abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116624979
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:06 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Yep, weleens van gehoord, ... en de rechter die de straf uitsprak ook ;)

Het is derhalve niet anders dan in het strafrecht waar de slachtoffers en hun sympathisanten ook vaak spreken van veel te lage straffen, een schande!
Je zit appels met peren te vergelijken, je persoonlijke moeilijke omstandigheden, je traumatische jeugd etc hebben niets te zoeken in het oorlogsrecht, in het strafrecht wel. In het oorlogsrecht wordt je namelijk veroordeelt als zijnde soldaat, je hebt die misdaad als soldaat begaan, in een gewapend conflict.
Nogmaals, een gewapend conflict waarin jij oog in oog met je vijand staat is nooit een makkelijke situatie. En juist omdat zulke situaties nooit makkelijk zijn, en mensen zich maar al te gauw als beesten gaan gedragen, zijn er destijds in Genève internationaal regels afgesproken wat moet en wat niet mag in een gewapend conflict.
pleased to meet you
pi_116632417
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 16:35 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Tja...je hebt het maar te accepteren.... net zoals in Nederland vaak mensen worden vrijgesproken of lage straffen krijgen als er weer eens wat gebeurt.

[..]

Wederom verwijs ik naar de situatie in Nederland waarbij mensen worden vrijgesproken danwel een zeer lichte straf krijgen; moeilijke jeugd, trauma, ouders die niet aan opvoeden doen etc. Waarom maak je je daar niet zo druk om?
Lex dura, sed lex.
Wie zegt dat zij zich daar niet zo druk over maakt?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_116632443
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:06 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Yep, weleens van gehoord, ... en de rechter die de straf uitsprak ook ;)

Het is derhalve niet anders dan in het strafrecht waar de slachtoffers en hun sympathisanten ook vaak spreken van veel te lage straffen, een schande!
Merkwaardig dan toch. Ik heb steeds maar het gevoel dat jij een van degenen bent die voor het invoeren van een minimum straf is.
Afgaande op je eigen redenering zou de straf dus veel hoger moeten zijn.

Helemaal in lijn met moussie.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_116633463
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:35 schreef moussie het volgende:

[..]

Je zit appels met peren te vergelijken, je persoonlijke moeilijke omstandigheden, je traumatische jeugd etc hebben niets te zoeken in het oorlogsrecht, in het strafrecht wel. In het oorlogsrecht wordt je namelijk veroordeelt als zijnde soldaat, je hebt die misdaad als soldaat begaan, in een gewapend conflict.
Nogmaals, een gewapend conflict waarin jij oog in oog met je vijand staat is nooit een makkelijke situatie. En juist omdat zulke situaties nooit makkelijk zijn, en mensen zich maar al te gauw als beesten gaan gedragen, zijn er destijds in Genève internationaal regels afgesproken wat moet en wat niet mag in een gewapend conflict.
Kennelijk stem jij VVD dat je vindt dat er niet naar persoonlijke omstandigheden gekeken mag worden en alleen keihard gestraft puur uit een soort van wraak. Je gebruikt toch rare bewoordingen.
  dinsdag 11 september 2012 @ 09:38:03 #230
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_116634818
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:35 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik vergelijk niet.... ik stel vast dat een rechter een straf heeft uitgesproken, case closed.
pi_116638485
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 08:12 schreef DeParo het volgende:

[..]

Kennelijk stem jij VVD dat je vindt dat er niet naar persoonlijke omstandigheden gekeken mag worden en alleen keihard gestraft puur uit een soort van wraak. Je gebruikt toch rare bewoordingen.
Dat je als onderdeel van een leger je werk moet doen in vijandelijk gebied is geen persoonlijke omstandigheid, dat is gewoon je werk. Wat dit oordeel zegt is dat de soldaten zich weinig aan hoeven te trekken van de conventies van Genève, in moeilijke omstandigheden (en wanneer zijn ze dat niet) mag je gerust kinderen gebruiken als menselijk schild. Als je al voor de rechter moet verschijnen, in de meeste gevallen niet, is de straf niet meer dan een symbolische tik op de vingers.

Sterker nog, met jouw argumentatie geef je feitelijk Hamas gelijk dat haar oorlogsmisdadigers helemaal niet berecht. Hun soldaten moeten hun werk immers doen in dezelfde moeilijke omstandigheden ..
pleased to meet you
pi_116638782
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 09:38 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Ik vergelijk niet.... ik stel vast dat een rechter een straf heeft uitgesproken, case closed.
Ten eerste vergelijk je wel, je haalt de persoonlijke omstandigheden in het strafrecht erbij.
En ten tweede mag de case dan wel closed zijn, maar dat was dan ook het punt niet. Waar het om ging is dat er maar weinig aanklachten überhaupt voor de rechter belanden, en als het al gebeurd zijn de straffen over het algemeen weinig meer dan een symbolische tik op de vingers. De straf voor het stelen van een creditcard is wat dat aangaat een zeldzame uitschieter, maar die hoge straf maakt wel een lachertje (als een boer met kiespijn) van de straffen die gegeven worden wegens misdaden tegen de menselijkheid.
pleased to meet you
  dinsdag 11 september 2012 @ 12:26:19 #233
373754 mossad_agent
pi_116638992
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:17 schreef moussie het volgende:

[..]

En ten tweede mag de case dan wel closed zijn, maar dat was dan ook het punt niet. Waar het om ging is dat er maar weinig aanklachten überhaupt voor de rechter belanden, en als het al gebeurd zijn de straffen over het algemeen weinig meer dan een symbolische tik op de vingers.
Klopt... is al heel lang zo, ageren heeft derhalve ook weinig zin.
pi_116639181
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:26 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Klopt... is al heel lang zo, ageren heeft derhalve ook weinig zin.
Huh wat, dus omdat iets al heel lang zo is kan je maar beter ophouden ertegen te ageren, ook al vindt je dat het fout/onrecht is? Gewoon opgeven of zo? Ik denk dat je even wat verder moet nadenken over wat je daar nu eigenlijk zegt ..
pleased to meet you
  dinsdag 11 september 2012 @ 12:38:17 #235
373754 mossad_agent
pi_116639335
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:33 schreef moussie het volgende:

[..]

Huh wat, dus omdat iets al heel lang zo is kan je maar beter ophouden ertegen te ageren, ook al vindt je dat het fout/onrecht is? Gewoon opgeven of zo? Ik denk dat je even wat verder moet nadenken over wat je daar nu eigenlijk zegt ..
Case closed is case closed.

Jammer dat je niet zo volhardend bent als het over zaken uit het strafrecht gaat.....
pi_116641919
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:38 schreef mossad_agent het volgende:
Case closed is case closed.
Het gaat niet om deze ene case maar om het hele beleid van amper vervolgen en als dat al gebeurd lachwekkende straffen geven.

quote:
Jammer dat je niet zo volhardend bent als het over zaken uit het strafrecht gaat.....
Nogmaals, in het strafrecht gelden andere regels, daar tellen de persoonlijke omstandigheden van de dader wel en dien je als rechter te overwegen welke straf in die omstandigheden het beste resultaat geeft .. en dat is lang niet altijd de hoogst mogelijke straf.
Oorlogsmisdaden zijn stuk voor stuk 'gewone' misdaden als ze gepleegd worden buiten een oorlog, dat is een feit, maar als ze tijdens een oorlog gepleegd worden zijn het niet alleen misdaden tegen het betreffende individu maar ook misdaden tegen de menselijkheid. Dat is een hogere code waaraan je je als gewapende strijder tegenover burgers hebt te houden. Daar heb je voor getekend, de conventies van Genève, dat je dat niet zou doen, hoe moeilijk de omstandigheden ook mogen zijn .. vandaar dus dat ik het nogal absurd vindt dat juist de moeilijke omstandigheden worden opgevoerd als motivatie voor die lage straf.
pleased to meet you
  dinsdag 11 september 2012 @ 14:07:32 #237
373754 mossad_agent
pi_116642128
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 14:01 schreef moussie het volgende:

[..]

Het gaat niet om deze ene case maar om het hele beleid van amper vervolgen en als dat al gebeurd lachwekkende straffen geven.

Wederom.... shit happends.... daar zijn rechters voor.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 14:01 schreef moussie het volgende:

Nogmaals, in het strafrecht gelden andere regels, daar tellen de persoonlijke omstandigheden van de dader wel en dien je als rechter te overwegen welke straf in die omstandigheden het beste resultaat geeft .. en dat is lang niet altijd de hoogst mogelijke straf.
Oorlogsmisdaden zijn stuk voor stuk 'gewone' misdaden als ze gepleegd worden buiten een oorlog, dat is een feit, maar als ze tijdens een oorlog gepleegd worden zijn het niet alleen misdaden tegen het betreffende individu maar ook misdaden tegen de menselijkheid. Dat is een hogere code waaraan je je als gewapende strijder tegenover burgers hebt te houden. Daar heb je voor getekend, de conventies van Genève, dat je dat niet zou doen, hoe moeilijk de omstandigheden ook mogen zijn .. vandaar dus dat ik het nogal absurd vindt dat juist de moeilijke omstandigheden worden opgevoerd als motivatie voor die lage straf.
Is absurd....maar toch gebeurd het. Niet alleen in het oorlogsrecht...... je kunt er alleen niets aan doen.
pi_116646569
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 14:07 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Wederom.... shit happends.... daar zijn rechters voor.

[..]

Is absurd....maar toch gebeurd het. Niet alleen in het oorlogsrecht...... je kunt er alleen niets aan doen.
Ja dat zei je al, dat het allang zo is en dat ageren derhalve nogal zinloos is. Dat het al lang verkeerd is, of wel vaker mis gaat, maakt het niet goed! Gelukkig bestaan er nog mensen die niet zo fatalistisch bij de pakken neer gaan zitten en hun stem blijven verheffen, ook tegen dingen 'die al lang zo zijn'.
pleased to meet you
  dinsdag 11 september 2012 @ 16:18:35 #239
373754 mossad_agent
pi_116647009
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:08 schreef moussie het volgende:

[..]

Ja dat zei je al, dat het allang zo is en dat ageren derhalve nogal zinloos is. Dat het al lang verkeerd is, of wel vaker mis gaat, maakt het niet goed! Gelukkig bestaan er nog mensen die niet zo fatalistisch bij de pakken neer gaan zitten en hun stem blijven verheffen, ook tegen dingen 'die al lang zo zijn'.
Nogmaals, ik hoop je ook zo strijdbaar te zien bij onderwerpen die niet oorlog/Israel gerelateerd zijn.
pi_116652152
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:18 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Nogmaals, ik hoop je ook zo strijdbaar te zien bij onderwerpen die niet oorlog/Israel gerelateerd zijn.
Nee, waarom zou ik hogere straffen moeten willen in totaal andere situaties? Waarom zou ik iemand langdurig in de gevangenis willen stoppen als ik denk dat zowel hij alsook de maatschappij op de langere duur beter af zijn met bvb behandeling? Ik wil geen wraak, ik wil een gepaste straf binnen het kader van het daarvoor toepasselijke recht ..
pleased to meet you
  dinsdag 11 september 2012 @ 18:46:04 #241
373754 mossad_agent
pi_116652521
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 18:38 schreef moussie het volgende:

[..]

Nee, waarom zou ik hogere straffen moeten willen in totaal andere situaties? Waarom zou ik iemand langdurig in de gevangenis willen stoppen als ik denk dat zowel hij alsook de maatschappij op de langere duur beter af zijn met bvb behandeling? Ik wil geen wraak, ik wil een gepaste straf binnen het kader van het daarvoor toepasselijke recht ..
Precies. Staat genoteerd....ik hoop dat je het dus ook in andere zaken kunt volhouden. Dus een gepaste straf voor bepaalde activiteiten.
pi_116670040
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 08:23 schreef Peunage het volgende:
Wat is er raar aan als landen compensatie eisen voor schade die ze geleden hebben?
Duitsland betaalt sinds WO2 al miljarden euro's schadevergoeding aan een voorheen niet-bestaande staat in het MO. Maar landen die er echt onder geleden hebben krijgen niks? Ik denk dat Griekenland en Polen ook beiden recht hebben op 3 Dolphin onderzeeërs elk. Net als dat ene staatje.
Oh? Heb je daar bronnen van?
pi_116750844
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 23:14 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Oh? Heb je daar bronnen van?
"
The first two (Dolphin and Leviathan) were fully donated by Germany and the third (Tekumah) was paid for halfway by Israel. During the first Gulf War, German firms were accused of helping Iraq with its chemical weapons program, which led to protests in both Germany and Israel."
http://en.wikipedia.org/wiki/Dolphin_class_submarine

"
Keen to atone for its Holocaust history, Germany has in the past partially financed major Israeli military acquisitions.

In 2006, it agreed to cover up to a third of the cost of an Israeli contract for two German-built Dolphin-class submarines. Israel already has three Dolphins, acquired at deep discounts.
"
http://www.reuters.com/ar(...)dUSGEE5AN12E20091125
pi_116766058
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 18:46 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Precies. Staat genoteerd....ik hoop dat je het dus ook in andere zaken kunt volhouden. Dus een gepaste straf voor bepaalde activiteiten.
Jij doelt vast op zaken als incest, inbraak, winkeldiefstal, onnodig toeteren en andere daden die bij de slachtoffers moordlust opwekken.
pi_116766117
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 19:18 schreef Peunage het volgende:

[..]

"
The first two (Dolphin and Leviathan) were fully donated by Germany and the third (Tekumah) was paid for halfway by Israel. During the first Gulf War, German firms were accused of helping Iraq with its chemical weapons program, which led to protests in both Germany and Israel."
http://en.wikipedia.org/wiki/Dolphin_class_submarine

"
Keen to atone for its Holocaust history, Germany has in the past partially financed major Israeli military acquisitions.

In 2006, it agreed to cover up to a third of the cost of an Israeli contract for two German-built Dolphin-class submarines. Israel already has three Dolphins, acquired at deep discounts.
"
http://www.reuters.com/ar(...)dUSGEE5AN12E20091125
Zo, dat zijn nog eens kortingen! Die 2 % die Albert Heijn afdwingt zijn daar klein bier bij!
En dan nog geeft de joodse staat Israel kennelijk zo veel uit aan bewapening, dat de sociale voorzieningen ernstig te wensen overlaten.
Het is maar net waar je je prioriteiten legt.
  Moderator vrijdag 14 september 2012 @ 00:11:34 #246
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116766231
dit is trouwens vooral steun van de staat aan de wapenindustrie, op het moment dat de Israeli's voor een andere fabrikant kiezen is Duitsland ineens niet meer zo keen to attone for it's holocaust history met bv een zak geld om die andere subs te betalen ;)

en geen Duitser durft er wat van te zeggen want: holocaust
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_116767029
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 00:11 schreef sp3c het volgende:
dit is trouwens vooral steun van de staat aan de wapenindustrie, op het moment dat de Israeli's voor een andere fabrikant kiezen is Duitsland ineens niet meer zo keen to attone for it's holocaust history met bv een zak geld om die andere subs te betalen ;)

en geen Duitser durft er wat van te zeggen want: holocaust
Daar heb je wel een punt. Zullen we Neelie Smit-Kroes tippen? Wegens ongeoorloofde staatssteun aan de eigen industrie?

Overigens staat me bij, maar daar heb ik geen bronnen van, dat de VSvA Israel jaarlijks steunt met bedragen ter grootte van de defensiebegroting.
Dat zet mij toch wel aan het denken over het zogenaamde economische succes van Israel vergeleken met de omringende landen.
  zondag 7 oktober 2012 @ 14:01:36 #248
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_117689960
quote:
Israeli police shut down, attempt to raid Palestinian school in East Jerusalem

Israel Police yesterday shut down a Palestinian school in East Jerusalem for a period of a week. The school has over 1,200 students between the ages of 12 and 18 years old. The police justified their actions to the students and teachers by voicing suspicion that stones were thrown at settlers by students from the school. +972 magazine learned from students and teachers that the school doesn’t allow students to throw stones from the school, but they cannot monitor students outside the school. It is unreasonable and unrealistic, a teacher said, “to be held responsible for individual students’ actions outside the parameters of the school.”

Earlier in the day, stones were thrown in the At-Tur neighborhood at settlers, and one of them was hit. The police arrived immediately to the scene and launched an attack at the school, suspecting that students were involved in the stone-throwing. Residents from the neighborhood and teachers clashed with the police and stopped them from storming the school and arresting students. According to eye witnesses, the police resorted to punishing the teachers by issuing traffic violations and parking tickets to them upon leaving the school.

+972 magazine talked with some of the parents who refused to identify themselves or their children because of fear of retaliation from the police. One of the parents described a phone call he received from his son: ”I received a horrifying call from my son whose voice was shaking, he said he can’t leave the school and it is besieged by police. My son was terrified that he would be arrested or killed. He was begging me to get him out of school.”

Collective punishment against Palestinian communities and schools is not a new policy of the Israeli police. Throughout the First Intifada in the late 1980s, similar actions were taken to shut down universities and schools. However, this strategy never succeeded in stopping protests or stone-throwing during the First Intifada. The opposite process happened, with more people becoming active in protesting the occupation.

The police action raises another question regarding their response to stone-throwing at settlers. In an incident that I wrote about last month, a Palestinian beaten by Israeli Jews was barely given any attention by the police. The Palestinian community in Jerusalem is convinced that the Israeli police have double standards when it comes to dealing with violence. When a Palestinian throws a stone, it must be stopped at any price, but when a Jew does the same or worse, it is a minor incident that poses no danger.

This incident comes only few days after Palestinian Israelis commemorated the killing of 13 Palestinians citizens of Israel by police twelve years ago. Unfortunately, many Palestinians under Israel’s rule don’t believe that any lessons have been learned since then. Palestinians don’t believe the premise that the police is fair and doesn’t discriminate according to race or religion.

Closing the school for a week is an unjustifiable decision. First, such an action will not stop youth from throwing stones. On the contrary, they are now free with no school, homework, or activities to participate in. Throwing stones might become even more attractive to students who haven’t done so before. Additionally, attacking a school in this manner causes trauma to teenagers who may suffer from it for years to come. Such trauma could affects the decisions and actions of hundreds of young people. In conclusion, police behavior is counterproductive to their goal of putting an end to stone-throwing. Violence generates more violence and the Palestinian teenagers who encountered the police attack on their school are likely to remember this incident with bitterness and rage.

Lady Bird Johnson said that “children are likely to live up to what you believe of them.” If the police treats these children as terrorists or criminals, they could grow up as such. Schools should always be off-limits to police attacks, and collective punishment against children should never be tolerated.

Palestinian children in Jerusalem see growing number of extreme settlers moving into their neighborhood. They watch them take their land and enjoy superior rights and better infrastructure. These children are living the consequences of the occupation. They see injustice carried against their community on daily basis. Violence and collective punishment will not bring a resolution or peace. The solution is to end the occupation, not to terrify children.

As Nelson Mandela said, “We owe our children, the most vulnerable citizens in our society, a life free of violence and fear.” This is true for Palestinian children just as it is true for Israeli children. It is unacceptable that Palestinian parents have to send their children to schools not knowing if they will come home that afternoon or spend it in an Israeli jail. It is not acceptable that a mother has to convince a child to go to school every morning because he is afraid of the police, as is the case in many families. This is not a normal life, nor does it make Israelis safer when Palestinian children live in trauma and fear.

Perhaps my vision for the future is too naive, but I keep dreaming of a society that respects all humans regardless of race or religion. If that is too much then at least we must expect that children enjoy basic human rights and not be treated as criminals. Is too much to ask that Israeli police officer see a Palestinian 12-year-old child the same way he sees a Jewish one? Mother Teresa put it best when she said, “It’s the greatest poverty to decide that a child must die so that you may live as you wish.”
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_117718239
Ik was op zoek naar iets heel anders en kwam in het Utrechtsch Nieuwsblad in 1946 of 1947 een bericht tegen over een joodse aanslag op een station in Jeruzalem.
Een joods meisje (de leeftijd werd niet genoemd) had een tas met een bom erin geplaatst in een station in Jeruzalem. Daarna was ze gevlucht in een auto met twee joodse mannen erin.
De Britten hebben de auto nog achtervolgd en een Britse explosiedeskundige heeft geprobeerd de bom te ontmantelen.
Maar dat was niet gelukt.

Het bericht in de krant was schokkend nuchter, zoals in die tijd gebruikelijk.
Ik zal kijken of ik een link of een plaatje kan plaatsen, maar dat maakt natuurlijk niet veel uit.
De staat Israel is gebaseerd terreur en machtsmisbruik.
pi_117719195
quote:
7s.gif Op zondag 7 oktober 2012 14:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Edit: excuus dit is het correcte topic.
Onterechte beschuldigingen en verwijten zie ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')