Dus jij vind het OK als de coureurs met een ronde achterstand zich in de strijd voorin gaan mengen? Met deze banden en snelle auto's die voorvleugels moeten laten wisselen enzo wordt dat dan nog leuk, vooral als de beslissing in het WK in een race moet vallen. Als Maldonado het had gedaan was de wereld te klein geweest.quote:Op zondag 22 juli 2012 18:08 schreef kepler het volgende:
[..]
Had Vettel maar gewoon door moeten rijden, Alonso is het ook gelukt om Hamilton achter zich te houden. Hamilton had gewoon het recht om Vettel in te halen en heeft dat op een nette manier gedaan.
Vettel moet gewoon niet zo huilen en eens een keer de schuld bij zichzelf zoeken ipv steeds iemand/iets anders de schuld te geven (net zo goed als Hamilton trouwens)
Ja dat vind ik prima. Sterker nog, ik vind het belachelijker als een coureur om deze reden langzamer moet gaan rijden. Moeten de leiders maar doorrijden hoor. Een situatie als dit komt sowieso zelden voor en ik vind dat Hamilton het netjes heeft opgelost (hij was ook echt een stuk sneller op dat moment).quote:Op zondag 22 juli 2012 18:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus jij vind het OK als de coureurs met een ronde achterstand zich in de strijd voorin gaan mengen? Met deze banden en snelle auto's die voorvleugels moeten laten wisselen enzo wordt dat dan nog leuk, vooral als de beslissing in het WK in een race moet vallen. Als Maldonado het had gedaan was de wereld te klein geweest.
Ik kijk al aardig lang F1, maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit een achterblijver heb gezien die zo het gevecht om de kop verstoorde. Coureurs moeten gewoon hun plek kennen en als je een rondje achter ligt moet je je eigen tempo opofferen om de grote mannen niet in de weg te zitten. Als dat verwende nest zich daar te groot voor voelt dan moet hij maar eens een weekeindje toekijken hoe het hoort.
quote:Op zondag 22 juli 2012 18:18 schreef Glijdt_licht het volgende:
Met unlapping heb ik altijd dat Irvine-Senna gevoel
http://www.f1seasonreview(...)nna-vs-eddie-irvine/
Precies, niet miepen en gewoon à la Senna de achterblijvers na de race op hun smoel slaan.quote:Op zondag 22 juli 2012 18:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. Ze moeten zo nu en dan niet zo miepen, maar klep dicht en rijden
Als hij een stuk sneller was kon hij Alonso ook wel voorbij. Ik heb geen moeite met het ontlappen, maar het moet wel een manier dat het de strijd om punten niet beinvloedt. Daarvoor was de snelheid er niet, dan had hij maar even brandstof en banden moeten sparen, dan had hij de race misschien uitgereden.quote:Op zondag 22 juli 2012 18:29 schreef kepler het volgende:
[..]
Ja dat vind ik prima. Sterker nog, ik vind het belachelijker als een coureur om deze reden langzamer moet gaan rijden. Moeten de leiders maar doorrijden hoor.
Hij heeft een probleem veroorzaakt. Niets verhinderde hem erachter te blijven, dan verliest hij misschien wat tijd, maar achterblijvers verliezen aldoor tijd met aan de kant gaan voor anderen.quote:Een situatie als dit komt sowieso zelden voor en ik vind dat Hamilton het netjes heeft opgelost (hij was ook echt een stuk sneller op dat moment).
Maar hoe zit het dan als Hamilton om punten had gestreden? Krijgen de leiders dan voorrang omdat het om meer punten gaat ofzo??quote:Op zondag 22 juli 2012 18:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als hij een stuk sneller was kon hij Alonso ook wel voorbij. Ik heb geen moeite met het ontlappen, maar het moet wel een manier dat het de strijd om punten niet beinvloedt. Daarvoor was de snelheid er niet, dan had hij maar even brandstof en banden moeten sparen, dan had hij de race misschien uitgereden.
[..]
Hij heeft een probleem veroorzaakt. Niets verhinderde hem erachter te blijven, dan verliest hij misschien wat tijd, maar achterblijvers verliezen aldoor tijd met aan de kant gaan voor anderen.
De reden dat het zelden voorkomt is doordat er maar een labiele Lewis is. En dat lijkt me er een teveel.
Ten eerste is een straf van 10 seconden niet beschikbaarquote:Op zondag 22 juli 2012 18:47 schreef Fokkingvet het volgende:
Tsja, eigen schuld dikke bult voor Vettel. gegokt en verloren. 20 sec is misschien wat overdreven (10 sec. was beter geweest denk ik). Kost hem een hoop punten;
Het is 100% legaal om jezelf te un-lappen. Plus dat Hamilton Vettel daarna niet meer in de weg zat.quote:Op zondag 22 juli 2012 18:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus jij vind het OK als de coureurs met een ronde achterstand zich in de strijd voorin gaan mengen? Met deze banden en snelle auto's die voorvleugels moeten laten wisselen enzo wordt dat dan nog leuk, vooral als de beslissing in het WK in een race moet vallen. Als Maldonado het had gedaan was de wereld te klein geweest.
Ik kijk al aardig lang F1, maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit een achterblijver heb gezien die zo het gevecht om de kop verstoorde. Coureurs moeten gewoon hun plek kennen en als je een rondje achter ligt moet je je eigen tempo opofferen om de grote mannen niet in de weg te zitten. Als dat verwende nest zich daar te groot voor voelt dan moet hij maar eens een weekeindje toekijken hoe het hoort.
Nee, omdat ze leiders zijn. Elke achterblijver snapt dat behalve dit verwende nest.quote:Op zondag 22 juli 2012 18:51 schreef kepler het volgende:
[..]
Maar hoe zit het dan als Hamilton om punten had gestreden? Krijgen de leiders dan voorrang omdat het om meer punten gaat ofzo??
Nee racen gaat om in de kortste tijd de gehele race-afstand afleggen en de voorliggers hebben daarbij voorrang op de achterliggers. Vettel had gewoon last van een achterliggen zoals dat al jaren niet meer voorgekomen is.quote:Hamilton heeft helemaal geen probleem veroorzaakt. Hij kwam toevallig achter een langzamere Vettel terecht, die hij vervolgens inhaalt. Vervolgens gaat Alonso net een tikje harder rijden om Hamilton achter zich te houden. Als Vettel echt had kunnen winnen dan had hij dat ook gewoon moeten doen en niet zo huilen achteraf. Racen gaat om het snelste rijden en Hamilton was op dat moment gewoon sneller.
Nee, de andere coureurs hebben wel fatsoen.quote:De reden dat het weinig voorkomt is omdat de kans gewoon heel klein is dat een toprijder met verse banden vlak achter de leiders komt die hem net gelapt hebben.
http://www.formula1.com/i(...)ng_regulations/8683/quote:Op zondag 22 juli 2012 18:54 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ten eerste is een straf van 10 seconden niet beschikbaar
Ten tweede moet er toch wel een straf zitten aan het niet volgen van de race-etiquette. Dat hij een plaats terug moest was logisch, maar er mag (van mij) best nog een extra straf aan vast zitten.
dat is de stop and go. Dan moet je dus ook echt tien seconden bij je team stilstaan voor je weer verder mag.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:05 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
http://www.formula1.com/i(...)ng_regulations/8683/
Misschien bestaat t wel?
Dit dusquote:Op zondag 22 juli 2012 19:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is de stop and go. Dan moet je dus ook echt tien seconden bij je team stilstaan voor je weer verder mag.
The only exception is when the penalty is awarded during the final five laps of the race. In this case the driver may continue and complete the race. Twenty seconds will be added to his total race time in lieu of a drive-through penalty, or 30 seconds in place of a ten-second time penalty, either of which may drop him considerably in the final race standings.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:05 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
http://www.formula1.com/i(...)ng_regulations/8683/
Misschien bestaat t wel?
het is wel vaker gebeurd in de geschiedenis hoor. En ik ben ook van mening dat een achterblijver mag inhalen als hij duidelijk sneller is, en dat was Hamilton.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, omdat ze leiders zijn. Elke achterblijver snapt dat behalve dit verwende nest.
O.a. Irvine heeft dit ook gedaanquote:Nee, de andere coureurs hebben wel fatsoen.
Alleen als ze sneller zijn, dan worden er blauwe vlaggen gezwaaid.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee racen gaat om in de kortste tijd de gehele race-afstand afleggen en de voorliggers hebben daarbij voorrang op de achterliggers.
Heb je al eens met Irvine gesproken........quote:Op zondag 22 juli 2012 19:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee, de andere coureurs hebben wel fatsoen.
Als Hamilton in Barhein fout zat door met 4 wielen buiten de baan Rosberg in te halen, is Vettel dat dan nu nog steeds niet volgens jou? Over consequent zijn gesproken......quote:Op zondag 22 april 2012 20:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Alonso heeft natuurlijk wel een punt, als Rosberg niet fout zat dan zat Hamilton fout. De stewards moeten consequent zijn, en dus ook de consequentie trekken uit de vaststelling dat Rosberg niks verkeerd deed. Overigens vind ik er ook wel wat voor te zeggen dat Rosberg eigenlijk niks verkeerd deed. Het gaat me er niet om dat ik Hamilton nou zo graag hiervoor bestraft wil zien, ze moeten wel beslissen wat nou mag en wat niet.
quote:Op zondag 22 juli 2012 17:46 schreef Sinister-D- het volgende:
Je denkt teveel met een Duits/Anti-Britse bril.
Wat begrijp je niet aan 'tougher penalties'.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:09 schreef JohnB52 het volgende:
In extreme cases stewards may choose to enforce tougher penalties. They can drop a driver any number of grid positions at the next Grand Prix (so, for example, if the driver in question goes on to qualify on pole, a ten-place penalty would for drop him to 11th). They can also impose time penalties, reprimand a driver, exclude him from the results, or suspend him from the next race.
Wat jij typt gaat over n drive trough. ( of wilde je mij niet quoten maar peterselieman)
Idd, anders krijg je ook snel het effect dat ze het maar problemen, misschien heb je mazzel en winst, en zo niet, dan heb verlies je er ook niets mee.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:16 schreef Montov het volgende:
Een straf moet strenger zijn dan het voordeel dat je hebt behaald. Het moet namelijk een afschrikwekkend effect hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |