abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 juli 2012 @ 20:34:17 #1
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_114507975
Hoe doen jullie dat met het bewaren van kassabonnetjes voor garantie?

Stel je hebt iets gekocht met 2 of 5 jaar garantie (of een Eastpak rugzak met een belachelijk lange garantie van 30 jaar :D ) , maar dan wel met kassabon.
Maar hoe bewaar je zo'n bon? Ik prik er gaatjes in en gaan ze in de ringmap "acceptgiros e.d."; maar na een paar maanden is de tekst amper nog leesbaar.
Of kunnen ze beter in van die doorzichtige plastic mappen? Of gewoon in een dichte doos? Maar dan zit je met het terugvinden van die dingen, als alles door elkaar komt.
Of digitaliseren jullie de boel (inscannen) en mocht het nodig zijn print je de bon weer uit?

Hoe doen jullie zoiets?
How can I make this topic about me?
  zaterdag 21 juli 2012 @ 20:36:40 #2
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_114508049
Als het echt een paar jaar garantie is, even een kopie van maken. Desnoods in de winkel vragen of ze er een kopie van kunnen maken. Thuis eventueel inscannen, maar dat doe ik zelf niet.
  Moderator zaterdag 21 juli 2012 @ 20:37:42 #3
9859 crew  Karina
Woman
pi_114508081
Vroeger scande ik ze, maar ik heb geen scanner meer, nu stop ik ze in een ordner. Maar alleen van de wat duurdere dingen, iets van 25 euro met een jaar garantie, nou ja, dat risico neem ik dan maar ;)
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_114508137
Of pinnen, dat is ook een geldig bewijs. Moet je wel je afschriften bewaren.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 20:41:15 #5
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_114508179
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 20:39 schreef ER_Online het volgende:
Of pinnen, dat is ook een geldig bewijs. Moet je wel je afschriften bewaren.
Maar hoe bewijs je dan dat je precies dat artikel gekocht hebt? En pinbetaling laat alleen maar zien dat je een bedrag hebt betaald in die winkel. Niet wat je gekocht hebt.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_114508444
De winkel heeft natuurlijk ook een administratie. Het maakt het er niet makkelijker op, maar in het geval van een onleesbaar bonnetje kán het wel. http://www.consuwijzer.nl(...)hten_zonder_kassabon
pi_114508451
Ik doe zo'n bonnetje, inclusief eventuele garantiekaart, gewoon in de doos van het artikel. Die doos parkeer ik dan op zolder. Zolang er geen licht aan de bon komt, blijft hij gewoon leesbaar.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zaterdag 21 juli 2012 @ 21:02:16 #8
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_114508845
In de doos met bonnetjes en handleidingen. Eens in de paar jaar uitzoeken.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_114509482
Ik scan alles en verzamel t met software.
Op basis daarvan wordt t gesorteerd enzo
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_114510429
In een steekhoesje in een map, maar wel vooraf inscannen.
Door het licht verkleuren de bonnetjes inderdaad, maar zolang die je die map niet vaak open hebt valt dat wel mee.

Waarom bewaren? Omdat veel winkels toch een originele bon willen.
Waarom inscannen? Zodat je de inboedelverzekering bewijs kan overleggen welke spullen je in huis had liggen en wat ze nog waard waren (naast evt foto's van je kamers). Wel een backup apart van huis bewaren.
Eerst denken, dan typen
  zaterdag 21 juli 2012 @ 23:36:40 #11
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_114514603
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 21:24 schreef Chinless het volgende:
Ik scan alles en verzamel t met software.
Op basis daarvan wordt t gesorteerd enzo
Hey ik digitaliseer ook altijd alles/facturen. Scannen en opslaan als PDF en dan mijn dropbox.

Welke software bedoel je hierboven?
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
  zondag 22 juli 2012 @ 01:40:08 #12
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_114518790
Bij mij gaan alle bonnetjes en aankoopbewijzen in een insteekmapje en dat gaat in een speciale ringband. Als er geen licht bij komt dan vervagen die bonnetjes niet zo snel, althans dat is mijn ervaring.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  zondag 22 juli 2012 @ 08:47:30 #13
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_114522463
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 21:55 schreef Piger het volgende:
Waarom inscannen? Zodat je de inboedelverzekering bewijs kan overleggen welke spullen je in huis had liggen en wat ze nog waard waren (naast evt foto's van je kamers). Wel een backup apart van huis bewaren.
Oei ja, daar heb ik nog niet eens aan gedacht. Goed dat je het zegt.
Toch maar eens naar een scanner oid rondkijken...
How can I make this topic about me?
pi_114522470
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 20:49 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ik doe zo'n bonnetje, inclusief eventuele garantiekaart, gewoon in de doos van het artikel. Die doos parkeer ik dan op zolder. Zolang er geen licht aan de bon komt, blijft hij gewoon leesbaar.
Lege dozen bewaren :')
  zondag 22 juli 2012 @ 08:50:54 #15
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_114522480
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2012 08:49 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Lege dozen bewaren :')
Handig als het artikel stuk is en hij moet terug vervoerd worden naar de winkel. Dat kan dan in de originele verpakking.
How can I make this topic about me?
pi_114522516
Ik heb een hekel aan bergen papier, dus ik scan alles wat belangrijk is. Dan kan ik het blaadje gewoon ergens kwijtraken, de digitale kopie is altijd makkelijk te vinden adhv steekwoorden :Y) Op dropbox, uiteraard.
pi_114523077
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 08:50 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Handig als het artikel stuk is en hij moet terug vervoerd worden naar de winkel. Dat kan dan in de originele verpakking.
Echt handig :')

Wat een onzin. Dozen met lucht opslaan
  Moderator zondag 22 juli 2012 @ 10:06:33 #18
9859 crew  Karina
Woman
pi_114523099
Dozen bewaar ik altijd een jaar, zoiets, op zolder, daar is toch plek zat.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 22 juli 2012 @ 10:31:57 #19
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_114523433
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 08:57 schreef LoggedIn het volgende:
Ik heb een hekel aan bergen papier, dus ik scan alles wat belangrijk is. Dan kan ik het blaadje gewoon ergens kwijtraken, de digitale kopie is altijd makkelijk te vinden adhv steekwoorden :Y) Op dropbox, uiteraard.
En hoe tag je die dingen dan? Je moet het ook nog een soort van terugvinden.
How can I make this topic about me?
  Moderator zondag 22 juli 2012 @ 10:35:06 #20
9859 crew  Karina
Woman
pi_114523479
quote:
5s.gif Op zondag 22 juli 2012 10:31 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

En hoe tag je die dingen dan? Je moet het ook nog een soort van terugvinden.
Je hebt toch niet ZOVEEL spullen, gewoon, strijkbout, televisie, computer, laptop.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 22 juli 2012 @ 10:42:13 #21
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_114523606
quote:
99s.gif Op zondag 22 juli 2012 10:35 schreef Karina het volgende:

[..]

Je hebt toch niet ZOVEEL spullen, gewoon, strijkbout, televisie, computer, laptop.
Nouja, ik zit dan te denken om direct bijna alles maar te digitaliseren wat er aan paperassen binnenkomt, en dan kan het flink oplopen.
How can I make this topic about me?
  Moderator zondag 22 juli 2012 @ 10:43:32 #22
9859 crew  Karina
Woman
pi_114523628
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 10:42 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Nouja, ik zit dan te denken om direct bijna alles maar te digitaliseren wat er aan paperassen binnenkomt, en dan kan het flink oplopen.
Directories maken: verzekeringen, garantie, etc. Dan is het redelijk te doen. En regelmatig opschonen, als je nieuwe papieren krijgt, de oude meteen deleten (of weggooien als het papier is).
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_114523704
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 23:36 schreef Sigmund_Freud het volgende:

[..]

Hey ik digitaliseer ook altijd alles/facturen. Scannen en opslaan als PDF en dan mijn dropbox.

Welke software bedoel je hierboven?
Hoe scan jij de boel in, heb je een autofeeder? En welk programma gebruik je?
Oh, and that's a bad miss!
pi_114531005
Ik heb ook alles ingescanned. Ergens in 2004 mee begonnen ofzo.

Voordeel is dat ik altijd alles terug kan vinden en indien nodig zelfs op lokatie (vpn verbinding naar huis vanaf mn laptop/iphone/ipad).
Alles idd in PDF opgeslagen, met OCR zodat ik desnoods kan copy/pasten.
Daarna gaat de papieren versie in een groot archief (lees: plastic afsluitbare kratten). Doordat ik t 'op volgorde' erin flikker is adhv datum t wel terug te vinden als ik ooit een fysiek exemplaar nodig zou hebben)

Ik gebruik zelf Paperport hiervoor, werkt prima.
Sorteren doe ik zelf handmatig, kwestie van ff in het goede mapje gooien.

Backups 2x per jaar op een usb stick bij mn ouders (encrypted met truecrypt), en dagelijks online (ook encrypted). Mocht de usb stick oid kwijt raken, dan ligt niet meteen alles op straat.

Hele boekhouding is nu zo'n 600Mb groot.. dat is van 10 jaar bijna.

Ik scan t allemaal in met een simpele flatbedscanner, Canon LIDE50. Heerlijk compact en vrij snel ding, scant in prima kwaliteit.

ADF heeft ie niet, maar hoe vaak heb je nu echt een stapel papieren? 1-2 pagina's kan prima met de hand, een exemplaar met dubbelzijdig en adf kost meteen een enorme klap meer. Daarvoor ga ik die 2x per jaar wel met de hand 10 velletjes (max) inscannen.
  zondag 22 juli 2012 @ 15:28:12 #25
308024 BundyChen
It's Al Chen, not Bundy
pi_114531249
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 15:20 schreef DJSmiley het volgende:
Ik heb ook alles ingescanned. Ergens in 2004 mee begonnen ofzo.

Voordeel is dat ik altijd alles terug kan vinden en indien nodig zelfs op lokatie (vpn verbinding naar huis vanaf mn laptop/iphone/ipad).
Alles idd in PDF opgeslagen, met OCR zodat ik desnoods kan copy/pasten.
Daarna gaat de papieren versie in een groot archief (lees: plastic afsluitbare kratten). Doordat ik t 'op volgorde' erin flikker is adhv datum t wel terug te vinden als ik ooit een fysiek exemplaar nodig zou hebben)

Ik gebruik zelf Paperport hiervoor, werkt prima.
Sorteren doe ik zelf handmatig, kwestie van ff in het goede mapje gooien.

Backups 2x per jaar op een usb stick bij mn ouders (encrypted met truecrypt), en dagelijks online (ook encrypted). Mocht de usb stick oid kwijt raken, dan ligt niet meteen alles op straat.

Hele boekhouding is nu zo'n 600Mb groot.. dat is van 10 jaar bijna.

Ik scan t allemaal in met een simpele flatbedscanner, Canon LIDE50. Heerlijk compact en vrij snel ding, scant in prima kwaliteit.

ADF heeft ie niet, maar hoe vaak heb je nu echt een stapel papieren? 1-2 pagina's kan prima met de hand, een exemplaar met dubbelzijdig en adf kost meteen een enorme klap meer. Daarvoor ga ik die 2x per jaar wel met de hand 10 velletjes (max) inscannen.
Niet een beetje extreem :') ? Ik denk dat veel mensen van hun eigen zaak bij lange na niet zo goed alles beveiligd en op orde hebben, laat staan van random spullen thuis.
pi_114539891
Ik gooi alle kassabonnetjes ongeordend in een bak. En dan alleen van duurdere producten (zeg maar vanaf 50 euro). 99,9% van de bonnetjes heb je toch nooit meer nodig en de paar keer dat het is voorgekomen dat ik een bonnetje nodig had voor garantie dan is het eventjes een kwartiertje die bak met bonnetjes doorzoeken ;)
  zondag 22 juli 2012 @ 19:53:41 #27
165633 eriksd
The grand facade...
pi_114540293
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 15:20 schreef DJSmiley het volgende:
Ik heb ook alles ingescanned. Ergens in 2004 mee begonnen ofzo.

Voordeel is dat ik altijd alles terug kan vinden en indien nodig zelfs op lokatie (vpn verbinding naar huis vanaf mn laptop/iphone/ipad).
Alles idd in PDF opgeslagen, met OCR zodat ik desnoods kan copy/pasten.
Daarna gaat de papieren versie in een groot archief (lees: plastic afsluitbare kratten). Doordat ik t 'op volgorde' erin flikker is adhv datum t wel terug te vinden als ik ooit een fysiek exemplaar nodig zou hebben)

Ik gebruik zelf Paperport hiervoor, werkt prima.
Sorteren doe ik zelf handmatig, kwestie van ff in het goede mapje gooien.

Backups 2x per jaar op een usb stick bij mn ouders (encrypted met truecrypt), en dagelijks online (ook encrypted). Mocht de usb stick oid kwijt raken, dan ligt niet meteen alles op straat.

Hele boekhouding is nu zo'n 600Mb groot.. dat is van 10 jaar bijna.

Ik scan t allemaal in met een simpele flatbedscanner, Canon LIDE50. Heerlijk compact en vrij snel ding, scant in prima kwaliteit.

ADF heeft ie niet, maar hoe vaak heb je nu echt een stapel papieren? 1-2 pagina's kan prima met de hand, een exemplaar met dubbelzijdig en adf kost meteen een enorme klap meer. Daarvoor ga ik die 2x per jaar wel met de hand 10 velletjes (max) inscannen.
Bladiebla technobabble. Kreeg je vaak van die :') :') blikken?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 22 juli 2012 @ 20:09:35 #28
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_114540871
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 10:47 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Hoe scan jij de boel in, heb je een autofeeder? En welk programma gebruik je?
Gewoon een flatbed scanner (zit in de printer) en opslaan als PDF met OCR er overheen.

Voor die enkele keer dat ik echt een stapel heb dan laat ik hem op het werk even door de autofeeder lopen waarna deze het automatisch naar huis wordt gemailt.

Maar goed, eigenlijk nog een beetje op zoek naar een goed beheer / zoekprogramma. Zodat ik zaken op keyword terug kan vinden.
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
  zondag 22 juli 2012 @ 20:15:23 #29
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_114541099
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:41 schreef Palomar het volgende:
Ik gooi alle kassabonnetjes ongeordend in een bak. En dan alleen van duurdere producten (zeg maar vanaf 50 euro). 99,9% van de bonnetjes heb je toch nooit meer nodig en de paar keer dat het is voorgekomen dat ik een bonnetje nodig had voor garantie dan is het eventjes een kwartiertje die bak met bonnetjes doorzoeken ;)
Dat dus. Kost veel minder tijd.
  zondag 22 juli 2012 @ 20:15:33 #30
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_114541103
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 15:20 schreef DJSmiley het volgende:
Ik heb ook alles ingescanned. Ergens in 2004 mee begonnen ofzo.

Voordeel is dat ik altijd alles terug kan vinden en indien nodig zelfs op lokatie (vpn verbinding naar huis vanaf mn laptop/iphone/ipad).
Alles idd in PDF opgeslagen, met OCR zodat ik desnoods kan copy/pasten.
Daarna gaat de papieren versie in een groot archief (lees: plastic afsluitbare kratten). Doordat ik t 'op volgorde' erin flikker is adhv datum t wel terug te vinden als ik ooit een fysiek exemplaar nodig zou hebben)

Ik gebruik zelf Paperport hiervoor, werkt prima.
Sorteren doe ik zelf handmatig, kwestie van ff in het goede mapje gooien.

Backups 2x per jaar op een usb stick bij mn ouders (encrypted met truecrypt), en dagelijks online (ook encrypted). Mocht de usb stick oid kwijt raken, dan ligt niet meteen alles op straat.

Hele boekhouding is nu zo'n 600Mb groot.. dat is van 10 jaar bijna.

Ik scan t allemaal in met een simpele flatbedscanner, Canon LIDE50. Heerlijk compact en vrij snel ding, scant in prima kwaliteit.

ADF heeft ie niet, maar hoe vaak heb je nu echt een stapel papieren? 1-2 pagina's kan prima met de hand, een exemplaar met dubbelzijdig en adf kost meteen een enorme klap meer. Daarvoor ga ik die 2x per jaar wel met de hand 10 velletjes (max) inscannen.
:')
Feyenoord Rotterdam
pi_114546643
Gewoon alles in keukenla. Alleen bonnetjes van echt grote uitgaven (>500 euro ofzo) bewaar ik netjes in de map mijn financiële zooi.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_114547371
Ik bewaar nooit iets, wat is dat voor raar fenomeen zeg. :')
pi_114548356
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 21:02 schreef _Flash_ het volgende:
In de doos met bonnetjes en handleidingen. Eens in de paar jaar uitzoeken.
+1

Alleen zoek ik het elke keer als ik er wat nieuws in doe meteen uit :)
pi_114548734
quote:
12s.gif Op zondag 22 juli 2012 22:36 schreef Kola het volgende:
Ik bewaar nooit iets, wat is dat voor raar fenomeen zeg. :')
jij maakt ook nooit aanspraak op garantie als een product waar je bijv. 100 euro voor hebt betaald na een paar maanden kapot is?
pi_114549228


[ Bericht 100% gewijzigd door Kola op 22-07-2012 23:19:41 ]
pi_114549362
Ik bewaar alle belangrijke bonnetjes die binnenkomen in een grote la. :)
  maandag 23 juli 2012 @ 09:28:43 #37
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_114557798
Ik bewaar alle bonnen in een schoenendoos. Niet handig als je een keer wat moet terug brengen en dus het bonnetje zoekt >:), maar ze blijven wel goed leesbaar.
  maandag 23 juli 2012 @ 09:35:07 #38
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_114557890
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 20:41 schreef KwisatzHaderach het volgende:

[..]

Maar hoe bewijs je dan dat je precies dat artikel gekocht hebt? En pinbetaling laat alleen maar zien dat je een bedrag hebt betaald in die winkel. Niet wat je gekocht hebt.
Dat kan het bedrijf nagaan in hun boekhouding. Iedere pintransactie geeft een referentie die ze in hun systeem terug kunnen vinden :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_114557957
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 20:34 schreef gebrokenglas het volgende:
Hoe doen jullie dat met het bewaren van kassabonnetjes voor garantie?

Stel je hebt iets gekocht met 2 of 5 jaar garantie (of een Eastpak rugzak met een belachelijk lange garantie van 30 jaar :D ) , maar dan wel met kassabon.
Maar hoe bewaar je zo'n bon? Ik prik er gaatjes in en gaan ze in de ringmap "acceptgiros e.d."; maar na een paar maanden is de tekst amper nog leesbaar.
Of kunnen ze beter in van die doorzichtige plastic mappen? Of gewoon in een dichte doos? Maar dan zit je met het terugvinden van die dingen, als alles door elkaar komt.
Of digitaliseren jullie de boel (inscannen) en mocht het nodig zijn print je de bon weer uit?

Hoe doen jullie zoiets?
Ik scan de bon, en sla deze op als pdf, uiteraard met een vermelding van de aanschafdatum en beschrijving etc in de bestandsnaam. Dit doe ik in een directory op de pc, en hiervan maak ik automatisch dagelijks een backup naar onze NAS thuis, en naar een online-backupdienst.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 23 juli 2012 @ 11:13:50 #40
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_114559671
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 01:40 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Bij mij gaan alle bonnetjes en aankoopbewijzen in een insteekmapje en dat gaat in een speciale ringband. Als er geen licht bij komt dan vervagen die bonnetjes niet zo snel, althans dat is mijn ervaring.
Idem
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_114575318
quote:
5s.gif Op zondag 22 juli 2012 10:31 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

En hoe tag je die dingen dan? Je moet het ook nog een soort van terugvinden.
Uhm, ik geef t gewoon een duidelijke naam.. Het staat wel een beetje in mapjes, bijv papieren van Nederland staan gescheiden van m'n Duitse papierwerk, maar verder weet ik het wel te vinden op naam :) Ik zet ook altijd de datum inde bestandsnaam.
pi_114581322
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 20:34 schreef gebrokenglas het volgende:
Hoe doen jullie dat met het bewaren van kassabonnetjes voor garantie?

Stel je hebt iets gekocht met 2 of 5 jaar garantie (of een Eastpak rugzak met een belachelijk lange garantie van 30 jaar :D ) , maar dan wel met kassabon.
Maar hoe bewaar je zo'n bon? Ik prik er gaatjes in en gaan ze in de ringmap "acceptgiros e.d."; maar na een paar maanden is de tekst amper nog leesbaar.
Of kunnen ze beter in van die doorzichtige plastic mappen? Of gewoon in een dichte doos? Maar dan zit je met het terugvinden van die dingen, als alles door elkaar komt.
Of digitaliseren jullie de boel (inscannen) en mocht het nodig zijn print je de bon weer uit?

Hoe doen jullie zoiets?
Inscannen en het origineel ook bewaren.
pi_114581589
Interessant topic. Ik moet ook maar eens aan inscannen gaan denken.
pi_114581850
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 22:06 schreef Paxcon het volgende:
Interessant topic. Ik moet ook maar eens aan inscannen gaan denken.
Inderdaad. Moet ik wel weer een werkende scanner in huis zien te krijgen..
pi_114586367
Ik ben een ontzettend slordige pauper wat dat betreft. Als ik opeens garantie zou moeten claimen voor iets... 90% kans dat ik het bonnetje niet meer terugvind :')

Misschien eens een vaste locatie verzinnen voor die troep _O- (administratie van minstens A4 formaat zit allemaal netjes in mappen, maar die kleine frutsels zwerven overal)
  maandag 23 juli 2012 @ 23:33:57 #46
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_114586549
gewoon alles pinnen
  maandag 23 juli 2012 @ 23:37:37 #47
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_114586704
Ik doe bonnetjes in een envelop, die ik aan een A4tje vast niet en zo in de administratie bewaar. Op het A4tje kan je dan schrijven wat er in de envelop zit.
KuikenGuppy
pi_114589424
Ik raak ze altijd netjes kwijt.
pi_114610032
in een schoenendoos ofc
pi_139702369
Er zijn tegenwoordig wel wat initatieven die het eenvoudig mogelijk maken om kassabonnen digitaal op te slaan. Werkt als een zonnetje! Werkt ook prima. Online account bij hun winkelplatform waar je de bonnen kunt terugvinden. En in apps voor zowel ios als android. Handig is ook dat wanneer je aankopen doet via fok.nl de bonnen automatisch aan je account worden toegevoegd.
Fijn dat we in een digitaal tijdperk leven. Het gemak dient de mens :-)

[ Bericht 16% gewijzigd door Peter op 08-05-2014 18:42:05 (nie spammen nie) ]
pi_139702536
Ik gebruik een app op m'n telefoon (Scanner Pro, iPhone) voor het scannen en Evernote om de boel te archiveren.
pi_139704218
die spam _O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_139704427
quote:
99s.gif Op donderdag 8 mei 2014 17:15 schreef bijdehand het volgende:
die spam _O-
Toch nog een topic gevonden om hun site te spammen, leuke kick.
pi_139704438
Bewaar het eigenlijk alleen voor "echt" grote aankopen, nieuwe telefoon/ipad/magnetron etc.
Dingen <200 ben ik vaak al erg laks mee :')
pi_139704460
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 17:21 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Toch nog een topic gevonden om hun site te spammen, leuke kick.
Ik vind het knap. Weet je wat nog knapper is? Mijn systeem om posts te vinden, genaamd PoZo. ga naar www.pozo.com en neem een abo op mijn site, kei veel goeds en fucking handig!!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 8 mei 2014 @ 17:25:16 #56
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_139704538
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 17:21 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Toch nog een topic gevonden om hun site te spammen, leuke kick.
En ook die subtiele naam.
pi_139705001
Bij electrische spullen zit vaak een gebruiksaanwijzing. Het bonnetje doe ik in de binneste blz. van dat blaadje en dan gaat het geheel in een plastic hoesje in een multo-map. Lichtdicht. Soms scan ik een grotere bon, van de Makro bijv.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_139705725
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 17:40 schreef blomke het volgende:
Bij electrische spullen zit vaak een gebruiksaanwijzing. Het bonnetje doe ik in de binneste blz. van dat blaadje en dan gaat het geheel in een plastic hoesje in een multo-map. Lichtdicht. Soms scan ik een grotere bon, van de Makro bijv.
Heb je het bonnetje van je huis nog?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_139707593
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 18:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Heb je het bonnetje van je huis nog?
Nee, wel de beide transportktes
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_139710426
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 20:49 schreef ER_Online het volgende:
De winkel heeft natuurlijk ook een administratie. Het maakt het er niet makkelijker op, maar in het geval van een onleesbaar bonnetje kán het wel. http://www.consuwijzer.nl(...)hten_zonder_kassabon
Onzin. Je zal toch echt moeten kunnen aantonen dat je het defecte artikel binnen de garantieperiode hebt gekocht. Alleen een bankafschrift doet dat niet.

Een winkel heeft doorgaans immers talloze artikelen in dezelfde prijsklasse. En als je meerdere producten tegelijk hebt gekocht is het al helemaal niet te achterhalen of je nu wel of niet dat éne defecte artikel ook op datum X hebt gekocht, of al veel langer daar voor. Of wellicht elders.

Laatst had ik ook zo'n grappenmaker voor m'n neus die dacht dat hij met een bankafschrift wel garantie kon claimen.
'Ja meneer, echt waar ik heb dit product hier op die en die datum gekocht, kijkt u maar, hier is het bankafschrift met de pinbetaling, ik wens dat u het onder garantie vervangt'.
'Nee meneer, dat kan ik zo niet accepteren. Heeft u ook de kassabon?'
'Nee, de bon heb ik niet, maar u ziet hier toch op het afschrift dat ik dit product heb gekocht'.
'Sorry, maar ik kan op het afschrift alleen zien dat u hier iets gekocht heeft, maar niet dat u dit product hier gekocht heeft. En ik denk ook dat u zich ofwel ernstig vergist, ofwel dat u hier een leugen staat te vertellen'
'Wat, maakt u me nu uit voor leugenaar of oplichter, ik heb dit product echt hier gekocht 2 maanden geleden!!!'.
'Nee meneer, het product wat u in uw handen heeft, hebben wij in elk geval de laatste 10 jaar niet in ons assortiment gehad. Ik weet daarom zeker dat uw bankafschrift niet bij dit product hoort. Prettige dag nog'.

Tot zo ver je bankafschrift als bewijs.
pi_139710759
quote:
5s.gif Op zondag 22 juli 2012 10:31 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

En hoe tag je die dingen dan? Je moet het ook nog een soort van terugvinden.
Ik scan de kassabonnen en mik de originelen random in een plastic map.
Als bestandsnaam kies ik winkel, meerk en omschrijving. Bijvoorbeeld "blokker tefal strijkijzer.jpg"
-
pi_139710846
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 22:11 schreef Riddler86 het volgende:

[..]

Inderdaad. Moet ik wel weer een werkende scanner in huis zien te krijgen..
ik scan alles wat bewaard moet worden
Opslag had ik lokaal maar sinds een jaartje gaat werkelijk ALLES naar Evernote

Binnenkort dan ook maar eens investeren in deze: https://www.evernote.com/market/feature/scanner
"Once you know what the question actually is, you'll know what the answer means."
pi_139710874
Ik koop vrijwel alles online. De dingen die ik niet online koop zijn vaak redelijk goedkoop, dat risico wil ik wel nemen. Van 'vroeger' heb ik alles in een doos zitten, maar heb het nog nooit gebruikt.

Een tas van 25 euro die kapot is jammer, maar daar ga ik niet voor terug. Grote kans dat het slijtage is bij zaken met een lange garantieperiode. Ik koop liever een nieuwe tas, geen gezeur en veel sneller.
pi_139711015
Hier wordt alles gedigitaliseerd.
pi_139723786
quote:
Op zaterdag 21 juli 2012 20:49 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ik doe zo'n bonnetje, inclusief eventuele garantiekaart, gewoon in de doos van het artikel. Die doos parkeer ik dan op zolder. Zolang er geen licht aan de bon komt, blijft hij gewoon leesbaar.
Dit.
De originele dozen zijn sowieso handig als je veel van je spullen wil vervoeren.
Stapelt net wat makkelijker en zekerder dan een hele berg losse apparaten.
pi_139724275
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:03 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Onzin. Je zal toch echt moeten kunnen aantonen dat je het defecte artikel binnen de garantieperiode hebt gekocht. Alleen een bankafschrift doet dat niet.

Een winkel heeft doorgaans immers talloze artikelen in dezelfde prijsklasse. En als je meerdere producten tegelijk hebt gekocht is het al helemaal niet te achterhalen of je nu wel of niet dat éne defecte artikel ook op datum X hebt gekocht, of al veel langer daar voor. Of wellicht elders.

Laatst had ik ook zo'n grappenmaker voor m'n neus die dacht dat hij met een bankafschrift wel garantie kon claimen.
'Ja meneer, echt waar ik heb dit product hier op die en die datum gekocht, kijkt u maar, hier is het bankafschrift met de pinbetaling, ik wens dat u het onder garantie vervangt'.
'Nee meneer, dat kan ik zo niet accepteren. Heeft u ook de kassabon?'
'Nee, de bon heb ik niet, maar u ziet hier toch op het afschrift dat ik dit product heb gekocht'.
'Sorry, maar ik kan op het afschrift alleen zien dat u hier iets gekocht heeft, maar niet dat u dit product hier gekocht heeft. En ik denk ook dat u zich ofwel ernstig vergist, ofwel dat u hier een leugen staat te vertellen'
'Wat, maakt u me nu uit voor leugenaar of oplichter, ik heb dit product echt hier gekocht 2 maanden geleden!!!'.
'Nee meneer, het product wat u in uw handen heeft, hebben wij in elk geval de laatste 10 jaar niet in ons assortiment gehad. Ik weet daarom zeker dat uw bankafschrift niet bij dit product hoort. Prettige dag nog'.

Tot zo ver je bankafschrift als bewijs.
Tot zo ver je klant, prutser. Kijk even in je systeem naar de datum/tijd die erbij staat om de transactie te achterhalen en dan zie je hem ook nog eens terugkomen.
pi_139729735
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 20:34 schreef gebrokenglas het volgende:
Hoe doen jullie dat met het bewaren van kassabonnetjes voor garantie?

Stel je hebt iets gekocht met 2 of 5 jaar garantie (of een Eastpak rugzak met een belachelijk lange garantie van 30 jaar :D ) , maar dan wel met kassabon.
Maar hoe bewaar je zo'n bon? Ik prik er gaatjes in en gaan ze in de ringmap "acceptgiros e.d."; maar na een paar maanden is de tekst amper nog leesbaar.
Of kunnen ze beter in van die doorzichtige plastic mappen? Of gewoon in een dichte doos? Maar dan zit je met het terugvinden van die dingen, als alles door elkaar komt.
Of digitaliseren jullie de boel (inscannen) en mocht het nodig zijn print je de bon weer uit?

Hoe doen jullie zoiets?
alle bonnen in een doos, lekker boeiend of het nog te lezen is. Ook lekker boeiend of je het niet in 1x kan vinden, alsof je dagelijks bonnen moet terugvinden en alsof je duizenden bonnen hebt. Hoewel ik weet natuurlijk niet, wat je allemaal koopt :)
En wat denk je wat er zal gebeuren wanneer één of ander ding stuk is? Dan gooi je het weg, maar dan kom je je bonnetje van dat ding jaren later nog eens tegen.
pi_139731949
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:03 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Onzin. Je zal toch echt moeten kunnen aantonen dat je het defecte artikel binnen de garantieperiode hebt gekocht. Alleen een bankafschrift doet dat niet.

Een winkel heeft doorgaans immers talloze artikelen in dezelfde prijsklasse. En als je meerdere producten tegelijk hebt gekocht is het al helemaal niet te achterhalen of je nu wel of niet dat éne defecte artikel ook op datum X hebt gekocht, of al veel langer daar voor. Of wellicht elders.

Laatst had ik ook zo'n grappenmaker voor m'n neus die dacht dat hij met een bankafschrift wel garantie kon claimen.
'Ja meneer, echt waar ik heb dit product hier op die en die datum gekocht, kijkt u maar, hier is het bankafschrift met de pinbetaling, ik wens dat u het onder garantie vervangt'.
'Nee meneer, dat kan ik zo niet accepteren. Heeft u ook de kassabon?'
'Nee, de bon heb ik niet, maar u ziet hier toch op het afschrift dat ik dit product heb gekocht'.
'Sorry, maar ik kan op het afschrift alleen zien dat u hier iets gekocht heeft, maar niet dat u dit product hier gekocht heeft. En ik denk ook dat u zich ofwel ernstig vergist, ofwel dat u hier een leugen staat te vertellen'
'Wat, maakt u me nu uit voor leugenaar of oplichter, ik heb dit product echt hier gekocht 2 maanden geleden!!!'.
'Nee meneer, het product wat u in uw handen heeft, hebben wij in elk geval de laatste 10 jaar niet in ons assortiment gehad. Ik weet daarom zeker dat uw bankafschrift niet bij dit product hoort. Prettige dag nog'.

Tot zo ver je bankafschrift als bewijs.
Ik heb bij de mediamarkt gewerkt en daar kon je dan adh van de tijd de bon terugzoeken. Ik lees dat dat idd niet verplicht is, maar service is natuurlijk ook een groot goed.
In jouw voorbeeld is de klant iig niet koosjer bezig, maar ik heb vaak genoeg een kopie van een bon uitgedraaid.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 12:23:46 #69
205006 Adolecens
a.k.a. Ado
pi_139735945
Ik scan ook alles. Sinds 2006.

Ik heb nog één A4 opbergdoos met daarin koopcontract van het huis, wat notarisspullen, paspoorten, diploma's en dat soort dingen. De rest scan ik allemaal en het origineel gaat daarna de papiervernietiger door. Ik bewaar niks meer _O_

Voordelen:
• Alles gesorteerd op rubriek/ bedrijf/ herkomst
• Alles doorzoekbaar door OCR
• Geen fysieke mappen meer
• Altijd en overal inzichtelijk door cloudstation, ook via telefoon.
• Geen noodzaak meer om alles na 5 jaar weg te gooien, staat niemand in de weg verder
• Bij een brand is alles er nog (wel tweede kopie buiten huis bewaren)

Nadelen:
• Eerste begin is kut, dan ben je een paar dagen bezig
• Je moet consequent zijn in naamgeving en bijhouden
• Eenmalige setup kosten als je niks hebt.

Ik heb in 2009 een akkevietje gehad met de belastingdienst en toen zij ook overal kopieën van vroeger was ik helemaal om. Als zij al geen originelen meer vragen, voor wie bewaar ik het dan nog?!

Technisch gezien heb ik de volgende setup daarvoor:
• HP All in one Printer/scanner 7520
Handmatig dubbelzijdig scannen
Automatische sheetfeeder (erg prettig bij meerdere documenten)



Bij mij thuis:
• Synology DS413j



Bij een vriend van me:
• Synology DS214



En een simpele papierversnipperaar van een paar tientjes;



Ik scan binnenkomende post ongeveer 1x in de week/ twee weken, dat zijn hooguit een paar brieven, bonnetjes en andere documenten die bewaard moeten blijven. En sla het vervolgens op in de desbetreffende archief map die encrypted is.

Mijn Synology back-upt elke nacht de documenten map en afbeeldingen map incremental naar de NAS die bij hem staat en daar wordt het ook encrypted opgeslagen. Hij kan er dus niet inkijken (vice versa doet hij dat bij mij). Via de verschillende mobiele apps van Synology heb ik altijd en overal toegang tot mijn documenten en indien nodig kan ik zo een kopie uitprinten.

Ik heb sinds 2006 nog niet één keer gehad dat ik dacht van "Kut, had ik het origineel nog maar" omdat ik het nodig had of wilde inzien. Gevolg is dus ook dat ik op die ene opbergdoos na niks geen zooi meer heb, of terug moet zoeken als ik iets nodig heb.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_139736530
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 12:23 schreef Adolecens het volgende:
Ik scan ook alles. Sinds 2006.

Ik heb nog één A4 opbergdoos met daarin koopcontract van het huis, wat notarisspullen, paspoorten, diploma's en dat soort dingen. De rest scan ik allemaal en het origineel gaat daarna de papiervernietiger door. Ik bewaar niks meer _O_

Voordelen:
• Alles gesorteerd op rubriek/ bedrijf/ herkomst
• Alles doorzoekbaar door OCR
• Geen fysieke mappen meer
• Altijd en overal inzichtelijk door cloudstation, ook via telefoon.
• Geen noodzaak meer om alles na 5 jaar weg te gooien, staat niemand in de weg verder
• Bij een brand is alles er nog (wel tweede kopie buiten huis bewaren)

Nadelen:
• Eerste begin is kut, dan ben je een paar dagen bezig
• Je moet consequent zijn in naamgeving en bijhouden
• Eenmalige setup kosten als je niks hebt.

Ik heb in 2009 een akkevietje gehad met de belastingdienst en toen zij ook overal kopieën van vroeger was ik helemaal om. Als zij al geen originelen meer vragen, voor wie bewaar ik het dan nog?!

Technisch gezien heb ik de volgende setup daarvoor:
• HP All in one Printer/scanner 7520
Handmatig dubbelzijdig scannen
Automatische sheetfeeder (erg prettig bij meerdere documenten)

[ afbeelding ]

Bij mij thuis:
• Synology DS413j

[ afbeelding ]

Bij een vriend van me:
• Synology DS214

[ afbeelding ]

En een simpele papierversnipperaar van een paar tientjes;

[ afbeelding ]

Ik scan binnenkomende post ongeveer 1x in de week/ twee weken, dat zijn hooguit een paar brieven, bonnetjes en andere documenten die bewaard moeten blijven. En sla het vervolgens op in de desbetreffende archief map die encrypted is.

Mijn Synology back-upt elke nacht de documenten map en afbeeldingen map incremental naar de NAS die bij hem staat en daar wordt het ook encrypted opgeslagen. Hij kan er dus niet inkijken (vice versa doet hij dat bij mij). Via de verschillende mobiele apps van Synology heb ik altijd en overal toegang tot mijn documenten en indien nodig kan ik zo een kopie uitprinten.

Ik heb sinds 2006 nog niet één keer gehad dat ik dacht van "Kut, had ik het origineel nog maar" omdat ik het nodig had of wilde inzien. Gevolg is dus ook dat ik op die ene opbergdoos na niks geen zooi meer heb, of terug moet zoeken als ik iets nodig heb.
:') je bent toch geen financiele instelling

Ik zelf gebruik de 1-stapel theorie; alles bovenop 1 stapel gooien, dan is het automatisch gesorteerd op datum. De tijd die je kwijt bent aan zoeken is minder dan de tijd die je kwijt bent aan sorteren.

Of gewoon een foto maken met telefoon, foto's worden automatisch opgeslagen op skydrive. Staan ze ook gesorteerd op datum.
pi_139737184
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 12:23 schreef Adolecens het volgende:
knip
Ik wil ook echt niet meer anders.
Vooral dat je altijd alles bij de hand hebt is onwijs handig.
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:03 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Onzin. Je zal toch echt moeten kunnen aantonen dat je het defecte artikel binnen de garantieperiode hebt gekocht. Alleen een bankafschrift doet dat niet.

Een winkel heeft doorgaans immers talloze artikelen in dezelfde prijsklasse. En als je meerdere producten tegelijk hebt gekocht is het al helemaal niet te achterhalen of je nu wel of niet dat éne defecte artikel ook op datum X hebt gekocht, of al veel langer daar voor. Of wellicht elders.

Laatst had ik ook zo'n grappenmaker voor m'n neus die dacht dat hij met een bankafschrift wel garantie kon claimen.
'Ja meneer, echt waar ik heb dit product hier op die en die datum gekocht, kijkt u maar, hier is het bankafschrift met de pinbetaling, ik wens dat u het onder garantie vervangt'.
'Nee meneer, dat kan ik zo niet accepteren. Heeft u ook de kassabon?'
'Nee, de bon heb ik niet, maar u ziet hier toch op het afschrift dat ik dit product heb gekocht'.
'Sorry, maar ik kan op het afschrift alleen zien dat u hier iets gekocht heeft, maar niet dat u dit product hier gekocht heeft. En ik denk ook dat u zich ofwel ernstig vergist, ofwel dat u hier een leugen staat te vertellen'
'Wat, maakt u me nu uit voor leugenaar of oplichter, ik heb dit product echt hier gekocht 2 maanden geleden!!!'.
'Nee meneer, het product wat u in uw handen heeft, hebben wij in elk geval de laatste 10 jaar niet in ons assortiment gehad. Ik weet daarom zeker dat uw bankafschrift niet bij dit product hoort. Prettige dag nog'.

Tot zo ver je bankafschrift als bewijs.
Jij komt er wel.
Klanten uitmaken voor leugenaar. :')
pi_139737411
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 22:06 schreef Paxcon het volgende:
Interessant topic. Ik moet ook maar eens aan inscannen gaan denken.
Wauw, een post van mezelf van bijna twee jaar geleden :D

Inmiddels heb ik bonnetjes en dergelijke ingescand en op dropbox staan. De papieren versies heb ik ook nog.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 13:10:34 #73
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139737425
jesusgristus wat een verzameldrang _O-
  Moderator vrijdag 9 mei 2014 @ 13:14:59 #74
9859 crew  Karina
Woman
pi_139737559
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 13:10 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Wauw, een post van mezelf van bijna twee jaar geleden :D

Inmiddels heb ik bonnetjes en dergelijke ingescand en op dropbox staan. De papieren versies heb ik ook nog.
Zelfde hier :D Ik heb ze gewoon op mijn HDD staan. En de papieren in een ordner.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_139737980
Ik probeer alles in een map te doen (gaat vaak verkeerd dan ligt er ergens anders) en 1 keer per jaar kijk ik die map(pen) door om te zien welke bonnen ouder als 3 en/of 5 jaar zijn en die gooi ik weg + bonnen waar nog wel garantie op staat (ik ben een sloddervos met bonnen).
pi_139738180
Gaatjes er in en in een grote map met alle andere belangrijke administratie. Na 3 jaar ofzo gooi ik oude mappen leeg in de oud papier bak.

Voor veel producten met garantie kan je tegenwoordig ook je product registreren, wat het bewaren van een bon in sommige gevallen al overbodig maakt.
No amount of money ever bought a second of time.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 13:49:38 #77
205006 Adolecens
a.k.a. Ado
pi_139738703
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 13:32 schreef TigerXtrm het volgende:
Gaatjes er in en in een grote map met alle andere belangrijke administratie. Na 3 jaar ofzo gooi ik oude mappen leeg in de oud papier bak.

Voor veel producten met garantie kan je tegenwoordig ook je product registreren, wat het bewaren van een bon in sommige gevallen al overbodig maakt.
Dus jij gooit na 3 jaar ofzo je belastingaangiftes, verzekeringspapieren, correspondentie van banken en weet ik veel wat allemaal zo hup in de oud papier bak? :D

Als iemand nog identiteitsfraude wil plegen heb ik hier wel een heel makkelijk slachtoffer gevonden voor ze :X
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_139740431
quote:
11s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 13:49 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Dus jij gooit na 3 jaar ofzo je belastingaangiftes, verzekeringspapieren, correspondentie van banken en weet ik veel wat allemaal zo hup in de oud papier bak? :D

Als iemand nog identiteitsfraude wil plegen heb ik hier wel een heel makkelijk slachtoffer gevonden voor ze :X
De echt belangrijke papieren verscheur ik natuurlijk wel, duh :') Maar je kan je afvragen hoeveel je hebt aan een belasting afschrift of een bank afschrift behalve dan dat je de informatie van iemand hebt. Er is wel wat meer voor nodig om een identiteit te stelen dan een paar losse papiertjes namelijk.

Ook handig dat de oudpapierbak hier gezamelijk is, afgesloten en ondergronds. Je vist daar niet zomaar een papiertje uit.

[ Bericht 4% gewijzigd door TigerXtrm op 09-05-2014 14:50:27 ]
No amount of money ever bought a second of time.
pi_139757197
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 13:04 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Ik wil ook echt niet meer anders.
Vooral dat je altijd alles bij de hand hebt is onwijs handig.

[..]

Jij komt er wel.
Klanten uitmaken voor leugenaar. :')
Wel pas nadat ik de klant meerdere malen nadrukkelijk heb gevraagd of hij het product echt bij ons had gekocht.
Dus ja, de klant stond in elk geval duidelijk de waarheid niet te vertellen en dat vertel ik dan ook gerust. Goedkope troep bij de bouwmarkt kopen die binnen no-time stuk gaat en dan bij ons geld terug komen vragen voor die troep en nog fatsoenlijk (gratis) advies verwachten ook... Sorry, ga dan maar weg. Wij laten ons op de zaak niet oplichten.
pi_139761178
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 01:40 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Bij mij gaan alle bonnetjes en aankoopbewijzen in een insteekmapje en dat gaat in een speciale ringband. Als er geen licht bij komt dan vervagen die bonnetjes niet zo snel, althans dat is mijn ervaring.
Idem, maar ik maak ook nog een kopie van de bon voor leesbaarheid en stop die samen met het origineel in een insteekmapje in de ringband. De belangrijke zaken scan ik ook nog in en bewaar ik op de pc. Moet die nog wel een keer in dropbox mikken of zo bedenk ik me nu, pc waar het nu op staat is erg oud.. Hmz.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 23:16:57 #81
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_139761409
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 23:13 schreef hetzusjevan het volgende:
De belangrijke zaken scan ik ook nog in en bewaar ik op de pc. Moet die nog wel een keer in dropbox mikken of zo bedenk ik me nu, pc waar het nu op staat is erg oud.. Hmz.
Ja, doe ik doorgaans ook, maar ik ben er ook niet zo handig mee...
Ben in 2012 aardig wat belangrijke ingescande stukken kwijtgeraakt omdat mijn HD plofte en ik 'natuurlijk' weer geen back-up had gemaakt. :')
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')