http://nos.nl/artikel/397344-vn-israel-schendt-mensenrechten.htmlquote:De VN-gezant voor de mensenrechten in de Palestijnse gebieden heeft kritiek op de manier waarop Isral Palestijnse kinderen gevangen houdt. Richard Falk zegt dat Isral door de eenzame opsluiting de mensenrechten schendt.
Per jaar worden zo'n 500 tot 700 Palestijnse kinderen gearresteerd bij vreedzame betogingen voor de Palestijnse zaak. Volgens getuigenissen wordt 12 procent van de Palestijnse kinderen in eenzame opsluiting gehouden.
Falk noemt dat vernederend, onmenselijk en illegaal. Hij roept Isral op zich aan de internationale wetgeving te houden.
http://www.powned.tv/nieu(...)andelt_kinderen.htmlquote:Isral schendt de mensenrechten door kinderen vast te houden in eenzame opsluiting, stelt de speciale VN-rapporteur voor de mensenrechten in de bezette Palestijnse gebieden, Richard Falk.
Volgens Falk zijn er sinds 2008 zeker 53 gevallen geweest waarbij kinderen van 15 a 17 jaar in eenzame opsluiting zijn vastgehouden. Sommige zaten 24 dagen alleen vast. De minderjarigen zijn opgepakt bij betogingen, iets wat Isral regelmatig doet.
De eenzame opsluiting wordt vervolgens als sanctie gebruikt voor bijvoorbeeld het ophangen van een Palestijnse vlag. Volgens Falk is die praktijk onmenselijk, vernederend en illegaal.
Kinderen die met een Palestijnse vlag lopen tijdens een VREEDZAME demonstratie moeten worden worden gemarteld?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 06:58 schreef computerprobleem het volgende:
Palestijnen zijn dus gewoon de terroristen. De kinderen worden opgeleid tot zelfmoordterroristen. Deze kinderen zijn dus eigenlijk niet onschuldig, het zijn gewoon terroristen die opgepakt moeten worden en levenslang moeten krijgen. Ze zijn al te ver gehersenspoeld.
En dan gaan ze zeiken dat Isral Palestijnse kinderen dood? Tja, het is of dat terroristen kind, of onschuldige Joodse burgers.
Bekijk deze video maar, dan begrijp je waar ik het over heb.
''Maar het zijn kinderen'' gaat niet op, vind ik. Het zijn terroristen en als ze gepakt worden of dreigen onschuldige mensen te verwonden, moeten ze gewoon afgemaakt worden.
Wat een stel wilde zeg.
http://www.thedailybackgr(...)e-messages-on-bombs/quote:Op zaterdag 21 juli 2012 06:58 schreef computerprobleem het volgende:
Palestijnen zijn dus gewoon de terroristen. De kinderen worden opgeleid tot zelfmoordterroristen. Deze kinderen zijn dus eigenlijk niet onschuldig, het zijn gewoon terroristen die opgepakt moeten worden en levenslang moeten krijgen. Ze zijn al te ver gehersenspoeld.
En dan gaan ze zeiken dat Isral Palestijnse kinderen dood? Tja, het is of dat terroristen kind, of onschuldige Joodse burgers.
''Maar het zijn kinderen'' gaat niet op, vind ik. Het zijn terroristen en als ze gepakt worden of dreigen onschuldige mensen te verwonden, moeten ze gewoon afgemaakt worden.
Wat een stel wilde zeg.
Nee, veel minder erg.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 08:06 schreef MrBaas het volgende:
[..]
http://www.thedailybackgr(...)e-messages-on-bombs/
Isral is net zo erg, ik denk zelfs wel erger.
Lees het artikel nou maar. Die kinderen die ze opgesloten hebben zijn geen terroristen; ze doen mee aan betogingen en hangen Palestijnse vlaggen op. Jij denkt dat Isral zelfmoordterroristen 24 uur opsluit?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 06:58 schreef computerprobleem het volgende:
Wat een stel wilde zeg.
Zitten eenmaal in een minder hopeloze situatie. Meer welvaart, niet onderdrukt - etc.quote:
Correct.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zitten eenmaal in een minder hopeloze situatie. Meer welvaart, niet onderdrukt - etc.
quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:48 schreef Peunage het volgende:
Ik ga alvast de reactie van het FOK! Israeli Defence Leugue voorspellen;
maar de arabieren doen veel ergere dingen...
quote:Op zaterdag 21 juli 2012 08:06 schreef MrBaas het volgende:
[..]
http://www.thedailybackgr(...)e-messages-on-bombs/
Isral is net zo erg, ik denk zelfs wel erger.
quote:
Jij vond die aanslag in Bulgarije zeker wel terecht?quote:
Jij gaat mij zeker een antisemiet noemen omdat ik negatief ben over Israel?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:08 schreef waht het volgende:
[..]
Jij vond die aanslag in Bulgarije zeker wel terecht?
Het zal er waarschijnlijk een keer van komen ja.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:59 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jij gaat mij zeker een antisemiet noemen omdat ik negatief ben over Israel?
Fijn dat je zo eerlijk bent. Ik ben niet anti-mijzelf.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:00 schreef waht het volgende:
[..]
Het zal er waarschijnlijk een keer van komen ja.
Vooruitlopend op de reacties op deze bijdrage: Ook als je corrigeert naar meer welvaart en overigens veel betere omstandigheden?quote:
Lastig, want dat kan twee kanten op werken.quote:Op zondag 22 juli 2012 22:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vooruitlopend op de reacties op deze bijdrage: Ook als je corrigeert naar meer welvaart en overigens veel betere omstandigheden?
Kinderen van illegale landrovers, hoe zijn die?
Niet dat die kinderen veel te verwijten valt, ze worden ook maar opgevoed/gehersenspoeld.
Maar de ouders, die inmiddels de jaren van verstand bereikt hebben, valt wel degelijk iets te verwijten. En hoe zorgelozer de omstandigheden, des te meer valt ouders te verwijten, naar mijn gevoel.
Precies.quote:Op zondag 22 juli 2012 23:01 schreef waht het volgende:
[..]
Lastig, want dat kan twee kanten op werken.
Uiteraard wel eens dat de ouders vooral te verwijten valt hoe hun kinderen in de wereld komen te staan. De vader en moeder zijn doorgaans het primaire rolmodel voor het kind.
Waar slaat dat laatste nou weer op?quote:Op zondag 22 juli 2012 23:10 schreef HupDuitslandHup het volgende:
bepaalde leden zijn gebrainwasht door Isral en denken dat ze alles mogen zeggen wat ze willen over de kinderen die gewoon gemarteld worden ,en dit moet zogenaamd een bondgenoot zijn van Nederland.
Ik schaam me dood dat ik een Nederlander ben
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Vlkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
Dat heb ik al erkend.quote:Op zondag 22 juli 2012 23:14 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Precies.
En daar komt de behandeling van die ouders bij. Hoe je het ook wendt of keert: Palestijnse ouders worden door Israelische mensen heel anders behandeld dan Israelische ouders door Palestijnen.
En al eerder heb ik gerefereerd aan de training van adolescente Israeli's in en door het leger.
En dan denk ik zelf nog in eerste instantie aan de bezette westoever, niet eens aan het gevangenenkamp dat Gaza heet.
Een land dat zijn bezette gebieden zo behandelt, schept zijn eigen vijanden.
VN-regels hebben ook hun redelijke redenen.
Ja, dat is ook zo. Het was ook niet zozeer een aanval op wat je zei.quote:Op zondag 22 juli 2012 23:15 schreef waht het volgende:
[..]
Dat heb ik al erkend.
Uiteraard werkt dit onder de Palestijnen net zo, ware het niet dat ze geen leger hebben.
Helaas wordt de Joodse jeugd net zo gendoctrineerdquote:Op zaterdag 21 juli 2012 06:58 schreef computerprobleem het volgende:
Wat een stel wilde zeg.
Het zou een zegen zijn als beide partijen als gelijken zouden kunnen onderhandelen.quote:Op zondag 22 juli 2012 23:15 schreef waht het volgende:
[..]
Dat heb ik al erkend.
Uiteraard werkt dit onder de Palestijnen net zo, ware het niet dat ze geen leger hebben.
Want leren over de grootste genocide in de geschiedenis is indoctrinatie?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:55 schreef moussie het volgende:
[..]
Helaas wordt de Joodse jeugd net zo gendoctrineerd
Kijk het filmpje nou maar helemaal af.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:13 schreef Rosario het volgende:
[..]
Want leren over de grootste genocide in de geschiedenis is indoctrinatie?
Naef, een beetje overdreven, maar er zit wel een kern van waarheid in.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:22 schreef Peunage het volgende:
[..]
Kijk het filmpje nou maar helemaal af.
Je punt is?quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Zo en hoeveel meer doden zijn er al weer gevallen in Syrie/Libie/Sudan in een jaartje als in een halve eeuw Israel-Palestina?
De genoemde landen worden veroordeeld, sancties opgelegd en gedreigd, Isral niet.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:36 schreef Rosario het volgende:
[..]
Dat er nog altijd onevenredig veel aandacht aan besteed wordt.
Ze worden zo erg geindoctrineerd dat iedereen die ze niet verstaan een anti-semiet is. Ze leren meteen dat kaartje te spelen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:29 schreef Rosario het volgende:
[..]
Naef, een beetje overdreven, maar er zit wel een kern van waarheid in.
Of zijn er soms geen neo-nazi's in Polen? Of antisemitische incidenten in Europa?
Bepaalt het aantal doden de aandacht voor een conflict?quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:36 schreef Rosario het volgende:
[..]
Dat er nog altijd onevenredig veel aandacht aan besteed wordt.
Even de zaken in perspectief plaatsen.quote:
Ga je de zaken ook in perspectief plaatsen als jouw kind slachtoffer was gevallen voor Dutroux in al die jaren of Breivik op n dag? Of gaat het om het veroorzaakte leed, los van de timeframe?quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Even de zaken in perspectief plaatsen.
Blijkbaar niet. Er vallen meer verkeersdoden PER JAAR in de EU dan in 60 jaar Israel-Palestina zijn gevallen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:39 schreef Peunage het volgende:
[..]
Bepaalt het aantal doden de aandacht voor een conflict?
Als daarvoor enorm veel aandacht was terwijl tegelijkertijd bij de buren per dag meer slachtoffers vallen dan bij mij in totaal in een halve eeuw dan zou ik dat zeker doen ja.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ga je de zaken ook in perspectief plaatsen als jouw kind slachtoffer was gevallen voor Dutroux in al die jaren of Breivik op n dag? Of gaat het om het veroorzaakte leed, los van de timeframe?
Nee, voor jou is het een nietszeggend flutconflict. Voor Palestijnen is het bezetting van land wat al meer dan 60 jaar doorgaat.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. Er vallen meer verkeersdoden PER JAAR in de EU dan in 60 jaar Israel-Palestina zijn gevallen.
Het is gewoon een nietszeggend miniscuul flutconflict dat door extreem linksen en moslims tot de hel op aarde wordt opgeblazen voor hun eigen doeleinden. Terwijl moslims onderling elkaar massaal koudmaken in VEEL grotere aantallen zeggen ze daar amper wat van.
Maar zeg eens dat je een Israeli bent op de Egyptische TV
Wat is enorm veel? Kan er TE veel aandacht geschonken worden aan een conflict waarbij 2 volkeren onnodig lijden voor een half eeuw? Kan er te veel aandacht geschonken worden aan een dictator die bruut zijn volk afslacht?quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Als daarvoor enorm veel aandacht was terwijl tegelijkertijd bij de buren per dag meer slachtoffers vallen dan bij mij in totaal in een halve eeuw dan zou ik dat zeker doen ja.
Jordanie beslaat 80% van het originele Palestina hoor.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:42 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee, voor jou is het een nietszeggend flutconflict. Voor Palestijnen is het bezetting van land wat al meer dan 60 jaar doorgaat.
Nee hoor, het originele 'Filistin' was een deelprovincie van Syri, niet Jordani.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jordanie beslaat 80% van het originele Palestina hoor.
Of nee wacht, daar ging de PLO ook bomaanslagen plegen en zo zodat de koning ze eruit getrapt heeft.
Dat is niet aan jou om te bepalen. Jordanie is een soevereign land en heeft niks met de Palestijnen te maken.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Of nee wacht, daar ging de PLO ook bomaanslagen plegen en zo zodat de koning ze eruit getrapt heeft.
Het is wel een soeverein land, maar het heeft zeker veel met de Palestijnen te maken. Meer dan de helft van de bevolking is Palestijn.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:46 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat is niet aan jou om te bepalen. Jordanie is een soevereign land en heeft niks met de Palestijnen te maken.
Dus?quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:51 schreef Viajero het volgende:
[..]
Het is wel een soeverein land, maar het heeft zeker veel met de Palestijnen te maken. Meer dan de helft van de bevolking is Palestijn.
Nee, niet meer dan de helft is Palestijn. De Palestijnen in Jordanie zijn vluchtelingen. En als je maar 6 miljoen inwoners hebt lijken 2 miljoen Palestijnse vluchtelingen al heel veel.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:51 schreef Viajero het volgende:
[..]
Het is wel een soeverein land, maar het heeft zeker veel met de Palestijnen te maken. Meer dan de helft van de bevolking is Palestijn.
Een beetje overdreven? Die kinderen krijgen bij voorbaat te horen dat de mensen die ze tegen zullen komen hun niet mogen. Ze zeggen woordelijk dat zij groot zijn gebracht met het idee dat ze gehaat worden, dat niemand ze uit kan staan .. en dat blijken ze dan overduidelijk ook echt te denken, dingen die ze niet kunnen verstaan krijgen door deze achtergrond meteen een antisemitische draai, ze zijn immers uitgemaakt voor bitches, dat hebben ze echt verstaan. Het zit er dik in dat als jij daar had rondgelopen (of je moet overduidelijk joods zijn oid) en een babbeltje met ze had proberen te maken jij ook uit zou worden gemaakt voor antisemiet, zo zit dat ingebakken.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:29 schreef Rosario het volgende:
[..]
Naef, een beetje overdreven, maar er zit wel een kern van waarheid in.
Of zijn er soms geen neo-nazi's in Polen? Of antisemitische incidenten in Europa?
Het is nou niet zo dat die mannetjes nu echt vriendelijke lichaamstaal hadden.quote:Op woensdag 25 juli 2012 17:31 schreef moussie het volgende:
[..]
Een beetje overdreven? Die kinderen krijgen bij voorbaat te horen dat de mensen die ze tegen zullen komen hun niet mogen. Ze zeggen woordelijk dat zij groot zijn gebracht met het idee dat ze gehaat worden, dat niemand ze uit kan staan .. en dat blijken ze dan overduidelijk ook echt te denken, dingen die ze niet kunnen verstaan krijgen door deze achtergrond meteen een antisemitische draai, ze zijn immers uitgemaakt voor bitches, dat hebben ze echt verstaan. Het zit er dik in dat als jij daar had rondgelopen (of je moet overduidelijk joods zijn oid) en een babbeltje met ze had proberen te maken jij ook uit zou worden gemaakt voor antisemiet, zo zit dat ingebakken.
Aah, en dat hadden die meiden met hun 'ze haten ons allemaal' natuurlijk wel? Een vriendelijke lichaamstaal? Of reageren de oudjes alleen maar op de lichaamstaal waarmee zij worden geconfronteerd? Ik bedoel maar, gezien de indoctrinatie waaraan deze kinderen bloot staan vanaf hun prille jeugd is het zeker niet ondenkbaar dat die oudjes werden aangekeken alsof ze hoogstpersoonlijk verantwoordelijk zijn voor wat er is gebeurt. En als iemand je zo aankijkt, tja ..quote:Op woensdag 25 juli 2012 18:19 schreef Rosario het volgende:
[..]
