Waarom zouden ze er iets van zeggen, Israël levert gewoon kwaliteit, kijk naar het Turkse leger waar je nog steeds meer dan voldoende Israëlisch materiaal vindt.quote:Op vrijdag 14 september 2012 00:11 schreef sp3c het volgende:
dit is trouwens vooral steun van de staat aan de wapenindustrie, op het moment dat de Israeli's voor een andere fabrikant kiezen is Duitsland ineens niet meer zo keen to attone for it's holocaust history met bv een zak geld om die andere subs te betalen
en geen Duitser durft er wat van te zeggen want: holocaust
huh?quote:Op maandag 8 oktober 2012 01:10 schreef DeParo het volgende:
[..]
Waarom zouden ze er iets van zeggen, Israël levert gewoon kwaliteit, kijk naar het Turkse leger waar je nog steeds meer dan voldoende Israëlisch materiaal vindt.
Nou ja, wel iets, hoe dan ook Israel betaalt gewoon en wordt gezien als een bondgenoot er is geen reden om dan af te wijken omdat er een paar critici zijn die dat niet zien zitten.quote:Op maandag 8 oktober 2012 04:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
huh?
dat heeft ook echt helemaal niets te maken met wat ik zei
nee helemaal nietsquote:Op maandag 8 oktober 2012 06:34 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nou ja, wel iets, hoe dan ook Israel betaalt gewoon en wordt gezien als een bondgenoot er is geen reden om dan af te wijken omdat er een paar critici zijn die dat niet zien zitten.
Je weet best dat het ergens op sloeg, namelijk exact jouw laatste zinnetje, aanvankelijk dacht ik dat je bedoelde de omgekeerde transportroute maar dat heb ik dan ook hierboven veranderd wat weinig af doet aan mijn centrale punt zo.quote:Op maandag 8 oktober 2012 12:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee helemaal niets
geen woord in die post ging over Israel en de kwaliteit van het Israelische materiaal
waarom is het zo enorm moeilijk voor je om toe te geven dat je fout zit?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 01:34 schreef DeParo het volgende:
[..]
Je weet best dat het ergens op sloeg, namelijk exact jouw laatste zinnetje, aanvankelijk dacht ik dat je bedoelde de omgekeerde transportroute maar dat heb ik dan ook hierboven veranderd wat weinig af doet aan mijn centrale punt zo.
Nogmaals, het was vooral kritiek op je laatste zinnetje, daarmee zit ik niet fout en ik heb hierboven wel gezegd dat ik de transportlijnen had omgedraaid. Moet jij niet net doen alsof je het niet begrijpt wat gewoon kinderachtig is.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 04:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarom is het zo enorm moeilijk voor je om toe te geven dat je fout zit?
je hebt niet goed gelezen, je post sloeg helemaal nergens op, klaar ... nobody cared
dat je blijft volhouden vind ik toch wel een beetje vreemd hoor
Flauwekul, dat was een voorbeeld om aan te tonen dat andere landen, zoals Turkije, waar het minder voor hand zou liggen ook lucratieve contracten hebben met Israel, wat gebaseerd is op bijvoorbeeld kwaliteit of het hoogste bod. Ik neem aan dat je dat toch nog wel begreep uit dat kleine stukje.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 04:40 schreef sp3c het volgende:
ik heb het over feit dat de holocaust word gebruikt/misbruikt de verkapte staatssteun van de Duitse overheid voor de onderzeebootbouwer, ik gok zelfs dat er sprake is van oneerlijke concurrentie ook en geen Duitser die er wat van zegt vanwege die voorgenoemde holocaust
( bijna) niemand vraagt zich af of dat belastinggeld wel of niet beter besteed kan worden in andere takken van sport
jij begint vervolgens over de kwaliteit van het Israelische materiaal in het Turkse leger
de twee posts hadden echt helemaal niets met elkaar te maken
het is een onbegrijpelijk irrelevant stukje dat helemaal niets met de quote in kwestie te maken hadquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 04:48 schreef DeParo het volgende:
[..]
Flauwekul, dat was een voorbeeld om aan te tonen dat andere landen, zoals Turkije, waar het minder voor hand zou liggen ook lucratieve contracten hebben met Israel, wat gebaseerd is op bijvoorbeeld kwaliteit of het hoogste bod. Ik neem aan dat je dat toch nog wel kon begrijpen uit dat kleine stukje.
