abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114891193
In “The Assassin”, the first show in the series, Derren Brown investigates hypnosis and asks if someone could be hypnotised into a killing a celebrity. Is this really possible?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 13:28:54 #277
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_114893186
Hypnose, mind control, manchurian candidate, bezeten door een demon: het is allemaal mythologie wmb.
pi_114894761
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 20:57 schreef oompaloompa het volgende:
Ik reageerde op een post van UncleScorp waarin hij zei dat het goedgelovig was slechts wat vage geruchten n de media voor waar aan te nemen. De advocaat heeft expliciet bezwaar gemaakt tegen het notebook op twee gornden. 1, beeldvorming over zijn client die de jury kan beinvloeden, 2, de inhoud valt onder zwijgplicht.
Op basis daarvan is het dus niet naif aan te nemen dat er daadwerkelijk een notebook is gevonden.

@Coen; als het niet zijn notebook was geweest, was het bezwaar op andere gronden geweest.
Tenzij zijn advocaat zij handler is ofzo natuurlijk.
Schroevendraaier, baksteen en een stuk touw
  dinsdag 31 juli 2012 @ 14:16:41 #279
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_114895260
quote:
15s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 14:04 schreef Coen4d het volgende:

[..]

Tenzij zijn advocaat zij handler is ofzo natuurlijk.
Borduur daar eens op verder.
pi_114895532
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 14:16 schreef Terecht het volgende:

[..]

Borduur daar eens op verder.
Nouja als de schietpartij in denver niet echt is, en een set up van partijen binnen de overheid dan kan ik me bijna niet voor stellen dat je toestaat dat Holmes een echte advocaat heeft.

Verder geen onderzoek gedaan ofzo alleen speculatie.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 14:24:02 #281
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_114895563
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 13:28 schreef Terecht het volgende:
Hypnose, mind control, manchurian candidate, bezeten door een demon: het is allemaal mythologie wmb.
Het is een grijs gebied deels. Het is bekend dat mensen te beinvloeden zijn, zonder dat ze het door hebben.
Er is enig bewijs dat het suggestie gedeelte van hyponose een soort van effect heeft, maar veel verder onderzoek is daar niet naar gedaan.
Er is zeker bewijs dat mensen supraliminaal en subliminaal te beinvloeden zijn, maar tevens is erg veel van dat onderzoek slecht uitgevoerd.

Wat ik denk ik dus wil zeggen is dat beinvloeding zeker bestaat maar in hoeverre mensen beinvloedt kunnen worden en op welke wijze is niet duidelijk. (priming is een heel established fenomeen binnen cognitie, maar zoals je misschien al tussen de regels door zag staan vind ik het persoonlijk nogal een kutveld met veel onbetrouwbare bevindingen)

Overigens @UncleScorp, ik vind Derren Brown echt een enorme baas maar vergeet even niet dat hij een goochelaar is, het is zijn werk de werkelijkheid zo te verdraaien dat wat je denkt dat echt is niet echt is en andersom.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_114896318
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 14:24 schreef oompaloompa het volgende:

Overigens @UncleScorp, ik vind Derren Brown echt een enorme baas maar vergeet even niet dat hij een goochelaar is, het is zijn werk de werkelijkheid zo te verdraaien dat wat je denkt dat echt is niet echt is en andersom.
ok, ik geef hem het voordeel van de twijfel ;)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_114897105
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 13:28 schreef Terecht het volgende:
That's the easy way of thinking.
  Moderator dinsdag 31 juli 2012 @ 15:02:35 #284
249559 crew  Lavenderr
pi_114897195
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 15:00 schreef Loppe het volgende:

[..]

That's the easy way of thinking.
Ja, en waarom zou je voor de logische verklaring gaan als er ook een ingewikkelde en onlogische is?
  dinsdag 31 juli 2012 @ 15:03:39 #285
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_114897238
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 14:24 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Het is een grijs gebied deels. Het is bekend dat mensen te beinvloeden zijn, zonder dat ze het door hebben.
Er is enig bewijs dat het suggestie gedeelte van hyponose een soort van effect heeft, maar veel verder onderzoek is daar niet naar gedaan.
Er is zeker bewijs dat mensen supraliminaal en subliminaal te beinvloeden zijn, maar tevens is erg veel van dat onderzoek slecht uitgevoerd.

Wat ik denk ik dus wil zeggen is dat beinvloeding zeker bestaat maar in hoeverre mensen beinvloedt kunnen worden en op welke wijze is niet duidelijk. (priming is een heel established fenomeen binnen cognitie, maar zoals je misschien al tussen de regels door zag staan vind ik het persoonlijk nogal een kutveld met veel onbetrouwbare bevindingen)

Dat de mens beinvloedbaar is geloof ik wel. Het ging mij erom dat er volgens mij geen verschil zit tussen een dominee die vanuit religieuze opvattingen een verklaring zoekt voor deze schietpartij en de mensen die het in de samenzweringshoek zoeken met Hollywoodachtige scenario's (Threadstone, Manchurian Candidate, etc). Het zijn imo exact dezelfde mechanismen om een gebeurtenis als deze te duiden. Beiden verwijzen als verklaring naar zaken die nauwelijks toegankelijk/controleerbaar zijn. Bovendien is dit tegenwoordig vaste prik bij elke schietpartij of aanslag die media-aandacht genereert --> Breivik, Loughner, van der Vlis, Tates, enz. Met kritisch denken heeft het kortom weinig te maken (dan zouden er immers ook uitzonderingen zijn), er ligt iets anders aan ten grondslag. Wat dat is? Volgens mij is het allemaal een vorm van mythologie/theologie/bijgeloof (bij gebrek aan een betere uitdrukking).
  dinsdag 31 juli 2012 @ 15:09:55 #286
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_114897533
quote:
15s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 14:23 schreef Coen4d het volgende:

[..]

Nouja als de schietpartij in denver niet echt is, en een set up van partijen binnen de overheid dan kan ik me bijna niet voor stellen dat je toestaat dat Holmes een echte advocaat heeft.

Verder geen onderzoek gedaan ofzo alleen speculatie.
Je speculeert niet, je schiet losse flodders af. Speculeren houdt in dat je zoekt naar betekenisvolle verbanden en ook nadenkt hoe dit alles in elkaar zou kunnen steken. Waarom zou een advocaat in dit complot betrokken willen worden? Hoe rekening te houden met de ouders van de dader (hebben die misschien een huisadvocaat?), etc. Je er vanaf maken met globale opmerkingen waarmee je in feite NIETS over de inhoud zegt is betekenisloos gebrabbel.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 15:10:56 #287
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_114897565
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 15:03 schreef Terecht het volgende:

[..]

Dat de mens beinvloedbaar is geloof ik wel. Het ging mij erom dat er volgens mij geen verschil zit tussen een dominee die vanuit religieuze opvattingen een verklaring zoekt voor deze schietpartij en de mensen die het in de samenzweringshoek zoeken met Hollywoodachtige scenario's (Threadstone, Manchurian Candidate, etc). Het zijn imo exact dezelfde mechanismen om een gebeurtenis als deze te duiden. Beiden verwijzen als verklaring naar zaken die nauwelijks toegankelijk/controleerbaar zijn. Bovendien is dit tegenwoordig vaste prik bij elke schietpartij of aanslag die media-aandacht genereert --> Breivik, Loughner, van der Vlis, Tates, enz. Met kritisch denken heeft het kortom weinig te maken (dan zouden er immers ook uitzonderingen zijn), er ligt iets anders aan ten grondslag. Wat dat is? Volgens mij is het allemaal een vorm van mythologie/theologie/bijgeloof (bij gebrek aan een betere uitdrukking).
Ah zo, dan had ik je verkeerd begrepen, dacht dat je al die abstracte concepten al bij voorbaat af deed als bs :)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_114897613
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 15:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, en waarom zou je voor de logische verklaring gaan als er ook een ingewikkelde en onlogische is?
Nouja, ik weet niet of het idee dat er leven na de dood zou zijn (in het geval van demonen) kan opgelost worden met logisch redeneren.
  Moderator dinsdag 31 juli 2012 @ 15:13:19 #289
249559 crew  Lavenderr
pi_114897639
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 15:12 schreef Loppe het volgende:

[..]

Nouja, ik weet niet of het idee dat er leven na de dood zou zijn (in het geval van demonen) kan opgelost worden met logisch redeneren.
Nee, dat weet ik ook niet, maar dat is dan ook een geheel ander onderwerp.
pi_114897674
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 15:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, dat weet ik ook niet, maar dat is dan ook een geheel ander onderwerp.
Men had hier toch over demonen ook?
  Moderator dinsdag 31 juli 2012 @ 15:15:59 #291
249559 crew  Lavenderr
pi_114897747
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 15:14 schreef Loppe het volgende:

[..]

Men had hier toch over demonen ook?
Ook idd.
Maar het begon met false flag, de demonen werden er later aan toegevoegd.
pi_114897877
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 15:15 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ook idd.
Maar het begon met false flag, de demonen werden er later aan toegevoegd.
Ik hou alle mogelijkheden open bij deze, alsook invloed door mind-control eventueel met demonische bezetenheid.
  Moderator dinsdag 31 juli 2012 @ 15:21:00 #293
249559 crew  Lavenderr
pi_114897936
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 15:19 schreef Loppe het volgende:

[..]

Ik hou alle mogelijkheden open bij deze, alsook invloed door mind-control eventueel met demonische bezetenheid.
We zullen het wel horen, gaandeweg deze zaak.
pi_114898016
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 15:02 schreef Lavenderr het volgende:
En wat is het referentiekader voor jouw logica ?
  Moderator dinsdag 31 juli 2012 @ 15:24:51 #295
249559 crew  Lavenderr
pi_114898076
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 15:23 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

En wat is het referentiekader voor jouw logica ?
Meestal de meest voor de hand liggende.
pi_114898152
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 15:21 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

We zullen het wel horen, gaandeweg deze zaak.
Nee, we zullen het nooit horen. Wat we te horen zullen krijgen zal enkel datgene zijn wat het systeem toepast, daarbuiten is het een zaak voor vrijdenkers of mensen die openstaan voor andere zaken. Denk jij trouwens dat ons systeem het enige is wat er bestaat in onze welvaartstaat?
pi_114898196
Ook rekening houden met elfjes. Je weet het nooit.
Conscience do cost.
pi_114898326
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 15:27 schreef ems. het volgende:
Ook rekening houden met elfjes. Je weet het nooit.
Bedankt. Hou het luchtig idd.
pi_114898469
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 15:09 schreef Terecht het volgende:

[..]

Je speculeert niet, je schiet losse flodders af. Speculeren houdt in dat je zoekt naar betekenisvolle verbanden en ook nadenkt hoe dit alles in elkaar zou kunnen steken. Waarom zou een advocaat in dit complot betrokken willen worden? Hoe rekening te houden met de ouders van de dader (hebben die misschien een huisadvocaat?), etc. Je er vanaf maken met globale opmerkingen waarmee je in feite NIETS over de inhoud zegt is betekenisloos gebrabbel.
Nee speculatie, je hoeft niet zo gefrustreerd te doen hoor.
Het is gewoon speculatie.
pi_114898571
De volgende moet deel 2 aanmaken :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')