Het is nou niet zo dat die mannetjes nu echt vriendelijke lichaamstaal hadden.
Ik las het verhaal van een joodse vader. Hij was erg tegen de bezetting van de westover van de Jordaan en de behandeling van de Palestijnen daar en werd door zijn buren en vrienden negatief benaderd daarover.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ga je de zaken ook in perspectief plaatsen als jouw kind slachtoffer was gevallen voor Dutroux in al die jaren of Breivik op n dag? Of gaat het om het veroorzaakte leed, los van de timeframe?
Zoals ik al eens opmerkte: er vallen meer doden in het verkeer in Israel (door Israelische weggebruikers) dan door Hamas-raketten.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. Er vallen meer verkeersdoden PER JAAR in de EU dan in 60 jaar Israel-Palestina zijn gevallen.
Het is gewoon een nietszeggend miniscuul flutconflict dat door extreem linksen en moslims tot de hel op aarde wordt opgeblazen voor hun eigen doeleinden. Terwijl moslims onderling elkaar massaal koudmaken in VEEL grotere aantallen zeggen ze daar amper wat van.
Maar zeg eens dat je een Israeli bent op de Egyptische TV
Nee hoor. Jordani maakte amper deel uit van het originele Palestina.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee zegquote:Op donderdag 26 juli 2012 00:38 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee hoor. Jordani maakte amper deel uit van het originele Palestina.
IDD dit topic is net monopolie .quote:Op donderdag 26 juli 2012 11:46 schreef Peunage het volgende:
Gaan we dit nou weer doen?
Jordani is een In 1946 een staat geworden.
Dat is het land rechts van de Jordaan(vandaar de naam).
Een jaar later heeft de VN een verdelingsplan gemaakt voor Palestina/Isral waarbij de minderheid het grootste en het meest vruchtbare land kregen. Daar waren de Palestijnen het niet mee eens. De joden wel, dus die verdeling is nu doorgevoerd.
Vet van mij.quote:Op donderdag 26 juli 2012 11:46 schreef Peunage het volgende:
Een jaar later heeft de VN een verdelingsplan gemaakt voor Palestina/Isral waarbij de minderheid het grootste en het meest vruchtbare land kregen. Daar waren de Palestijnen het niet mee eens. De joden wel, dus die verdeling is nu doorgevoerd.
Goed, geen probleem. Geven we alle bewoners van het joodse land na die verdeling stemrecht en dan is iedereen gelukkig, toch?quote:Op donderdag 26 juli 2012 11:46 schreef Peunage het volgende:
Typefout of gebrek aan concentratie denk ik.quote:Op donderdag 26 juli 2012 21:40 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij.
Dat "dus" in die zin is cynisch bedoeld, mag ik aannemen?
Overigens hebben, als ik goed ben ingelicht, de joden zelf de staat Israel uitgeroepen, vlak voor de VN dat zou doen.
Ik denk dat ik je niet helemaal volg. Hoe is het probleem dan opgelost?quote:Op donderdag 26 juli 2012 21:42 schreef Monidique het volgende:
[..]
Goed, geen probleem. Geven we alle bewoners van het joodse land na die verdeling stemrecht en dan is iedereen gelukkig, toch?
Inderdaad, heel interessant. Alleen al deel 1.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:37 schreef waht het volgende:
Ik denk dat je deze reeks bedoelt:
http://www.uitzendinggemi(...)oom-en-werkelijkheid
Als ik jou was zou ik dit soort bewoordingen voor me houden, ik geef ten minste toe wanneer een fout is gemaakt, dat kan van jou niet gezegd worden.quote:Op donderdag 19 juli 2012 01:24 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Geaccepteerd. Laat het wel een les voor je zijn aangaande je eigen haastigheid.
Je studeert Geschiedenis of je studeert het niet.quote:Alsof jij erbij was en, meer nog, het overzicht had!
Dat klopt, die zijn ergens door aangestoken, door een jarenlange strijd tegen Ottomaanse overheersing, propaganda van hun eigen leiders, de Eerste Wereldoorlog en daarna Britse overheersing met opnieuw bepaalde leiders die allemaal beloofden dat het met onafhankelijkheid van die overheersing wel goed zou komen en dat de Joden hun zouden komen overheersen.quote:Ja, die wilden ze alleen vermoorden.
De redenen (er zijn er ongetwijfeld meer dan 1 geweest) zullen ook Arabisch nationalisme e.d. geweest zijn. Maar die zijn wel ergens door ontstoken.
Dus omdat ze andere hoedjes hadden moesten ze vermoord worden volgens die Arabieren, verder zie ik niet in hoe dit kleine stukje, van een hele lap tekst, jouw punt zou bevestigen zeg?quote:Wel compleet citeren dan: According to her, there was an alienated Jewish community that wore streimels, unlike the Sephardi community, which was deeply rooted, speaking Arabic and dressing like Arab residents.
En die according to her is de joodse zegsvrouwe!
Dat kan je wel heel makkelijk roepen maar misschien kan je beargumenteren hoe dat dan tot uiting zou komen. Wat voor land hadden die Joden met die 'rare hoedjes' dan gestolen bijvoorbeeld zo?quote:Ik snap dat je daar problemen mee hebt, aangezien je dat aspect liever ontkent. Vervang die woorden dan maar door "koloniserende" en "landrovende", dan dringt de bedoeling beter door.
Precies, lezen, pas het toe zou ik zeggen.quote:Misschien. Kwestie van lezen ook wel.
1) Nou nee, voor zover ik weet wordt 80% namelijk beheerd door de Jordaanse koning, en zo'n 10% nog eens door verschillende Palestijnen zelf dus hij had niet gelijk als hij dat heeft gezegd zeg.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:23 schreef Kees22 het volgende:
Maar om terug te komen op de discussie met DeParo: het zal best zo zijn dat de groot-mufti de Arabieren opgefokt heeft met de voorspelling dat de joden, als je ze hun gang liet gaan, heel Palestina zouden overnemen.
Twee opmerkingen:
1) Hij heeft gelijk gekregen, of niet dan.
2) Dit is precies wat onze nationale rattenvanger loopt te verkondigen over de islam. Met veel en veel minder redenen. De achterliggende processen zijn namelijk heel anders.
Dat de Arabische bevolking zich heeft laten manipuleren is wel geloofwaardig. Overigens zoals elke bevolking, bijvoorbeeld ook de joodse tsunami of de Duitse bevolking, zich laat manipuleren.
Maar het toen verkondigde schrikbeeld is nu waar aan het worden.
Peace, piece by piece.
"wanneer een fout is gemaakt"? Jij hebt een fout gemaakt.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:03 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik dit soort bewoordingen voor me houden, ik geef ten minste toe wanneer een fout is gemaakt, dat kan van jou niet gezegd worden.
Laat ik daar maar niks over zeggen...........quote:[..]
[..]
Je studeert Geschiedenis of je studeert het niet.
Godsakker, je lijkt wel een = "Ik heb niks gedaan meester. Het waren de anderen!"quote:[..]
[..]
Dat klopt, die zijn ergens door aangestoken, door een jarenlange strijd tegen Ottomaanse overheersing, propaganda van hun eigen leiders, de Eerste Wereldoorlog en daarna Britse overheersing met opnieuw bepaalde leiders die allemaal beloofden dat het met onafhankelijkheid van die overheersing wel goed zou komen en dat de Joden hun zouden komen overheersen.
Die haat, die gebouwd is op jarenlange strijd en opvoeding met nationalisme (inclusief bepaalde vormen van haat ook), was de trigger toentertijd voor dergelijke verschrikkelijke wreedheden.
Godverdomme, begin je weer. Ik maak het woord alienated vet en jij begint over hoedjes.quote:[..]
[..]
Dus omdat ze andere hoedjes hadden moesten ze vermoord worden volgens die Arabieren, verder zie ik niet in hoe dit kleine stukje, van een hele lap tekst, jouw punt zou bevestigen zeg?
