http://nos.nl/artikel/397344-vn-israel-schendt-mensenrechten.htmlquote:De VN-gezant voor de mensenrechten in de Palestijnse gebieden heeft kritiek op de manier waarop Israël Palestijnse kinderen gevangen houdt. Richard Falk zegt dat Israël door de eenzame opsluiting de mensenrechten schendt.
Per jaar worden zo'n 500 tot 700 Palestijnse kinderen gearresteerd bij vreedzame betogingen voor de Palestijnse zaak. Volgens getuigenissen wordt 12 procent van de Palestijnse kinderen in eenzame opsluiting gehouden.
Falk noemt dat vernederend, onmenselijk en illegaal. Hij roept Israël op zich aan de internationale wetgeving te houden.
http://www.powned.tv/nieu(...)andelt_kinderen.htmlquote:Israël schendt de mensenrechten door kinderen vast te houden in eenzame opsluiting, stelt de speciale VN-rapporteur voor de mensenrechten in de bezette Palestijnse gebieden, Richard Falk.
Volgens Falk zijn er sinds 2008 zeker 53 gevallen geweest waarbij kinderen van 15 a 17 jaar in eenzame opsluiting zijn vastgehouden. Sommige zaten 24 dagen alleen vast. De minderjarigen zijn opgepakt bij betogingen, iets wat Israël regelmatig doet.
De eenzame opsluiting wordt vervolgens als sanctie gebruikt voor bijvoorbeeld het ophangen van een Palestijnse vlag. Volgens Falk is die praktijk onmenselijk, vernederend en illegaal.
Kinderen die met een Palestijnse vlag lopen tijdens een VREEDZAME demonstratie moeten worden worden gemarteld?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 06:58 schreef computerprobleem het volgende:
Palestijnen zijn dus gewoon de terroristen. De kinderen worden opgeleid tot zelfmoordterroristen. Deze kinderen zijn dus eigenlijk niet onschuldig, het zijn gewoon terroristen die opgepakt moeten worden en levenslang moeten krijgen. Ze zijn al te ver gehersenspoeld.
En dan gaan ze zeiken dat Israël Palestijnse kinderen dood? Tja, het is of dat terroristen kind, of onschuldige Joodse burgers.
Bekijk deze video maar, dan begrijp je waar ik het over heb.
''Maar het zijn kinderen'' gaat niet op, vind ik. Het zijn terroristen en als ze gepakt worden of dreigen onschuldige mensen te verwonden, moeten ze gewoon afgemaakt worden.
Wat een stel wilde zeg.
http://www.thedailybackgr(...)e-messages-on-bombs/quote:Op zaterdag 21 juli 2012 06:58 schreef computerprobleem het volgende:
Palestijnen zijn dus gewoon de terroristen. De kinderen worden opgeleid tot zelfmoordterroristen. Deze kinderen zijn dus eigenlijk niet onschuldig, het zijn gewoon terroristen die opgepakt moeten worden en levenslang moeten krijgen. Ze zijn al te ver gehersenspoeld.
En dan gaan ze zeiken dat Israël Palestijnse kinderen dood? Tja, het is of dat terroristen kind, of onschuldige Joodse burgers.
''Maar het zijn kinderen'' gaat niet op, vind ik. Het zijn terroristen en als ze gepakt worden of dreigen onschuldige mensen te verwonden, moeten ze gewoon afgemaakt worden.
Wat een stel wilde zeg.
Nee, veel minder erg.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 08:06 schreef MrBaas het volgende:
[..]
http://www.thedailybackgr(...)e-messages-on-bombs/
Israël is net zo erg, ik denk zelfs wel erger.
Lees het artikel nou maar. Die kinderen die ze opgesloten hebben zijn geen terroristen; ze doen mee aan betogingen en hangen Palestijnse vlaggen op. Jij denkt dat Israël zelfmoordterroristen 24 uur opsluit?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 06:58 schreef computerprobleem het volgende:
Wat een stel wilde zeg.
Zitten eenmaal in een minder hopeloze situatie. Meer welvaart, niet onderdrukt - etc.quote:
Correct.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zitten eenmaal in een minder hopeloze situatie. Meer welvaart, niet onderdrukt - etc.
quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:48 schreef Peunage het volgende:
Ik ga alvast de reactie van het FOK! Israeli Defence Leugue voorspellen;
maar de arabieren doen veel ergere dingen...
quote:Op zaterdag 21 juli 2012 08:06 schreef MrBaas het volgende:
[..]
http://www.thedailybackgr(...)e-messages-on-bombs/
Israël is net zo erg, ik denk zelfs wel erger.
quote:
Jij vond die aanslag in Bulgarije zeker wel terecht?quote:
Jij gaat mij zeker een antisemiet noemen omdat ik negatief ben over Israel?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:08 schreef waht het volgende:
[..]
Jij vond die aanslag in Bulgarije zeker wel terecht?
Het zal er waarschijnlijk een keer van komen ja.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:59 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jij gaat mij zeker een antisemiet noemen omdat ik negatief ben over Israel?
Fijn dat je zo eerlijk bent. Ik ben niet anti-mijzelf.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:00 schreef waht het volgende:
[..]
Het zal er waarschijnlijk een keer van komen ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |