Je plaatje doet het niet.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:38 schreef Xan21 het volgende:
Weer een leuk illuminatie kaartje
[ afbeelding ]
Wat is de link met deze gebeurtenis?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:38 schreef Xan21 het volgende:
[ afbeelding ]
Wat moet dat hier?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:38 schreef Xan21 het volgende:
[ afbeelding ]
verdienstelijke poging hoorquote:Op zondag 29 juli 2012 11:00 schreef oompaloompa het volgende:
Andere optie; Thatcher & Reagans politieke ideologie hebben voor de omstandigheden gezorgd die geleid hebben tot genadeloze vrije marktpricipes toegepast op werknemers alsof ze een of ander nut-goed zijn met als gevolg dat mensen zich ze gedehumaniseerd voelen dat ze doordraairen.
Ik denk alleen dat het de eerste versie was :/
Ja ben bang dat mijn eerste poging toch dichter bij de daadwerkelijke bedoeling ligtquote:
Volgens mij is het een afleidingsmanoeuvre, desinfo enzulks.quote:Op zondag 29 juli 2012 15:30 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ja ben bang dat mijn eerste poging toch dichter bij de daadwerkelijke bedoeling ligt
Het staat zelfs in NWS ... dan moet het wel waar zijn !!quote:Op zondag 29 juli 2012 15:43 schreef Terecht het volgende:
Bioscoopschutter Aurora 'bezeten door demon'
quote:
Juist daar....quote:Op zondag 29 juli 2012 22:58 schreef Erasmo het volgende:
Als je zo redeneert als in het filmpje kan ik ook de lokale rommelmarkt aankomende zaterdag koppelen aan de WO3...
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:36 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Weten we dat dan al ? Zo zie je maar hoe snel en makkelijk het gaat ... paar nieuwssites publiceren geruchten en het is al een feit geworden.
En dan wordt mij verweten dat ik te gemakkelijk dingen aanneem ...
[..]
Nee we zullen het wsl nooit te weten komen, maar jouw reactie toont aan dat een paar geruchten voldoende zijn. Wsl zullen de meeste amerikanen nu ook geloven dat idd zijn plannen daarin stonden, dus ... hij heeft het gedaan.
Als ze echt bewijs willen voorleggen publiceren ze bijv gewoon de beelden van de beveiligingscamera's (maar dat kennen we ondertussen ook al ... )
UncleScorp?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:02 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Waar heeft de advocaat dan bezwaar tegen aangetekend?
Ik denk deze scenarios zijn makkelijker om te faken dat wat wij verwachten.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:56 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat als dit een psyop is en er dus geen echte aanslag heeft plaatsgevonden?
Onmogelijk of zou zoiets wel georchestreerd kunnen worden, denken jullie?
Jij gaat ervanuit dat notebook 'laptop' betekend maar het kan natuurlijk ook een kladblok zijn, of is dit al duidelijk?quote:Op maandag 30 juli 2012 09:39 schreef UncleScorp het volgende:
Hij kan bezwaar aantekenen tegen de speculaties die gemaakt worden.
Het is niet omdat hij bezwaar aantekent dat de geruchten waarheid bevatten.
Als je de berichten leest is het precies alsof een paar man het pakje ter plaatse snel geopend hebben, de notebook opgestart en alles gelezen wat erin stond? En dan bij het naar buitengaan al direct tegen de pers zeggen wat erin stond. Vrij ongeloofwaardig.
Dan opteer ik meer voor het verspreiden van valse geruchten om de aanklacht te verduidelijken.
Idd, in deze moderne digitale wereld ben ik er idd mss te rap vanuit gegaan dat het om een laptop ging.quote:Op maandag 30 juli 2012 16:26 schreef Coen4d het volgende:
Jij gaat ervanuit dat notebook 'laptop' betekend maar het kan natuurlijk ook een kladblok zijn, of is dit al duidelijk?
Ja maar het bezwaar wat hij in heeft gediend is tegen het bekendmaken van het notitieboekje (geen laptop dus ^^). Om dat te kunnen doen, moet dat notitieboekje er dus zijn, dus "weten" we dat er een boekje is en is het meer dan mediaspeculatie.quote:Op maandag 30 juli 2012 09:39 schreef UncleScorp het volgende:
Hij kan bezwaar aantekenen tegen de speculaties die gemaakt worden.
Het is niet omdat hij bezwaar aantekent dat de geruchten waarheid bevatten.
Als je de berichten leest is het precies alsof een paar man het pakje ter plaatse snel geopend hebben, de notebook opgestart en alles gelezen wat erin stond? En dan bij het naar buitengaan al direct tegen de pers zeggen wat erin stond. Vrij ongeloofwaardig.
Dan opteer ik meer voor het verspreiden van valse geruchten om de aanklacht te verduidelijken.
Er zal idd wel iets zijn , maar de mediaspeculatie ging over de inhoud denk ik.quote:Op maandag 30 juli 2012 16:50 schreef oompaloompa het volgende:
Ja maar het bezwaar wat hij in heeft gediend is tegen het bekendmaken van het notitieboekje (geen laptop dus ^^). Om dat te kunnen doen, moet dat notitieboekje er dus zijn, dus "weten" we dat er een boekje is en is het meer dan mediaspeculatie.
Er kan ook best een boekje zijn maar dat hoeft nog niet te zeggen dat het echt zijn boekje is.quote:Op maandag 30 juli 2012 16:50 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ja maar het bezwaar wat hij in heeft gediend is tegen het bekendmaken van het notitieboekje (geen laptop dus ^^). Om dat te kunnen doen, moet dat notitieboekje er dus zijn, dus "weten" we dat er een boekje is en is het meer dan mediaspeculatie.
Dan hebben ze goed gegokt / een lek.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 09:02 schreef UncleScorp het volgende:
Bioscoopschutter James Holmes opnieuw voor de rechter
In de Verenigde Staten werd officieel een aanklacht ingediend tegen James Eagan Holmes, voormalig student neurowetenschappen en de enige verdachte van de bloedige schietpartij in een bioscoop in de stad Aurora. De zitting begint maandagavond om 17.30 uur Belgische tijd.
Op 20 juli vonden twaalf mensen de dood en raakten er 58 gewond toen een achter een gasmasker schuilgaande man het vuur opende in een bioscoopzaal in Aurora. Op dat moment vond daar een eerste vertoning van de nieuwe Batman-film plaats. De vuurwapens waarmee het bioscooppubliek werd beschoten zouden in mei en juni door Holmes zijn aangeschaft. Anderhalve minuut nadat de schutter het vuur had geopend, werd Holmes bij de achteruitgang van de bioscoop door de politie aangehouden.
(On)toerekeningsvatbaar?
Het antwoord op de vraag wie schuldig is, lijkt kristalhelder, waardoor het proces zich waarschijnlijk zal toespitsten op de vraag of de moordpartij Holmes op basis van zijn geestelijke toestand kan worden aangerekend. De zorgvuldige voorbereidingen die de schutter had getroffen, waaronder het aanbrengen van een grote hoeveelheid explosieven in zijn appartement, wijzen op een aanslag met voorbedachten rade, zegt Sam Kamin, hoogleraar rechten aan de Universiteit van Denver. Dat maakt het voor de verdediging moeilijker haar cliënt krankzinnig te laten verklaren. Uit documenten van de rechtbank bleek vrijdag nochtans dat Holmes onder behandeling was van een aan de universiteit verbonden psychiater. Hoe lang hij de psychiater bezocht en voor welk probleem hij onder behandeling was, is niet bekendgemaakt.
Op 23 juli, drie dagen na de schietpartij, namen de autoriteiten een pakketje in beslag dat in de postkamer van de faculteit waar Holmes studeerde was gevonden. Al vlug meldden Amerikaanse media dat het pakketje een notitieboekje bevatte met beschrijvingen van een aanslag. Wie deze informatie naar de media lekte, is niet bekend, maar justitie sprak van onjuiste berichtgeving, omdat het pakketje op het moment van de berichtgeving nog niet zou zijn geopend.
Als blijkt dat Holmes wel bij zijn verstand was toen de schietpartij plaatsvond, kan hij de doodstraf krijgen. De aanklagers in het proces beslissen de komende weken of zij de hoogste straf tegen hem eisen.
http://www.nieuwsblad.be/(...)leid=DMF20120730_079
Tenzij zijn advocaat zij handler is ofzo natuurlijk.quote:Op maandag 30 juli 2012 20:57 schreef oompaloompa het volgende:
Ik reageerde op een post van UncleScorp waarin hij zei dat het goedgelovig was slechts wat vage geruchten n de media voor waar aan te nemen. De advocaat heeft expliciet bezwaar gemaakt tegen het notebook op twee gornden. 1, beeldvorming over zijn client die de jury kan beinvloeden, 2, de inhoud valt onder zwijgplicht.
Op basis daarvan is het dus niet naif aan te nemen dat er daadwerkelijk een notebook is gevonden.
@Coen; als het niet zijn notebook was geweest, was het bezwaar op andere gronden geweest.
Borduur daar eens op verder.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:04 schreef Coen4d het volgende:
[..]
Tenzij zijn advocaat zij handler is ofzo natuurlijk.
Nouja als de schietpartij in denver niet echt is, en een set up van partijen binnen de overheid dan kan ik me bijna niet voor stellen dat je toestaat dat Holmes een echte advocaat heeft.quote:
Het is een grijs gebied deels. Het is bekend dat mensen te beinvloeden zijn, zonder dat ze het door hebben.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:28 schreef Terecht het volgende:
Hypnose, mind control, manchurian candidate, bezeten door een demon: het is allemaal mythologie wmb.
ok, ik geef hem het voordeel van de twijfelquote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:24 schreef oompaloompa het volgende:
Overigens @UncleScorp, ik vind Derren Brown echt een enorme baas maar vergeet even niet dat hij een goochelaar is, het is zijn werk de werkelijkheid zo te verdraaien dat wat je denkt dat echt is niet echt is en andersom.
That's the easy way of thinking.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:28 schreef Terecht het volgende:
Hypnose, mind control, manchurian candidate, bezeten door een demon: het is allemaal mythologie wmb.
Ja, en waarom zou je voor de logische verklaring gaan als er ook een ingewikkelde en onlogische is?quote:
Dat de mens beinvloedbaar is geloof ik wel. Het ging mij erom dat er volgens mij geen verschil zit tussen een dominee die vanuit religieuze opvattingen een verklaring zoekt voor deze schietpartij en de mensen die het in de samenzweringshoek zoeken met Hollywoodachtige scenario's (Threadstone, Manchurian Candidate, etc). Het zijn imo exact dezelfde mechanismen om een gebeurtenis als deze te duiden. Beiden verwijzen als verklaring naar zaken die nauwelijks toegankelijk/controleerbaar zijn. Bovendien is dit tegenwoordig vaste prik bij elke schietpartij of aanslag die media-aandacht genereert --> Breivik, Loughner, van der Vlis, Tates, enz. Met kritisch denken heeft het kortom weinig te maken (dan zouden er immers ook uitzonderingen zijn), er ligt iets anders aan ten grondslag. Wat dat is? Volgens mij is het allemaal een vorm van mythologie/theologie/bijgeloof (bij gebrek aan een betere uitdrukking).quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:24 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Het is een grijs gebied deels. Het is bekend dat mensen te beinvloeden zijn, zonder dat ze het door hebben.
Er is enig bewijs dat het suggestie gedeelte van hyponose een soort van effect heeft, maar veel verder onderzoek is daar niet naar gedaan.
Er is zeker bewijs dat mensen supraliminaal en subliminaal te beinvloeden zijn, maar tevens is erg veel van dat onderzoek slecht uitgevoerd.
Wat ik denk ik dus wil zeggen is dat beinvloeding zeker bestaat maar in hoeverre mensen beinvloedt kunnen worden en op welke wijze is niet duidelijk. (priming is een heel established fenomeen binnen cognitie, maar zoals je misschien al tussen de regels door zag staan vind ik het persoonlijk nogal een kutveld met veel onbetrouwbare bevindingen)
Overigens @UncleScorp, ik vind Derren Brown echt een enorme baas maar vergeet even niet dat hij een goochelaar is, het is zijn werk de werkelijkheid zo te verdraaien dat wat je denkt dat echt is niet echt is en andersom.
Je speculeert niet, je schiet losse flodders af. Speculeren houdt in dat je zoekt naar betekenisvolle verbanden en ook nadenkt hoe dit alles in elkaar zou kunnen steken. Waarom zou een advocaat in dit complot betrokken willen worden? Hoe rekening te houden met de ouders van de dader (hebben die misschien een huisadvocaat?), etc. Je er vanaf maken met globale opmerkingen waarmee je in feite NIETS over de inhoud zegt is betekenisloos gebrabbel.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:23 schreef Coen4d het volgende:
[..]
Nouja als de schietpartij in denver niet echt is, en een set up van partijen binnen de overheid dan kan ik me bijna niet voor stellen dat je toestaat dat Holmes een echte advocaat heeft.
Verder geen onderzoek gedaan ofzo alleen speculatie.
Ah zo, dan had ik je verkeerd begrepen, dacht dat je al die abstracte concepten al bij voorbaat af deed als bsquote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:03 schreef Terecht het volgende:
[..]
Dat de mens beinvloedbaar is geloof ik wel. Het ging mij erom dat er volgens mij geen verschil zit tussen een dominee die vanuit religieuze opvattingen een verklaring zoekt voor deze schietpartij en de mensen die het in de samenzweringshoek zoeken met Hollywoodachtige scenario's (Threadstone, Manchurian Candidate, etc). Het zijn imo exact dezelfde mechanismen om een gebeurtenis als deze te duiden. Beiden verwijzen als verklaring naar zaken die nauwelijks toegankelijk/controleerbaar zijn. Bovendien is dit tegenwoordig vaste prik bij elke schietpartij of aanslag die media-aandacht genereert --> Breivik, Loughner, van der Vlis, Tates, enz. Met kritisch denken heeft het kortom weinig te maken (dan zouden er immers ook uitzonderingen zijn), er ligt iets anders aan ten grondslag. Wat dat is? Volgens mij is het allemaal een vorm van mythologie/theologie/bijgeloof (bij gebrek aan een betere uitdrukking).
Nouja, ik weet niet of het idee dat er leven na de dood zou zijn (in het geval van demonen) kan opgelost worden met logisch redeneren.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, en waarom zou je voor de logische verklaring gaan als er ook een ingewikkelde en onlogische is?
Nee, dat weet ik ook niet, maar dat is dan ook een geheel ander onderwerp.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:12 schreef Loppe het volgende:
[..]
Nouja, ik weet niet of het idee dat er leven na de dood zou zijn (in het geval van demonen) kan opgelost worden met logisch redeneren.
Men had hier toch over demonen ook?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik ook niet, maar dat is dan ook een geheel ander onderwerp.
Ik hou alle mogelijkheden open bij deze, alsook invloed door mind-control eventueel met demonische bezetenheid.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ook idd.
Maar het begon met false flag, de demonen werden er later aan toegevoegd.
We zullen het wel horen, gaandeweg deze zaak.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:19 schreef Loppe het volgende:
[..]
Ik hou alle mogelijkheden open bij deze, alsook invloed door mind-control eventueel met demonische bezetenheid.
En wat is het referentiekader voor jouw logica ?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:02 schreef Lavenderr het volgende:
Ja, en waarom zou je voor de logische verklaring gaan als er ook een ingewikkelde en onlogische is?
Meestal de meest voor de hand liggende.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:23 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En wat is het referentiekader voor jouw logica ?
Nee, we zullen het nooit horen. Wat we te horen zullen krijgen zal enkel datgene zijn wat het systeem toepast, daarbuiten is het een zaak voor vrijdenkers of mensen die openstaan voor andere zaken. Denk jij trouwens dat ons systeem het enige is wat er bestaat in onze welvaartstaat?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
We zullen het wel horen, gaandeweg deze zaak.
Bedankt. Hou het luchtig idd.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:27 schreef ems. het volgende:
Ook rekening houden met elfjes. Je weet het nooit.
Nee speculatie, je hoeft niet zo gefrustreerd te doen hoor.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:09 schreef Terecht het volgende:
[..]
Je speculeert niet, je schiet losse flodders af. Speculeren houdt in dat je zoekt naar betekenisvolle verbanden en ook nadenkt hoe dit alles in elkaar zou kunnen steken. Waarom zou een advocaat in dit complot betrokken willen worden? Hoe rekening te houden met de ouders van de dader (hebben die misschien een huisadvocaat?), etc. Je er vanaf maken met globale opmerkingen waarmee je in feite NIETS over de inhoud zegt is betekenisloos gebrabbel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |