Ten eerste doet hij niet alsof de regels niet voor hem gelden. Volgens de regels mag een gelapte coureur namelijk inhalen. Daarnaast heeft hij geen straf gekregen van de stewards. Dus wat zou hij dan fout gedaan moeten hebben? Als hij had gechocked, dan had hij wel een straf gekregen.quote:Op zondag 22 juli 2012 22:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nou moet je je eigen gedrag niet projecten op mij. Ik bash hem wanneer hij weer eens doet alsof de regels niet voor hem gelden, en wanneer hij weer eens choket. Ik doe niet alsof hij minder snel is dan hij is of dat hij niet in de regen kan rijden of zo ondanks dat ik hem niet mag. Dat is iets voor een ander type F1-kijker.
Maar hij doet het gewoon wéér. Wanneer was de laatste keer dat een coureur die op een rondje was gezet in de weg ging zitten bij de strijd om plek 1? En nu doen de Hamiltonfans alsof het de normaalste zaak van de wereld is? Sneu is het.
Neen.quote:Op zondag 22 juli 2012 23:00 schreef Glijdt_licht het volgende:
In principe kan de leider van een race natuurlijk ook gewoon de blauwe vlag krijgen. Want een blauwe vlag betekent feitelijk niets anders dan: Snellere coureur achter je, laat hem passeren.
Working as intended dus, aangezien Hamilton precies onder de categorie van punt 1 valt.quote:Op zondag 22 juli 2012 22:53 schreef Glijdt_licht het volgende:
Whiting zei vorig jaar al dat zoiets kon gebeuren
http://www.f1fanatic.co.u(...)pass-leader-whiting/
Uitlegquote:
quote:A light blue flag, sometimes with a diagonal yellow, orange, or red stripe, informs a driver that a faster car is approaching and that the driver should move aside to allow one or more faster cars to pass. During a race, this would usually only be shown to a driver getting lapped
Als je om grid positie vecht dan krijg je geen blauwe vlaggen. Het kan best zijn dat een ander veel sneller is dan bv. de race leader, om wat voor 'n reden dan ook, maar dan komt hij er zonder blauwe vlaggen ook wel langs.quote:Op zondag 22 juli 2012 23:00 schreef Glijdt_licht het volgende:
In principe kan de leider van een race natuurlijk ook gewoon de blauwe vlag krijgen. Want een blauwe vlag betekent feitelijk niets anders dan: Snellere coureur achter je, laat hem passeren.
Klopt, als het om positie gaat zal het niet gebeuren. Gaat het niet om positie dan mag het best gebeuren als ik de regels lees.quote:Op zondag 22 juli 2012 23:03 schreef twiFight het volgende:
[..]
Als je om grid positie vecht dan krijg je geen blauwe vlaggen. Het kan best zijn dat een ander veel sneller is dan bv. de race leader, om wat voor 'n reden dan ook, maar dan komt hij er zonder blauwe vlaggen ook wel langs.
Je hebt wel gelijk m.b.t. wat een blauwe vlag betekent, maar een langzamere auto die voor een positie aan het strijden is krijgt echt geen blauwe vlag natuurlijkquote:
Dat klopt natuurlijk. Maar als Karthikeyan vooraan rijdt met Vettel achter hem op 1 ronde, denk ik dat Karthikeyan best een blauwe vlag kan krijgen.quote:Op zondag 22 juli 2012 23:04 schreef Aniron het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk m.b.t. wat een blauwe vlag betekent, maar een langzamere auto die voor een positie aan het strijden is krijgt echt geen blauwe vlag natuurlijk
Zonder uitleg kom jij er welquote:Op zondag 22 juli 2012 23:06 schreef wimderon het volgende:
[..]
Met selectief quoten kom je er wel ja.
Het gaat over lappen, en dat kan zowel de leider doen als een achterligger. Dus als Karthikeyan vooraan rijdt, en Vettel komt dichterbij, terwijl ie op 1 ronde staat, kan Karthikeyan gewoon een blauwe vlag krijgen.quote:20.5 As soon as a car is caught by another car which is about to lap it during the race the driver
must allow the faster driver past at the first available opportunity. If the driver who has been
caught does not allow the faster driver past, waved blue flags will be shown to indicate that he
must allow the following driver to overtake.
Er is geen regel die Hamilton verbied om zich te unlappen. Was hij er wel geweest dan had hij zeker een straf gekregen. Hoe moeilijk kan het zijn zegquote:Op zondag 22 juli 2012 22:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nou moet je je eigen gedrag niet projecten op mij. Ik bash hem wanneer hij weer eens doet alsof de regels niet voor hem gelden, en wanneer hij weer eens choket. Ik doe niet alsof hij minder snel is dan hij is of dat hij niet in de regen kan rijden of zo ondanks dat ik hem niet mag. Dat is iets voor een ander type F1-kijker.
Maar hij doet het gewoon wéér. Wanneer was de laatste keer dat een coureur die op een rondje was gezet in de weg ging zitten bij de strijd om plek 1? En nu doen de Hamiltonfans alsof het de normaalste zaak van de wereld is? Sneu is het.
Hij is zelfs niet eens "under investigation" geweest. Op zich toch wel een duidelijke indicatie dat er volgens de raceleiding echt niets aan de hand was. Want ook die hebben de wuivende handjes van Vettel gezien natuurlijk. En meestal onderzoeken ze incidenten bij enige twijfel altijd wel tegenwoordig.quote:Op zondag 22 juli 2012 23:12 schreef kepler het volgende:
[..]
Er is geen regel die Hamilton verbied om zich te unlappen. Was hij er wel geweest dan had hij zeker een straf gekregen. Hoe moeilijk kan het zijn zeg
Ja, want iemand inhalen is iemand lappenquote:Op zondag 22 juli 2012 23:10 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Zonder uitleg kom jij er wel
Ik denk dat jij tig keer zwakker staat op dit moment omdat jij geen uitleg, bron of wat dan ook geeft.
FIA F1 regs:
[..]
Het gaat over lappen, en dat kan zowel de leider doen als een achterligger. Dus als Karthikeyan vooraan rijdt, en Vettel komt dichterbij, terwijl ie op 1 ronde staat, kan Karthikeyan gewoon een blauwe vlag krijgen.
Vettel unlapt zichzelf, hij haalt niet in.quote:Op zondag 22 juli 2012 23:34 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ja, want iemand inhalen is iemand lappen[ afbeelding ]
Unlappen is wel gelijk aan lappen?quote:Op zondag 22 juli 2012 23:38 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Vettel unlapt zichzelf, hij haalt niet in.
Ik zeg toch:
Karthikeyan ligt 1 ronde voor op Vettel, en Vettel komt dichterbij.
De enige die hier zich zeer simpel gedraagt ben jij. En dan kom je ook nog eens zonder argumenten. Ik heb eigenlijk geen zin meer om hier überhaupt energie in te steken.
Klopt niet wat jij steltquote:Op zondag 22 juli 2012 23:10 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Het gaat over lappen, en dat kan zowel de leider doen als een achterligger. Dus als Karthikeyan vooraan rijdt, en Vettel komt dichterbij, terwijl ie op 1 ronde staat, kan Karthikeyan gewoon een blauwe vlag krijgen.
Ik wil bewijsquote:
20.5 As soon as a car is caught by another car which is about to lap it during the race the driverquote:Op zondag 22 juli 2012 23:50 schreef Glijdt_licht het volgende:
Er zit weinig verschil in, bovendien heeft Charlie Whiting al eens aangegeven dat unlappen dus best kan gebeuren, zeker met DRS.
In beide gevallen gaat het om een snellere coureur van achteren, en gaat het niet om een positie. Dus zou in feite de blauwe vlag getoond kunnen worden.
Verder staat er dat de blauwe vlag 'usually' only be shown to a driver getting lapped.
Dus gewoonlijk is dat zo, maar het zou dus ook wel bij iemand kunnen gebeuren die unlapped wordt, alleen is dat ongewoon.
[..]
Ik wil bewijs
Alleen tijdens Practice wordt een blauwe vlag gezwaaid indien een andere auto met een sneller rondje bezig is. Tijdens de race kunnen alleen gelapte achterblijvers de blauwe vlag krijgen, er zijn geen andere situaties voor een blauwe vlag tijdens de race.quote:Op zondag 22 juli 2012 23:55 schreef Glijdt_licht het volgende:
Dat is geen bewijs, die regel geeft alleen aan indien er een langzamere op achterstand geraakte coureur niet aan de kant gaat dat er blauwe vlaggen komen.
Er staat niks over een snellere op afstand geraakte coureur (vrij logisch, omdat het nauwelijks voorkomt).
Maar ook de unlappende coureur kan de snellere coureur zijn, en daarvoor is puur de blauwe vlag bedoeld, om gevaarlijke situaties te voorkomen.
Een snellere coureur die ergens voorbij moet, tenzij het om een positie gaat..
Vragen staat vrij uiteraard maar met jouw theorie haal je toch het racen uit het racen?quote:Op maandag 23 juli 2012 00:05 schreef Glijdt_licht het volgende:
Omdat een blauwe vlag gaat om snellere coureurs. Daarom. Ik ben verer gewoon benieuwd en ga deze vraag gewoon ff aan Olav Mol twitteren.
Waarom? Iemand die een ronde achter ligt door pech kan best stukken sneller zijn dan diegene die hij wil inhalen die 1 ronde voorligt. Bovendien heeft diegene zelf ook posities die hij zsm wil winnen.quote:Op maandag 23 juli 2012 00:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vragen staat vrij uiteraard maar met jouw theorie haal je toch het racen uit het racen?
Natuurlijk is dat niet hetzelfde voor de regelgeving, hij kan wel sneller zijn op een gegeven moment en mag ook gewoon inhalen en zichzelf unlappen alleen krijgt daarbij geen "hulp" van de blauwe vlagquote:Op maandag 23 juli 2012 00:11 schreef Glijdt_licht het volgende:
Yep, en maak van lapped unlapped en het werkt hetzelfde. Want ook de unlappende auto kan stukken sneller zijn.
maar dat daar niks over in de regels staat is vrij logisch, omdat het vrijwel niet voorkomt.
Hm, dat zou dan leuk worden met Karthikeyan op 1, terwijl Vettel zich wil unlappen.quote:Op maandag 23 juli 2012 00:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat niet hetzelfde voor de regelgeving, hij kan wel sneller zijn op een gegeven moment en mag ook gewoon inhalen en zichzelf unlappen alleen krijgt daarbij geen "hulp" van de blauwe vlag
Waarom? Hamilton ging toch ook Vettel voorbij vandaag zonder problemen, dat heet racenquote:Op maandag 23 juli 2012 00:16 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Hm, dat zou dan leuk worden met Karthikeyan op 1, terwijl Vettel zich wil unlappen.
Vettel begon te miepenquote:Op maandag 23 juli 2012 00:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Waarom? Hamilton ging toch ook Vettel voorbij vandaag zonder problemen, dat heet racen
Wat snap je niet aan "which is about to lap it"?quote:Op zondag 22 juli 2012 23:10 schreef Glijdt_licht het volgende:
Het gaat over lappen, en dat kan zowel de leider doen als een achterligger. Dus als Karthikeyan vooraan rijdt, en Vettel komt dichterbij, terwijl ie op 1 ronde staat, kan Karthikeyan gewoon een blauwe vlag krijgen.
Wat snap je niet aan:quote:Op zondag 22 juli 2012 23:12 schreef kepler het volgende:
[..]
Er is geen regel die Hamilton verbied om zich te unlappen. Was hij er wel geweest dan had hij zeker een straf gekregen. Hoe moeilijk kan het zijn zeg
quote:Op zondag 22 juli 2012 19:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]![]()
En nogmaals voor de zoveelste keer en ik hoop dat je dat nu echt wel een keer aan je verstand gepeuterd krijgt: Het gaat om de manier waarop.
Voel je je aangesproken dan? We hebben het unieke feit dat een achterblijver opzettelijk tussen de strijd om de koppositie gaat rijden. Dat is in de decennia dat ik F1 kijk nog niet eerder voorgekomen, maar dan zijn we objectief als we doen alsof dat de normaalste zaak van de wereld is?quote:Op zondag 22 juli 2012 22:39 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Je doet net alsof iedereen direct aanbidder is van een coureur als iemand een actie van die coureur verdedigd. Er zijn ook genoeg neutrale kijkers, maar volgens jou moeten dat dan weer direct favorietjes-verdedigers zijn.
Of ik me aangesproken voel heeft daar niets mee te maken. Het gaat mij erom dat jij de mensen beschuldigd van niet objectief kunnen beoordeling over zaken die Hamilton betreffen, terwijl het imo juist andersom is. Omwille van jouw afkeer tegen Hamilton kun jij juist niet objectief beoordelen, al denk je 95% van de tijd van wel.quote:Op maandag 23 juli 2012 10:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Voel je je aangesproken dan? We hebben het unieke feit dat een achterblijver opzettelijk tussen de strijd om de koppositie gaat rijden. Dat is in de decennia dat ik F1 kijk nog niet eerder voorgekomen, maar dan zijn we objectief als we doen alsof dat de normaalste zaak van de wereld is?
Volgens mij kun je behoorlijk objectief vaststellen dat het hoogst uitzonderlijk is dat een achterblijver de nr 2 in de wedstrijd inhaalt om zich tussen de strijd om de koppositie te nestelen. Dan dringt zich de vraag op of dat wel mag en zo ja of dat wel hoort. Ik ga beide discussies niet uit de weg maar het lijkt me dan een beetje raar om te doen alsof je aan het Hamiltonbashen bent wanneer je dat ter discussie stelt en het de normaalste zaak van de wereld is.quote:Op maandag 23 juli 2012 10:58 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Of ik me aangesproken voel heeft daar niets mee te maken. Het gaat mij erom dat jij de mensen beschuldigd van niet objectief kunnen beoordeling over zaken die Hamilton betreffen, terwijl het imo juist andersom is.
Ik maak er geen geheim van dat ik hem niet mag, dat mag je best in je achterhoofd houden. Maar ik heb hem ook credits gegeven voor zijn volwassen rijden dit seizoen, ik heb het voor hem opgenomen als hij onterechte kritiek krijgt en ik maak hem niet langzamere rijder dan hij is. Ik geef juist aan dat hij wezenlijk meer snelheid in zich heeft dan Button. Dat soort blijken van in ieder geval een poging tot objectiviteit kom ik hier verder weinig tegen.quote:Omwille van jouw afkeer tegen Hamilton kun jij juist niet objectief beoordelen, al denk je 95% van de tijd van wel.
Een blauwe vlag is niet vrijblijvend. Als je een blauwe vlag krijgt moet je de snellere auto voorbij laten, anders krijg je een penalty.quote:Op maandag 23 juli 2012 00:11 schreef Glijdt_licht het volgende:
Yep, en maak van lapped unlapped en het werkt hetzelfde. Want ook de unlappende auto kan stukken sneller zijn.
maar dat daar niks over in de regels staat is vrij logisch, omdat het vrijwel niet voorkomt.
Het wordt idd niet toegepast, maar ik vraag me af of het theoretisch mogelijk is. Ergens zie ik namelijk in de stadnaardregels voor de blauwe vlag dat het namelijk theoretisch mogelijk is om te doen.quote:Op maandag 23 juli 2012 11:42 schreef k_man het volgende:
[..]
Een blauwe vlag is niet vrijblijvend. Als je een blauwe vlag krijgt moet je de snellere auto voorbij laten, anders krijg je een penalty.
De leider hoeft een snellere auto achter zich echter niet voorbij te laten. De leider hoeft niet aan de kant te gaan om unlapped te worden. Dat zag je gisteren aan Alonso; die ging zijn lijn verdedigen toen Hamilton achter hem zat.
Ergo: de leider krijgt geen blauwe vlag.
Daar had Vettel Button net ingehaald. Ik denk dat die Marshalls de inhaalactie al niet legaal vonden.quote:Op maandag 23 juli 2012 11:44 schreef Nober het volgende:
Kan Vettel nog een straf krijgen voor het negeren van blauwe vlaggen?
[ afbeelding ]
Overduidelijk dat hij die vlag negeert, weet alleen niet waarom die vent staat te zwaaien.
Dat is inderdaad hoogstuizonderlijk.quote:Op maandag 23 juli 2012 11:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Volgens mij kun je behoorlijk objectief vaststellen dat het hoogst uitzonderlijk is dat een achterblijver de nr 2 in de wedstrijd inhaalt om zich tussen de strijd om de koppositie te nestelen.
Dat mag zeker, zolang je de uitkomst van dat gevecht niet beinvloed door opzettelijk te blokken als je langzamer bent. Wat in dit geval niet zo was want anders kon Hamilton Vettel niet inhalen.quote:Dan dringt zich de vraag op of dat wel mag en zo ja of dat wel hoort.
Het punt is is dat je Hamiltons acties/rijgedrag altijd bekritiseert ongeacht of die onjuist of juist gehandeld heeft, vind je het dan vreemd dat dat als bashen overkomt.quote:Ik ga beide discussies niet uit de weg maar het lijkt me dan een beetje raar om te doen alsof je aan het Hamiltonbashen bent wanneer je dat ter discussie stelt en het de normaalste zaak van de wereld is.
Dat is ondertussen geen geheim meer neequote:Ik maak er geen geheim van dat ik hem niet mag, dat mag je best in je achterhoofd houden.
Je legt het op de weegschaal, 1 keer een positief commentaar staat gelijk aan 9 keer bekritiseren ofzo?quote:Maar ik heb hem ook credits gegeven voor zijn volwassen rijden dit seizoen, ik heb het voor hem opgenomen als hij onterechte kritiek krijgt en ik maak hem niet langzamere rijder dan hij is. Ik geef juist aan dat hij wezenlijk meer snelheid in zich heeft dan Button. Dat soort blijken van in ieder geval een poging tot objectiviteit kom ik hier verder weinig tegen.
Het is andersom, ik mag hem niet vanwege dit soort acties (en omdat het een choker is).quote:Op maandag 23 juli 2012 11:37 schreef k_man het volgende:
Right. Het is heel duidelijk dat je de actie van Hamilton afkeurt, omdat je hem niet mag.
Dat is op zijn minst een interpretatiekwestie.quote:Terwijl het een inhaalactie was waar volgens de regels helemaal niets mis mee is.
Ik zeg dat de straf wel wat minder had gekund en dat er ook argumenten zijn om hem helemaal niet te bestraffen, zonder daaraan de conclusie te verbinden dat hij helemaal niet bestraft zou mogen worden. Hoe genuanceerd wil je het hebben?quote:Aan de andere kant vergoeilijk je de inhaalactie van Vettel, omdat je hem wel mag. Terwijl zijn actie volgens de regels duidelijk niet mag.
Ik kijk tenminste naar de regels, ipv maar wat te roepen en daar eventueel een uit zijn context getrokken regel bij te halen of er eentje te verzinnen, zoals hierboven veelvuldig is gebeurd.quote:Allemaal prima hoor, maar doe dan niet of je zo objectief bent en vooral naar de regels kijkt.
Nou dan.quote:Op maandag 23 juli 2012 11:49 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat is inderdaad hoogstuizonderlijk.
Dus het was wel een uitzonderlijke actie die je opviel.quote:Dat mag zeker, zolang je de uitkomst van dat gevecht niet beinvloed door opzettelijk te blokken als je langzamer bent. Wat in dit geval niet zo was want anders kon Hamilton Vettel niet inhalen.
Verder was dat ook een discussie waar ik me niet in het willen mengen, behalve op 1 of 2 cynische opmerkingen na, omdat ik jouw mening daar al overduidelijk over wist op het moment dat de manoeuvre gebeurde zonder dat je maar 1 letter getypt had.
Dat is dus niet zo. Hij heeft dit seizoen een aantal races op rij als een volwassen en beschaafde coureur gereden, dan zeg ik dat ook. Maar verder vind ik inderdaad dat hij nogal veel aanleiding geeft voor kritiek. Vorig seizoen heette het ook dat ik hem aan bashen was toen een aantal hier nog druk met de mantel der liefde in de weer waren. En dan na het tiende incident of verklootactie als zelfs McLaren, hijzelf en zijn fanclub vermomd als verslaggevers het zeggen dan pas wordt hier toegegeven dat hij niet zo'n goed seizoen had.quote:Het punt is is dat je Hamiltons acties/rijgedrag altijd bekritiseert ongeacht of die onjuist of juist gehandeld heeft, vind je het dan vreemd dat dat als bashen overkomt.
Ik zeg er ook bij waarom ik hem niet mag en dat als hij dat verandert hij nog een hele goede coureur kan worden.quote:Dat is ondertussen geen geheim meer nee
Het is in ieder geval een blijk dat ik ook in staat ben waar te nemen dat hij goed bezig is wanneer dat het geval is. Daar kan menigeen nog een voorbeeld aan nemen.quote:Je legt het op de weegschaal, 1 keer een positief commentaar staat gelijk aan 9 keer bekritiseren ofzo?
Ach met voetbal is het toch ook een ongeschreven regel dat als een van de tegenpartij op de grond blijft liggen dat je de bal uit trapt of terug geeft aan je tegenstander.quote:Dat is op zijn minst een interpretatiekwestie.
Ik leg dus net uit dat het theoretisch niet mogelijk is. Nogmaals: een blauwe vlag betekent dat je aan de kant moet voor de snellere auto achter je. De leider hoeft niet aan de kant voor een snellere achterblijver. Ergo: de leider kan geen blauwe vlag krijgen.quote:Op maandag 23 juli 2012 11:44 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Het wordt idd niet toegepast, maar ik vraag me af of het theoretisch mogelijk is. Ergens zie ik namelijk in de stadnaardregels voor de blauwe vlag dat het namelijk theoretisch mogelijk is om te doen.
Mwah. Er valt weinig aan te interpreteren. De stewards hebben het nooit aangemerkt als een discutabele actie. Hamilton was niet eens under investigation. Zelfs RBR heeft er geen protest tegen aangetekend. Eigenlijk was iedereen het erover eens dat het mag, behalve jij.quote:Op maandag 23 juli 2012 11:51 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat is op zijn minst een interpretatiekwestie.
Je vergoeilijkt het. Op een genuanceerde manier, maar je vergoeilijkt het.quote:Ik zeg dat de straf wel wat minder had gekund en dat er ook argumenten zijn om hem helemaal niet te bestraffen, zonder daaraan de conclusie te verbinden dat hij helemaal niet bestraft zou mogen worden. Hoe genuanceerd wil je het hebben?
Als je het niet ziet moet je dat bord voor je kop misschien eens weghalen.quote:Op maandag 23 juli 2012 12:08 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik zie die exacte regel namelijk nergens staan. Dat maakt voor mij het probleem. Er staat dat een blauwe vlag wordt gebruikt als er een snellere coureur aankomt, en daarom -gewoonlijk- bij het lappen wordt getoond. Er staat nergens dat deze niet gebruikt mag worden als de leider een veel snellere coureur achter zich heeft die zich wil unlappen.
Het wordt niet gedaan, maar ik zie geen regel die het theoretisch verbiedt
Wat er niet klopt is dat er nergens staat dat de leider anderen niet hoeft voor te laten. Zelfs in een Safety car situatie gebeurt het al. Dus die stelling klopt niet.quote:Op maandag 23 juli 2012 12:11 schreef k_man het volgende:
[..]
Als je het niet ziet moet je dat bord voor je kop misschien eens weghalen.
Ik leg al twee keer uit hoe het werkt. Kun je aangeven wat er niet aan mijn uitleg klopt in plaats van alleen maar te zeggen dat het theoretisch wel kan?
Dit is deel 1, waar het lijkt te gaan puur om positie en alleen bij het lappen..quote:20.5 As soon as a car is caught by another car which is about to lap it during the race the driver must allow the faster driver past at the first available opportunity.
Dan is deel 2 met de sancties een beetje vreemd, want ook een achterblijver die wil unlappen kan de 'faster car' zijn. Ook lijkt dit deel van de regel geen onderscheid meer te maken bij positie.quote:If the driver who has been caught does not allow the faster driver past, waved blue flags will be shown to indicate that he must allow the following driver to overtake.
Dat is dan ook weer zo'n 'regel' die dan misbruikt wordt om voordeel uit te halen, doen alsof je geblesseerd bent om de tegenaanval eruit te halen. Je moet geen regels maken op de bestaande situatie, je moet regels maken voor elke toekomstige situatie, en ze dus zo maken dat ze bestendig zijn tegen de neiging om er voordeeltjes uit proberen te halen. Dat is waar het bij de F1-regels telkens fout gaat.quote:Op maandag 23 juli 2012 12:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Ach met voetbal is het toch ook een ongeschreven regel dat als een van de tegenpartij op de grond blijft liggen dat je de bal uit trapt of terug geeft aan je tegenstander.
Dat hoef je ook niet te doen.
Het een sluit het ander niet uit. Het is in ieder geval onsportief en zou voor de toekomst tegengegaan moeten worden. Maar dat wil niet zeggen dat het niet ook tegen de regels was.quote:Ben je dan een bokkelul als je het niet doet? Tuurlijk. Maar het hoeft niet.
Zelfde als met Lewis (en dat is ook gewoon een bokkelul natuurlijk).
Verder niks mis mee
Het gebeurt bijna elke race wel een keer. Geregeld dat er een coureur de pit uitkomt en zich nestelen tussen rijders in de top tien. Die willen dan ook wel eens sneller zijn omdat ze nieuwe banden hebben.quote:Op maandag 23 juli 2012 12:12 schreef Glijdt_licht het volgende:
Verder hebben meer coureurs zich geunlapt in het verleden en daar heeft de FIA nooit problemen mee gehad.
Irvine 2x bij Senna
Barrichello bij Hamilton
Verstappen bij Schumacher in Hongarije, waardoor Verstappen uiteindelijk nog derde kon wordenquote:Op maandag 23 juli 2012 12:12 schreef Glijdt_licht het volgende:
Verder hebben meer coureurs zich geunlapt in het verleden en daar heeft de FIA nooit problemen mee gehad.
Irvine 2x bij Senna
Barrichello bij Hamilton
Idd, nou dan. Maar wat wil je daar nu mee zeggen?quote:
Moet ik het voor de 4de keer bevestigen dan?quote:Dus het was wel een uitzonderlijke actie die je opviel.
Doe je het weer.quote:Dat is dus niet zo. Hij heeft dit seizoen een aantal races op rij als een volwassen en beschaafde coureur gereden, dan zeg ik dat ook. Maar verder vind ik inderdaad dat hij nogal veel aanleiding geeft voor kritiek. Vorig seizoen heette het ook dat ik hem aan bashen was toen een aantal hier nog druk met de mantel der liefde in de weer waren.
Dus als Webber 3 races op rij beter rijdt als Vettel dan mag het niet gezegd worden dat hij beter in vorm is dit jaar, want 1 zwaluw maakt nog geen vogel, maar die 2 andere zwaluwen ook niet. Maar als Hamilton 3 slechte races op rij heeft, dan mag per direct gezegd worden dat hij een slecht seizoen heeft? Een heel seizoen beoordeel je nog altijd op het einde van het seizoen.quote:En dan na het tiende incident of verklootactie als zelfs McLaren, hijzelf en zijn fanclub vermomd als verslaggevers het zeggen dan pas wordt hier toegegeven dat hij niet zo'n goed seizoen had.
En dat is dan de aanvallende manier van rijden achterwege laten en eindigen in het middenveld of de achterhoede zodat anderen zonder slag of stoot een wedstrijd en/of WK mogen winnen.quote:Ik zeg er ook bij waarom ik hem niet mag en dat als hij dat verandert hij nog een hele goede coureur kan worden.
wéér.quote:Het is in ieder geval een blijk dat ik ook in staat ben waar te nemen dat hij goed bezig is wanneer dat het geval is. Daar kan menigeen nog een voorbeeld aan nemen.
Dat lijkt me vooral een hypothetische situatie. Ten eerste moet je je in de situatie bevinden dat je het überhaupt zou kunnen doen. Je moet één auto hebben die sneller is dan de auto's op kop en de tweede auto die meedoet in de kop (anders heb je er immers niks aan). Die situatie komt niet zo vaak voor.quote:Op maandag 23 juli 2012 12:15 schreef Weltschmerz het volgende:
Als nu de regel ontstaat dat een achterblijver zich in het gevecht om de kop mag nestelen wanneer die even snel of ietsje sneller is, dan is de consequentie daarvan dat teams dat gaan gebruiken om voordeel te halen. Het mag immers. Als je die consequentie niet wil moet je vaststellen dat de regel nu al verkeerd is of verkeerd is geinterpreteerd.
Dat wil nog niet automatisch zeggen dat ik hem vervolgens dan ook maar een toffe peer moet vindenquote:Op maandag 23 juli 2012 13:42 schreef k_man het volgende:
Het mag in ieder geval zo ondertussen wel duidelijk zijn - zelfs voor vosss- dat Alonso een buitengewoon goed coureur is.
Weer een goede bijdrage van die site.quote:
Hamilton heeft daar niks te zoeken en moet plaats maken voor de koplopers, ook al kan hij het tempo bijhouden.quote:Op maandag 23 juli 2012 14:25 schreef Meike26 het volgende:
Lekker volhouden Welsmers..je kan dan wel collega-Hamilton-hater zijn ofzoiets, maar dit was gewoon goed, geniaal, prachtig hoe Hamilton Vettel even een Brits poepje liet ruiken. Dat Vettel dan zo onsportief reageert...DAT zou juist bestraft moeten worden !
Niet dat ik je wil beïnvloeden hoor en verder prima wat jij van Alonso vindt maar als voorbeeld, ik was in Shanghai in 2004 voor de eerste GP daar en kwam ik s'avonds onze nationale trots Mol tegen met die tandarts, ben z'n naam kwijt, verschrikkelijke arrogante ballen, vooral die tandarts, ze vonden het eigenlijk vervelend dat ik ze aansprak.quote:Op maandag 23 juli 2012 13:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat wil nog niet automatisch zeggen dat ik hem vervolgens dan ook maar een toffe peer moet vinden
Tof om te lezen.quote:Op maandag 23 juli 2012 15:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet dat ik je wil beïnvloeden hoor en verder prima wat jij van Alonso vindt maar als voorbeeld, ik was in Shanghai in 2004 voor de eerste GP daar en kwam ik s'avonds onze nationale trots Mol tegen met die tandarts, ben z'n naam kwijt, verschrikkelijke arrogante ballen, vooral die tandarts, ze vonden het eigenlijk vervelend dat ik ze aansprak.
de dinsdag na de GP zit ik in de metro in HongKong en zie daar Alonso in z'n eentje zitten, niemand herkende hem, ik erop af en lekker met hem staan ouwehoeren over de race en over Shanghai ook nog op het station waar we beiden uitstapten, hij liet zijn ouders en vriendin rustig wachten en nam alle tijd.
Een jaar later loop ik weer in Hong Kong in het centrum en wil oversteken en zie daar echt een giga lekker wijf aan de overkant staan, licht op groen en ik steek over naar die griet kijkend totdat ik zag dat degene naast haar Alonso was, dus ik zeg hey Fernando, toen zei hij wat een toeval dat ik jou hier weer tegenkom, hij liet zijn vriendinnetje wat foto's van ons maken en toen werd het echt een stormloop omdat hierdoor de mensen hem wel herkenden, hij was net WK geworden, zo'n man kan bij mij niet meer stuk.
Niet dat hij van mij hoeft te winnen hoor, voor mij is een mooie race belangrijker dan wie hem uiteindelijk wint, maar gunnen doe ik het hem wel.
En dan nu de meest verwachte reactie: Tits or GTFO. Euhm bedoel: pics or it didn't happenquote:
Dat verwachtte ik al, kom maar langs dan laat ik je de foto's zienquote:Op maandag 23 juli 2012 16:02 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
En dan nu de meest verwachte reactie: Tits or GTFO. Euhm bedoel: pics or it didn't happen![]()
Tof verhaal wel
Bedankt voor de uitnodigingquote:Op maandag 23 juli 2012 16:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat verwachtte ik al, kom maar langs dan laat ik je de foto's zien
Onzin, wat moet hamilton dan doen? Erachter blijven sukkelen? Hij kan er niets aan doen dat hij door een pitstop tussen de nummer 1 en 2 terecht komt en hij stukken sneller is. Je zag duidelijk dat hij vettel achter zich liet binnen 1 a 2 bochten.quote:Op maandag 23 juli 2012 15:16 schreef Nober het volgende:
Hamilton heeft daar niks te zoeken en moet plaats maken voor de koplopers, ook al kan hij het tempo bijhouden.
Hamilton was zoveel sneller dat de rondetijden van Hamilton en Vettel gelijk waren toen Hamilton er voorbij was.quote:Op maandag 23 juli 2012 16:51 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Onzin, wat moet hamilton dan doen? Erachter blijven sukkelen? Hij kan er niets aan doen dat hij door een pitstop tussen de nummer 1 en 2 terecht komt en hij stukken sneller is. Je zag duidelijk dat hij vettel achter zich liet binnen 1 a 2 bochten.
Was dat toen z'n banden niet meer vers waren en hij achter Alonso vast zat?quote:Op maandag 23 juli 2012 17:34 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hamilton was zoveel sneller dat de rondetijden van Hamilton en Vettel gelijk waren toen Hamilton er voorbij was.
Hij zat zo vast achter Alonso dat Alonso snellere rondetijden reed ja.quote:Op maandag 23 juli 2012 17:37 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Was dat toen z'n banden niet meer vers waren en hij achter Alonso vast zat?
Lees nog eens?quote:Op maandag 23 juli 2012 17:39 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hij zat zo vast achter Alonso dat Alonso snellere rondetijden reed ja.
Als je achter iemand vast zit impliceert dat dat je sneller bent/kunt. Dat kon hij dus blijkbaar niet.quote:
"achter iemand vast zitten" kan ook betekenen dat de voorste auto een hogere top heeft en dat je er met DRS niet voorbij kunt. 't Kan ook betekenen dat de voorste rijder goed kan verdedigen. Er naartoe is één, er voorbij iets heel anders.quote:Op maandag 23 juli 2012 17:43 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als je achter iemand vast zit impliceert dat dat je sneller bent/kunt. Dat kon hij dus blijkbaar niet.
Alonso was sneller, Vettel even snel. En die inhaalactie kost Vettel een halve seconde.
Eehmz, wat het Vettel kostte waren die debiele en overbodige en arrogante handgebaren.quote:En die inhaalactie kost Vettel een halve seconde.
is juist heel slim van Alonsoquote:Op maandag 23 juli 2012 17:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Eehmz, wat het Vettel kostte waren die debiele en overbodige en arrogante handgebaren.
Dát kostte hem tijd.
En Alonso is ook een pannekoek dat ie een beetje gaat lopen verdedigen.
Laat zo iemand er gewoon langs. Verdedigen kost tijd en je bent niet aan het racen met Lewis.
Ergo: Vettel is een lul en Alonso een pannekoek.
Dan krijgt ie toch blauwe vlaggen, even aan Glijdt_licht vragen hoe dat ook alweer zitquote:Op maandag 23 juli 2012 17:59 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
is juist heel slim van AlonsoNu kan hij zelf het tempo bepalen en zorgt hij ervoor dat Vettel veel moeilijker kan inhalen. Als Hamilton voor hem zou gaan was het gat kleiner en kon Hamilton hem illegaal in de weg zitten
inderdaad, maar dat is toch altijd een risicoquote:Op maandag 23 juli 2012 18:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dan krijgt ie toch blauwe vlaggen, even aan Glijdt_licht vragen hoe dat ook alweer zit
Hamilton was sneller en zou waarschijnlijk gewoon weg rijden.quote:Op maandag 23 juli 2012 17:59 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
is juist heel slim van AlonsoNu kan hij zelf het tempo bepalen en zorgt hij ervoor dat Vettel veel moeilijker kan inhalen. Als Hamilton voor hem zou gaan was het gat kleiner en kon Hamilton hem illegaal in de weg zitten
quote:Op maandag 23 juli 2012 17:59 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
is juist heel slim van AlonsoNu kan hij zelf het tempo bepalen en zorgt hij ervoor dat Vettel veel moeilijker kan inhalen. Als Hamilton voor hem zou gaan was het gat kleiner en kon Hamilton hem illegaal in de weg zitten
quote:Op maandag 23 juli 2012 18:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dan krijgt ie toch blauwe vlaggen, even aan Glijdt_licht vragen hoe dat ook alweer zit
En het is een fabeltje dat dat met het grootste gemak gaat, want je moet nog wel binnen 1 sec kunnen komen van de voorligger. Eenmaal daar gaat 't inderdaad net iets makkelijker.quote:Op maandag 23 juli 2012 17:54 schreef Aniron het volgende:
Dat hele gedoe over er naartoe is één, er voorbij is iets heel anders is toch echt wel een fabeltje geworden met DRS hoor.
Ik kan het niet meer terug vinden maar las gisteren Alonso's commentaar over Hamilton dat het hem wel lekker uitkwam dat die Vettel voorbij ging, het kostte hem niet veel moeite ervoor te blijven anders had hij hem gewoon laten gaanquote:Op maandag 23 juli 2012 18:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Hamilton was sneller en zou waarschijnlijk gewoon weg rijden.
Buiten dat als 2 honden vechten om 1 been gaat de derde er mee heen.
Het was zeker niet ondenkbaar dat als Alonso met hand en tand zou gaan verdedigen dat Vettel de lachende derde zou kunnen zijn en ze allebei voorbij steken.
Het is helemaal niet slim van Alonso. Zowel Vettel als Alonso hadden hem gewoon moeten laten gaan.
Dom haantjes gedrag is het. Zo van mijn lul is dikker. Kutneger.
Meer dan dat is het niet.
Whehehe, de patser!quote:Op maandag 23 juli 2012 18:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik kan het niet meer terug vinden maar las gisteren Alonso's commentaar over Hamilton dat het hem wel lekker uitkwam dat die Vettel voorbij ging, het kostte hem niet veel moeite ervoor te blijven anders had hij hem gewoon laten gaan
quote:Op maandag 23 juli 2012 18:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik kan het niet meer terug vinden maar las gisteren Alonso's commentaar over Hamilton dat het hem wel lekker uitkwam dat die Vettel voorbij ging, het kostte hem niet veel moeite ervoor te blijven anders had hij hem gewoon laten gaan
http://www.autosport.com/news/report.php/id/101435quote:Q. (Vincent Marre – Sport Zeitung ) Fernando, don't you think it was risky to fight Hamilton as he was already lapped? You could have lost the race, because you lost some seconds.
FA: For me, yes, I didn't feel any risk to be honest. I knew that if Lewis was close enough and using the DRS and trying to overtake, going for it, I had a problem to leave the space and I knew that he was not in the race, so we didn't want to risk anything. For me, it was a good position to have Hamilton between me and Sebastian because we were approaching the pit stop time and having Hamilton there meant that Hamilton was around a second behind you and Sebastian was another second or 1.5s behind Lewis, so this 2.5s to Sebastian was very good, approaching the pit stop time so I tried to keep Lewis behind.
Denk je? Of zou het toch gewoon het niet kunnen nemen van de ideale lijn en het moeten liften voor bocht 5 zijn.quote:Op maandag 23 juli 2012 17:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Eehmz, wat het Vettel kostte waren die debiele en overbodige en arrogante handgebaren.
Dát kostte hem tijd.
Dit.quote:Op maandag 23 juli 2012 15:58 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Tof om te lezen.Vind het wel mooi eigenlijk dat Alonso "gewoon" de metro pakt en over straat loopt.
Ik lees af en toe ook wel eens op zijn Twitter en daar komt hij ook best sympathiek over. Moet zeggen dat ik mezelf wel een beetje een fan van hem durf te noemen. Iets wat ik een aantal jaar geleden niet had gedacht.
Ik bedoelde dat Vettel en Alonso dat dachten. Zo van kutneger ik heb een grotere lul dan jou. Ga aan de kant. Homo.quote:Op maandag 23 juli 2012 19:12 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat een sneue opmerking. Liever een 'kutneger' dan een racist.
O, "homo" ... veel beter idd.quote:Op maandag 23 juli 2012 19:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat Vettel en Alonso dat dachten. Zo van kutneger ik heb een grotere lul dan jou. Ga aan de kant. Homo.
Zit Lewis in Vosss?quote:Op maandag 23 juli 2012 20:01 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
O, "homo" ... veel beter idd.
Het zit gewoon in je.
Kan altijd erg genieten van Button zijn grid interviews. Gewoon een eerlijk, no nonsense verhaal. Hij vertelt wat hij kan vertellen zonder zijn race in gevaar te brengen en is daar verder eerlijk in. Dat eeuwige "We moeten afwachten, strategie is belangrijk, banden zijn belangerijk" etc van andere coureurs.. Dooooooooooooh daar hoef ik geen F1 coureur voor te horen.quote:Op maandag 23 juli 2012 19:17 schreef Meike26 het volgende:
Dat heb ik nu ook. Van Button weten velen wel dat dat een relaxte jongen is, sympathiek, altijd open voor een eerlijk antwoord zonder om feiten heen te draaien. De laatste 2 jaar is Alonso ook een beetje zo'n jongen geworden, rustiger en minder poeha.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |