abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114782909

quote:
De dader van de schietpartij in het Amerikaanse Aurora, waarbij onlangs 12 mensen omkwamen en 58 gewond raakten, 'is bezeten door een demon.' Dat suggereert een Amerikaanse katholieke priester.

'Was hij bezeten door een demon? Misschien. Het gebeurt', schrijft Dwight Longenecker uit Greenville uit South Carolina in een column op de religieuze website Patheos.

Na de schietpartij in de staat Colorado, waarbij 12 doden vielen, hebben religieuze leiders en publieke figuren al veel verhitte discussies veroorzaakt, door het suggereren van uiteenlopende verklaringen voor het bloedbad dat schutter James Holmes aanrichtte.

Zondeprobleem
De voormalige presidentskandidaat Mike Huckabee, een baptische predikant, gaf het 'zondeprobleem' van de Amerikanen de schuld. De Republikeinse politicus Louie Gohmert zei zelfs dat de schietpartij plaatsvond omdat bidden in het openbaar verboden is op publieke scholen. Hierdoor zouden de Amerikanen de 'beschermende hand' van God zijn kwijtgeraakt.

Meer voor de hand liggende oorzaken van de slachtpartij van Holmes, zoals een slechte jeugd, een mentale stoornis, sociale vervreemding, een extreme politieke of religieuze overtuiging, of blootstelling aan gewelddadige games, wees Longenecker van de hand. De echte schuldige, zo meent hij, is spiritueel en kwaadaardig.

Verschrikkelijke aandoening
'Demonische bezetenheid is een zeldzame, vreemde en verschrikkelijke psycho-spirituele aandoening', zegt hij. 'Simpel gezegd, neemt een boosaardige intelligentie bezit van de geest en de ziel van een persoon.'

De priester geeft aan de het stellen van de diagnose van een mogelijke demonische invloed erg moeilijk is. Hij stelt dat een exorcist 'vaak het gevoel heeft alsof hij geblinddoekt door een mijnenveld in drijfzand wandelt. Hij worstelt met een hoop glibberige octopussen.'

Longenecker suggereert dat het uiteindelijk het beste is te zeggen dat Holmes werd overgenomen door het 'Kwade'. 'Er is iets gebeurd met de zachtaardige wetenschapper. Hij veranderde in een monster. Iets verdraaide zijn geest en hart, en het Kwade sloop binnen. Het Kwade besmette zijn leven. Het nam hem over.'
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ten-door-demon.dhtml

Demonische bezetenheid wie gelooft er nu in. :')
Ура для россии
  zaterdag 28 juli 2012 @ 23:02:47 #2
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_114782948
die vent is niet goed, en misschien wel BEZETEN DOOR DEMONON, DE KETTER VERBRAND HEM OP DE BRANDSTAPEL!!111
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_114782957
En dan denken dat achterlijk zijn alleen in de Islamitische wereld voor komt :')

Gelovige Amerikanen, ik krijg daar altijd een heel naar gevoel bij.
pi_114782987
't Was een kwestie van tijd.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_114783025
What's next? Aliens die controle over hem hadden?
pi_114783194
Logisch dat men dit zou geloven.
  zondag 29 juli 2012 @ 00:07:25 #7
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114785814
Daar was op te wachten, de ander zo gek mogelijk verklaren zodat "wij" niet gek zijn en dus nooit zoiets zouden doen.. feit blijft dat wij dit net zo goed hadden kunnen doen
  zondag 29 juli 2012 @ 00:08:54 #8
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_114785870
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 23:04 schreef Dimens het volgende:
What's next? Aliens die controle over hem hadden?
Nee, dat is onmogelijk. Die zijn pas op aarde gekomen tijdens de openingsceremonie van de Olympische Spelen.
  zondag 29 juli 2012 @ 00:13:55 #9
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_114786099
Hij zegt helemaal niet dat de bioscoopschutter bezeten werd, hij sluit het enkel niet uit. Ik sluit het ook niet uit. Ik sluit ook niet uit dat ik morgen in een roze tangaslip door de straten van hendrik ido ambacht paradeer. Maar ik acht het wel hoogst onwaarschijnlijk, sorry dames
Laffe huichelaar
pi_114786126
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 00:13 schreef timmmmm het volgende:
Hij zegt helemaal niet dat de bioscoopschutter bezeten werd, hij sluit het enkel niet uit. Ik sluit het ook niet uit. Ik sluit ook niet uit dat ik morgen in een roze tangaslip door de straten van hendrik ido ambacht paradeer. Maar ik acht het wel hoogst onwaarschijnlijk, sorry dames
Jammer.
  zondag 29 juli 2012 @ 00:48:08 #11
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_114787626
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 00:13 schreef timmmmm het volgende:
hoezo sluit je dat niet uit? :7
  zondag 29 juli 2012 @ 09:35:24 #12
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_114793897
quote:
zoals een slechte jeugd, een mentale stoornis, sociale vervreemding, een extreme politieke of religieuze overtuiging, of blootstelling aan gewelddadige games
ah, games staan tegenwoordig in hetzelfde rijtje zie ik :')
blablablablablablablablablablablablablabla
  zondag 29 juli 2012 @ 09:39:45 #13
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_114793936
Amerika is een duivels land :Y
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_114805563
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 09:35 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

ah, games staan tegenwoordig in hetzelfde rijtje zie ik :')
Ik mis alleen de striboeken nog.
pi_114806335
Dom Amerikaans bijgeloof. Lekker willekeurige verklaringen roepen voor dingen die je niet begrijpt.
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')