Koloniseren kan bijv. ook slaan op land kopen door overdreven veel geld te bieden.quote:[..]
[..]
Dat kan je wel heel makkelijk roepen maar misschien kan je beargumenteren hoe dat dan tot uiting zou komen. Wat voor land hadden die Joden met die 'rare hoedjes' dan gestolen bijvoorbeeld zo?
Ik kan me niet herinneren dat ik de redenen voor de aanval op de onschuldige joden al heb aangegeven. Naar ik begrijp was dat, om de verblijfplaats van de schuldige joden te vernemen. De onschuldige joden, met name de rabbijn, stelde dat de joden een volk vormden en dat hij dus geen verblijfplaats zou verraden.quote:[..]
[..]
Precies, lezen, pas het toe zou ik zeggen.
Het hele stuk hierboven spreekt tegen wat jij eerder stelde.
Het stelt dat een groep onschuldige Joden werd aangevallen door heel andere redenen die jij hebt aangedragen. Dat brengt dit ook weer in een heel ander perspectief dan jij stelt en geeft dus.
Ik had het over Palestina. En als daarvan 10 % beheerd wordt door de Palestijnen, zoals jij stelt, dan heeft de groot-mufti dus nu al voor 90 % gelijk gekregen. En aan die 10 % wordt stevig geknaagd door de kolonisten en de illegale bouwactiviteiten van de Israelische overheid. Binnenkort is het 95 % en dan had hij statistisch significant gelijk. (Is een grapje!)quote:[..]
1) Nou nee, voor zover ik weet wordt 80% namelijk beheerd door de Jordaanse koning, en zo'n 10% nog eens door verschillende Palestijnen zelf dus hij had niet gelijk als hij dat heeft gezegd zeg.
De Joodse tsunami waar heb je het over?
Overigens liet de Duitse bevolking zich niet manipuleren, ze waren zelf verantwoordelijk, voor Hitler!
2) Ik ben geen fan van Wilders mocht je dat denken, ik vind de PVV ook een gevaarlijke ontwikkeling, maar ik ga niet stellen dat Wilders erger is immers roept Wilders niet op tot geweld tegen moslims.
quote:Egypt launches Sinai offensive against Islamic militants
Israel welcomes response in chaotic region but Gaza feels wrath of Cairo after it claimed attackers came through tunnels
The Egyptian military launched operations from the air and ground against suspected Islamic militants in the Sinai on Wednesday, in a move that could herald a sustained campaign to regain control of the anarchic region.
In a further sign of a tougher approach the Egyptian president, Mohamed Morsi, sacked his intelligence chief, Mourad Mowafi. According to Egyptian TV, the intelligence services had advance warning of Sunday's attack but failed to act in the belief that Muslims would not attack fellow Muslims during the meal to break the Ramadan fast. The governor of north Sinai and the head of the military police were also removed from their posts.
Air strikes on targets near the town of Sheikh Zuwaid, close to the border with Gaza, left at least 20 militants dead. Egyptian troops raided villages in the area following attacks overnight by gunmen on checkpoints around the north Sinai city of el-Arish, in which five security personnel and one civilian were wounded.
[..]
Je geeft dus nog steeds niet toe dat wat je hierboven hebt gezegd een grote leugen is, dat je er zaken bij betrekt die er bijna niets mee te maken hebben, en dat je die niet kan beargumenteren!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:41 schreef Kees22 het volgende:
[..]
"wanneer een fout is gemaakt"? Jij hebt een fout gemaakt.
Ik werd een beetje moe van steeds moeten uitleggen dat ik niet zei wat jij meende dat ik gezegd had.
Jouw keuze!quote:Laat ik daar maar niks over zeggen...........
NsmGGsonmj!quote:Godsakker, je lijkt wel een kutmarokkaan: "Ik heb niks gedaan meester. Het waren de anderen!"
Ik heb in mijn studietijd geleerd dat de allerbelangrijkste vraag van studie is: "Klopt het wel wat ik meen te zien?"
Het beeld dat jij hier schetst is zo overduidelijk eenzijdig, dat het gewoon niet waar kan zijn. Het is satire, cynisme of geschiedvervalsing.
NsmGGsonmj!quote:Godverdomme, begin je weer. Ik maak het woord alienated vet en jij begint over hoedjes.
En verder was het een stukje uit jouw citaat.
Dus je geeft toe dat 'landrovende' een ongegronde term is, dat het dus fout is, geef je dat dus toe?quote:Koloniseren kan bijv. ook slaan op land kopen door overdreven veel geld te bieden.
Of er daadwerkelijk al land geroofd was op dat moment, zou ik niet durven beweren. Maar er werd al wel al lang beweerd dat dat maar moest gebeuren. Termen als Arabieren verdrijven zie ik wel als aanzet tot landroof.
Je hebt wel degelijk een poging gedaan om die te geven Kees22 en dat weet je best ik zal het wel even voor je herhalen:quote:Ik kan me niet herinneren dat ik de redenen voor de aanval op de onschuldige joden al heb aangegeven. Naar ik begrijp was dat, om de verblijfplaats van de schuldige joden te vernemen. De onschuldige joden, met name de rabbijn, stelde dat de joden een volk vormden en dat hij dus geen verblijfplaats zou verraden.
Nou nee, want die Moefti zat er ook voor het Arabische nationalisme, en aangezien de Jordaanse onafhankelijkheid ook onder die Arabische nationalistische stroming viel is het dus gewoon onzin wat hij zegt. Desalniettemin is het gewoon onzin omdat zijn uitspraken waren gebaseerd op haat en als je idioot genoeg bent om met Hitler te heulen dan weet je dat hij niet gelijk heeft.quote:Ik had het over Palestina. En als daarvan 10 % beheerd wordt door de Palestijnen, zoals jij stelt, dan heeft de groot-mufti dus nu al voor 90 % gelijk gekregen. En aan die 10 % wordt stevig geknaagd door de kolonisten en de illegale bouwactiviteiten van de Israelische overheid. Binnenkort is het 95 % en dan had hij statistisch significant gelijk. (Is een grapje!)
Je bedoelt de Joodse immigratie naar Isral dus, dat kan je toch ook gewoon normaal zeggen, zonder dat ik hoef te gissen naar wat je dan weer bedoelt dat is dan duidelijk.quote:Dat van die tsunami heb ik al eens uitgelegd. De joden noemen het zelf trouwens aardig genoeg ook golven. Die zijn zelfs genummerd, als ik mij goed herinner. Het zou me zelfs niks verbazen als Wilders zijn beeldspraak deels daaraan ontleend had.
Misschien kan je dat proces dan eens duidelijk uiteenzetten want je bent hier en daar vrij onduidelijk. Dat is toch vervelend.quote:Met je opmerking 2 ga je voorbij aan het proces dat ik wilde laten zien.
Waarom erkende jij dan dat je een fout gemaakt had?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 02:24 schreef DeParo het volgende:
[..]
Je geeft dus nog steeds niet toe dat wat je hierboven hebt gezegd een grote leugen is, dat je er zaken bij betrekt die er bijna niets mee te maken hebben, en dat je die niet kan beargumenteren!
Jij schreef:quote:blabla bla, hoopje ad hominems en andere drogredenen.[..]
[..]
Je hebt wel degelijk een poging gedaan om die te geven Kees22 en dat weet je best ik zal het wel even voor je herhalen:
"Er waren (Duitse??) joden die uit Europa kwamen en die zich niet ver van Hebron gevestigd hadden en een indringende instelling hadden.
Het waren deze joden waar de boze Arabieren naar op zoek waren.
Om hen te vinden gingen de boze Arabieren te rade bij de joden die al tijden lang in Hebron woonden en uitermate goed gentegreerd waren."
quote:Precies, lezen, pas het toe zou ik zeggen.
Het hele stuk hierboven spreekt tegen wat jij eerder stelde.
Het stelt dat een groep onschuldige Joden werd aangevallen door heel andere redenen die jij hebt aangedragen. Dat brengt dit ook weer in een heel ander perspectief dan jij stelt en geeft dus.
Nee, dat ga ik niet erkennen.quote:Dus ga je nu erkennen dat je fout zit?
Of ga je nog langer beweren dat je niet zit te liegen want het wordt een beetje lachwekkend!
Nee, ik bedoel niet de joodse immigratie naar Israel, ik bedoel de overspoeling door joden van Palestina.quote:blabla, en onlogische redeneringen.
Je bedoelt de Joodse immigratie naar Isral dus, dat kan je toch ook gewoon normaal zeggen, zonder dat ik hoef te gissen naar wat je dan weer bedoelt dat is dan duidelijk.
Overigens is een golf een heel andere term dan een tsunami, maar goed, vanuit jouw perspectief gezien is het wel logisch dat je het op die manier stelt, verwerpelijk, dat ook overigen.
Weet je wat, maak jij je studie maar eens ten nutte. Zoek jij maar eens uit wat de bevolkingssamenstelling van Palestina was in de periode 1850 tot en met 1950.quote:[..]
Misschien kan je dat proces dan eens duidelijk uiteenzetten want je bent hier en daar vrij onduidelijk. Dat is toch vervelend.
Volgens mij was dat heel iets anders dan waar deze discussie over gaat en dus niet wat betreft het gesprek hieronder.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 02:19 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Waarom erkende jij dan dat je een fout gemaakt had?
Ik zie dat je dat wel herhaalt maar vervolgens niet reageert op wat ik heb geconstateerd dat jij over de Joden in Hebron het een en ander hebt gensinueerd maar kennelijk niet kan beargumenteren.quote:Jij schreef:
Dat ga je niet erkennen, lachwekkend, zeker omdat jij zoals gesteld en waar je opnieuw niet op hebt gereageerd zaken over de Joden in Hebron hebt gezegd maar die niet kan onderbouwen kwalijk dus.quote:Nee, dat ga ik niet erkennen.
Hoogstens kan ik erkennen dat mijn geheugen me in de steek liet en dat ik al eerder hetzelfde heb gesteld (dus geen heel andere redenen) en jij de tekst blijkbaar dus anders interpreteert.
Ik weet niet of jij wel eens in Isral bent geweest maar dan denk ik, om in jouw bewoordingen te blijven, dat het voor de verandering een tsunami is geweest met louter positieve gevolgen.quote:Nee, ik bedoel niet de joodse immigratie naar Israel, ik bedoel de overspoeling door joden van Palestina.
Toch doelde Wilders met tsunami niet op de Joden, dat heb jij er uiteindelijk van gemaakt, en als hij wel op de Joden doelde dan zou hij de tsunami als zeer positief hebben ervaren neem ik aan.quote:Dat een golf iets anders is dan een tsunami zag ik al wel, maar wat mij opviel was dat de joden zelf al spreken van golven. Die bij elkaar opgeteld voor de toenmalige (rechtmatige) bewoners als een overspoeling ervaren zullen zijn.
De joden zelf, niet ik, noemen het golven.
Het beeld van de tsunami (een ander woord voor overspoeling) komt van Israelvriend en rattenvanger Wilders.
Het eerste klinkt wel heel erg makkelijk voor jou, ik vind het wel interessant te kijken naar de Palestijnen, die vandaag de dag de Palestijnse gebieden en mogelijk meer claimen, in hoeverre zij afstammen van de Arabieren die laten we zeggen voor 1900 in dat gebied woonden. Misschien is dat onderzoek wel eens eerder uitgevoerd, desalniettemin zeer interessant, aangezien het Palestijnse volk rond die tijd nog niet eens echt heeft bestaan. Daarmee is het onderzoek dus ook nog redelijk problematisch want wat is dat nationalisme dan nog eigenlijk echt waard kan je je afvragen.quote:Weet je wat, maak jij je studie maar eens ten nutte. Zoek jij maar eens uit wat de bevolkingssamenstelling van Palestina was in de periode 1850 tot en met 1950.
Dan maak je een paar mooie grafiekjes, zodat een analfabeet als ik het ook snapt.
Vergeet niet om Jeruzalem apart te noemen, want daar woonden al die tijd al relatief veel joden.
Maar dan ook wel iets zeggen over de betrouwbaarheid van je bronnen en zo.
OK, bij nader inzien is dat wat eenzijdig. Als tegenprestatie zal ik de tsunami van moslims in Nederland voor je in een grafiek zetten. Minstens tot het laatste jaar van het CBS en ik zal serieus proberen een serieuze voorspelling tot 2020 te vinden.
Dat klinkt in jouw oren misschien wat makkelijk, maar ik ben geen historicus, dus relatief gezien kost het ons evenveel moeite, denk je niet?
Lees maar terug.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 02:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
Volgens mij was dat heel iets anders dan waar deze discussie over gaat en dus niet wat betreft het gesprek hieronder.
Ik lees een bericht van een direct betrokkene, die door haar getuigenis allerlei andere berichten uit de tweede of derde hand in een nieuw daglicht stelt. Of je dat goede onderbouwing vindt, moet je zelf weten. Ik hou wel van dit soort verschuivingen.quote:[..]
[..]
Ik zie dat je dat wel herhaalt maar vervolgens niet reageert op wat ik heb geconstateerd dat jij over de Joden in Hebron het een en ander hebt gensinueerd maar kennelijk niet kan beargumenteren.
[..]
[..]
[..]
Dat ga je niet erkennen, lachwekkend, zeker omdat jij zoals gesteld en waar je opnieuw niet op hebt gereageerd zaken over de Joden in Hebron hebt gezegd maar die niet kan onderbouwen kwalijk dus.
1) Daar wordt door anderen hier al royaal aan afgedaan, 2) het is de vraag voor wie de gevolgen positief zijn en 3) dat doet aan het hele beeld niks af.quote:[..]
[..]
Ik weet niet of jij wel eens in Isral bent geweest maar dan denk ik, om in jouw bewoordingen te blijven, dat het voor de verandering een tsunami is geweest met louter positieve gevolgen.
Ja duh.quote:[..]
Toch doelde Wilders met tsunami niet op de Joden, dat heb jij er uiteindelijk van gemaakt, en als hij wel op de Joden doelde dan zou hij de tsunami als zeer positief hebben ervaren neem ik aan.
Beetje bevooroordeeld begin al. Ik zie zo al vijf termen die nadere definitie nodig hebben en waarvan een neutrale definitie heeeeel veel moeite zal kosten.quote:[..]
[..]
Het eerste klinkt wel heel erg makkelijk voor jou, ik vind het wel interessant te kijken naar de Palestijnen, die vandaag de dag de Palestijnse gebieden en mogelijk meer claimen, in hoeverre zij afstammen van de Arabieren die laten we zeggen voor 1900 in dat gebied woonden. Misschien is dat onderzoek wel eens eerder uitgevoerd, desalniettemin zeer interessant, aangezien het Palestijnse volk rond die tijd nog niet eens echt heeft bestaan. Daarmee is het onderzoek dus ook nog redelijk problematisch want wat is dat nationalisme dan nog eigenlijk echt waard kan je je afvragen.
Oh, dan niet.quote:Wat jij wilt onderzoeken, dat moet jij weten, ik vroeg je op welk proces je doelde niet of je wilde onderzoeken of er moslims Nederland zijn binnengekomen dus.
Je kan beter jezelf aanraden eens terug te gaan lezen want nogmaals jouw teksten barsten van de fouten en dan zeg ik het nog netjes.quote:
Haar getuigenis zegt anders niet anders dan wat al die tijd is gezegd, kom nou, jij maakt een woordje vet en denkt dan dat jouw insinuaties kloppen, terwijl ten eerste dat ene woordje nog steeds niet betekent wat jij hebt gensinueerd en ten tweede nogmaals dat jij uit een lap tekst een woord hebt benadrukt, niet die mevrouw zelf, nee dat deed jij.quote:Ik lees een bericht van een direct betrokkene, die door haar getuigenis allerlei andere berichten uit de tweede of derde hand in een nieuw daglicht stelt. Of je dat goede onderbouwing vindt, moet je zelf weten. Ik hou wel van dit soort verschuivingen.
Ik herken het beeld van een tsunami zeer zeker niet, ik zie een tsunami als een vernietigend iets dus dat kan niet van toepassing zijn wat betreft de Joodse immigratie in dat gebied, dat lijkt me duidelijk.quote:1) Daar wordt door anderen hier al royaal aan afgedaan, 2) het is de vraag voor wie de gevolgen positief zijn en 3) dat doet aan het hele beeld niks af.
Maar goed, dat je het beeld van een tsunami al enigszins lijkt te herkennen, vind ik al winst.
Dat blijkt.quote:Ja duh.
Nogmaals, ik begin pas aan een dergelijk onderzoek als ik daar de meerwaarde van inzie, volgens mij zal een dergelijk onderzoek niet iets nieuws zeggen over de Joodse migraties naar dat gebied behalve dat die al veel vroeger begonnen dat jij klaarblijkelijk aanneemt. Het probleem betreft voor mij de Arabische populatie, die vandaag de dag Palestijnen worden genoemd, en de vraag rijst dan op in hoeverre de Palestijnen vandaag de dag afstammen van de Arabieren die daar al die eeuwen hebben gewoond in het gebied dat nu Isral heet.quote:Beetje bevooroordeeld begin al. Ik zie zo al vijf termen die nadere definitie nodig hebben en waarvan een neutrale definitie heeeeel veel moeite zal kosten.
En ik vroeg ook niet naar de waarde van het nationalisme van Palestijnen of joden, maar gewoon naar aantallen. Begin daar maar eens mee. Dan zien we daarna wel of al die joden en Palestijnen nou wel of niet terecht daar naartoe kwamen.
Gewoon: wetenschap, tellen, rekenen. Geen vooroordeel, wensgedachten, bespiegelen.
Nogmaals, ik vraag je welk proces, kennelijk probeer je de vraag te ontwijken maar jij stelde een proces te constateren. Ik vraag me af wat er voor jou zo moeilijk is om die vraag te beantwoorden.quote:Oh, dan niet.
Onnuttig.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 03:09 schreef DeParo het volgende:
[..]
Je kan beter jezelf aanraden eens terug te gaan lezen want nogmaals jouw teksten barsten van de fouten en dan zeg ik het nog netjes.
Ook overbodig.quote:[..]
[..]
Haar getuigenis zegt anders niet anders dan wat al die tijd is gezegd, kom nou, jij maakt een woordje vet en denkt dan dat jouw insinuaties kloppen, terwijl ten eerste dat ene woordje nog steeds niet betekent wat jij hebt gensinueerd en ten tweede nogmaals dat jij uit een lap tekst een woord hebt benadrukt, niet die mevrouw zelf, nee dat deed jij.
Bevooroordeeld. Onwetenschappelijk. Wraken!quote:[..]
[..]
Ik herken het beeld van een tsunami zeer zeker niet, ik zie een tsunami als een vernietigend iets dus dat kan niet van toepassing zijn wat betreft de Joodse immigratie in dat gebied, dat lijkt me duidelijk.
Bevooroordeeld. Daardoor beperking van onderzoeksgebied. Wraken in juridische termen. Fraude in wetenschappelijke termen.quote:[..]
[..]
Dat blijkt.
[..]
[..]
Nogmaals, ik begin pas aan een dergelijk onderzoek als ik daar de meerwaarde van inzie, volgens mij zal een dergelijk onderzoek niet iets nieuws zeggen over de Joodse migraties naar dat gebied behalve dat die al veel vroeger begonnen dat jij klaarblijkelijk aanneemt. Het probleem betreft voor mij de Arabische populatie, die vandaag de dag Palestijnen worden genoemd, en de vraag rijst dan op in hoeverre de Palestijnen vandaag de dag afstammen van de Arabieren die daar al die eeuwen hebben gewoond in het gebied dat nu Isral heet.
Ik ontwijk niks, maar ik heb een en ander al eens uitgelegd, en volgens mij wel vaker ook.quote:[..]
[..]
Nogmaals, ik vraag je welk proces, kennelijk probeer je de vraag te ontwijken maar jij stelde een proces te constateren. Ik vraag me af wat er voor jou zo moeilijk is om die vraag te beantwoorden.
Dat bepaal jij niet.quote:
Dat bepaal jij niet.quote:Ook overbodig.
Dat bepaal jij niet.quote:Bevooroordeeld. Onwetenschappelijk. Wraken!
Dat bepaal jij niet.quote:Bevooroordeeld. Daardoor beperking van onderzoeksgebied. Wraken in juridische termen. Fraude in wetenschappelijke termen.
(Bewijs: vervang joods door Palestijns en vv.)
Ik vroeg je om een proces, waar jij naar refereerde, dat heb je tot dusverre nog steeds niet uitgelegd. Echter zie ik dat je reacties alweer beginnen weg te zakken en je posts gaat ontwijken en zo kortaf op probeert te reageren, zeer spijtig want jij zou nog meer dan voldoende kunnen reageren van mijn reacties dus.quote:Ik ontwijk niks, maar ik heb een en ander al eens uitgelegd, en volgens mij wel vaker ook.
Gewoon: eerst cijfers verzamelen en laten zien. Dan pas gaan interpreteren.
Niet andersom: eerst iets vinden (in de zin van een mening hebben, niet in de zin van ontdekken) en dan daar gegevens bij gaan zoeken.
Ik was bereid cijfers aangaande Wilders' tsunami te gaan zoeken, maar als jij daar geen interesse in hebt, doe ik dat toch niet.
Deze publicatie gaat uitgebreid in op de onzekerheden in bovenstaande tabel, met vergelijkingen en argumentatie. Er zijn nogal wat onzekerheden over het gebied en over de nauwkeurigheid van de tellingen en schattingen. Maar dat doet aan de grote lijn niet zo heel veel af.quote:The goal of the present is to examine the claims in the light of the best available statistical data, without supporting the contentions of either side, and without any intention either to denigrate from the tragedy of Palestinian refugees or to use the data to question Jewish claims to Palestine. The moral claims of the sides should not depend on percentages of population. In practice, I am aware that the data on this page have been used to support various partisan claims. That is precisely the sort of abuse that this material is intended to fight. The major conclusion is "The nature of the data do not permit precise conclusions about the Arab population of Palestine in Ottoman and British times" Anyone who pretends otherwise is deliberately misleading you. We can reach some general conclusions - Palestine was not empty when Zionists started arriving, there was some Arab immigration as well etc. But we cannot give a precise number in any case, and even if we could, it would not constitute evidence to back any moral claims.
Many of the figures presented on this page must be incorrect, because they conflict with other reports. The purpose of showing these data is to examine the discrepancies. It is an abuse of the intent of this essay, and it is intellectually dishonest, to post one table or set of figures from this page in isolation, and to use those numbers to "prove" a political point about Jewish or Arab rights in Palestine.
Deel 2 gekeken.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:37 schreef waht het volgende:
Ik denk dat je deze reeks bedoelt:
http://www.uitzendinggemi(...)oom-en-werkelijkheid
De daaropvolgende delen nuanceren.quote:Op zondag 12 augustus 2012 01:03 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Deel 2 gekeken.
Over de schadeloosstelling aan Palestijnen voor het afpakken van grond voor de muur:
we zetten het geld op een uh..uh…uh Israelische bankrekening…
dat werd slecht vertaald: Israelische was weggevallen.
Die tenten worden gesloopt, want ze hebben ijzeren stangen. Maar de huizen van de kolonisten worden niet gesloopt.
“So here you have in a nutshell the Israel justice.”
Gideon Levy, journalist van de Ha’aretz.
De linkse partijen protesteerden tegen zijn (Gideon Levy) politiek. Artikelen, interviews.
De rechtse bedreigden zijn familie.
Dank je wel voor de link. Heel leerzaam.
Lijkt me sterk, ben benieuwd.quote:
Ok, maar dat een bevolkingssamenstelling verandert kan ik niet abnormaal noemen. Een stabiele samenstelling is eerder abnormaal dan een dynamische.quote:Op zondag 12 augustus 2012 01:12 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, ben benieuwd.
Ik vind zijn benadering en rapportage al erg genuanceerd.
Kijken ervan doet me wel erg deugd!
Overigens: je vroeg me ooit waarom ik 1860 als uitgangspunt zou nemen. Ik kwam het antwoord tegen in mijn grafiekjes hierboven: in 1860 was de bevolkingssamenstelling al pakweg 50 jaar stabiel.
Waar komt toch keer op keer het absurde idee vandaan dat het geheel van het Britse mandaatgebied Palestina was? Historisch gezien is het altijd het gebied ten westen van de Jordaan geweest, en soms ook een kleine strook ten oosten van de Jordaan. De woestijn ten oosten van die vruchtbare strook, het grootste gedeelte van het huidige Jordani, heeft nooit bij Palestina gehoord.quote:Op zondag 12 augustus 2012 10:31 schreef Mylene het volgende:
Die cijfers, Palestina was wel een veel groter gebied, namelijk ook Jordani, dan wat nu zeg maar als ooit de staat Palestina wordt aangeduid. Geven ze daarom qua bevolkingssamenstelling geen vertekend beeld? Dus hoeveel Palestijnen hebben er gewoond in het gebied wat nu Jordani is?
Mijn bron is het in elk geval met jou eens!quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:46 schreef moussie het volgende:
[..]
Waar komt toch keer op keer het absurde idee vandaan dat het geheel van het Britse mandaatgebied Palestina was? Historisch gezien is het altijd het gebied ten westen van de Jordaan geweest, en soms ook een kleine strook ten oosten van de Jordaan. De woestijn ten oosten van die vruchtbare strook, het grootste gedeelte van het huidige Jordani, heeft nooit bij Palestina gehoord.
Wat leuk dat je dit hebt gedaan, maar waarom, dit soort cijfers zijn nou niet bepaald onbekend en noch heb ik ze erkend of bevestigd, ik wees op de problemen, die er mee gepaard gaan.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 19:55 schreef Kees22 het volgende:
Ik heb vandaag maar eens een beetje jouw huiswerk gedaan. Cijfers over de bevolking van Palestina vanaf 1800 tot 1947.
……………………………………..Palestijnse bevolking (x 1.000 inw.)
…………………………………..joden…………….anderen………….Totaal
1800…….…………………………..7……………………268…………………275
1860……………………………….10……………………411…………………421
1878……………………………….20……………………447…………………467
1890……………………………….43……………………489…………………532
1922……………………………….84………….………..668………...……….752
1931……………….……………..175………….………..859……….……...1.033
1937……………………….……..386…………....……..997……….………1.383
1945……………………….……..608……………....…1.237……….………1.846
1947……………………….……..650………………....1.305……….……...1.955
In 1949 wonen er binnen de grenzen van het toenmalige Israel ruim 650.000 joden en 736.000 andere Palestijnen, waarvan 594.000 vluchtelingen.
Grappig is het percentage christenen onder de andere Palestijnen. Dat lijkt langzaam maar gestaag te stijgen van 8,2 % in 1800 tot 11,9 % in 1947, al is niet helemaal duidelijk hoe betrouwbaar dat cijfer is.
Er zijn natuurlijk verschillende manieren om de cijfers in grafiek te zetten.
Eenvoudigst zijn lijngrafieken.
Gesommeerd:
[ afbeelding ]
Naast elkaar gezet:
[ afbeelding ]
Beide groepen als percentage van het geheel:
[ afbeelding ]
Bij uittekenen blijkt dat het grote vlak linksonder vanzelf het kleinere vlak rechtsboven overschaduwt. Door de keuze van de invulkleuren kan dit een beetje gecompenseerd worden.
Bronnen:
http://www.mideastweb.org/palpop.htm
Maar jij denkt dat het probleem lag bij de zaak dat de Moefti zich keerde tegen de zaak dat er veel Joden naar het gebied waren gemmigreerd?quote:Deze publicatie gaat uitgebreid in op de onzekerheden in bovenstaande tabel, met vergelijkingen en argumentatie. Er zijn nogal wat onzekerheden over het gebied en over de nauwkeurigheid van de tellingen en schattingen. Maar dat doet aan de grote lijn niet zo heel veel af.
Ook zijn twee golven joodse immigranten te zien: in 1925 en 1926 en van 1933 tot en met 1938.
Recentere cijfers: http://en.wikipedia.org/wiki/Palestine
Mei 2006, Israelische CBS
In Israel 7 miljoen mensen, waarvan 77 % joden, 18,5 % Arabieren en 4,3 % anderen.
Van die 7 miljoen mensen wonen ruim 500.000 joden in enclaves in bezet gebied.
Cijfers voor de bevolking in de bezette gebieden lopen van 1,4 miljoen tot 3,33 miljoen.
In Gaza woonden 1,4 miljoen mensen.
Dat maakt de huidige verhouding joden: anderen in Palestina ongeveer (77 % van 7 M : 10 M – (77 % van 7 M) = 5,39 : 4,61.
Met een dergelijke overspoeling probeert onze eigen geblondeerde groot-moefti ons bang te maken, maar dan met moslims in de plaats van de joden.
En als je dan ziet dat hij nog een zeker succes heeft ook, kun je je misschien voorstellen dat de groot-moefti van Jeruzalem veel meer succes had. En hij heeft uiteindelijk nog gelijk gekregen ook!
Omdat de verklaring aangaande het Britse Mandaatgebied Palestina de Britten ook recht gaf op Trans-Jordani, de gebieden worden daarmee vaak onder dezelfde autoriteit gezet, vandaar dus.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:46 schreef moussie het volgende:
[..]
Waar komt toch keer op keer het absurde idee vandaan dat het geheel van het Britse mandaatgebied Palestina was? Historisch gezien is het altijd het gebied ten westen van de Jordaan geweest, en soms ook een kleine strook ten oosten van de Jordaan. De woestijn ten oosten van die vruchtbare strook, het grootste gedeelte van het huidige Jordani, heeft nooit bij Palestina gehoord.
Ik heb je expliciet gevraagd om deze cijfers en jij weigerde ze te noemen. Waarom dan, als ze zo bekend zijn?quote:Op zondag 12 augustus 2012 15:21 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wat leuk dat je dit hebt gedaan, maar waarom, dit soort cijfers zijn nou niet bepaald onbekend en noch heb ik ze erkend of bevestigd, ik wees op de problemen, die er mee gepaard gaan.
Die beantwoord je niet wat weer schandelijk is.
Nee, dat dacht ik niet, ja dat is wel degelijk te verantwoorden (als je het met beleid doet) en jij begon zelf over de groot-moefti.quote:[..]
[..]
Maar jij denkt dat het probleem lag bij de zaak dat de Moefti zich keerde tegen de zaak dat er veel Joden naar het gebied waren gemmigreerd?
Jij denkt dat je een vergelijking kan maken tussen toen en nu, wat historisch geheel niet te verantwoorden is, maar jij denkt dat te kunnen doen?
Maar waarom halen zoveel mensen hem dan aan en niet bijvoorbeeld Faisal?
Het is dat ik al wat dingen wist, anders had ik geen bal begrepen van wat je allemaal schrijft.quote:[ afbeelding ]
Hier staat de Arabische nationalist Faisal, links op de foto en naast wie staat Faisal, inderdaad naast een Zionist, een Zionist genaamd Weizmann, en waarom staan ze hier op de foto omdat hier een afspraak werd gemaakt, tussen een Arabische nationalist en een zionist, omtrent de vorming van een Joods thuisland.
Weliswaar hield het akkoord niet lang stand, maar had dat te maken met de overspoeling van Joden in het Midden-Oosten, nee dat was niet het geval. Dat had te maken met het Arabische nationalisme wat min of meer de kop werd ingedrukt doordat na de val van de Ottomaanse macht in de regio het gebied werd opgedeeld tussen Frankrijk en Groot-Brittanni onder meer.