Bespaar me je onzin, je geeft geen enkel argument voor een verwijt aan zowel het Duitse als verkapt het Israelische adres, en dan ga je net doen alsof je een heel simpele vergelijking niet begrijpt wat laat blijken dat het mogelijk anders is dan jij voorstelt.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 04:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is een onbegrijpelijk irrelevant stukje dat helemaal niets met de quote in kwestie te maken had
quote:EU urged to re-think trade deals with Israeli settlements in West Bank
Report accuses EU of hypocrisy for condemning settlements as illegal while simultaneously buying vast quantities of exports
The European Union imports around 15 times more produce from Israeli settlements in the West Bank than Palestinian products, despite its consistent condemnation of Israel's settlement policy as illegal under international law, according to a report.
Based on figures supplied by Israel to the World Bank, the estimated value of settlement imports to the EU is $300m (£187m) a year. The comparative figure for Palestinian produce is less than $20m. "With more than 4 million Palestinians and over 500,000 Israeli settlers living in the occupied territory, this means the EU imports over 100 times more per settler than per Palestinian," says Trading Away Peace: How Europe Helps Sustain Illegal Israeli Settlements, published by a consortium of 22 organisations across Europe.
Imports include agricultural produce, such as dates, grapes, avocados, herbs, and citrus fruit; cosmetics using Dead Sea minerals marketed under the Ahava brand; and SodaStream domestic carbonation devices.
Many settlement goods are misleadingly labelled "Made in Israel". The report calls on retailers to provide clear and accurate labelling to allow consumers to make informed choices.
"Europe says settlements are illegal under international law and yet continues to trade with them," said William Bell of Christian Aid UK and Ireland, one of the consortium partners. "Consumers are unwittingly contributing to the injustice by buying products that are inaccurately labelled as coming from Israel when in fact they are from settlements in the West Bank."
Other UK organisations behind the report include the Methodist church, Medical Aid for Palestinians, Quaker Peace and Social Witness, and the Council for Arab-British Understanding.
The report draws attention to a "discriminatory two-tier system" in the West Bank, under which settler businesses have the advantage of free movement unhindered by checkpoints and the security barrier, and greater access to land and water resources. In the Jordan Valley, where huge Israeli agricultural businesses are geared towards export, the settler population of fewer than 10,000 uses a quarter of the total amount of water consumed by 2.5m Palestinians living in the West Bank, it says.
It points out that the EU is the Palestinian Authority's biggest donor, allocating $677m last year. It cites a World Bank estimate that if Israel lifted its restrictions on Palestinian agriculture, the Palestinian economy would no longer need to depend on foreign aid.
"The EU spends hundreds of millions of euros in aid each year to support Palestinian state building but then undermines this assistance by trading with illegal settlements, thus contributing to their viability and expansion," said Phyllis Starkey, a trustee for Medical Aid for Palestinians.
Settlement growth has accelerated in the past two years, since the end of the temporary construction freeze brokered by the US. According to the report, "the settler population is growing at a much faster rate (an average of 5.3% annually over the last decade) than the Israeli population as a whole (1.8%)".
It cites the EU's position that Israeli settlements in occupied Palestinian territory are "illegal under international law, constitute an obstacle to peace and threaten to make a two-state solution impossible". Yet in practice, says the report, the EU is sustaining the settlement project.
It recommends that the EU, as a minimum measure, adopts the UK and Danish policy of encouraging correct consumer labelling of settlement produce. In 2009, the UK issued voluntary guidelines advising retailers that produce from the West Bank should be clearly marked "Israeli settlement produce" or "Palestinian produce". According to the report, "the guidelines … appear to be observed by major supermarkets" and most "have decided to stop sourcing own-branded food products from the settlements".
The EU should also discourage businesses from economic, commercial and investment links with settlements, the report concludes.
It also suggests the EU could, as a more comprehensive measure, ban the import of settlement goods. This, it adds, "is not a ban or boycott on trade with Israel, which the signatories to this report do not advocate".
It points out that the EU, as Israel's leading trading partner, receives 20% of total Israel exports. Settlement exports represent approximately 2% of total exports.
Kan er nog meer onzin staan in 1 post?quote:Op maandag 8 oktober 2012 00:21 schreef Kees22 het volgende:
Ik was op zoek naar iets heel anders en kwam in het Utrechtsch Nieuwsblad in 1946 of 1947 een bericht tegen over een joodse aanslag op een station in Jeruzalem.
Een joods meisje (de leeftijd werd niet genoemd) had een tas met een bom erin geplaatst in een station in Jeruzalem. Daarna was ze gevlucht in een auto met twee joodse mannen erin.
De Britten hebben de auto nog achtervolgd en een Britse explosiedeskundige heeft geprobeerd de bom te ontmantelen.
Maar dat was niet gelukt.
Het bericht in de krant was schokkend nuchter, zoals in die tijd gebruikelijk.
Ik zal kijken of ik een link of een plaatje kan plaatsen, maar dat maakt natuurlijk niet veel uit.
De staat Israel is gebaseerd terreur en machtsmisbruik.
Eveneens:quote:
Ik zou niet weten waarom, nogmaals, er is geen enkele duidelijkheid wat die Palestijnen met dat geld doen. Het risico is er dat het wordt uitgegeven aan wapens en dergelijke en in dat soort gevallen kan je beter Israel de toe- en afvoer naar en vanuit de Palestijnse gebieden laten regelen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Eveneens:
http://www.joop.nl/leven/(...)n_met_israel_etiket/
'De kolonisten verdienen zo elk jaar ruim 230 miljoen euro aan export naar Europese landen, terwijl Palestijnen met export naar Europa slechts 15 miljoen euro binnenhalen.'
Aan die misleiding moet maar eens gauw een einde komen.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:17 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom, nogmaals, er is geen enkele duidelijkheid wat die Palestijnen met dat geld doen.
Het is 100% zeker dat de Israëli's wapens kopen. Boycotten dan maar?quote:Het risico is er dat het wordt uitgegeven aan wapens en dergelijke
Dat is dus wel een argument. Daarnaast, al wil je het op handel houden, de handel met Israel is tig keer meer waardevoller dan die met de Palestijnse gebieden kunnen zijn.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]![]()
Dat is toch geen argument? Handel is handel.
De EU wantrouwt Hamas en dergelijke, is bondgenoten met Israel, dus dat is weer een loze opmerking van je. Jij praat hoe jij het graag persoonlijk zou zien niet hoe het daadwerkelijk is.quote:Het is 100% zeker dat de Israëli's wapens kopen. Boycotten dan maar?
Dat is niet aan jou, maar aan de vrije markt om te beslissen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:21 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat is dus wel een argument. Daarnaast, al wil je het op handel houden, de handel met Israel is tig keer meer waardevoller dan die met de Palestijnse gebieden kunnen zijn.
[..]
[..]
Het is 100% zeker dat Israël misdaden pleegt, dus wat is je punt?quote:De EU wantrouwt Hamas en dergelijke, is bondgenoten met Israel, dus dat is weer een loze opmerking van je. Jij praat hoe jij het graag persoonlijk zou zien niet hoe het daadwerkelijk is.
Ik zou wel weten waarom. De rechtmatige eigenaars van het gebied hebben gewoon recht op handel. Als zij daar wapens mee willen kopen om zich mee te verdedigen tegen de agressieve kolonisten: mijn zegen hebben ze. Alleen, daar hoor je niets over. Je hoort alleen over treiterijen en diefstal door kolonisten. Israël is in deze totaal niet te vertrouwen, al was het maar omdat ze toestaan dat de illegale kolonisten handel drijven onder de vlag van het land.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:17 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom, nogmaals, er is geen enkele duidelijkheid wat die Palestijnen met dat geld doen. Het risico is er dat het wordt uitgegeven aan wapens en dergelijke en in dat soort gevallen kan je beter Israel de toe- en afvoer naar en vanuit de Palestijnse gebieden laten regelen.
Wat een flauwekul en sinds wanneer is de markt ooit vrij geweest en sinds wanneer zou de vrije markt ook een uitkomst bieden voor wie dan ook.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is niet aan jou, maar aan de vrije markt om te beslissen.
Eveneens jouw persoonlijke mening, en al zou dat zo zijn, dan verandert dat nog altijd niets aan wat ik hierboven schreef en waar jij op reageert, hoe de EU israel ziet, als je dat niet kan onderscheiden van elkaar kan je beter ophouden met typen met betrekking tot dit soort onderwerpen, dan is het wel duidelijk dat je niets van de huidige internationale betrekkingen begrijpt, heel treurig.quote:Het is 100% zeker dat Israël misdaden pleegt, dus wat is je punt?
In principe hebben ze recht op handel maar niet als er andere belangen zijn die zwaarder wegen dan de zogenaamde handel die ze kunnen drijven. Daarnaast staan handelscontracten met Europa niet garant voor de zaak wat die Palestijnen met de inkomsten van diezelfde handel kunnen doen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zou wel weten waarom. De rechtmatige eigenaars van het gebied hebben gewoon recht op handel. Als zij daar wapens mee willen kopen om zich mee te verdedigen tegen de agressieve kolonisten: mijn zegen hebben ze. Alleen, daar hoor je niets over. Je hoort alleen over treiterijen en diefstal door kolonisten. Israël is in deze totaal niet te vertrouwen, al was het maar omdat ze toestaan dat de illegale kolonisten handel drijven onder de vlag van het land.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |