abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 juli 2012 @ 17:19:37 #251
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114726414
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 17:08 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Zulke schrijnende gevallen zul je altijd wel hebben.

Maar als het geld voor zijn behandeling efficiënter werd besteed zou je misschien weer veel meer andere levens kunnen reden.
Natuurlijk is de gezondheidszorg te duur en inefficiënt, zowel in de VS als in Nederland. En natuurlijk faalt het systeem van verplichte verzekering.

Maar dan nog is dat systeem van verplicht verzekeren een prima tijdelijke oplossing, waarna je de gezondheidszorg efficiënter kunt gaan maken. Het idee van de republikeinen om het systeem éérst efficiënt te maken en dan maar af te wachten of het werkt, terwijl er ondertussen steeds van dit soort schrijnende gevallen opduiken, is verfoeilijk.
pi_114726484
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 17:19 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Natuurlijk is de gezondheidszorg te duur en inefficiënt, zowel in de VS als in Nederland. En natuurlijk faalt het systeem van verplichte verzekering.

Maar dan nog is dat systeem van verplicht verzekeren een prima tijdelijke oplossing, waarna je de gezondheidszorg efficiënter kunt gaan maken. Het idee van de republikeinen om het systeem éérst efficiënt te maken en dan maar af te wachten of het werkt, terwijl er ondertussen steeds van dit soort schrijnende gevallen opduiken, is verfoeilijk.
Tja, hoe erg het ook is. Als je niet verzekerd bent dan kun je natuurlijk verwachten dat er risico's aan vast zitten...

Wat ik van verplicht verzekeren vind, dat weet ik eigenlijk niet. Het is toch wel een beetje je eigen verantwoordelijkheid.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2012 17:22:46 ]
  vrijdag 27 juli 2012 @ 17:37:19 #253
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_114727013
Als je mensen niet verplicht zichzelf te verzekeren krijg je maken met een free-rider probleem. Er zijn dan altijd personen die denken te kunnen meeliften op kosten van de samenleving want een arts mag geen patienten weigeren die in acuut levensgevaar verkeren. Zo worden de opnamekosten alsnog op de samenleving afgewenteld, zeker als het een kale kip is die een beroep doet op de spoedeisende hulp. Hiermee voorkom je ook dat mensen tijden lang met een kwaal rondlopen en pas een beroep doen op de gezondheidszorg als hun situatie zeer ernstig is geworden, preventie is doorgaans goedkoper dan behandelen. Bovendien is het zo dat hoe groter de verzekeringspoel, hoe meer de kosten gedrukt kunnen worden. En nog wat zijdelingse effecten als dat een garantie op zorg leidt tot een veiligere, betrouwbaardere samenleving. Er zijn kortom tal van zwaarwegende pragmatische argumenten aan te wijzen voor het verplicht stellen van een ziektekosteverzekering. Er een ideologisch debat van maken zoals in de VS gebeurt is imo dan ook dwaas en toont aan hoe ver met name één zijde van de Amerikaanse samenleving (de GOP) van de realiteit afstaat.
pi_114727443
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 17:37 schreef Terecht het volgende:
Als je mensen niet verplicht zichzelf te verzekeren krijg je maken met een free-rider probleem. Er zijn dan altijd personen die denken te kunnen meeliften op kosten van de samenleving want een arts mag geen patienten weigeren die in acuut levensgevaar verkeren. Zo worden de opnamekosten alsnog op de samenleving afgewenteld, zeker als het een kale kip is die een beroep doet op de spoedeisende hulp. Hiermee voorkom je ook dat mensen tijden lang met een kwaal rondlopen en pas een beroep doen op de gezondheidszorg als hun situatie zeer ernstig is geworden, preventie is doorgaans goedkoper dan behandelen. Bovendien is het zo dat hoe groter de verzekeringspoel, hoe meer de kosten gedrukt kunnen worden. En nog wat zijdelingse effecten als dat een garantie op zorg leidt tot een veiligere, betrouwbaardere samenleving. Er zijn kortom tal van zwaarwegende pragmatische argumenten aan te wijzen voor het verplicht stellen van een ziektekosteverzekering. Er een ideologisch debat van maken zoals in de VS gebeurt is imo dan ook dwaas en toont aan hoe ver met name één zijde van de Amerikaanse samenleving (de GOP) van de realiteit afstaat.
Hmm, dat is allemaal wel waar.

Voor veel mensen is het inderdaad meer een principekwestie. "Washington moet van mijn gezondheidszorg afblijven".

De republikeinen die ik ken zijn vooral bang voor de overheidsinterventie in de economie, maar vaak verliezen ze met dat soort principes en idealen de realiteit uit het oog.

Het zorgstelsel in Nederland vind ik niet slecht, maar het basispakket mag wel kleiner gemaakt worden om de tegenvallende resultaten te drukken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2012 17:49:59 ]
  vrijdag 27 juli 2012 @ 17:54:22 #255
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114727620
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 17:21 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Tja, hoe erg het ook is. Als je niet verzekerd bent dan kun je natuurlijk verwachten dat er risico's aan vast zitten...

Wat ik van verplicht verzekeren vind, dat weet ik eigenlijk niet. Het is toch wel een beetje je eigen verantwoordelijkheid.
Het is inderdaad je eigen verantwoordelijkheid, maar de Nederlandse overheid heeft zich verplicht iedereen te helpen, ook de onverzekerden. Daarom is het 'verplicht' jezelf te verzekeren. Eigen verantwoordelijkheid met gezondheidszorg resulteert in het laten creperen van mensen. Rottende lijken in de straat, dát willen we natuurlijk niet.

En de VS zit nu in een overgang van het ultiem kapitalistische systeem naar een systeem dat lijkt op het onze.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 17:59:18 #256
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114727757
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 17:49 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Het zorgstelsel in Nederland vind ik niet slecht, maar het basispakket mag wel kleiner gemaakt worden om de tegenvallende resultaten te drukken.
Van mij mag er een kale (alleen ziekenhuis) verzekering komen, zonder eigen risico, indien die veel goedkoper is. Maar ja, zo'n verzekering zou misschien 5 euro goedkoper zijn dan de huidige, omdat het ziekenhuis verreweg het duurste deel van de gezondheidszorg is.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 18:15:35 #257
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_114728263
Misschien moeten we het hier verder over de schietpartij hebben?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  vrijdag 27 juli 2012 @ 18:26:33 #258
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114728607
quote:
5s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 18:15 schreef InTrePidIvity het volgende:
Misschien moeten we het hier verder over de schietpartij hebben?
Ik wil de het onder m'n laatste post zetten ;)
Ik weet alleen niets te melden over de schietpartij, momenteel. behalve dan dat ik niet het idee heb dat er in Nederland minder mensen naar The Dark Knight Rises gaan, door die schietpartij. In de VS schijnt dat wel enige invloed te hebben.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 18:37:22 #259
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_114728908
Een man zou zijn opgepakt die etzelfde zou willen doen.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 19:09:36 #260
349176 Marnixos
vrienden noemen me kut kind.
pi_114730049
Ik denk zelf dat de moordpartij enorme gevolgen heeft voor de film. Ik schat dat het bezoekersaantal met 35% toeneemt door de moorden. Wat een enorme reclame is dat, de film is overal op tv ter sprake gekomen waardoor de hele wereld weet dat de film draait. Bijna niemand associeert de film met de tragische gebeurtenis terwijl de film wel besproken wordt.

Kijk bijvoorbeeld naar NIeuwsuur op de dag van de moordpartij; het programma stond stil bij de slachtoffers en wat er precies gebeurd is ed., waarna een filmrecensent van De Volkskrant zijn woordje deed over de film. Uitgebreid (voor Nederlandse begrippen) werd de film inhoudelijk besproken en associaties met de moordpartij werden afgedaan. Het is aannemelijk dat dit in ieder geval in bijna alle Europese landen zo gegaan is.

Nog een voorbeeld: Amy Winehouse sterft en de verkoopcijfers van haar merchandising en CD's stijgen zeer aanzienlijk...
katten zijn lief
  vrijdag 27 juli 2012 @ 19:11:10 #261
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_114730116
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 18:37 schreef sonnyspek het volgende:
ok sonnyspek, dank voor je mening
Paardelul !!!
pi_114734644
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 16:19 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Hoe hij aan twee miljoen komt, kan ik zo snel niet vinden. Daar moet je wel héél veel latex handschoenen voor gebruiken. Twee MILJOEN in twee dagen? Hoe kan dat nou?
Op de support site (calebmedley.com) is het nog "could potentially run into the hundreds of thousands" :') Volgens de huffingtonpost zijn bijna 50 miljoen Amerikanen onverzekerd. Lijkt me sterk dat hij het enige slachtoffer in die situatie is. Of dat een ziekenhuis het aan zou durven één van de slachtoffers financieel te pluimen.
Ze zijn er wel snel bij om de website te updaten en donaties te vragen. Ruim $70000 reeds ontvangen.
pi_114735027
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 18:37 schreef sonnyspek het volgende:
quote:
Maryland man calling himself 'a joker' detained after shooting threats

Police in Maryland said "a violent episode" had been avoided after they detained a man who described himself as "a joker" and allegedly threatened to shoot his colleagues.

The man, who police have not yet named, is said to have told an employer at Pitney Bowes in Prince George's County that he was "going to load my guns and blow everyone up".

Police said they found 25 guns and thousands of rounds of ammunition during an early-morning raid at the man's house in Crofton, Maryland. "We can't measure what was prevented here," said Prince George County police chief Mark Magaw.

"But what was going on over the last 36 hours was a significant incident in the county, and we think a violent episode was avoided."

Police said the man was in the process of being made redundant at Pitney Bowes when he allegedly made two separate, threatening calls to his boss.

Police were alerted to the threats on Wednesday, the day at least one of the calls was made. After a multi-agency planning operation that took 36 hours, officers raided the suspect's home at 3.20am Friday.

Among the weapons found on the property were semi-automatic rifles and pistols.

Police said the man had not resisted when taken into custody. He is undergoing a "mental evaluation" at a hospital in Maryland. "In light of the events in Aurora, it is important for the community to know that we take all threats seriously," Magaw said.

Pitney Bowes said in a statement that the suspect arrested was an employee of a subcontractor to Pitney Bowes. The company said that the man has not been on any Pitney Bowes property in more than four months.
http://www.guardian.co.uk(...)maryland-threatening

- I was only joking, please believe me!!
- Ow, calling yourself a joker, are you?
- .. .
  vrijdag 27 juli 2012 @ 23:27:18 #264
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_114743924
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 19:11 schreef Anno2012 het volgende:

[..]

ok sonnyspek, dank voor je mening
Wat was er zo raar aan mijn reactie?
pi_114745389
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 21:17 schreef meth1745 het volgende:

[..]

[..]

http://www.guardian.co.uk(...)maryland-threatening

- I was only joking, please believe me!!
- Ow, calling yourself a joker, are you?
- .. .
AD-artikel:

quote:

Een 28-jarige man, die geïnspireerd werd door de schietpartij tijdens de première van een Batman-film in Aurora, Colorado, is gisteren opgepakt nadat hij zijn werkgever had bedreigd. De politie van Maryland trof bij een huiszoeking een compleet arsenaal aan wapens aan.
De man, afkomstig uit het stadje Crofton in Maryland, iets ten oosten van de Amerikaanse hoofdstad Washing, stond op het punt ontslagen te worden, had twee keer over de telefoon tegen zijn werkgever gezegd: 'Ik ben een Joker. Ik laad mijn wapens en blaas iedereen op', zo verklaart de politie van Prince George in de hoofdstad Washington DC.

Grote voorraad munitie
De politie werd ingelicht en voerde vervolgens een huiszoeking uit, waarbij 25 vuurwapens werden aangetroffen. Onder de wapens zijn halfautomatische pistolen, zoals die gebruikt werden bij de schietpartij in Aurora. Ook werd een grote voorraad munitie gevonden, laat een verantwoordelijke van de Amerikaanse federale opsporingsdienst ATF weten.

De politie zegt verrast te zijn door de grote hoeveel wapens die de man in bezit had. Hij ondergaat nu een aantal psychologische tests, en wordt daarna aangeklaagd voor het dreigement. Volgens de autoriteiten is er geen link tussen de man en de dader van de schietpartij in Aurora. 'Maar als je je bedrijf belt en dreigt om mensen te doden, dan geloven we je', zegt Hank Stawinsky van de politie van Prince George's County.

Het is nog niet duidelijk of de man in het verleden behandeld is voor, of geleden heeft aan, een mentale aandoening. Net als de schutter die vorige week 12 mensen doodschoot in de staat Colorado vergeleek de man zichzelf met de Joker, de slechterik uit de Batman-serie. Bij zijn arrestatie droeg hij een T-shirt met de tekst 'Guns don't kill people. I do.' (wapens doden geen mensen, ik wel).
  zaterdag 28 juli 2012 @ 00:20:41 #266
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_114747684
Een paar dagen geleden was er ook al 1 opgepakt, had de link hier in deze reeks gepost maar kan hem zo snel niet meer vinden.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  Trouwste user 2022 zondag 29 juli 2012 @ 08:25:26 #267
7889 tong80
Spleenheup
pi_114793551
De moeder van het 6-jarige meisje dat vorige week omkwam bij de schietpartij in een bioscoop in de VS in Aurora heeft een miskraam gehad. De vrouw, Ashley Moser, raakte bij de schietpartij ernstig gewond. Inmiddels is ze herstellende, maar haar verwondingen hebben een miskraam veroorzaakt, laat haar familie weten.

Moser werd in haar nek en in haar buik geraakt. Haar dochter, Veronica Moser-Sullivan, was het jongste slachtoffer van de schietpartij waarbij twaalf mensen omkwamen. De familie heeft de moeder nog niet over de dood van haar 6-jarige dochter verteld. Het is nog niet bekend wanneer de dochter wordt begraven.

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 29 juli 2012 @ 09:27:24 #268
300082 roos85
JUICHEN!
pi_114793837
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 08:25 schreef tong80 het volgende:
De moeder van het 6-jarige meisje dat vorige week omkwam bij de schietpartij in een bioscoop in de VS in Aurora heeft een miskraam gehad. De vrouw, Ashley Moser, raakte bij de schietpartij ernstig gewond. Inmiddels is ze herstellende, maar haar verwondingen hebben een miskraam veroorzaakt, laat haar familie weten.

Moser werd in haar nek en in haar buik geraakt. Haar dochter, Veronica Moser-Sullivan, was het jongste slachtoffer van de schietpartij waarbij twaalf mensen omkwamen. De familie heeft de moeder nog niet over de dood van haar 6-jarige dochter verteld. Het is nog niet bekend wanneer de dochter wordt begraven.

Wat heftig :'(
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  zondag 29 juli 2012 @ 09:42:02 #269
177948 Daskaar
cake or death?
pi_114793953
quote:

jezus..

wat ook bizar is, is dat wij, een stel vreemden aan de andere kant van de wereld, dit wel weten.
pi_114794066
quote:

Heftig..
Maar wat doet een 6-jarige bij een Batman première? Is die film niet 16+ in Amerika? Ik dacht dat er alleen in de zaal geschoten was, dus ik neem aan dat de 6-jarige dochter zich ook in de zaal bevond.. of is er ook buiten de zaal nog geschoten?
  Trouwste user 2022 zondag 29 juli 2012 @ 10:00:50 #271
7889 tong80
Spleenheup
pi_114794138
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 09:42 schreef Daskaar het volgende:

[..]

jezus..

wat ook bizar is, is dat wij, een stel vreemden aan de andere kant van de wereld, dit wel weten.
Nu je het zegt. Welkom in de digitale wereld. Zag laatst een documentaire over de schrijver Gerrit Komrij. Woonde in Portugal. Of ie Nederland niet miste ?

'Ik heb De Metro al gelezen voordat ie wordt uitgedeeld.'

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_114794185
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 09:53 schreef hetzusjevan het volgende:

Heftig..
Maar wat doet een 6-jarige bij een Batman première? Is die film niet 16+ in Amerika? Ik dacht dat er alleen in de zaal geschoten was, dus ik neem aan dat de 6-jarige dochter zich ook in de zaal bevond.. of is er ook buiten de zaal nog geschoten?
De belangrijkste vraag als een kind wordt doodgeschoten ^O^
(en nee, Batman was niet 16+)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 29 juli 2012 @ 10:14:12 #273
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_114794307
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 10:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]

De belangrijkste vraag als een kind wordt doodgeschoten ^O^
(en nee, Batman was niet 16+)
nee, 13+. Dus dan nog niet geschikt voor iemand van 6.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  zondag 29 juli 2012 @ 11:51:22 #274
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_114796456
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 16:25 schreef Hoplahopla het volgende:
Ben erg benieuwd naar het motief, als we het ooit te weten komen. Ergens heb ik het idee dat iemand met zoveel potentieel niet zomaar een bioscoop overhoop schiet... Er zal wel een lange en ingewikkelde geschiedenis aan vooraf zijn gegaan.

Als ik die foto van hem zie heb ik toch ergens wel sympathie voor hem... Zo iemand verwacht je dit niet van...
quote:
Op zondag 29 juli 2012 @ 10:31 schreef Hoplahopla het volgende:
De vergiftiging van de atmosfeer leidt vanzelf tot afname van vlinders, bijen en andere insecten. Daar is de mens volledig schuldig aan en dit zal nog wel extremere vormen aannemen waarschijnlijk.

Ik hoop ergens dat het de mensheid uiteindelijk hard zal treffen, zodat er misschien eens iets veranderd in de manier van denken. Stelselmatig onze atmosfeer volpompen met afvalstoffen is geen oplossing. Onze levensstijlen zijn buitenproportioneel en moeten beperkt worden.

De mens is niets meer dan een agressief virus dat de aarde overwoekerd en opslokt. Zij verdringt andere diersoorten ten bate van eigen belang en vernietigd ecosystemen bij de vleet.
Ik vind jou een beetje eng ;(
pi_114796613
quote:
9s.gif Op zondag 29 juli 2012 11:51 schreef Sinji het volgende:

[..]

[..]

Ik vind jou een beetje eng ;(
En bedankt.

Ik ben eng omdat ik sympathie heb voor buitenbeentjes en andere diersoorten/de planeet?
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_114796875
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 23:48 schreef Specularium het volgende:

[..]

AD-artikel:

[..]

Wat een wereld.
  zondag 29 juli 2012 @ 12:04:59 #277
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_114796882
Het is gemakkelijker de dader als een soort inhumaan monster te zien dan te accepteren dat sommige mensen in bepaalde omstandigheden zoiets doen.

Hem benaderen als een niet-mens, als een monster, betekent dat we geen enkele verantwoordelijkheid hoeven te nemen en gewoon lekker verder kunnen gaan op de manier hoe we het altijd doen, hij was toch geen echt mens, maar een halvegare gek.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zondag 29 juli 2012 @ 12:15:35 #278
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_114797177
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 12:04 schreef oompaloompa het volgende:
Het is gemakkelijker de dader als een soort inhumaan monster te zien dan te accepteren dat sommige mensen in bepaalde omstandigheden zoiets doen.

Hem benaderen als een niet-mens, als een monster, betekent dat we geen enkele verantwoordelijkheid hoeven te nemen en gewoon lekker verder kunnen gaan op de manier hoe we het altijd doen, hij was toch geen echt mens, maar een halvegare gek.
Het is juíst interessant om het motief te achterhalen van deze jongeman. Maar vanwege het feit dat we daarover nog niets weten en enkel beschikken over de info dat hij bij een psychiater in behandeling is.. ja, dan krijg je snel het vermoeden dat het een halvegare gek is met een behoorlijke disorder. Bovendien:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 11:56 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

En bedankt.

Ik ben eng omdat ik sympathie heb voor buitenbeentjes en andere diersoorten/de planeet?
/care

[ Bericht 1% gewijzigd door Sinji op 29-07-2012 12:21:26 ]
  zondag 29 juli 2012 @ 12:23:35 #279
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_114797426
quote:
10s.gif Op zondag 29 juli 2012 12:15 schreef Sinji het volgende:

[..]

Het is juíst interessant om het motief te achterhalen van deze jongeman. Maar vanwege het feit dat we daarover nog niets weten en enkel beschikken over de info dat hij bij een psychiater in behandeling is.. ja, dan krijg je snel het vermoeden dat het een halvegare gek is met een behoorlijke disorder. Bovendien:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

/care

[ afbeelding ]
Ja maar door hem dus als een halvegare gek weg te zetten, verwijder je hem uit de categorie "normale mensen" en verklein je dus de noodzaak tot onderzoek & preventie van dit soort gevallen.

Kijk b.v. naar de going postal gevallen, waar de Amerikaanse post geprivatiseerd werd en de werkomstandigheden en druk zo groot werden dat mensen hem flipten. In plaats van iets te doen tegen die omstandigheden (boehoehoe socialisme) werd de schutter keer op keer weggezet als een doorgedraaide idioot, een gek. Gevolg is dat er meer dan 40 onschudldigen gestorven zijn in postal-shootings die meer dan tien jaar bestreken.

Afgelopen 10-20 jaar zijn er heel veel scholieren en studenten doorgedraaid, in plaats van ze als losse gevallen van idioten te zien, zou het nuttig kunnen zijn te kijken naar het systeem dat mensen tot dit punt brengt, door deze gevallen elke keer weg te zetten als een losse idioot zal dat nooit gebeuren.
pi_114810211
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 10:14 schreef Tokus het volgende:

nee, 13+. Dus dan nog niet geschikt voor iemand van 6.
PG-13, dat is wat anders hè ;)
En nog steeds geen belangrijke vraag bij een doodgeschoten kind imho
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_114814105
N
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 17:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

PG-13, dat is wat anders hè ;)
En nog steeds geen belangrijke vraag bij een doodgeschoten kind imho
Nee, je hebt gelijk. Een nog veel belangrijkere vraag is waarom een 6-jarig kind aanwezig is bij een nachtelijke voorstelling :{
  Moderator zondag 29 juli 2012 @ 19:14:34 #282
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_114814351
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 19:06 schreef dieyra het volgende:
N

[..]

Nee, je hebt gelijk. Een nog veel belangrijkere vraag is waarom een 6-jarig kind aanwezig is bij een nachtelijke voorstelling :{
met de ouders meegekomen?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_114814491
Inderdaad en dat is gelijk het ergste voor de ouders.
Zij hadden namelijk door een beetje gezond verstand te gebruiken hun kind niet hoeven te verliezen.
Een 6-jarig kind hoort in bed 's nachts en niet in een bioscoop.
pi_114814951
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 19:18 schreef dieyra het volgende:
Zij hadden namelijk door een beetje gezond verstand te gebruiken hun kind niet hoeven te verliezen.
Helemaal mee eens, het is hun eigen schuld dat het kind dood is! Als ze het kind thuis hadden gelaten en er een inbreker was geweest die het kind had vermoord maakte dat niet uit, want ze deden wat sociaal verantwoord was. Dus moeten ze nu niet zeuren.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2012 19:32:15 ]
pi_114815196
Ik zeg niet dat ze niet moeten zeuren -O-

Het gaat er niet om wat sociaal verantwoord is, het gaat er om dat je doet wat goed is voor de gezondheid van je kind. En dat is het dus niet meenemen naar de bios om middernacht.

Als ze daar rekening mee hadden gehouden dan was dit dus niet gebeurd en daarom maakt dit het extra wrang.
  Moderator zondag 29 juli 2012 @ 19:42:11 #286
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_114815353
quote:
volgens wie hoort dat?
pi_114815729
quote:
15s.gif Op zondag 29 juli 2012 19:38 schreef dieyra het volgende:
Ik zeg niet dat ze niet moeten zeuren -O-

Het gaat er niet om wat sociaal verantwoord is, het gaat er om dat je doet wat goed is voor de gezondheid van je kind. En dat is het dus niet meenemen naar de bios om middernacht.

Als ze daar rekening mee hadden gehouden dan was dit dus niet gebeurd en daarom maakt dit het extra wrang.
Ja dat zeg ik toch ook? Je gaat toch niet iets doen met je kind op een vrijdag avond, WTF zijn dat voor een ouders, als ze gewoon eens een keer normaal deden was dit niet gebeurt en daarom zou je wat ons betreft gewoon de ouders mogen vervolgen, toch? Kut ouders.
pi_114817536
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 19:52 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Ja dat zeg ik toch ook? Je gaat toch niet iets doen met je kind op een vrijdag avond, WTF zijn dat voor een ouders, als ze gewoon eens een keer normaal deden was dit niet gebeurt en daarom zou je wat ons betreft gewoon de ouders mogen vervolgen, toch? Kut ouders.
:? JIj vult mij wel op een hele bijzonder manier aan :7
Wat mijn mening is staat hierboven, de rest heb ik niet gezegd :)
pi_114817666
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 19:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

volgens wie hoort dat?
Hier reageer ik morgen op, ga nu weg :) voordat er wordt gedacht dat ik de discussie uit de weg ga, er wordt namelijk heel wat voor mij ingevuld hier ;)
  Moderator zondag 29 juli 2012 @ 20:38:00 #290
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_114817806
ik vul bewust niets in :P
pi_114818320
En ik ben het gewoon volledig met je eens dat ouders op vrijdagen niet naar de bios moeten gaan met een kind onder de 13 want als er dan een schietpartij plaatsvindt, dan is dat de schuld van de ouders. :7
pi_114819230
quote:
Met een beetje gezond verstand waren ze nooit aan kinderen begonnen.
pi_114819306
Dit topic kaart toch wel een beetje de freaks op fok aan. Eerst Jokkebr0k en nu dieyra - met alle respect - maar ik geloof mijn ogen soms niet.
pi_114821226
quote:
2s.gif Op woensdag 25 juli 2012 18:44 schreef wise het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ff quote

[..]

Bestwel raar ja
pi_114821304
quote:
Je hebt bestwel gelijk. Vooral als het om zo'n film gaat.
pi_114821461
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 21:39 schreef JohannesKozijn het volgende:

[..]

Bestwel raar ja
:')
pi_114821476
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 21:41 schreef JohannesKozijn het volgende:

[..]

Je hebt bestwel gelijk. Vooral als het om zo'n film gaat.
Heb je hem gezien?
pi_114821558
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 21:44 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Heb je hem gezien?
Je kan toch wel op voorhand bedenken dat de film niet geschikt is voor kleine kinderen, gezien het genre en de voorlopers. Ik heb hem nog niet gezien, maar dat ga ik wel doen.
pi_114821716
En toch vind ik dit een totaal zinloze en idiote discussie in een topic over een massamoordenaar. Het heeft zo'n vieze 'eigen schuld dikke bult ouders!' bijsmaak. :N Ga in OUD janken over kinderen die meegaan naar bioscopen, hier met je vingertje zwaaien vind ik erg ongepast.
pi_114821752
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 21:45 schreef JohannesKozijn het volgende:

[..]

Je kan toch wel op voorhand bedenken dat de film niet geschikt is voor kleine kinderen, gezien het genre en de voorlopers. Ik heb hem nog niet gezien, maar dat ga ik wel doen.
Waarom is het niet geschikt voor kinderen dan? Ben je bang dat ze getraumatiseerd raken? :') Kom jij uit Urk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')