef kepler het volgende:

[..]

Maar hoe zit het dan als Hamilton om punten had gestreden? Krijgen de leiders dan voorrang omdat het om meer punten gaat ofzo??
Nee, omdat ze leiders zijn. Elke achterblijver snapt dat behalve dit verwende nest.

quote:
Hamilton heeft helemaal geen probleem veroorzaakt. Hij kwam toevallig achter een langzamere Vettel terecht, die hij vervolgens inhaalt. Vervolgens gaat Alonso net een tikje harder rijden om Hamilton achter zich te houden. Als Vettel echt had kunnen winnen dan had hij dat ook gewoon moeten doen en niet zo huilen achteraf. Racen gaat om het snelste rijden en Hamilton was op dat moment gewoon sneller.
Nee racen gaat om in de kortste tijd de gehele race-afstand afleggen en de voorliggers hebben daarbij voorrang op de achterliggers. Vettel had gewoon last van een achterliggen zoals dat al jaren niet meer voorgekomen is.

Ik verheug me er nu al op dat Maldonado lekker Hamilton in de weg gaat rijden als hij op forse softs staat en even snel is. Helaas voor Lewis zal dat ook dit jaar weer niet zijn als het wk op het spel staat.
quote:
De reden dat het weinig voorkomt is omdat de kans gewoon heel klein is dat een toprijder met verse banden vlak achter de leiders komt die hem net gelapt hebben.
Nee, de andere coureurs hebben wel fatsoen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_114538503
quote:
19s.gif Op zondag 22 juli 2012 18:54 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Ten eerste is een straf van 10 seconden niet beschikbaar
Ten tweede moet er toch wel een straf zitten aan het niet volgen van de race-etiquette. Dat hij een plaats terug moest was logisch, maar er mag (van mij) best nog een extra straf aan vast zitten.
http://www.formula1.com/i(...)ng_regulations/8683/

Misschien bestaat t wel?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 juli 2012 @ 19:07:05 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114538569
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:05 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

http://www.formula1.com/i(...)ng_regulations/8683/

Misschien bestaat t wel?
dat is de stop and go. Dan moet je dus ook echt tien seconden bij je team stilstaan voor je weer verder mag.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 22 juli 2012 @ 19:07:38 #116
131800 Tarado
capô de fusca
pi_114538593
quote:
2s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat is de stop and go. Dan moet je dus ook echt tien seconden bij je team stilstaan voor je weer verder mag.
Dit dus
pi_114538605
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:05 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

http://www.formula1.com/i(...)ng_regulations/8683/

Misschien bestaat t wel?
The only exception is when the penalty is awarded during the final five laps of the race. In this case the driver may continue and complete the race. Twenty seconds will be added to his total race time in lieu of a drive-through penalty, or 30 seconds in place of a ten-second time penalty, either of which may drop him considerably in the final race standings.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_114538665
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, omdat ze leiders zijn. Elke achterblijver snapt dat behalve dit verwende nest.
het is wel vaker gebeurd in de geschiedenis hoor. En ik ben ook van mening dat een achterblijver mag inhalen als hij duidelijk sneller is, en dat was Hamilton.
quote:
Nee, de andere coureurs hebben wel fatsoen.
O.a. Irvine heeft dit ook gedaan :)
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_114538689
In extreme cases stewards may choose to enforce tougher penalties. They can drop a driver any number of grid positions at the next Grand Prix (so, for example, if the driver in question goes on to qualify on pole, a ten-place penalty would for drop him to 11th). They can also impose time penalties, reprimand a driver, exclude him from the results, or suspend him from the next race.


Wat jij typt gaat over n drive trough. ( of wilde je mij niet quoten maar peterselieman)
pi_114538755
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:00 schreef Weltschmerz het volgende:

Nee racen gaat om in de kortste tijd de gehele race-afstand afleggen en de voorliggers hebben daarbij voorrang op de achterliggers.
Alleen als ze sneller zijn, dan worden er blauwe vlaggen gezwaaid.
De achterblijver mag idd niet gaan racen met een voorligger, maar als 'ie sneller is mag 'ie gewoon inhalen. Dat het niet vaak voorkomt, betekent niet dat het niet mag.

De reden dat Hamilton zover achterlag, lag voornamelijk aan zijn lekke band in het begin, die hem bijna een ronde kostte. Niet aan dat 'ie intrinsiek zo langzaam was. Door pitstops kwam 'ie nu tussen de koplopers terecht. Als je dan sneller bent, mag je er gewoon langs. Er zijn geen regels die dat tegenhouden.
  zondag 22 juli 2012 @ 19:11:50 #121
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_114538758
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:00 schreef Weltschmerz het volgende:

Nee, de andere coureurs hebben wel fatsoen.
Heb je al eens met Irvine gesproken........

Er viel me daarnet nog iets te binnen over de race in Bahrein welke wel aansluit over die Vettel/Button discussie van daarstraks. Dus ja: ik ben even in de archieven gaan kijken :@ Vind dit wel een leuke uitspraak:

quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 20:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Alonso heeft natuurlijk wel een punt, als Rosberg niet fout zat dan zat Hamilton fout. De stewards moeten consequent zijn, en dus ook de consequentie trekken uit de vaststelling dat Rosberg niks verkeerd deed. Overigens vind ik er ook wel wat voor te zeggen dat Rosberg eigenlijk niks verkeerd deed. Het gaat me er niet om dat ik Hamilton nou zo graag hiervoor bestraft wil zien, ze moeten wel beslissen wat nou mag en wat niet.
Als Hamilton in Barhein fout zat door met 4 wielen buiten de baan Rosberg in te halen, is Vettel dat dan nu nog steeds niet volgens jou? Over consequent zijn gesproken......

En hoe meer posts ik van je lees.......

quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 17:46 schreef Sinister-D- het volgende:

Je denkt teveel met een Duits/Anti-Britse bril.



[ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 22-07-2012 19:17:21 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_114538789
Overigens zeggen de inhaalregels dit:

Chapter IV: Code of Driving Conduct on Circuits

1 - Overtaking

a) "during a race, a car alone on the track may use the full width of the said track. However, as soon as it is caught up on a straight by a car which is either temporarily or constantly faster, the driver shall give the other vehicle the right of way by pulling over to one side in order to allow for passing on the other side."

The first rule has many implications. This states that a slower driver should yield to a faster driver. There is not distinction between overtaking for position and lapping a backmarker. Inclusion of the word "temporary" to this rule also allows teams to order one of their drivers to move aside to allow the team leader to pass. It also allows a driver to unlap himself if the leading driver slows down.

En tsja, Hamilton was tijdelijk of constant sneller dan Vettel :). Dus had Vettel Hamilton voor moeten laten gaan. :7 :7
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_114538878
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:09 schreef JohnB52 het volgende:
In extreme cases stewards may choose to enforce tougher penalties. They can drop a driver any number of grid positions at the next Grand Prix (so, for example, if the driver in question goes on to qualify on pole, a ten-place penalty would for drop him to 11th). They can also impose time penalties, reprimand a driver, exclude him from the results, or suspend him from the next race.

Wat jij typt gaat over n drive trough. ( of wilde je mij niet quoten maar peterselieman)
Wat begrijp je niet aan 'tougher penalties'.

Lichtere straffen dan 20sec ipv drive through kan blijkbaar niet ;)
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  zondag 22 juli 2012 @ 19:16:42 #124
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_114538938
Een straf moet strenger zijn dan het voordeel dat je hebt behaald. Het moet namelijk een afschrikwekkend effect hebben.
Géén kloon van tvlxd!
pi_114539024
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:16 schreef Montov het volgende:
Een straf moet strenger zijn dan het voordeel dat je hebt behaald. Het moet namelijk een afschrikwekkend effect hebben.
Idd, anders krijg je ook snel het effect dat ze het maar problemen, misschien heb je mazzel en winst, en zo niet, dan heb verlies je er ook niets mee.
pi_114539222
De uitleg van een Fin die een beetje in de business zit, hoe het mogelijk werkt met RBR's torque mapping:

quote:
As i understand the accusation, the "dip" in the midrange is less torque in order to get more exhaust gases simultaneously helping aerodynamics and cornering via reduced torque: you can keep more revs, blow a lot of fumes, and have the torque jump up when the grip is back. Others need to keep revs down and accelerate thru those lost revs.

For a co-incidence been fiddling with simulated F1 engines and torque maps so i have some advantage knowing firsthand, albeit simulated, what torque map tweaking can achieve... It was one problem when scaling torquemaps to work with the ingame cars setup engine mapping, to get rid of plateaus in the mid-range. Sadly, can't simulate the blown diffuser... This whole thing must link to the tunnel in the RBR chassis aero design, around/under the sidepods, blowing (not it seems, hot) air into the starter hole...
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 juli 2012 @ 19:25:18 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114539231
quote:
19s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:14 schreef Glijdt_licht het volgende:

Lichtere straffen dan 20sec ipv drive through kan blijkbaar niet ;)
dat is op zich wel jammer, omdat je hierdoor de straf niet op het circuit af kunt stemmen. Op Silverstone of in Montreal zijn de pitstraten relatief gezien kort ten opzichte van het circuit, terwijl een coureur in Abu Dhabi juist veel tijd verliest door naar binnen te gaan.

door de straffen ook op de circuits af te stemmen kun je imo ze veel meer gelijkmatig krijgen, dus dat een tijdstraf achteraf veel meer in lijn is met bijvoorbeeld een drive-through.

Gelukkig wordt er op dit moment al over dit onderwerp gediscussieerd binnen de FIA.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_114539458
quote:
2s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat is de stop and go. Dan moet je dus ook echt tien seconden bij je team stilstaan voor je weer verder mag.
Allemaal niet relevant. De stewards mogen ook gewoon een tijdstraf naar goeddunken geven.
quote:
19s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:09 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

het is wel vaker gebeurd in de geschiedenis hoor. En ik ben ook van mening dat een achterblijver mag inhalen als hij duidelijk sneller is, en dat was Hamilton.
Dat is het punt ook niet. Als hij zo duidelijk sneller is hoeft hij ook niemand in de weg te zitten en gaat hij ook Alonso gewoon voorbij. Hij zat Vettel wel in de weg.

quote:
O.a. Irvine heeft dit ook gedaan :)
Ja, en Senna wilde daarvoor met hem op de vuist.
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:11 schreef Wombcat het volgende:

De reden dat Hamilton zover achterlag, lag voornamelijk aan zijn lekke band in het begin, die hem bijna een ronde kostte. Niet aan dat 'ie intrinsiek zo langzaam was. Door pitstops kwam 'ie nu tussen de koplopers terecht. Als je dan sneller bent, mag je er gewoon langs. Er zijn geen regels die dat tegenhouden.
Dat doet er allemaal niet toe, hij mag niet vechten om positie want het gaat niet om positie. Dus als hij en Vettel dan ongeveer even snel zijn moet hij blauw krijgen zodra Vettel sneller zou kunnen dan zonder Hamilton voor zich, vuile lucht meegerekend. Als je dan inhaalt en meteen daarna blauw krijgt kun je beter niet inhalen. Vettel moet vertragen vanwege het gevecht, en moet iets verder naar achter om niet in de vuile lucht van Hamilton te rijden. Dat kost hem die tienden waardoor Button voor hem kon komen.

Wil je graag meer van dat soort teamtactiek zien? Kan nog lonend worden voor de strijd om het WK, om de 2e rijder zich een rondje terug te laten zakken en zich dan even stuk laten rijden...

Dus unlappen kan wel, mits je er niet voor om positie hoeft te vechten en je ook niet anderzins de strijd om de kop beinvloedt.

quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:11 schreef Sinister-D- het volgende:

Er viel me daarnet nog iets te binnen over de race in Bahrein welke wel aansluit over die Vettel/Button discussie van daarstraks. Dus ja: ik ben even in de archieven gaan kijken :@ Vind dit wel een leuke uitspraak:

[..]

Als Hamilton in Barhein fout zat door met 4 wielen buiten de baan Rosberg in te halen, is Vettel dat dan nu nog steeds niet volgens jou? Over consequent zijn gesproken......

En hoe meer posts ik van je lees.......
Ik geef toch aan dat er een probleem is met de regels en dat stewards maar wat aanrommelen? Daarnaast is het natuurlijk een ander geval.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_114539561
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:31 schreef Weltschmerz het volgende:

Dat doet er allemaal niet toe, hij mag niet vechten om positie want het gaat niet om positie. Dus als hij en Vettel dan ongeveer even snel zijn moet hij blauw krijgen zodra Vettel sneller zou kunnen dan zonder Hamilton voor zich, vuile lucht meegerekend. Als je dan inhaalt en meteen daarna blauw krijgt kun je beter niet inhalen. Vettel moet vertragen vanwege het gevecht, en moet iets verder naar achter om niet in de vuile lucht van Hamilton te rijden. Dat kost hem die tienden waardoor Button voor hem kon komen.

Nogmaals, er staat niks in de regels over jezelf unlappen. Het is gewoon legaal. En dat ze Button daarbij een handje hielpen is mooi meegenomen.
pi_114539741
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:31 schreef Weltschmerz het volgende:

Dat is het punt ook niet. Als hij zo duidelijk sneller is hoeft hij ook niemand in de weg te zitten en gaat hij ook Alonso gewoon voorbij. Hij zat Vettel wel in de weg.
Alleen ging Alonso gewoon wat sneller rijden en kwam Hamilton er niet meer bij voorbij. Zo simpel was dat. Anders had ie Alonso ook nog wel even in de weg gezeten waarschijnlijk.

quote:
[..]

Ja, en Senna wilde daarvoor met hem op de vuist.

Klopt, en dat was gewoon dom van Senna. Senna zat een beetje dom al te zwaaien naar het publiek, Irvine ging erlangs en dan wordt Senna boos. Serieus :'). Senna heeft ook rare dingen gedaan, en dit was er een. Hier had Irvine ook gewoon gelijk.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  zondag 22 juli 2012 @ 19:38:19 #131
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_114539757
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:31 schreef Weltschmerz het volgende:

Ik geef toch aan dat er een probleem is met de regels en dat stewards maar wat aanrommelen? Daarnaast is het natuurlijk een ander geval.
Natuurlijk ligt het dit keer aan de regels en stewards.
En natuurlijk was dat een ander geval, er kwam geen bocht in voor en Rosberg had geen aanleiding om snellere tegenstanders buiten de baan te drukken.

Je had politieker moeten worden.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_114539791
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:33 schreef DennisDeBengel het volgende:

[..]

Nogmaals, er staat niks in de regels over jezelf unlappen. Het is gewoon legaal.
|:(
En nogmaals voor de zoveelste keer en ik hoop dat je dat nu echt wel een keer aan je verstand gepeuterd krijgt: Het gaat om de manier waarop.

quote:
En dat ze Button daarbij een handje hielpen is mooi meegenomen.
Nou, leuk, ik hoop dat je de tactiek om achterblijvers iemand van een ander team te laten hinderen dan ook mooi meegenomen vindt, ook als het niet om je eigen favorietje gaat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_114539914
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

|:(
En nogmaals voor de zoveelste keer en ik hoop dat je dat nu echt wel een keer aan je verstand gepeuterd krijgt: Het gaat om de manier waarop.

[..]

Nou, leuk, ik hoop dat je de tactiek om achterblijvers iemand van een ander team te laten hinderen dan ook mooi meegenomen vindt, ook als het niet om je eigen favorietje gaat.
Ik heb niet echt een favoriet, dus dat is mooi meegenomen.

Jij zegt dat hij niet mag vechten om die positie, wat niet waar is.
pi_114540034
quote:
19s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:14 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan 'tougher penalties'.

Lichtere straffen dan 20sec ipv drive through kan blijkbaar niet ;)
Maar vettel heeft geen drive trough gehad. Vandaar dat ik dat kopieerde
pi_114540098
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:45 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Maar vettel heeft geen drive trough gehad. Vandaar dat ik dat kopieerde
20sec na de race staat gelijk aan een drive-trough tijdens de race
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  zondag 22 juli 2012 @ 19:51:37 #136
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_114540217
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:42 schreef DennisDeBengel het volgende:

[..]

Ik heb niet echt een favoriet, dus dat is mooi meegenomen.

Jij zegt dat hij niet mag vechten om die positie, wat niet waar is.
Dat is wel waar. Hij mag idd niet vechten voor die positie, maar hij mag wel vechten om zijn positie. Daarbij mag hij Vettel idd gewoon inhalen, maar wat Weltschmerz zegt is ook waar. Hij mag de coureurs die een of meerdere rondes voor hem zitten niet benadelen. Of dat nu wel of niet gebeurt is laat ik even in het midden.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_114540273
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:38 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Natuurlijk ligt het dit keer aan de regels en stewards.
En natuurlijk was dat een ander geval, er kwam geen bocht in voor en Rosberg had geen aanleiding om snellere tegenstanders buiten de baan te drukken.

Je had politieker moeten worden.
Lul toch niet zo man. Ik heb helemaal nooit beweerd dat Vettel ongestraft moest blijven. Ik heb alleen gezegd dat je ook naar het ontstaan van de situatie moet kijken en dat je daar bij rigide toepassing van de regels ook op iets uitkomt wat los staat van de praktijk van ruimte geven aan de achterligger zoals het al een tijdje gaat. En dat Vettel dan maar precies moet weten hoeveel ruimte Button liet in zijn dooie hoek vind ik ook wat ver gaan.

quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:42 schreef DennisDeBengel het volgende:

Jij zegt dat hij niet mag vechten om die positie, wat niet waar is.
Het is zijn positie helemaal niet. Zijn positie was plek 18 en niet 3 of 2.

quote:
20.5 As soon as a car is caught by another car which is about to lap it during the race the driver must allow the faster driver past at the first available opportunity.
Duidelijk, Vettel zat er na het inhalen door Hamilton even dicht achter en Hamilton ging niet aan de kant.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_114540321
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:31 schreef Weltschmerz het volgende:

Dat doet er allemaal niet toe, hij mag niet vechten om positie want het gaat niet om positie. Dus als hij en Vettel dan ongeveer even snel zijn moet hij blauw krijgen zodra Vettel sneller zou kunnen dan zonder Hamilton voor zich, vuile lucht meegerekend. Als je dan inhaalt en meteen daarna blauw krijgt kun je beter niet inhalen. Vettel moet vertragen vanwege het gevecht, en moet iets verder naar achter om niet in de vuile lucht van Hamilton te rijden. Dat kost hem die tienden waardoor Button voor hem kon komen.

Hij kreeg geen blauw, dus kennelijk vond ook de wedstrijdleiding dat er niets mis mee was.
pi_114540372
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:53 schreef Weltschmerz het volgende:

Duidelijk, Vettel zat er na het inhalen door Hamilton even dicht achter en Hamilton ging niet aan de kant.
Diezelfde regel heeft ook altijd voor unlappen gegolden. :) In dit geval was Hamilton gewoon duidelijk sneller, dan moet je het verloop voor de race van Hamilton niet verklooien omdat Vettel zijn tempo niet aankan.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_114540384
Ik voel al weer n 10 paginas lange "discussie" aankomen, en dan zijn jullie klaar, komt vossss nog met zn mening ;).


Over 7 dagen is de volgende race alweer!
  zondag 22 juli 2012 @ 19:57:00 #141
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_114540409
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Lul toch niet zo man.
Gevoelige snaar geraakt?
quote:
Ik heb helemaal nooit beweerd dat Vettel ongestraft moest blijven.
Dat insinueer je anders wel.

[ Bericht 8% gewijzigd door Sinister-D- op 22-07-2012 20:07:45 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_114540615
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:54 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hij kreeg geen blauw, dus kennelijk vond ook de wedstrijdleiding dat er niets mis mee was.
En dat is dus het probleem....

Straks gaat een team dat een keer als tactiek gebruiken en dan is het weer van goh ja, de regels waren niet goed want teams kijken, heel onverwacht, hoe ze daar voordeeltjes uit kunnen halen en zijn de poppen weer aan het dansen.

Als dit mag is dat gewoon een zinnige tactiek. Laat nr 2 maar terugvallen tot een ronde achterstand op verse snelle banden, je kunt de concurrent zo vele seconden vertragen. En dan kunnen ze daar weer schande van gaan spreken, net als toen Schumacher zijn S&G achter de finishlijn deed, toen weer Schumacher ging inhalen nadat de safetycar binnenging in de laatste ronde, etc. Maar dat is dan niet onsportief, de regels deugen dan gewoon niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_114540979
Weltschmerz :')
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Hij zat Vettel wel in de weg.
Nee.
There are only 151 Pokémon.
pi_114541081
Als 'ie na het inhalen weer vertraagd, moet 'ie blauw krijgen. Dat gebeurde ook niet. Vettel kwam niet dichterbij, dus was niet snel genoeg op dat moment. Vettel hoefde alleen maar een paar bochten er kort achter te zitten om weer blauw te krijgen voor Hamilton. Dat deed 'ie niet, dus was Hamilton sneller.

En als Hamilton blauw had gekregen, had 'ie daarna denk ik niet nog eens moeten proberen Vettel in te halen, want dan ben je idd aan het racen. Nu was 'ie gewoon aan het wegrijden. Vettel was na twee bochten op flinke achterstand.
  zondag 22 juli 2012 @ 20:18:09 #145
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_114541215
Weltschmertz :') Dat mensen hier nog serieus op hem in gaan.
pi_114541279
En om achterblijvers te verbieden zich te unlappen, is ook geen oplossing. Daarmee kan je ook een wedstrijd beïnvloeden. Stel dat je met een flinke voorsprong op de nr. 2 rondrijdt, en kort voor je rijdt je teammaat, die in gevecht is met iemand achter 'm. Je lapt diegene achter je teammaat, maar laat daarna je teammaat wegrijden. (Scenario is niet eens zo ondenkbaar, want Jos Verstappen heeft zijn eerste podiumplek eraan te danken dat Schumacher 'm liet unlappen terwijl hij 4e lag. De nr. 3 viel uit in de laatste ronde, waardoor Verstappen toch nog 3e werd).
pi_114541334
Hamilton :')

Die inhaalactie kost Vettel gewoon tijd en daarmee een tweede plaats.
pi_114541434
En of de straf voor Vettel nou terecht is of niet: die 20 seconden staat in dit geval dus helemaal niet gelijk aan een drive-through. Een DT kost hier 12,8 seconden. Kost hem dus nog een extra plaats.
pi_114541542
Tsja, maar die straf van 20 seconden staat nu eenmaal zo in de regels. Die is gebaseerd op het gemiddelde, dus soms heb je dan pech, soms heb je mazzel.
pi_114541636
Tsja, het is ook zo moeilijk om deze regel aan te passen zodat de geluksfactor geminimaliseerd wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')