----
En om terug te komen bij de groot-Moefti, het probleem voor hem lag ook niet bij de Joodse immigratie, dat was een bijkomend iets wat pas veel later misschien wat meer bekend werd.
Nee Kees22 het probleem met de Haj Amin al-Husseini wat zijn naam is ligt elders.
Immers meneer was al heel vroeg een Arabisch nationalist al voordat de Joodse immigratie naar het gebied nog echt op gang moest komen.
Wat betekent dit, dit betekent dat meneer dus geen punt heeft, omtrent de Joodse immigratie.
Het maakt niet uit of er veel Joden kwamen, want Haj Amin al-Husseini was al bezig met zijn idealen, voordat er echt sprake was van grootschalige Joodse immigratie.
Haj Amin al-Husseini was hier zelfs zo vijandig in dat hij al vanaf het eerste moment een agressieve houding aannam en daar zit het probleem, niet elders, het was een slag van ideologien en niet iets meer dus.
Dat Haj Amin al-Husseini echt al van vroeg af aan een hekel aan Joden heeft gehad betwijfel ik.
Ik denk dat zonder het zionisme hij inderdaad daar niet zo genteresseerd in was geweest.
Desalniettemin, als de vurige Arabische nationalist die hij was, in de positie waarin hij zichzelf graag zag, heeft Haj Amin al-Husseini dingen gedaan die simpelweg niet goed te praten zijn, waaronder samenwerken met Adolf Hitler.
[ afbeelding ]
Hier ligt het probleem, en dus niet elders,
Vet van mij. Dat dus is volkomen misplaatst: het maakt niet uit met wie je heult, je kunt best een punt hebben.quote:Als je heult met dergelijke groepen als de nazi's dan heb je dus helemaal geen punt dat is duidelijk.
Ah, vandaar het heulen met zionisten: ze waren geestverwanten.quote:Haj Amin al-Husseini heeft zo veel als mogelijk proberen aan te grijpen om zijn Arabische nationalisme te verkondigen. Daar ging het hem om, niet iets meer, niet iets anders dat is duidelijk.
Ik heb dat niet geweigerd, ik zag er alleen niet de meerwaarde van in, en die zie ik nog steeds niet.quote:Op zondag 12 augustus 2012 16:51 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik heb je expliciet gevraagd om deze cijfers en jij weigerde ze te noemen. Waarom dan, als ze zo bekend zijn?
Dus jij vindt het te verantwoorden als iemand heult met Nazi-Duitsland zo laag ben je dus gezonken?quote:Nee, dat dacht ik niet, ja dat is wel degelijk te verantwoorden (als je het met beleid doet) en jij begon zelf over de groot-moefti.
Dan kan je nu dus gerust toegeven dat je weer fout zit, aangezien deze moefti niet bezig was met immigratiecijfers, slechts met het Arabische nationalisme. Je mag overigens best weten dat het Palestijnse nationalisme voor die denkwijze een bijkomstigheid was, als de Joden niet waren gemmigreerd, dan had deze man zich nog steeds zo schandalig opgesteld.quote:Het is dat ik al wat dingen wist, anders had ik geen bal begrepen van wat je allemaal schrijft.
Aangezien zijn punt op geen moment de immigratiecijfers betrof vraag ik me af wat jij dan als zijn punt ziet? Meneer was namelijk al bezig met het Arabische nationalisme voordat de immigratie van Joden goed en wel op gang was gekomen!quote:Vet van mij. Dat dus is volkomen misplaatst: het maakt niet uit met wie je heult, je kunt best een punt hebben.
Wie heulde met de zionisten dan?quote:Ah, vandaar het heulen met zionisten: ze waren geestverwanten.
Het interesseert me weinig wat jou verveelt, aangezien je op dat gebied geen punt hebt, je citeert hele klein stukjes tekst en daar reageer je op. De echt inhoudelijke gedeeltes negeer je vrolijk om daarmee je daadwerkelijke gebrek aan kennis wat betreft dit onderwerp te verbergen. Je hebt bijvoorbeeld nog steeds niet je fout aangaande het bloedbad in Hebron toegegeven terwijl ik je daar toch meermalen op heb gewezen. Jij bent niet bereid, of in staat, te discussiren wat betreft dit onderwerp, daarvoor ben je te bevooroordeeld en ontbreekt het bij jouw simpelweg aan de gefundeerde kennis om een goed gesprek mee. Dit zal je dus ook als neerbuigend zien waarschijnlijk, een slap excuus om me te negeren, dat is jouw keuze maar ik vind het gewoon slap.quote:Jouw ad hominems beginnen me trouwens goed te vervelen. Ze slaan nergens op, zetten alleen jou te kijk als argumentloos, maar ik moet ze wel steeds aan de kant schuiven voor ik het weinige dat je te zeggen meent te hebben kan lezen.
Dat vind ik erg zonde van mijn tijd. Ik wil best stevig discussiren, maar heb geen zin in allerlei domme, overbodige, neerbuigende onzin.
Als je daar niet mee stopt ga ik je gewoon negeren.
Ik wist trouwens niet dat je op lbo-niveau geschiedenis kunt studeren.
Geld brengt problemen. Want ook dat hebben joden daarheen gebracht.quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:50 schreef Kees22 het volgende:
@waht: Ja, dat ben ik wel met je eens. Ik had nog ergens een rijtje gegevens van voor 1800, maar dat sprak voornamelijk over meerderheid en minderheid. En ik meen me een verhaal te herinneren, dat van grote golfbewegingen in de bevolkingsaantallen ter plaatse repte (en dan niet het oude testament). Wat ik wil zeggen is, dat de aanwezigheid van joden op zichzelf geen probleem is, ook niet in een verhouding als wij in Nederland nu moslims hebben: een procent of 5. De problemen zijn ontstaan in de tijd dat het land overspoeld begon te worden door vreemde immigranten.
Dat ben ik wel met je eens, maar hoe bedoel je dat?quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:40 schreef waht het volgende:
[..]
Geld brengt problemen. Want ook dat hebben joden daarheen gebracht.
Daar is ook niet iedereen het mee eens.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:24 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
In het land zelf met de burgers heerst een goede sfeer waar nederland een voorbeeld aan mag nemen.
Joden hebben van Isral een welvarend land gemaakt, dat lost bepaalde problemen op maar creert tegelijkertijd weer andere problemen. De demonstraties in Isral zijn nou niet bepaald uniek, in omringende landen zijn die er altijd geweest (vooral onderhuids dan), maar mensen gaan na verloop van tijd gewoon meer verwachten. Dat zien we goed in ons eigen land: al hebben we alles, het is nooit perfect.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:44 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens, maar hoe bedoel je dat?
Mijn eerste reflex is namelijk: geld corrumpeert.
Ik heb iets gemist, ben ik bang. Mensen in Nederland die zichzelf in de fik hebben gestoken?quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:27 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
nee, ieder land heeft zo zijn problemen. hadden mensen in nederland zichzelf ook niet in de fik gestoken?
elk jaar als ik in israel ben verbaas ik me altijd over de sfeer
Ja ik vroeg slechts wat er niet klopte aan mijn verhaal, dus ik wacht op antwoord.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:28 schreef Ga.aguyim het volgende:
so.. what's up? PKRChamp doe je verhaal hier!
Dit wordt een lastige discussie.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:51 schreef waht het volgende:
[..]
Joden hebben van Isral een welvarend land gemaakt, dat lost bepaalde problemen op maar creert tegelijkertijd weer andere problemen. De demonstraties in Isral zijn nou niet bepaald uniek, in omringende landen zijn die er altijd geweest (vooral onderhuids dan), maar mensen gaan na verloop van tijd gewoon meer verwachten. Dat zien we goed in ons eigen land: al hebben we alles, het is nooit perfect.
Dank je, dat wist ik niet eens.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:29 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
Hezbollah heeft inderdaad zetels in Libanon die democratisch zijn toegewezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |