abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 juli 2012 @ 23:06:18 #1
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_114481192
Vorige delen

Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - BBC Arabic - CBS News - CNN - Euronews - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Ma'an News - Sky News - Ynetnews

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.
pi_114481270
Daar gaan we weer.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 23:12:36 #3
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_114481469
quote:
De VN-gezant voor de mensenrechten in de Palestijnse gebieden heeft kritiek op de manier waarop Israël Palestijnse kinderen gevangen houdt. Richard Falk zegt dat Israël door de eenzame opsluiting de mensenrechten schendt.

Per jaar worden zo'n 500 tot 700 Palestijnse kinderen gearresteerd bij vreedzame betogingen voor de Palestijnse zaak. Volgens getuigenissen wordt 12 procent van de Palestijnse kinderen in eenzame opsluiting gehouden.

Falk noemt dat vernederend, onmenselijk en illegaal. Hij roept Israël op zich aan de internationale wetgeving te houden.
http://nos.nl/artikel/397344-vn-israel-schendt-mensenrechten.html

quote:
Israël schendt de mensenrechten door kinderen vast te houden in eenzame opsluiting, stelt de speciale VN-rapporteur voor de mensenrechten in de bezette Palestijnse gebieden, Richard Falk.

Volgens Falk zijn er sinds 2008 zeker 53 gevallen geweest waarbij kinderen van 15 a 17 jaar in eenzame opsluiting zijn vastgehouden. Sommige zaten 24 dagen alleen vast. De minderjarigen zijn opgepakt bij betogingen, iets wat Israël regelmatig doet.

De eenzame opsluiting wordt vervolgens als sanctie gebruikt voor bijvoorbeeld het ophangen van een Palestijnse vlag. Volgens Falk is die praktijk onmenselijk, vernederend en illegaal.
http://www.powned.tv/nieu(...)andelt_kinderen.html

Waarom staan landen als de VS en Nederland toe dat haar bondgenoot dit soort dingen doet? Moet Israël zo aan haar buurlanden laten zien dat het goed is om kinderen te martelen? Want zo noem ik een eenzame opsluiting van 24 dagen.
pi_114483222
Ik ga alvast de reactie van het FOK! Israeli Defence Leugue voorspellen;
maar de arabieren doen veel ergere dingen...
pi_114483521
Het is League. wijsneus.

Had je die reactie voorspeld? Netjes.
pi_114484299
Ik vind Leugue wel een leuke weurdspeuling.

Minderjarigen in eenzame opsluiting?
Let wel, Israel heeft een aantal verdragen niet ondertekend en hoeft zich dus niet beschaafd te gedragen. Het mag gewoon atoombommen hebben en die gebruiken tegen andere landen, het mag gewoon oorlogsmisdaden plegen.
Wat had je dan gedacht? Een Tokkie belooft toch ook niet dat hij zich netjes zal gedragen en de buurtbemiddelaar zal inschakelen als hem iets dwars zit?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_114484530
Maar om terug te komen op de discussie met DeParo: het zal best zo zijn dat de groot-mufti de Arabieren opgefokt heeft met de voorspelling dat de joden, als je ze hun gang liet gaan, heel Palestina zouden overnemen.
Twee opmerkingen:
1) Hij heeft gelijk gekregen, of niet dan.
2) Dit is precies wat onze nationale rattenvanger loopt te verkondigen over de islam. Met veel en veel minder redenen. De achterliggende processen zijn namelijk heel anders.

Dat de Arabische bevolking zich heeft laten manipuleren is wel geloofwaardig. Overigens zoals elke bevolking, bijvoorbeeld ook de joodse tsunami of de Duitse bevolking, zich laat manipuleren.
Maar het toen verkondigde schrikbeeld is nu waar aan het worden.

Peace, piece by piece.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 21 juli 2012 @ 06:58:26 #8
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_114488792
Palestijnen zijn dus gewoon de terroristen. De kinderen worden opgeleid tot zelfmoordterroristen. Deze kinderen zijn dus eigenlijk niet onschuldig, het zijn gewoon terroristen die opgepakt moeten worden en levenslang moeten krijgen. Ze zijn al te ver gehersenspoeld.

En dan gaan ze zeiken dat Israël Palestijnse kinderen dood? Tja, het is of dat terroristen kind, of onschuldige Joodse burgers.

Bekijk deze video maar, dan begrijp je waar ik het over heb.

''Maar het zijn kinderen'' gaat niet op, vind ik. Het zijn terroristen en als ze gepakt worden of dreigen onschuldige mensen te verwonden, moeten ze gewoon afgemaakt worden.

Wat een stel wilde zeg.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 08:02:31 #9
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_114489009
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 06:58 schreef computerprobleem het volgende:
Palestijnen zijn dus gewoon de terroristen. De kinderen worden opgeleid tot zelfmoordterroristen. Deze kinderen zijn dus eigenlijk niet onschuldig, het zijn gewoon terroristen die opgepakt moeten worden en levenslang moeten krijgen. Ze zijn al te ver gehersenspoeld.

En dan gaan ze zeiken dat Israël Palestijnse kinderen dood? Tja, het is of dat terroristen kind, of onschuldige Joodse burgers.

''Maar het zijn kinderen'' gaat niet op, vind ik. Het zijn terroristen en als ze gepakt worden of dreigen onschuldige mensen te verwonden, moeten ze gewoon afgemaakt worden.

Wat een stel wilde zeg.
Kinderen die met een Palestijnse vlag lopen tijdens een VREEDZAME demonstratie moeten worden worden gemarteld?
  zaterdag 21 juli 2012 @ 08:06:44 #10
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_114489028
quote:

Wat een stel wilde zeg.
http://www.thedailybackgr(...)e-messages-on-bombs/
Israël is net zo erg, ik denk zelfs wel erger.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 08:18:07 #11
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_114489079
-

[ Bericht 100% gewijzigd door computerprobleem op 21-07-2012 09:16:43 ]
pi_114492314
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 08:06 schreef MrBaas het volgende:

[..]

Nee, veel minder erg.
pi_114492755
quote:

Wat een stel wilde zeg.
Lees het artikel nou maar. Die kinderen die ze opgesloten hebben zijn geen terroristen; ze doen mee aan betogingen en hangen Palestijnse vlaggen op. Jij denkt dat Israël zelfmoordterroristen 24 uur opsluit? :')
pi_114492830
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:06 schreef waht het volgende:

[..]

Nee, veel minder erg.
Zitten eenmaal in een minder hopeloze situatie. Meer welvaart, niet onderdrukt - etc.
Allah Al Watan Al Malik
pi_114492905
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zitten eenmaal in een minder hopeloze situatie. Meer welvaart, niet onderdrukt - etc.
Correct.
pi_114496941
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 23:48 schreef Peunage het volgende:
Ik ga alvast de reactie van het FOK! Israeli Defence Leugue voorspellen;
maar de arabieren doen veel ergere dingen...
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 08:06 schreef MrBaas het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:06 schreef waht het volgende:

[..]

Nee, veel minder erg.
pi_114497587
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 14:51 schreef Peunage het volgende:

[..]

[..]

[..]

Jij vond die aanslag in Bulgarije zeker wel terecht?
pi_114499234
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 15:08 schreef waht het volgende:

[..]

Jij vond die aanslag in Bulgarije zeker wel terecht?
Jij gaat mij zeker een antisemiet noemen omdat ik negatief ben over Israel?
pi_114499266
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 15:59 schreef Peunage het volgende:

[..]

Jij gaat mij zeker een antisemiet noemen omdat ik negatief ben over Israel?
Het zal er waarschijnlijk een keer van komen ja.
pi_114499737
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 16:00 schreef waht het volgende:

[..]

Het zal er waarschijnlijk een keer van komen ja.
Fijn dat je zo eerlijk bent. Ik ben niet anti-mijzelf.
Behalve land kunnen joden tegenwoordig ook woorden claimen, zoals semiet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')