Dus jij vind het OK als de coureurs met een ronde achterstand zich in de strijd voorin gaan mengen? Met deze banden en snelle auto's die voorvleugels moeten laten wisselen enzo wordt dat dan nog leuk, vooral als de beslissing in het WK in een race moet vallen. Als Maldonado het had gedaan was de wereld te klein geweest.quote:Op zondag 22 juli 2012 18:08 schreef kepler het volgende:
[..]
Had Vettel maar gewoon door moeten rijden, Alonso is het ook gelukt om Hamilton achter zich te houden. Hamilton had gewoon het recht om Vettel in te halen en heeft dat op een nette manier gedaan.
Vettel moet gewoon niet zo huilen en eens een keer de schuld bij zichzelf zoeken ipv steeds iemand/iets anders de schuld te geven (net zo goed als Hamilton trouwens)
Ja dat vind ik prima. Sterker nog, ik vind het belachelijker als een coureur om deze reden langzamer moet gaan rijden. Moeten de leiders maar doorrijden hoor. Een situatie als dit komt sowieso zelden voor en ik vind dat Hamilton het netjes heeft opgelost (hij was ook echt een stuk sneller op dat moment).quote:Op zondag 22 juli 2012 18:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus jij vind het OK als de coureurs met een ronde achterstand zich in de strijd voorin gaan mengen? Met deze banden en snelle auto's die voorvleugels moeten laten wisselen enzo wordt dat dan nog leuk, vooral als de beslissing in het WK in een race moet vallen. Als Maldonado het had gedaan was de wereld te klein geweest.
Ik kijk al aardig lang F1, maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit een achterblijver heb gezien die zo het gevecht om de kop verstoorde. Coureurs moeten gewoon hun plek kennen en als je een rondje achter ligt moet je je eigen tempo opofferen om de grote mannen niet in de weg te zitten. Als dat verwende nest zich daar te groot voor voelt dan moet hij maar eens een weekeindje toekijken hoe het hoort.
quote:Op zondag 22 juli 2012 18:18 schreef Glijdt_licht het volgende:
Met unlapping heb ik altijd dat Irvine-Senna gevoel
http://www.f1seasonreview(...)nna-vs-eddie-irvine/
Precies, niet miepen en gewoon à la Senna de achterblijvers na de race op hun smoel slaan.quote:Op zondag 22 juli 2012 18:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. Ze moeten zo nu en dan niet zo miepen, maar klep dicht en rijden
Als hij een stuk sneller was kon hij Alonso ook wel voorbij. Ik heb geen moeite met het ontlappen, maar het moet wel een manier dat het de strijd om punten niet beinvloedt. Daarvoor was de snelheid er niet, dan had hij maar even brandstof en banden moeten sparen, dan had hij de race misschien uitgereden.quote:Op zondag 22 juli 2012 18:29 schreef kepler het volgende:
[..]
Ja dat vind ik prima. Sterker nog, ik vind het belachelijker als een coureur om deze reden langzamer moet gaan rijden. Moeten de leiders maar doorrijden hoor.
Hij heeft een probleem veroorzaakt. Niets verhinderde hem erachter te blijven, dan verliest hij misschien wat tijd, maar achterblijvers verliezen aldoor tijd met aan de kant gaan voor anderen.quote:Een situatie als dit komt sowieso zelden voor en ik vind dat Hamilton het netjes heeft opgelost (hij was ook echt een stuk sneller op dat moment).
Maar hoe zit het dan als Hamilton om punten had gestreden? Krijgen de leiders dan voorrang omdat het om meer punten gaat ofzo??quote:Op zondag 22 juli 2012 18:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als hij een stuk sneller was kon hij Alonso ook wel voorbij. Ik heb geen moeite met het ontlappen, maar het moet wel een manier dat het de strijd om punten niet beinvloedt. Daarvoor was de snelheid er niet, dan had hij maar even brandstof en banden moeten sparen, dan had hij de race misschien uitgereden.
[..]
Hij heeft een probleem veroorzaakt. Niets verhinderde hem erachter te blijven, dan verliest hij misschien wat tijd, maar achterblijvers verliezen aldoor tijd met aan de kant gaan voor anderen.
De reden dat het zelden voorkomt is doordat er maar een labiele Lewis is. En dat lijkt me er een teveel.
Ten eerste is een straf van 10 seconden niet beschikbaarquote:Op zondag 22 juli 2012 18:47 schreef Fokkingvet het volgende:
Tsja, eigen schuld dikke bult voor Vettel. gegokt en verloren. 20 sec is misschien wat overdreven (10 sec. was beter geweest denk ik). Kost hem een hoop punten;
Het is 100% legaal om jezelf te un-lappen. Plus dat Hamilton Vettel daarna niet meer in de weg zat.quote:Op zondag 22 juli 2012 18:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus jij vind het OK als de coureurs met een ronde achterstand zich in de strijd voorin gaan mengen? Met deze banden en snelle auto's die voorvleugels moeten laten wisselen enzo wordt dat dan nog leuk, vooral als de beslissing in het WK in een race moet vallen. Als Maldonado het had gedaan was de wereld te klein geweest.
Ik kijk al aardig lang F1, maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit een achterblijver heb gezien die zo het gevecht om de kop verstoorde. Coureurs moeten gewoon hun plek kennen en als je een rondje achter ligt moet je je eigen tempo opofferen om de grote mannen niet in de weg te zitten. Als dat verwende nest zich daar te groot voor voelt dan moet hij maar eens een weekeindje toekijken hoe het hoort.
Nee, omdat ze leiders zijn. Elke achterblijver snapt dat behalve dit verwende nest.quote:Op zondag 22 juli 2012 18:51 schreef kepler het volgende:
[..]
Maar hoe zit het dan als Hamilton om punten had gestreden? Krijgen de leiders dan voorrang omdat het om meer punten gaat ofzo??
Nee racen gaat om in de kortste tijd de gehele race-afstand afleggen en de voorliggers hebben daarbij voorrang op de achterliggers. Vettel had gewoon last van een achterliggen zoals dat al jaren niet meer voorgekomen is.quote:Hamilton heeft helemaal geen probleem veroorzaakt. Hij kwam toevallig achter een langzamere Vettel terecht, die hij vervolgens inhaalt. Vervolgens gaat Alonso net een tikje harder rijden om Hamilton achter zich te houden. Als Vettel echt had kunnen winnen dan had hij dat ook gewoon moeten doen en niet zo huilen achteraf. Racen gaat om het snelste rijden en Hamilton was op dat moment gewoon sneller.
Nee, de andere coureurs hebben wel fatsoen.quote:De reden dat het weinig voorkomt is omdat de kans gewoon heel klein is dat een toprijder met verse banden vlak achter de leiders komt die hem net gelapt hebben.
http://www.formula1.com/i(...)ng_regulations/8683/quote:Op zondag 22 juli 2012 18:54 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ten eerste is een straf van 10 seconden niet beschikbaar
Ten tweede moet er toch wel een straf zitten aan het niet volgen van de race-etiquette. Dat hij een plaats terug moest was logisch, maar er mag (van mij) best nog een extra straf aan vast zitten.
dat is de stop and go. Dan moet je dus ook echt tien seconden bij je team stilstaan voor je weer verder mag.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:05 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
http://www.formula1.com/i(...)ng_regulations/8683/
Misschien bestaat t wel?
Dit dusquote:Op zondag 22 juli 2012 19:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is de stop and go. Dan moet je dus ook echt tien seconden bij je team stilstaan voor je weer verder mag.
The only exception is when the penalty is awarded during the final five laps of the race. In this case the driver may continue and complete the race. Twenty seconds will be added to his total race time in lieu of a drive-through penalty, or 30 seconds in place of a ten-second time penalty, either of which may drop him considerably in the final race standings.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:05 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
http://www.formula1.com/i(...)ng_regulations/8683/
Misschien bestaat t wel?
het is wel vaker gebeurd in de geschiedenis hoor. En ik ben ook van mening dat een achterblijver mag inhalen als hij duidelijk sneller is, en dat was Hamilton.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, omdat ze leiders zijn. Elke achterblijver snapt dat behalve dit verwende nest.
O.a. Irvine heeft dit ook gedaanquote:Nee, de andere coureurs hebben wel fatsoen.
Alleen als ze sneller zijn, dan worden er blauwe vlaggen gezwaaid.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee racen gaat om in de kortste tijd de gehele race-afstand afleggen en de voorliggers hebben daarbij voorrang op de achterliggers.
Heb je al eens met Irvine gesproken........quote:Op zondag 22 juli 2012 19:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee, de andere coureurs hebben wel fatsoen.
Als Hamilton in Barhein fout zat door met 4 wielen buiten de baan Rosberg in te halen, is Vettel dat dan nu nog steeds niet volgens jou? Over consequent zijn gesproken......quote:Op zondag 22 april 2012 20:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Alonso heeft natuurlijk wel een punt, als Rosberg niet fout zat dan zat Hamilton fout. De stewards moeten consequent zijn, en dus ook de consequentie trekken uit de vaststelling dat Rosberg niks verkeerd deed. Overigens vind ik er ook wel wat voor te zeggen dat Rosberg eigenlijk niks verkeerd deed. Het gaat me er niet om dat ik Hamilton nou zo graag hiervoor bestraft wil zien, ze moeten wel beslissen wat nou mag en wat niet.
quote:Op zondag 22 juli 2012 17:46 schreef Sinister-D- het volgende:
Je denkt teveel met een Duits/Anti-Britse bril.
Wat begrijp je niet aan 'tougher penalties'.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:09 schreef JohnB52 het volgende:
In extreme cases stewards may choose to enforce tougher penalties. They can drop a driver any number of grid positions at the next Grand Prix (so, for example, if the driver in question goes on to qualify on pole, a ten-place penalty would for drop him to 11th). They can also impose time penalties, reprimand a driver, exclude him from the results, or suspend him from the next race.
Wat jij typt gaat over n drive trough. ( of wilde je mij niet quoten maar peterselieman)
Idd, anders krijg je ook snel het effect dat ze het maar problemen, misschien heb je mazzel en winst, en zo niet, dan heb verlies je er ook niets mee.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:16 schreef Montov het volgende:
Een straf moet strenger zijn dan het voordeel dat je hebt behaald. Het moet namelijk een afschrikwekkend effect hebben.
quote:As i understand the accusation, the "dip" in the midrange is less torque in order to get more exhaust gases simultaneously helping aerodynamics and cornering via reduced torque: you can keep more revs, blow a lot of fumes, and have the torque jump up when the grip is back. Others need to keep revs down and accelerate thru those lost revs.
For a co-incidence been fiddling with simulated F1 engines and torque maps so i have some advantage knowing firsthand, albeit simulated, what torque map tweaking can achieve... It was one problem when scaling torquemaps to work with the ingame cars setup engine mapping, to get rid of plateaus in the mid-range. Sadly, can't simulate the blown diffuser... This whole thing must link to the tunnel in the RBR chassis aero design, around/under the sidepods, blowing (not it seems, hot) air into the starter hole...
dat is op zich wel jammer, omdat je hierdoor de straf niet op het circuit af kunt stemmen. Op Silverstone of in Montreal zijn de pitstraten relatief gezien kort ten opzichte van het circuit, terwijl een coureur in Abu Dhabi juist veel tijd verliest door naar binnen te gaan.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:14 schreef Glijdt_licht het volgende:
Lichtere straffen dan 20sec ipv drive through kan blijkbaar niet
Allemaal niet relevant. De stewards mogen ook gewoon een tijdstraf naar goeddunken geven.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is de stop and go. Dan moet je dus ook echt tien seconden bij je team stilstaan voor je weer verder mag.
Dat is het punt ook niet. Als hij zo duidelijk sneller is hoeft hij ook niemand in de weg te zitten en gaat hij ook Alonso gewoon voorbij. Hij zat Vettel wel in de weg.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:09 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
het is wel vaker gebeurd in de geschiedenis hoor. En ik ben ook van mening dat een achterblijver mag inhalen als hij duidelijk sneller is, en dat was Hamilton.
Ja, en Senna wilde daarvoor met hem op de vuist.quote:O.a. Irvine heeft dit ook gedaan
Dat doet er allemaal niet toe, hij mag niet vechten om positie want het gaat niet om positie. Dus als hij en Vettel dan ongeveer even snel zijn moet hij blauw krijgen zodra Vettel sneller zou kunnen dan zonder Hamilton voor zich, vuile lucht meegerekend. Als je dan inhaalt en meteen daarna blauw krijgt kun je beter niet inhalen. Vettel moet vertragen vanwege het gevecht, en moet iets verder naar achter om niet in de vuile lucht van Hamilton te rijden. Dat kost hem die tienden waardoor Button voor hem kon komen.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:11 schreef Wombcat het volgende:
De reden dat Hamilton zover achterlag, lag voornamelijk aan zijn lekke band in het begin, die hem bijna een ronde kostte. Niet aan dat 'ie intrinsiek zo langzaam was. Door pitstops kwam 'ie nu tussen de koplopers terecht. Als je dan sneller bent, mag je er gewoon langs. Er zijn geen regels die dat tegenhouden.
Ik geef toch aan dat er een probleem is met de regels en dat stewards maar wat aanrommelen? Daarnaast is het natuurlijk een ander geval.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:11 schreef Sinister-D- het volgende:
Er viel me daarnet nog iets te binnen over de race in Bahrein welke wel aansluit over die Vettel/Button discussie van daarstraks. Dus ja: ik ben even in de archieven gaan kijkenVind dit wel een leuke uitspraak:
[..]
Als Hamilton in Barhein fout zat door met 4 wielen buiten de baan Rosberg in te halen, is Vettel dat dan nu nog steeds niet volgens jou? Over consequent zijn gesproken......
En hoe meer posts ik van je lees.......
Nogmaals, er staat niks in de regels over jezelf unlappen. Het is gewoon legaal. En dat ze Button daarbij een handje hielpen is mooi meegenomen.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat doet er allemaal niet toe, hij mag niet vechten om positie want het gaat niet om positie. Dus als hij en Vettel dan ongeveer even snel zijn moet hij blauw krijgen zodra Vettel sneller zou kunnen dan zonder Hamilton voor zich, vuile lucht meegerekend. Als je dan inhaalt en meteen daarna blauw krijgt kun je beter niet inhalen. Vettel moet vertragen vanwege het gevecht, en moet iets verder naar achter om niet in de vuile lucht van Hamilton te rijden. Dat kost hem die tienden waardoor Button voor hem kon komen.
Alleen ging Alonso gewoon wat sneller rijden en kwam Hamilton er niet meer bij voorbij. Zo simpel was dat. Anders had ie Alonso ook nog wel even in de weg gezeten waarschijnlijk.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat is het punt ook niet. Als hij zo duidelijk sneller is hoeft hij ook niemand in de weg te zitten en gaat hij ook Alonso gewoon voorbij. Hij zat Vettel wel in de weg.
Klopt, en dat was gewoon dom van Senna. Senna zat een beetje dom al te zwaaien naar het publiek, Irvine ging erlangs en dan wordt Senna boos. Serieusquote:[..]
Ja, en Senna wilde daarvoor met hem op de vuist.
Natuurlijk ligt het dit keer aan de regels en stewards.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik geef toch aan dat er een probleem is met de regels en dat stewards maar wat aanrommelen? Daarnaast is het natuurlijk een ander geval.
quote:Op zondag 22 juli 2012 19:33 schreef DennisDeBengel het volgende:
[..]
Nogmaals, er staat niks in de regels over jezelf unlappen. Het is gewoon legaal.
Nou, leuk, ik hoop dat je de tactiek om achterblijvers iemand van een ander team te laten hinderen dan ook mooi meegenomen vindt, ook als het niet om je eigen favorietje gaat.quote:En dat ze Button daarbij een handje hielpen is mooi meegenomen.
Ik heb niet echt een favoriet, dus dat is mooi meegenomen.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]![]()
En nogmaals voor de zoveelste keer en ik hoop dat je dat nu echt wel een keer aan je verstand gepeuterd krijgt: Het gaat om de manier waarop.
[..]
Nou, leuk, ik hoop dat je de tactiek om achterblijvers iemand van een ander team te laten hinderen dan ook mooi meegenomen vindt, ook als het niet om je eigen favorietje gaat.
Maar vettel heeft geen drive trough gehad. Vandaar dat ik dat kopieerdequote:Op zondag 22 juli 2012 19:14 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan 'tougher penalties'.
Lichtere straffen dan 20sec ipv drive through kan blijkbaar niet
20sec na de race staat gelijk aan een drive-trough tijdens de racequote:Op zondag 22 juli 2012 19:45 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Maar vettel heeft geen drive trough gehad. Vandaar dat ik dat kopieerde
Dat is wel waar. Hij mag idd niet vechten voor die positie, maar hij mag wel vechten om zijn positie. Daarbij mag hij Vettel idd gewoon inhalen, maar wat Weltschmerz zegt is ook waar. Hij mag de coureurs die een of meerdere rondes voor hem zitten niet benadelen. Of dat nu wel of niet gebeurt is laat ik even in het midden.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:42 schreef DennisDeBengel het volgende:
[..]
Ik heb niet echt een favoriet, dus dat is mooi meegenomen.
Jij zegt dat hij niet mag vechten om die positie, wat niet waar is.
Lul toch niet zo man. Ik heb helemaal nooit beweerd dat Vettel ongestraft moest blijven. Ik heb alleen gezegd dat je ook naar het ontstaan van de situatie moet kijken en dat je daar bij rigide toepassing van de regels ook op iets uitkomt wat los staat van de praktijk van ruimte geven aan de achterligger zoals het al een tijdje gaat. En dat Vettel dan maar precies moet weten hoeveel ruimte Button liet in zijn dooie hoek vind ik ook wat ver gaan.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:38 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Natuurlijk ligt het dit keer aan de regels en stewards.
En natuurlijk was dat een ander geval, er kwam geen bocht in voor en Rosberg had geen aanleiding om snellere tegenstanders buiten de baan te drukken.
Je had politieker moeten worden.
Het is zijn positie helemaal niet. Zijn positie was plek 18 en niet 3 of 2.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:42 schreef DennisDeBengel het volgende:
Jij zegt dat hij niet mag vechten om die positie, wat niet waar is.
Duidelijk, Vettel zat er na het inhalen door Hamilton even dicht achter en Hamilton ging niet aan de kant.quote:20.5 As soon as a car is caught by another car which is about to lap it during the race the driver must allow the faster driver past at the first available opportunity.
Hij kreeg geen blauw, dus kennelijk vond ook de wedstrijdleiding dat er niets mis mee was.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat doet er allemaal niet toe, hij mag niet vechten om positie want het gaat niet om positie. Dus als hij en Vettel dan ongeveer even snel zijn moet hij blauw krijgen zodra Vettel sneller zou kunnen dan zonder Hamilton voor zich, vuile lucht meegerekend. Als je dan inhaalt en meteen daarna blauw krijgt kun je beter niet inhalen. Vettel moet vertragen vanwege het gevecht, en moet iets verder naar achter om niet in de vuile lucht van Hamilton te rijden. Dat kost hem die tienden waardoor Button voor hem kon komen.
Diezelfde regel heeft ook altijd voor unlappen gegolden.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:53 schreef Weltschmerz het volgende:
Duidelijk, Vettel zat er na het inhalen door Hamilton even dicht achter en Hamilton ging niet aan de kant.
Gevoelige snaar geraakt?quote:
Dat insinueer je anders wel.quote:Ik heb helemaal nooit beweerd dat Vettel ongestraft moest blijven.
En dat is dus het probleem....quote:Op zondag 22 juli 2012 19:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hij kreeg geen blauw, dus kennelijk vond ook de wedstrijdleiding dat er niets mis mee was.
Doe een voorstel richting de FIA, zou ik zeggen.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:28 schreef wimderon het volgende:
Tsja, het is ook zo moeilijk om deze regel aan te passen zodat de geluksfactor geminimaliseerd wordt.
pitstop van Button (schijnbaar een nieuw record) werd met een stop van 2.31sec geklokt op 16.831 inc. in en uitrijden.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:23 schreef wimderon het volgende:
En of de straf voor Vettel nou terecht is of niet: die 20 seconden staat in dit geval dus helemaal niet gelijk aan een drive-through. Een DT kost hier 12,8 seconden. Kost hem dus nog een extra plaats.
Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om uit te rekenen hoeveel tijd een drive-through kost.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:29 schreef Wombcat het volgende:
Hoe dan? Per circuit een eigen tijdstraf definiëren
[..]
Doe een voorstel richting de FIA, zou ik zeggen.
En bij een DT ga je halverwege de pits ook even stilstaan?quote:Op zondag 22 juli 2012 20:32 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
pitstop van Button (schijnbaar een nieuw record) werd met een stop van 2.31sec geklokt op 16.831 inc. in en uitrijden.
Best knap dat jij kunt beoordelen of Red Bull over de grenzen van het toelaatbare opereert.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:33 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik mocht Vettel altijd wel, maar sinds hij dit seizoen niet meer in de beste auto zit vind ik hem echt een flapdrol. Boos worden op Karthikeyan terwijl je zelf de fout maakt
Verder rare acties soms, zijn team die over de grenzen van het toelaatbare opereert
16,831 - 2,31 = 14,531quote:Op zondag 22 juli 2012 20:34 schreef Sinister-D- het volgende:
Daarom zei ik ook incl. stop. Do the math
Zeg ik ook niet, wilde gewoon die 12,8sec van wimderon onderbouwenquote:Op zondag 22 juli 2012 20:35 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
16,831 - 2,31 = 14,531
- tijd van remmen en optrekken
- tijdverlies in het sturen
Ik zie zo niet hoe dat onder de 13 sec uit kan komen. Maargeod..
Dus die bodem in Monaco was legaal?quote:Op zondag 22 juli 2012 20:35 schreef wimderon het volgende:
[..]
Best knap dat jij kunt beoordelen of Red Bull over de grenzen van het toelaatbare opereert.
Of zou er toch een bepaalde afkeer aan ten grondslag liggen?
nee, ik wilde ook weten hoe wimderon aan de 12,8 kwam als dat met deze notie onmogelijk lijkt.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:38 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Zeg ik ook niet, wilde gewoon die 12,8sec van wimderon onderbouwenMaar schijnbaar zijn jullie allemaal ervan uit gegaan dat ik iets anders wilde beweren
Het verlies op een rondje zal tussen de 13 a 15 seconden liggen Die 12.8 lijkt me net iets te krap.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:41 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
nee, ik wilde ook weten hoe wimderon aan de 12,8 kwam als dat met deze notie onmogelijk lijkt.
Maar is die 14 seconden ín de pits?
Als dat zo is kan 12 sec verlies op een heel rondje best nog kloppen..
Zoals een mug die om je hoofd zoemt een gevoelige snaar raakt.quote:
Nee, ik stel alleen dat het niet zo simpel is als dat hij met 4 willen buiten de baan zit en dus straf moet krijgen en dat je ook argumenten hebt om hem helemaal geen straf te geven. Kwestie van lezen.quote:Dat insinueer je anders wel.
Dus achterblijvers mogen de koplopers een paar bochten achter zich houden voor ze blauw krijgen? Interessant.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:14 schreef Wombcat het volgende:
Als 'ie na het inhalen weer vertraagd, moet 'ie blauw krijgen. Dat gebeurde ook niet. Vettel kwam niet dichterbij, dus was niet snel genoeg op dat moment. Vettel hoefde alleen maar een paar bochten er kort achter te zitten om weer blauw te krijgen voor Hamilton.
Wie stelt dat dan?quote:Op zondag 22 juli 2012 20:19 schreef Wombcat het volgende:
En om achterblijvers te verbieden zich te unlappen, is ook geen oplossing.
"A time penalty" staat ook in de regels, kunnen ze ook gewoon geven en dan bepalen hoeveel tijd.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:26 schreef Wombcat het volgende:
Tsja, maar die straf van 20 seconden staat nu eenmaal zo in de regels.
mja, dat is niet echt krap. Vergeet niet dat je met het door de pits heen rijden ook nog afstand afleggen en de coureurs op de baan dat ook moeten, dus ik denk dat het eerder iets minder dan meer is op Hockenheim.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:47 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Het verlies op een rondje zal tussen de 13 a 15 seconden liggen Die 12.8 lijkt me net iets te krap.
Mij niet, want gedurende de periode in de pits rijd je gem 100kmh = 27,7m/s.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:47 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Het verlies op een rondje zal tussen de 13 a 15 seconden liggen Die 12.8 lijkt me net iets te krap.
Nee, hij moet direct aan de kant als 'ie blauw krijgt. En blauw geven ze als een voorligger inloopt op een achterblijver. Dus niet als de achterblijver de voorligger inhaalt, want dan loopt de voorligger niet in op de achterblijver.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Dus achterblijvers mogen de koplopers een paar bochten achter zich houden voor ze blauw krijgen? Interessant.
Direct na Hamiltons inhaalactie zat Vettel er vlak achter, caught up dus, en dat moet Hamilton aan de kant.
Jij. Indirect dan toch, want je vindt dat Hamilton achter Vettel moest blijven, omdat 'ie 'm anders hindert. Dus stel je in feite dat achterblijvers als ze op een ronde gezet zijn, zich niet mogen unlappen.quote:
De pitlane lengte was ik nog aan het zoekenquote:Op zondag 22 juli 2012 20:53 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Mij niet, want gedurende de periode in de pits rijd je gem 100kmh = 27,7m/s.
Op het rechte stuk gelijk aan de pitstraat rijd je gemiddeld 260kmh = 72,2 m/s
De lengte van de pitstraat is 310m - bron: http://www.vivaf1.com/hockenheim.php
bij 100kmh duurt dat: 11,2sec
Bij 260kmh = 4,3 sec
Werkelijk tijdverlies =
11,2 - 4,3 = 6,9 sec
bzzzzzzz.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Zoals een mug die om je hoofd zoemt een gevoelige snaar raakt.
En soms moet je het niet ingewikkelder maken als dat het is.quote:Nee, ik stel alleen dat het niet zo simpel is als dat hij met 4 willen buiten de baan zit en dus straf moet krijgen en dat je ook argumenten hebt om hem helemaal geen straf te geven. Kwestie van lezen.
het optrekken en afremmen zou er ook nog bij moeten. Dus eigenlijk moet je het stuk nemen van de bocht voor de pitsstraat tot de bocht na de pitsstraat.quote:Op zondag 22 juli 2012 21:03 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
De pitlane lengte was ik nog aan het zoekenMaar idd, je moet ook nog rekening houden dat bij een normale ronde je vol gas over het rechte stuk gaat.
Maar Vettel was in dit geval niet de 'faster' driver, dus hoeft er helemaal geen blauw gezwaaid te worden.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[..]
[..]
Duidelijk, Vettel zat er na het inhalen door Hamilton even dicht achter en Hamilton ging niet aan de kant.
Ik kom in de regels niks tegen over die paar bochten hoor.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, hij moet direct aan de kant als 'ie blauw krijgt. En blauw geven ze als een voorligger inloopt op een achterblijver. Dus niet als de achterblijver de voorligger inhaalt, want dan loopt de voorligger niet in op de achterblijver.
Vermoeiend dit. Ik zeg dat ze mogen unlappen mits, op voorwaarde dus, dat ze de koplopers niet in de weg zitten. Nou, dat gaat prima als ze een stuk sneller zijn, en het gaat toch niet om positie dus de voorligger zet de deur open, maar als ze ongeveer dezelfde snelheid hebben dan wordt het een gevecht en dat kost tijd of de voorligger moet rekening houden met vuile lucht en dat kost ook tijd. En het kan hem ook nog hinderen bij het inhalen om postie.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Jij. Indirect dan toch, want je vindt dat Hamilton achter Vettel moest blijven, omdat 'ie 'm anders hindert. Dus stel je in feite dat achterblijvers als ze op een ronde gezet zijn, zich niet mogen unlappen.
De stewards hadden er ook 2 uur voor nodig..quote:Op zondag 22 juli 2012 21:04 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
bzzzzzzz.
[..]
En soms moet je het niet ingewikkelder maken als dat het is.
Hij heeft in dezelfde tijd een rondje meer afgelegd, dan ben je een stuk sneller.quote:Op zondag 22 juli 2012 21:07 schreef kepler het volgende:
[..]
Maar Vettel was in dit geval niet de 'faster' driver, dus hoeft er helemaal geen blauw gezwaaid te worden.
Dit is bullshit. Wat wil je nu? Moet een snellere auto maar achter een koploper blijven hangen, zodat zijn kans verloren gaat om de persoon voor hem in te halen? Iemand op P18 racet ook gewoon met de persoon op P17.. En ook al heb je banden die 20 ronden verser zijn, gewoon maar op de rem omdat de koploper te allen tijde voor moet blijven? En als een koploper de pit in gaat moeten alle gelapte autos 'm maar parkeren op start-finish, zodat ze de koploper in de pits niet voorbij gaan?quote:Op zondag 22 juli 2012 18:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Kom op, elke achterblijver die de strijd om de kop beinvloedt krijgt de wind van voren, en terecht. De strijd voorin is belangrijker dan dat gepruts in het achterveld. Alleen omdat het Hamilton is en die er de snelheid voor had mogen achterblijvers ineens wel gaan racen met de koplopers?
Dat waren 2 uur, incl. dat de betrokkene een podium ceremonie moest afwerken. Dan moesten ze nog beiden gelijktijdig beschikbaar zijn om naar de stewards te gaan, allebei hun woordje uitleg nog geven......quote:Op zondag 22 juli 2012 21:31 schreef Weltschmerz het volgende:
De stewards hadden er ook 2 uur voor nodig..
diezelfde gedachte had ik ook al, maar dan tussen een HRT en Hamiltonquote:Op zondag 22 juli 2012 21:36 schreef Glijdt_licht het volgende:
En wat als er een HRT op kop rijdt met een ronde voorsprong op Vettel. Mag Vettel van jou dan ook niet de HRT inhalen Weltschmerz?
quote:Op zondag 22 juli 2012 21:03 schreef Peterselieman het volgende:
dus even gesteld: Een knakenbak van HRT gaat aan de leiding en Hamilton wil zich met de snellere McLaren unlappen. Moet hij er dan achter blijven of niet?
Ik zeg van niet, want hij is op dat moment in de race sneller dan degene die voor hem op de baan rijdt.
Ze hadden beide de podiumceremonie. beide allerlei after race tests zoals gewicht, hartcontrole e.d. Beide nog allemaal interviewsquote:Op zondag 22 juli 2012 21:34 schreef Sinister-D- het volgende:
De stewards hadden er ook 2 uur voor nodig..
Vettel mag dat wel, Hamilton niet.quote:Op zondag 22 juli 2012 21:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
diezelfde gedachte had ik ook al, maar dan tussen een HRT en Hamilton
[..]
quote:Op zondag 22 juli 2012 21:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[..]
Hij heeft in dezelfde tijd een rondje meer afgelegd, dan ben je een stuk sneller.
Snap jij 'm?quote:
Hij is vrij duidelijk, doch simpelquote:
Maar de vraag is of Hamilton sneller was.quote:Op zondag 22 juli 2012 21:03 schreef Peterselieman het volgende:
dus even gesteld: Een knakenbak van HRT gaat aan de leiding en Hamilton wil zich met de snellere McLaren unlappen. Moet hij er dan achter blijven of niet?
Ik zeg van niet, want hij is op dat moment in de race sneller dan degene die voor hem op de baan rijdt.
Weltschmertz is een notoire Hamilton-basher. Verwachten jullie dat ie nu ineens objectief gaat doen?quote:
Dat is dus de vraag, want Hamilton had er DRS voor nodig en hinderde Vettel bij het nemen van de ideale lijn.quote:Op zondag 22 juli 2012 21:51 schreef Glijdt_licht het volgende:
Dan was Hamilton dus -tijdelijk- sneller en mocht er voorbij.
Gewoon sneller als in: omdat Hamilton een kapuutte band heeft wordt ie gedegradeert tot een derderangs coureur in een derderangs auto. Simpel en duidelijkquote:Op zondag 22 juli 2012 21:49 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Hij is vrij duidelijk, doch simpel.
Hij zegt: Als je 1 ronde voorligt ben je gewoon sneller. En dan mag die achterblijver op dit moment sneller zijn, maar er voorbij mag niet.
Dat is niet realistisch, want hinder is subjectief en een coureur zal dan altijd zeggen dat hij hinder ondervond. Hamilton was er voorbij (DRS of niet) en heeft het recht om zelf de ideale lijn te pakken. Dat hij DRS gebruikt is logisch, dat is zijn werk. Als de FIA dit niet wil dan moeten ze het DRS regelement maar aanpassen. Daarnaast zit Hamilton nog steeds niet in een HRT. Hij had een lekke band en stond daarom op die positie. Zijn racepace was (blijkbaar) goed genoeg om in te halen, dus laat Vettel dan maar bewijzen dat hij sneller is.quote:Op zondag 22 juli 2012 21:55 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat is dus de vraag, want Hamilton had er DRS voor nodig en hinderde Vettel bij het nemen van de ideale lijn.
Dat is in mijn ogen ook het criterium voor het unlappen. Prima als je sneller bent en er voorbij gaat, zolang je de ander niet hindert, hoe minimaal ook.
Zijn racepace was goed genoeg om in te halen, maar als gelapte auto heb je nou eenmaal minder rechten.quote:Op zondag 22 juli 2012 22:07 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dat is niet realistisch, want hinder is subjectief en een coureur zal dan altijd zeggen dat hij hinder ondervond. Hamilton was er voorbij (DRS of niet) en heeft het recht om zelf de ideale lijn te pakken. Dat hij DRS gebruikt is logisch, dat is zijn werk. Als de FIA dit niet wil dan moeten ze het DRS regelement maar aanpassen. Daarnaast zit Hamilton nog steeds niet in een HRT. Hij had een lekke band en stond daarom op die positie. Zijn racepace was (blijkbaar) goed genoeg om in te halen, dus laat Vettel dan maar bewijzen dat hij sneller is.
Dan heb je twee keuzes:quote:Op zondag 22 juli 2012 22:11 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zijn racepace was goed genoeg om in te halen, maar als gelapte auto heb je nou eenmaal minder rechten.
Nou moet je je eigen gedrag niet projecten op mij. Ik bash hem wanneer hij weer eens doet alsof de regels niet voor hem gelden, en wanneer hij weer eens choket. Ik doe niet alsof hij minder snel is dan hij is of dat hij niet in de regen kan rijden of zo ondanks dat ik hem niet mag. Dat is iets voor een ander type F1-kijker.quote:Op zondag 22 juli 2012 21:51 schreef OEM het volgende:
[..]
Weltschmertz is een notoire Hamilton-basher. Verwachten jullie dat ie nu ineens objectief gaat doen?
Fixed. Maar de regels van de FIA gelden in de Formule 1, niet die van jou.quote:Op zondag 22 juli 2012 22:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik bash hem wanneer hij weer eens doet alsof de mijn regels niet voor hem gelden
Je doet net alsof iedereen direct aanbidder is van een coureur als iemand een actie van die coureur verdedigd. Er zijn ook genoeg neutrale kijkers, maar volgens jou moeten dat dan weer direct favorietjes-verdedigers zijn.quote:Op zondag 22 juli 2012 22:30 schreef Weltschmerz het volgende:
En nu doen de Hamiltonfans alsof het de normaalste zaak van de wereld is? Sneu is het.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |