abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 juli 2012 @ 00:09:00 #226
131800 Tarado
capô de fusca
pi_114552172
Flags

Marshals at various points around the circuit are issued with a number of standard flags, all used to communicate vital messages to the drivers as they race around the track. A special display in each driver’s cockpit - known as a GPS marshalling system - also lights up with the relevant flag colour, as the driver passes the affected section of track. Travelling at such high speeds, it may be hard for a driver to spot a marshal’s flag and this system helps them identify messages from race control more effectively.

Chequered flag
Indicates to drivers that the session has ended. During practice and qualifying sessions it is waved at the allotted time, during the race it is shown first to the winner and then to every car that crosses the line behind him.

Yellow flag
Indicates danger, such as a stranded car, ahead. A single waved yellow flag warns drivers to slow down, while two waved yellow flags at the same post means that drivers must slow down and be prepared to stop if necessary. Overtaking is prohibited.

Green flag
All clear. The driver has passed the potential danger point and prohibitions imposed by yellow flags have been lifted.

Red flag
The session has been stopped, usually due to an accident or poor track conditions.

Blue flag
Warns a driver that he is about to be lapped and to let the faster car overtake. Pass three blue flags without complying and the driver risks being penalised. Blue lights are also displayed at the end of the pit lane when the pit exit is open and a car on track is approaching.


Yellow and red striped flag
Warns drivers of a slippery track surface, usually due to oil or water.

Black with orange circle flag
Accompanied by a car number, it warns a driver that he has a mechanical problem and must return to his pit.

Half black, half white flag
Accompanied by a car number, it warns of unsporting behaviour. May be followed by a black flag if the driver does not heed the warning.

Black flag
Accompanied by a car number, it directs a driver to return to his pit and is most often used to signal to the driver that he has been excluded from the race.

White flag
Warns of a slow moving vehicle on track.

http://www.formula1.com/i(...)_the_sport/5282.html
pi_114552274
Yep, en maak van lapped unlapped en het werkt hetzelfde. Want ook de unlappende auto kan stukken sneller zijn.
maar dat daar niks over in de regels staat is vrij logisch, omdat het vrijwel niet voorkomt.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  maandag 23 juli 2012 @ 00:12:10 #228
131800 Tarado
capô de fusca
pi_114552303
quote:
19s.gif Op maandag 23 juli 2012 00:05 schreef Glijdt_licht het volgende:
Omdat een blauwe vlag gaat om snellere coureurs. Daarom. Ik ben verer gewoon benieuwd en ga deze vraag gewoon ff aan Olav Mol twitteren.
Vragen staat vrij uiteraard maar met jouw theorie haal je toch het racen uit het racen?
pi_114552356
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 00:12 schreef Tarado het volgende:

[..]

Vragen staat vrij uiteraard maar met jouw theorie haal je toch het racen uit het racen?
Waarom? Iemand die een ronde achter ligt door pech kan best stukken sneller zijn dan diegene die hij wil inhalen die 1 ronde voorligt. Bovendien heeft diegene zelf ook posities die hij zsm wil winnen.

het gaat dus niet om het winnen van een positie, maar het niet elkaar in de weg rijden. Vettel zat opzich ook Hamilton in de weg vandaag, want Hamilton was sneller ondanks dat hij een ronde achter lag.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  maandag 23 juli 2012 @ 00:15:01 #230
131800 Tarado
capô de fusca
pi_114552417
quote:
19s.gif Op maandag 23 juli 2012 00:11 schreef Glijdt_licht het volgende:
Yep, en maak van lapped unlapped en het werkt hetzelfde. Want ook de unlappende auto kan stukken sneller zijn.
maar dat daar niks over in de regels staat is vrij logisch, omdat het vrijwel niet voorkomt.
Natuurlijk is dat niet hetzelfde voor de regelgeving, hij kan wel sneller zijn op een gegeven moment en mag ook gewoon inhalen en zichzelf unlappen alleen krijgt daarbij geen "hulp" van de blauwe vlag
pi_114552452
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 00:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat niet hetzelfde voor de regelgeving, hij kan wel sneller zijn op een gegeven moment en mag ook gewoon inhalen en zichzelf unlappen alleen krijgt daarbij geen "hulp" van de blauwe vlag
Hm, dat zou dan leuk worden met Karthikeyan op 1, terwijl Vettel zich wil unlappen. :{
Twitter is overigens kut. kan veel te weinig tekst in..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  maandag 23 juli 2012 @ 00:18:00 #232
131800 Tarado
capô de fusca
pi_114552532
quote:
19s.gif Op maandag 23 juli 2012 00:16 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Hm, dat zou dan leuk worden met Karthikeyan op 1, terwijl Vettel zich wil unlappen. :{
Waarom? Hamilton ging toch ook Vettel voorbij vandaag zonder problemen, dat heet racen
pi_114552660
Verder heb ik volgens mij weleens een blauwe vlag gezien als iemand technische problemen had en toch door bleef gaan met zijn lijn verdedigen.
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 00:18 schreef Tarado het volgende:

[..]

Waarom? Hamilton ging toch ook Vettel voorbij vandaag zonder problemen, dat heet racen
Vettel begon te miepen :) En juist dat gezeik moet je ook gaan voorkomen.

//edit
Ik kan ook geen emailadres vinden, en alsof ie daarop gaat reageren..

[ Bericht 5% gewijzigd door Glijdt_licht op 23-07-2012 00:34:39 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_114556426
Net de race gezien.

Ik wil even Vettel uitlachen. Bij deze:



:')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_114556431
En Kimi lacht mee

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_114558296
quote:
19s.gif Op zondag 22 juli 2012 23:10 schreef Glijdt_licht het volgende:

Het gaat over lappen, en dat kan zowel de leider doen als een achterligger. Dus als Karthikeyan vooraan rijdt, en Vettel komt dichterbij, terwijl ie op 1 ronde staat, kan Karthikeyan gewoon een blauwe vlag krijgen.
Wat snap je niet aan "which is about to lap it"?

quote:
2s.gif Op zondag 22 juli 2012 23:12 schreef kepler het volgende:

[..]

Er is geen regel die Hamilton verbied om zich te unlappen. Was hij er wel geweest dan had hij zeker een straf gekregen. Hoe moeilijk kan het zijn zeg :')
Wat snap je niet aan:
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

|:(
En nogmaals voor de zoveelste keer en ik hoop dat je dat nu echt wel een keer aan je verstand gepeuterd krijgt: Het gaat om de manier waarop.
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 22:39 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Je doet net alsof iedereen direct aanbidder is van een coureur als iemand een actie van die coureur verdedigd. Er zijn ook genoeg neutrale kijkers, maar volgens jou moeten dat dan weer direct favorietjes-verdedigers zijn.
Voel je je aangesproken dan? We hebben het unieke feit dat een achterblijver opzettelijk tussen de strijd om de koppositie gaat rijden. Dat is in de decennia dat ik F1 kijk nog niet eerder voorgekomen, maar dan zijn we objectief als we doen alsof dat de normaalste zaak van de wereld is?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 23 juli 2012 @ 10:58:56 #237
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_114559340
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 10:05 schreef Weltschmerz het volgende:

Voel je je aangesproken dan? We hebben het unieke feit dat een achterblijver opzettelijk tussen de strijd om de koppositie gaat rijden. Dat is in de decennia dat ik F1 kijk nog niet eerder voorgekomen, maar dan zijn we objectief als we doen alsof dat de normaalste zaak van de wereld is?
Of ik me aangesproken voel heeft daar niets mee te maken. Het gaat mij erom dat jij de mensen beschuldigd van niet objectief kunnen beoordeling over zaken die Hamilton betreffen, terwijl het imo juist andersom is. Omwille van jouw afkeer tegen Hamilton kun jij juist niet objectief beoordelen, al denk je 95% van de tijd van wel.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_114560009
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 10:58 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Of ik me aangesproken voel heeft daar niets mee te maken. Het gaat mij erom dat jij de mensen beschuldigd van niet objectief kunnen beoordeling over zaken die Hamilton betreffen, terwijl het imo juist andersom is.
Volgens mij kun je behoorlijk objectief vaststellen dat het hoogst uitzonderlijk is dat een achterblijver de nr 2 in de wedstrijd inhaalt om zich tussen de strijd om de koppositie te nestelen. Dan dringt zich de vraag op of dat wel mag en zo ja of dat wel hoort. Ik ga beide discussies niet uit de weg maar het lijkt me dan een beetje raar om te doen alsof je aan het Hamiltonbashen bent wanneer je dat ter discussie stelt en het de normaalste zaak van de wereld is.

quote:
Omwille van jouw afkeer tegen Hamilton kun jij juist niet objectief beoordelen, al denk je 95% van de tijd van wel.
Ik maak er geen geheim van dat ik hem niet mag, dat mag je best in je achterhoofd houden. Maar ik heb hem ook credits gegeven voor zijn volwassen rijden dit seizoen, ik heb het voor hem opgenomen als hij onterechte kritiek krijgt en ik maak hem niet langzamere rijder dan hij is. Ik geef juist aan dat hij wezenlijk meer snelheid in zich heeft dan Button. Dat soort blijken van in ieder geval een poging tot objectiviteit kom ik hier verder weinig tegen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_114560174
Right. Het is heel duidelijk dat je de actie van Hamilton afkeurt, omdat je hem niet mag. Terwijl het een inhaalactie was waar volgens de regels helemaal niets mis mee is.

Aan de andere kant vergoeilijk je de inhaalactie van Vettel, omdat je hem wel mag. Terwijl zijn actie volgens de regels duidelijk niet mag.

Allemaal prima hoor, maar doe dan niet of je zo objectief bent en vooral naar de regels kijkt.
pi_114560295
quote:
19s.gif Op maandag 23 juli 2012 00:11 schreef Glijdt_licht het volgende:
Yep, en maak van lapped unlapped en het werkt hetzelfde. Want ook de unlappende auto kan stukken sneller zijn.
maar dat daar niks over in de regels staat is vrij logisch, omdat het vrijwel niet voorkomt.
Een blauwe vlag is niet vrijblijvend. Als je een blauwe vlag krijgt moet je de snellere auto voorbij laten, anders krijg je een penalty.

De leider hoeft een snellere auto achter zich echter niet voorbij te laten. De leider hoeft niet aan de kant te gaan om unlapped te worden. Dat zag je gisteren aan Alonso; die ging zijn lijn verdedigen toen Hamilton achter hem zat.

Ergo: de leider krijgt geen blauwe vlag.
pi_114560340
Kan Vettel nog een straf krijgen voor het negeren van blauwe vlaggen?



Overduidelijk dat hij die vlag negeert, weet alleen niet waarom die vent staat te zwaaien.
pi_114560342
quote:
6s.gif Op maandag 23 juli 2012 11:42 schreef k_man het volgende:

[..]

Een blauwe vlag is niet vrijblijvend. Als je een blauwe vlag krijgt moet je de snellere auto voorbij laten, anders krijg je een penalty.

De leider hoeft een snellere auto achter zich echter niet voorbij te laten. De leider hoeft niet aan de kant te gaan om unlapped te worden. Dat zag je gisteren aan Alonso; die ging zijn lijn verdedigen toen Hamilton achter hem zat.

Ergo: de leider krijgt geen blauwe vlag.
Het wordt idd niet toegepast, maar ik vraag me af of het theoretisch mogelijk is. Ergens zie ik namelijk in de stadnaardregels voor de blauwe vlag dat het namelijk theoretisch mogelijk is om te doen.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_114560375
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 11:44 schreef Nober het volgende:
Kan Vettel nog een straf krijgen voor het negeren van blauwe vlaggen?

[ afbeelding ]

Overduidelijk dat hij die vlag negeert, weet alleen niet waarom die vent staat te zwaaien.
Daar had Vettel Button net ingehaald. Ik denk dat die Marshalls de inhaalactie al niet legaal vonden. :{
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  maandag 23 juli 2012 @ 11:49:57 #244
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_114560495
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 11:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Volgens mij kun je behoorlijk objectief vaststellen dat het hoogst uitzonderlijk is dat een achterblijver de nr 2 in de wedstrijd inhaalt om zich tussen de strijd om de koppositie te nestelen.
Dat is inderdaad hoogstuizonderlijk.
quote:
Dan dringt zich de vraag op of dat wel mag en zo ja of dat wel hoort.
Dat mag zeker, zolang je de uitkomst van dat gevecht niet beinvloed door opzettelijk te blokken als je langzamer bent. Wat in dit geval niet zo was want anders kon Hamilton Vettel niet inhalen.
Verder was dat ook een discussie waar ik me niet in het willen mengen, behalve op 1 of 2 cynische opmerkingen na, omdat ik jouw mening daar al overduidelijk over wist op het moment dat de manoeuvre gebeurde zonder dat je maar 1 letter getypt had.
quote:
Ik ga beide discussies niet uit de weg maar het lijkt me dan een beetje raar om te doen alsof je aan het Hamiltonbashen bent wanneer je dat ter discussie stelt en het de normaalste zaak van de wereld is.
Het punt is is dat je Hamiltons acties/rijgedrag altijd bekritiseert ongeacht of die onjuist of juist gehandeld heeft, vind je het dan vreemd dat dat als bashen overkomt.
quote:
Ik maak er geen geheim van dat ik hem niet mag, dat mag je best in je achterhoofd houden.
Dat is ondertussen geen geheim meer nee :D
quote:
Maar ik heb hem ook credits gegeven voor zijn volwassen rijden dit seizoen, ik heb het voor hem opgenomen als hij onterechte kritiek krijgt en ik maak hem niet langzamere rijder dan hij is. Ik geef juist aan dat hij wezenlijk meer snelheid in zich heeft dan Button. Dat soort blijken van in ieder geval een poging tot objectiviteit kom ik hier verder weinig tegen.
Je legt het op de weegschaal, 1 keer een positief commentaar staat gelijk aan 9 keer bekritiseren ofzo?

Voor de rest ben ik het ook wel met k_man eens.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_114560530
quote:
6s.gif Op maandag 23 juli 2012 11:37 schreef k_man het volgende:
Right. Het is heel duidelijk dat je de actie van Hamilton afkeurt, omdat je hem niet mag.
Het is andersom, ik mag hem niet vanwege dit soort acties (en omdat het een choker is).

quote:
Terwijl het een inhaalactie was waar volgens de regels helemaal niets mis mee is.
Dat is op zijn minst een interpretatiekwestie.

quote:
Aan de andere kant vergoeilijk je de inhaalactie van Vettel, omdat je hem wel mag. Terwijl zijn actie volgens de regels duidelijk niet mag.
Ik zeg dat de straf wel wat minder had gekund en dat er ook argumenten zijn om hem helemaal niet te bestraffen, zonder daaraan de conclusie te verbinden dat hij helemaal niet bestraft zou mogen worden. Hoe genuanceerd wil je het hebben?

quote:
Allemaal prima hoor, maar doe dan niet of je zo objectief bent en vooral naar de regels kijkt.
Ik kijk tenminste naar de regels, ipv maar wat te roepen en daar eventueel een uit zijn context getrokken regel bij te halen of er eentje te verzinnen, zoals hierboven veelvuldig is gebeurd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_114560704
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 juli 2012 @ 11:59:16 #247
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114560724
_O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_114560772
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 11:49 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Dat is inderdaad hoogstuizonderlijk.
Nou dan.

quote:
Dat mag zeker, zolang je de uitkomst van dat gevecht niet beinvloed door opzettelijk te blokken als je langzamer bent. Wat in dit geval niet zo was want anders kon Hamilton Vettel niet inhalen.
Verder was dat ook een discussie waar ik me niet in het willen mengen, behalve op 1 of 2 cynische opmerkingen na, omdat ik jouw mening daar al overduidelijk over wist op het moment dat de manoeuvre gebeurde zonder dat je maar 1 letter getypt had.
Dus het was wel een uitzonderlijke actie die je opviel.

quote:
Het punt is is dat je Hamiltons acties/rijgedrag altijd bekritiseert ongeacht of die onjuist of juist gehandeld heeft, vind je het dan vreemd dat dat als bashen overkomt.
Dat is dus niet zo. Hij heeft dit seizoen een aantal races op rij als een volwassen en beschaafde coureur gereden, dan zeg ik dat ook. Maar verder vind ik inderdaad dat hij nogal veel aanleiding geeft voor kritiek. Vorig seizoen heette het ook dat ik hem aan bashen was toen een aantal hier nog druk met de mantel der liefde in de weer waren. En dan na het tiende incident of verklootactie als zelfs McLaren, hijzelf en zijn fanclub vermomd als verslaggevers het zeggen dan pas wordt hier toegegeven dat hij niet zo'n goed seizoen had.

quote:
Dat is ondertussen geen geheim meer nee :D
Ik zeg er ook bij waarom ik hem niet mag en dat als hij dat verandert hij nog een hele goede coureur kan worden.

quote:
Je legt het op de weegschaal, 1 keer een positief commentaar staat gelijk aan 9 keer bekritiseren ofzo?
Het is in ieder geval een blijk dat ik ook in staat ben waar te nemen dat hij goed bezig is wanneer dat het geval is. Daar kan menigeen nog een voorbeeld aan nemen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_114560847
quote:
Dat is op zijn minst een interpretatiekwestie.
Ach met voetbal is het toch ook een ongeschreven regel dat als een van de tegenpartij op de grond blijft liggen dat je de bal uit trapt of terug geeft aan je tegenstander.

Dat hoef je ook niet te doen.

Ben je dan een bokkelul als je het niet doet? Tuurlijk. Maar het hoeft niet.

Zelfde als met Lewis (en dat is ook gewoon een bokkelul natuurlijk).
Verder niks mis mee :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_114560858
quote:
19s.gif Op maandag 23 juli 2012 11:44 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Het wordt idd niet toegepast, maar ik vraag me af of het theoretisch mogelijk is. Ergens zie ik namelijk in de stadnaardregels voor de blauwe vlag dat het namelijk theoretisch mogelijk is om te doen.
Ik leg dus net uit dat het theoretisch niet mogelijk is. Nogmaals: een blauwe vlag betekent dat je aan de kant moet voor de snellere auto achter je. De leider hoeft niet aan de kant voor een snellere achterblijver. Ergo: de leider kan geen blauwe vlag krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')