Voor degene die de neus vooraan heeft bij het ingaan ervan.quote:
Zo gaat het ook in de praktijk. Maar ja, als je consequent de regels volgt dan was Button gewoon uitgeremd en had Vettel scherp voorlangs mogen steken en had Button bijna tot stilstand moeten komen om hem niet rond te tikken en een straf te krijgen. Maar dat is de link, en krijgt Button de ruimte die hij dan gebruikt om de inhaalactie ongedaan te maken.quote:Als je op de Apex ervan zit? Want dan had Button 'm. Zoals ik al zei pakte Vettel de weidere lijn en dan is de baan langer, en dan weet je gewoon dat Button terugkomt aan de binnenkant.
Nee, daarvoor al.quote:Waarom moet Button vol in de ankers? Omdat Vettel langs de baan raakt?
Maar hij liet geen ruimte om de bocht zo te nemen als hij wil en er dus met meer snelheid en voorliggend uit te komen. Het is wat eraan vooraf gaat wat de situatie creeert.quote:Echt niet he, hij liet genoeg ruimte voor Vettel om langs hem af te rijden óp de baan, Vettel kiest erzelf voor om met 4 wielen buiten de baan te rijden.
Zo zijn de regels volgens mij niet. Je hebt geen recht om met zijn tweeen de bocht in te gaan.quote:Ik heb Button helemaal niet zien blokken. Want Button zat erlangs gedurende de volledige bocht. Als je voor de bocht bedoeld is het volledig Buttons recht om te blokken, het ging nog altijd om een positie.
Zo kan iedereen veel te laat remmen en de neus voor krijgen. Dan mag je dus de bocht claimen, want ja, je ligt voorop, ongeacht of ie te laat remde danquote:Op zondag 22 juli 2012 16:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Voor degene die de neus vooraan heeft bij het ingaan ervan.
Zoals ik al zei: zo kan iedereen te laat remmen, en dan een rijdersfout omzetten om dan iemand af te snijden om zo een voordeel te halen. Schijnbaar mag dat dan ookquote:Zo gaat het ook in de praktijk. Maar ja, als je consequent de regels volgt dan was Button gewoon uitgeremd en had Vettel scherp voorlangs mogen steken en had Button bijna tot stilstand moeten komen om hem niet rond te tikken en een straf te krijgen. Maar dat is de link, en krijgt Button de ruimte die hij dan gebruikt om de inhaalactie ongedaan te maken.
Op welk moment bedoel je dan? In het midden van de bocht? Voor de bocht? Zie je het al voor je, vol in de ankers gaan vóór de bocht omdat ie je misschien gaat inhalenquote:Nee, daarvoor al.
Vettel kon de bocht niet nemen zoals hij wil, omdat ie de apex sowieso al niet kon halen omdat Button de rijlijn daar bezet. Iets waar Vettel geen recht op kan hebben omdat ie de buitenlijn koos. Maar volgens jou moet Button dan maar rechts op de baan gaan rijden zodat Vettel terug kan gaan naar de normale lijn, terwijl die enkele ogenblikken daarvoor een andere lijn koos dan de racelijn?quote:Maar hij liet geen ruimte om de bocht zo te nemen als hij wil en er dus met meer snelheid en voorliggend uit te komen. Het is wat eraan vooraf gaat wat de situatie creeert.
Oh nee? Dan mag je heel het racen wel gaan verbieden.quote:Zo zijn de regels volgens mij niet. Je hebt geen recht om met zijn tweeen de bocht in te gaan.
twitter:SkySportsF1 twitterde op zondag 22-07-2012 om 17:17:08No stewards' decision on the Vettel/Button overtaking incident yet, but we'll bring you the latest when it comes in. http://t.co/tkc3sN8C reageer retweet
Het is ook normaal dat je snelheid en dus tijd verliest bij een uitremactie, maar dat je daar geen last van hebt omdat degene die je hebt uitgeremd wel meer snelheid heeft om mee de bocht in te nemen, maar die niet kan gebruiken omdat die dan tegen je achterkant aanrijdt.quote:Op zondag 22 juli 2012 17:03 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Zo kan iedereen veel te laat remmen en de neus voor krijgen. Dan mag je dus de bocht claimen, want ja, je ligt voorop, ongeacht of ie te laat remde dan
Ja, maar dat is dus ook Buttons keuze. Ik neem hem dat niet kwalijk of zo, maar hij laat de bocht niet aan Vettel terwijl hij wel gewoon uitgeremd is. Dat kon ook anders. Dan is mijn vraag of je daar dan ook niet consequent in moet zijn en moet stellen dat Button hem helemaal niet ver naar buiten had mogen drijven waardoor hij snelheid verloor wanneer hij de bocht scherper had gemaakt om binnen de baan te blijven.quote:Vettel kon de bocht niet nemen zoals hij wil, omdat ie de apex sowieso al niet kon halen omdat Button de rijlijn daar bezet.
Vettel gaat als eerste de bocht in en dan mag hij op zich de bocht zo nemen als hij wil, alleen dan moet hij daarbij wel een botsing vermijden. Dat doet hij ruim, en daardoor heeft Button zoveel ruimte en gebruikt die ook meteen te counteren.quote:Iets waar Vettel geen recht op kan hebben omdat ie de buitenlijn koos. Maar volgens jou moet Button dan maar rechts op de baan gaan rijden zodat Vettel terug kan gaan naar de normale lijn, terwijl die enkele ogenblikken daarvoor een andere lijn koos dan de racelijn?
Er is inderdaad een spanning tussen de regels en de praktijk van duels.quote:Oh nee? Dan mag je heel het racen wel gaan verbieden.
Ik mis de overeenkomst, verschillen genoeg. Hamilton miste de chicane en ging daar rechtdoor als ik het me goed herinner. Omdat daar geen obstakel stond kon hij door. Prima, alleen moest hij nog even het voordeel teruggeven. Dat lukte hem in zijn jeugdig enthousiasme niet want hij nam de snelheid mee en ging er daardoor op hetzelfde stuk waar hij het voordeel terug leek te geven alsnog voorbij.quote:Maar vertel mij eens waar het verschil inzit met Raikkonen en Hamilton op Spa in 2008? Volgens jou haalde Hamilton daar buiten de baan een hogere snelheid, omdat ie daar de busstop afsneed, en daarom kon die alsnog Raikkonen langs. Nu doet Vettel hetzelfde door buiten de baan een hogere snelheid te halen, en ineens is Button de boosdoener omdat ie zijn positie verdedigd op de baan.
twitter:SkySportsF1 twitterde op zondag 22-07-2012 om 17:30:29A twenty-second penalty for Sebastian Vettel.... reageer retweet
5equote:Op zondag 22 juli 2012 17:34 schreef Eenskijken het volgende:
dan komt ie dus op een 6e plaats. Koba koba
De nummer 5 staat op 21.9 seconden. vettel wordt dan toch 6e met zijn +3.7 secondenquote:
De nummer 5 wordt de nummer 4, en Vettel pakt nummer 5 dan.quote:Op zondag 22 juli 2012 17:36 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
De nummer 5 staat op 21.9 seconden. vettel wordt dan toch 6e met zijn +3.7 seconden
Ik zeg iedereen weer van stal halen en daar op het podium gaan staanquote:Op zondag 22 juli 2012 17:36 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Yup, zou nu dit moeten zijn:
1.ALONSO
2.BUTTON
3.RAIKKONEN
4.KOBAYASHI
5.VETTEL
6.PEREZ
Ik denk dat Kimi dit de beste manier vindt, geen aandacht en geen interviewquote:Op zondag 22 juli 2012 17:37 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ik zeg iedereen weer van stal halen en daar op het podium gaan staan
Dat is natuurlijk zijn eigen schuld, hij had Button gewoon weer voor moeten laten gaan, als je dan straf krijgt kan je niet verwachten dat die precies past om 1 plekje terug gezet te worden, 20 seconden is een normale tijdstrafquote:Op zondag 22 juli 2012 17:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Belachelijk om hem meer straf te geven dan om Button en hem weer om te draaien. En labiele Lewis maar eens keer schorsen voor een race.
Kimi is nu vast al halverwege de vlucht terug naar finland.quote:Op zondag 22 juli 2012 17:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk dat Kimi dit de beste manier vindt, geen aandacht en geen interview
niet naar Hongarije?quote:Op zondag 22 juli 2012 17:42 schreef 8Mile het volgende:
[..]
Kimi is nu vast al halverwege de vlucht terug naar finland.
vijf seconden straf was imo ook wel genoeg geweest jaquote:Op zondag 22 juli 2012 17:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Belachelijk om hem meer straf te geven dan om Button en hem weer om te draaien.
waarom? Zoveel deed Hamilton niet fout hoorquote:En labiele Lewis maar eens keer schorsen voor een race.
Het enige wat ik uit die post kan halen is: Vettel komt eraan, Button moet remmen voor hem. Je denkt teveel met een Duits/Anti-Britse bril.quote:
En deze post bevestigd dat weerquote:Op zondag 22 juli 2012 17:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Belachelijk om hem meer straf te geven dan om Button en hem weer om te draaien. En labiele Lewis maar eens keer schorsen voor een race.
De overeenkomst zit 'm erin dat ze allebei een stuk van de baan afsneden, en daarbij snelheid hebben gewonnen. Maar volgens jou zit daar nu wel ineens verschil in. Al ben ik 't daar niet mee eens over Spa wat dat betreft, maar das weer een heel andere discussie.quote:Ik mis de overeenkomst, verschillen genoeg. Hamilton miste de chicane en ging daar rechtdoor als ik het me goed herinner. Omdat daar geen obstakel stond kon hij door. Prima, alleen moest hij nog even het voordeel teruggeven. Dat lukte hem in zijn jeugdig enthousiasme niet want hij nam de snelheid mee en ging er daardoor op hetzelfde stuk waar hij het voordeel terug leek te geven alsnog voorbij.
ZING!quote:Op zondag 22 juli 2012 17:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk dat Kimi dit de beste manier vindt, geen aandacht en geen interview
en terrecht, wie is dat nou nietquote:Op zondag 22 juli 2012 17:49 schreef 8Mile het volgende:
Stiekem krijg ik de laatste paar races het gevoel dat Olav een enorme Kimi fan is.
Ze hebben er twee uur over moeten overleggen. Als je zo consequent bent met de regels dan gaat het er waarschijnlijk ook nog om Vettel net voor lag toen het 4e wiel buiten de baan ging of net niet. Net niet blijkbaar, prima. Maar ga je hem dan ook nog een verwijt maken dat hij dat niet wist en niet meteen besloot in het resterend deel van het rondje zijn plek terug te geven terwijl de stewards er 2 uur voor nodig hadden?quote:Op zondag 22 juli 2012 17:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk zijn eigen schuld, hij had Button gewoon weer voor moeten laten gaan, als je dan straf krijgt kan je niet verwachten dat die precies past om 1 plekje terug gezet te worden, 20 seconden is een normale tijdstraf
Onmogelijk. Een straf van 5 seconden bestaat niet. Bovendien had hij niet alleen de plek terug moeten geven, maar verdiende hij ook gewoon een straf voor zijn gedrag.quote:Op zondag 22 juli 2012 17:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Belachelijk om hem meer straf te geven dan om Button en hem weer om te draaien. En labiele Lewis maar eens keer schorsen voor een race.
Die paar seconden is onzin. Als dit 15 ronden voor het einde was gebeurt, dan had ie gewoon een DT gekregen en had ie ook ~20 seconden aan z'n broek.quote:Op zondag 22 juli 2012 17:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze hebben er twee uur over moeten overleggen. Als je zo consequent bent met de regels dan gaat het er waarschijnlijk ook nog om Vettel net voor lag toen het 4e wiel buiten de baan ging of net niet. Net niet blijkbaar, prima. Maar ga je hem dan ook nog een verwijt maken dat hij dat niet wist en niet meteen besloot in het resterend deel van het rondje zijn plek terug te geven terwijl de stewards er 2 uur voor nodig hadden?
Het is toch een beetje een twijfelgeval, dan neem je een beslissing, is de handhaving van de nieuwe regel ook meteen duidelijk. Maar het is geen gevaarlijk gedrag van Vettel waarvoor die een stevige tik op de vingers verdient of zo. Geef hem een paar seconden, dan is het voordeel weg en dan heeft hij het nadeel dat hij geen nieuwe poging op Button heeft kunnen doen.
Kom op, elke achterblijver die de strijd om de kop beinvloedt krijgt de wind van voren, en terecht. De strijd voorin is belangrijker dan dat gepruts in het achterveld. Alleen omdat het Hamilton is en die er de snelheid voor had mogen achterblijvers ineens wel gaan racen met de koplopers?quote:Op zondag 22 juli 2012 17:43 schreef Peterselieman het volgende:
waarom? Zoveel deed Hamilton niet fout hoor
Gelul, ik heb er al vaker op gewezen dat de regels wat betreft inhalen erg theoretisch zijn en niet kloppen met de praktijk, en dat de stewards maar wat aanrotzooien.quote:Op zondag 22 juli 2012 17:46 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Het enige wat ik uit die post kan halen is: Vettel komt eraan, Button moet remmen voor hem. Je denkt teveel met een Duits/Anti-Britse bril.
quote:Op zondag 22 juli 2012 17:59 schreef Eenskijken het volgende:
10 seconden is toch ook mogelijk? Dat zou misschien passender zijn tho.
twitter:steveslaterF1 twitterde op zondag 22-07-2012 om 17:52:1520s penalty demote Vettel to 5th. Button classified 2nd, Raikkonen 3rd. Harsh, but stewards have no alternative penalty under current rules. reageer retweet
Had Vettel maar gewoon door moeten rijden, Alonso is het ook gelukt om Hamilton achter zich te houden. Hamilton had gewoon het recht om Vettel in te halen en heeft dat op een nette manier gedaan.quote:Op zondag 22 juli 2012 18:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Kom op, elke achterblijver die de strijd om de kop beinvloedt krijgt de wind van voren, en terecht. De strijd voorin is belangrijker dan dat gepruts in het achterveld. Alleen omdat het Hamilton is en die er de snelheid voor had mogen achterblijvers ineens wel gaan racen met de koplopers?
precies. Ze moeten zo nu en dan niet zo miepen, maar klep dicht en rijdenquote:Op zondag 22 juli 2012 18:08 schreef kepler het volgende:
[..]
Had Vettel maar gewoon door moeten rijden, Alonso is het ook gelukt om Hamilton achter zich te houden. Hamilton had gewoon het recht om Vettel in te halen en heeft dat op een nette manier gedaan.
Vettel moet gewoon niet zo huilen en eens een keer de schuld bij zichzelf zoeken ipv steeds iemand/iets anders de schuld te geven (net zo goed als Hamilton trouwens)
ja. als je sneller bent, waarom zou je dan geen poging mogen wagen om je te unlappen? Zolang je netjes rijdt zie ik niet in waarom het niet zou mogen. Vergeet niet dat Hamilton op vers rubber reed en op het moment van inhalen gewoon sneller dan Vettel en ook Alonso was.quote:Op zondag 22 juli 2012 18:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Kom op, elke achterblijver die de strijd om de kop beinvloedt krijgt de wind van voren, en terecht. De strijd voorin is belangrijker dan dat gepruts in het achterveld. Alleen omdat het Hamilton is en die er de snelheid voor had mogen achterblijvers ineens wel gaan racen met de koplopers?
en terechtquote:Op zondag 22 juli 2012 18:01 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Buiten de baan inhalen en positie niet teruggeven = drive-through penalty. Zie Button vs Massa in Australië 2011. In de laatste paar ronden wordt er geen drive-through meer gegeven, maar 20 seconden bij de eindtijd opgeteld. Kan geen verrassing zijn.
twitter:F1Kate twitterde op zondag 22-07-2012 om 18:15:42Been told that post-race scrutineering could be a bit more interesting than usual this afternoon/evening. RBR throttle drama not done yet. reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |