abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114561022
Ik zie die exacte regel namelijk nergens staan. Dat maakt voor mij het probleem. Er staat dat een blauwe vlag wordt gebruikt als er een snellere coureur aankomt, en daarom -gewoonlijk- bij het lappen wordt getoond. Er staat nergens dat deze niet gebruikt mag worden als de leider een veel snellere coureur achter zich heeft die zich wil unlappen.

Het wordt niet gedaan, maar ik zie geen regel die het theoretisch verbiedt :+
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_114561059
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 11:51 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat is op zijn minst een interpretatiekwestie.
Mwah. Er valt weinig aan te interpreteren. De stewards hebben het nooit aangemerkt als een discutabele actie. Hamilton was niet eens under investigation. Zelfs RBR heeft er geen protest tegen aangetekend. Eigenlijk was iedereen het erover eens dat het mag, behalve jij.

quote:
Ik zeg dat de straf wel wat minder had gekund en dat er ook argumenten zijn om hem helemaal niet te bestraffen, zonder daaraan de conclusie te verbinden dat hij helemaal niet bestraft zou mogen worden. Hoe genuanceerd wil je het hebben?
Je vergoeilijkt het. Op een genuanceerde manier, maar je vergoeilijkt het.
pi_114561106
quote:
19s.gif Op maandag 23 juli 2012 12:08 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik zie die exacte regel namelijk nergens staan. Dat maakt voor mij het probleem. Er staat dat een blauwe vlag wordt gebruikt als er een snellere coureur aankomt, en daarom -gewoonlijk- bij het lappen wordt getoond. Er staat nergens dat deze niet gebruikt mag worden als de leider een veel snellere coureur achter zich heeft die zich wil unlappen.

Het wordt niet gedaan, maar ik zie geen regel die het theoretisch verbiedt :+
Als je het niet ziet moet je dat bord voor je kop misschien eens weghalen. :P

Ik leg al twee keer uit hoe het werkt. Kun je aangeven wat er niet aan mijn uitleg klopt in plaats van alleen maar te zeggen dat het theoretisch wel kan?
pi_114561130
Verder hebben meer coureurs zich geunlapt in het verleden en daar heeft de FIA nooit problemen mee gehad.

Irvine 2x bij Senna
Barrichello bij Hamilton
pi_114561198
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 12:11 schreef k_man het volgende:

[..]

Als je het niet ziet moet je dat bord voor je kop misschien eens weghalen. :P

Ik leg al twee keer uit hoe het werkt. Kun je aangeven wat er niet aan mijn uitleg klopt in plaats van alleen maar te zeggen dat het theoretisch wel kan?
Wat er niet klopt is dat er nergens staat dat de leider anderen niet hoeft voor te laten. Zelfs in een Safety car situatie gebeurt het al. Dus die stelling klopt niet.
Bovendien gaat het mer puur om de werking van de blauwe vlag, waarbij de standaard regel is:
Snellere auto moet je voorlaten. En ook een coureur die achter ligt kan de snellere coureur zijn.
Er staat nergens in de regels dat de blauwe vlag dan niet hoeft op te gaan voor diegene op P1. Er staat nergens in de regels dat diegene op P1 niemand hoeft voor te laten.

Verder zijn de regels hoogst vaag:
quote:
20.5 As soon as a car is caught by another car which is about to lap it during the race the driver must allow the faster driver past at the first available opportunity.
Dit is deel 1, waar het lijkt te gaan puur om positie en alleen bij het lappen..

quote:
If the driver who has been caught does not allow the faster driver past, waved blue flags will be shown to indicate that he must allow the following driver to overtake.
Dan is deel 2 met de sancties een beetje vreemd, want ook een achterblijver die wil unlappen kan de 'faster car' zijn. Ook lijkt dit deel van de regel geen onderscheid meer te maken bij positie.

[ Bericht 7% gewijzigd door Glijdt_licht op 23-07-2012 12:25:01 ]
pi_114561233
quote:
7s.gif Op maandag 23 juli 2012 12:03 schreef vosss het volgende:

[..]

Ach met voetbal is het toch ook een ongeschreven regel dat als een van de tegenpartij op de grond blijft liggen dat je de bal uit trapt of terug geeft aan je tegenstander.

Dat hoef je ook niet te doen.
Dat is dan ook weer zo'n 'regel' die dan misbruikt wordt om voordeel uit te halen, doen alsof je geblesseerd bent om de tegenaanval eruit te halen. Je moet geen regels maken op de bestaande situatie, je moet regels maken voor elke toekomstige situatie, en ze dus zo maken dat ze bestendig zijn tegen de neiging om er voordeeltjes uit proberen te halen. Dat is waar het bij de F1-regels telkens fout gaat.

Als nu de regel ontstaat dat een achterblijver zich in het gevecht om de kop mag nestelen wanneer die even snel of ietsje sneller is, dan is de consequentie daarvan dat teams dat gaan gebruiken om voordeel te halen. Het mag immers. Als je die consequentie niet wil moet je vaststellen dat de regel nu al verkeerd is of verkeerd is geinterpreteerd.

quote:
Ben je dan een bokkelul als je het niet doet? Tuurlijk. Maar het hoeft niet.

Zelfde als met Lewis (en dat is ook gewoon een bokkelul natuurlijk).
Verder niks mis mee :)
Het een sluit het ander niet uit. Het is in ieder geval onsportief en zou voor de toekomst tegengegaan moeten worden. Maar dat wil niet zeggen dat het niet ook tegen de regels was.

Als ik RBR zou ik in iedergeval verduidelijking van de regels vragen en dan met name of het toegestaan is dit als tactiek te gebruiken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 23 juli 2012 @ 12:16:34 #257
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_114561266
quote:
19s.gif Op maandag 23 juli 2012 12:12 schreef Glijdt_licht het volgende:
Verder hebben meer coureurs zich geunlapt in het verleden en daar heeft de FIA nooit problemen mee gehad.

Irvine 2x bij Senna
Barrichello bij Hamilton
Het gebeurt bijna elke race wel een keer. Geregeld dat er een coureur de pit uitkomt en zich nestelen tussen rijders in de top tien. Die willen dan ook wel eens sneller zijn omdat ze nieuwe banden hebben.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 juli 2012 @ 12:19:16 #258
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114561359
quote:
19s.gif Op maandag 23 juli 2012 12:12 schreef Glijdt_licht het volgende:

Irvine 2x bij Senna
Barrichello bij Hamilton
Verstappen bij Schumacher in Hongarije, waardoor Verstappen uiteindelijk nog derde kon worden :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_114562390
Op een ander forum is men aan het discussiëren wat nu de snelste auto van dit seizoen is.

In ieder geval was de Ferrari ook op Hockenheim weer niet de snelste auto. In schone lucht waren zowel de McLarens als Vettel sneller.
Wel is het zo dat de Ferrari de meest consistente auto van het seizoen is. Alonso heeft geen echte offdays zoals de McLarens, Mercedessen en RBR.

Sommigen denken dat de Sauber eigenlijk de snelste auto is, maar dat ze ervaring en een coureur kaliber Alonso, Hamilton, Vettel missen om net dat extra beetje eruit te persen. Ikzelf geef Lotus ook een goede kans. Zij hadden met een Alonso achter het stuur misschien al wel races gewonnen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 juli 2012 @ 12:56:56 #260
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114562513
Ik denk ook dat Lotus in potentie de snelste auto heeft, maar het er vrijwel nooit uit haalt. Ook Williams heeft een goede auto, maar heeft twee koekenbakkers rondrijden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_114563783
Het mag in ieder geval zo ondertussen wel duidelijk zijn - zelfs voor vosss :P - dat Alonso een buitengewoon goed coureur is.
  maandag 23 juli 2012 @ 13:54:34 #262
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_114564202
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 12:00 schreef Weltschmerz het volgende:

Nou dan.
Idd, nou dan. Maar wat wil je daar nu mee zeggen?
quote:
Dus het was wel een uitzonderlijke actie die je opviel.
Moet ik het voor de 4de keer bevestigen dan?

quote:
Dat is dus niet zo. Hij heeft dit seizoen een aantal races op rij als een volwassen en beschaafde coureur gereden, dan zeg ik dat ook. Maar verder vind ik inderdaad dat hij nogal veel aanleiding geeft voor kritiek. Vorig seizoen heette het ook dat ik hem aan bashen was toen een aantal hier nog druk met de mantel der liefde in de weer waren.
Doe je het weer.
quote:
En dan na het tiende incident of verklootactie als zelfs McLaren, hijzelf en zijn fanclub vermomd als verslaggevers het zeggen dan pas wordt hier toegegeven dat hij niet zo'n goed seizoen had.
Dus als Webber 3 races op rij beter rijdt als Vettel dan mag het niet gezegd worden dat hij beter in vorm is dit jaar, want 1 zwaluw maakt nog geen vogel, maar die 2 andere zwaluwen ook niet. Maar als Hamilton 3 slechte races op rij heeft, dan mag per direct gezegd worden dat hij een slecht seizoen heeft? Een heel seizoen beoordeel je nog altijd op het einde van het seizoen.
quote:
Ik zeg er ook bij waarom ik hem niet mag en dat als hij dat verandert hij nog een hele goede coureur kan worden.
En dat is dan de aanvallende manier van rijden achterwege laten en eindigen in het middenveld of de achterhoede zodat anderen zonder slag of stoot een wedstrijd en/of WK mogen winnen.
quote:
Het is in ieder geval een blijk dat ik ook in staat ben waar te nemen dat hij goed bezig is wanneer dat het geval is. Daar kan menigeen nog een voorbeeld aan nemen.
wéér.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 23-07-2012 14:26:41 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_114564317
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 12:15 schreef Weltschmerz het volgende:
Als nu de regel ontstaat dat een achterblijver zich in het gevecht om de kop mag nestelen wanneer die even snel of ietsje sneller is, dan is de consequentie daarvan dat teams dat gaan gebruiken om voordeel te halen. Het mag immers. Als je die consequentie niet wil moet je vaststellen dat de regel nu al verkeerd is of verkeerd is geinterpreteerd.
Dat lijkt me vooral een hypothetische situatie. Ten eerste moet je je in de situatie bevinden dat je het überhaupt zou kunnen doen. Je moet één auto hebben die sneller is dan de auto's op kop en de tweede auto die meedoet in de kop (anders heb je er immers niks aan). Die situatie komt niet zo vaak voor.

Ten tweede is de vraag of je het bewust zou willen doen. Je moet er immers een auto voor 'opofferen'. Als je een auto hebt die zo snel is, is het aantrekkelijker om je juist naar voren te knokken (en punten te halen) dan je te laten afzakken om de kop te hinderen.

Tenslotte is nog maar de vraag hoeveel voordeel je er daadwerkelijk mee behaalt. Je kunt de koplopers mischien een beetje ophouden, maar nooit heel veel. Het blijft immers een achterblijver en als die de koploper teveel hindert volgen er blauwe vlaggen en moet-ie aan de kant.
pi_114564346
quote:
7s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:42 schreef k_man het volgende:
Het mag in ieder geval zo ondertussen wel duidelijk zijn - zelfs voor vosss :P - dat Alonso een buitengewoon goed coureur is.
Dat wil nog niet automatisch zeggen dat ik hem vervolgens dan ook maar een toffe peer moet vinden :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_114564390
Neuh, dat zal ik ook niet vragen.
pi_114565077
Lekker volhouden Welsmers..je kan dan wel collega-Hamilton-hater zijn ofzoiets, maar dit was gewoon goed, geniaal, prachtig hoe Hamilton Vettel even een Brits poepje liet ruiken. Dat Vettel dan zo onsportief reageert...DAT zou juist bestraft moeten worden !
pi_114566546
quote:
Weer een goede bijdrage van die site. :D

quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 14:25 schreef Meike26 het volgende:
Lekker volhouden Welsmers..je kan dan wel collega-Hamilton-hater zijn ofzoiets, maar dit was gewoon goed, geniaal, prachtig hoe Hamilton Vettel even een Brits poepje liet ruiken. Dat Vettel dan zo onsportief reageert...DAT zou juist bestraft moeten worden !
Hamilton heeft daar niks te zoeken en moet plaats maken voor de koplopers, ook al kan hij het tempo bijhouden.

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2012 15:17:53 ]
  maandag 23 juli 2012 @ 15:55:59 #268
131800 Tarado
capô de fusca
pi_114567764
quote:
12s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:58 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat wil nog niet automatisch zeggen dat ik hem vervolgens dan ook maar een toffe peer moet vinden :+
Niet dat ik je wil beïnvloeden hoor en verder prima wat jij van Alonso vindt maar als voorbeeld, ik was in Shanghai in 2004 voor de eerste GP daar en kwam ik s'avonds onze nationale trots Mol tegen met die tandarts, ben z'n naam kwijt, verschrikkelijke arrogante ballen, vooral die tandarts, ze vonden het eigenlijk vervelend dat ik ze aansprak.

de dinsdag na de GP zit ik in de metro in HongKong en zie daar Alonso in z'n eentje zitten, niemand herkende hem, ik erop af en lekker met hem staan ouwehoeren over de race en over Shanghai ook nog op het station waar we beiden uitstapten, hij liet zijn ouders en vriendin rustig wachten en nam alle tijd.

Een jaar later loop ik weer in Hong Kong in het centrum en wil oversteken en zie daar echt een giga lekker wijf aan de overkant staan, licht op groen en ik steek over naar die griet kijkend totdat ik zag dat degene naast haar Alonso was, dus ik zeg hey Fernando, toen zei hij wat een toeval dat ik jou hier weer tegenkom, hij liet zijn vriendinnetje wat foto's van ons maken en toen werd het echt een stormloop omdat hierdoor de mensen hem wel herkenden, hij was net WK geworden, zo'n man kan bij mij niet meer stuk.

Niet dat hij van mij hoeft te winnen hoor, voor mij is een mooie race belangrijker dan wie hem uiteindelijk wint, maar gunnen doe ik het hem wel.
pi_114567850
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 15:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

Niet dat ik je wil beïnvloeden hoor en verder prima wat jij van Alonso vindt maar als voorbeeld, ik was in Shanghai in 2004 voor de eerste GP daar en kwam ik s'avonds onze nationale trots Mol tegen met die tandarts, ben z'n naam kwijt, verschrikkelijke arrogante ballen, vooral die tandarts, ze vonden het eigenlijk vervelend dat ik ze aansprak.

de dinsdag na de GP zit ik in de metro in HongKong en zie daar Alonso in z'n eentje zitten, niemand herkende hem, ik erop af en lekker met hem staan ouwehoeren over de race en over Shanghai ook nog op het station waar we beiden uitstapten, hij liet zijn ouders en vriendin rustig wachten en nam alle tijd.

Een jaar later loop ik weer in Hong Kong in het centrum en wil oversteken en zie daar echt een giga lekker wijf aan de overkant staan, licht op groen en ik steek over naar die griet kijkend totdat ik zag dat degene naast haar Alonso was, dus ik zeg hey Fernando, toen zei hij wat een toeval dat ik jou hier weer tegenkom, hij liet zijn vriendinnetje wat foto's van ons maken en toen werd het echt een stormloop omdat hierdoor de mensen hem wel herkenden, hij was net WK geworden, zo'n man kan bij mij niet meer stuk.

Niet dat hij van mij hoeft te winnen hoor, voor mij is een mooie race belangrijker dan wie hem uiteindelijk wint, maar gunnen doe ik het hem wel.
Tof om te lezen. :) Vind het wel mooi eigenlijk dat Alonso "gewoon" de metro pakt en over straat loopt.
  maandag 23 juli 2012 @ 16:02:20 #270
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_114567985
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 15:55 schreef Tarado het volgende:

*Alonso ontmoeting-verhaal*
En dan nu de meest verwachte reactie: Tits or GTFO. Euhm bedoel: pics or it didn't happen :P

Tof verhaal wel ^O^
  maandag 23 juli 2012 @ 16:04:14 #271
131800 Tarado
capô de fusca
pi_114568050
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 16:02 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

En dan nu de meest verwachte reactie: Tits or GTFO. Euhm bedoel: pics or it didn't happen :P

Tof verhaal wel ^O^
Dat verwachtte ik al, kom maar langs dan laat ik je de foto's zien :)
  maandag 23 juli 2012 @ 16:48:26 #272
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_114569339
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 16:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat verwachtte ik al, kom maar langs dan laat ik je de foto's zien :)
Bedankt voor de uitnodiging ^O^ maar ik heb zo'n voorgevoel dat ik een flink stuk moet reizen voor 1 fotootje te kunnen bekijken ;)
pi_114569467
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 15:16 schreef Nober het volgende:

Hamilton heeft daar niks te zoeken en moet plaats maken voor de koplopers, ook al kan hij het tempo bijhouden.
Onzin, wat moet hamilton dan doen? Erachter blijven sukkelen? Hij kan er niets aan doen dat hij door een pitstop tussen de nummer 1 en 2 terecht komt en hij stukken sneller is. Je zag duidelijk dat hij vettel achter zich liet binnen 1 a 2 bochten.
There are only 151 Pokémon.
pi_114570865
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 16:51 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Onzin, wat moet hamilton dan doen? Erachter blijven sukkelen? Hij kan er niets aan doen dat hij door een pitstop tussen de nummer 1 en 2 terecht komt en hij stukken sneller is. Je zag duidelijk dat hij vettel achter zich liet binnen 1 a 2 bochten.
Hamilton was zoveel sneller dat de rondetijden van Hamilton en Vettel gelijk waren toen Hamilton er voorbij was.
  maandag 23 juli 2012 @ 17:37:11 #275
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_114570957
quote:
2s.gif Op maandag 23 juli 2012 17:34 schreef wimderon het volgende:

[..]

Hamilton was zoveel sneller dat de rondetijden van Hamilton en Vettel gelijk waren toen Hamilton er voorbij was.
Was dat toen z'n banden niet meer vers waren en hij achter Alonso vast zat?
Calm down, please!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')