abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114537211
quote:
2s.gif Op zondag 22 juli 2012 18:08 schreef kepler het volgende:

[..]

Had Vettel maar gewoon door moeten rijden, Alonso is het ook gelukt om Hamilton achter zich te houden. Hamilton had gewoon het recht om Vettel in te halen en heeft dat op een nette manier gedaan.

Vettel moet gewoon niet zo huilen en eens een keer de schuld bij zichzelf zoeken ipv steeds iemand/iets anders de schuld te geven (net zo goed als Hamilton trouwens :D)
Dus jij vind het OK als de coureurs met een ronde achterstand zich in de strijd voorin gaan mengen? Met deze banden en snelle auto's die voorvleugels moeten laten wisselen enzo wordt dat dan nog leuk, vooral als de beslissing in het WK in een race moet vallen. Als Maldonado het had gedaan was de wereld te klein geweest.

Ik kijk al aardig lang F1, maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit een achterblijver heb gezien die zo het gevecht om de kop verstoorde. Coureurs moeten gewoon hun plek kennen en als je een rondje achter ligt moet je je eigen tempo opofferen om de grote mannen niet in de weg te zitten. Als dat verwende nest zich daar te groot voor voelt dan moet hij maar eens een weekeindje toekijken hoe het hoort.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 22 juli 2012 @ 18:29:56 #102
34586 kepler
No bounce, no play
pi_114537424
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 18:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dus jij vind het OK als de coureurs met een ronde achterstand zich in de strijd voorin gaan mengen? Met deze banden en snelle auto's die voorvleugels moeten laten wisselen enzo wordt dat dan nog leuk, vooral als de beslissing in het WK in een race moet vallen. Als Maldonado het had gedaan was de wereld te klein geweest.

Ik kijk al aardig lang F1, maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit een achterblijver heb gezien die zo het gevecht om de kop verstoorde. Coureurs moeten gewoon hun plek kennen en als je een rondje achter ligt moet je je eigen tempo opofferen om de grote mannen niet in de weg te zitten. Als dat verwende nest zich daar te groot voor voelt dan moet hij maar eens een weekeindje toekijken hoe het hoort.
Ja dat vind ik prima. Sterker nog, ik vind het belachelijker als een coureur om deze reden langzamer moet gaan rijden. Moeten de leiders maar doorrijden hoor. Een situatie als dit komt sowieso zelden voor en ik vind dat Hamilton het netjes heeft opgelost (hij was ook echt een stuk sneller op dat moment).
The line is a dot to you!
pi_114537539
Bovendien vechten achterliggers ook om posities :) Soms zelfs om de punten, zoals Irvine toen bij Senna deed..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  zondag 22 juli 2012 @ 18:35:20 #104
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_114537589
quote:
19s.gif Op zondag 22 juli 2012 18:18 schreef Glijdt_licht het volgende:
Met unlapping heb ik altijd dat Irvine-Senna gevoel :+
http://www.f1seasonreview(...)nna-vs-eddie-irvine/
quote:
14s.gif Op zondag 22 juli 2012 18:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

precies. Ze moeten zo nu en dan niet zo miepen, maar klep dicht en rijden
Precies, niet miepen en gewoon à la Senna de achterblijvers na de race op hun smoel slaan.
Feyenoord!!! * Barça
  zondag 22 juli 2012 @ 18:35:47 #105
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_114537607
BBC2 nu samengevatte uitzending ^O^
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_114537671
quote:
2s.gif Op zondag 22 juli 2012 18:29 schreef kepler het volgende:

[..]

Ja dat vind ik prima. Sterker nog, ik vind het belachelijker als een coureur om deze reden langzamer moet gaan rijden. Moeten de leiders maar doorrijden hoor.
Als hij een stuk sneller was kon hij Alonso ook wel voorbij. Ik heb geen moeite met het ontlappen, maar het moet wel een manier dat het de strijd om punten niet beinvloedt. Daarvoor was de snelheid er niet, dan had hij maar even brandstof en banden moeten sparen, dan had hij de race misschien uitgereden.
quote:
Een situatie als dit komt sowieso zelden voor en ik vind dat Hamilton het netjes heeft opgelost (hij was ook echt een stuk sneller op dat moment).
Hij heeft een probleem veroorzaakt. Niets verhinderde hem erachter te blijven, dan verliest hij misschien wat tijd, maar achterblijvers verliezen aldoor tijd met aan de kant gaan voor anderen.

De reden dat het zelden voorkomt is doordat er maar een labiele Lewis is. En dat lijkt me er een teveel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_114537932
Tsja, eigen schuld dikke bult voor Vettel. gegokt en verloren. 20 sec is misschien wat overdreven (10 sec. was beter geweest denk ik). Kost hem een hoop punten; de druk zal aardig toenemen voor de volgende GP. En terecht want 2011 was veel te gemakkelijk.

Ben het zeker eens met de straf omdat het bij RBR al tijden rommelt en er van alles net-niet, of half illegaal is. Niet vergeten dat ze 2 races hebben gewonnen met een auto die eigenlijk niet volgens de regels was. Niet meer door de vingers zien dit soort gerommel maar straffen geven. Dit was duidelijk 4 wielen buiten de lijn dus straf.

Alonso heer en meester, tactisch goed, alles onder controle. Verreweg de beste coureur dit seizoen. Klasse op alle vlakken.

En ik vond wat Hamilton aan het doen was stiekem wel grappig. Gewoon schijt aan alles en racen. En terecht dat hij Vettel inhaalde want hij was gewoon sneller. Alonso kon Hamilton wel gewoon voorblijven. Nette inhaalactie en Vettel heeft er niets mee verloren. Gezeur van Vettel kompleet overdreven, wat een jankbal. Net als zaterdag overigens. zeur niet zo en win gewoon de race.
  zondag 22 juli 2012 @ 18:51:43 #108
34586 kepler
No bounce, no play
pi_114538076
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 18:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als hij een stuk sneller was kon hij Alonso ook wel voorbij. Ik heb geen moeite met het ontlappen, maar het moet wel een manier dat het de strijd om punten niet beinvloedt. Daarvoor was de snelheid er niet, dan had hij maar even brandstof en banden moeten sparen, dan had hij de race misschien uitgereden.

[..]

Hij heeft een probleem veroorzaakt. Niets verhinderde hem erachter te blijven, dan verliest hij misschien wat tijd, maar achterblijvers verliezen aldoor tijd met aan de kant gaan voor anderen.

De reden dat het zelden voorkomt is doordat er maar een labiele Lewis is. En dat lijkt me er een teveel.
Maar hoe zit het dan als Hamilton om punten had gestreden? Krijgen de leiders dan voorrang omdat het om meer punten gaat ofzo??

Hamilton heeft helemaal geen probleem veroorzaakt. Hij kwam toevallig achter een langzamere Vettel terecht, die hij vervolgens inhaalt. Vervolgens gaat Alonso net een tikje harder rijden om Hamilton achter zich te houden. Als Vettel echt had kunnen winnen dan had hij dat ook gewoon moeten doen en niet zo huilen achteraf. Racen gaat om het snelste rijden en Hamilton was op dat moment gewoon sneller.

De reden dat het weinig voorkomt is omdat de kans gewoon heel klein is dat een toprijder met verse banden vlak achter de leiders komt die hem net gelapt hebben.
The line is a dot to you!
pi_114538151
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 18:47 schreef Fokkingvet het volgende:
Tsja, eigen schuld dikke bult voor Vettel. gegokt en verloren. 20 sec is misschien wat overdreven (10 sec. was beter geweest denk ik). Kost hem een hoop punten;

Ten eerste is een straf van 10 seconden niet beschikbaar
Ten tweede moet er toch wel een straf zitten aan het niet volgen van de race-etiquette. Dat hij een plaats terug moest was logisch, maar er mag (van mij) best nog een extra straf aan vast zitten.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_114538255
Maar van mij mag RBR best uit deze race geschrapt worden en een ban voor de volgende race.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_114538311
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 18:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dus jij vind het OK als de coureurs met een ronde achterstand zich in de strijd voorin gaan mengen? Met deze banden en snelle auto's die voorvleugels moeten laten wisselen enzo wordt dat dan nog leuk, vooral als de beslissing in het WK in een race moet vallen. Als Maldonado het had gedaan was de wereld te klein geweest.

Ik kijk al aardig lang F1, maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit een achterblijver heb gezien die zo het gevecht om de kop verstoorde. Coureurs moeten gewoon hun plek kennen en als je een rondje achter ligt moet je je eigen tempo opofferen om de grote mannen niet in de weg te zitten. Als dat verwende nest zich daar te groot voor voelt dan moet hij maar eens een weekeindje toekijken hoe het hoort.
Het is 100% legaal om jezelf te un-lappen. Plus dat Hamilton Vettel daarna niet meer in de weg zat.
  zondag 22 juli 2012 @ 19:00:05 #112
131800 Tarado
capô de fusca
pi_114538339
quote:
2s.gif Op zondag 22 juli 2012 18:51 schreef kepler het volgende:

[..]

Maar hoe zit het dan als Hamilton om punten had gestreden? Krijgen de leiders dan voorrang omdat het om meer punten gaat ofzo??
Nee, omdat ze leiders zijn. Elke achterblijver snapt dat behalve dit verwende nest.

quote:
Hamilton heeft helemaal geen probleem veroorzaakt. Hij kwam toevallig achter een langzamere Vettel terecht, die hij vervolgens inhaalt. Vervolgens gaat Alonso net een tikje harder rijden om Hamilton achter zich te houden. Als Vettel echt had kunnen winnen dan had hij dat ook gewoon moeten doen en niet zo huilen achteraf. Racen gaat om het snelste rijden en Hamilton was op dat moment gewoon sneller.
Nee racen gaat om in de kortste tijd de gehele race-afstand afleggen en de voorliggers hebben daarbij voorrang op de achterliggers. Vettel had gewoon last van een achterliggen zoals dat al jaren niet meer voorgekomen is.

Ik verheug me er nu al op dat Maldonado lekker Hamilton in de weg gaat rijden als hij op forse softs staat en even snel is. Helaas voor Lewis zal dat ook dit jaar weer niet zijn als het wk op het spel staat.
quote:
De reden dat het weinig voorkomt is omdat de kans gewoon heel klein is dat een toprijder met verse banden vlak achter de leiders komt die hem net gelapt hebben.
Nee, de andere coureurs hebben wel fatsoen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_114538503
quote:
19s.gif Op zondag 22 juli 2012 18:54 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Ten eerste is een straf van 10 seconden niet beschikbaar
Ten tweede moet er toch wel een straf zitten aan het niet volgen van de race-etiquette. Dat hij een plaats terug moest was logisch, maar er mag (van mij) best nog een extra straf aan vast zitten.
http://www.formula1.com/i(...)ng_regulations/8683/

Misschien bestaat t wel?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 juli 2012 @ 19:07:05 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114538569
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:05 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

http://www.formula1.com/i(...)ng_regulations/8683/

Misschien bestaat t wel?
dat is de stop and go. Dan moet je dus ook echt tien seconden bij je team stilstaan voor je weer verder mag.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 22 juli 2012 @ 19:07:38 #116
131800 Tarado
capô de fusca
pi_114538593
quote:
2s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat is de stop and go. Dan moet je dus ook echt tien seconden bij je team stilstaan voor je weer verder mag.
Dit dus
pi_114538605
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:05 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

http://www.formula1.com/i(...)ng_regulations/8683/

Misschien bestaat t wel?
The only exception is when the penalty is awarded during the final five laps of the race. In this case the driver may continue and complete the race. Twenty seconds will be added to his total race time in lieu of a drive-through penalty, or 30 seconds in place of a ten-second time penalty, either of which may drop him considerably in the final race standings.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_114538665
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, omdat ze leiders zijn. Elke achterblijver snapt dat behalve dit verwende nest.
het is wel vaker gebeurd in de geschiedenis hoor. En ik ben ook van mening dat een achterblijver mag inhalen als hij duidelijk sneller is, en dat was Hamilton.
quote:
Nee, de andere coureurs hebben wel fatsoen.
O.a. Irvine heeft dit ook gedaan :)
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_114538689
In extreme cases stewards may choose to enforce tougher penalties. They can drop a driver any number of grid positions at the next Grand Prix (so, for example, if the driver in question goes on to qualify on pole, a ten-place penalty would for drop him to 11th). They can also impose time penalties, reprimand a driver, exclude him from the results, or suspend him from the next race.


Wat jij typt gaat over n drive trough. ( of wilde je mij niet quoten maar peterselieman)
pi_114538755
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:00 schreef Weltschmerz het volgende:

Nee racen gaat om in de kortste tijd de gehele race-afstand afleggen en de voorliggers hebben daarbij voorrang op de achterliggers.
Alleen als ze sneller zijn, dan worden er blauwe vlaggen gezwaaid.
De achterblijver mag idd niet gaan racen met een voorligger, maar als 'ie sneller is mag 'ie gewoon inhalen. Dat het niet vaak voorkomt, betekent niet dat het niet mag.

De reden dat Hamilton zover achterlag, lag voornamelijk aan zijn lekke band in het begin, die hem bijna een ronde kostte. Niet aan dat 'ie intrinsiek zo langzaam was. Door pitstops kwam 'ie nu tussen de koplopers terecht. Als je dan sneller bent, mag je er gewoon langs. Er zijn geen regels die dat tegenhouden.
  zondag 22 juli 2012 @ 19:11:50 #121
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_114538758
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:00 schreef Weltschmerz het volgende:

Nee, de andere coureurs hebben wel fatsoen.
Heb je al eens met Irvine gesproken........

Er viel me daarnet nog iets te binnen over de race in Bahrein welke wel aansluit over die Vettel/Button discussie van daarstraks. Dus ja: ik ben even in de archieven gaan kijken :@ Vind dit wel een leuke uitspraak:

quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 20:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Alonso heeft natuurlijk wel een punt, als Rosberg niet fout zat dan zat Hamilton fout. De stewards moeten consequent zijn, en dus ook de consequentie trekken uit de vaststelling dat Rosberg niks verkeerd deed. Overigens vind ik er ook wel wat voor te zeggen dat Rosberg eigenlijk niks verkeerd deed. Het gaat me er niet om dat ik Hamilton nou zo graag hiervoor bestraft wil zien, ze moeten wel beslissen wat nou mag en wat niet.
Als Hamilton in Barhein fout zat door met 4 wielen buiten de baan Rosberg in te halen, is Vettel dat dan nu nog steeds niet volgens jou? Over consequent zijn gesproken......

En hoe meer posts ik van je lees.......

quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 17:46 schreef Sinister-D- het volgende:

Je denkt teveel met een Duits/Anti-Britse bril.



[ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 22-07-2012 19:17:21 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_114538789
Overigens zeggen de inhaalregels dit:

Chapter IV: Code of Driving Conduct on Circuits

1 - Overtaking

a) "during a race, a car alone on the track may use the full width of the said track. However, as soon as it is caught up on a straight by a car which is either temporarily or constantly faster, the driver shall give the other vehicle the right of way by pulling over to one side in order to allow for passing on the other side."

The first rule has many implications. This states that a slower driver should yield to a faster driver. There is not distinction between overtaking for position and lapping a backmarker. Inclusion of the word "temporary" to this rule also allows teams to order one of their drivers to move aside to allow the team leader to pass. It also allows a driver to unlap himself if the leading driver slows down.

En tsja, Hamilton was tijdelijk of constant sneller dan Vettel :). Dus had Vettel Hamilton voor moeten laten gaan. :7 :7
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_114538878
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:09 schreef JohnB52 het volgende:
In extreme cases stewards may choose to enforce tougher penalties. They can drop a driver any number of grid positions at the next Grand Prix (so, for example, if the driver in question goes on to qualify on pole, a ten-place penalty would for drop him to 11th). They can also impose time penalties, reprimand a driver, exclude him from the results, or suspend him from the next race.

Wat jij typt gaat over n drive trough. ( of wilde je mij niet quoten maar peterselieman)
Wat begrijp je niet aan 'tougher penalties'.

Lichtere straffen dan 20sec ipv drive through kan blijkbaar niet ;)
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  zondag 22 juli 2012 @ 19:16:42 #124
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_114538938
Een straf moet strenger zijn dan het voordeel dat je hebt behaald. Het moet namelijk een afschrikwekkend effect hebben.
Géén kloon van tvlxd!
pi_114539024
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:16 schreef Montov het volgende:
Een straf moet strenger zijn dan het voordeel dat je hebt behaald. Het moet namelijk een afschrikwekkend effect hebben.
Idd, anders krijg je ook snel het effect dat ze het maar problemen, misschien heb je mazzel en winst, en zo niet, dan heb verlies je er ook niets mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')